Рішення
від 04.07.2024 по справі 440/894/24
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

04 липня 2024 року м. ПолтаваСправа № 440/894/24Полтавський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Петрової Л.М., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження у письмовому провадженні справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Державної установи "Територіальне медичне об`єднання МВС України в Полтавській області" про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И В:

Позивач - ОСОБА_1 звернувся до Полтавського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Державної установи "Територіальне медичне об`єднання МВС України по Полтавській області" про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії, а саме просить: визнати протиправними дії та бездіяльність Державної установи Територіальне медичне об`єднання МВС України по Полтавській області (Код ЄДРПОУ 08733966) в частині не виготовлення та невидачі довідки про розмір грошового забезпечення станом на 01.02.23 року із урахуванням основних та додаткових видів грошового забезпечення ( ОСОБА_1 ідентифікаційний код НОМЕР_1 ) за посадою старшого слідчого слідчого відділу Кременчуцькому МУ УМВС України в Полтавській області, звання підполковник міліції, вислуга 27 років, яка прирівняна до посади поліцейського для перерахунку пенсії з 01.03.2023 року та зобов`язати Державну установу Територіальне медичне об`єднання МВС України по Полтавській області (Код ЄДРПОУ 08733966) виготовити та видати довідку про розмір грошового забезпечення станом на 01.02.23 року із урахуванням основних та додаткових видів грошового забезпечення за посадою старшого слідчого слідчого відділу Кременчуцькому МУ УМВС України в Полтавській області, звання підполковник міліції, вислуга 27 років, яка прирівнюється до посади поліцейського для перерахунку ( ОСОБА_1 ідентифікаційний код НОМЕР_1 ) пенсії з 01.03.2023 року, направивши один примірник довідки до ТУ Пенсійного фонду України в Полтавській області для подальшого перерахунку пенсії з 1.03.23 року.

В обґрунтування позову зазначено, що позивач проходив службу в Кременчуцькому МУ УМВС України в Полтавській області на посаді старшого слідчого СВ Кременчуцького МУ із спеціальним званням підполковник міліції. Надалі був звільнений з органів внутрішніх справ на пенсію за віком на підставі наказу УМВС України в Полтавській області №54 о/с від 13.06.2000 року. Вислуга на момент звільнення складала у календарному обчисленні 27 років 29 днів. Після чого позивачу було призначено пенсію за вислугою років довічно. 25 вересня 2023 року позивач звернувся до Кременчуцькому РУП ГУНП в Полтавській області із заявою про отримання інформації про середній розмір грошового забезпечення у підрозділі в якому раніше проходив службу, станом на 1 січня 2023 року, 01 лютого 2023 року та 01 березня 2023 року, а саме за посадою старшого слідчого СВ Кременчуцького МУ ГУ МВС України в Полтавській області, яка зараз прирівняна до посади поліцейського (старшого слідчого міського управління, районного управління) із зазначенням основних та додаткових видів грошового забезпечення разом із індексацією за січень, лютий, березень 2023 року, із урахуванням спеціального звання «підполковник міліції» (підполковник поліції), календарної вислуги 27 років. Кременчуцький РУП ГУНП в Полтавській області на заяву надав письмово інформацію про середній розмір грошового забезпечення, згідно їх листа №107/20зі від 29.09.23 року про те, що станом на 1 січня 2023 року складає 17 194,96 гривень, 01 лютого 2023 року та 01 березня 2023 року середній розмір грошового забезпечення старшого слідчого відділу поліції станом на 01.02.23 року, на 01.03.23 року складач: 31 790, 03 гривень. З метою отримання довідки про розмір грошового забезпечення станом на 1.02.23 року для перерахунку пенсії з 01.03.23 року позивач подав заяву 13.10.23 року до Державної Установи «Територіальне медичне об`єднання МВС України по Полтавській області». 2 грудня 2023 року отримав відповідь з ДУ «Територіальне медичне об`єднання МВС України по Полтавській області» №33/37-Б-553 від 13 листопада 2023 року у якій повідомлялось, що правових підстав для видачі нової довідки про розмір грошового забезпечення станом на 01.02.23 року для перерахунку пенсії з 01.03.23 року - не має. Позивач вважає, що має право на отримання нової довідки, оскільки розмір грошового забезпечення за прирівняною посадою, вислугою та званням станом на листопад 2019 року був 20 098, 90 гривень, а станом на 1 лютого 2023 року збільшився до 31 790, 03 гривень.

Ухвалою суду від 26.01.2024 прийнято позов до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі 440/894/24, призначено розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи.

12.02.2024 до суду від відповідача надійшов відзив на позов в якому вказано, що підстави для видачі оновленої довідки позивачу відсутні.

19.02.2024 до суду від позивача надійшла відповідь на відзив в якій зазначено, що помилковості доводів відповідача, які викладно у відзиві на позов.

21.02.2024 до суду від відповідача надійшли заперечення на відповідь на відзив в яких вказано, що вимоги позивача є необґрунтованими та задоволенню не підлягають.

Розгляд даної справи, відповідно до статті 258, частини п`ятої статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України, здійснюється в порядку спрощеного позовного провадження без виклику учасників.

Суд, вивчивши матеріали справи, встановив наступні обставини та відповідні до них правовідносини.

З матеріалів справи вбачається, що 13.10.2023 позивач звернувся до керівника Державної установи "Територіальне медичне об`єднання МВС України по Полтавській області" із заявою про видачу довідки про розмір грошового забезпечення станом на 01.02.2023 в якій просив:

- направити позивачу поштою довідку про розмір грошового забезпечення станом на 01.02.23 року для перерахунку пенсії з 01.03.23 року із наступними складовими: посадовий оклад - 2500 гривень; оклад за спеціальним званням - 2200 гривень; надбавка за вислугу років 50% - 2350 грн, надбавка за специфічні умови проходження служби в поліції 45 % - 3172 гривень 50 копійок, надбавка за службу в умовах режимних обмежень 10% - 250 грн, премія 210. 981% - 22 093 гривень 82 копійки, всього 32566 гривень 32 копійки та індексація грошового забезпечення поліцейських станом на 01 лютого 2023 року.

Зазначив прохання одну довідку про розмір грошового забезпечення станом на 01.02.23 року із включенням індексації направити до ГУ Пенсійного фонду в Полтавській області з метою перерахунку пенсії з 01.03.2023 року.

Листом Державної установи "Територіальне медичне об`єднання МВС України по Полтавській області" від 13.11.2023 № 33/37-Б-553 відповідач відмовив у видачі нової довідки та зазначив наступне.

«Порядок проведення перерахунку пенсій встановлений постановою Кабінету Міністрів України від 13 лютого 2008 року №45 «Про затвердження Порядку проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», та внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 17 липня 1992 року №393» (Порядок №45).

Так пунктом 2 Порядку №45 (зі змінами) встановлено, що Пенсійний фонд України після прийняття Кабінетом Міністрів України рішення щодо перерахунку пенсій та отримання відповідного повідомлення від Мінсоцполітики повідомляє своїм головним управлінням в АРК, областях, містах Києві та Севастополі (далі - головні управління Пенсійного фонду України) про підстави для проведення перерахунку пенсій та про необхідність підготовки списків осіб, пенсії яких підлягають перерахунку (далі - списки), та надсилає відповідну інформацію Міноборони, МВС, Національній поліції, Мін`юсту, Мінінфраструктури, СБУ, Службі зовнішньої розвідки, ДФС, Управлінню державної охорони, Адміністрації Держспецзв`язку, Адміністрації Держприкордонслужби, ДСНС, Службі судової охорони (далі - державні органи). Головні управління Пенсійного фонду України у десятиденний строк з моменту надходження зазначеного повідомлення складають списки за формою згідно з додатком 1 та подають їх органам, які уповноважені рішеннями керівників державних органів (далі - уповноважені органи) видавати довідки про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії. Згідно з пунктом 3 Порядку №45 на підставі списків уповноважені органи готують довідки про розмір грошового забезпечення, що враховується для перерахунку пенсій, для кожної особи, зазначеної в списку, за формою згідно з додатками 2 і 3 (далі - довідки) та у місячний строк подають їх головним управлінням Пенсійного фонду України. З огляду на викладене, відсутністю списків від Головного управління Пенсійного фонду України в Полтавській області, немає жодних правових підстав для оформлення та надання довідки про розмір грошового забезпечення на вказану дату. Крім того, зазначаємо, що на даний час пенсіонерам МВС, довідки про розмір грошового забезпечення оформляються з урахуванням рішення Окружного адміністративного суду м. Києва від 12.12.2018 року у справі № 826/3858/18, від 14.05.2019 року у справі № 826/12704/18 та постанови Великої Палати Верховного суду від 17.12.2019 у зразковій справі № 160/8324/19. Також зазначено, що сума індексації грошового забезпечення повинна враховуватися при обрахунку пенсії територіальними органами Пенсійного фонду України та не повинна враховуватися при перерахунку пенсії, яка здійснюється відповідно до частини третьої статті 63 Закону № 2262-ХІІ. Оскільки суми індексації грошового забезпечення поліцейських не віднесені до щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень), а тому відсутні підстави для зазначення їх у довідці про грошове забезпечення позивача для перерахунку його пенсії.».

Позивач не погоджуючись із діями та бездіяльністю Державної установи Територіальне медичне об`єднання МВС України по Полтавській області (Код ЄДРПОУ 08733966) в частині не виготовлення та невидачі довідки про розмір грошового забезпечення станом на 01.02.23 року із урахуванням основних та додаткових видів грошового забезпечення ( ОСОБА_1 ідентифікаційний код НОМЕР_1 ) за посадою старшого слідчого слідчого відділу Кременчуцькому МУ УМВС України в Полтавській області, звання підполковник міліції, вислуга 27 років, яка прирівняна до посади поліцейського для перерахунку пенсії з 01.03.2023 року, звернувся до суду із цим позовом.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд дійшов наступного висновку.

Частиною 2 статті 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Аналіз даної норми дає змогу дійти висновку, що діяльність органів державної влади здійснюється у відповідності до спеціально-дозвільного типу правового регулювання, яке побудовано на основі принципу заборонено все, крім дозволеного законом; дозволено лише те, що прямо передбачено законом. Застосування такого принципу суттєво обмежує цих суб`єктів у виборі варіантів чи моделі своєї поведінки, а також забезпечує використання ними владних повноважень виключно в межах закону і тим самим істотно обмежує можливі зловживання з боку держави та її органів.

Вчинення ж державним органом чи його посадовою особою дій у межах компетенції, але непередбаченим способом, у непередбаченій законом формі або з виходом за межі компетенції є підставою для визнання таких дій та правових актів, прийнятих у процесі їх здійснення, неправомірними.

Відповідно до частини п`ятої статті 17 Конституції України держава забезпечує соціальний захист громадян України, які перебувають на службі у Збройних Силах України та в інших військових формуваннях, а також членів їхніх сімей.

Умови, норми і порядок пенсійного забезпечення громадян України із числа осіб, які перебували, зокрема, на військовій службі, визначає Закон України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби та деяких інших осіб" (далі - Закон №2262-ХІІ). Цим Законом держава гарантує гідне пенсійне забезпечення осіб, які мають право на пенсію, шляхом встановлення їм пенсій не нижче прожиткового мінімуму, визначеного законом, перерахунок призначених пенсій у зв`язку із збільшенням рівня грошового забезпечення, надання передбачених законодавством державних соціальних гарантій, вжиття на державному рівні заходів, спрямованих на їх соціальний захист.

Правовою основою для реалізації гарантії перерахунку призначених пенсій у зв`язку зі збільшенням рівня грошового забезпечення діючих військовослужбовців, є положення частини третьої статті 43 та частини четвертої статті 63 Закону № 2262-XII.

Так, згідно з частиною третьою статті 43 Закону № 2262-XII пенсії особам офіцерського складу, прапорщикам і мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, особам, які мають право на пенсію за цим Законом, та членам їх сімей обчислюються з розміру грошового забезпечення, враховуючи відповідні оклади за посадою, військовим (спеціальним) званням, процентну надбавку за вислугу років, щомісячні додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії в розмірах, установлених законодавством, з якого було сплачено єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, а до 1 січня 2011 року - страхові внески на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до частин першої - четвертої статті 63 Закону № 2262-ХІІ перерахунок раніше призначених пенсій військовослужбовцям, особам, які мають право на пенсію за цим Законом та членам їх сімей у зв`язку із введенням в дію цього Закону провадиться за документами, що є у пенсійній справі, а також додатковими документами, поданими пенсіонерами на час перерахунку.

Якщо пенсіонер згодом подасть додаткові документи, які дають право на подальше підвищення пенсії, то пенсія перераховується за нормами цього Закону. При цьому перерахунок провадиться за минулий час, але не більш як за 12 місяців з дня подання додаткових документів і не раніше, ніж з дня введення в дію цього Закону.

Перерахунок пенсій особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ України (міліції), які мають право на пенсійне забезпечення або одержують пенсію на умовах цього Закону, здійснюється з урахуванням видів грошового забезпечення, щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, встановлених законодавством для поліцейських.

Усі призначені за цим Законом пенсії підлягають перерахунку у зв`язку з підвищенням грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію за цим Законом, на умовах, у порядку та розмірах, передбачених Кабінетом Міністрів України. У разі якщо внаслідок перерахунку пенсій, передбаченого цією частиною, розміри пенсій звільненим зі служби військовослужбовцям, особам, які мають право на пенсію за цим Законом, є нижчими, зберігаються розміри раніше призначених пенсій.

Згідно з частинами першою, другою статті 51 Закону №2262-XII перерахунок пенсій, призначених особам офіцерського складу, прапорщикам і мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, особам, які мають право на пенсію за цим Законом, та членам їх сімей, провадиться з першого числа місяця, що йде за місяцем, в якому настали обставини, що тягнуть за собою зміну розміру пенсії. Якщо при цьому пенсіонер набув права на підвищення пенсії, різницю в пенсії за минулий час може бути виплачено йому не більш як за 12 місяців.

Перерахунок пенсій у зв`язку із зміною розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на такий перерахунок згідно з цим Законом, або у зв`язку із введенням для зазначених категорій осіб нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, встановлених законодавством, не проведений з вини органів ПФУ та/або державних органів, які видають довідки для перерахунку пенсії, провадиться з дати виникнення права на нього без обмеження строком.

Механізм проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону № 2262-XII, визначений Порядком № 45, згідно із пунктом 1 якого пенсії, призначені відповідно до Закону №2262-ХІІ, у зв`язку з підвищенням грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію згідно із Законом, перераховуються на умовах та в розмірах, передбачених Кабінетом Міністрів України.

Аналіз наведених вище норм права в системному взаємозв`язку вказує, що підставою для проведення перерахунку пенсії особам, які отримують пенсію за нормами Закону № 2262-ХІІ, є зміна розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, або введення для зазначених категорій осіб нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення, проведені на підставі рішення Кабінету Міністрів України, оскільки саме цьому органу законодавчо надано право на встановлення умов та порядку перерахунку пенсій, а також розмірів грошового забезпечення для такого перерахунку. Перерахунок пенсії здійснюється головними управліннями Пенсійного фонду після надходження від уповноваженого органу відповідної довідки та виключно з урахуванням тих складових грошового забезпечення, які вказані у такій довідці.

Частиною четвертою статті 9 Закону України від 20.12.1991 № 2011-XII Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей передбачено, що грошове забезпечення виплачується у розмірах, що встановлюються Кабінетом Міністрів України, та повинно забезпечувати достатні матеріальні умови для комплектування Збройних Сил України, інших утворених відповідно до законів України військових формувань та правоохоронних органів кваліфікованим особовим складом, враховувати характер, умови служби, стимулювати досягнення високих результатів у службовій діяльності.

В силу вимог частини 3 статті 63 Закону № 2262-ХІІ перерахунок пенсій особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ України (міліції), які мають право на пенсійне забезпечення або одержують пенсію на умовах цього Закону, здійснюється з урахуванням видів грошового забезпечення, щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, встановлених законодавством для поліцейських.

11 листопада 2015 року Кабінетом Міністрів України прийнято постанову №988, яка набрала чинності 02 грудня 2015 року та якою затверджено схеми окладів за спеціальним званням поліцейських, схеми посадових окладів курсантів вищих навчальних закладів Міністерства внутрішніх справ із специфічними умовами навчання та схеми посадових окладів поліцейських у розмірах згідно з додатками 3 - 10.

Відповідно до статті 94 Закону України "Про Національну поліцію", постанови Кабінету Міністрів України від 11 листопада 2015 року № 988 "Про грошове забезпечення поліцейських Національної поліції" з метою впорядкування структури та умов грошового забезпечення поліцейських та курсантів вищих навчальних закладів МВС із специфічними умовами навчання, які здійснюють підготовку поліцейських, наказом Міністерства внутрішніх справ України від 06 квітня 2016 року № 260 затверджено Порядок та умов виплати грошового забезпечення поліцейським Національної поліції та курсантам вищих навчальних закладів МВС із специфічними умовами навчання /далі - Порядок №260/.

Пунктом 3 розділу І Порядку № 260 передбачено, що грошове забезпечення поліцейських визначається залежно від посади, спеціального звання, стажу служби в поліції, інтенсивності та умов служби, кваліфікації, наукового ступеня або вченого звання. До складу грошового забезпечення входять: 1) посадовий оклад; 2) оклад за спеціальним званням; 3) щомісячні додаткові види грошового забезпечення (підвищення посадового окладу, надбавки, доплати, які мають постійний характер); 4) премії; 5) одноразові додаткові види грошового забезпечення.

Порядком №260 установлено такі додаткові види грошового забезпечення: надбавка за специфічні умови проходження служби в поліції (пункт 4 розділу ІІ Порядку № 260); надбавка за безперервний стаж на шифрувальній роботі (пункт 5 розділу ІІ Порядку № 260); надбавка за виконання функцій державного експерта з питань таємниць (пункт 6 розділу ІІ Порядку № 260); надбавка за службу в умовах режимних обмежень (пункт 7 розділу ІІ Порядку № 260); надбавка за почесне звання заслужений (пункт 8 розділу ІІ Порядку № 260); доплата за науковий ступінь з відповідної спеціальності (пункт 9 розділу ІІ Порядку № 260); доплата за вчене звання (пункт 10 розділу ІІ Порядку № 260); доплата за службу в нічний час (пункт 11 розділу ІІ Порядку № 260).

Відповідно до положень пункту 12 розділу ІІ Порядку № 260 розміри премії встановлюються за рішенням керівників органів поліції відповідно до затверджених ними положень про преміювання та наявного фонду грошового забезпечення. Виплата премій поліцейським здійснюється за наказами керівників органів поліції. Накази про преміювання поліцейських видаються до 25 числа кожного місяця на підставі списків начальників структурних підрозділів органу поліції, погоджених з фінансовим підрозділом у частині розміру фонду преміювання. Виплата премії проводиться щомісяця в останній день місяця за поточний місяць разом з виплатою грошового забезпечення.

Як вбачається з матеріалів справи, 04.06.2021 ДУ "Територіальне медичне об`єднання МВС України по Полтавській області" видано довідку про розмір грошового забезпечення, що враховується для перерахунку пенсій, №33/37-4/10172 на ім`я ОСОБА_1 , із зазначенням сум грошового забезпечення позивача станом на листопад 2019 року за прирівняною посадою поліцейського, з урахуванням постанови КМУ №988 від 11.11.2015.

Суд зазначає, що зміни до постанови КМУ № 988 не вносились, застосування розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, який є змінним з 1 січня календарного року, для обчислення грошового забезпечення поліцейських та його складових правовими нормами не встановлено.

Суд звертає увагу, що Верховним Судом у рішенні в зразковій справі № 820/6514/17 від 15.02.2018 р., яке набрало законної сили 17.03.2018 р., сформульовано висновок, згідно із яким збільшення грошового забезпечення поліцейських, яке за своїми складовими є ідентичним складовим колишніх працівників міліції, але за розміром більшим, є безумовною підставою для перерахунку пенсії позивача як колишнього працівника міліції на підставі постанови № 988 згідно із Законом України від 23.12.2015 р. № 900-VIII "Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення гарантій соціального захисту колишніх працівників органів внутрішніх справ України та членів їх сімей", статтями 51, 63 Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб".

Оскільки пункт 3 постанови КМУ № 103 від 21.02.2018 р. "Про перерахунок пенсій особам, які звільнені з військової служби, та деяким іншим категоріям осіб", що стосується перерахунку розміру грошового забезпечення особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ (міліції), визнано нечинним рішенням у справі №826/12704/18, яке набрало законної сили 19.11.2019 р., за пенсіонерами МВС визнається право на отримання пенсії, виходячи з розміру складових, розрахованих станом на 19.11.2019 р. згідно із постановами КМУ № 988 та № 260, відповідно до вимог статей 43, 63 Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб".

Отже, вищенаведені правові норми та висновки Верховного Суду слугували підставою для видачі позивачу довідки станом на 19.11.2019 р., для здійснення перерахунку пенсії з 01.12.2019 р., оскільки фактично було знято законодавче обмеження складових грошового забезпечення, які включались у довідку про розмір грошового забезпечення пенсіонерів МВС.

У цій же справі позивач є пенсіонером МВС, його звільнено з посади, яка є прирівняною до посади поліцейського, та обчислення грошового забезпечення якого здійснюється на підставі постанови № 988.

Як вище зазначено, 04.06.2021 ДУ "Територіальне медичне об`єднання МВС України по Полтавській області" видано довідку про розмір грошового забезпечення, що враховується для перерахунку пенсій, №33/37-4/10172 на ім`я ОСОБА_1 , із зазначенням сум грошового забезпечення позивача станом на листопад 2019 року за прирівняною посадою поліцейського, з урахуванням постанови КМУ №988 від 11.11.2015.

Частиною першою статті 9 КАС України визначено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно із частинами першою та другою статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. Суб`єкт владних повноважень повинен подати суду всі наявні у нього документи та матеріали, які можуть бути використані як докази у справі.

Позивачем не наведено норми станом 01.02.2023, згідно з якими законодавством були введені нові види грошового забезпечення або зміни до розмірів вже встановлених видів грошового забезпечення.

Відповідно до пункту 4 Порядку № 45 перерахунок пенсії здійснюється на момент виникнення такого права і проводиться у строки, передбачені частинами другою і третьою статті 51 Закону, а відповідно до частини другої статті 51 Закону № 2262-ХІІ перерахунок пенсій, призначених особам офіцерського складу, прапорщикам і мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, особам, які мають право на пенсію за цим Законом та членам їх сімей, провадиться з першого числа місяця, що йде за місяцем, в якому настали обставини, що тягнуть за собою зміну розміру пенсії.

Таким чином, позивачем не доведено та судом не встановлено виникнення станом на 01.02.2023 обставин, що тягнуть за собою зміну розміру пенсії, у зв`язку з якими позивач просить зобов`язати відповідача видати йому довідку для перерахунку пенсії.

Оскільки у спірних відносинах позивач не набув права на перерахунок пенсії, то суд доходить висновку і про відсутність підстав для видачі нової довідки про розмір грошового забезпечення станом на 01.02.2023 року із урахуванням основних та додаткових видів грошового забезпечення за посадою старшого слідчого слідчого відділу Кременчуцькому МУ УМВС України в Полтавській області, звання підполковник міліції, вислуга 27 років, яка прирівнюється до посади поліцейського для перерахунку ( ОСОБА_1 ідентифікаційний код НОМЕР_1 ) пенсії з 01.03.2023 року.

Відповідно до статті 139 КАС України судові витрати між сторонами не розподіляються.

У зв`язку з відмовою у задоволенні адміністративного позову відсутні підстави для розподілу судових витрат.

Керуючись статтями 6-9, 72-77, 211, 241-246, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України,

В И Р І Ш И В:

У задоволенні позову ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , рнокпп НОМЕР_1 ) до Державної установи "Територіальне медичне об`єднання МВС України в Полтавській області" (код ЄДРПОУ 08733966, вул. Петлюри, 64, м. Полтава) про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії - відмовити.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене безпосередньо до Другого апеляційного адміністративного суду в порядку, визначеному частиною 8 статті 18, частинами 7-8 статті 44 та статтею 297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Апеляційна скарга на дане рішення може бути подана протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

СуддяЛ.М. Петрова

СудПолтавський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.07.2024
Оприлюднено08.07.2024
Номер документу120183562
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо управління, нагляду, контролю та інших владних управлінських функцій (призначення, перерахунку та здійснення страхових виплат) у сфері відповідних видів загальнообов’язкового державного соціального страхування, з них загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, з них осіб, звільнених з публічної служби

Судовий реєстр по справі —440/894/24

Постанова від 06.11.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Присяжнюк О.В.

Ухвала від 18.09.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Присяжнюк О.В.

Ухвала від 18.09.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Присяжнюк О.В.

Ухвала від 26.08.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Присяжнюк О.В.

Рішення від 04.07.2024

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Л.М. Петрова

Ухвала від 26.01.2024

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Л.М. Петрова

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні