Ухвала
від 02.04.2024 по справі 727/3395/24
ШЕВЧЕНКІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М. ЧЕРНІВЦІВ

Справа № 727/3395/24

Провадження № 1-кс/727/1021/24

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

02 квітня 2024 року м.Чернівці

Шевченківський районний суд м. Чернівці в складі:

слідчого судді - ОСОБА_1

при секретарі - ОСОБА_2

розглянувши у закритому судовому засіданні в залі суду міста Чернівці клопотання старшого слідчого відділу СУ Головного управління Національної поліції в Чернівецькій області ОСОБА_3 про надання дозволу на затримання підозрюваного ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця с. Остриця, Герцаївського району, Чернівецької області, зареєстрованого по АДРЕСА_1 , українця, громадянина України, не працюючого, раніше не судимого, з метою його приводу для участі в розгляді клопотання про застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою (матеріали кримінального провадження №12023260000000130 від 01.02.2023 року, ч. 5 ст. 27, ч. 2 ст. 366, ч. 4 ст. 358, ч. 4 ст. 27 ч. 3 ст. 365-2 КК України),

за участю: прокурора - ОСОБА_5

В С Т А Н О В И В:

Слідчий звернувся до слідчого судді з клопотанням про надання дозволу на затримання ОСОБА_4 , з метою його приводу для участі в розгляді клопотання про застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою. Дане клопотання погоджене із заступником начальника відділу Чернівецької обласної прокуратури ОСОБА_5 .

Вказує, що досудовим розслідуванням встановлено, що згідно з рішенням Острицької сільської ради № 12-01/20 від 14.12.2020 ОСОБА_4 з 01.01.2021 затверджений на посаді старости Цуренського старостинського округу №1 Острицької сільської ради Чернівецького району Чернівецької області.

30.11.2021 староста Цуренського старостинського округу № 1 Острицької сільської ради ОСОБА_4 разом із головою Острицької сільської ради ОСОБА_6 достовірно знаючи в силу вищевказаних обставин та займаних посад про використання ДП ДГ «Чернівецьке», яке перебуває у віданні НААН України, земельних ділянок за кадастровими номерами 7320786200:02:001:0211, 7320786200:02:001:0212, 7320786200:03:002:0066, 7320786200:03:003:0072, 7320786200:03:003:0071 на підставі Державного акта про право постійного користування землею серії І-ЧВ №001838 від 26.07.2002, розробили злочинний план щодо незаконного прийняття вказаних земель до комунальної власності Острицької сільської ради.

Так, 30.11.2021 ОСОБА_4 , за відсутності відомостей з Державного земельного кадастру про земельні ділянки щодо їх зареєстрованого права власності, достовірно усвідомлюючи, що земельні ділянки за кадастровими номерами 7320786200:03:003:0071, 7320786200:03:002:0066, 7320786200:03:003:0072, 7320786200:02:001:0212, 7320786200:02:001:0211 у відповідності до підпункту «а» пункту 24 Розділу Х «Перехідні Положення» Земельного кодексу України не можуть вважатися землями комунальної власності, оскільки знаходяться у постійному користуванні ДП ДГ «Чернівецьке», яке перебуває у віданні Національної академії аграрних наук України, являючись посадовою особою органу місцевого самоврядування, використовуючи повноваження старости Цуренського старостинсього округу № 1, грубо порушуючи встановлені принципи й методи роботи апарату органів місцевого самоврядування, з метою сприяння у видачі ОСОБА_6 завідомо неправдивого офіційного документу - рішення Острицької сільської ради про прийняття у комунальну власність земельних ділянок за кадастровими номерами 7320786200:03:003:0071, 7320786200:03:002:0066, 7320786200:03:003:0072, 7320786200:02:001:0212, 7320786200:02:001:0211, звернувся із письмовим клопотанням до Острицької сільської ради щодо прийняття у комунальну власність вказаних земельних ділянок як таких, що вважаються землями комунальної власності територіальних громад, оскільки розташовані за межами населених пунктів у межах Острицької сільської ради та речові права на які в розумінні ст. 125 Земельного кодексу України відсутні.

У подальшому, 01.12.2021 ОСОБА_4 взяв участь у засіданні постійної комісії з питань земельних відносин, природокористування, планування території, будівництва, архітектури, охорони пам`яток, історичного середовища та благоустрою Острицької сільської ради, де під час розгляду зазначеною комісією клопотання про прийняття у комунальну власність вищевказаних земельних ділянок, з метою реалізації їх спільного з ОСОБА_6 злочинного умислу, направленого на незаконне прийняття вказаних земельних ділянок у комунальну власність Острицької сільської ради, а також з метою сприяння ОСОБА_6 у видачі необхідного для цього завідомо неправдивого офіційного документу - рішення Острицької сільської ради, користуючись авторитетом старости Цуренського старостинського округу, переконав членів постійної комісії у законності поданого ним клопотання та необхідності винесення відповідного питання на розгляд сесії Острицької сільської ради. При цьому, переконуючи членів вищевказаної постійної комісії, ОСОБА_4 , усвідомлюючи, що у разі розголошення усіх відомих йому відомостей стосовно вказаних земельних ділянок, члени постійної комісії не рекомендуватимуть сесії задовольнити вищевказане клопотання, з метою реалізації їх спільного з ОСОБА_6 злочинного умислу, направленого на незаконне прийняття вказаних земельних ділянок у комунальну власність Острицької сільської ради, а також з метою сприяння ОСОБА_6 у видачі необхідного для цього завідомо неправдивого офіційного документу - рішення Острицької сільської ради, приховав від членів постійної комісії відомості щодо наявних кадастрових номерів земельних ділянок та відомого їм з ОСОБА_6 факту перебування таких земель у постійному користуванні ДП ДГ «Чернівецьке» на підставі державного акту про право постійного користування землею серії І-ЧВ №001838 від 26.07.2002, тим самим сформувавши у членів постійної комісії хибне розуміння того, що на земельні ділянки, про які клопотав ОСОБА_4 , відсутня технічна документація із землеустрою, їм не присвоєні кадастрові номери, а відповідно - не встановлено місця розташування вказаних об`єктів землеустрою, їх меж, розмірів та правового статусу, у зв`язку з чим члени постійної комісії одноголосно прийняли рішення рекомендувати сесії задовольнити вищевказане клопотання ОСОБА_4 .

На пленарному засіданні Х позачергової сесії VІІІ скликання Острицької сільської ради, яке відбулось 03.12.2021 під головуванням ОСОБА_6 , ОСОБА_4 , використовуючи свій авторитет як старости Цуренського старостинського округу, під час розгляду свого клопотання від 30.11.2021, усвідомлюючи, що землі, які зазначені у ньому, перебувають у постійному користуванні ДП ДГ «Чернівецьке» та в силу положень Земельного кодексу України не можуть бути передані до комунальної власності Острицької сільської ради, задля усунення перешкод незаконному вилученню земельних ділянок із державної власності, в тому числі шляхом сприяння у проведенні ОСОБА_6 сесії ради у відповідності до Регламенту Острицької сільської ради та видачі необхідного завідомо неправдивого офіційного документу - рішення Острицької сільської ради про прийняття у комунальну власність земельних ділянок, переконував депутатів сільської ради у законності поданого ним клопотання та наголошував на необхідності прийняття депутатами рішення про його задоволення.

Виступаючи на пленарному засіданні, ОСОБА_4 , приховав від присутніх депутатів сільської ради відомості щодо наявних кадастрових номерів земельних ділянок та їх цільове призначення «01.09 - для дослідних та навчальних цілей», а також про перебування вказаних земельних ділянок на праві постійного користування у ДП ДГ «Чернівецьке» на підставі державного акту про право постійного користування землею серії І-ЧВ №001838 від 26.07.2002, чим сформував у депутатів хибне переконання про те, що на земельні ділянки, про які клопотав ОСОБА_4 , відсутня технічна документація із землеустрою, їм не присвоєні кадастрові номери, а відповідно - не встановлено місця розташування вказаних об`єктів землеустрою, їх меж, розмірів та правового статусу, у зв`язку з чим присутні депутати одноголосно вирішили задовольнити клопотання старости Цуренського старостинського округу № 1 ОСОБА_4 .

При цьому, ОСОБА_4 , діючи спільно з ОСОБА_6 , з метою введення депутатів сільської ради в оману, усвідомлюючи, що останні не обізнані з конкретним змістом клопотання ОСОБА_4 , зокрема щодо вказаних у ньому кадастрових номерів земельних ділянок, під час обговорення зазначеного питання порядку денного переконував депутатів, що метою його клопотання є необхідність приведення до ладу стану земельних справ у територіальній громаді та доцільність звернення у зв`язку з цим до Національної академії аграрних наук України щодо наявності чи відсутності їхніх земель в межах Острицької сільської ради.

Внаслідок вищевказаних пособницьких дій ОСОБА_4 , якими він сприяв ОСОБА_6 у вчиненні злочину шляхом надання відповідних засобів, які полягали у безпідставному ініціюванні питання про прийняття у комунальну власність Острицької сільської ради земельних ділянок за кадастровими номерами 7320786200:03:003:0071, 7320786200:03:002:0066, 7320786200:03:003:0072, 7320786200:02:001:0212, 7320786200:02:001:0211, підготовці та подачі до Острицької сільської ради письмового клопотання від 30.11.2021, а також шляхом усунення перешкод для видачі відповідного неправдивого рішення Острицької сільської ради, що виразились у приховуванні від членів постійної комісії з питань земельних відносин, природокористування, планування території, будівництва, архітектури, охорони пам`яток, історичного середовища та благоустрою Острицької сільської ради під час засідання постійної комісії та депутатів Острицької сільської ради під час пленарного засідання Х позачергової сесії VІІІ скликання Острицької сільської ради інформації про перебування таких земель у постійному користуванні ДП ДГ «Чернівецьке» та, як наслідок, формуванні хибного переконання про законність поданого ОСОБА_4 клопотання, ОСОБА_6 як службова особа видав завідомо неправдивий офіційний документ - рішення Острицької сільської ради № 797-10/21 від 03.12.2021.

В подальшому, 14.12.2021 о 10:19 год ОСОБА_4 , з метою реалізації їх спільного з ОСОБА_6 злочинного умислу, направленого на незаконне прийняття земельних ділянок 7320786200:03:003:0071, 7320786200:03:002:0066, 7320786200:03:003:0072, 7320786200:02:001:0212, 7320786200:02:001:0211 у комунальну власність Острицької сільської ради, використовуючи повноваження старости Цуренського старостинсього округу № 1, діючи умисно, всупереч інтересам служби, грубо порушуючи встановлені принципи та методи роботи апарату органів місцевого самоврядування, усвідомлюючи, що, відповідно до прийнятого Острицькою сільською радою рішення № 797-10/21 від 03.12.2021, останній не являється уповноваженою особою на проведення реєстраційних дій стосовно вказаних земельних ділянок, звернувся в телефонному режимі до начальника відділу з питань державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, юридичних та фізичних осіб-підприємців - державного реєстратора управління «Центр надання адміністративних послуг» ОСОБА_7 з метою проведення державної реєстрації відповідно до рішення №797-10/21 від 03.12.2021.

Під час спілкування з ОСОБА_7 , користуючись довірою останньої та своїм авторитетом як старости Цуренського старостинського округу № 1, ОСОБА_4 шляхом переконання про законність рішення Острицької сільської ради № 797-10/21 від 03.12.2021, та умовлянням про проведення державної реєстрації м. Новодністровськ без додержання вимог щодо особистої участі уповноважених осіб Острицької сільської ради, підбурив ОСОБА_7 до вчинення кримінально правопорушення, зокрема - проведення всупереч установленому порядку та з порушенням вимог ст.ст. 10, 18, 20, 22, 23, 24 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», п.п. 6, 7, 9, 10, 12, 14, 18, 40 Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, ст.ст. 117, 150, п. 24 Розділу Х «Перехідних положень» Земельного кодексу України, державної реєстрації комунального права власності за Острицькою сільською радою на земельні ділянки з кадастровими номерами: 7320786200:02:001:0211, 7320786200:02:001:0212, 7320786200:03:003:0072, 7320786200:03:002:0066, на що ОСОБА_7 у свою чергу, внаслідок умовлянь та переконань ОСОБА_4 , погодилась.

Поряд з цим, ОСОБА_4 , будучи обізнаним про видачу ОСОБА_6 за його пособництва завідомо неправдивого офіційного документу - рішення Острицької сільської ради № 797-10/21 від 03.12.2021, за невстановлених органом досудового розслідування обставин, отримав оригінал вказаного рішення та здійснив виготовлення його фотокопії.

В подальшому, 14.12.2022 о 10:23 год. ОСОБА_4 , усвідомлюючи що виготовлена ним фотокопія оригіналу документу містить недостовірні відомості та є фотокопією завідомо неправдивого офіційного документу, оскільки на пленарному засіданні Х позачергової сесії VІІІ скликання Острицької сільської ради депутати, введені ОСОБА_6 та ОСОБА_4 , в оману, фактично голосували за задоволення клопотання, яким обґрунтовувалась необхідність приведення до ладу стану земельних справ у територіальній громаді та доцільність звернення у зв`язку з цим до Національної академії аграрних наук України щодо наявності чи відсутності їхніх земель в межах Острицької сільської ради, а не за прийняття земельних ділянок із вищевказаними кадастровими номерами до комунальної власності, з особистої електронної пошти « ІНФОРМАЦІЯ_2 » надіслав ОСОБА_7 електронний лист з вкладенням - фотокопією вказаного рішення Острицької сільської ради №797-10/21 від 03.12.2021, яку державний реєстратор ОСОБА_7 , будучи не обізнаною про те, що вказане рішення є завідомо неправдивим, використала при реєстрації заяв від імені ОСОБА_6 про державну реєстрацію прав стовно земельних ділянок за кадастровими номерами: 7320786200:02:001:0211, 7320786200:02:001:0212, 7320786200:03:003:0072, 7320786200:03:002:0066, шляхом долучення наданої ОСОБА_8 фотокопії до Державного реєстру прав та зазначення вказаного рішення, як основної підстави проведення державної реєстрації речових прав.

В подальшому 20.12.2021 ОСОБА_7 , незважаючи на встановлені обставини, всупереч вимогам положень Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1127 від 25.12.2015, Порядку ведення Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1141 від 26.10.2011, Земельного кодексу України, маючи відповідну кваліфікацію, знання та досвід в галузі проведення державної реєстрації, усвідомлюючи, що сформовані та зареєстровані нею 14.12.2021 заяви на проведення реєстраційних дій в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно щодо земельних ділянок 7320786200:03:002:0066, 7320786200:03:003:0072, 7320786200:02:001:0212, 7320786200:02:001:0211, є протиправними, достовірно знаючи, що у відповідності до ст. 125 Земельного кодексу України право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав, діючи в інтересах ОСОБА_4 , який підбурив її до вчинення злочину, з метою завершення свого злочинного умислу, направленого на проведення державної реєстрації переходу прав власності від ГУ Держгеокадастру в Чернівецькій області до Острицької сільської ради, а отже отримання посадовими особами Острицької сільської ради та Цуренського старостинсього округу № 1 неправомірної вигоди у вигляді набуття прав володіння, користування та розпорядження вказаними земельними ділянками, за наявності підстав для відмови у прийнятті заяв про державну реєстрацію та відмови у державній реєстрації, ОСОБА_7 прийняла незаконні рішення №№ 62430820, 62431154, 62429048, 62429717 та провела державну реєстрацію переходу права власності на земельні ділянки з кадастровими номерами: 7320786200:02:001:0211, 7320786200:02:001:0212, 7320786200:03:003:0072, 7320786200:03:002:0066, відповідно від ГУ Держгеокадастру в Чернівецькій області до Острицької сільської ради, тобто із державної власності незаконно вибули вказані земельні ділянки, чим завдано шкоду державі в особі ГУ Держгеокадастру в Чернівецькій області на загальну суму 27 897 559 (двадцять сім мільйонів вісімсот дев`яносто сім тисяч п`ятсот п`ятдесят дев`ять) гривень, що у двісті п`ятдесят і більше разів перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян.

01.02.2023 щодо ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , складено повідомлення про підозру у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 5 ст. 27 ч. 2 ст. 366, ч. 4 ст. 358, ч. 4 ст. 27,ч. 3 ст. 365-2 КК України.

01.02.2023 повідомлення про підозру ОСОБА_4 та повідомлення про виклик останнього до слідчого для проведення слідчих та процесуальних дій направлено поштовим зв`язком за останнім відомим місцем проживання.

Крім того, 01.02.2023 з метою вжиття заходів для вручення повідомлення про підозру у спосіб, передбачений цим Кодексом для вручення повідомлень, вжито заходів для вручення повідомлення про підозру ОСОБА_4 його матері ОСОБА_9 , що зареєстрована за тією ж адресою, що ОСОБА_4 , а саме АДРЕСА_1 , яка в свою чергу відмовилась отримувати таке повідомлення, що зафіксовано за допомогою технічних засобів відеозапису та засвідчено понятими.

Відповідно до відомостей з бази даних « Аркан » про осіб, які перетнули державний кордон України» встановлено, що 28.11.2022 о 19 год. 21 хв. ОСОБА_4 виїхав за межі України та до цього часу на територію України не повернувся.

01.02.2023 підозрюваного ОСОБА_4 оголошено в розшук.

01.02.2023 заступником начальника відділу Чернівецької обласної прокуратури виділено з матеріалів кримінального провадження за №42021266010000193 в окреме кримінальне провадження №12023260000000130 матеріали щодо вчинення підозрюваним ОСОБА_4 кримінальних правопорушень, передбачених ч. 5 ст. 27, ч. 2 ст. 366, ч. 4 ст. 358, ч. 4 ст. 27, ч. 3 ст. 365-2 КК України.

Відповідно до вимог п. 4 ч. 1 ст. 184 КПК України під час досудового розслідування встановлено наявність ризиків, передбачених ч. 1 ст. 177 КПК України.

Беручи до уваги те, що ОСОБА_4 підозрюється у вчиненні нетяжких та тяжкого злочинів за які законом передбачене покарання у виді позбавлення волі на строк до восьми років, переховується від органів досудового розслідування, у зв`язку з чим оголошений в розшук, тому просить надати дозвіл на затримання ОСОБА_4 з метою його приводу для участі в розгляді клопотання про застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою.

В судовому засіданні прокурор клопотання підтримав, просив задовольнити.

Заслухавши прокурора, дослідивши матеріали кримінального провадження, приходжу до наступних висновків.

Встановлено, що 01.02.2023 року внесені відомості до ЄРДР за № 12023260000000130 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 5 ст. 27, ч. 2 ст. 366, ч. 4 ст. 358, ч. 4 ст. 27 ч. 3 ст. 365-2 КК України.

01.02.2023 року ОСОБА_4 в порядку та з підстав, передбачених ст.ст. 276, 277, 278 КПК України, повідомлено про підозру у вчиненні у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 5 ст. 27 ч. 2 ст. 366, ч. 4 ст. 358, ч. 4 ст. 27, ч. 3 ст. 365-2 КК України, яка вручена його матері.

Постановою слідчого відділу розслідування злочинів у сфері господарської та службової діяльності СУ ГУНП в Чернівецькій області ОСОБА_3 від 01.02.2023 року ОСОБА_4 оголошено в розшук.

Постановою заступника начальника відділу Чернівецької обласної прокуратури ОСОБА_5 від 01.02.2023 року виділено з матеріалів кримінального провадження за №42021266010000193 в окреме кримінальне провадження №12023260000000130 матеріали щодо вчинення підозрюваним ОСОБА_4 кримінальних правопорушень, передбачених ч. 5 ст. 27, ч. 2 ст. 366, ч. 4 ст. 358, ч. 4 ст. 27, ч. 3 ст. 365-2 КК України.

Органом досудового розслідування подано до суду клопотання про застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою щодо підозрюваного ОСОБА_4 .

Згідно з ч.1 ст.188 КПК України, прокурор, слідчий за погодженням з прокурором має право звернутися із клопотанням про дозвіл на затримання підозрюваного, обвинуваченого з метою його приводу для участі в розгляді клопотання про застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою.

Частиною 2 ст.188 КПК України клопотання про дозвіл на затримання з метою приводу може бути подане одночасно з поданням клопотання про застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою.

З матеріалів доданих до клопотання встановлено, що ОСОБА_4 дійсно переховується від органу досудового розслідування.

Підставою для затримання ОСОБА_4 з метою його приводу є наявність підстав для тримання його під вартою, а також підстав вважати, що він переховується від органів досудового розслідування.

Вважаю, що органом досудового розслідування в клопотанні про надання дозволу на затримання ОСОБА_4 доведено, що останній переховується від органів досудового розслідування, а також доведено те, що існують підстави для застосування підозрюваному запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою, а тому слід надати дозвіл на затримання ОСОБА_4 з метою його приводу для розгляду клопотання про обрання міри запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою.

Керуючись ст.ст.188-190 КПК України, слідчий суддя, -

У Х В А Л И В:

Клопотання задовольнити.

Надати дозвіл на затримання підозрюваного ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , з метою його приводу для участі в розгляді клопотання про застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою.

Ухвала діє до 02 жовтня 2024 року.

Ухвала втрачає законну силу з моменту приводу ОСОБА_4 до суду.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя: ОСОБА_1

СудШевченківський районний суд м. Чернівців
Дата ухвалення рішення02.04.2024
Оприлюднено09.07.2024
Номер документу120198075
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про дозвіл на затримання з метою приводу

Судовий реєстр по справі —727/3395/24

Ухвала від 02.04.2024

Кримінальне

Шевченківський районний суд м. Чернівців

Ярема Л. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні