ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
і м е н е м У к р а ї н и
03 липня 2024 року м. Ужгород№ 260/3601/24 Закарпатський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Іванчулинця Д.В.,
при секретарі судового засідання Куля Т.Т.,
за участю сторін та осіб, які беруть участь у розгляді справи:
представника позивача Пайда О.М.,
представника відповідача 1 та 2 Василиндра В.Р.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю «Ужторг Інвест Груп» (вул. Юрія Гойди, буд. 4, м. Ужгород, Закарпатська область, 88000, код ЄДРПОУ 44480902) до Головного управління ДПС у Закарпатській області (вул. Волошина, буд. 52, м. Ужгород, Закарпатська область, 88000, код ЄДРПОУ ВП 44106694), Державної податкової служби України (пл. Львівська, буд. 8, м. Київ, Київська область, 04053, код ЄДРПОУ 43005393) про визнання рішення протиправним та зобов`язання вчинити певні дії, -
В С Т А Н О В И В:
У відповідності до ч. 3 ст. 243 Кодексу адміністративного судочинства України в судовому засіданні 03 липня 2024 року проголошено вступну та резолютивну частини Рішення. Рішення в повному обсязі складено та підписано 05 липня 2024 року.
27 травня 2024 року Товариство з обмеженою відповідальністю «Ужторг Інвест Груп» (далі - позивач) в особі представника адвоката Мокрянина Миколи Миколайовича (далі представник позивача) звернулося до Закарпатського окружного адміністративного суду із адміністративним позов до Головного управління ДПС у Закарпатській області (далі відповідач 1), Державної податкової служби України (далі відповідач 2), в якому просить суд:
1) визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному державному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Закарпатській області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному державному реєстрі податкових накладних від 12.03.2024 № 10704930/44480902 про відмову в реєстрації податкової накладної № 78 від 24.01.2024;
2) зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю «Ужторг Інвест Груп» від 24.01.2024 №78 на суму 15046113,02 грн. (в т. ч. ПДВ 184777,04 грн.) датою подання.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному державному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Закарпатській області було зупинено в реєстрації податкову накладну подано позивачем 24 січня 2024 року за № 78, а 12 березня 2024 року взагалі прийнято рішення № 10704930/44480902 про відмову в реєстрації. Позивав вважає таке рішення протиправним та безпідставним, у зв`язку з чим звернувся з даним позовом до суду.
03 червня 2024 року ухвалою судді Закарпатського окружного адміністративного суду було відкрито спрощене позовну провадження у даній справі з повідомленням (викликом) сторін та запропоновано відповідачам, в разі заперечення проти позову, надати суду письмові відзиви з приводу позову.
18 червня 2024 року на адресу від Головного управління ДПС у Закарпатській області до суду надійшов письмовий відзив на позовну заяву, згідно змісту якого відповідач заперечує проти позову, вважає його безпідставним та таким, що не підлягає до задоволення, у зв`язку з чим, просив відмовити позивачеві в задоволенні позовних вимог.
У судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги у повному обсязі з мотивів наведених у позові та просив суд позов задовольнити.
Представник відповідачів у судовому засіданні заперечував проти заявлених позовних вимоги у повному обсязі з мотивів наведених у відзиві на позовну заяву та просив суд, відмовити позивачеві в задоволенні позовних вимог повністю.
Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить наступних висновків.
Судом встановлено, що даний спір виник з приводу відмови суб`єкта владних повноважень в реєстрації податкової накладної в Єдиному державному реєстру податкових накладних.
Надаючи оцінки спірним правовідносинам суд зазначає таке.
При реєстрації ПН №78 від 24.01.2024 з контрагентом Приватне підприємство «Оліяр», ІПН 32461721, позивачем 30.01.2024 отримано квитанцію про реєстрацію податкової накладної /розрахунку коригування кількісних і вартісних показників та податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, яку в ЄРПН зареєстровано за № 9013552385.
За наслідками подання до реєстрації в ЄРПН зазначеної податкової накладної, через автоматизовану систему «Єдине вікно подання електронних документів» ДПС України позивачу було направлено відповідну квитанцію, згідно якої реєстрація вказаної податкової накладної зупинена.
Згідно квитанції про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників та податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних від 30.01.2024 за № 9013552385 результат обробки: Документ доставлено до ДПС України Документ збережено, реєстрація зупинена. Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі-Порядок), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 р.№1165 (зі змінами), реєстрація податкової накладної від 24.01.2024 р. №78 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 1260, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 Порядку). Додатково повідомляємо: «D»=3.1575%, «Рпоточ»=0 Пропонуємо надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Відправник: Автоматизована система «Єдине вікно подання електронної звітності» ДПС України, версія 2.3.8.96.
Судом встановлено, що на виконання вказаних вимог, Товариством з обмеженою відповідальністю «Ужторг Інвест Груп» по податковій накладній №78 від 24.01.2024, 22 лютого 2024 року за № 1-02 заступнику начальника Головного управління ДПС України в Закарпатській області надано пояснення з метою прийняття рішення про виключення з переліку ризикових та здійснення реєстрації податкової накладної №78 від 24.01.2024, до яких долучено достатні документи, які повною мірою підтверджують реальність вчинення позивачем господарських операцій та доводять фактичний рух активів у процесі виконання укладеного з контрагентом договору, а саме: факт походження товару та його придбання у сільськогосподарського товаровиробника-видаткові накладні, звітність сільськогосподарського товаровиробника, докази оплати за товар; факт доставки товару до покупця - договори перевезення, акти наданих послуг, підтвердження оплати за послуги.
Товариством з обмеженою відповідальністю «Ужторг Інвест Груп» подано такі документи для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної: повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено; пояснення; S1499201 Квитанція № 2 4 сг.; S2700415 4-сг (річна). Звіт про посівні площі сільськогосподарських культур; S1499201 Квитанція №2 29 сг.; S2702916 29-сг (річна) Звіт про площі та валові збори сільськогосподарських культур, плодів, ягід і винограду; акт виконаних робіт ФОП ОСОБА_1 ; акт виконаних робіт ФОП ОСОБА_2 ; акт виконаних робіт ФОП ОСОБА_3 ; видаткова Еліта №35 від27.09.2023 р. на 50 т.; видаткова Еліта №36 від 02.10.2023 р. на 50 т.; видаткова Еліта №43 від 06.10.2023 р. на 46,1 т.; видаткова Еліта №59 від 02.11.2023 р. на 45,41 т.; видаткова накладна Ужторг №1 від 24.01.24; видаткові накладні Ужторг №37, 38,42,43; виписка по рахунку з 02.10.2023 р. по 23.10.2023р.; виписка по рахунку за 09.11.2023 р.; виписка по рахунку за 26.01.2024 р.; довідка зерносклад; договір купівлі-продажу соняшника від 18.09.2023 р. з додатками; договір Оліяр від 27.09.2023 з додатками; договір перевезення ФОП ОСОБА_1 ; договір перевезення ФОП ОСОБА_2 ; договір перевезення ФОП ОСОБА_3 ; квитанція від 30.01.24 до ПН №78 від 24.01.24; наказ ТМЦ; платіжна інструкція №12-13 згідно рах.№32 від 18.09.2023р.; платіжна інструкція №14,20,21 згідно рах.№33 від02.10.2023р.; платіжна інструкція №22,24,28, згідно рах.№37 від16.10.2023р.; платіжна інструкція №36, згідно рахунку №324-000016 від 25.01.2024 р; платіжна інструкція №37, згідно рахунку №3 від 26.01.2024 р.; платіжна інструкція №38, згідно рахунку №1 від 26.01.2024 р.; ПН №1 від 02.10.2023 р на 50 т.; ПН №2 від 18.09.2023 р. на10.20 т.; ПН №3 від 06.10.2023 р. на 46,1 т.; ПН №3 від 27.09.2023 р. на 39.795 т.; ПН №4 від 02.11.2023 р на 45.41 т.; ПН №78 від 24.01.24 р.; рахунок Еліта №32 від 18.09.2023р. 50 т.; рахунок Еліта №33 від 02.10.2023р. на 50 т.; рахунок Еліта №37 від 16.10.2023р. 91,51 т.; рахунок ФОП ОСОБА_1 ; рахунок ФОП ОСОБА_2 ; рахунок ФОП ОСОБА_3 ; ТТН №1 від 24.01.2024 р. разом з Актом розбіжностей по вазі; ТТН №2 від 24.01.2024 р.; ТТН №3 від 24.01.2024 р.; ТТН №4 від 24.01.2024 р. разом з Актом розбіжностей по вазі.
Зобов`язання по вказаних операціях позивачем задекларовані у поданих податкових деклараціях з податку на додану вартість, а також враховані при декларуванні зобов`язань із податку на прибуток.
Надані позивачем документи повною мірою відображають придбання товару, його рух та рух коштів, і, відповідно, спростовують твердження, яке послугувало причиною зупинення реєстрації згаданої податкової накладної «Обсяг постачання товару/ послуги 1260, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, оскільки вбачається, що нами придбано соняшника у кількості 191,51 т, а реалізовано 188,1 т.
Зокрема, блокування податкової накладної №78 від 24.01.2024 відбулось по товарній позиції згідно з кодом УКТ ЗЕД 120600 «Насіння соняшнику, подрібнене або неподрібнене», яке належить до продукції, придбаної позивачем у сільськогосподарського товаровиробника, а саме: Державного підприємства «Науково-практичний центр впровадження «Еліта» Інституту аграрних ресурсів та регіонального розвитку Національної академії аграрних наук України» код ЄДРПОУ 00729400, ІПН 007294007148, яке є правонаступником (у результаті зміни найменування 22.08.2023) Державного підприємства «Дослідне господарство агрофірма «Еліта» Закарпатської державної сільськогосподарської дослідної станції Національної академії аграрних наук України.
Для придбання соняшнику позивачем - Товариством з обмеженою відповідальністю «Ужторг Інвест Груп» (далі-Покупець) та Державним підприємством «Науково - практичний центр впровадження «Еліта» інституту аграрних ресурсів та регіонального розвитку Національної академії аграрних наук України» (далі- Продавець» 18 вересня 2023 року укладено договір купівлі-продажу, згідно пункту 1.1. якого Продавець зобов`язується передати у власність Покупця, а Покупець прийняти і оплатити, соняшник врожаю 2023 року, (надалі - Товар) на умовах EXW склад Продавця в с. Ратівці, вул. Я. Арсань, 89 Ужгородського району Закарпатської області відповідно до Інкотермс 2010.
Товар продається в кількості 130 т. (сто тридцять тон) +- 20%. Загальна кількість поставленого товару зазначається у видаткових накладних. Факт продажу товару підтверджується накладною (пункт 2 Договору від 18.09.2023).
Згідно пункту 2.1. додаткової угоди № 1 до договору купівлі - продажу від 18.09.2023 товар продається у кількості 200 т (двісті тон) +_ 20%. Загальна кількість товару зазначається у видаткових накладних на товар.
На виконання умов договору купівлі продажу від 18 вересня 2023 року щодо реалізації продукції складено видаткові накладні, а саме: № 35 від 27.09.2023 на суму 489 999,93 грн. в кількості 50 т., а 27.09.2023 зареєстровано податкові накладні з реєстраційними номерами в ЄРПН 9251316512 та 9251842352; № 36 від 02.10.2023 на суму 489 999,93 грн. в кількості 50 т., а 05.10.2023 зареєстровано податкову накладну реєстраційний номер в ЄРПН № 9259648759; № 43 від 06.10.2023 на суму 451 779,94 грн. в кількості 46,1 т., а 17.10.2023 зареєстровано податкову накладну реєстраційний номер в ЄРПН 9275129855; № 59 від 02.11.2023 на суму 445 017,94 грн. в кількості 45,41 т., а також 20.11.2023р. зареєстровано податкову накладну реєстраційний номер в ЄРПН 9314260874.
За вказаний товар позивачем проведено оплату згідно платіжних інструкцій: №12 від 18.09.2023 - 100 000,00 грн.; №13 від 02.10.2023 - 389 999,93 грн.; №14 від 05.10.2023 - 400 000,00 грн.; №20 від 17.10.2023 - 60 000,00 грн.; №21 від 19.10.2023 - 29 999,93 грн.; №22 від 19.10.2023 - 30 000,00 грн.; №24 від 23.10.2023 - 20 000,00 грн.; №28 від 04.12.2023 - 846 797,87 грн.
Пунктом 1 наказу директора Товариства з обмеженою відповідальністю «Ужторг Інвест Груп» № 2 від 29.06.2022 «Про призначення матеріально-відповідальних осіб» з метою збереження товарно - матеріальних цінностей, призначити відповідальним за отримання та збереження основних засобів, необоротних матеріальних активів, нематеріальних активів, малоцінних та швидкозношуваних предметів, товарів та грошових цінностей директора Товариства - ОСОБА_4 .
Поставка товару з кодом УКТ ЗЕД 120600 «Насіння соняшнику, подрібнене або неподрібнене» здійснено позивачем покупцеві ПП «Оліяр», ІПН 32461721 на виконання умов Договору поставки №К0-2/270923 від 27.09.2023, що підтверджується видатковими накладними: №37\1 від 28.09.2023 в кількості 20,82 т. на суму 239 412,93 грн.; №38\1 від 28.09.2023 в кількості 23,70 т. на суму 272 530,57 грн.; №42\1 від 02.10.2023 в кількості 21,92 т. на суму 256 460,05 грн.; №43\1 від 03.10.2023 в кількості 21,68 т. на суму 253 652,10 грн.; №1\1 від 24.01.2024 р. в кількості 99,98 т. на суму в сумі 1 504 613,02 грн.
Згідно вимог підпункту «б» пункту 187.1 статті 187 ПК України позивачем сформована податкова накладна № 78 від 24.01.2024 в сумі 1 504 613,02 грн., реєстрацію якої було зупинено.
Зокрема, за приписами підпункту «б» пункту 187.1 статті 187 ПК України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку. Для документів, складених в електронній формі, датою оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку, вважається дата, зазначена у самому документі як дата його складення відповідно до Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», незалежно від дати накладення електронного підпису.
Приватним підприємством «Оліяр» на виконання умов Договору поставки №К0-2/270923 від 27.09.2023 здійснено оплату за поставлений позивачем товар, а саме: 02.10.2023 в сумі 400 000,00 грн., що відображено у виписці по рахунку за період з 02.10.2023 по 23.10.2023; 04.10.2023 в сумі 440 000,00 грн., що відображено у виписці по рахунку за період з 02.10.2023. по 23.10.2023; 18.10.2023 в сумі 70 000,00 грн., що відображено у виписці по рахунку за період з 02.10.2023 по 23.10.2023; 19.10.2023 в сумі 31 000,00 грн., що відображено у виписці по рахунку за період з 02.10.2023 по 23.10.2023; 09.11.2023 в сумі 81 055,65 грн., що відображено у виписці по рахунку за дату 09.11.2023; 26.01.2024 в сумі 1 270 000,00 грн., що відображено у виписці по рахунку за дату 26.01.2024.
Щодо транспортування частини товару, згідно видаткової накладної №1\1 від 24.01.2024 в кількості 99,98 т. на суму 1 504 613,02 грн., реєстрації ПН №78 від 24.01.2024 р, якої була зупинена.
З метою доставки частини товару, згідно видаткової накладної №1\1 від 24.01.2024 в кількості 99,98 т. на суму 1 504 613,02 грн. до покупця - ПП «Оліяр», позивачем ТОВ «Ужторг Інвест Груп» та перевізниками, було укладено наступні договори, а саме:
- Договір про перевезення вантажів автомобільним транспортом від 23.01.2024 з ФОП ОСОБА_3 , та складено товаро-транспортні накладні № 1 та № 2 від 24.01.2024. Факт надання послуг перевезення вантажів зафіксовано в акті наданих послуг № б\н від 25.01.2024. За послуги перевезення вантажу проведено розрахунки, що підтверджується платіжною інструкцією №37 від 26.01.2024.
- Договір-заявка №324-000016 на транспортне експедування вантажу від 24.01.2024 з ФОП ОСОБА_2 , та складено товаро-транспортну накладну № 3 від 24.01.2024. Факт надання послуг зафіксовано в акті наданих послуг № 324-000016 від 25.01.2024. За послуги перевезення проведено розрахунки, що підтверджується платіжною інструкцією №36 від 26.01.2024.
- Договір про перевезення вантажів автомобільним транспортом від 23.01.2024 з ФОП ОСОБА_1 , та складено товаро-транспортну накладну № 4 від 24.01.2024. Факт надання послуг зафіксовано в акті наданих послуг № б\н від 25.01.2024. За послуги перевезення проведено розрахунки, що підтверджується платіжною інструкцією №38 від 26.01.2024.
За даними бухгалтерського обліку за ПП «Оліяр», код ЄДРПОУ 32461721 рахується дебіторська заборгованість в сумі 234 613,02 грн.
Однак, не зважаючи, що подані позивачем документи для реєстрації спірної податкової накладної підтверджують зазначені у ній дані та є достатніми для прийняття рішення про реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 78 від 24.01.2024, комісія з питань зупинення реєстрації податкової накладної\розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС України у Закарпатській області, додатково витребувала документи, які по своїй сутності, жодним чином не можуть ані довести, ані спростувати фактичне, реальне здійснення господарських операцій, а саме оборотно-сальдову відомість та акти звірки з контрагентом.
Зокрема, 29.02.2024 на електронну адресу позивача надійшло повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 10646898/44480902 про надання: копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування; розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків; інших документів, що підтверджують інформацію, зазначену у податковій накладній/ розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати ОСВ по 361 по контрагенту, акт звіряння з контрагентом за 2023-24.
З матеріалів справи вбачається, що позивачем відповідачунадано усі документи, які ним зазначені у повідомлені про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 10646898/44480902, а саме в розділах: копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/ розрахунку коригування та розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків оскільки відповідачем у даних розділах не відмічено жодного документу, який необхідно надати, що в черговий раз вказує на безпідставність та необґрунтованість вимог відповідача про надання документів, оскільки такі надані в повному обсязі та є достатніми для прийняття відповідачем рішення про реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 78 від 24.01.2024.
Що стосується вимоги відповідача в частині надання інших документів, що підтверджують інформацію, зазначену у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, вона носить формальний характер та створенню перешкоди позивачу у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 78 від 24.01.2024.
Подання позивачем до контролюючого органу додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування є правом, а не обов`язком позивача.
Витребування документів, які не мають доказового значення є надмірним, а подані позивачем відповідачу документи відкидають будь-які сумніви щодо достовірності відображення операцій та їх реальності. При цьому, подати акти звірки з контрагентом у стислий строк не вдалося, через затримку їх підписання з боку контрагента.
Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Закарпатській області 12.03.2024 прийнято рішення про реєстрацію /відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 10704930/44480902 про відмову в реєстрації податкової накладної №78 від 24.01.2024 в Єдиному реєстрі податкових накладних, у зв`язку з ненаданням /частковим наданням додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/ розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної /розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку.
Таким чином, вбачається, що належним чином, оформлену та сформовану на достатніх правових підставах та на підтвердження реальних та законних господарських відносин, податкову накладну №78 від 24.01.2024 не зареєстровано з формальних та надуманих причин, з порушенням вимог чинного законодавства, без зазначення чітких підстав такої відмови.
Рішення про відмову в реєстрації податкових накладних повинне містити чіткі підстави для такої відмови - Постанова Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду від 16 травня 2023 року у справі № 0340/1641/18, від 11 липня 2023 року у справі № П/811/1153/17.
Рішення Комісії повинні містити чіткі підстави для відмови в реєстрації податкових накладних, у даному випадку, або надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та не є достатніми для прийняття комісією ДПС рішень про реєстрацію податкових накладних/розрахунків коригування, або надання платником податку копій документів, які не є достатніми для прийняття комісією ДПС рішень про реєстрацію податкових накладних/розрахунків коригування.
Можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від зазначення у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної чіткого переліку документів - Постанова Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду від 12 квітня 2023 року у справі №500/1836/22, від 27 квітня 2023 року у справі № 460/8040/20.
Відтак, прийняте комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної\розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС України у Закарпатській області рішення №10704930\44480902 від 12 березня 2024 року, яким ТОВ «Ужторг Інвест Груп» відмовлено в реєстрації податкової накладної №78 від 24.01.2024 є протиправним та підлягає скасуванню, а податкова накладна реєстрації.
Згідно з положеннями частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією, та законами України.
Аналіз цієї норми дає змогу дійти висновку, що діяльність органів державної влади здійснюється у відповідності до спеціально-дозвільного типу правового регулювання, яке побудовано на основі принципу «заборонено все, крім дозволеного законом; дозволено лише те, що прямо передбачено законом». Застосування такого принципу суттєво обмежує цих суб`єктів у виборі варіантів чи моделі своєї поведінки, а також забезпечує використання ними владних повноважень виключно в межах закону і тим самим істотно обмежує можливі зловживання з боку держави та її органів.
Вчинення ж державним органом чи його посадовою особою дій у межах компетенції, але непередбаченим способом, у непередбаченій законом формі або з виходом за межі компетенції є підставою для визнання таких дій та правових актів, прийнятих у процесі їх здійснення, неправомірними.
За приписами частин першої другої статті 6 КАС України суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права, відповідно до якого, зокрема, людина, її права та свободи визнаються найвищими цінностями та визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського суду з прав людини.
Спірні правовідносини регулюються приписами Податкового кодексу України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165 «Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» (далі - Порядок № 1165), які застосовуються у редакції, чинній на момент виникнення таких правовідносин.
За приписами пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з використанням кваліфікованого електронного підпису або удосконаленого електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, уповноваженої платником особи відповідно до вимог Закону України «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
У податковій накладній зазначаються в окремих рядках такі обов`язкові реквізити: порядковий номер податкової накладної; дата складання податкової накладної; повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім`я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - продавця товарів/послуг; податковий номер платника податку (продавця та покупця). У разі постачання/придбання філією (структурним підрозділом) товарів/послуг, яка фактично є від імені головного підприємства - платника податку стороною договору, у податковій накладній, крім податкового номера платника податку додатково зазначається числовий номер такої філії (структурного підрозділу); повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім`я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - покупця (отримувача) товарів/послуг; опис (номенклатура) товарів/послуг та їх кількість, обсяг; ціна постачання без урахування податку; ставка податку та відповідна сума податку в цифровому значенні; загальна сума коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку; код товару згідно з УКТ ЗЕД, для послуг - код послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг; платники податків, крім випадків постачання підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України, мають право зазначати код товару згідно з УКТ ЗЕД або код послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг неповністю, але не менше ніж чотири перших цифри відповідного коду; індивідуальний податковий номер.
Відповідно до пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.
Механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних (далі - Реєстр) визначено Порядком ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 р. № 1246 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26 квітня 2017 р. № 341 (далі ро тексту - Порядок №341).
За приписами п.5 Порядку №341 податкова накладна та/або розрахунок коригування приймаються до Реєстру у разі дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192, пунктами 200-1.3, 200-1.9 статті 200-1_та пунктами 201.1, 201.10_і 201.16 статті 201 Кодексу, а також з урахуванням Законів України «Про електронні довірчі послуги», «Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку. Реєстрації підлягають податкові накладні та/або розрахунки коригування (у тому числі ті, що не надаються отримувачу (покупцю) товарів/послуг, складені за операціями з постачання товарів/ послуг, які звільнені від оподаткування, складені за операціями з постачання послуг нерезидентом) незалежно від суми податку на додану вартість в одній податковій накладній/розрахунку коригування.
Відповідно до пункту 12 Порядку № 341 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДПС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності кваліфікованого електронного підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України «Про електронні довірчі послуги», «Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
За результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція) (пункт 13 Порядку № 341).
За приписами п.15 Порядку №341 у квитанції зазначаються дата та час її формування, реквізити податкової накладної та/або розрахунку коригування та результат перевірки. Якщо у податковій накладній та/або розрахунку коригування за результатами проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), виявлено порушення, платнику податку надсилається квитанція про неприйняття податкової накладної та/або розрахунку коригування із зазначенням причини такого неприйняття.
Аналогічні норми містяться у пункті 201.16 статті 201 ПК України, згідно із якими реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Відповідно пункту 1 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 р. № 1165 (далі - Порядок № 165) цей Порядок визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів.
У цьому Порядку терміни вживаються у такому значенні: критерій оцінки ступеня ризиків, достатній для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, - визначений показник автоматизованого моніторингу, що характеризує ризик (абзац 6 пункту 2 Порядку № 165).
Згідно пункту 10 Порядку № 1165 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
За приписами пункту 11 Порядку № 165 у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів відповідно до Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Мінфіну від 12 грудня 2019 р. № 520.
Додатком № 3 до Порядку № 1165 визначено критерії ризиковості здійснення операцій, відповідно до пункту 1 якого з-поміж критеріїв визначено відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 року в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 рази, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 року у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.
Відповідно пункту 1 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженому наказом Міністерства фінансів України 12.12.2019 № 520 та зареєстрованому в Міністерстві юстиції України 13.12.2019 за № 1245/34216 (далі - Порядок № 520) цей Порядок визначає механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, приймають комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі територіальних органів ДПС (далі - комісія регіонального рівня) (пункт 2 Порядку № 520).
За приписами пункту 3 Порядку № 520 комісія регіонального рівня приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі у терміни, визначені пунктом 9_цього Порядку, та надсилає його платнику податку на додану вартість (далі - платник податку) засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» і «Про електронні довірчі послуги».
У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (п.4 Порядку № 520).
Відповідно пункту 5 Порядку № 520 платник податку, який склав податкову накладну/розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації таких податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі може подати такі документи: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки- фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством; інші документи, що підтверджують інформацію, зазначену у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі.
У разі, коли у квитанції до податкової накладної/розрахунку коригування зазначено код товару/ послуги згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності / умовним кодом товару / Державним класифікатором продукції та послуг, операція за яким стала підставою для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування, платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів виключно до такої операції.
Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній / розрахунку коригування ( пункт 6 Порядку № 520).
За приписами пункту 9 Порядку № 520 письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня
За результатами розгляду поданих письмових пояснень та копій документів комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку: або приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги» за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку; або надсилає повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - Повідомлення), засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги» за формою згідно з додатком 2 до цього Порядку з пропозицією щодо надання платником податку додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування;
Відповідно пункту 11 Порядку № 520 рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі набирає чинності в день прийняття відповідного рішення.
Рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку (пункту 11 Порядку № 520).
Чинними нормативно-правовими актами визначено вичерпний перелік підстав, які можуть слугувати підставою для прийняття рішення про відмову у реєстрації податкових накладних.
При цьому, як підтверджується змістом пункту 5 Порядку № 520, передбачений цим пунктом перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, не є вичерпним.
Здійснення моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків є превентивним заходом, спрямованим на убезпечення від безпідставного формування податкового кредиту за операціями, що не підтверджені первинними документами або підтверджені платником податку копіями документів, які складені з порушенням законодавства. Здійснення моніторингу не повинне підміняти за своїм змістом проведення податкових перевірок як способу реалізації владних управлінських функцій контролюючого органу.
Суб`єкти владних повноважень, ухвалюючи рішення, якими, зокрема, обмежується права платника податків, повинні уникати надмірного формалізму. Обсяг документів, які надаються платниками податку на додану вартість з метою усунення сумнівів у контролюючих органів щодо легальності відповідної операції за наслідками якої складено податкову накладну, яку подано для реєстрації якої в ЄРПН і, хоч і є визначеним у Порядку №520, проте завжди є унікальним та залежить від організації господарських взаємовідносин між суб`єктами господарювання, змісту договірних відносин між такими, а також особливостями законодавчого врегулювання діяльності тієї чи іншої сфери бізнесу. Саме за результатами детального дослідження змісту документів (в тому числі договору), наданих на підтвердження інформації, зазначеної в податковій накладній, можливим є формування висновків щодо можливості чи неможливості реєстрації є ЄРПН податкової накладної, реєстрація якої була зупинена згідно із відповідною квитанцією.
У постанові від 03.11.2021 у справі № 360/2460/20 Верховний Суд за наслідками аналізу положень Порядку № 520 зазначив, що можливість надання платником податків переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення податковим органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків з зазначенням необхідності надання документів за переліком, відповідно до критерію зупинення реєстрації податкової накладної, а не довільно, на власний розсуд.
Слід зазначити, що приймаючи рішення про реєстрацію податкової накладної, контролюючий орган не повинен здійснювати повний аналіз господарських операцій позивача на предмет їх реальності. Змістовна оцінка господарських операцій може бути проведена лише за результатом здійснення податкової перевірки платника податків, підстави та порядок проведення якої визначено нормами Податкового кодексу України.
Предметом розгляду в цій справі є виключно стадія правильності та правомірності зупинення та відмови в реєстрації податкової накладної, а не реальність та товарність здійснення господарських операцій між позивачем та його контрагентом.
З квитанції про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних від 30.01.2024 в ЄРПН зареєстрованої за № 9013552385 про зупинення реєстрації податкової накладної від 24.01.2024 №58 вбачається, що така містить вимоги про надання пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/ в Єдиному реєстрі податкових накладних, без зазначення конкретної пропозиції щодо переліку документів, необхідних та достатніх для прийняття відповідного рішення.
Можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від зазначення у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної чіткого переліку документів. При цьому, у разі зупинення реєстрації податкової накладної на підставі пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, контролюючий орган повинен вимагати від платника документи на спростування наявних у органу ДПС сумнівів, пов`язаних з легальністю діяльності юридичної особи, вказавши які саме аспекти належить висвітлити платнику податків у своїх поясненнях, чого зроблено не було.
Загальними вимогами, які висуваються до акта індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його оформлення (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття. Можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення фіскальним органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків. Вживання податковим органом загального посилання на пункт Критеріїв, без наведення відповідної підстави і розрахованих показників за критерієм, якому відповідає платник податку, є неконкретизованим та призводить до необґрунтованого обмеження права платника податків бути повідомленим про необхідність надання документів за вичерпним переліком, відповідно до критерію зупинення реєстрації податкової накладної, а не будь-яких на власний розсуд. Відтак, невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності.
Наведене узгоджується із правовою позицією, що викладена Верховним Судом у постановах від 27.01.2022 (справа № 380/2365/21), від 18.06.2019 року (справа № 0740/804/18), від 23.10.2018 року (справа № 822/1817/1).
Судами попередніх інстанцій установлено, що позивач надав контролюючому органу копії документів на власний розсуд, оскільки відповідачем в квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної не зазначено які саме конкретно документи та в підтвердження якої обставини необхідно подати.
Згідно із оскаржуваним рішенням позивачу відмовлено у реєстрації податкової накладної з підстав ненадання платником податку копій документів: розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків, що не відповідає дійсності, оскільки позивачам контролюючому органі надано банківські виписки із банківського рахунку з 02.10.2023 по 23.10.2023, за 09.11.2023 та за 26.01.2024.
Разом з тим Положення п. 5 Порядку надають платнику податків право вибору щодо подання на розгляд Комісії або розрахункового документу або виписки з особового рахунку.
Аналогічна правова позиція висунута Верховним Судом у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду у постанові від 12.04.2023 по справі №500/1836/22 (адміністративне провадження № К/990/29918/22).
Рішенням Конституційного Суду України у справі № 3-рп/2003р від 30.01.2003 року визначено, що правосуддя за своєю суттю визнається таким лише за умови, що воно відповідає вимогам справедливості і забезпечує ефективне поновлення в правах.
При обранні способу відновлення порушеного права позивача суд виходить з принципу верховенства права щодо гарантування цього права ст.1 Протоколу № 1 до Європейської Конвенції з прав людини, як складової частини змісту і спрямованості діяльності держави, та виходячи з принципу ефективності такого захисту, що обумовлює безпосереднє поновлення судовим рішенням прав особи, що звернулась за судовим захистом без необхідності додаткових її звернень та виконання будь-яких інших умов для цього.
Відповідно до частини другої статті 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Оскільки рішення комісії Головного управління ДПС у Закарпатській області про відмову в реєстрації податкових накладних від 12 березня 2024 №10704930/44480902 є протиправним та підлягає скасуванню то, враховуючи норми Порядку №1246, задоволенню також підлягають позовні вимоги про зобов`язання відповідача, а саме ДПС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 24 січня 2024 року № 78 у день надходження такої.
Враховуючи вищезазначене, даний позов підлягає до задоволення у повній мірі.
Позивачем при зверненні до суду сплачено судовий збір у розмірі 3028,00 грн., що підтверджується квитанцією наявною в матеріалах справи. В силу вимог статті 139 КАС України, вищевказана сума судового збору підлягає стягненню на користь позивача солідарно за рахунок бюджетних асигнувань відповідачів.
Керуючись ст. 241, 243, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
В И Р І Ш И В:
1. Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Ужторг Інвест Груп» (вул. Юрія Гойди, буд. 4, м. Ужгород, Закарпатська область, 88000, код ЄДРПОУ 44480902) до Головного управління ДПС у Закарпатській області (вул. Волошина, буд. 52, м. Ужгород, Закарпатська область, 88000, код ЄДРПОУ ВП 44106694), Державної податкової служби України (пл. Львівська, буд. 8, м. Київ, Київська область, 04053, код ЄДРПОУ 43005393) про визнання рішення протиправним та зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити повністю.
2. Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному державному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Закарпатській області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному державному реєстрі податкових накладних від 12 березня 2024 року № 10704930/44480902 про відмову в реєстрації податкової накладної № 78 від 24 січня 2024 року поданої Товариством з обмеженою відповідальністю «Ужторг Інвест Груп».
3. Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному державному реєстрі податкових накладних податкову накладну, Товариства з обмеженою відповідальністю «Ужторг Інвест Груп» від 24.01.2024 №78 датою її фактичного надходження.
4. Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Ужторг Інвест Груп» (вул. Юрія Гойди, буд. 4, м. Ужгород, Закарпатська область, 88000, код ЄДРПОУ 44480902) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Закарпатській області (вул. Волошина, буд. 52, м. Ужгород, Закарпатська область, 88000, код ЄДРПОУ ВП 44106694) судові витрати по сплаті судового збору у розмірі 1514,00 грн. (одна тисяча п`ятсот чотирнадцять гривень 00 коп.).
5. Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Ужторг Інвест Груп» (вул. Юрія Гойди, буд. 4, м. Ужгород, Закарпатська область, 88000, код ЄДРПОУ 44480902) за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України (пл. Львівська, буд. 8, м. Київ, Київська область, 04053, код ЄДРПОУ 43005393) судові витрати по сплаті судового збору у розмірі 1514,00 грн. (одна тисяча п`ятсот чотирнадцять гривень 00 коп.)
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду. Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Апеляційна скарга подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції (з урахуванням особливостей, що встановлені Розділом VII КАС України).
СуддяД.В. Іванчулинець
Суд | Закарпатський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.07.2024 |
Оприлюднено | 08.07.2024 |
Номер документу | 120208780 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Коваль Роман Йосипович
Адміністративне
Закарпатський окружний адміністративний суд
Іванчулинець Д.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні