ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
про заміну неналежної сторони
"05" липня 2024 р. справа № 300/2222/24
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі судді Чуприни О.В., розглянувши у письмовому провадженні клопотання представника позивача ОСОБА_1 від 17.06.2024 про заміну сторони в справі за позовом ОСОБА_2 до Управління Держпраці в Івано-Франківській області про зобов`язання нарахувати, виплатити заробітну плату за період з 01.01.2024 по 20.02.2024 та вихідну допомогу в розмірі двох середньомісячних заробітних плат з врахуванням постанови Кабінету Міністрів України "Питання оплати праці державних службовців на основі класифікації у 2024" за №1409 від 29.12.2023, -
В С Т А Н О В И В:
В провадженні Івано-Франківського окружного адміністративного суду перебуває адміністративна справа за позовом ОСОБА_2 до Управління Держпраці в Івано-Франківській області про зобов`язання нарахувати, виплатити заробітну плату за період з 01.01.2024 по 20.02.2024 та вихідну допомогу в розмірі двох середньомісячних заробітних плат з врахуванням постанови Кабінету Міністрів України "Питання оплати праці державних службовців на основі класифікації у 2024" за №1409 від 29.12.2023.
Через підсистему "Електронний суд" Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи із приміткою "Документ сформований в системі "Електронний суд" 17.06.2024" від представника позивача надійшло клопотання про заміну сторони у справі, в якому він просить здійснити заміну відповідача у справі Управління Держпраці в Івано-Франківській області на Південно-Західне міжрегіональне управління Державної служби з питань праці.
Клопотання обґрунтоване тим, що постановою Кабінету Міністрів України "Деякі питання територіальних органів Державної служби з питань праці" за №14 від 12.01.2022 ліквідовано як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної служби з питань праці, в тому числі Управління Держпраці в Івано-Франківській області. Натомість, постановлено утворити як юридичні особи публічного права, міжрегіональні територіальні органи Державної служби з питань праці.
Ухвалою суду від 24.06.2024 зобов`язано Управління Держпраці в Івано-Франківській області та Південно-Західне міжрегіональне управління Державної служби з питань праці надати в суд письмові пояснення щодо допущення/не допущення замінити Управління Держпраці в Івано-Франківській області (адреса: Василіянок, 62-А, м. Івано-Франківськ, код ЄДРПОУ - 39784625) на правонаступника Південно-Західне міжрегіональне управління Державної служби з питань праці (адреса: вулиця Франка, 4, м. Івано-Франківськ, код ЄДРПОУ - 44840602) в адміністративній справі №300/2222/24 за позовом ОСОБА_2 до Управління Держпраці в Івано-Франківській області про зобов`язання нарахувати, виплатити заробітну плату за період з 01.01.2024 по 20.02.2024 та вихідну допомогу в розмірі двох середньомісячних заробітних плат з врахуванням постанови Кабінету Міністрів України "Питання оплати праці державних службовців на основі класифікації у 2024" за №1409 від 29.12.2023.
Представник Південно-Західне міжрегіональне управління Державної служби з питань праці 01.07.2024 через підсистему "Електронний суд" Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи подав пояснення щодо заміни відповідача у справі. Зокрема, незважаючи на те, що держава не відмовилася від функціональних повноважень органу, який ліквідовується, наділивши такими ж чи подібними повноваженнями новостворене Південно-Західне міжрегіональне управління Державної служби з питань праці, однак в представника позивачки відсутні підстави стверджувати про наявність ознак юридичної реорганізації Управління Держпраці в Івано-Франківській області.
Тому, Міжрегіональне управління заперечує проти заміни відповідача у справі - Управління Держпраці в Івано-Франківській області на Південно-Західне міжрегіональне управління Державної служби з питань праці, так як із зазначеного вбачається, що за юридичною формою мала місце саме ліквідація Управління Держпраці в Івано-Франківській області.
Враховуючи вищезазначене, просила відмовити у клопотанні представника позивачки про заміну відповідача у справі - Управління Держпраці в Івано-Франківській області на Південно-Західне міжрегіональне управління Державної служби з питань праці.
Розглянувши клопотання представника позивача, вивчивши матеріали справи, суд виходить із наступного.
Пунктами 1, 2 постанови Кабінету Міністрів України "Деякі питання територіальних органів Державної служби з питань праці" від 12.01.2022 за №14 (надалі по тексту також - Постанова №14) ліквідовано як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної служби з питань праці, в тому числі Управління Держпраці в Івано-Франківській області. Утворено як юридичні особи публічного права міжрегіональні територіальні органи Державної служби з питань праці, зокрема Західне міжрегіональне управління Державної служби з питань праці.
Відповідно до підпункту 3 пункту 3 Постанови №14 міжрегіональні територіальні органи Державної служби з питань праці, що утворюються згідно з пунктом 2 цієї постанови, виконують завдання і функції територіальних органів Державної служби з питань праці, які ліквідуються. Південно-Західне міжрегіональне управління Державної служби з питань праці продовжує виконувати завдання і функції Управління Держпраці в Івано-Франківській області, Управління Держпраці у Тернопільській області, Управління Держпраці у Чернівецькій області.
Згідно підпункту 1 пункту 3 Постанови №14 територіальні органи Державної служби з питань праці, які ліквідуються, продовжують здійснювати свої повноваження та функції, покладені на зазначені органи, до завершення здійснення заходів пов`язаних з утворенням міжрегіональних територіальних органів Державної служби з питань праці і прийняттям рішення про можливість забезпечення здійснення такими органами повноважень та функцій територіальних органів, що ліквідуються. Таке рішення приймається Державною службою з питань праці після здійснення заходів, пов`язаних із внесенням до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань даних про міжрегіональні територіальні органи Державної служби з питань праці, затвердження положень про них, структур, штатних розписів, кошторисів та заповненням 30 відсотків вакансій.
Наказом від 02.12.2022 за №230 Державна служба України з питань праці погодилася із пропозицією Південно-Західного міжрегіонального управління Державної служби з питань праці щодо забезпечення можливості здійснення ним з 05.12.2022 повноважень та виконання функцій визначених Положенням про Південно-Західне міжрегіональне управління Державної служби з питань праці, затвердженим наказом Державної служби України з питань праці від 23.09.2022 за №172 та іншими нормативно-правовими актами. Цим же наказом визначено припинити Управлінню Держпраці в Івано-Франківській області, Управлінню Держпраці у Тернопільській області та Управлінню Держпраці у Чернівецькій області з 05.12.2022 здійснення повноважень та виконання функцій з реалізації державної політики у відповідних сферах.
Як слідує із відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Південно-Західне міжрегіональне управління Державної служби з питань праці 26.09.2022 (код ЄДРПОУ 44840602) зареєстроване як юридична особа.
В свою чергу, відомості із Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань вказують на те, що 03.05.2024 внесено запис №1001191110013013415 про державну реєстрацію припинення юридичної особи - Управління Держпраці в Івано-Франківській області (ідентифікаційний код 39784625).
У досліджуваному випадку підлягає застосуванню Порядок здійснення заходів, пов`язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №1074 від 20.10.2011 (надалі по тексту також Порядок №1074).
Пунктом 4 Порядку №1074 визначено, що орган виконавчої влади утворюється шляхом утворення нового органу виконавчої влади або в результаті реорганізації (злиття, поділу, перетворення) одного чи кількох органів виконавчої влади.
Орган виконавчої влади припиняється шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації (пункт 5 Порядку №1074).
Згідно пункту 6 Порядку №1074 права та обов`язки органів виконавчої влади переходять:
у разі злиття органів виконавчої влади - до органу виконавчої влади, утвореного внаслідок такого злиття;
у разі приєднання одного або кількох органів виконавчої влади до іншого органу виконавчої влади - до органу виконавчої влади, до якого приєднано один або кілька органів виконавчої влади;
у разі поділу органу виконавчої влади - до органів виконавчої влади, утворених внаслідок такого поділу;
у разі перетворення органу виконавчої влади - до утвореного органу виконавчої влади;
у разі ліквідації органу виконавчої влади і передачі його завдань та функцій іншим органам виконавчої влади - до органів виконавчої влади, визначених відповідним актом Кабінету Міністрів України.
Згідно з пунктом 12 вказаного Порядку від 20.10.2011 за №1074 орган виконавчої влади, утворений в результаті реорганізації, здійснює повноваження та виконує функції у визначених Кабінетом Міністрів України сферах компетенції з дня набрання чинності актом Кабінету Міністрів України щодо можливості забезпечення здійснення таким органом повноважень та виконання функцій органу виконавчої влади, що припиняється.
Кабінетом Міністрів України постановою від 12.01.2022 за №14 "Деякі питання територіальних органів Державної служби з питань праці" ліквідовано як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної служби з питань праці, серед яких, Управління Держпраці в Івано-Франківській області, та утворено як юридичні особи публічного права міжрегіональні територіальні органи Державної служби з питань праці.
Зазначеною постановою установлено, що 1) територіальні органи Державної служби з питань праці, які ліквідуються згідно з пунктом 1 цієї постанови, продовжують здійснювати повноваження та функції, покладені на зазначені органи, до завершення здійснення заходів, пов`язаних з утворенням міжрегіональних територіальних органів Державної служби з питань праці і прийняттям рішення про можливість забезпечення здійснення такими органами повноважень та функцій територіальних органів, що ліквідуються. Таке рішення приймається Державною службою з питань праці після здійснення заходів, пов`язаних із внесенням до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань даних про міжрегіональні територіальні органи Державної служби з питань праці, що утворені згідно з пунктом 2 цієї постанови, затвердження положень про них, структур, штатних розписів, кошторисів та заповненням 30 відсотків вакансій; 3) міжрегіональні територіальні органи Державної служби з питань праці, що утворюються згідно з пунктом 2 цієї постанови, виконують завдання і функції територіальних органів Державної служби з питань праці, які ліквідуються згідно з пунктом 1, а саме: Південно-Західне міжрегіональне управління Державної служби з питань праці - завдання і функції Управління Держпраці в Івано-Франківській області, Управління Держпраці в Тернопільській області, Управління Держпраці в Чернівецькій області.
Відповідно до частин першої, п`ятої статті 104 Цивільного кодексу України юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов`язки переходять до правонаступників.
Юридична особа є такою, що припинилася, з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про її припинення.
Згідно з пунктом 1 частини першої статті 110 Цивільного кодексу України юридична особа ліквідується за рішенням її учасників або органу юридичної особи, уповноваженого на це установчими документами, в тому числі у зв`язку із закінченням строку, на який було створено юридичну особу, досягненням мети, для якої її створено, а також в інших випадках, передбачених установчими документами.
Суд констатує, що держава, яка в особі Уряду України ухвалила Постанову №14, коли ліквідувала, серед інших, Управління Держпраці в Івано-Франківській області, не відмовилася від завдань з реалізації державної політики у сфері промислової безпеки, охорони праці, гігієни праці, поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, здійснення державного гірничого нагляду на місцевому (локальному) рівні, а наділила ними новоутворений міжрегіональний територіальний орган - Південно-Західне міжрегіональне управління Держпраці.
Злиття кількох державних органів в один й наділення цього новоутвореного (в результаті такого способу реорганізації) державного органу по суті тими самими владними повноваженнями, які мали ті органи, які злилися в один, не означає, що припинені (шляхом злиття) державні органи ліквідовані інституційно. У такий спосіб вони набули нової "форми", але їх "сутність", яка виявляється у завданнях і функціях у визначеній сфері правовідносин, залишилися ті самі. Звідси й робиться висновок, що державний орган (зокрема й місцевого рівня, як-от у цій справі) не ліквідований, а реорганізований.
Після ліквідації територіальних органів Управління Держпраці в Івано-Франківській області, Управління Держпраці у Тернопільській області та Управління Держпраці у Чернівецькій області, фактично відбулася їх реорганізація шляхом злиття у Південно-Західне міжрегіональне управління Державної служби з питань праці, якому і були передані повноваження, завдання та функції названих державних територіальних органів Держпраці, а не їх ліквідація.
Вказана правова позиція висловлена Верховним Судом у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду в постанові від 16.05.2024 у справі №300/5311/22.
Відповідно до частини 5 статті 242 Кодексу адміністративного судочинства України, при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.
Беручи до уваги зміст спірних правовідносин та законодавчі акти щодо реформування Державної служби з питань праці, висновки Верховного Суду у постанові від 16.05.2024 у справі №300/5311/22, суд дійшов висновку, що Управління Держпраці в Івано-Франківській області (код ЄДРПОУ 39784625) вибуло із спірних правовідносин і його правонаступником є Південно-Західне міжрегіональне управління Державної служби з питань праці (код ЄДРПОУ 44840602).
Відповідно до статті 52 Кодексу адміністративного судочинства України у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії судового процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов`язкові для особи, яку він замінив.
Враховуючи вищевикладене, суд прийшов до висновку про наявність підстав для задоволення заяви позивача, шляхом заміни відповідача Управління Держпраці в Івано-Франківській області (код ЄДРПОУ 39784625, вул. Василіянок, 62А, м. Івано-Франківськ, 76019) на правонаступника Південно-Західне міжрегіональне управління Державної служби з питань праці (код ЄДРПОУ 44840602, вул. І.Франка, 4, м. Івано-Франківськ, 76018).
Такий же підхід до правонаступництва застосований Верховним Судом у постанові від 14.03.2024 у справі №440/12071/21 (адміністративне провадження № К/990/36702/23).
Враховуючи наведене, керуючись статтями 52, 241, 248 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
П О С Т А Н О В И В:
1. Клопотання представника позивача ОСОБА_1 від 17.06.2024 про заміну відповідача у справі за №300/2222/24 його правонаступником, - задовольнити.
2. Замінити відповідача - Управління Держпраці в Івано-Франківській області (адреса: Василіянок, 62-А, м. Івано-Франківськ, код ЄДРПОУ - 39784625) його правонаступником - Південно-Західним міжрегіональним управлінням Державної служби з питань праці (адреса: вулиця Франка, 4, м. Івано-Франківськ, код ЄДРПОУ - 44840602).
3. Встановити відповідачу з дня вручення цієї ухвали п`ятнадцятиденний строк для подання відзиву на позов, який повинен відповідати вимогам статті 162 КАС України, і подання всіх письмових та електронних доказів (які можливо доставити до суду), висновків експертів і заяв свідків, що підтверджують заперечення проти позову. Зобов`язати відповідачів надіслати (надати) іншим учасникам справи копію відзиву та доданих до нього документів одночасно з надісланням (наданням) відзиву до суду.
4. Встановити позивачу для подання відповіді на відзив, а відповідачу для подання заперечення, - п`ятиденний строк з дня отримання відзиву чи відповіді на відзив, копії яких одночасно з поданням до суду повинні бути надіслані іншим учасникам справи.
5. Витребувати в Південно-Західного міжрегіонального управління Державної служби з питань праці, крім відзиву на позовну заяву:
5.1. оформленні і засвідчені відповідно до вимог статті 94 КАС України копії наступних письмових доказів:
5.1.1. які були взяті за основу, враховані, використані та слугували підставою для прийняття, складання чи ухвалення/постановлення:
- наказу відповідача від 12.12.2022 за №269-к;
- постанови Восьмого апеляційного адміністративного суду від 27.06.2023 у справі №300/5212/22;
- наказів відповідача №13-к від 07.07.2023, №18-к від 01.04.2023 і №425/3к від 20.02.2024;
5.1.2. копію особової справи державного службовця ОСОБА_2 .
5.2. письмове пояснення із правовим обґрунтуванням:
- які фактичні та юридичні причини нарахування і виплати заробітної плати за період з 01.01.2024 по 20.02.2024 та вихідної допомоги у розмірі двох середньомісячних заробітних плат без врахуванням постанови Кабінету Міністрів України "Питання оплати праці державних службовців на основі класифікації у 2024" за №1409 від 29.12.2023?
6. Про виконання вимог пунктів 3 - 5 даної ухвали суду відповідачу слід інформувати суд, подаючи відповідні пояснення та письмові докази, в термін до 23 квітня 2024 року.
7. Повідомити учасникам справи, що будь-яка особа, у якої знаходиться доказ, повинна видати його на вимогу суду.
У випадку неповідомлення суду про неможливість подати докази, витребувані судом, а також за неподання таких доказів без поважних причин, суд застосовує до відповідної особи заходи процесуального примусу, визначені цим Кодексом.
8. Інформацію по даній справі учасники справи можуть отримати за веб-адресою: http://adm.if.court.gov.ua/sud0970/.
9. З метою отримання судом відзиву на позов, пояснення, письмових доказів про обставини, визначені в пунктах 4 - 6 даної ухвали суду, позивач та відповідач вправі подавати в суд такі документи і процесуальні заяви по справі за електронною адресою Івано-Франківського окружного адміністративного суду через підсистему "Електронний суд" Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи.
10. Копію цієї ухвали надіслати учасникам справи.
Позивачу та відповідачу ухвалу надіслати через підсистему "Електронний суд". Перебіг процесуальних строків, початок яких пов`язується з моментом вручення процесуального документа учаснику судового процесу в електронній формі, починається з наступного дня після доставлення документів до Електронного кабінету відповідача в розділ "Мої справи".
Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку. Апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом п`ятнадцяти днів з дня складення судового рішення до Восьмого апеляційного адміністративного суду.
Ухвала набирає законної сили в порядку та строки, встановлені статтею 256 Кодексу адміністративного судочинства.
Суддя Чуприна О.В.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.07.2024 |
Оприлюднено | 08.07.2024 |
Номер документу | 120208923 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи, що виникають з відносин публічної служби, зокрема справи щодо звільнення з публічної служби, з них |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Чуприна О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні