Ухвала
від 21.10.2010 по справі 2а-7193/10/2670
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа: № 2а-7193/10/2670 Головуючий у 1-й ін станції: Блажівська Н.Є.

Суддя-доповідач: Бєлова Л.В.

У Х В А Л А

Іменем України

"21" жовтня 2010 р. м. Київ

Київський апеляційний адміністративний суд у скла ді колегії суддів:

головуючого: Бє лової Л.В.

суддів: Ку чми А.Ю

Бистрик Г.М.

при секретарі: Комісаренко В.Д.

розглянувши у відкритому с удовому засіданні у м.Києві а пеляційну скаргу Державної п одаткової інспекції у Печерс ькому районі м. Києва на поста нову Окружного адміністрати вного суду міста Києва від 24 ч ервня 2010 року у справі за позов ом Державної податкової інсп екції у Печерському районі м . Києва до Товариства з обмеже ною відповідальністю «ДРІАД А», третя особа: Державний реє стратор Печерського району м іста Києва, про припинення юр идичної особи,

ВСТАНОВИВ:

ДПІ у Печерському районі міста Києва звернулась до Ок ружного адміністративного с уду міста Києва з позовними в имогами до Товариства з обме женою відповідальністю «ДРІ АДА» за участю Державного ре єстратора Печерського район у міста Києва про припинення юридичної особи ТОВ «ДРІАДА ».

Постановою Окружного адмі ністративного суду міста Киє ва від 24 червня 2010 року в задово ленні позову відмовлено.

Не погоджуючись із зазначе ною постановою, ДПІ у Печерсь кому районі міста Києва пода но апеляційну скаргу, в якій п росять скасувати постанову О кружного адміністративного суду міста Києва від 24 червня 2010 року та прийняти нову поста нову, якою позов задовольнит и, мотивуючи свої вимоги тим, щ о судом порушено норми матер іального та процесуального п рава.

Заслухавши в судовому засі данні суддю-доповідача, пояс нення з' явившихся учасникі в процесу, перевіривши матер іали справи, колегія суддів в важає, що апеляційна скарга н е підлягає задоволенню з нас тупних підстав.

Згідно з п. 1 ч. 1 ст. 198, ст. 200 КАС У країни, суд апеляційної інст анції залишає скаргу без зад оволення, а постанову суду - бе з змін, якщо визнає, що суд пер шої інстанції правильно вста новив обставини справи та ух валив судове рішення з додер жанням норм матеріального і процесуального права.

Судом першої інстанції вст ановлено, що ТОВ «ДРІАДА»зар еєстроване Печерською район ною у місті Києві державною а дміністрацією 16 лютого 1995 року та присвоєно ідентифікаційн ий код № 21483400; адреса реєстрації : місто Київ, вул. Кіквідзе, 11.

Як платник податків ТОВ «ДР ІАДА»взяте на облік у Держав ній податковій інспекції у П ечерському районі міста Киє ва.

З наданого Позивачем витяг у з Єдиного державного реєст ру юридичних осіб та фізични х осіб-підприємців вбачаєтьс я, що станом на 9 червня 2010 року, у графі «статус відомостей пр о юридичну особу»встановлен о відсутність Товариства з о бмеженою відповідальністю « ДРІАДА»за місцезнаходження м.

Колегія суддів не приймає д оводи апеляційної скарги про обґрунтованість позовних ви мог про припинення юридичної особи ТОВ «ДРІАДА»у зв' язк у з відсутністю за вказаною у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних о сіб-підприємців адресою.

Суд першої інстанції, відмо вляючи у задоволенні позову виходив з того, що Відповідн о до частини 1 статті 33 Цивільн ого Кодексу України юридична особа припиняється в резуль таті передання всього свого майна, прав та обов' язків ін шим юридичним особам - правон аступникам у результаті злит тя, приєднання, поділу, перетв орення (реорганізації) або в р езультаті ліквідації за ріше нням, прийнятим засновниками (учасниками) юридичної особи або уповноваженим ними орга ном, за судовим рішенням або з а рішенням органу державної влади, прийнятим у випадках, п ередбачених законом.

Частиною 1 статті 59 Господар ського кодексу України перед бачено, що припинення діяльн ості суб' єкта господарюван ня здійснюється шляхом його реорганізації (злиття, приєд нання, поділу, перетворення) а бо ліквідації - за рішенням вл асника (власників) чи уповнов ажених ним органів, за рішенн ям інших осіб - засновників су б' єкта господарювання чи їх правонаступників, а у випадк ах, передбачених цим Кодексо м, - за рішенням суду.

Відповідно до частини 1 стат ті 33 Закону України «Про держа вну реєстрацію юридичних та фізичних осіб-підприємців»ю ридична особа припиняється з а судовим рішенням, підставо ю для прийняття якого згідно з частиною 2 статті 38 Закону Ук раїни «Про державну реєстрац ію юридичних та фізичних осі б-підприємців», зокрема, є ная вність в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фі зичних осіб-підприємців запи су про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезн аходженням.

Пунктом 17 статті 11 Закону Укр аїни «Про державну податкову службу в Україні»передбачен о, що органи державної податк ової служби у випадках, в межа х компетенції та у порядку, вс тановлених законами України , мають, зокрема, право звертат ися у передбачених законом в ипадках до судових органів і з заявою (позовною заявою) про скасування державної реєстр ації суб' єкта підприємниць кої діяльності.

Відповідно до вимог статті 2 Закону України «Про державн у податкову службу в Україні »завданнями органів державн ої податкової служби є:

- здійснення контролю за дод ержанням податкового законо давства, правильністю обчисл ення, повнотою і своєчасніст ю сплати до бюджетів, державн их цільових фондів податків і зборів (обов' язкових плат ежів), а також неподаткових до ходів, установлених законода вством (далі - податки, інші пл атежі);

- внесення у встан овленому порядку пропозицій щодо вдосконалення податков ого законодавства;

- прийняття у вип адках, передбачених законом, нормативно-правових актів і методичних рекомендацій з п итань оподаткування;

- формування та вед ення Державного реєстру фізи чних осіб - платників податкі в та інших обов' язкових пла тежів та Єдиного банку даних про платників податків - юрид ичних осіб;

- роз' яснення зак онодавства з питань оподатку вання серед платників податк ів;

- запобігання злоч инам та іншим правопорушення м, віднесеним законом до комп етенції податкової міліції, їх розкриття, припинення, роз слідування та провадження у справах про адміністративні правопорушення.

З вищевказаних норм Зако ну України «Про державну под аткову службу в Україні»вбач ається, що до компетенції орг анів державної податкової сл ужби віднесено контроль за д одержанням податкового зако нодавства.

Водночас, відповідно до час тин 1 та 2 статті 7 Закону Україн и «Про державну реєстрацію ю ридичних осіб та фізичних ос іб-підприємців»державний на гляд за дотриманням законода вства у сфері державної реєс трації юридичних осіб та фіз ичних осіб - підприємців зді йснює спеціально уповноваже ний орган з питань державної реєстрації. Спеціально упов новаженим органом з питань д ержавної реєстрації є центра льний орган виконавчої влади , який забезпечує реалізацію державної політики у сфері п ідприємництва, яким відповід но до Положення про Державни й комітет України з питань ре гуляторної політики та підпр иємництва, затвердженого Ука зом Президента України № 721/2000 в ід 25 травня 2000 року, є Державний комітет України з питань рег уляторної політики та підпри ємництва.

Згідно із частиною 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи мі сцевого самоврядування, їх п осадові особи зобов' язані д іяти лише на підставі, в межа х повноважень та у спосіб, що п ередбачені Конституцією та з аконами України.

Таким чином, оскільки до ком петенції органів державної п одаткової служби не віднесен о контроль за дотриманням за конодавства у сфері державно ї реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців , в тому числі контроль за дост овірністю даних, які містять ся в Єдиному державному реєс трі юридичних осіб та фізичн их осіб-підприємців, звернен ня до суду з вимогою припинен ня юридичної особи на підста ві її відсутності за вказани м у Єдиному державному реєст рі юридичних осіб та фізични х осіб-підприємців місцезнах одженням, виходить за межі по вноважень органів державної податкової служби, що є підст авою для відмови у задоволен ні позову.

Колегія суддів погоджуєть ся з висновками суду першої і нстанції, що звернення до суд у з вимогою припинення юриди чної особи на підставі її від сутності за вказаним у Єдино му державному реєстрі юридич них осіб та фізичних осіб-під приємців місцезнаходженням виходить за межі повноважен ь органів державної податков ої служби, оскільки до їх комп етенції не віднесено контрол ь за дотриманням законодавст ва у сфері державної реєстра ції юридичних осіб та фізичн их осіб-підприємців, в тому чи слі контроль за достовірніст ю даних, які містяться в Єдино му державному реєстрі юридич них осіб та фізичних осіб-під приємців.

Твердження Позивача про ві дсутність Відповідача за вка заним у Єдиному державному р еєстрі юридичних осіб та фіз ичних осіб-підприємців місце м знаходження, а також про те, що така відсутність унеможли влює здійснення контролю та нагляду за його діяльністю з боку органів державної пода ткової служби, спростовуєтьс я фактом подання Відповідаче м податкової звітності до Де ржавної податкової інспекці ї у Печерському районі міста Києва.

Враховуючи викладене, коле гія суддів приходить до висн овку, що постанова Окружного адміністративного суду міст а Києва від 24 червня 2010 року від повідає нормам матеріальног о та процесуального права, до води апеляційної скарги не с простовують висновків суду п ершої інстанції, викладених у зазначеній постанові, у зв' язку з чим підстав для її ска сування не вбачається.

Керуючись ст. ст. 160, 198, 200, 205, 206 КАС України, суд

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу Держа вної податкової інспекції у Печерському районі м. Києва н а постанову Окружного адміні стративного суду міста Києва від 24 червня 2010 року - залишити б ез задоволення.

Постанову Окружного адмін істративного суду міста Києв а від 24 червня 2010 року - залишити без змін.

Ухвала набирає законної си ли з моменту проголошення.

Ухвалу може бути оскаржено в касаційному поряд ку безпо середньо до Вищого адміністр ативного суду України шляхом подання касаційної скарги п ротягом двадцяти днів піс ля набрання ухвалою законної с или.

Ухвалу складено в повному о бсязі - 22.10.2010 р.

Головуючий суддя Л.В. Бєлова

Судді:

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.10.2010
Оприлюднено05.11.2010
Номер документу12016622
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-7193/10/2670

Ухвала від 12.05.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Блажівська Н.Є.

Ухвала від 28.03.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Степашко О.І.

Ухвала від 04.04.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Степашко О.І.

Ухвала від 21.10.2010

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Бєлова Л.В.

Постанова від 24.06.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Блажівська Н.Є.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні