Рішення
від 25.06.2024 по справі 380/4894/24
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

25 червня 2024 рокусправа № 380/4894/24

Львівський окружний адміністративний суд в складі:

головуючої судді Крутько О.В.,

за участю секретаря судового засідання Петровської А.М.,

представника позивача Кравчука П.І.,

представника відповідача Маценко О.О.,

розглянув у відкритому судовому засіданні у м. Львові адміністративну справу

за позовом ОСОБА_1

до Кам`янка-Бузької міської ради Львівської області

про визнання протиправним та нечинним рішення

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 (далі Позивач) звернувся до Львівського окружного адміністративного суду з позовом до Кам`янка-Бузької міської ради Львівської області (далі Відповідач) в якому просить суд: визнати протиправним та нечинним Рішення Кам`янка-Бузької міської ради Львівської області від 23.08.2018 року № 14 «Про затвердження детального плану території по внесенню змін в детальний план території для реконструкції автостанції в частині змінення плями забудови земельної ділянки (в зв`язку з відсутністю можливості будівництва на каналізаційному колекторі) з АДРЕСА_1 .

В обґрунтування позовних вимог позивач вказує, що він з 2004 року є власником нежитлової будівлі у м. Кам`янка-Бузька. З 2008 року ОСОБА_1 є орендарем земельної ділянки для обслуговування цієї будівлі, а з 2014 року є власником цієї земельної ділянки. Земельна ділянка була придбана Позивачем у Відповідача за договором купівлі-продажу. У 2018 році Відповідач змінив детальний план території населеного пункту, в тому числі зазнала змін територія, що охоплює земельну ділянку Позивача. Зміни в цій частині полягають в зміщенні червоних ліній, розширенні основних шляхів руху автотранспорту і пішоходів, влаштуванні пішохідної зони і паркувальних місць для автотранспорту безпосередньо на земельній ділянці, що належить Позивачу на праві приватної власності. Внаслідок зміни детального плану території, проектування шляхів руху автотранспорту і пішоходів, а також нових паркувальних місць, тротуар по вулиці накладається майже на половину земельної ділянки Позивача.

Позивач наголошує, що Відповідач запроектував територію загального користування в межах приватної земельної ділянки, та вказує, що частина належної Позивачу земельної ділянки була фактично замощена тротуарною плиткою із влаштуванням пішохідної зони ("Основні шляхи руху пішоходів") на цій частині приватної земельної ділянки.

Відповідач проти позову заперечив, подав відзив на позовну заяву, у якому зазначив, що Рішення Кам`янка-Бузької міської ради від 23.08.2018 №14 «Про затвердження детального плану території по внесенню змін в детальний план території для реконструкції автостанції в частині змінення плями забудови земельної ділянки (в зв`язку з відсутністю можливості будівництва на каналізаційному колекторі) з АДРЕСА_1 » було прийнято на основі розгляду детального плану території по внесенню змін в детальний план території для реконструкції автостанції в частині змінення плями забудови земельної ділянки (в зв`язку з відсутністю можливості будівництва на каналізаційному колекторі) в АДРЕСА_1 , який розроблений ПП «Центр європейського розвитку», прийнявши до уваги той факт, що на протязі встановленого терміну громадського обговорення в міській раді не зареєстровано пропозицій, а також спірних питань від громадськості щодо розробленої містобудівної документації, керуючись ст.ст.8, 19, 21, п.3 ст.10 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», ст.31 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Постановою Кабінету Міністрів України від 25.04.11 р. №555 «Про затвердження Порядку проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів під час розроблення проектів містобудівної документації на місцевому рівні», ст.ст. 12, 118, 122, 123 Земельного кодексу України, ст.50 Закону України «Про землеустрій». Кам`янка-Бузька міська рада вирішила затвердити детальний план території по внесенню змін в детальний план території для реконструкції автостанції в частині змінення плями забудови земельної ділянки (в зв`язку з відсутністю можливості будівництва на каналізаційному колекторі) в АДРЕСА_1 . Як слідує з рішення прийнято вважати затверджений детальний план території по внесенню змін в детальний план території для реконструкції автостанції в частині змінення плями забудови земельної ділянки (в зв`язку з відсутністю можливості будівництва на каналізаційному колекторі) в АДРЕСА_1 , зміною та уточненням діючої містобудівної документації м.Кам`янка-Бузька в межах його розробки.

Відповідач вважає, що спірне рішення прийнято в законний спосіб та в межах компетенції та повноважень міської ради та наголошує, що Позивач не мав жодних заперечень чи претензій щодо прийняття оспорюваного рішення, просить відмовити у задоволенні позовних вимог.

Позивач подав відповідь на відзив на позовну заяву, у якому вказує, що він набув право власності на земельну ділянку, безпосередньо придбавши її у Відповідача. 23.06.2014 року між Кам`янка-Бузькою міською радою Львівської області (Продавець) і ОСОБА_1 (Покупець) укладено договір купівлі-продажу земельної ділянки, кадастровий номер 4622110100:01:009:0005, розміром 0,0177 га, призначена для будівництва та обслуговування будівель торгівлі, що розташована в АДРЕСА_2 . Державна реєстрація права власності Позивача проведена 23.06.2014, номер запису про право власності 6098599, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 125143646221.

Позивач уточнює, що Відповідач був достеменно обізнаний про наявність зареєстрованого права власності у Позивача на земельну ділянку, яка включена в територію розробки нового детального плану території.

Позивач наполягає, що відсутність прямого заперечення проти розробки нового детального плану території з боку Позивача при таких обставинах не легітимізує протиправне рішення про затвердження детального плану території.

Позивач вважає, що не можна залишити поза увагою і той факт, що новий детальний план території було розроблено на замовлення ТОВ ВКК «Еталон», кінцевим бенефіціарним власником якого являється лише фізична особа ОСОБА_2 .

Позивач констатує, що конкретно в період обговорення проекту детального плану території безпосередньо Позивач знаходився за межами України.

Ухвалою від 08.03.2024 відкрито загальне позовне провадження в адміністративній справі, підготовче засідання призначено на 09.04.2024, зобов`язано відповідача опублікувати оголошення про оскарження рішення Кам`янка-Бузької міської ради від 23.08.2018 № 14 у виданні, у якому було опубліковано оскаржуване рішення.

09.04.2024 відкладено розгляд справи до 25.04.2024.

Протокольною ухвалою від 25.04.2024 відкрито підготовче провадження, призначено справу до судового розгляду на 28.05.2024.

В судовому засіданні 28.05.2025 представник позивача позовні вимоги підтримав, представник відповідача проти позову заперечив, оголошено перерву до 25.06.2024.

Розглянувши заяву позивача про поновлення строку звернення до суду суд встановив, що строк звернення до суду позивач не пропустив.

25.06.2024 оголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Дослідивши заяви по суті справи та письмові докази, заслухавши представника позивача, представника відповідача, суд виходив з наступного.

20.12.2004 року ОСОБА_1 за договором-купівлі продажу придбав нежитлову будівлю (металевий павільйон-магазин) під АДРЕСА_2 загальною площею 51,4 кв м. Договір зареєстровано у Державному реєстрі правочинів, згідно з яким предметом правочину є нежитлова будівля, реєстраційний номер об`єкту у Реєстрі прав власності на нерухоме майно 6118682. Право власності Позивача на нерухоме майно зареєстровано 07.02.2005 року Державним комунальним підприємством Червоноградське МБТІ, номер витягу 6429806.

Рішенням Кам`янка-Бузької міської ради Львівської області від 22.02.2007 року № 5 надано ОСОБА_1 дозвіл на розробку проекту відведення земельної ділянки для розміщення та обслуговування нежитлової будівлі (металевий павільйон-магазин) в АДРЕСА_2 .

Рішенням Кам`янка-Бузької міської ради Львівської області від 25.06.2008 року № 16 затверджено технічну документацію із землеустрою щодо укладання договору оренди на земельну ділянку площею 177 кв.м. для розміщення та обслуговування нежитлової будівлі (металевий павільйон-магазин) в АДРЕСА_2 ; надано ОСОБА_1 в оренду терміном на 5 років земельну ділянку.

Згідно довідки від 02.02.2007 року № 29 «Сервітути та обмеження» щодо режиму використання земельної ділянки в розділі обмеження щодо червоних ліній вулиць зазначено, що ділянка знаходиться за межею червоної лінії і може бути надана в користування.

Рішенням Кам`янка-Бузької міської ради Львівської області від 21.03.2013 року № 17 затверджено технічну документацію із землеустрою та звіт про експертну грошову оцінку земельної ділянки несільськогосподарського призначення по продажу у власність земельної ділянки площею 177 кв м для розміщення та обслуговування нежитлової будівлі в АДРЕСА_2 ; вирішено продати у власність ОСОБА_1 земельну ділянку; затверджено ціну продажу земельної ділянки.

23.06.2014 між Кам`янка-Бузькою міською радою Львівської області (Продавець) і ОСОБА_1 (Покупець) укладено договір купівлі-продажу земельної ділянки, кадастровий номер 4622110100:01:009:0005 розміром 0,0177 га, призначена для будівництва та обслуговування будівель торгівлі, що розташована в АДРЕСА_2 .

23.06.2014 зареєстровано право власності ОСОБА_1 на вказану земельну ділянку, номер запису про право власності 6098599, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 125143646221.

Рішенням Кам`янка-Бузької міської ради Львівської області від 19.09.2017 року № 20 затверджено детальний план території для реконструкції автостанції в АДРЕСА_1 .

Рішенням Кам`янка-Бузької міської ради Львівської області від 19.04.2018 року № 10 надано дозвіл виконкому міської ради на розробку містобудівної документації по внесенню змін у затверджений рішенням Кам`янка-Бузької міської ради Львівської області від 19.09.2017 року № 20 детальний план території для реконструкції автостанції в м. Кам`янка-Бузька в частині змінення плями забудови земельної ділянки, у зв`язку з відсутністю можливості будівництва на каналізаційному колекторі за адресою: АДРЕСА_1 .

Рішенням Кам`янка-Бузької міської ради Львівської області від 23.08.2018 року № 14 затверджено детальний план території по внесенню змін в детальний план території для реконструкції автостанції в частині змінення плями забудови земельної ділянки (у зв`язку з відсутністю можливості будівництва на каналізаційному колекторі) в АДРЕСА_1 .

У подальшому позивач ініціював поділ належної йому земельної ділянки, із земельної ділянки кадастровий номер 4622110100:01:009:0005 було виділено земельну ділянку кадастровий номер 4622110100:01:009:0179 площею 0,0012 га. В результаті земельна ділянка позивача складає площу 0,0165 га і їй присвоєно кадастровий номер 4622110100:01:009:0180, що підтверджується Витягом з Державного земельного кадастру про земельну ділянку від 25.10.2023 (а.с. 96-97).

22.01.2024 року ОСОБА_1 звернувся до Кам`янка-Бузької міської ради Львівської області із запитом на отримання інформації, у якому просив надати, серед іншого, рішення про затвердження детального плану території вул. Тютюнника у м. Кам`янка-Бузька та внесення змін до нього; витяг із протоколу сесії ради, на якій розглядалось питання про затвердження детального плану території; оголошення про проведення громадських слухань чинного детального плану території; протоколу громадських слухань; надати обґрунтування внесення змін і уточнень функціонального призначення території, зміни проекту планування «червоних ліній».

У відповідь на свій запит 26.01.2024 року Позивач отримав від Кам`янка-Бузької міської ради Львівської області, серед іншого, витяг із протоколу сесії ради від 23.08.2018 року і оголошення про проведення громадських слухань.

Не погодившись з рішенням відповідача, яким внесені зміни у детальний план території, позивач звернувся до суду.

Відповідно до ч.2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з частиною першою статті 10 Закону України від 21.05.1997 № 280/97-ВР ,,Про місцеве самоврядування в Україні (далі - Закон № 280/97-ВР) сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.

Частиною другою статті 2 Закону № 280/97-ВР визначено, що місцеве самоврядування здійснюється територіальними громадами сіл, селищ, міст як безпосередньо, так і через сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи, а також через районні та обласні ради, які представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст.

Згідно зі статтею 12 Земельного кодексу України до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належить, зокрема розпорядження землями територіальних громад; організація землеустрою.

За ст. 39 Земельного кодексу України використання земель житлової та громадської забудови здійснюється відповідно до генерального плану населеного пункту, іншої містобудівної документації, плану земельно-господарського устрою з дотриманням будівельних норм, державних стандартів і норм.

За ч.ч. 1, 2 ст. 116 ЗК України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону. Надання земельних ділянок комунальної власності у користування здійснюється Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування.

Ст. 12 Закону України «Про основи містобудування» передбачено, що до компетенції сільських, селищних, міських рад у сфері містобудування на відповідній території належить затвердження відповідно до законодавства місцевих програм, генеральних планів відповідних населених пунктів, планів зонування територій, а за відсутності затверджених в установленому законом порядку планів зонування території - детальних планів територій.

До компетенції виконавчих органів сільських, селищних, міських рад у сфері містобудування належать, зокрема: затвердження детальних планів територій за наявності затверджених в установленому законом порядку планів зонування території; визначення територій для містобудівних потреб.

За ст. 16 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» містобудівна документація на місцевому рівні розробляється з урахуванням даних державного земельного кадастру на актуалізованій картографічній основі в цифровій формі як просторово орієнтована інформація в державній системі координат на паперових і електронних носіях.

Згідно ст. 1 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» лінії регулювання забудови - визначені в містобудівній документації межі розташування будинків і споруд відносно червоних ліній, меж окремих земельних ділянок, природних меж та інших територій; містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки (далі - містобудівні умови та обмеження) - документ, що містить комплекс планувальних та архітектурних вимог до проектування і будівництва щодо поверховості та щільності забудови земельної ділянки, відступів будинків і споруд від червоних ліній, меж земельної ділянки, її благоустрою та озеленення, інші вимоги до об`єктів будівництва, встановлені законодавством та містобудівною документацією; червоні лінії - визначені в містобудівній документації щодо пунктів геодезичної мережі межі існуючих та запроектованих вулиць, доріг, майданів, які розділяють території забудови та території іншого призначення

Виходячи з положень вищезазначених правових норм, наявність червоних ліній на земельній ділянці свідчить про певні обмеження, пов`язані з можливістю забудови такої території чи іншого її використання.

Згідно з пунктами 7.29-7.34 ДБН Б.2.2-1-01. Містобудування. Планування і забудова населених пунктів територія вулиць всіх категорій відокремлюється від інших функціональних територій населених пунктів червоними лініями. В межах червоних ліній територія населеного пункту відноситься до територій загального користування. До червоних ліній прив`язуються межі ділянок, на яких ведеться розмежування прилеглих територій чи будівництво споруд. Для визначення положення червоної лінії слід керуватися топо-геодезичною підосновою масштабу 1:2000, візуальними обстеженнями та документальними матеріалами раніше виконаних відводів ділянок фізичним і юридичним власникам. При визначенні положення червоної лінії слід враховувати, що червона лінія не може змінювати своє положення в залежності від положення земельних ділянок окремих власників.

Тому при проектуванні червоної лінії слід враховувати положення капітальних споруд, прокладання підземних, наземних та надземних комунікацій, існуюче розташування зелених насаджень. Розмір між двома червоними лініями однієї вулиці чи площі має бути таким, щоб між ними можна було розмістити проїзну частину, тротуари, зелені насадження з можливістю нормативного прокладання інженерних мереж.

Аналогічну правову позиції висвітлено у постанові Верховного Суду від 18.05.2022 року у справі № 640/7663/21

Відповідно до статті 316 Цивільного кодексу України правом власності є право особи на річ (майно), яке вона здійснює відповідно до закону за своєю волею, незалежно від волі інших осіб.

Власникові належать права володіння, користування та розпоряджання своїм майном (стаття 317 ЦК України). Відповідно до частин першої та другої статті 319 Цивільного кодексу України власник володіє, користується, розпоряджається своїм майном на власний розсуд. Власник має право вчиняти щодо свого майна будь-які дії, які не суперечать закону.

Статтею 391 ЦК України передбачено, що власник майна має право вимагати усунення перешкод у здійсненні ним права користування та розпоряджання своїм майном.

Відповідно до п. 6 ч. 1 ст. 5 Закону України «Про основи містобудування» при здійсненні містобудівної діяльності повинні бути забезпечені урахування законних інтересів та вимог власників або користувачів земельних ділянок та будівель, що оточують місце будівництва.

Завданням адміністративного судочинства, у розумінні частин 1 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

За змістом Рішення Конституційного Суду України від 01.12.2004 за №18-рп/2004, поняття «порушене право», за захистом якого особа може звертатися до суду і яке вживається у низці законів України, має той самий зміст, що й поняття «охоронюваний законом інтерес». Поняття «охоронюваний законом інтерес» означає правовий феномен, який: а) виходить за межі змісту суб`єктивного права; б) є самостійним об`єктом судового захисту та інших засобів правової охорони; в) має на меті задоволення усвідомлених індивідуальних і колективних потреб; г) не може суперечити Конституції і законам України, суспільним інтересам, загальновизнаним принципам права; д) означає прагнення (не юридичну можливість) до користування в межах правового регулювання конкретним матеріальним та/або нематеріальним благом; є) розглядається як простий легітимний дозвіл, тобто такий, що не заборонений законом. Охоронюваний законом інтерес регулює ту сферу відносин, заглиблення в яку для суб`єктивного права законодавець вважає неможливим або недоцільним.

Суд встановив, що відповідно до оскаржуваного рішення Кам`янка-Бузької міської ради Львівської області від 23.08.2018 року № 14 затверджено детальний план території по внесенню змін в детальний план території для реконструкції автостанції в частині змінення плями забудови земельної ділянки (у зв`язку з відсутністю можливості будівництва на каналізаційному колекторі) в АДРЕСА_1 .

За зміненим детальним планом території відбулось накладання тротуару вулиці Тютюнника на належну на праві приватної власності Позивачу земельну ділянку.

Проектування шляхів руху автотранспорту і пішоходів, а також нових паркувальних місць і тротуару по вулиці Тютюнника у м. Кам`янка-Бузька призвело до зміщення червоних ліній населеного пункту в напрямку земельної ділянки, що була передана Позивачу і належала йому на праві приватної власності.

Факт накладання земель загального користування на приватну ділянку Позивача, внаслідок зміни детального плану території, підтверджується картографічними матеріалами та визнається відповідачем (а.с. 34, 79, 114).

Згідно картографічних матеріалів «Проектний план. План червоних ліній. Схема прогнозованих планувальних обмежень. Схема організації руху транспорту і пішоходів» належна Позивачу на праві власності земельна ділянка позначена "Ділянка 6. Для будівництва та обслуговування будівель торгівлі." Належна Позивачу на праві власності споруда на цій ділянці позначена "6.1 Будівля магазину". Спірним детальним планом території в площині ділянки Позивача Відповідач запроектував і позначив у експлікації під номером 16 "Місця для тимчасового паркування автомобілів".

Тобто Відповідач запроектував територію загального користування в межах приватної земельної ділянки. В результаті частина належної Позивачу земельної ділянки була фактично замощена тротуарною плиткою із влаштуванням пішохідної зони ("Основні шляхи руху пішоходів") на цій частині приватної земельної ділянки.

За наведених обставин, оскаржуване рішення прийнято без врахування законних інтересів власника земельної ділянки ОСОБА_1 .

Оцінюючи аргументи сторін з приводу дотримання процедури прийняття оскаржуваного рішення суд враховує таке.

Згідно ст. 21 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» громадським слуханням підлягають розроблені в установленому порядку проекти містобудівної документації на місцевому рівні: генеральні плани населених пунктів, плани зонування територій, детальні плани територій. Затвердження на місцевому рівні містобудівної документації, зазначеної у частині першій цієї статті, без проведення громадських слухань щодо проектів такої документації забороняється.

Сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи зобов`язані забезпечити: 1) оприлюднення прийнятих рішень щодо розроблення містобудівної документації на місцевому рівні з прогнозованими правовими, економічними та екологічними наслідками; 2) оприлюднення проектів містобудівної документації на місцевому рівні та доступ до цієї інформації громадськості; 3) реєстрацію, розгляд та узагальнення пропозицій громадськості до проектів містобудівної документації на місцевому рівні (у разі її утворення); 4) узгодження спірних питань між громадськістю і замовниками містобудівної документації на місцевому рівні через погоджувальну комісію; 5) оприлюднення результатів розгляду пропозицій громадськості до проектів містобудівної документації на місцевому рівні. Оприлюднення проектів генеральних планів, планів зонування територій, детальних планів територій здійснюється не пізніш як у місячний строк з дня їх надходження до відповідного органу місцевого самоврядування. Оприлюднення проектів містобудівної документації на місцевому рівні є підставою для подання пропозицій громадськості до відповідного органу місцевого самоврядування.

Постановою Кабінету Міністрів України від 25.05.2011 року № 555 затверджено Порядок проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів під час розроблення проектів містобудівної документації на місцевому рівні.

Згідно п. 4 Порядку виконавчі органи сільських, селищних, міських рад оприлюднюють у двотижневий строк прийняті органами місцевого самоврядування рішення щодо розроблення проектів містобудівної документації шляхом опублікування таких рішень у засобах масової інформації, що поширюються на відповідній території, а також розміщення на офіційному веб-сайті відповідного органу місцевого самоврядування.

Оприлюднення розроблених в установленому законодавством порядку проектів містобудівної документації здійснюється не пізніш як у місячний строк з дня їх подання розробником до виконавчого органу сільської, селищної, міської ради шляхом розміщення матеріалів (планшетів, макетів) у визначеному органом місцевого самоврядування місці та інформування громадян через розповсюдження брошур і повідомлень, засоби масової інформації, що поширюються на відповідній території, а також розміщення інформації на офіційному веб-сайті відповідного органу місцевого самоврядування.

За п. 5 Порядку повідомлення про початок процедури розгляду та врахування пропозицій громадськості у проекті містобудівної документації має містити: 1) інформацію про мету, склад та зміст містобудівної документації, викладену у скороченій та доступній для широкої громадськості формі; 2) основні техніко-економічні показники, зокрема графічні матеріали, що відображають зміст містобудівної документації; 3) відомості про замовника та розробника проектів містобудівної документації та підстави для їх розроблення; 4) інформацію про місце і строки ознайомлення з проектом містобудівної документації; 5) інформацію про посадову особу органу місцевого самоврядування, відповідальну за організацію розгляду пропозицій; 6) відомості про строк подання і строк завершення розгляду пропозицій; 7) інформацію стосовно запланованих інформаційних заходів (презентація, прилюдне експонування, телевізійні програми, публічні конференції тощо).

Зі змісту наведених правових норм слідує, що громадські слухання щодо проектів містобудівної документації на місцевому рівні відбуваються шляхом оприлюднення таких проектів, надання особам, які мають право на подання пропозицій до проектів містобудівної документації на місцевому рівні, строку для подання таких пропозицій, а також шляхом безпосереднього подання пропозицій громадськістю до відповідного органу місцевого самоврядування; утворення погоджувальної комісії у разі необхідності та, відповідно, оприлюднення результатів розгляду пропозицій громадськості до проектів містобудівної документації.

Даний висновок узгоджується з позицією Верховного Суду, висловленою у постановах від 15.04.2020 року у справі № 702/1384/16-а, від 11.05.2023 року у справі № 380/23542/21.

Отже, чинне законодавство передбачає цілу низку заходів, які мають на меті широку участь громадськості у прийнятті рішень з питань що стосуються розробки містобудівної документації, забезпечення участі громадськості вже на ранньому етапі процедури прийняття таких рішень, коли є всі можливості для розгляду різних варіантів і коли участь громадськості може бути найефективнішою.

При цьому, відповідно до правового висновку Верховного Суду у постановах від 10.07.2019 року у справі № 804/639/18, від 13.10.2021 року у справі № 640/21854/18 та від 27.09.2022 року у справі № 320/1510/20, ключовим питанням при наданні оцінки процедурним порушенням, допущеним під час прийняття суб`єктом владних повноважень рішення, є співвідношення двох базових принципів права: «протиправні дії не тягнуть за собою правомірних наслідків» і, на противагу йому, принцип «формальне порушення процедури не може мати наслідком скасування правильного по суті рішення». Одним з критеріїв, що розділяє істотне (фундаментальне) порушення від неістотного, є встановлення такої обставини: чи могло бути іншим рішення суб`єкта владних повноважень за умови дотримання ним передбаченої законом процедури його прийняття.

Проаналізувавши оголошення відповідача про проведення громадських слухань суд встановив, що в оголошенні не вказані: основні техніко-економічні показники, зокрема графічні матеріали, що відображають зміст містобудівної документації; відомості про замовника та розробника проектів містобудівної документації та підстави для їх розроблення інформація про посадову особу органу місцевого самоврядування, відповідальну за організацію розгляду пропозицій; відомості про строк подання і строк завершення розгляду пропозицій; інформацію стосовно запланованих інформаційних заходів (презентація, прилюдне експонування, телевізійні програми, публічні конференції тощо).

Такі недоліки повідомлення унеможливили врахування пропозицій громадськості при вирішенні питання про затвердження змін до детального плану території.

Окрім цього, суд враховує, що відповідач був обізнаний про наявність зареєстрованого права власності у Позивача на земельну ділянку, яка включена в територію розробки нового детального плану території.

Відсутність прямого заперечення проти розробки нового детального плану території з боку Позивача при таких обставинах не легітимізує протиправне рішення про затвердження детального плану території.

Згідно частини 9 статті 265 КАС України суд може визнати нормативно-правовий акт протиправним (незаконним чи таким, що не відповідає правовому акту вищої юридичної сили) та нечинним повністю або в окремій його частині.

Враховуючи вищевказане, суд дійшов висновку, що рішення Кам`янка-Бузької міської ради Львівської області від 23.08.2018 року № 14 «Про затвердження детального плану території по внесенню змін в детальний план території для реконструкції автостанції в частині змінення плями забудови земельної ділянки (в зв`язку з відсутністю можливості будівництва на каналізаційному колекторі) з АДРЕСА_1 необхідно визнати протиправним та нечинним.

Відповідно до ч.1 ст.9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно ч.1 ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Згідно з ч. 2 ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Отже, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України, оцінки поданих сторонами доказів за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді всіх обставин справи в їх сукупності, суд дійшов висновку, що наявність підстав для задоволення позовних вимог.

Судові витрати згідно ст. 139 КАС України належить покласти на відповідача.

Згідно з частиною 1 статті 265 КАС України резолютивна частина рішення суду про визнання нормативно-правового акта протиправним та нечинним невідкладно публікується відповідачем у виданні, в якому його було офіційно оприлюднено, після набрання рішенням законної сили.

Зважаючи на наведені норми процесуального закону, Кам`янка-Бузька міська рада після набрання рішенням законної сили зобов`язана невідкладно опублікувати резолютивну частину рішення суду у виданні, в якому його було офіційно оприлюднено.

Керуючись ст.ст. 2, 5, 14, 77, 90, 139, 241-246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Визнати протиправним та нечинним рішення Кам`янка-Бузької міської ради Львівської області від 23.08.2018 року № 14 «Про затвердження детального плану території по внесенню змін в детальний план території для реконструкції автостанції в частині змінення плями забудови земельної ділянки (в зв`язку з відсутністю можливості будівництва на каналізаційному колекторі) з АДРЕСА_1 .

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Кам`янка-Бузької міської ради Львівської області (адреса: 780400, Львівська обл., Львівський р-н., м. Кам`янка-Бузька, вул. Шевченка, 2, ЄДРПОУ: 04056196) на користь ОСОБА_1 (адреса: АДРЕСА_3 , РНОКПП: НОМЕР_1 ) 968,96 грн. (дев`ятсот шістдесят вісім грн. 96 коп.) сплаченого судового збору.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом 30 днів з дня його проголошення до Восьмого апеляційного адміністративного суду. У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

Повний текст рішення складено 03.07.2024.

СуддяКрутько Олена Василівна

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.06.2024
Оприлюднено05.07.2024
Номер документу120153500
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері містобудування; архітектурної діяльності

Судовий реєстр по справі —380/4894/24

Ухвала від 12.09.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Мікула Оксана Іванівна

Ухвала від 08.08.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Мікула Оксана Іванівна

Рішення від 25.06.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Крутько Олена Василівна

Ухвала від 08.03.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Крутько Олена Василівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні