Ухвала
від 14.10.2010 по справі 2а-5678/09/2370
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа: № 2а-5678/09/2370 Головуючий у 1-й ін станції: < Текст >

Суддя-доповідач: Заяць В .С.

У Х В А Л А

Іменем України

"14" жовтня 2010 р. м. Київ

Київський апеляційний ад міністративний суд у складі колегії суддів:

Головуючого судді: З айця В.С.,

Суддів Зе мляної Г.В.,

Цвіркуна Ю.І.,

розглянувши в порядку пи сьмового провадження адміні стративну справу за апеляцій ною скаргою малого приватног о підприємства «Вегас»на пос танову Черкаського окружног о адміністративного суду від 13 січня 2010 року по справі за поз овом Державної податкової ін спекції у Чигиринському райо ні до малого приватного підп риємства «Вегас»про стягнен ня (штрафних) фінансових санк цій, -

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до с уду з адміністративним позов ом до малого приватного підп риємства «Вегас»про стягнен ня (штрафних) фінансових санк цій у сумі 1700 грн. відповідно до рішення № 0001342302 від 08.04.2009 року .

Постановою Черкаського ок ружного адміністративного с уду від 13 січня 2010 року позов за доволено.

На вказану постанову суду в ідповідач подав апеляційну с каргу, в якій посилався на доп ущені порушення судом першої інстанції норм матеріальног о та процесуального права, що призвело до неправильного в ирішення справи, тому просив скасувати оскаржувану поста нову і постановити нове ріше ння про відмову у задоволенн і позовних вимог.

Заслухавши доповідь судді -доповідача, дослідивши мате ріали справи та перевіривши доводи апеляційної скарги ко легія суддів вважає, що апеля ційна скарга підлягає залише нню без задоволення, а постан ова суду - без змін.

З матеріалів справи вбачає ться, що 25.03.2009 року працівниками Конотопської міжрайонної де ржавної податкової інспекці ї Сумської області проведен а перевірка залу гральних ав томатів господарської одини ці МПП «Вегас», яка розташова на за адресою: Сумська област ь, м. Конотоп, вул. Олександрів ська, 15/1, щодо контролю за здійс ненням розрахункових операц ій у сфері готівкового та без готівкового обігу суб'єкта ми підприємницької діяльнос ті.

За результатами проведено ї перевірки складено акт пер евірки за дотриманням суб'є ктами господарювання порядк у проведення розрахунків за товари (послуги), вимог з регул ювання обігу готівки, наявно сті торгових патентів і ліце нзій № 0108/18/05/23/30199999 від 25.03.2009 року. Відп овідно до даного акту переві рки, в залі знаходилось 9 граль них автоматів, які перебуваю ть в робочому стані та на яки х здійснюється надання посл уг у сфері грального бізнесу згідно ліцензії та торгових патентів, однак не переведен их у фіскальний режим реєстр аторів розрахункових опера цій.

На підставі акта перевірки за дотриманням суб'єктом г осподарювання порядку прове дення розрахунків за товари (послуги), вимог з регулювання обігу готівки, наявності тор гових патентів і ліцензій ДП І у Чигиринському районі Чер каської області у відношенні малого приватного підприємс тва «Вегас»винесено рішення № 0001342302 від 08.04.2009 року про заст осування штрафних (фінансови х) санкцій в розмірі 1700 грн. за п орушення п. 1 ст. З Закону Украї ни «Про застосування реєстра торів розрахункових рацій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг».

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 11 Зако ну України «Про державну под аткову службу в Україні», орг ани державної податкової слу жби у випадках, в межах компет енції та у порядку, встановле них законами України, мають п раво: здійснювати планові та позапланові виїзні перевірк и своєчасності, достовірност і, повноти нарахування і спла ти податків та зборів (обов' язкових платежів), додержанн я валютного законодавства фі зичними особами, які мають ст атус суб'єктів підприємницьк ої діяльності чи не мають так ого статусу, на яких згідно із законами України покладено обов'язок утримувати та/або сплачувати податки і збори (о бов'язкові платежі).

Згідно п. 2 ст. 11 Закону Україн и «Про державну податкову сл ужбу в Україні», органи держа вної податкової служби у в ипадках, в межах компетенці ї та у порядку, встановлених з аконами України, мають право здійснювати контроль за дод ержанням порядку проведення готівкових розрахунків за т овари (послуги) у встановлено му законом порядку.

Відповідно до ч. 1 ст. 15 Закону України «Про застосування р еєстраторів розрахункових о перацій у сфері торгівлі, гро мадського харчування та посл уг», контроль за додержанням суб'єктами підприємницької діяльності порядку проведен ня розрахунків за товари (пос луги), інших вимог цього Закон у здійснюють органи державно ї податкової служби України шляхом проведення планових а бо позапланових перевірок зг ідно із законодавством Украї ни.

Згідно з абз. 3 ст. 2 Закону Укр аїни «Про застосування реєст раторів розрахункових опера цій у сфері торгівлі, громадс ького харчування та послуг», розрахункова операція - прий мання від покупця готівкових коштів, платіжних карток, пла тіжних чеків, жетонів тощо за місцем реалізації товарів (п ослуг), видача готівкових кош тів за повернутий покупцем т овар (ненадану послугу), а у ра зі застосування банківської платіжної картки - оформленн я відповідного розрахунково го документа щодо оплати в бе зготівковій формі товару (по слуги) банком покупця або, у ра зі повернення товару (відмов и від послуги), оформлення роз рахункових документів щодо п ерерахування коштів у банк п окупця;

Відповідно до ч. 1, 2 ст. 3 З акону України «Про застосува ння реєстраторів розрахунко вих операцій у сфері торгівл і, громадського харчування т а послуг», суб'єкти підприємн ицької діяльності, які здійс нюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготі вковій формі (із застосуванн ям платіжних карток, платіжн их чеків, жетонів тощо) при про дажу товарів (наданні послуг ) у сфері торгівлі, громадсько го харчування та послуг зобо в'язані проводити розрахунко ві операції на повну суму пок упки (надання послуги) через з ареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та пер еведені у фіскальний режим р оботи реєстратори розрахунк ових операцій з роздрукуванн ям відповідних розрахункови х документів, що підтверджую ть виконання розрахункових о перацій, або у випадках, перед бачених цим Законом, із засто суванням зареєстрованих у вс тановленому порядку розраху нкових книжок; видавати особ і, яка отримує або повертає то вар, отримує послугу або відм овляється від неї, розрахунк овий документ встановленої ф орми на повну суму проведено ї операції.

Згідно з ч. 1 ст. 12 даного Закон у, на території України у сфер ах, визначених цим Законом, до зволяється реалізовувати т а застосовувати лише ті реєс тратори розрахункових опер ацій вітчизняного та іноземн ого виробництва, які включен і до Державного реєстру реєс траторів розрахункових опер ацій та конструкція і програ мне забезпечення яких відпов ідає конструкторсько-технол огічній та програмній докуме нтації виробника.

Відповідно до ст. 11 Закону Ук раїни «Про застосування реєс траторів розрахункових опер ацій у сфері торгівлі, громад ського харчування та послуг» , терміни переведення суб'єкт ів підприємницької діяльнос ті на облік розрахункових оп ерацій у готівковій та безго тівковій формі (із застосува нням платіжних карток, платі жних чеків, жетонів тощо) із за стосуванням реєстраторів ро зрахункових операцій встано влюються Кабінетом Міністрі в України за поданням центра льного органу виконавчої вла ди з питань економічної полі тики, Державної податкової а дміністрації України та Наці онального банку України.

Зазначені терміни визначе ні постановою Кабінету Мініс трів України «Про терміни пе реведення суб'єктів підпри ємницької діяльності на облі к розрахункових операцій у г отівковій та безготівковій ф ормі із застосуванням реєстр аторів розрахункових операц ій»від 07 лютого 2001 року № 121, зокр ема, відповідно до п. 6 Додатку до цієї постанови, переведен ня суб'єктів підприємницьк ої діяльності, які використо вують гральні автомати, на об лік розрахункових операцій у готівковій та безготівковій формі із застосуванням реєс траторів розрахункових опер ацій мало бутити здійснене д о 31 грудня 2006 року.

З 01 липня 2008 року Державний ре єстр реєстраторів розрахунк ових операцій в розділі 3 міст ить модель реєстратора під н азвою «Фіскал»сфера застосу вання якого - казино, зали гр альних автоматів, фіскалізац ія гральних автоматів, торгі вля та послуги гральних закл адів. З цього часу суб'єкти г осподарювання не повинні вво дити в експлуатацію ті граль ні автомати, що не забезпечую ть можливості застосування ц ієї системи, оскільки вони об 'єктивно не можуть забезпеч ити дотримання вимог Закону України «Про застосування ре єстраторів розрахункових оп ерацій у сфері торгівлі, гром адського харчування та послу г».

Матеріали справи не містят ь доказів, якими можна підтве рдити той факт, що позивач вст ановив чи принаймні намагавс я встановити вказану модель РРО з подальшим використання м її в своїй діяльності.

Згідно п. 1 ст. 17 Закону Україн и «Про застосування реєстрат орів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадсько го харчування та послуг», за п орушення вимог цього Закону до суб'єктів підприємницької діяльності, які здійснюють р озрахункові операції за това ри (послуги), за рішенням відп овідних органів державної по даткової служби України заст осовуються фінансові санкці ї у п'ятикратному розмірі вар тості проданих товарів (нада них послуг), на які виявлено н евідповідність - у разі прове дення розрахункових операці й на неповну суму вартості пр оданих товарів (наданих посл уг), у разі непроведення розра хункових операцій через реєс тратори розрахункових опера цій, у разі нероздрукування в ідповідного розрахункового документа, що підтверджує ви конання розрахункової опера ції, або проведення її без вик ористання розрахункової кни жки.

Відповідно до п. 2 цієї статт і, за порушення вимог цього За кону до суб'єктів підприємни цької діяльності, які здійсн юють розрахункові операції з а товари (послуги), за рішенням відповідних органів держа вної податкової служби Украї ни застосовуються фінансові санкції у таких розмірі двад цяти неоподатковуваних міні мумів доходів громадян - у раз і застосування при здійсненн і розрахункових операцій неп ереведеного у фіскальний реж им роботи, незареєстрованого , неопломбованого або опломб ованого з порушенням встано вленого порядку реєстратора розрахункових операцій.

Відповідно до п. 6 ст. 10 Закону України «Про державну подат кову службу в Україні», держа вні податкові інспекції забе зпечують застосування та сво єчасне стягнення сум фінансо вих санкцій, передбачених ци м Законом та іншими законода вчими актами України за пору шення податкового законодав ства, а також стягнення адмін істративних штрафів за поруш ення податкового законодавс тва, допущені посадовими осо бами підприємств, установ, ор ганізацій та громадянами.

Пунктами 11 та 111 даної статті передбачено, що державні под аткові інспекції в районах, м істах без районного поділу, р айонах у містах, міжрайонні т а об'єднані державні податко ві інспекції виконують такі функції:

подають до судів позови до п ідприємств, установ, організ ацій та громадян про визнанн я угод недійсними і стягненн я в доход держави коштів, одер жаних ними за такими угодами , а в інших випадках - коштів, од ержаних без установлених зак оном підстав, а також про стяг нення заборгованості перед б юджетом і державними цільови ми фондами за рахунок їх майн а;

подають до судів позови про застосування санкцій, пов'яз аних із забороною організаці ї і проведення азартних ігор на території України.

На підставі вищевикладено го колегія суддів погоджуєть ся з висновком суду першої ін станції про те, що твердження відповідача про відсутність у ДПІ у Чигиринському районі права на звернення до суду з п озовом про стягнення штрафни х (фінансових) санкцій не ґрун тується на положеннях чинног о законодавства.

Згідно зі ст.ст. 198 ч. 1 п. 1, 200 КАС У країни, суд апеляційної інст анції залишає апеляційну ска ргу без задоволення, а постан ову суду - без змін, якщо виз нає, що суд першої інстанції п равильно встановив обставин и справи та ухвалив судове рі шення з додержанням норм мат еріального і процесуального права.

На підставі вищевикладено го, колегія суддів дійшла вис новку про те, що суд першої інс танції правильно встановив о бставини справи та ухвалив с удове рішення з додержанням норм матеріального і процесу ального права, а тому апеляці йна скарга задоволенню не пі длягає.

Керуючись ст.ст. 160, 197, 198, 200, 205, 206, 254 К АС України, суд,-

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу мал ого приватного підприємства «Вегас»залишити без задовол ення, а постанову Черкаськог о окружного адміністративно го суду від 13 січня 2010 року - бе з змін.

Ухвала набирає законної си ли з моменту проголошення та може бути оскаржена протяго м двадцяти днів з дня складан ня в повному обсязі шляхом по дачі касаційної скарги безпо середньо до Вищого адміністр ативного суду України.

Головуючий суддя:


В.С. Заяць

Судді:


Г.В. З емляна


Ю .І. Цвіркун

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.10.2010
Оприлюднено05.11.2010
Номер документу12016649
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-5678/09/2370

Ухвала від 30.11.2009

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.В. Гаращенко

Ухвала від 18.12.2009

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.В. Гаращенко

Постанова від 13.01.2010

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.В. Гаращенко

Ухвала від 14.10.2010

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Заяць В.С.

Постанова від 13.01.2010

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Гаращенко Валентин Валентинович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні