Рішення
від 03.07.2024 по справі 320/2150/24
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

03 липня 2024 року № 320/2150/24

Київський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого суддіПарненко В.С.,

при секретаріЗанкович А.І.,

за участю:

представника позивачаДащенко О.В.,

представника відповідача Кушніра Н.А.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Києві адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ВОЛНА 4444» до Головного управління ДПС України в м. Києві про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,

в с т а н о в и в:

Товариство з обмеженою відповідальністю «ВОЛНА 4444» (далі ТОВ «ВОЛНА 4444», позивач) звернулось до адміністративного суду з позовом до Головного управління ДПС у місті Києві (далі ГУ ДПС у місті Києві, відповідач), в якому, з урахуванням заяви про зміну предмет позову від 13.05.2024, просить суд визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 07 серпня 2023 року №0524330707 ГУ ДПС у м. Києві на суму 3971145 грн за платежем штрафні санкції за порушення законодавства про застосування реєстраторів розрахункових операцій.

В обґрунтування позовних вимог вказано, що позивач не погоджується з податковим повідомленням-рішенням, зазначаючи, що ТОВ «Волна 4444» у своїй діяльності використовує не реєстратори розрахункових операцій, а програмні реєстратори розрахункових операцій. Діюче законодавство України не містить вимог щодо поєднання платіжних терміналів з РРО чи ПРРО. Платіжні термінали ТОВ «ВОЛНА 4444» не поєднані і не з?єднані з програмними реєстраторами розрахункових операцій через відсутність такої технічної можливості з боку ТОВ «ВЧАСНО СЕРВІС» (код ЄДРПОУ 41231992), яке в теперішній час є компанією України, в програмному продукті якої реалізована специфіка операцій грального бізнесу в Україні. ТОВ «ВЧАСНО СЕРВІС» надає суб?єктам господарювання України, у т.ч. і ТОВ «ВОЛНА 4444», доступ до онлайн-сервісу Вчасно Каса (надалі - Сервіс Вчасно Каса), що являє собою програмне рішення (програмний реєстратор розрахункових операцій), в якому фіскальні функції реалізовані через фіскальний сервер Державної податкової служби України і який призначений для забезпечення автоматизації процесів зберігання, пошуку, перегляду електронних розрахункових документів, електронних фіскальних звітів, електронних фіскальних звітних чеків та реєстрації розрахункових операцій згідно із Законом України від 07.07.1995 №265/95ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг». ТОВ «ВОЛНА 4444» використовує Web-версію ПРРО Вчасно Каса, технічними характеристиками якої не передбачена можливість інтеграції з платіжними терміналами. ТОВ «ВЧАСНО СЕРВІС» повідомляло про ці обставини своїм листом, направленим на адресу ТОВ «ВОЛНА 4444», а також про те, що «наразі не вбачається можливим технічна реалізація обміну інформацією між Web-версію ПРРО Вчасно Каса та платіжними терміналами. Про це достеменно відомо контролюючому (фіскальному) органу, так як вказувалось вище, саме ця компанія в Україні - ТОВ «ВЧАСНО СЕРВІС» надає суб?єктам господарювання України доступ до онлайн-сервісу «Вчасно Каса», що являє собою програмне рішення (програмний реєстратор розрахункових операцій), в якому фіскальні функції реалізовані через фіскальний сервер Державної податкової служби України, яка і здійснює в результаті цього повний контроль за операціями, які проводяться в сфері грального бізнесу, у т.ч. і за ТОВ «ВОЛНА 4444». Тобто, у випадку, що розглядається, в розрізі відображеного в акті фактичної перевірки, вбачається, що контролюючий орган достовірно знає, що Товариству з обмеженою відповідальністю «ВЧАСНО СЕРВІС» саме Державна податкова служба України надала право надавати суб?єктам господарювання України доступ до онлайн-сервісу «Вчасно Каса», що являє собою програмне рішення програмний реєстратор розрахункових операцій, і при цьому ТОВ «ВОЛНА 4444» використовує Web-версію ПРРО «Вчасно Каса», технічними характеристиками якої не передбачена можливість інтеграції з платіжними терміналами. Тобто, податкова служба надала дозвіл ТОВ «ВЧАСНО СЕРВІС» застосовувати в Україні такий сервіс, однак в акті фактичної перевірки відображає начебто наявність порушень з боку платника податку ТОВ «ВОЛНА 4444», яке застосовує програмний реєстратор розрахункових операцій (ПРРО), дозвіл на який надала податкова служба, яка реалізує свої фіскальні функції через фіскальний сервер Державної податкової служби України.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 25.01.2024 позовну заяву залишено без руху та надано строк на усунення недоліків позову.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 29.02.2024 відкрито провадження у справі та призначено до розгляду за правилами загального позовного провадження. Підготовче засідання призначено на 20.03.2024.

Відповідачем 19.03.2024 подано відзив на позовну заяву, в якому останній заперечував проти позовних вимог, зазначивши, що 26.01.2023 при проведенні розрахункової операції (у безготівковій формі) на суму 200 грн покупцю видано чек банківського терміналу №0891 від 26.01.2023, та фіскальний чек ПРРО №15HRbug865 від 26.01.2022, який також не містить всіх обов?язкових реквізитів, а саме: ідентифікатор сквайра та торгівця або інші реквізити, що дають змогу їх ідентифікувати; ідентифікатор платіжного пристрою; сума комісійної винагороди (у разі наявності); вид операції; реквізити електронного платіжного засобу (платіжної картки), допустимі правилами безпеки платіжної системи, перед якими друкуються великі літери «ЕПЗ»; напис «ПЛАТІЖНА СИСТЕМА» (найменування платіжної системи, платіжний інструмент якої використовується, код авторизації або інший код, що ідентифікує операцію в платіжній системі та/або код транзакції в платіжній системі, значення коду); підпис касира (якщо це передбачено правилами платіжної системи), перед яким друкується відповідно напис «Касир»; підпис держателя електронного платіжного засобу (платіжної картки) (якщо це передбачено правилами платіжної системи) в окремих рядках, перед якими друкуються відповідно написи «Касир» та «Держатель ЕПЗ». Також встановлено, що в період з 15.10.2022 до 26.01.2023 суб?єктом господарювання проводились розрахункові операції в безготівковій формі з використанням електронних платіжних засобів (платіжної картки) платіжних терміналів через зареєстрований у встановленому порядку програмний реєстратор розрахункових операцій, з роздрукуванням та видачею покупцям розрахункових документів не встановленої форми та змісту. Згідно даних СОД РРО та наданих для перевірки виписок банку про рух коштів, загальний обсяг розрахунків, проведених через ПРРО (ф/н НОМЕР_1 ) в безготівковій формі з використанням платіжних терміналів з роздрукуванням та видачею покупцям розрахункових документів невстановленої форми та змісту, за період з 15.10.2022 до 26.01.2023 становить 2 647 430 грн, чим порушено вимоги п.1, 2 ст. 3 Закону України від 06.07.1995 № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операції у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг». Відповідач вказує, що жодну модель РРО/ПРРО та POS-терміналу не можливо використовувати без підключення до мережі Інтернет, відбувається це за допомогою єдиного спільного інтерфейсу - РРО/ПРРО та POS-термінал установи банку, які розміщені на одному робочому місці касира та знаходяться в робочому стані слід вважати з`єднаними. Відсутність відповідного програмного забезпечення або навмисне ігнорування саме деякими надавачами POS-терміналів (послуг з еквайрингу) необхідності забезпечити з?єдиані між собою пристрої програмним забезпеченням, з метою належного обміну інформацією між ними, жодним чином не впливає на сам факт з?єднання пристроїв між собою та відповідно на обов?язок, що виникає у зв?язку з цим у користувача таким пристроєм.

У зв`язку з неявкою представника позивача, розгляд справи в підготовчому провадженні відкладено до 24.04.2024.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 24.04.2024 продовжено строк підготовчого провадження на 30 днів.

13.05.2024 представником позивача подано до суду відповідь на відзив, в якій вказано, що позивач не погоджується з доводами відповідача, зазнаючи, що постанова Кабінету Міністрів України від 29.07.2022 №894 «Про встановлення строків, до настання яких торговці повинні забезпечити можливість здійснення безготівкових розрахунків (у тому числі з використанням електронних платіжних засобів, платіжних застосунків або платіжних пристроїв) за продані ними товари (надані послуги)» видана на реалізацію частини двадцять дев?ятої статті 38 Закону України «Про платіжні послуги», тобто законодавчого акту, який регулює виключно процедури здійснення платежів. Вказана постанова Кабінету Міністрів України установлює, що торговці повинні забезпечити можливість здійснення безготівкових розрахунків (у тому числі з використанням електронних платіжних засобів, платіжних застосунків або платіжних пристроїв) за продані ними товари (надані послуги), включаючи товари (послуги), реалізація надання) яких здійснюється дистанційно з 1 січня 2023 р. - торговці, які провадять господарську діяльність у населених пунктах з чисельністю населення понад 25 тис. осіб (крім торговців, зазначених у підпункті 4 цього пункту). Частина 28 статті 38 Закону України «Про платіжні послуги», на яку посилається в своїх обґрунтуваннях відповідач передбачає, що торговці зобов?язані забезпечувати можливість здійснення безготівкових розрахунків за продані товари (надані послуги), у тому числі за допомогою електронних платіжних засобів та/або платіжних застосунків, та/або платіжних пристроїв. У разі надання можливості здійснювати безготівкові розрахунки за продані товари (надані послуги) за допомогою електронних платіжних засобів, що використовуються в платіжних системах, торговці зобов?язані забезпечувати можливість здійснення таких розрахунків з використанням електронних платіжних засобів не менше трьох платіжних систем, однією з яких є багатоемітентна платіжна система, створена резидентом України. Таким чином, усі нормативні документи регулюють виключно процедури здійснення платежів і жодним чином не регулюють питань виконання розрахункових операцій з використанням програмних реєстраторів розрахункових документів чи технічних вимог до пристроїв, за допомогою яких мають проводитись саме розрахункові операції. До позивача застосовано штрафні (фінансові) санкції на підставі пункту 1 статті 17 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» від 06.07.1995 року №265/95-ВР за порушення вчинене у період з 15.01.2022 по 26.01.2023. Позивач наголошує, що редакція Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування га послуг» від 06.07.1995 року №265/95-ВР, яка діяла протягом часу вчинення правопорушення з 15.10.2022 по 26.01.2023 передбачала звільнення від відповідальності, з огляду на пункт 12 пункту 12 розділу ІІ «Прикінцеві положення» цього Закону. Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо особливостей оподаткування та подання звітності у період дії воєнного стану» від 03.03.2022 року №2118-IX (далі - Закон №2118-IX) розділ ІІ «Прикінцеві положення» Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» доповнено пунктом 12 такого змісту: « 12. Тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, санкції за порушення вимог цього Закону не застосовуються». Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо дії норм на період дії воєнного стану» від 15.03.2022 №2120-IX пункт 12 розділ ІІ «Прикінцеві положення» Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами доповнено словами "крім санкцій за порушення порядку здійснення розрахункових операцій при продажу підакцизних товарів"; Закон набрав чинності 17.03.2022 року з моменту офіційного оприлюднення інформації в офіційному друкованому виданні «Голос України» від 17.03.2022 №58. Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану» від 30.06.2023 №3219-IX пункт 12 розділ ІІ «Прикінцеві положення» Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами викладено у новій редакції: "12. Суб?єкти господарювання звільняються від відповідальності за порушення вимог цього Закону, вчинені ними у період з 1 січня 2022 року до 1 жовтня 2023 року, крім відповідальності за порушення порядку здійснення розрахункових операцій при продажу підакцизних товарів, здійснення діяльності з купівлі/продажу іноземної валюти, діяльності сфері організації та проведення азартних ігор". Закон набрав чинності 01.08.2023 року про що вказано у ньому безпосередньо. Враховуючи, що воєнний стан введено в Україні відповідно до Указу Президента №64/2022 від 24 лютого 2022 року, який в подальшому неодноразово продовжувався і продовжує тривати на дату подання цієї відповіді на відзив, пункт 12 підлягає застосуванню спірних правовідносин, зокрема до періоду вчинення податкового правопорушення та його встановлення контролюючим органом. Таким чином, у період з 07 березня 2022 року по 01 серпня 2023 року діяв встановлений законом мораторій на притягнення до відповідальності суб?єктів господарювання за порушення законодавства про застосування реєстраторів розрахункових операцій, окрім відповідальності за порушення порядку здійснення розрахункових операцій при продажу підакцизних товарів. Відповідно, порушення законодавства щодо застосування реєстраторів розрахункових операцій щодо здійснення розрахункових операцій з обміну споживачами коштів на ігрові замінники проведені Позивачем у період з 15.10.2022 по 26.01.2023, тобто в період дії мораторію, запровадженого Законом №2118-IX, шляхом доповнення пунктом 12 розділу ІІ «Прикінцеві положення» Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» виключають правові підстави для застосування до платника податків штрафних санкцій.

13.05.2024 представником позивача подано до суду заяву про зміну предмету позову у справі.

В подальшому розгляд справи в підготовчому провадженні відкладено до 05.06.2024.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 05.06.2024 закрито підготовче провадження у справі та призначено до розгляду по суті на 26.06.2024.

В подальшому розгляд справи по суті відкладено на 03.07.2024.

В судове засідання, призначене на 03.07.2024, прибули представники сторін, підтримали обрані правові позиції.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору, суд встановив наступні обставини та відповідні їм правовідносини.

Товариство з обмеженою відповідальністю «ВОЛНА 4444» (код ЄДРПОУ 44149403) зареєстровано 04.12.2020.

Видами діяльності за КВЕД є: 92.00 Організування азартних ігор (основний); 68.20 Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна; 70.22 Консультування з питань комерційної діяльності й керування; 77.33 Надання в оренду офісних машин і устатковання, у тому числі комп`ютерів; 93.29 Організування інших видів відпочинку та розваг.

Посадовими особами ГУ ДПС у Волинській області на підставі направлень від 19.11.2022 №128, №129, №130 та наказу від 19.01.2023 №108-п проведено фактичну перевірку залу гральних автоматів, розташованого за адресою: м. Луцьк, вул. Гаврилюка, 3-а, де здійснює діяльність ТОВ «Волна 4444», за наслідками якої складено акт від 27.01.2023 за №1310/03-20-07-05/44149403.

26.01.2023 при проведенні розрахункової операції (у безготівковій формі) на суму 200 грн покупцю видано чек банківського терміналу №0891 від 26.01.2023, та фіскальний чек ПРРО №15HRbug865 від 26.01.2022, який також не містить всіх обов?язкових реквізитів, а саме:

- ідентифікатор сквайра та торгівця або інші реквізити, що дають змогу їх ідентифікувати;

- ідентифікатор платіжного пристрою;

- сума комісійної винагороди (у разі наявності);

- вид операції;

- реквізити електронного платіжного засобу (платіжної картки), допустимі правилами безпеки платіжної системи, перед якими друкуються великі літери «ЕПЗ»;

- напис «ПЛАТІЖНА СИСТЕМА» (найменування платіжної системи, платіжний інструмент якої використовується, код авторизації або інший код, що ідентифікує операцію в платіжній системі та/або код транзакції в платіжній системі, значення коду);

- підпис касира (якщо це передбачено правилами платіжної системи), перед яким друкується відповідно напис «Касир»;

- підпис держателя електронного платіжного засобу (платіжної картки) (якщо це передбачено правилами платіжної системи) в окремих рядках, перед якими друкуються відповідно написи «Касир» та «Держатель ЕПЗ».

Також встановлено, що в період з 15.10.2022 до 26.01.2023 суб?єктом господарювання проводились розрахункові операції в безготівковій формі з використанням електронних платіжних засобів (платіжної картки) платіжних терміналів через зареєстрований у встановленому порядку програмний реєстратор розрахункових операцій, з роздрукуванням та видачею покупцям розрахункових документів не встановленої форми та змісту.

Згідно даних СОД РРО та наданих для перевірки виписок банку про рух коштів, загальний обсяг розрахунків, проведених через ПРРО (ф/н НОМЕР_1 ) в безготівковій формі з використанням платіжних терміналів з роздрукуванням та видачею покупцям розрахункових документів невстановленої форми та змісту, за період з 15.10.2022 до 26.01.2023 становить 2 647 430 грн, чим порушено вимоги п.1, 2 ст. 3 Закону України від 06.07.1995 №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операції у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг».

За результатами перевірки ГУ ДПС у місті Києві прийнято податкове повідомлення рішення від 07.08.2023 № 0524330707, яким застосовано до TOB «Волна 4444» штрафні (фінансові) санкції у розмірі 3 971 145 грн (2 647 430 х 150 %) за не проведення розрахункових операцій через програмний РРО та не видачу розрахункового документу встановленої форми.

Вважаючи спірне податкове повідомлення-рішення протиправним та безпідставним, позивач звернувся до суду із даною позовною заявою.

Відповідно до ст.19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Податковий кодекс України регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків та зборів, а також відповідальність за порушення податкового законодавства (пункт 1.1. статті 1 ПК України).

Пунктом 75.1 статті 75 ПК України передбачено, що контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Правові засади застосування реєстраторів розрахункових операцій та програмних реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг визначає Закон України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» від 6 липня 1995 року № 265/95-ВР. Дія цього закону поширюється на усіх суб`єктів господарювання, їх господарські одиниці та представників (уповноважених осіб) суб`єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції у готівковій та/або безготівковій формі.

За визначеннями, наведеними у статті 2 3акон №265/95-ВР, реєстратор розрахункових операцій - пристрій або програмно-технічний комплекс, в якому реалізовані фіскальні функції і який призначений для реєстрації розрахункових операцій при продажу товарів (наданні послуг), операцій з торгівлі валютними цінностями в готівковій формі та/або реєстрації кількості проданих товарів (наданих послуг), операцій з видачі готівкових коштів держателям електронних платіжних засобів та з приймання готівки для подальшого переказу. До реєстраторів розрахункових операцій відносяться: електронний контрольно-касовий апарат, електронний контрольно-касовий реєстратор, вбудований електронний контрольно-касовий реєстратор, комп`ютерно-касова система, електронний таксометр, автомат з продажу товарів (послуг) тощо; розрахункова операція - приймання від покупця готівкових коштів, платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо за місцем реалізації товарів (послуг), видача готівкових коштів за повернутий покупцем товар (ненадану послугу), а у разі застосування банківської платіжної картки - оформлення відповідного розрахункового документа щодо оплати в безготівковій формі товару (послуги) банком покупця або, у разі повернення товару (відмови від послуги), оформлення розрахункових документів щодо перерахування коштів у банк покупця.

Відповідно до пунктів 1 та 2 статті 3 Закону № 265/95-ВР суб`єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов`язані проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій або через зареєстровані фіскальним сервером контролюючого органу програмні реєстратори розрахункових операцій зі створенням у паперовій та/або електронній формі відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених цим Законом, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок; надавати особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї, включаючи ті, замовлення або оплата яких здійснюється з використанням мережі Інтернет, при отриманні товарів (послуг) в обов`язковому порядку розрахунковий документ встановленої форми та змісту на повну суму проведеної операції, створений в паперовій та/або електронній формі (у тому числі, але не виключно, з відтворюванням на дисплеї реєстратора розрахункових операцій чи дисплеї пристрою, на якому встановлений програмний реєстратор розрахункових операцій QR-коду, який дозволяє особі здійснювати його зчитування та ідентифікацію із розрахунковим документом за структурою даних, що в ньому міститься, та/або надсиланням електронного розрахункового документа на наданий такою особою абонентський номер або адресу електронної пошти).

З наведеного слідує, що суб`єкти господарювання зобов`язані проводити розрахункові операції через реєстратори розрахункових операцій та/або програмні реєстратори розрахункових операцій з фіскальним режимом роботи та видавати (в паперовому вигляді та/або електронній формі) відповідний розрахунковий документ, що підтверджує виконання розрахункової операції.

Пунктом 1 статті 17 Закону № 265/95-ВР встановлено, що за порушення вимог цього Закону до суб`єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції за товари (послуги), за рішенням відповідних контролюючих органів застосовуються фінансові санкції у таких розмірах: у разі встановлення в ході перевірки факту: проведення розрахункових операцій з використанням реєстраторів розрахункових операцій, програмних реєстраторів розрахункових операцій або розрахункових книжок на неповну суму вартості проданих товарів (наданих послуг); непроведення розрахункових операцій через реєстратори розрахункових операцій та/або програмні реєстратори розрахункових операцій з фіскальним режимом роботи; невідповідності на місці проведення розрахунків суми готівкових коштів сумі коштів, зазначеній у денному звіті реєстратора розрахункових операцій, більше ніж на 10 відсотків розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року, а в разі використання розрахункової книжки - загальній сумі продажу за розрахунковими квитанціями, виданими з початку робочого дня; невидача (в паперовому вигляді та/або електронній формі) відповідного розрахункового документа, що підтверджує виконання розрахункової операції, або проведення її без використання розрахункової книжки на окремому господарському об`єкті такого суб`єкта господарювання: 100 відсотків вартості проданих з порушеннями, встановленими цим пунктом, товарів (робіт, послуг) - за порушення, вчинене вперше; 150 відсотків вартості проданих з порушеннями, встановленими цим пунктом, товарів (робіт, послуг) - за кожне наступне вчинене порушення.

Форму та зміст розрахункового документа визначено Положенням про форму та зміст розрахункових документів/електронних розрахункових документів, яке затверджене наказом Міністерства фінансів України від 21 січня 2016 року №13 (Положення № 13).

Відповідно до пунктів 2, 4, 5 розділу ІІ Положення №13 фіскальний чек має містити такі обов`язкові реквізити: найменування суб`єкта господарювання (рядок 1); назва господарської одиниці - найменування, яке зазначене в документі на право власності або користування господарською одиницею і відповідає довіднику «Типи об`єктів оподаткування» та повідомлене ДПС формою 20-ОПП (рядок 2); адреса господарської одиниці - адреса, яка зазначена в документі на право власності чи користування господарською одиницею (назва населеного пункту, назва вулиці, номер будинку/офісу/ квартири) та повідомлена ДПС формою 20-ОПП (рядок 3); для СГ, що зареєстровані як платники ПДВ,- індивідуальний податковий номер платника ПДВ, який надається згідно з Кодексом; перед номером друкуються великі літери «ПН» (рядок 4); для СГ, що не є платниками ПДВ,- податковий номер або серія та номер паспорта / номер ID картки (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовились від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відповідну відмітку в паспорті), перед яким друкуються великі літери «ІД» (рядок 5); якщо кількість придбаного товару (обсяг отриманої послуги) не дорівнює одиниці виміру,- кількість, вартість одиниці виміру придбаного товару (отриманої послуги) (рядок 6); код товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД (зазначається у випадках, передбачених чинним законодавством) (рядок 7); цифрове значення штрихового коду товару (зазначається у випадках, передбачених чинним законодавством, а у разі непередбачення - за бажанням платника) (рядок 8); назва товару (послуги), вартість, літерне позначення ставки ПДВ (рядок 9); ідентифікатор еквайра та торгівця або інші реквізити, що дають змогу їх ідентифікувати (рядок 10); ідентифікатор платіжного пристрою (рядок 11); сума комісійної винагороди (у разі наявності) (рядок 12); вид операції (рядок 13); реквізити електронного платіжного засобу (платіжної картки), допустимі правилами безпеки платіжної системи, перед якими друкуються великі літери «ЕПЗ» (рядок 14); напис «ПЛАТІЖНА СИСТЕМА» (найменування платіжної системи, платіжний інструмент якої використовується, код авторизації або інший код, що ідентифікує операцію в платіжній системі та/або код транзакції в платіжній системі, значення коду) (рядок 15); підпис касира (якщо це передбачено правилами платіжної системи), перед яким друкується відповідно напис «Касир» (рядок 16); підпис держателя електронного платіжного засобу (платіжної картки) (якщо це передбачено правилами платіжної системи) в окремих рядках, перед якими друкуються відповідно написи «Касир» та «Держатель ЕПЗ» (рядок 17); позначення форми оплати (готівкою, електронним платіжним засобом, у кредит, тощо), суму коштів за цією формою оплати та валюту операції (рядок 18); загальна вартість придбаних товарів (отриманих послуг) у межах чека, перед якою друкується слово «СУМА» або «УСЬОГО» (рядок 19); для СГ, що зареєстровані як платники ПДВ,- окремим рядком літерне позначення ставки ПДВ, розмір ставки ПДВ у відсотках, загальну суму ПДВ за всіма зазначеними в чеку товарами (послугами), на початку рядка друкуються великі літери «ПДВ» (рядок 20); для СГ роздрібної торгівлі, що здійснюють реалізацію підакцизних товарів та зареєстровані платниками акцизного податку (СГ, що зареєстровані платниками іншого податку, крім ПДВ),- окремим рядком літерне позначення, розмір ставки такого податку, загальна сума такого податку за всіма зазначеними в чеку товарами (послугами), на початку рядка друкується назва такого податку (рядок 21). У реквізиті «Акцизний податок» його назва наводиться згідно з Кодексом. За потреби дозволяється використовувати скорочення; заокруглення (рядок 22); до сплати (рядок 23); фіскальний номер касового чека / фіскальний номер електронного касового чека, дату (день, місяць, рік) та час (година, хвилина, секунда) проведення розрахункової операції (рядок 24); QR - код, який містить у собі код автентифікації повідомлення (МАС) цього чеку, дату і час здійснення розрахункової операції, фіскальний номер касового чека / фіскальний номер електронного касового чека, суму розрахункової операції, фіскальний номер РРО / фіскальний номер ПРРО) (рядок 25); для касового чека, що створюється програмним реєстратором розрахункових операцій: позначку щодо режиму роботи (офлайн/онлайн), в якому створений касовий чек програмним реєстратором розрахункових операцій (рядок 26), контрольне число, сформоване в режимі офлайн (рядок 27); заводський номер реєстратора розрахункових операцій, перед яким друкуються великі літери «ЗН». Заводський номер для програмних реєстраторів розрахункових операцій не зазначається (рядок 28); фіскальний номер реєстратора розрахункових операцій, перед яким друкуються великі літери «ФН» або фіскальний номер програмного реєстратора розрахункових операцій, перед яким друкуються великі літери «ФН ПРРО» (рядок 29); напис «ФІСКАЛЬНИЙ ЧЕК» та графічне зображення найменування або логотипу виробника (рядок 30).

Рядки 11-18 фіскального чека заповнюються у разі застосування під час проведення розрахунків з використанням електронного платіжного засобу (платіжної картки) платіжного терміналу, з`єднаного або поєднаного з реєстратором розрахункових операцій.

Рядки 14, 15, 17 фіскального чека повторюються відповідно до кількості електронних платіжних засобів, з використанням яких здійснюється оплата.

Як вбачається з акту перевірки відповідачем було встановлено, що у розрахункових документах, а саме у фіскальних чеках, які роздруковувались позивачем з РРО були відсутні обов`язкові реквізити, а саме:

- ідентифікатор сквайра та торгівця або інші реквізити, що дають змогу їх ідентифікувати;

- ідентифікатор платіжного пристрою;

- сума комісійної винагороди (у разі наявності);

- вид операції;

- реквізити електронного платіжного засобу (платіжної картки), допустимі правилами безпеки платіжної системи, перед якими друкуються великі літери «ЕПЗ»;

- напис «ПЛАТІЖНА СИСТЕМА» (найменування платіжної системи, платіжний інструмент якої використовується, код авторизації або інший код, що ідентифікує операцію в платіжній системі та/або код транзакції в платіжній системі, значення коду);

- підпис касира (якщо це передбачено правилами платіжної системи), перед яким друкується відповідно напис «Касир»;

- підпис держателя електронного платіжного засобу (платіжної картки) (якщо це передбачено правилами платіжної системи) в окремих рядках, перед якими друкуються відповідно написи «Касир» та «Держатель ЕПЗ».

Отже, за результатами фактичної перевірки ТОВ «Волна 4444» контролюючий орган, який проводив перевірку прийшов до висновку, що платником податків видаються фіскальні чеки у яких відсутні обов`язкові реквізити (вказані в рядках 11-18 - п. 2 розділу ІІ Положення про форму та зміст розрахункових документів/електронних розрахункових документів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України № 13 від 21.01.2016 (далі Положення № 13) і на цій підставі такі фіскальні чеки відповідно до абзацу другого пункту 3 розділу І Положення № 13 не приймаються як розрахункові документи.

ТОВ «ВОЛНА 4444» використовує в господарській діяльності програмного реєстратора розрахункових операцій (далі ПРРО) на підставі публічного договору (оферти) з ТОВ «ВЧАСНО СЕРВІС». Публічні договори розміщені на веб-сайті ТОВ «Вчасно СЕРВІС» за посиланням https://kasa.vchasno.com.ua/oferta

Оферта (Публічний договір), чинна з 01.01.2023 року (розміщена за посиланням https://kasa.vchasno.com.ua/oferta_01-01-2023 ) передбачає:

1.1. Цей документ є відкритою пропозицією (надалі Оферта) ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ ВЧАСНО СЕРВІС (надалі Оператор), якому належить право інтелектуальної власності на програмну продукцію у вигляді онлайн-сервісу Вчасно Каса, щодо укладення Договору про надання послуг (надалі Договір) на викладених у цій Оферті умовах.

1.2. Відповідно до статей 205, 634, 638-642, 901-907 Цивільного кодексу України, в разі прийняття викладених в Оферті умов шляхом попередньої оплати послуг та/або вчинення конклюдентних дій на виконання умов цієї Оферти, особа, яка провадить акцепт Оферти, стає Користувачем онлайн-сервісу Вчасно Каса (акцепт Оферти рівнозначний укладенню Договору на умовах викладених в Оферті).

3.1. Предметом Договору є надання Оператором Користувачу наступних послуг:

3.1.1. Надання Доступу Користувачу до Сервісу Вчасно Каса, що забезпечує реєстрацію розрахункових операцій згідно з Законом України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» та автоматизацію процесів зберігання, пошуку, аналізу електронних розрахункових документів, електронних фіскальних звітів, електронних фіскальних звітних чеків, в тому числі, шляхом взаємодії з іншими програмними продуктами (застосунками) за допомогою яких Користувач може отримати Доступ до Сервісу Вчасно Каса відповідно до обраних Користувачем Тарифів Сервісу Вчасно Каса, які розміщені за посиланням http://kasa.vchasno.com.ua/ (надалі Послуги Доступу до Сервісу Вчасно Каса);

3.1.2. Надання Користувачу послуги з надсилання електронних розрахункових документів на кінцеве обладнання клієнтів/покупців Користувача у форматі Viber-повідомлення або SMS-повідомлення (надалі Додаткові послуги);

3.1.3. Надання Користувачу послуги з налаштування інтеграції Сервісу Вчасно Каса з обліковими системами Користувача (надалі Послуги з налаштування інтеграції).

4.1. Доступ до Сервісу Вчасно Каса надається Оператором Користувачу протягом строку дії Тарифу, але, в будь-якому випадку, не раніше реєстрації Користувача.

4.2. Реєстрація та активація Користувача в Сервісі Вчасно Каса здійснюється шляхом використання засобів електронної ідентифікації відповідно до Закону України Про електронні довірчі послуги. Оператор здійснює активацію Користувача через перевірку відповідності кваліфікованого сертифікату відкритого ключа або удосконаленого електронного підпису/удосконаленої електронної печатки Користувача отриманим від нього ідентифікаційним даним.

7.1. Оферта набуває чинності з моменту розміщення в мережі Інтернет за посиланням https://kasa.vchasno.ua/ (https://kasa.vchasno.com.ua/) і діє до моменту відкликання Оферти Оператором.

7.2. Оператор залишає за собою право вносити зміни в умови Оферти та/або відкликати Оферту в будь-який момент на власний розсуд. У разі внесення Оператором змін до Оферти, такі зміни вступають в силу з моменту розміщення зміненого тексту Оферти на веб-сайті за вказаним в пункті 7.1 Договору посиланням, якщо інший строк набрання чинності змін не визначений додатково при такому розміщенні.

8.1. Договір набирає чинності з моменту акцепту Оферти Користувачем і діє 1 (один) рік, але, у будь якому випадку, до повного виконання Сторонами своїх зобов`язань за цим Договором. Якщо за 10 (десять) календарних днів до дати закінчення строку дії Договору жодна із Сторін не повідомила іншу про припинення цього Договору, то строк дії Договору вважається продовженим на кожний наступний рік.

07.09.2022 року ТОВ «ВОЛНА 4444» до контролюючого органу через електронний кабінет платника було подано заяви про реєстрацію програмного реєстратора за формою № 1-ПРРО.

Квитанціями 1 до поданих заяв платника податків було поінформовано, що «Документ прийнято» в поясненнях вказана інформація,

- ПРРО «Вчасно Каса» з локальним номером «1561» призначено фіскальний номер « 4000393248» (копії заяв та квитанцій про прийняття документів додаються).

Крім того, платник податків 07.09.2022 року подав контролюючому органу повідомлення про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність за формою № 20-ОПП.

Таким чином, Позивач у своїй господарській діяльності використовує в приміщенні, розташованому за адресою: м. Луцьк, вул. Гаврилюка, буд. 3а, належним чином зареєстрований ПРРО «Вчасно Каса» з фіскальним номером 4000393248.

Обставина наявності та використання вказаного, належним чином зареєстрованого ПРРО, підтверджується інформацією зазначеною контролюючим органом в акті перевірки, а саме п. 2.1.10 акту перевірки.

Крім того, для забезпечення можливості застосування безготівкових розрахунків позивач у господарській діяльності використовує платіжні термінали (РОS - термінали) АТ «СЕНС БАНКу».

Між собою ПРРО та РОS термінали ні фізично, ні програмно не поєднанні, відповідно покупцям при безготівкових розрахунках з використанням платіжних карток видаються два чеки з ПРРО та РОS терміналу. Вказана обставина підтверджується матеріалами перевірки і доданими до них копіями фіскальних чеків, що були надані суду відповідачем разом з відзивом.

До позовної заяви ТОВ «ВОЛНА 4444» було надано копію листа ТОВ «ВЧАСНО СЕРВІС» від 18.10.2022 року № 18/10/VCH-108, яким підтверджено надання Позивачу послуги з доступу до онлайн-сервісу Вчасно Каса з реєстраторами фіскальні номери 4000110872, 4000110873, 4000393248, 4000350912, 4000407334, 4000155389.

А також вказаним листом повідомлено, що ТОВ «ВОЛНА 4444» використовує Web-версію ПРРО Вчасно Каса технічними характеристиками якої не передбачена можливість його інтеграції з платіжними терміналами. Наразі не вбачається можливою технічна реалізація обміну інформацією між Web-версію ПРРО Вчасно Каса та платіжними терміналами.

Враховуючи викладене, відкриті відомості ТОВ «ВЧАСНО СЕРВІС», як надавача послуг ПРРО та персональний лист від 18.10.2022 року № 18/10/VCH-108 на запит Позивача підтверджує, що не тільки РОS - термінали АТ «СЕНС БАНК» не можуть бути поєднанні з Web-версію ПРРО, яке використовує ТОВ «ВОЛНА 4444», але таке поєднання технічно не можливе взагалі.

Приписами пункту 4 розділу 2 Положення № 13 передбачено, що рядки 11-18 фіскального чека заповнюються у разі застосування під час проведення розрахунків з використанням електронного платіжного засобу (платіжної картки) платіжного терміналу, з`єднаного або поєднаного з реєстратором розрахункових операцій.

Таким чином, обов`язок платника податків із заповнення рядків 11-18 фіскального чека виникає виключно за умови з`єднання платіжного терміналу з реєстратором розрахункових операцій.

Враховуючи фактичні обставини, використання позивачем Web-версії ПРРО, які зареєстровані ДПС України з присвоєнням їм фіскальних номерів та підтвердження надавача послуг ПРРО ТОВ «ВЧАСНО СЕРВІС» про відсутність з`єднання та технічної неможливості з`єднання (поєднання) ПРРО з платіжними терміналами, про що достеменно відомо контролюючому органу під час виходу на проведення перевірки, який використовується інформація з інформаційних баз контролюючих органів, а також є очевидно прямим та безпосереднім підтвердженням відсутності технічної можливості таких пристроїв та передбачає право платника податків не здійснювати заповнювати та друкувати рядки 11-18 фіскального чека на відсутність, яких вказує контролюючий орган в Акті перевірки, як підставу для застосування до цього платника податків відповідальності.

Верховний Суд в постанові від 03.11.2023 у справі №640/23582/21 сформулював правову позицію щодо застосування норм пункту 4 розділу ІІ Положення №13.

Зокрема Верховний Суд вказав, що суб`єкт господарювання при здійснені розрахункової операції в розрахунковому документі зазначає рядки 10-17, зазначені в пунктах 2, 4, 5 розділу ІІ Положення №13 (нумерація рядків фіскального чеку в редакції до липня 20221 року) лише у разі застосування під час проведення розрахунків електронного платіжного засобу (платіжної картки) платіжного терміналу, з`єднаного або поєднаного з реєстратором розрахункових операцій. У разі, якщо платіжний термінал не з`єднаний з РРО, господарюючий суб`єкт не зобов`язаний вказувати ці реквізити в розрахунковому документі. В такому випадку немає підстав розцінювати не відповідність (не роздрукування, не видача) розрахункового документу встановленим вимогам, як порушення п.п.1,2 ст. 3 Закону № 265/95-ВР. Діючим законодавством не встановлено обов`язку використовувати лише платіжні термінали, з`єднанні або поєднанні з РРО/ПРРО. Не заповнення у фіскальному чеку рядків 10 - 17 не змінює встановленого факту придбання товару покупцем у визначеного продавця, а згаданий чек підтверджує виконання розрахункової операції.

З урахуванням вказаної правової позиції Верховного Суду, встановлених під час судового розгляду обставин та досліджених доказів, суд вважає необґрунтованим висновок відповідача про порушення позивачем норм Закону №265/95-ВР, у зв`язку з формуванням та видачею споживачам послуг фіскальних чеків без заповнення рядків 11-18, передбачених п.2 розділу ІІ Положення №13.

За таких обставин суд дійшов висновку, що відповідачем не доведено належними та допустимими доказами твердження про порушення позивачем вимог пунктів 1, 2 статті 3 Закону №265.

Стосовно посилання представника відповідача на вимоги Постанови № 894 про зобов`язання надавачів послуг забезпечити відображення реквізитів про трансакції у фіскальних чеках РРО/ПРРО, суд зазначає наступне.

Постанова Кабінету Міністрів України від 29.07.2022 № 894 «Про встановлення строків, до настання яких торговці повинні забезпечити можливість здійснення безготівкових розрахунків (у тому числі з використанням електронних платіжних засобів, платіжних застосунків або платіжних пристроїв) за продані ними товари (надані послуги)» видана на реалізацію частини двадцять дев`ятої статті 38 Закону України «Про платіжні послуги», тобто законодавчого акту, який регулює виключно процедури здійснення платежів.

Вказана постанова Кабінету Міністрів України установлює, що торговці повинні забезпечити можливість здійснення безготівкових розрахунків (у тому числі з використанням електронних платіжних засобів, платіжних застосунків або платіжних пристроїв) за продані ними товари (надані послуги), включаючи товари (послуги), реалізація (надання) яких здійснюється дистанційно з 1 січня 2023 р. - торговці, які провадять господарську діяльність у населених пунктах з чисельністю населення понад 25 тис. осіб (крім торговців, зазначених у підпункті 4 цього пункту).

Частина 28 статті 38 Закону України «Про платіжні послуги» на яку посилається в своїх обґрунтуваннях відповідач передбачає, що торговці зобов`язані забезпечувати можливість здійснення безготівкових розрахунків за продані товари (надані послуги), у тому числі за допомогою електронних платіжних засобів та/або платіжних застосунків, та/або платіжних пристроїв. У разі надання можливості здійснювати безготівкові розрахунки за продані товари (надані послуги) за допомогою електронних платіжних засобів, що використовуються в платіжних системах, торговці зобов`язані забезпечувати можливість здійснення таких розрахунків з використанням електронних платіжних засобів не менше трьох платіжних систем, однією з яких є багатоемітентна платіжна система, створена резидентом України.

Відповідачем фактичною перевіркою встановлено порушення позивачем пунктів 1 та 2 статті 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» № 265/95-ВР від 6 липня 1995 року протягом періоду з 15.10.2022 по 26.01.2023.

Оскаржуване податкове повідомлення-рішення ГУ ДПС у м. Києві було прийнято 07.08.2023 № 0524330707, яким до ТОВ «ВОЛНА 4444» застосовано штрафні (фінансові) санкції в розмірі 3 971 145,00 грн. за платежем штрафні санкції за порушення законодавства про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг.

Таким чином, до позивача застосовано штрафні (фінансові) санкції на підставі пункту 1 статті 17 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» від 06.07.1995 року №265/95-ВР за порушення вчинене у період з 15.01.2022 по 26.01.2023.

Суд зазначає, що редакція Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» від 06.07.1995 року № 265/95-ВР, яка діяла на протягом часу вчинення правопорушення з 15.10.2022 по 26.01.2023 передбачала звільнення від відповідальності, з огляду на пункт 12 пункту 12 розділу II «Прикінцеві положення» цього Закону.

Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо особливостей оподаткування та подання звітності у період дії воєнного стану» від 03.03.2022 року № 2118-IX (далі Закон № 2118-IX) розділ II «Прикінцеві положення» Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» доповнено пунктом 12 такого змісту: « 12. Тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, санкції за порушення вимог цього Закону не застосовуються».

Закон набрав чинності 07.03.2022 з моменту офіційного оприлюднення інформації в офіційному друкованому виданні «Голос України» від 07.03.2022 № 48.

Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо дії норм на період дії воєнного стану» від 15.03.2022 №2120-ІХ пункт 12 розділ II «Прикінцеві положення» Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами доповнено словами "крім санкцій за порушення порядку здійснення розрахункових операцій при продажу підакцизних товарів".

Закон набрав чинності 17.03.2022 з моменту офіційного оприлюднення інформації в офіційному друкованому виданні «Голос України» від 17.03.2022 № 58.

Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану» від 30.06.2023 № 3219-ІХ пункт 12 розділ II «Прикінцеві положення» Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами викладено у новій редакції:

"12. Суб`єкти господарювання звільняються від відповідальності за порушення вимог цього Закону, вчинені ними у період з 1 січня 2022 року до 1 жовтня 2023 року, крім відповідальності за порушення порядку здійснення розрахункових операцій при продажу підакцизних товарів, здійснення діяльності з купівлі/продажу іноземної валюти, діяльності у сфері організації та проведення азартних ігор".

Закон набрав чинності 01.08.2023.

Враховуючи, що воєнний стан введено в Україні відповідно до Указу Президента № 64/2022 від 24 лютого 2022 року, який в подальшому неодноразово продовжувався і продовжує тривати, пункт 12 підлягає застосуванню до спірних правовідносин, зокрема до періоду вчинення податкового правопорушення та його встановлення контролюючим органом.

Таким чином, у період з 07 березня 2022 року по 01 серпня 2023 року діяв встановлений законом мораторій на притягнення до відповідальності суб`єктів господарювання за порушення законодавства про застосування реєстраторів розрахункових операцій, окрім відповідальності за порушення порядку здійснення розрахункових операцій при продажу підакцизних товарів.

Наведені факти притягнення позивача до відповідальності у період дії мораторію не спростовані відповідачем.

Оцінивши надані сторонами докази та матеріали справи у їх сукупності, суд дійшов висновку, що оскаржуване податкове повідомлення-рішення не відповідає вимогам правомірності, визначеним ч. 2 ст. 2 КАС України, а тому позовні вимоги щодо визнання податкового повідомлення-рішення від 07 серпня 2023 року №0524330707 протиправним та таким, що підлягає скасуванню є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна, довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Частиною 2 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Відтак на підставі вищевикладеного, суд дійшов висновку, що адміністративний позов є обґрунтованим та підлягає задоволенню.

Відповідно до ч. 1 ст. 143 Кодексу адміністративного судочинства України суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі.

Відповідно до ч. 1 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

З матеріалів справи встановлено, що за подання позовної заяви позивачем сплачено судовий збір у розмірі 59 567,17 грн, що підтверджується квитанціями від 24.08.2023 та від 03.02.2024.

Отже, оскільки позовну заяву задоволено повністю, судовий збір у сумі 59 567,17 грн підлягає стягненню на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.

Керуючись статтями 2, 9, 77, 78, 90, 139, 241-246, 262 Кодексу адміністративного судочинства України,

в и р і ш и в:

Позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю «ВОЛНА 4444» (пл. Спортивна, 1А, м. Київ, код ЄДРПОУ 44149403) до Головного управління ДПС у м. Києві (вул. Шолуденка, 33/19, м. Київ, 04116, код ЄДРПОУ 44116011) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у м. Києві від 07 серпня 2023 року №0524330707.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «ВОЛНА 4444» судові витрати по сплаті судового збору в розмірі 59 567,17 грн за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у м. Києві, як відокремленого підрозділу ДПС України.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення .

У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

Повний текст рішення виготовлено 05 липня 2024 року.

Суддя Парненко В.С.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.07.2024
Оприлюднено08.07.2024
Номер документу120212761
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо грошового обігу та розрахунків, з них за участю органів доходів і зборів

Судовий реєстр по справі —320/2150/24

Постанова від 27.11.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Єгорова Наталія Миколаївна

Постанова від 27.11.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Єгорова Наталія Миколаївна

Ухвала від 08.10.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Єгорова Наталія Миколаївна

Ухвала від 09.08.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Єгорова Наталія Миколаївна

Рішення від 03.07.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Парненко В.С.

Ухвала від 05.06.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Парненко В.С.

Ухвала від 24.04.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Парненко В.С.

Ухвала від 29.02.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Парненко В.С.

Ухвала від 25.01.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Парненко В.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні