Рішення
від 04.07.2024 по справі 340/876/24
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

04 липня 2024 року справа № 340/876/24

Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Брегея Р.І., розглянувши в м.Кропивницький у порядку спрощеного позовного провадження без виклику сторін (у порядку письмового провадження) адміністративний позов ОСОБА_1 до Міністерства внутрішніх справ України (далі Міністерство), Головного управління Національної гвардії України (далі Управління), Центрального територіального управління Національної гвардії України (далі Управління 2) про визнання бездіяльності протиправною і зобов`язання виплатити одноразову грошову допомогу,

В С Т А Н О В И В :

Позивач звернувся до суду зі заявою до Міністерства про визнання протиправною бездіяльності щодо виплати одноразової грошової допомоги при встановленні 3 групи інвалідності.

Водночас просив суд зобов`язати відповідача виплатити кошти у сумі 567500 грн.

16 лютого 2024 року суд відкрив спрощене позовне провадження без виклику сторін (а.с.44-45).

12 березня 2024 року суд за клопотанням ОСОБА_1 залучив до участі у справі Управління як іншого відповідача (а.с.76-77).

04 червня 2024 року суд за власної ініціативи залучив до участі у справі Управління 2 як іншого відповідача (а.с.121-122).

ОСОБА_1 пояснив, що під час проходження служби в Національній гвардії України отримав травму, яка після звільнення зі служби призвела до стану інвалідності (3 група).

Подав до Управління 2 документи про виплату одноразової грошової допомоги, яку до цього часу не сплатили.

Міністерство заперечило стосовно задоволення позову, подавши відзив на нього (а.с.50-53).

Пояснило, що не надходили документи стосовно виплати одноразової грошової допомоги.

Зазначило, що не розглядає такі заяви відносно військовослужбовців Національної гвардії України.

Управління заперечило стосовно задоволення позову, подавши відзив на нього (а.с.104-106).

Зазначило, що не приймало рішення по суті щодо звернення ОСОБА_1 від 2023 року.

Пояснило, що повернуло заяву від 2021 року до Управління 2 для доопрацювання.

Управління 2 заперечило стосовно задоволення позову, подавши відзив на нього (а.с.50-53).

Пояснило, що заяву про виплату одноразової грошової допомоги від 2023 року разом з додатками повернуло, так як відсутнє право на кошти.

Суд, дослідивши матеріали справи, зробив висновок про часткове задоволення позову з таких підстав.

Встановлені обставини і факти, що стали підставами звернення до суду.

Так, 18 травня 2021 року розірвано контракт про проходження ОСОБА_1 служби в Національній гвардії України (а.с.15).

09 червня 2021 року відносно позивача встановлено стан інвалідності (3 група) (а.с.16).

Причина травма, яка пов`язана з виконанням обов`язків військової служби (а.с.16).

20 вересня 2023 року ОСОБА_1 подав до Управління 2 заяву (з додатками) про виплату одноразової грошової допомоги (а.с.36).

Управління 2 не надіслало заяву до Управління, а 17 листопада 2023 року повернуло з додатками (а.с.35)

Підстава відсутнє право на виплату.

У 2021 році ОСОБА_1 подав таку ж заяву, яку повернуло Управління 2.

Управління 2 повернуло заяву на підставі листа Управління від 20 жовтня 2021 року (а.с.109).

Лист Управління не містив жодного пояснення стосовно повернення документів для доопрацювання.

Позов подано до суду 13 лютого 2024 року (а.с.42).

Юридична оцінка, встановлених судом, обставин і фактів справи.

Перш за все, спірні правовідносини врегульовані приписами постанови Уряду України від 25 грудня 2013 року №975 «Про затвердження Порядку призначення і виплати одноразової грошової допомоги у разі загибелі (смерті), інвалідності або часткової втрати працездатності без встановлення інвалідності військовослужбовців, військовозобов`язаних та резервістів, які призвані на навчальні (або перевірочні) та спеціальні збори чи для проходження служби у військовому резерві» (далі Порядок).

Приписами пунктів 21-23 Порядку встановлено, що військовослужбовець, військовозобов`язаний, резервіст або особа, звільнена з військової служби, яким виплачується одноразова грошова допомога у разі настання інвалідності чи втрати працездатності без встановлення інвалідності, подають уповноваженому органу у паперовій або електронній формі засобами електронної пошти з дотриманням законодавства у сферах електронної ідентифікації та електронних довірчих послуг певні документи.

Призначення одноразової грошової допомоги військовослужбовцям, військовозобов`язаним та резервістам, призваним на навчальні (або перевірочні) та спеціальні збори чи для проходження служби у військовому резерві, здійснюються Міноборони, іншими центральними органами виконавчої влади, що здійснюють керівництво військовими формуваннями та правоохоронними органами, розвідувальним органом Міноборони, Службою зовнішньої розвідки та іншими органами державної влади, військовими формуваннями та правоохоронними органами, в яких передбачено проходження військової служби військовослужбовцями, навчальних (або перевірочних) та спеціальних зборів - військовозобов`язаними, проходження служби у військовому резерві - резервістами (далі - розпорядник бюджетних коштів).

Керівник уповноваженого органу після визначення переліку осіб, зазначених у пунктах 8 і 9 цього Порядку, які мають право на одержання одноразової грошової допомоги (зокрема з урахуванням особистого розпорядження), подає у 15-денний строк з дня реєстрації документів, передбачених пунктами 20 і 21 цього Порядку, розпорядникові бюджетних коштів висновок щодо виплати одноразової грошової допомоги, до якого обов`язково додаються документи, зазначені в пунктах 20 і 21 цього Порядку.

Розпорядник бюджетних коштів у місячний строк після надходження від уповноваженого органу висновку щодо виплати одноразової грошової допомоги та документів, зазначених у пунктах 20 і 21 цього Порядку, приймає рішення про призначення одноразової грошової допомоги або про відмову в її призначенні, або про повернення зазначених документів на доопрацювання (у разі, коли документи подано не в повному обсязі, потребують підтвердження обставин, зазначених у документах, чи подано не за належністю) і надсилає зазначене рішення разом з документами уповноваженому органу для видання наказу про виплату такої допомоги особам, які звернулися за нею, а в разі відмови чи повернення документів на доопрацювання - для письмового повідомлення заявнику з обґрунтуванням мотивів відмови чи повернення документів на доопрацювання.

Центральним органом виконавчої влади є Управління, яке приймає рішення за заявами про виплату одноразової грошової допомоги, так як є і розпорядником бюджетних коштів.

Управління визнає, що розгляд заяви позивача відноситься до його компетенції.

Управління не приймало у 2021 році рішення про відмову у виплаті одноразової грошової допомоги.

Тому в Управління 2, як уповноваженого органу, виник обов`язок надіслати заяву (з додатками) ОСОБА_1 до Управління для прийняття рішення по суті.

Управління 2 не виконало його, тому допустило протиправну бездіяльність.

Захист порушеного права полягає у визнанні протиправною бездіяльності Управління 2 і зобов`язанні надіслати до Управління заяву про виплату одноразової грошової допомоги.

Міністерство не має жодного відношення до спірних правовідносин.

Підсумовуючи, суд зробив висновок про часткове задоволення позову.

Сторони не понесли судових витрат.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.139, 243-246, 257 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В:

Задовільнити позов частково.

Визнати протиправною бездіяльність ІНФОРМАЦІЯ_1 щодо надіслання до Головного управління Національної гвардії України заяви (з додатками) ОСОБА_1 про виплату одноразової грошової допомоги від 20 вересня 2023 року.

Зобов`язати Центральне територіальне управління Національної гвардії України надіслати до Головного управління Національної гвардії України заяву (з додатками) ОСОБА_1 про виплату одноразової грошової допомоги від 20 вересня 2023 року.

Відмовити у задоволенні позову в іншій частині вимог.

Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Третього апеляційного адміністративного суду в апеляційному окрузі, що включає Дніпропетровську, Запорізьку та Кіровоградську області, протягом тридцяти днів з дня його складення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя Кіровоградського

окружного адміністративного суду Р.І. БРЕГЕЙ

СудКіровоградський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.07.2024
Оприлюднено08.07.2024
Номер документу120182900
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо управління, нагляду, контролю та інших владних управлінських функцій (призначення, перерахунку та здійснення страхових виплат) у сфері відповідних видів загальнообов’язкового державного соціального страхування, з них загальнообов’язкового державного соціального страхування, у тому числі

Судовий реєстр по справі —340/876/24

Постанова від 20.11.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Круговий О.О.

Ухвала від 30.09.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Круговий О.О.

Ухвала від 08.08.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Круговий О.О.

Рішення від 04.07.2024

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Р.І. БРЕГЕЙ

Ухвала від 04.06.2024

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Р.І. БРЕГЕЙ

Ухвала від 12.03.2024

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Р.І. БРЕГЕЙ

Ухвала від 16.02.2024

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Р.І. БРЕГЕЙ

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні