Є.у.н.с.512/509/24
Провадження №2-о/512/40/24
смт. Саврань
"03" липня 2024 р.
УХВАЛА
про залишення заяви без руху
Суддя Савранського районного суду Одеської області Брюховецький О.Ю. розглянувши можливість відкриття провадження у справі за заявою ОСОБА_1 , заінтересовані особи: Орган опіки та піклування в особі виконавчого комітету Савранської селищної ради Подільського району Одеської області, ОСОБА_2 про визнання особи недієздатною, встановлення над нею опіки та призначення опікуна, -
ВСТАНОВИВ:
28.06.2024 до Савранського районного суду Одеської області надійшла дана заява з додатками.
Згідно зі статтею 33 Цивільного процесуального кодексу України (далі - ЦПК України) автоматизованою системою документообігу суду, з урахуванням положень статей 36, 37 ЦПК України, було визначено головуючого суддю Брюховецького О.Ю. та передано йому вказану справу.
У відповідності до частини 3 статті 294 ЦПК України, справи окремого провадження розглядаються судом з додержанням загальних правил, встановлених цим Кодексом, за винятком положень щодо змагальності та меж судового розгляду. Інші особливості розгляду цих справ встановлені цим розділом.
Таким чином, вирішуючи питання про відкриття провадження у справі, суддя повинен перевірити відповідність вимог, з якими заявник звертається до суду для захисту, а також дотримання ним вимог, передбачених статей 174-177, 296, 297 ЦПК України.
Дана заява підлягає залишенню без руху, оскільки подана без додержання вимог, викладених у статтях 175, 177, 296, 297 ЦПК України.
В порушення пункту 5 частини 3 статті 175 ЦПК України заявником не зазначені у заяві докази, що підтверджують вказані ним обставини, зокрема, родинні відносини з особою щодо якої встановлюється обмежена дієздатність та опіка.
В порушення пункту 8 частини 3 статті 175 ЦПК України заява не містить інформації щодо наявності у заявника або іншої особи оригіналів письмових доказів, копії яких додано до заяви.
В порушення пункту 10 частини 3 статті 175 ЦПК України, заява не містить підтвердження заявника про те, що ним не подано інших заяви (заяв) з тим самим предметом та з тих самих підстав.
В порушення частини 5 статті 177 ЦПК України, заявником не додані до заяви всі наявні в нього докази, що підтверджують обставини, на яких ґрунтується дана заява.
Так, частиною 2 статті 4 ЦПК України передбачає, що у випадках, встановлених законом, до суду можуть звертатися органи та особи, яким законом надано право звертатися до суду в інтересах інших осіб або державних чи суспільних інтересах.
Одним із таких випадків є звернення з заявою про визнання фізичної особи обмежено дієздатною.
Так, частиною 1 статті 296 ЦПК України передбачено, що заяву про обмеження цивільної дієздатності особи може бути подано членами її сім`ї, органом опіки та піклування, закладом з надання психіатричної допомоги.
До членів сім`ї та близьких родичів ЦПК України відносить: чоловіка, дружину, батька, мати, вітчима, мачуху, сина, дочку, пасинка, падчерку, брата, сестру, діда, бабу, внука, внучку, усиновлювача чи усиновленого, опікуна чи піклувальника, особу, над якою встановлено опіку чи піклування, члена сім`ї або близького родича цих осіб (ч. 1 ст. 71 ЦПК України).
Статтею 9 СК України встановлено коло осіб - подружжя, батьки дитини, батьки і діти, інші члени сім`ї та родичі, сімейні відносини між якими регулюються Сімейним кодексом України.
Частина 4 статті 2 СК України передбачає, що Сімейний кодекс України не регулює сімейні відносини між двоюрідними братами та сестрами, тіткою, дядьком та племінницею, племінником і між іншими родичами за походженням.
Таким чином, закон встановлює перелік осіб, які можуть вважатись членами сім`ї та близькими родичами, серед якого особа, яка за ступенем споріднення є племінником - відсутня.
Статтею 55 ЦК України визначено, що опіка та піклування встановлюються з метою забезпечення особистих немайнових і майнових прав та інтересів малолітніх, неповнолітніх осіб, а також повнолітніх осіб, які за станом здоров`я не можуть самостійно здійснювати свої права і виконувати обов`язки.
Згідно з частиною першою статті 60 ЦК України суд встановлює опіку над фізичною особою у разі визнання її недієздатною і призначає опікуна за поданням органу опіки та піклування.
Відповідно до статті 62 ЦК України опіка або піклування встановлюється за місцем проживання фізичної особи, яка потребує опіки чи піклування, або за місцем проживання опікуна чи піклувальника.
Згідно з частинами четвертою та п`ятою статті 63 ЦК України опікун або піклувальник призначаються переважно з осіб, які перебувають у сімейних, родинних відносинах з підопічним, з урахуванням особистих стосунків між ними, можливості особи виконувати обов`язки опікуна чи піклувальника. Фізичній особі може бути призначено одного або кількох опікунів чи піклувальників.
Відповідно до частини першої статті 67 ЦК України опікун зобов`язаний дбати про підопічного, про створення йому необхідних побутових умов, забезпечення його доглядом та лікуванням.
При призначенні опікуна важливі і обов`язково повинні враховуватися особисті приязні взаємини між опікуном і підопічним, що забезпечить нормальне життєзабезпечення підопічного. Можливість особи здійснювати повноваження опікуна перевіряються органом опіки та піклування, який висловлює пропозиції про доцільність призначення опікуна.
Аналогічні положення зазначені у Правилах опіки та піклування, затверджених наказом Державного комітету України у справах сім`ї та молоді Міністерства освіти України, Міністерства охорони здоров`я України, Міністерства праці та соціальної політики України 26 травня 1999 року № 34/166/131/88.
Отже, призначення опікуна недієздатної особи здійснюється за поданням органу опіки та піклування, яке повинне відповідати вимогам закону щодо його обґрунтованості та змісту, має бути подано в належній процесуальній формі згідно вимог ЦПК України. При внесенні подання орган опіки та піклування має якнайкраще врахувати інтереси особи, над якою встановлюється опіка.
Зі змісту заяви ОСОБА_1 слідує, що останній просить визнати ОСОБА_2 недієздатною, встановити над нею опіку та призначити його опікуном. Проте зміст заяви не містить даних, що органом опіки та піклування таке подання виносилось. Також не додано до заяви відповідного подання (рішення) органу опіки та піклування про можливість призначення ОСОБА_1 опікуном над недієздатною особою, при тому, що наявність такого подання є обов`язковим для ухвалення судом рішення за результатами розгляду заяви про визнання особи недієздатною.
Так, фізична особа може бути призначена опікуном (піклувальником) лише за її згодою, що повинно бути виражено в письмовій заяві. Особа, яка виявила бажання виконувати обов`язки опікуна (піклувальника), подає до органу заяву про призначення її опікуном (піклувальником). До заяви додається медичний висновок про те, що за станом здоров`я заявник може бути опікуном (піклувальником). Спеціалісти органу опіки і піклування обстежують матеріально-побутові умови проживання майбутнього опікуна (піклувальника), складають відповідний акт і готують до суду подання щодо кандидатури опікуна (піклувальника).
Однак, в заяві відсутні відомості щодо наявності такої заяви особи, яка просить призначити її опікуном та посилання на докази, що особа зверталась до відповідного органу опіки і піклування з даного питання. Доказів, зокрема, висновку Органу опіки та піклування, про доцільність призначення ОСОБА_1 опікуном (піклувальником) ОСОБА_2 не надано.
Враховуючи вищевикладене, заявнику необхідно надати суду висновок органу опіки та піклування про можливість призначення його опікуном над недієздатною особою, або докази звернення з цього питання до органів опіки та піклування.
Також звертаючись до суду, заявником ОСОБА_1 не обґрунтовано яким чином він зможе поєднувати догляд над недієздатною особою з несенням військової служби у військовій частині НОМЕР_1 .
Крім того, як вбачається з матеріалів справи ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , є інвалідом І-групи з дитинства безстроково, що підтверджується довідкою МСЕ- №074162, виданої 14.04.1997 року Обласною МСЕК. Також, зі змісту вищевказаної довідки вбачається, що ОСОБА_2 потребує постійного стороннього догляду.
Зі змісту довідки до акта огляду МСЕК серії 10 ААА №931476, 16.12.2011 року, при повторному огляді, ОСОБА_2 було підтверджено групу інвалідності «Перша-Б» з дитинства безстроково. Також, вказано, що ОСОБА_2 потребує постійного стороннього догляду.
3 07.12.2019 року ОСОБА_2 призначено довічно соціальну допомогу, як особі з інвалідністю 1-гр «Б» з дитинства, що підверджується посвідченням серії НОМЕР_2 , виданого 07.12.2019 року Управлінням соціального захисту Савранської РДА.
3 2001 року ОСОБА_2 стоїть на обліку у лікаря-психіатра КНП «Савранська лікарня» з діагнозом: Шизофренія, параноїдальна форма, безперервний тип перебігу, що підтверджується довідкою №9 від 23.01.2024 року, виданої КНП «Савранська лікарня» Савранської селищної ради Одеської області.
Однак, заявником в даній заяві не зазначено хто до цього часу здійснював догляд за ОСОБА_2 .
В свою чергу, прецедентна практика Європейського суду з прав людини виходить з того, що реалізуючи пункт 1 статті 6 Конвенції про захист прав людини її основоположних свобод щодо доступності правосуддя та справедливого судового розгляду, кожна держава-учасниця цієї Конвенції вправі встановлювати правила судової процедури, в тому числі й процесуальні заборони і обмеження, зміст яких - не допустити судовий процес у безладний рух.
Враховуючи вищевикладене суддя приходить до обґрунтованого висновку, що заява подана з порушенням вимог статей 296, 297 ЦПК України та без додержання вимог, викладених у статтях 175, 177 ЦПК України, а тому підлягає залишенню без руху з наданням строку для усунення недоліків, що відповідає вимогам статті 187 ЦПК України.
На підставі викладеного та керуючись статтею 174-177, 187, 260, 294, 296, 297, 298, 353 ЦПК України, -
УХВАЛИВ:
Позовну заяву ОСОБА_1 , заінтересовані особи: Орган опіки та піклування в особі виконавчого комітету Савранської селищної ради Подільського району Одеської області, ОСОБА_2 про визнання особи недієздатною, встановлення над нею опіки та призначення опікуна - залишити без руху.
Надати позивачу десятиденний строк з дня отримання цієї ухвали, для усунення зазначених недоліків позовної заяви.
Роз`яснити позивачу, що у разі, якщо він у встановлений строк виконає вимоги, визначені статтею 175 ЦПК України, позовна заява буде вважатися поданою в день первісного її подання до суду.
У разі невиконання ухвали суду, позовна заява вважатиметься неподаною та буде повернена.
Ознайомитись з повним текстом ухвали суду, в електронній формі, сторони можуть за веб-адресою Єдиного державного реєстру судових рішень: http://www.reyestr.court.gov.ua/.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею і оскарженню не підлягає.
Суддя: О.Ю. Брюховецький
Суд | Савранський районний суд Одеської області |
Дата ухвалення рішення | 03.07.2024 |
Оприлюднено | 05.07.2024 |
Номер документу | 120171001 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Справи окремого провадження Справи про обмеження цивільної дієздатності фізичної особи, визнання фізичної особи недієздатною та поновлення цивільної дієздатності фізичної особи, з них: про визнання фізичної особи недієздатною |
Цивільне
Савранський районний суд Одеської області
БРЮХОВЕЦЬКИЙ О. Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні