ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
02 липня 2024 рокусправа №380/9238/24Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Москаля Р.М. розглянув за правилами спрощеного позовного провадження (в порядку письмового провадження) адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Восьмого апеляційного адміністративного суду, за участі Головного управління Пенсійного Фонду України у Львівській області в якості третьої особи на стороні відповідача без самостійних вимог на предмет спору, про визнання протиправною відмови спонукання до вчинення дій, -
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 (далі ОСОБА_1 , позивач) звернувся до Львівського окружного адміністративного суду з позовом до Восьмого апеляційного адміністративного суду (далі 8ААС, відповідач) з такими вимогами:
- визнати протиправною відмову 8ААС видати ОСОБА_1 довідку про суддівську винагороду для обчислення щомісячного довічного грошового утримання судді у відставці, виходячи з базового посадового окладу судді, визначеного із застосуванням абз.5 ст.7 Закону України «Про Державний бюджет України на 2024 рік»;
- зобов`язати 8ААС видати ОСОБА_1 установленої законодавством форми довідку про суддівську винагороду для обчислення щомісячного довічного грошового утримання судді у відставці станом на 01 січня 2024 року, виходячи з базового посадового окладу судді апеляційного суду, визначеного на підставі ч.2 ст. 130 Конституції України, ч.3 ст. 135 Закону України «Про судоустрій і статус суддів» та абз. 4 ст. 7 Закону України «Про Державний бюджет України на 2024 рік», виходячи з розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб у розмірі 3028 грн. (50*3028 грн.*1,2 регіональний коефіцієнт=181680 грн.).
На обґрунтування позовних вимог зазначив, що Законом України «Про судоустрій і статус суддів» закріплено, що для визначення розміру суддівської винагороди до уваги може братися лише прожитковий мінімум для працездатних осіб, розмір якого встановлено на 1 січня календарного року; суддівська винагорода не може обчислюватися із застосуванням іншої величини; зміна Законом України «Про Державний бюджет України на 2024 рік» складової для визначення базового розміру посадового окладу судді є порушенням гарантій незалежності суддів. Конституційні гарантії незалежності суддів можуть змінюватися лише шляхом внесення змін до закону про судоустрій, а не шляхом запровадження певних специфічних тимчасових правил в закону про бюджет на певний рік. Висновки Верховного Суду щодо застосування положень статті 135 Закону «Про судоустрій і статус суддів» та відповідних положень Закону про державний бюджет на відповідний рік при обчисленні розміру суддівської винагороди є усталеними та релевантними до обставин цієї справи. Відтак, відповідач протиправно відмовив позивачу у видачі довідки про розмір суддівської винагороди станом на 01.01.2024 для перерахунку його довічного утримання внаслідок того, що неправильно визначив розрахункову величину для обчислення посадового окладу судді..
Відповідач проти позову заперечив з викладених у відзиві підстав (а.с. 14-17), просив відмовити у задоволенні позовних вимог. У листі-відповіді позивачеві 8ААС як орган судової влади та розпорядник бюджетних коштів нижчого рівня роз`яснив, що не наділений правом самостійно збільшувати видатки з Державного бюджету України та здійснювати перерахунок суддівської винагороди судді апеляційного суду у вищому розмірі, ніж це передбачено чинним законодавством України. Зокрема, абз. 5 ст. 7 Закону України «Про Державний бюджет України на 2024 рік», який визначає розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб, який застосовується для визначення базового розміру посадового окладу судді, що становить 2102 гривні, не визнавався Конституційним Судом України неконституційним і таким, що не відповідає Конституції України, і, як наслідок, обов`язковим та законним є застосування цього положення Закону. Тому у 8ААС не було підстав задовольняти звернення позивача та вказати в довідці суддівську винагороду виходячи з іншого розміру прожиткового мінімуму, а ніж той, що застосовується для визначення базового розміру посадового окладу судді та відповідно до закону про Державний бюджет України на 2024 рік становить 2102 гривні.
Також покликається на положення Порядку № 3-1, відповідно до якого про наявність підстав для перерахунку щомісячного довічного грошового утримання (зміну розміру складових суддівської винагороди працюючого судді) щодо суддів апеляційних судів Пенсійний фонд України повідомляється Державною судовою адміністрацією України. 8ААС відповідно до Порядку № 3-1 не наділений повноваженнями самостійно звертатися до Пенсійного фонду України, а орган, що призначає щомісячне довічне грошове утримання, не надіслав списків осіб, щодо яких слід видати довідки про суддівську винагороду працюючого судді за відповідною посадою станом на дату, з якої відбулось підвищення розміру суддівської винагороди, що враховується для перерахунку щомісячного довічного грошового утримання. Тому 8ААС є неналежним відповідачем у цій справі, а обраний позивачем процесуальний спосіб відновлення його прав та інтересів не є ефективний у тому розумінні, що можливість його виконання буде невиправдано ускладненою діями або бездіяльністю та передбачатиме необхідність повторного звернення до суду для належного та результативного захисту прав та інтересів позивача.
Суд залучив Головне управління Пенсійного Фонду України у Львівській області до участі у справі в якості третьої особи на стороні відповідача без самостійних вимог на предмет спору. Третя особа надіслала суду пояснення на позовну заяву (а.с.24-25), просить відмовити ОСОБА_1 в задоволенні його позову повністю. Так, з 18.02.2020 порядок визначення розміру щомісячного довічного грошового утримання суддям у відставці регулюється статтею 142 Закону № 1402, згідно з якою розмір щомісячного довічного грошового утримання не залежить від факту проходження суддею кваліфікаційного оцінювання або призначення на посаду судді за результатами конкурсу. Питання щодо перерахунку раніше призначеного щомісячного довічного грошового утримання суддям у відставці вирішується відповідно до норм частини четвертої статті 142 Закону № 1402 - у разі зміни розміру складових суддівської винагороди судді, який працює на відповідній посаді. Крім того, питання проведення перерахунку щомісячного довічного грошового утримання суддям у відставці може бути розглянуто тільки у разі збільшення розміру суддівської винагороди, після винесення рішення Конституційного Суду України від 18 лютого 2020 року № 2-р/2020, а саме після 18.02.2020. Натомість, після 18.02.2020 не приймались нормативно-правові акти щодо зміни розміру складових такої винагороди. Отже, немає підстав для видачі довідки про суддівську винагороду станом на 01 січня 2024 року виходячи з розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб у розмірі 3028 грн.
Суд з`ясував зміст позовних вимог та заперечень на позов, дослідив долучені до матеріалів справи письмові докази, оцінив їх в сукупності та встановив такі фактичні обставини справи та відповідні правовідносини:
Вища рада правосуддя 06.07.2023 прийняла рішення №687/0/15-23 «Про звільнення ОСОБА_1 з посади судді Восьмого апеляційного адміністративного суду у зв`язку з поданням заяви про відставку».
Відповідно до наказу 8ААС №203/к/тв від 07.07.2023 ОСОБА_1 відраховано зі штату суду у зв`язку із звільненням у відставку.
8ААС видав довідку про суддівську винагороду для обчислення щомісячного довічного грошового утримання судді у відставці № 47 від 10.07.2023 (а.с.5), в якій посадовий оклад судді апеляційного суду обчислено в розмірі 126120 грн. (2102*50*1,2, де 1,2 регіональний коефіцієнт).
ОСОБА_1 перебуває на обліку в Головному управлінні та отримує довічне грошове утримання судді у відставці з 07.07.2023 (а.с.24) відповідно до Закону України «Про судоустрій і статус суддів» від 02.06.2016 № 1402-VIII зі змінами (далі - Закон № 1402).
11 лютого 2024 року ОСОБА_1 звернувся до 8ААС із заявою, просив видати йому довідку про суддівську винагороду для обчислення щомісячного довічного грошового утримання судді у відставці з 01 січня 2024 року, з зазначенням розміру прожиткового з прожиткового мінімуму для працездатних осіб, який застосовується для визначення базового розміру посадового окладу судді (а.с.4).
8ААС надіслав відповідь від 22.02.2024 року вих. №03-44/29/24/03-02 такого змісту (а.с.4): «Розмір суддівської винагороди визначається відповідно до статті 135 Закону України № 1402-VIII «Про судоустрій і статус суддів» та складається з посадового окладу та доплат за вислугу років; перебування на адміністративній посаді в суді; науковий ступінь; роботу, що передбачає доступ до державної таємниці.
Базовий розмір посадового окладу судді Восьмого апеляційного адміністративного суду становить 50 прожиткових мінімумів для працездатних осіб, розмір якого встановлено на 1 січня календарного року.
Розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб визначено абзацом 4 статті 7 Закону України від 09.11.2023 № 3460-IX «Про Державний бюджет України на 2024 рік» (далі - Закон) в сумі 3028 гривень.
Однак, відповідно до абзацу 5 статті 7 Закону розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб, який застосовується для визначення базового розміру посадового окладу судді становить 2102 гривні.
Відповідно, розмір посадового окладу судді Восьмого апеляційного адміністративного суду визначений з врахуванням прожиткового мінімуму в сумі 2 102 гривні із застосовуванням регіонального коефіцієнту 1,2 (як судді, який здійснює правосуддя у суді, що розташований у населеному пункті з кількістю населення щонайменше п`ятсот тисяч осіб) та становить 126 120 гривень.
Слід зазначити, що бюджетні призначення для виплати суддівської винагороди в поточному році затверджені головним розпорядником бюджетних коштів, виходячи з розміру посадового окладу для судді Восьмого апеляційного адміністративного суду в сумі 126120 гривень.
Такий самий розмір посадового окладу судді затверджений Державною судовою адміністрацією України і в штатному розписі Восьмого апеляційного адміністративного суду на 2024 рік».
При прийнятті рішення суд керується такими правовими нормами та мотивами щодо їх застосування до спірних правовідносин:
1. Відповідно до статті 130 Конституції України держава забезпечує фінансування та належні умови для функціонування судів і діяльності суддів. У Державному бюджеті України окремо визначаються видатки на утримання судів з урахуванням пропозицій Вищої ради правосуддя. Розмір винагороди судді встановлюється законом про судоустрій.
Організацію судової влади та здійснення правосуддя в Україні, що функціонує на засадах верховенства права відповідно до європейських стандартів і забезпечує право кожного на справедливий суд, регулює Закон України «Про судоустрій і статус суддів» від 02 червня 2016 року № 1402 (далі - Закон №1402).
Відповідно до статті 4 Закону №1402 судоустрій і статус суддів в Україні визначаються Конституцією України та законом. Зміни до цього Закону можуть вноситися виключно законами про внесення змін до Закону України «Про судоустрій і статус суддів».
Відповідно до статті 135 Закону №1402 суддівська винагорода суддівська винагорода регулюється цим Законом та не може визначатися іншими нормативно-правовими актами.
Суддівська винагорода виплачується судді з дня зарахування його до штату відповідного суду, якщо інше не встановлено цим Законом. Суддівська винагорода складається з посадового окладу та доплат […]. Базовий розмір посадового окладу судді становить: […] 2) судді апеляційного суду, вищого спеціалізованого суду - 50 прожиткових мінімумів для працездатних осіб, розмір якого встановлено на 1 січня календарного року.
Відповідно до статті 142 Закону №1402 судді, який вийшов у відставку, після досягнення чоловіками віку 62 років, жінками - пенсійного віку, встановленого статтею 26 Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування", виплачується пенсія на умовах, визначених зазначеним Законом, або за його вибором щомісячне довічне грошове утримання. До досягнення зазначеного віку право на пенсію за віком або щомісячне довічне грошове утримання мають чоловіки 1955 року народження і старші після досягнення ними такого віку: 1) 61 рік - які народилися з 1 січня 1954 року по 31 грудня 1954 року; 2) 61 рік 6 місяців - які народилися з 1 січня 1955 року по 31 грудня 1955 року.
Суддя у відставці, який не досяг віку, встановленого частиною першою цієї статті, отримує щомісячне довічне грошове утримання. При досягненні таким суддею віку, встановленого частиною першою цієї статті, за ним зберігається право на отримання щомісячного довічного грошового утримання або, за його вибором, призначається пенсія на умовах, визначених Законом України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування".
Щомісячне довічне грошове утримання виплачується судді у відставці в розмірі 50 відсотків суддівської винагороди судді, який працює на відповідній посаді. За кожний повний рік роботи на посаді судді понад 20 років розмір щомісячного довічного грошового утримання збільшується на два відсотки грошового утримання судді.
У разі зміни розміру складових суддівської винагороди судді, який працює на відповідній посаді, здійснюється перерахунок раніше призначеного щомісячного довічного грошового утримання.
Пенсія або щомісячне довічне грошове утримання судді виплачується незалежно від заробітку (прибутку), отримуваного суддею після виходу у відставку. Щомісячне довічне грошове утримання суддям виплачується органами Пенсійного фонду України за рахунок коштів Державного бюджету України.
Статтею 7 Закону України «Про Державний бюджет України на 2024 рік» від 09.11.2023 № 3460-IX встановлено з 1 січня 2024 року прожитковий мінімум на одну особу в розрахунку на місяць у розмірі 2920 гривень, а для основних соціальних і демографічних груп населення: - дітей віком до 6 років - 2563 гривні; - дітей віком від 6 до 18 років - 3196 гривень; - працездатних осіб - 3028 гривень; - працездатних осіб, який застосовується для визначення базового розміру посадового окладу судді, - 2102 гривні; - працездатних осіб, який застосовується для визначення посадових окладів працівників інших державних органів, оплата праці яких регулюється спеціальними законами, а також працівників податкових і митних органів, - 2102 гривні; - працездатних осіб, який застосовується для визначення посадового окладу прокурора окружної прокуратури, - 1600 гривень; - осіб, які втратили працездатність, - 2361 гривня.
Аналіз положень ст.ст. 135, 142 Закону №1402 дозволяє зробити висновок, що законодавець здійснив «прив`язку» розміру посадового окладу судді до прожиткового мінімумів для працездатних осіб, розмір якого встановлено на 1 січня календарного року. Оскільки держава щороку збільшує розмір цього соціального стандарту, то повинен зростати розмір суддівської винагороди та, як наслідок, здійснюватися перерахунок раніше призначеного щомісячного довічного грошового утримання суддям у відставці.
Разом з тим, держава після 2020 року (прожитковий мінімум для працездатних осіб станом на 01.01.2020 становив 2102 грн.) зупинила передбачене Законом №1402 зростання суддівської винагороди шляхом запровадження в законах про державний бюджет на відповідний рік «прожиткового мінімуму для працездатних осіб, який застосовується для визначення базового розміру посадового окладу судді» в розмірі 2102 гривні. Відповідно, починаючи 2021 року не відбувається і «автоматичний» (далі описано детальніше) перерахунок щомісячного довічного грошового утримання органами, що призначають щомісячне довічне грошове утримання суддям у відставці.
З огляду на триваючий характер такої законодавчої та адміністративної практики Верховний Суд вже сформував усталену та однозначну практику розгляду спорів щодо вирішення колізії між нормами статті 135 Закону №1402 та відповідних положень законів про державний бюджет на відповідний рік. Відповідно до частини п`ятої статті 242 КАС України при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.
Суд при вирішенні цього спору враховує відповідні висновки Верховного Суду, що узагальнені в постанові від 20.11.2023 у справі № 120/709/22-а таким чином:
«Верховний Суд у постановах від 10 листопада 2021 року у справі № 400/2031/21, від 30 листопада 2021 року у справі № 360/503/21 вже сформував правовий висновок у подібних правовідносинах щодо застосування положень статті 135 Закону № 1402-VIII та статті 7 Закону № 1082-IX при обчисленні суддівської винагороди, які у подальшому були підтримані Верховним Судом у постановах від 02 червня 2023 року у справі № 400/4904/21, від 13 липня 2023 року у справі № 280/1233/22, від 24 липня 2023 року у справі № 280/9563/21, від 25 липня 2023 року у справі № 120/2006/22-а, від 26 липня 2023 року у справі № 240/2978/22, від 27 липня 2023 року у справі № 240/3795/22.
Практика Верховного Суду щодо застосування вказаних норм права у подібних правовідносинах є сталою та послідовною, а висновки, наведені у вищевказаних справах, є релевантними до обставин цієї справи. Колегія суддів не бачить підстав для відступу від цих висновків, уважає їх застосовними до обставин цієї справи і надалі зауважує таке.
Система правового захисту суддів, зокрема їх матеріального забезпечення, встановлена Законом № 1402-VIII, положення якого узгоджуються з вимогами міжнародно-правових актів щодо незалежності суддів і спрямовані на забезпечення стабільності досягнутого рівня гарантій незалежності суддів, а також є гарантією поваги до гідності людини, її прав та основоположних свобод.
Відповідно до частини першої статті 135 Закону № 1402-VIII суддівська винагорода регулюється цим Законом та не може визначатися іншими нормативно-правовими актами.
З цією конституційною нормою співвідносяться норми частини першої статті 135 Закону № 1402-VIII, які дають чітке розуміння, що єдиним нормативно-правовим актом, яким повинен і може визначатися розмір суддівської винагороди, є закон про судоустрій.
Пунктом 1 частини третьої та пунктом 1 частини четвертої статті 135 Закону №1402-VIII визначено, що базовий розмір посадового окладу судді місцевого суду становить 30 прожиткових мінімумів для працездатних осіб, розмір якого встановлено на 1 січня календарного року, із застосуванням регіонального коефіцієнту 1,1, якщо суддя здійснює правосуддя у суді, що розташований у населеному пункті з кількістю населення щонайменше сто тисяч осіб.
Отже, розмір посадового окладу судді, який є складовим елементом суддівської винагороди, на пряму залежить від прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Прожитковий мінімум визначається нормативним методом у розрахунку на місяць на одну особу, а також окремо для тих, хто відноситься до основних соціальних і демографічних груп населення: дітей віком до 6 років; дітей віком від 6 до 18 років; працездатних осіб; осіб, які втратили працездатність. До працездатних осіб відносяться особи, які не досягли встановленого законом пенсійного віку.
У змісті наведеної норми Закону № 966-XIV закріплено вичерпний перелік основних соціальних і демографічних груп населення, стосовно яких визначається прожитковий мінімум. Судді до соціальної демографічної групи населення, стосовно яких прожитковий мінімум повинен встановлюватися окремо, не віднесені.
Варто зазначити, що зміни до Закону № 1402-VIII у частині, яка регламентує розмір суддівської винагороди у спірний період, про який йдеться у позовній заяві, а також до Закону № 966-XIV щодо визначення прожиткового мінімуму не вносилися, тож законних підстав для зменшення розміру прожиткового мінімуму, який встановлено для працездатних осіб на 01 січня календарного року для цілей визначення суддівської винагороди, немає.
Однак, означені Закони не повинні містити інакшого чи додаткового правового регулювання правовідносин, що охоплюються предметом регулювання інших законів України, особливо тієї сфери суспільних відносин, для яких діють спеціальні норми. Конституція України не надає закону про Державний бюджет України вищої юридичної сили стосовно інших законів.
Згідно із позицією Верховного Суду у цій категорії спорів Законом № 1402-VIII закріплено, що для визначення розміру суддівської винагороди до уваги може братися лише прожитковий мінімум для працездатних осіб, розмір якого встановлено на 1 січня календарного року. Оскільки указана конституційна гарантія незалежності суддів не може порушуватися і змінюватися без внесення відповідних змін до закону про судоустрій, суддівська винагорода не може обчислюватися із застосуванням величини, відмінної від тієї, що визначена Законом № 1402-VIII (постанови від 10 листопада 2021 року у справі №400/2031/21, від 30 листопада 2021 року у справі № 360/503/21, від 02 червня 2023 року у справі № 400/4904/21, від 13 липня 2023 року у справі № 280/1233/22, від 24 липня 2023 року у справі № 280/9563/21, від 25 липня 2023 року у справі № 120/2006/22-а, від 26 липня 2023 року у справі № 240/2978/22, від 27 липня 2023 року у справі № 240/3795/22)».
Отже, при визначенні в 2024 році розміру суддівської винагороди базовий розмір посадового окладу судді апеляційного суду слід обчислювати як 50 прожиткових мінімумів для працездатних осіб станом на 01.01.2024, що становить 3028 грн., а не «прожиткових мінімумів для працездатних осіб, який застосовується для визначення базового розміру посадового окладу судді» в розмірі 2102 гривні. Як наслідок, розмір суддівської винагороди судді апеляційного суду станом на 01.01.2024 суттєво зросте, а ця обставина відповідно до статті 142 Закону №1402 є підставою для здійснення перерахунку раніше призначеного щомісячного довічного грошового утримання судді у відставці, який працював на відповідній посаді.
2. Відповідно до статті 138 Закону №1402, пунктів 9, 11 Положення про Пенсійний фонд України, затвердженого Указом Президента України від 06 квітня 2011 року № 384, правління Пенсійного фонду України затвердило Порядок подання документів для призначення (перерахунку) і виплати щомісячного довічного грошового утримання суддям у відставці територіальними органами Пенсійного фонду України від 25.01.2008 № 3-1 (зі змінами та доповненнями), що зареєстрований в Міністерстві юстиції України 12.03.2008 р. за № 200/14891 (далі Порядок №3-1).
Розділ IV «Перерахунок щомісячного довічного грошового утримання органами, що призначають щомісячне довічне грошове утримання» Порядку №3-1 містить такі нормативні приписи:
«[…]6. Перерахунок щомісячного довічного грошового утримання проводиться органом, що призначає щомісячне довічне грошове утримання, на підставі довідки про суддівську винагороду / довідки про винагороду судді Конституційного Суду України, надісланої відповідним органом (без звернення судді у відставці, судді Конституційного Суду України), або за зверненням судді у відставці, судді Конституційного Суду України.
Звернення судді за перерахунком щомісячного довічного грошового утримання здійснюється шляхом подання до органу, що призначає щомісячне довічне грошове утримання, заяви про перерахунок щомісячного довічного грошового утримання та довідки про суддівську винагороду судді у відставці / довідки про винагороду судді Конституційного Суду України, в тому числі через вебпортал або засобами Порталу Дія з використанням суддею електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, разом зі сканованими копіями документів, які відповідають оригіналам документів та придатні для сприйняття їх змісту (мають містити чітке зображення повного складу тексту документа та його реквізитів), або надсилання поштою.
Заява про перерахунок щомісячного довічного грошового утримання приймається органом, що призначає щомісячне довічне грошове утримання, за наявності в судді всіх необхідних документів та оформляється відповідно до вимог розділу III цього Порядку.
Днем звернення за перерахунком щомісячного довічного грошового утримання вважається день прийняття органом, що призначає щомісячне довічне грошове утримання, заяви про перерахунок щомісячного довічного грошового утримання та довідки про суддівську винагороду / довідки про винагороду судді Конституційного Суду України.
У разі надсилання заяви про перерахунок щомісячного довічного грошового утримання і документів для перерахунку щомісячного довічного грошового утримання поштою днем звернення за перерахунком вважається дата, що зазначена на поштовому штемпелі місця відправлення цієї заяви (у разі подання заяви про перерахунок щомісячного довічного грошового утримання через вебпортал або засобами Порталу Дія - дата реєстрації цієї заяви на вебпорталі або засобами Порталу Дія разом із сканованими копіями документів, які відповідають оригіналам документів та придатні для сприйняття їх змісту (мають містити чітке зображення тексту документа та його реквізитів).
7. Документи про перерахунок щомісячного довічного грошового утримання розглядає орган, що призначає щомісячне довічне грошове утримання, та не пізніше 10 днів з дня їх надходження приймає рішення про перерахунок або про відмову в перерахунку щомісячного довічного грошового утримання.
8. Орган, що приймає рішення про перерахунок щомісячного довічного грошового утримання, не пізніше 10 днів після винесення рішення інформує особу про перегляд щомісячного довічного грошового утримання із зазначенням його розміру або про відмову в перегляді щомісячного довічного грошового утримання із зазначенням причин відмови та порядку його оскарження. […]».
Отже, Порядок №3-1 передбачає два альтернативні способи перерахунку розміру щомісячного довічного грошового утримання судді у відставці:
А) «автоматичний» (без звернення судді у відставці), алгоритм здійснення якого описано в пунктах 1-5 Розділу IV Порядку №3-1, до яких помилково апелює відповідач у відзиві на позов ОСОБА_1 , та котрий з 2021 року в принципі не функціонує;
Б) за зверненням судді у відставці до органу, що приймає рішення про перерахунок щомісячного довічного грошового утримання, тобто органу ПФУ (пункти 6-8 Розділу IV Порядку №3-1). Обов`язковим додатком до такого звернення судді у відставці Порядок №3-1 визначає довідку про суддівську винагороду судді у відставці.
Отже, відповідні суди або територіальні органи Державної судової адміністрації України зобов`язані видати довідку про суддівську винагороду працюючого судді за відповідною посадою станом на дату, з якої відбулось підвищення розміру суддівської винагороди, що враховується для перерахунку щомісячного довічного грошового утримання:
А) для кожного судді, зазначеного у відповідному списку при «автоматичному» перерахунку розміру щомісячного довічного грошового утримання судді у відставці;
Б) для судді у відставці, що звернувся про надання йому такої довідки - адже в іншому випадку така особа не зможе належно оформити звернення до органу, що приймає рішення про перерахунок щомісячного довічного грошового утримання.
Підсумовуючи наведені мотиви суд дійшов висновку, що позовні вимоги ОСОБА_1 є обґрунтованими та підлягають до задоволення, а відповідача слід зобов`язати видати довідку з показниками, що відповідають вимогам Закону №1402 - 50*3028грн.*1,2 (регіональний коефіцієнт м. Львова) = 181680 грн.
З огляду на встановлені КАС України правила розподілу судових витрат понесені позивачем витрати на сплату судового збору стягуються за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.
Керуючись ст.ст.19, 9-26,90,139,229,241-246,251,255,257-258,295 КАС України, суд
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Зобов`язати Восьмий апеляційний адміністративний суд (79000, місто Львів, вулиця Саксаганського, 13; ідентифікаційний код 42268515) видати ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ; РНОКПП НОМЕР_1 ) довідку про суддівську винагороду станом на 01.01.2024 для обчислення щомісячного довічного грошового утримання судді у відставці, виходячи з базового посадового окладу судді апеляційного суду в розмірі 181680 гривень, визначеного на підставі частини другої статті 130 Конституції України, частини третьої статті 135 Закону України «Про судоустрій і статус суддів» та абзацу четвертого статті 7 Закону України «Про Державний бюджет України на 2024 рік», виходячи з прожиткового мінімуму для працездатних осіб у розмірі 3028 грн.
Стягнути з Восьмого апеляційного адміністративного суду (місцезнаходження: 79000, місто Львів, вул. Саксаганського, 13; ідентифікаційний код 42268515) за рахунок бюджетних асигнувань на користь ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ; РНОКПП НОМЕР_1 ) судовий збір в сумі 1211 (одна тисяча двісті одинадцять) грн. 20 коп.
Апеляційну скаргу на рішення суду може бути подано протягом тридцяти днів з дня його складення до суду апеляційної інстанції. Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
СуддяМоскаль Ростислав Миколайович
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.07.2024 |
Оприлюднено | 05.07.2024 |
Номер документу | 120153413 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Москаль Ростислав Миколайович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Москаль Ростислав Миколайович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні