ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
03 липня 2024 рокуЛьвівСправа № 380/15092/23 пров. № А/857/5276/24
Восьмий апеляційний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Коваля Р. Й.,
суддів Гуляка В. В.,
Носа С. П.,
розглянувши у письмовому провадженні у місті Львові апеляційну скаргу Головного управління ДПС в Львівській області на рішення Львівського окружного адміністративного суду від 30 січня 2024 року (прийняте за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін у м. Львові суддею Коморним О. І.) в адміністративній справі № 380/15092/23 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «БП Фасад» до Головного управління ДПС у Львівській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,
В С Т А Н О В И В :
У липні 2023 року Товариство з обмеженою відповідальністю «БП Фасад» (далі - ТОВ «БП Фасад», Товариство, позивач) звернулося до Львівського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом, у якому просило:
- визнати протиправними та скасувати Рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/РК в Єдиному і податкових накладних (далі також - ЄРПН) № 8489476/42701423 від 23.03.2023, №№ 8609651/42701423, 8609652/42701423 від 11.04.2023;
- зобов`язати Державну податкову службу України (далі також - ДПС України) зареєструвати в ЄРПН податкові накладні № 1 від 05.12.2022, № 3 від 14.12.2022, № 4 від 15.12.2022 фактичною датою їх подання.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідно до приписів п.201.10 ст.201 ПКУ позивачем складено податкові накладні № 1 від 05.12.2022, № 3 від 14.12.2022, № 4 від 15.12.2022, та направлено для реєстрації в ЄДРПН. Однак реєстрацію спірних податкових накладних зупинено та запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН. Позивач зазначає, що відповідно до п. п. 201.16.2 п. 201.16 ст. 201 ПКУ направив до ДПС України в електронному вигляді повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо ПН, реєстрацію яких зупинено. Проте, рішеннями комісії ГУ ДПС у Львівській області відмовлено у реєстрації спірних податкових накладних в ЄРПН. Вважає рішення про відмову у реєстрації ПН за своїм характером необґрунтованим як нормативно, так і документально.
Рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 30 січня 2024 року позов задоволено.
Не погодившись із цим рішенням, його оскаржило ГУ ДПС в Львівській області, яке вважає, що рішення суду першої інстанції прийняте з порушенням норм матеріального і процесуального права, за невідповідності висновків суду обставинам справи, а тому просить скасувати оскаржуване рішення та прийняти нову постанову, якою у задоволенні позовних вимог відмовити.
Вимоги апеляційної скарги обґрунтовує тим, що суд першої інстанції безпідставно не врахував, що вказані в квитанції підстави зупинення реєстрації ПН містять посилання на конкретний критерій ризиковості, визначений у пункту 1 Додатку 3 до Порядку № 1165.
Вказує, що відповідно до рішень комісії ГУ ДПС у Львівській області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування ЄРПН від 23.03.2023 № 8489476/42701423, від 11.04.2023 № 8609651/42701423, від 11.04.2023 №8609652/42701423 відмовлено у реєстрації податкових накладних № 1 від 05.12.2022, №3 від 14.12.2022, № 4 від 15.12.2022 з підстав ненадання платником податку копій документів, а саме: - первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних; - розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків.
Отже, що на час винесення оскаржуваних рішень про відмову в реєстрації ПН в ЄРПН, позивач не виконав вимоги Податкового кодексу України та Порядку № 520 щодо підтвердження правомірності формування та подання ПН, і саме з цих підстав контролюючий орган відмовив в реєстрації податкової накладної.
Щодо зобов`язання ДПС України зареєструвати в ЄРПН ПН № 1 від 05.12.2022, №3 від 14.12.2022, № 4 від 15.12.2022 ГУ ДПС у Львівській області стверджує, що повноваження ДПС України щодо реєстрації податкових накладних в ЄРПН є дискреційними повноваженнями та виключною компетенцією уповноваженого органу, відтак зобов`язання ДПС України зареєструвати спірні ПН в ЄРПН є передчасним, в той час як належним способом захисту порушеного права є зобов`язання повторно розглянути питання щодо реєстрації податкової накладної в ЄРПН.
Відповідно до частини четвертої статті 229 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) у зв`язку з розглядом справи у письмовому провадженні фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося.
Заслухавши суддю-доповідача, дослідивши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів дійшла переконання, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з таких підстав.
Встановлено, що ТОВ «БП ФАСАД» створене та зареєстроване в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 13.12.2018, згідно витягу з ЄДР.
29 листопада 2021 року між ТОВ «БП ФАСАД» (виконавець) та ТОВ «Бізнес-Вектор ДК» (на цей час - Товариство з обмеженою відповідальністю «Компанія «Нова Оселя», згідно витягу про зміну назви) укладено Договір підряду № 2911-01 на встановлення світлопрозорих конструкцій (т. 1, а. с. 24 - 25).
Позивачем складено та направлено на реєстрацію в ЄРПН ПН/РК від 05.12.2022 №1 на загальну суму 30 000,00 грн в т. ч. ПДВ 5000,00 грн, від 15.12.2022 № 4 на загальну суму 30 000,00 грн в т. ч. ПДВ 5000,00 грн, від 14.12.2022 № 3 на загальну суму 30 000,00 грн в т. ч. ПДВ 5000,00 грн (т. 1, а. с. 13, 156, 158)
Відповідно до квитанцій про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в ЄРПН зазначено, що відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація спірних ПН в ЄРПН зупинена, оскільки коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 43.29 відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.
Платнику податків запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової/розрахунку коригування в ЄРПН.
Позивачем скеровано до комісії ДПС у Львівській області пояснення від 20.03.2023 №1, щодо податкової накладної від 05.12.2022 №1 та копії документів (в кількості 35 додатків) (т. 1, а. с. 15), пояснення від 04.04.2023 №1, щодо податкової накладної від 15.12.2022 №4, від 14.12.2022 № 3 та копії документів (в кількості 35 додатків) (т. 1, а. с. 160).
За результатами розгляду пояснень та копій підтверджуючих документів ГУ ДПС у Львівській області прийняло Рішення про відмову в реєстрації спірних податкових накладних № 1 від 05.12.2022, № 3 від 14.12.2022, №4 від 15.12.2022 в ЄРПН від 23.03.2023 №8489476/42701423, від 11.04.2023 за №№ 8609651/42701423, 8609652/42701423з підстав: «надання платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства та ненадання платником податку копій документів, а саме: договорів, зокрема зовнішньоекономічних контрактів, з додатками до них; первинних документів щодо постачання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних».
Комісія ДПС України прийняла рішення від 07.04.2023 № 33431/42701423/2, від 20.04.2023 № 36920/42701423/2, від 20.04.2023 № 36921/42701423/2, відповідно до яких залишила скарги ТОВ «БП ФАСАД» без задоволення, а рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН - без змін. Як підставу відмови задовольнити скаргу платника податків Комісія зазначила таке: «ненадання платником податку копій розрахункових документів, банківських виписок з особових рахунків».
Не погодившись із цими рішеннями, позивач звернувся до суду.
Задовольняючи позов, суд першої інстанції виходив з того, надані позивачем документи складені з дотриманням вимог законодавства та були достатніми для реєстрації податкової накладної в ЄРПН. Обставин, які б унеможливлювали реєстрацію податкової накладної в ЄРПН, судом не встановлено.
Суд вважав помилковим твердження відповідача про наявність у нього дискреційних повноважень щодо реєстрації зазначеної ПН та передчасність вимоги про зобов`язання її реєстрації, оскільки зміст дискреційних повноважень передбачає законність будь-якого із можливих рішень суб`єкта владних повноважень, прийнятого ним у певній ситуації, а судом встановлено незаконність рішень Комісії ГУ ДПС у Львівській області про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН.
Такі висновки суду першої інстанції, на переконання колегії суддів апеляційного суду, відповідають нормам матеріального та процесуального права, фактичним обставинам справи і є правильними з огляду на таке.
Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбаченіКонституцієюта законами України.
Наведена норма означає, що суб`єкт владних повноважень зобов`язаний діяти лише на виконання закону, за умов і обставин, визначених ним, вчиняти дії, не виходячи за межі прав та обов`язків, дотримуватися встановленої законом процедури, обирати лише встановлені законодавством України способи правомірної поведінки під час реалізації своїх владних повноважень.
Спірні правовідносини регулюються Податковим кодексом України (далі - ПК України; в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин), який регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
Згідно з пунктом 185.1 статті 185 ПК України об`єктом оподаткування є операції платників податку зокрема з: а) постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з передачі права власності на об`єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об`єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю; б) постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу.
Датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг згідно з пунктом 187.1 статті 187 ПК України вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню; б) дата відвантаження товарів.
Відповідно до пункту 188.1 статті 188 ПК України база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів. До складу договірної (контрактної) вартості включаються будь-які суми коштів, вартість матеріальних і нематеріальних активів, що передаються платнику податків безпосередньо покупцем або через будь-яку третю особу у зв`язку з компенсацією вартості товарів/послуг. До бази оподаткування включаються вартість товарів/послуг, які постачаються, та вартість матеріальних і нематеріальних активів, що передаються платнику податків безпосередньо отримувачем товарів/послуг, поставлених таким платником податку
За вимогами пункту 201.1 статті 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
При здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою (пункт 201.10 статті 201 ПК України).
Постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року № 1246 затверджено Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних (далі - Порядок № 1246).
Пунктом 12 Порядку № 1246 передбачено, що після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 ПК України; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 ПК України; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 ПК України (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 року); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації / зупинення реєстрації / відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України «Про електронний цифровий підпис», «Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Пунктом 12 Порядку № 1246 визначено, що за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).
За змістом пункту 201.16 статті 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» № 1165 від 11.12.2019 затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі іменується - Порядок № 1165).
Відповідно до пункту 10 Порядку № 1165 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
За приписами пункту 11 Порядку № 1165 у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:
1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;
2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;
3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.
Із досліджених матеріалів справи суд встановив, що позивач надав ГУ ДПС у Львівській області документи на підтвердження здійснення господарської операції для реєстрації ПН № 1 від 05.12.2022, № 3 від 14.12.2022, № 4 від 15.12.2022, а саме:
-Пояснення,
-Договір з ТОВ «Компанія «Нова Оселя»,
-Комерційна пропозиція + специфікація,
-Акт виконаних робіт від 27.01.2023,
-Акт звірки взаєморозрахунків з ТОВ « Компанія «Нова Оселя»,
-Договір з ТОВ «Рейнарс Алюмініум»,
-Акт звірки взаєморозрахунків з ТОВ «Рейнарс Алюмініум»,
-Видаткова накладна № 1857 від 31.08.2022 (ТОВ «Рейнарс Алюмініум»),
-Видаткова накладна № 1858 від 31.08.2022 (ТОВ «Рейнарс Алюмініум»),
-Видаткова накладна № 1978 від 13.09.2022 (ТОВ «Рейнарс Алюмініум»),
-Видаткова накладна № 1979 від 13.09.2022 (ТОВ «Рейнарс Алюмініум»),
-Видаткова накладна № 1980 від 13.09.2022 (ТОВ «Рейнарс Алюмінум),
-Договір з ТОВ «Склоресурс»,
-Акт звірки взаєморозрахунків з ТОВ «Склоресурс»,
-Видаткова накладна № 4964 від 22.07.2022,
-Видаткова накладна № 7254 від 03.10.2022,
-ТТН 4964 від 22.07.2022 ТОВ «Склоресурс»,
-ТТН 7254 від 03.10.2022 ТОВ «Склоресурс»,
-Договір з ТОВ «КМД Фасад Солюшенс»,
-Видаткова накладна 47 від 18.01.2022 ТОВ «КМД Фасад Солюшенс»,
-Видаткова накладна 181 від 18.01.2022 ТОВ «КМД Фасад Солюшенс»,
-Заява про приєднання до договору ТОВ «ТК«САТ»,
-Акт здачі-прийняття робіт 0070006510 від 20.01.2022, ТОВ «ТК «САТ»,
-Договір з ТОВ «Алютрейд Інжиніринг»,
-Видаткова накладна 7 від 21.01.2022 ТОВ «Алютрейд Інжиніринг»,
-Видаткова накладна 8 від 21.01.2022 ТОВ «Алютрейд Інжиніринг»,
-Акт здачі-прийняття робіт 015000996 від 27.01.2022 ТОВ «ТК «САТ»,
-Штатний розпис № 25 від 31.01.2023 30,
-Декларація відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці,
-Договір Б-59 від 21.01.2019 (оренда офісу),
-Договір 17\03 від 17.03.2020 (оренда цеху),
-Повідомлення за формою 20-ОПП № 9180966074 від 29.07.2020 34,
-Повідомлення за формою 20-ОПП № 9289828220, 9289828486 від 05.10.2021 № 35,
-Оборотно-сальдова відомість рахунку 10 (Основні засоби).
Водночас, контролюючий орган, після отримання від позивача письмових пояснень з доданими документами, на адресу позивача жодних запитів щодо недостатності документів, або їх невідповідності чинному законодавству України для прийняття рішення в рамках розглядуваних пояснень не надсилав.
Механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України, визначено наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 № 520, яким затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок № 520).
Пунктом 2 Порядку № 520 визначено, що прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС.
Відповідно до пунктів 3, 4 Порядку № 520 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі. Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.
Разом з тим, пунктом 5 Порядку № 520 визначено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, серед яких:
- договори, зокрема, зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
- договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;
- розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
- документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
При цьому, письмові пояснення та копії документів, зазначені у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній/розрахунку коригування.
Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг», «;Про електронні довірчі послуги» та «Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами», затвердженого в установленому порядку (пункти 6, 7 Порядку № 520).
За вимогами пунктів 9, 10, 11 Порядку № 520 письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів.
Комісія регіонального рівня приймає рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.
Підставами для прийняття комісією регіонального рівня рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Як встановлено судом та підтверджується матеріалами справи, комісія ГУ ДПС у Львівській області, розглядаючи подані позивачем документи, не з`ясовувала специфіку проведеної господарської операції та не визначала документів, які є достатніми для підтвердження реальності такої господарської операції з урахуванням їх змісту і обсягу.
Як видно з матеріалів справи та змісту поданих податковому органу пояснень, станом на 27.01.2023 між ТОВ «БП Фасад» і ТОВ «Компані «Нова оселя» підписано акт виконаних робіт. У процесі виконання робіт ТОВ «БП Фасад» використовував матеріали, що придбавав постійних постачальників. Основним постачальниками є: ТОВ «Алютрейд Інжиніринг» (ЄДРПОУ43592942), ТОВ «КМД Фасад Солюшенс» (ЄДРПОУ40631742), ТОВ «Склореурс» (ЄДРПОУ34629505), ТОВ «Рейнарс Алюмініум» (ЄДРПОУ32245423). Придбання товару підтверджується видатковим накладними: ВН № 7 від 21.01.2022 (ТОВ «Алютрейд Інжиніринг»), ВН № 8 від 21.01.2022 (ТОВ «Алютрейд Інжиніринг»), ВН № 47 від 12.01.2022 (ТОВ «КМД Фасад Солюшенс»), ВН № 181 від 18.01.2022 (ТОВ «КМД Фасад Солюшенс»), ВН № 1857 від 31.08.2022 (ТОВ «Рейнарс Алюмініум»), ВН № 1858 від 31.08.2022 (ТОВ «Рейнарс Алюмініум»), ВН № 1978 від 13.09.2022 (ТОВ «Рейнарс Алюмініум»), ВН № 1979 від 13.09.2022 (ТОВ «Рейнарс Алюмініум»), ВН № 1980 від 13.09.2022 (ТОВ «Рейнарс Алюмініум»), ВН № 4964 від 22.07.2022 (ТОВ «Склореурс»), ВН № 7254 від 03.10.2022 (ТОВ «Склореурс»). Доставка товару відбувалася безпосередньо на будівельний майданчик (м. Львів, вул. Кульпарківська, 96) транспортом постачальника або перевізником ТОВ «ТК «САТ» на орендований склад, згідно з ТТН, підписаними актами здачі-приймання робіт: ТТН від 13.09.2022 (ТОВ «Рейнарс Алюмініум»); ТТН № 4964 від 22.07.2022 (ТОВ «Склореурс»); ТТН № 7254 від 03.10.2022 (ТОВ «Склореурс»); Акт 00700651 від 20.01.2022 (ТОВ «ТК «САТ»); АКТ 015000996 від 27.01.2022 (ТОВ «ТК «САТ»).
Також згідно штатного розпису, середньооблікова чисельність працівників становить 20 чоловік, крім того підприємство орендує офісне приміщення площею 56,1 кв. м. за адресою: 79058, м. Львів, вул. Боднарська, 14а, згідно договору від 21.01.2019 № Б-59 (т. 1, а. с. 96) та складське приміщення (цех) площею 542,0 кв. м за адресою: с. Сокільники, Пустомитівський район, вул. Успенська 7, згідно договору від 17.03.2020 № 17/30.
Суд встановив, що 05.12.2022, 14.12.2022 та 15.12.2022 ТОВ «Компанія «Нова Оселя» оплатила ТОВ «БП ФАСАД» авансові платежі, кожен - у розмірі 30 000,00 грн, що підтверджено в Акті звірки взаємних розрахунків за період січень 2022 року - лютий 2023 року.
На думку суду, сукупність наданих позивачем контролюючому органу та суду первинних документів не дають підстав для сумніву щодо реальності фінансово-господарської операції, а наданий позивачем пакет документів був достатнім для прийняття рішення про реєстрації податкових накладних за № 1 від 05.12.2022, № 3 від 14.12.2022, № 4 від 15.12.2022.
Враховуючи наведене, колегія суддів апеляційного суду погоджується з висновком суду першої інстанції про те, що податковим органом не доведено правомірності зупинення реєстрації ПН № 1 від 05.12.2022, № 3 від 14.12.2022, № 4 від 15.12.2022 в ЄРПН із зазначенням законних підстав для вчинення такої дії.
При цьому колегія суддів також враховує правову позицію, висловлену в постанові Верховного Суду від 7 грудня 2022 року в справі № 500/2237/20, відповідно до якої приймаючи рішення про реєстрацію податкової накладної, контролюючий орган не повинен здійснювати повний аналіз господарських операцій позивача на предмет їх реальності.
Змістовна оцінка господарських операцій може бути проведена лише за результатом здійснення податкової перевірки платника податків, підстави та порядок проведення якої визначено нормами Податкового кодексу України.
Предметом розгляду в цій справі є виключно стадія правильності та правомірності зупинення та відмови в реєстрації податкової накладної, а не реальність та товарність здійснення господарських операцій між позивачем та його контрагентом.
Згідно з підпунктом 201.16.4 пункту 201.16 статті 201 ПК України податкова накладна, реєстрацію якої в Єдиному реєстрі податкових накладних було зупинено, реєструється, зокрема, у день набрання законної сили рішенням суду про реєстрацію відповідної податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Також, відповідно до пунктів 19, 20 Порядку № 1246 податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій:
- прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування;
- набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення);
- неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.
За таких обставин, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що рішення про відмову в реєстрації податкової накладної є протиправним, що дає підстави для висновку про необхідність ефективного відновлення порушеного права позивача шляхом його скасування і зобов`язання ДПС України зареєструвати податкові накладні № 1 від 05.12.2022, № 3 від 14.12.2022, № 4 від 15.12.2022 датою їх подання; і таке не є втручанням в дискреційні повноваження відповідача.
Таким чином колегія суддів дійшла переконання, що місцевий суд повно і всебічно дослідив і оцінив обставини у справі, надані сторонами докази, правильно визначив юридичну природу спірних правовідносин і закон, який їх регулює.
Статтею 316 КАС України передбачено, що суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
З урахуванням викладеного, рішення суду першої інстанції є законним, доводи апеляційної скарги зроблених судом першої інстанції висновків не спростовують, тому підстави для скасування чи зміни рішення суду першої інстанції відсутні.
Керуючись ст. ст.229,308,310,315,316,321,322,325,328 КАС України, суд
П О С Т А Н О В И В :
Апеляційну скаргу Головного управління ДПС в Львівській області залишити без задоволення, а рішення Львівського окружного адміністративного суду від 30 січня 2024 року в адміністративній справі № 380/15092/23 - без змін.
Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття та не підлягає оскарженню в касаційному порядку, крім випадків, передбачених пунктом 2 частини п`ятоїстатті 328 КАС України.
Головуючий суддя Р. Й. Коваль судді В. В. Гуляк С. П. Нос
Суд | Восьмий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.07.2024 |
Оприлюднено | 08.07.2024 |
Номер документу | 120186250 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Коваль Роман Йосипович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Коморний Олександр Ігорович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Коморний Олександр Ігорович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Коморний Олександр Ігорович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні