Постанова
від 04.07.2024 по справі 461/5390/24
ГАЛИЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ЛЬВОВА

Справа №461/5390/24

Провадження №3/461/2081/24

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

04 липня 2024 року м. Львів.

Суддя Галицького районного суду м. Львова Радченко В.Є., при секретарі судового засідання Штогрині В.-Н.Л., за участю представника митниці Лубоцького Б.І., розглянувши матеріали, які надійшлиз Львівськоїмитниці Державноїмитної службиУкраїни,про притягнення до адміністративної відповідальності за порушення митних правил:

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , місце народження м. Комрат, Молдова, місце проживання АДРЕСА_1 , закордонний паспорт НОМЕР_1 від 07.08.2017 від 07.08.2017, виданий органом 0710, -

за ст.485 Митного Кодексу України,-

в с т а н о в и в :

Львівською митницею від Слідчого управління ГУНП України у Волинській області отримано лист № 6197/24/7-24 від 01.05.2024 (вх. Львівської митниці 50966/8.5-20 від 10.05.2024) про здійснення досудового розслідування у кримінальному провадженні №42023030000000025 від 07.03.2023 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. З ст. 201-2 КК України, за фактом незаконного використання гуманітарної допомоги в складі автомобільних транспортних засобів, ввезених з-за кордону для потреб ЗСУ. У ході розслідування вказаного кримінального провадження встановлено, що громадянин України ОСОБА_1 ввіз на митну територію України у якості гуманітарної допомоги автомобіль «VW Toureg», 2010 року випуску, Vin-код НОМЕР_2 . Вказаний транспортний засіб, згідно інформації Слідчого управління ГУНП України у Волинській області до Благодійної організації «Благодійний фонд «ШЛЯХ ДОПОМОГИ ТА ПІДТРИМКИ» доставлений не був, при цьому кузов вказаного транспортного засобу під час обшуку працівниками СУ ГУНП у Волинській області був виявлений у гаражному приміщенні за місцем здійснення діяльності громадянином ОСОБА_1 .

Згідно бази даних АСМО «Інспектор», транспортний «VW Toureg», 2010 року випуску, Vin-код НОМЕР_2 ввезено 23.02.2023 через митний дзет «Угринів» Львівської митниці на митну територію України громадянином ОСОБА_1 . Як підставу для ввезення на митну територію України вищевказаного транспортного засобу та для здійснення митного оформлення у якості гуманітарної допомоги громадянином ОСОБА_1 був наданий пакет документів, а саме: лист-звернення б/н від 23.02.2023 за підписом керівника БО БФ «ШЛЯХ ДОПОМОГИ ТА ПІДТРИМКИ», декларація про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою, відповідно до якого одержувачем автомобіля була Благодійна організація «Благодійний фонд «ШЛЯХ ДОПОМОГИ ТА ПІДТРИМКИ» ( код ЄДРПОУ 44918191, м. Рівне, вул. Млинівська, буд. 23).

Слідчим управління ГУНП України у Вінницькій області до Львівської митниці була надіслана експертна довідка №424/24 від 11.01.2024 ПП спеціаліста оцінювача ОСОБА_2 , згідно якого вартість автомобіля «VW Toureg», Vin-код НОМЕР_2 складає 740890 грн. Згідно інформації управління митних платежів, контролю митної вартості та митно-тарифного регулювання ЗЕД (лист Львівської митниці на адресу СУ НП у Волинській області від 29.01.2024 №7.4-2/7.4-15/8/2913) сума платежів, які б підлягали сплаті до державного бюджету України у разі оформлення вказаного автомобіля у вільний обіг станом на 23.02.2023 складає 361839,51 грн.

За наявною у митниці адресою громадянину ОСОБА_1 були направлені листи №20-03/20-01/10/14132 від 16.05.2024 та №20-03/20- 01/10/14787 від 24.05.2024 про необхідність прибуття до управління боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил Львівської митниці з метою всебічного, повного та об`єктивного дослідження вказаного питання, надання пояснень та документів які мають юридичне значення для вирішення питання згідно з вимогами чинного законодавства України та можливої участі у складанні протоколу про порушення митних правил. На дату складання протоколу про ПМП громадянин ОСОБА_1 до митниці не прибув, пояснень та документів які мають юридичне значення для вирішення питання згідно з вимогами чинного законодавства України не надав.

Також Львівською митницею 16.05.2024 було надіслано лист № 20-03/20- 01/14/14129 на адресу Благодійної організації «Благодійний фонд «ШЛЯХ ДОПОМОГИ ТА ПІДТРИМКИ» щодо підтвердження факту надання листа-звернення б/н від 23.02.2023. Однак на дату складення протоколу відповідь не отримано.

Таким чином, громадянин ОСОБА_1 здійснив протиправні дії, шляхом використання товару - транспортного засобу «VW Toureg», 2010 року випуску, Vin-код НОМЕР_3 , стосовно якого було надано пільги щодо сплати митних платежів в умовах воєнного стану без оподаткування та застосування заходів нетарифного регулювання, в інших цілях, ніж ті, у зв`язку з якими було надано такі пільги, що призвели до ухилення від сплати митних платежів на загальну суму 361839,51 грн.

Зазначені дії мають ознаки порушення (порушень) митних правил, передбаченого ст.485 МКУ.

ОСОБА_1 в судове засідання не прибув, хоча був належним чином повідомлений про час та дату розгляду справи. Львівською митницею надіслано на адресу ОСОБА_1 копію протоколу про порушення митних правил та повідомлення про дату судового засідання. Згідно з інформацією поштового відстеження лист повертається за зворотною адресою у зв`язку відсутністю адресата за вказаною адресою. Про причини неявки суд не повідомив, клопотання про перенесення розгляду справи не надходило. Суд вжив всіх можливих заходів для належного і вчасного повідомлення особи, яка притягається до відповідальності, про судове засідання, що підтверджується матеріалами справи.

Ч.10 ст. 494 МК України протокол вважається врученим у тому числі у разі, якщо особа, яка притягується до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, не перебувала за повідомленою нею або наявною в митних органах адресою або місце проживання чи фактичного перебування, повідомлене такою особою, є недостовірним.

Відповідно до ч. 4 ст.526МК України справа про порушення митних правил може бути розглянута за відсутності особи, яка притягується до адміністративної відповідальності за це правопорушення, лише у випадках, якщо є дані про своєчасне її сповіщення про місце і час розгляду справи і якщо від неї не надійшло клопотання про перенесення розгляду справи.

У рішеннях Європейського суду з прав людини зазначається, що сторона, яка задіяна в ході судового розгляду, зобов`язана з розумним інтервалом часу сама цікавитися провадженням у її справі, добросовісно користуватися належними їй процесуальними правами та неухильно виконувати процесуальні обов`язки.

У рішенні Європейського Суду з прав людини в справі «Пономарьов проти України» передбачено, що сторони мають вживати заходи, щоб дізнатись про стан відомого їм судового провадження.

Суд вважає за можливе слухати справу у відсутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, яка не з`явилася на виклик до суду, хоча належним чином була повідомлена про час і місце розгляду справи.

Представник митниців судовомузасідання зазначив,що удіях ОСОБА_1 наявний склад правопорушення, яке йому інкриміноване, та до останнього слід застосувати стягнення, передбачене санкцією ст. 485 МК України.

Заслухавши пояснення представника митниці, дослідивши матеріали справи, суд приходить до наступного висновку.

Положеннями п. 3 ч. 1ст. 8 МК України визначено, що державна митна справа здійснюється на основі принципів законності та презумпції невинуватості.

Згідно з ст. 486 Митного кодексу України, завданням провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи вирішення її з дотриманням вимог закону, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню порушень митних правил, та запобігання таким порушенням.

Відповідно до вимог ст. 489 МК України при розгляді справи про порушення митних правил суд зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують та/або обтяжують відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення від адміністративної відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Відповідно до ч.1 ст.458 МК України, порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений законодавством України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення, через митний кордон України і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

Відповідальність за ст. 485 МК України настає у разі заявлення в митній декларації з метою неправомірного звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру неправдивих відомостей щодо істотних умов зовнішньоекономічного договору (контракту), ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача товару, неправдивих відомостей, необхідних для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості, та/або надання з цією ж метою митному органу документів, що містять такі відомості, або несплата митних платежів у строк, встановлений законом, або інші протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів, а так само використання товарів, стосовно яких надано пільги щодо сплати митних платежів, в інших цілях, ніж ті, у зв`язку з якими було надано такі пільги.

Відповідно до ст.1 Закону Україну «Про гуманітарну допомогу» від 22.10.1999 №1192-ХІУ гуманітарна допомога - цільова адресна безоплатна допомога в грошовій або натуральній формі, у вигляді безповоротної фінансової допомоги або добровільних пожертвувань, або допомога у вигляді виконання робіт, надання послуг, що надається іноземними та вітчизняними донорами із гуманних мотивів отримувачам гуманітарної допомоги в Україні або за кордоном, які потребують її у зв`язку з соціальною незахищеністю, матеріальною незабезпеченістю, важким фінансовим становищем, або тяжкою хворобою конкретних фізичних осіб, а також для підготовки до збройного захисту держави та її захисту у разі збройної агресії або збройного конфлікту. Гуманітарна допомога є різновидом благодійництва і має спрямовуватися відповідно до обставин, об`єктивних потреб, згоди її отримувачів та за умови дотримання вимог статті 3 Закону України «Про благодійну діяльність та благодійні організації». Безоплатна допомога (пересилка, виконання робіт, надання послуг) - надання гуманітарної допомоги без будь-якої грошової, матеріальної або інших видів компенсації донорам.

Пунктом 1 Постанови Кабінету Міністрів України від 01.03.2022 №174 «Деякі питання пропуску гуманітарної допомоги через митний кордон України в умовах воєнного стану» передбачено, що на період дії воєнного стану пропуск через митний кордон України гуманітарної допомоги здійснюється за місцем перетину митного кордону України шляхом подання в паперовій або електронній формі декларації, заповненої особою, що перевозить відповідний товар, за формою визначеною вказаною постановою Кабінету Міністрів України, без застосування заходів нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності та підлягають взяттю в установленому порядку на облік в Збройних Силах, правоохоронних органах, інших військових формуваннях, утворених відповідно до закону, або в інших суб`єктах, що здійснюють боротьбу з тероризмом відповідно до закону.

Відповідно до ч. 1 ст. 257 Митного кодексу України декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.

Пунктом 8 частини 1 статті 4 Митного кодексу України визначено, що декларантом є особа, яка самостійно здійснює декларування або від імені якої здійснюється декларування.

Частинами 6 та 8 статті 264 Митного кодексу України визначено, що митна декларація приймається для митного оформлення, якщо вона подана за явленою формою, підписана особою, яка її подала, і перевіркою цієї декларації встановлено, що вона містить всі необхідні відомості і до неї додано всі документи, визначені цим Кодексом. Факт прийняття митної декларації засвідчується посадовою особою митного органу, яка її прийняла, шляхом проставлення на ній відбитка відповідного митного забезпечення та інших відміток (номера декларації, дати та часу її прийняття тощо). З моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відподальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.

Частиною 1 статті 266 Митного кодексу України встановлено, що декларант зобов`язаний здійснити декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення відповідно до порядку, встановленого Кодексом, надати митному органу передбачені законодавством документи і відомості, необхідні для виконання митних формальностей, у випадках, визначених Кодексом та Податковим кодексом України, сплатити митні платежі або забезпечити їх сплату відповідно до розділу X Кодексу.

Відповідно до ч.1 ст.251 КУпАП доказами в справі про адміністративне правопорушення є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Факт митного правопорушення підтверджується: даними, що містяться в протоколі про порушення митних правил №0725/20900/24 від 10.06.2024 року; листом слідчого ВРОТЗ СУ ГУНП у Волинській області від 01.05.2024 року № Б/97/24/7-24, постановою про закриття кримінального провадження від 29.04.2024 року, доповідною запискою.

Проаналізувавши та оцінивши досліджені в судовому засіданні докази, суд вважає, що всі вищезазначені докази є належними, допустимими та достовірними. Ці докази є достатніми, оскільки, як окремо, так і в сукупності, у повній мірі доводять винуватість ОСОБА_1 у скоєнні митного правопорушення, передбаченого ст.485 МК України, а саме останній вчинив протиправні дії, шляхом використання товару - транспортного засобу «VW Toureg», 2010 року випуску, Vin-код НОМЕР_3 , стосовно якого було надано пільги щодо сплати митних платежів в умовах воєнного стану без оподаткування та застосування заходів нетарифного регулювання, в інших цілях, ніж ті, у зв`язку з якими було надано такі пільги, що призвели до ухилення від сплати митних платежів на загальну суму 361839,51 грн.

Обставини, що обтяжують чи пом`якшують відповідальність ОСОБА_1 судом не встановлено.

При обранні виду адміністративного стягнення щодо ОСОБА_1 суд враховує характер вчиненого правопорушення, його особу, ступінь вини, майновий стан, відсутність обставин, що пом`якшують і обтяжують відповідальність.

Враховуючи характер вчиненого правопорушення, обставини справи,особу, яка притягається до адміністративної відповідальності, ступінь її вини і майновий стан, об`єктивно з`ясувавши обставини справи, повно та всебічного дослідивши надані суду докази, вважаю, що в діях ОСОБА_1 наявний склад адміністративного правопорушення, передбаченого ст.485 МК України, а тому його слід притягнути до адміністративної відповідальності та накласти на нього адміністративне стягнення у виді штрафу в межах встановлених санкцією ст.485 МК України, у розмірі 70 % несплаченої суми митних платежів.

Відповідно до ст. 40-1 КУпАП та Закону України «Про судовий збір» з ОСОБА_3 необхідно стягнути на користь Державної судової адміністрації України судовий збір у розмірі у розмірі 605,60 грн.

Керуючись ст.ст.485, 519, 526 МК України, ст.ст.40-1, 283 КУпАП України, Законом України «Про судовий збір», суд, -

п о с т а н о в и в :

ОСОБА_1 визнати винним у вчиненні правопорушення, передбаченого ст.485 МК України, та накласти на нього стягнення у виді штрафу в розмірі 70 % несплаченої суми митних платежів в розмірі, що становить 253287,66 грн.

Стягнути з ОСОБА_1 на користь Державної судової адміністрації України судовий збір у розмірі 605,60 грн.

Постанова може бути оскаржена до Львівського апеляційного суду протягом десяти днів з дня її винесення і набирає законної сили після закінчення строку для подання апеляційної скарги.

Суддя В.Є. Радченко

СудГалицький районний суд м.Львова
Дата ухвалення рішення04.07.2024
Оприлюднено08.07.2024
Номер документу120192616
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяСправи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Дії, спрямовані на неправомірне звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру, а також інші протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів

Судовий реєстр по справі —461/5390/24

Постанова від 04.07.2024

Адмінправопорушення

Галицький районний суд м.Львова

Радченко В. Є.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні