ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
справа№ 380/25636/21
02 липня 2024 року
Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючої судді Лунь З.І. розглянув у письмовому провадженні заяву ОСОБА_1 про встановлення судового контролю за виконанням рішення суду у справі №380/25636/21 за позовом ОСОБА_1 до Ліквідаційної комісії Головного управління Міністерства внутрішніх справ України у Львівській області, Львівської міської ради, Головного управління Національної поліції у Львівській області про визнання протиправними дій, зобов`язання вчинити дії.
в с т а н о в и в:
Рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 17.03.2022 адміністративний позов задоволено частково. Визнано протиправними дії Ліквідаційної комісії Головного управління Міністерства внутрішніх справ України у Львівській області щодо відмови у забезпеченні житлом ОСОБА_1 та його сім`ї. Визнано протиправною відмову Ліквідаційної комісії Головного управління Міністерства внутрішніх справ України у Львівській області у включенні ОСОБА_1 та його сім`ї в розподіл належної частки житлових приміщень у будинках по АДРЕСА_1 з урахуванням позачергового права на забезпечення житлом та часу зарахування на житловий облік Львівської міської ради, відповідно до контрольних списків осіб, які потребують поліпшення житлових умов Львівського міського управління ГУМВСУ у Львівській області до його ліквідації, станом на 2015 рік. Зобов`язано Ліквідаційну комісію Головного управління Міністерства внутрішніх справ України у Львівській області прийняти рішення щодо розподілу належної частки жилої площі і включення ОСОБА_1 та його сім`ї в розподіл житлових приміщень для забезпечення житлом у будинках по АДРЕСА_1 з урахуванням позачергового права на забезпечення житлом та часу зарахування на житловий облік Львівської міської ради, відповідно до контрольних списків осіб, які потребують поліпшення житлових умов Львівського міського управління Головного управління Міністерства внутрішніх справ України у Львівській області до його ліквідації, станом на 2015 рік. Визнано протиправною відмову Головного управління Національної поліції у Львівській області у включенні ОСОБА_1 до контрольного списку з числа поліцейських, державних службовців та працівників ГУ НП у Львівській області, які потребують поліпшення житлових умов із збереженням попереднього часу зарахування на квартирний облік Львівської міської ради та у списки осіб, які користуються правом першочергового і позачергового одержання жилих приміщень. Зобов`язано Головне управління Національної поліції у Львівській області включити ОСОБА_1 до контрольного списку з числа поліцейських, державних службовців та працівників ГУ НП у Львівській області, які потребують поліпшення житлових умов, із збереженням попереднього часу зарахування на квартирний облік Львівської міської ради та у списки осіб, які користуються правом першочергового і позачергового одержання жилих приміщень. У задоволенні решти позовних вимог відмовлено.
14.06.2024 на адресу суду надійшла заява позивача, подана в порядку, визначеному ст.382 Кодексу адміністративного судочинства України, про встановлення судового контролю.
У цій заяві позивач просить встановити судовий контроль шляхом зобов`язання суб`єкта владних повноважень - Ліквідаційну комісію Головного управління Міністерства внутрішніх справ України у Львівській області, подати звіт про виконання судового рішення у справі № 380/25636/21 від 17 березня 2022 року щодо зобов`язання Ліквідаційної комісії Головного управління Міністерства внутрішніх справ України у Львівській області прийняти рішення щодо розподілу належної частки жилої площі і включення мене та моєї сім`ї в розподіл житлових приміщень для забезпечення житлом у будинках по АДРЕСА_1 з урахуванням позачергового права на забезпечення житлом та часу зарахування на житловий облік Львівської міської ради, відповідно до контрольних списків осіб, які потребують поліпшення житлових умов Львівського міського управління Головного управління Міністерства внутрішніх справ України у Львівській області до його ліквідації, станом на 2015 рік.
Заяву про встановлення судового контролю позивач мотивує тим, що 17 травня 2023 року набрало законної сили рішення Львівського окружного адміністративного суду від 17 березня 2022 року по справі № 380/25636/21, яке відповідачем не виконується.
Ухвалою від 19.06.2024 суд постановив призначити до розгляду у письмовому провадженні заяву ОСОБА_1 в порядку ст. 382 КАС України у справі за позовом ОСОБА_1 до Ліквідаційної комісії Головного управління Міністерства внутрішніх справ України у Львівській області, Львівської міської ради, Головного управління Національної поліції у Львівській області про визнання протиправними дій, зобов`язання вчинити дії.
28.06.2024 до суду надійшли додаткові пояснення відповідача від 27.06.2024, у яких він просить відмовити у задоволенні заяви про встановлення судового контролю, оскільки зазначає про обставини, які ускладнюють виконання рішення суду та наголошує, що такі не залежать від волевиявлення суб`єкта владних повноважень, й не зумовлені його бездіяльністю, оскільки умови договору щодо передачі квартир та проведення їхнього розподілу не можуть бути виконані через порушення генпідрядною організацією ПрАТ «ІРОКС» норм містобудівної та дозвільної документації.
Вирішуючи питання про встановлення судового контролю за виконанням судового рішення у справі №380/25636/21 суд зазначає таке.
Статтею 129-1 Конституції України визначено, що судове рішення є обов`язковим до виконання. Держава забезпечує виконання судового рішення у визначеному законом порядку. Контроль за виконанням судового рішення здійснює суд.
Згідно із ч.ч.2-4 ст. 13 Закону України від 02 червня 2016 року № 1402-VIII «Про судоустрій і статус суддів» (далі Закон № 1402-VIII) судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України.
Контроль за виконанням судового рішення здійснює суд у межах повноважень, наданих йому законом.
Невиконання судових рішень має наслідком юридичну відповідальність, установлену законом.
Відповідно до ч.2 ст. 14 КАС України судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України.
Статтею 370 КАС України визначено, що судове рішення, яке набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, або за принципом взаємності, за її межами.
Відповідно до ч.1 ст.382 КАС України суд, який ухвалив судове рішення в адміністративній справі, може зобов`язати суб`єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення.
Суд встановив, що 20.02.2024 року за вих.№ К-6/зі/05/18-2024 ГУМВС України у Львівській області надало відповідь позивачу на його запит, який стосувався будівництва житлових будинків по АДРЕСА_2 .
Зі змісту означеного листа видно, що (далі мовою оригіналу):
«…1.Земельна ділянка площею 1,2 га (кадастровий номер 4610137500:11:014:0004) перебуває у праві постійного користування ГУНП у Львівській області. Згідно договору від 10.08.2006 та додатками до нього, які є його невід`ємною частиною, генпідрядник ПАТ «ІРОКС», якому делеговано частину функцій замовника здійснює будівництво житлового будинку на вказаній ділянці.
2. Частки отримання площ замовником ГУМВС України у Львівській області та генпідрядником ПАТ «ІРОКС» визначені вищезазначеним договором. Розподіл квартир замовником та генпідрядником буде здійснено після завершення будівництва об`єта.
3. На даний час ПАТ «ІРОКС» здійснюється будівництво багатоквартирного житлового будинку, однак через недотримання генпідрядником вимог містобудівної діяльності передбачити терміни закінчення будівництва об`єкта не виявляється можливим.
4. Термін закінчення будівництва визначено договором, а саме, до повного виконання сторонами взятих зобов`язань.
5. ГУМВС України у Львівській області на підставі вищезазначеного договору не отримувало житлових площ…».
Також, суд встановив, що 08.03.2024 року за вих. № К-8/зі/05/18-2024 позивачу надано відповідь на його запит щодо будівництва житлових будинків по АДРЕСА_2 такого змісту (далі мовою оригіналу): «…1.Земельна ділянка по вул. Величковського, 61, АДРЕСА_3 , площею 1,2 га (кадастровий номер 4610137500:11:014:0004) перебуває на праві постійного користування ГУНП у Львівській області на підставі витягу з Державного реєстру речових прав від 07.11.2019, індексний номер витягу 187862748 (копія витягу додається). Згідно договору від 23.11.2012 на будівництво житлових будинків по АДРЕСА_4 на вказаній ділянці, а будівництво житлового будинку № 62 не ведеться. Згідно додаткового договору № 1 від 10.06.2021, ГУМВС України у Львівській області набуло право виступати Замовником будівництва житлових будинків по АДРЕСА_2 .
2. Право розпоряджатись, розподіляти та передавати житлові площі належить Замовнику будівництва, водночас розподіл житлових площ не проводився.
3. Будівельні роботи по будівництву багатоквартирного житлового будинку № 61 знаходяться на стадії завершення, однак через недотримання генпідрядником вимог містобудівної діяльності передбачити терміни остаточного завершення будівництва не виявляється можливим.
4. Терміни закінчення будівництва житлових будинків № 61, 62 визначено договором, а саме до повного виконання сторонами взятих зобов`язань. 5. ГУМВС України у Львівській області на підставі договору від 23.11.2012 та додаткового договору № 1 від 10.06.2021 не отримувало житлових площ в будинку № 61.
6. Генпідрядником житлових будинків по вул. Величковського, 61, АДРЕСА_3 виступає ПАТ «ІРОКС» згідно договору від 23.11.2012 та додаткового договору № 1 від 10.06.2021, як зазначається вище…».
Також суд встановив, що зі змісту листа ГУМВС України у Львівській області за вих. № 36/18-2024 від 25.06.2024 року, адресованого члену Ліквідаційної комісії ГУМВС України у Львівській області, видно, що через порушення генпідрядною організацією ПрАТ «ІРОКС» норм містобудівної та дозвільної документації, а саме, не поновлення дозволу на виконання будівельних робіт та самовільна надбудова десятого поверху, не можуть бути виконані умови договору щодо передачі квартир та проведення їхнього розподілу. З метою вирішення проблемного питання щодо введення в експлуатацію будинку АДРЕСА_2 , Львівською обласною державною адміністрацією скеровано документи в Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України для включення даного будинку до переліку об`єктів незавершеного будівництва, що не прийняті в експлуатацію на підставі пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 15.12.2021 № 1327 «Деякі питання формування переліку об`єктів житлового будівництва, що не прийняті в експлуатацію».
З урахуванням інформації, викладеної відповідачем в означених листах, суд дійшов висновку, що у цій справі рішення суду не виконане відповідачем, чого сам відповідач не заперечує.
Однак, як видно з додаткових пояснень відповідача та долучених до них документів, невиконання рішення суду Ліквідаційною комісією ГУ МВС у Львівській області зумовлене не небажанням, ухилянням чи протиправною бездіяльністю відповідача, а залежить від обставин, які виникли через дії третіх осіб, а саме господарської діяльності ПрАТ «Ірокс».
Так, умови договору щодо передачі квартир, зокрема, і позивачу, та проведення їхнього розподілу не можуть бути виконані через порушення генпідрядною і організацією ПрАТ «ІРОКС» норм містобудівної та дозвільної документації.
Зокрема, у цьому разі суд застосовує правовий висновок, наданий Великою Палатою Верховного Суду в ухвалі від 16.09.2020 у справі №826/9960/15, котрий полягає в тому, що правовою підставою для зобов`язання відповідача подати звіт про виконання судового рішення є наявність об`єктивних підтверджених належними і допустимими доказами підстав вважати, що за відсутності такого заходу судового контролю рішення суду залишиться невиконаним або для його виконання доведеться докласти значних зусиль. При цьому суд, встановлюючи строк для подання звіту, повинен враховувати особливості покладених обов`язків згідно із судовим рішенням та можливості суб`єкта владних повноважень їх виконати.
Таким чином, суд дійшов висновку, що не виконання відповідачем рішення у справі №380/25636/21 не залежать від правової поведінки відповідача, а зумовлені порушенням законодавства у сфері містобудівної діяльності генпідрядною організацією ПрАТ «ІРОКС», котра здійснює будівництво багатоквартирних будинків по вул. Величковського, 61,62.
З урахуванням викладеного, суд переконаний про відсутність підстав для задоволення заяви ОСОБА_1 про встановлення судового контролю у справі №380/25636/21.
Керуючись ст.ст. 248, 382 КАС України, суд
у х в а л и в:
відмовити у задоволенні заяви ОСОБА_1 про встановлення судового контролю за виконанням рішення суду у справі №380/25636/21 за позовом ОСОБА_1 до Ліквідаційної комісії Головного управління Міністерства внутрішніх справ України у Львівській області, Львівської міської ради, Головного управління Національної поліції у Львівській області про визнання протиправними дій, зобов`язання вчинити дії..
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання.
Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги у п`ятнадцятиденний строк з дати складання ухвали.
СуддяЛунь З.І.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.07.2024 |
Оприлюднено | 05.07.2024 |
Номер документу | 120153510 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Інші скарги та заяви в процесі виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Лунь Зоряна Іванівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні