ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
15 квітня 2024 року Справа № 319/993/21 ЗП/280/98/21 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі
головуючого судді Максименко Л.Я.
за участю секретаря судового засідання П`яниди Б.В.
представника позивача - Железняка В.К.
представника відповідача не прибув
третя особа - не прибула
розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами загального позовного провадження адміністративну справу
за позовною заявою ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 )
третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - ОСОБА_2 ( АДРЕСА_2 , РНОКПП НОМЕР_2 )
про визнання незаконним рішення, -
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 (далі - позивач) звернулась із позовною заявою до Смирновської сільської ради Більмацького району Запорізької області (далі - відповідач), в якій позивач просить суд визнати незаконними рішення Смирновської сільської ради Більмацького району Запорізької області №8 від 19.10.2020 року та№10 від 19.10.2020 року.
В обґрунтування позову (фактично викладене у відповіді на відзив) посилається на те, що наявність в оскаржуваному рішенні п.6-12, пов`язаних з розробкою та затвердженням детального плану території земельної ділянки, що підлягає виділу для ведення особистого селянського господарства, значно ускладнює розроблення проекту відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства, потребує значних додаткових фінансових витрат, збільшує час виготовлення документації. Зазначає, що при розроблені документації із землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства з метою передачі у власність без зміни цільового призначення земельної ділянки зайвою та непотрібною є розробка та завтвердження плану території земельної ділянки. Щодо пунктів 1-5 оскаржуваного рішення, то сам позивач вважав їх протиправними з тих підстав, що було виділено земельну ділянку меншої площі, ніж було вказано у заяві. На підставі викладеного, просить задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.
Відповідач позовні вимоги не визнав. У відзиві від 06.01.2022 вх.№ 1100 посилається на те, що ОСОБА_1 у позовній заяві не зазначає які саме норми законодавства були порушені відповідачем при прийнятті оскаржуваних рішень, в чому полягає їх незаконність. Вказівка на те, що вказані земельні ділянки знаходяться поряд з будинком та бажання мати у власності саме їх, не свідчить про незаконність винесених сільською радою рішень про надання дозволів на виготовлення документації із землеустрою проекту щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства. На підставі викладеного, просить відмовити у задоволенні позову.
Третя особа письмові пояснення по суті спору не надала. У підготовчому засіданні 10.02.2022 заперечила проти задоволення позовних вимог.
12 листопада 2021 року до Запорізького окружного адміністративного суду від Куйбишевського районного суду Запорізької області надійшла справа за позовною заявою ОСОБА_1 до Смирновської сільської ради Більмацького району Запорізької області про визнати незаконними рішення Смирновської сільської ради Більмацького району Запорізької області №8 від 19.10.2020 року та №10 від 19.10.2020 року.
Ухвалою суду від 17.11.2021 позовну заяву залишено без руху.
Ухвалою суду від 13.12.2021 відкрито загальне позовне провадження в адміністративній справі №280/993/21 та призначено підготовче судове засідання на 12.01.2022.
Протокольною ухвалою суду від 12.01.2022 відкладено підготовче засідання до 26.01.2022.
Протокольною ухвалою суду від 26.01.2022 залучено до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача ОСОБА_2 . Відкладено підготовче засідання до 10.02.2022.
Ухвалою суду від 10.02.2022 провадження в адміністративній справі №319/993/21 за позовом ОСОБА_1 до Смирновської сільської ради Пологівського району Запорізької області, третя особа ОСОБА_2 про визнання незаконним рішення Смирновської сільської ради Більмацького району Запорізької області №8 від 19.10.2020 року,- закрито.
Протокольною ухвалою суду продовжено строк підготовчого провадження терміном на 30 днів, оголошена перерва у підготовчому засіданні до 03.03.2022.
Указом Президента України від 24.02.2022 № 64 Про введення воєнного стану в Україні в Україні оголошено воєнний стан строком па 30 днів, починаючи з 24.02.2022.
28.02.2022 тимчасово виконуючим обов`язки голови Запорізького окружного адміністративного суду у зв`язку з загрозою життю, здоров`ю і безпеці відвідувачів суду, працівників суду та суддів був виданий наказ № 11 Про встановлення особливого режиму роботи Запорізького окружного адміністративного суду в умовах воєнного стану, яким з розгляду були зняті всі адміністративні справи, призначені до розгляду в період з 01.03.2022 по 04.03.2022.
Наказами тимчасово виконуючого обов`язки голови Запорізького окружного адміністративного суду від 09.03.2022 № 12, від 11.03.2022 № 13, від 18.03.2022 № 14, від 25.03.2022 № 15, від 01.04.2022 № 16, від 08.04.2022 № 17, від 15.04.2022 № 18, від 22.04.2022 № 21, від 29.04.2022 № 22 строк дії наказу від 28.02.2022 № 11 Про встановлення особливого режиму роботи Запорізького окружного адміністративного суду в умовах воєнного стану продовжений до 06.05.2022 включно.
Ухвалою суду від 20.05.2022 відкладено підготовче засідання на 30.06.2022.
Протокольною ухвалою суду від 30.06.2022 відкладено підготовче судове засідання до 05.09.2022.
Протокольною ухвалою суду від 05.09.2022 відкладено підготовче судове засідання до 28.11.2022.
Протокольною ухвалою суду від 28.11.2022 відкладено підготовче судове засідання до 21.02.2023.
Ухвалою суду від 28.02.2023 відкладено підготовче засідання на 23.05.2023.
Ухвалою суду від 23.05.2023 відкладено підготовче засідання на 22.08.2023.
Протокольною ухвалою суду від 22.08.2023 відкладено підготовче засідання до 18.12.2023.
Ухвалою суду від 18.12.2023 відкладено підготовче засідання на 21.03.2024.
Ухвалою суду від 06.02.2024 забезпечено участь представника ОСОБА_1 у підготовчих та судових засіданнях в режимі відеоконференцзв`язку.
Протокольною ухвалою суду від 21.03.2024 закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду на 15.04.2024.
У судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги, просить суд задовольнити.
15.04.2024 у судовому засіданні оголошено вступну та резолютивну частини судового рішення.
Розглянувши матеріали справи, з`ясувавши думку сторін, суд встановив наступне.
Рішенням Смирновської сільської ради Більмацького району Запорізької області №8 від 19.10.2020 надано дозвіл на розробку документації із землеустрою проекту щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства, за рахунок земель комунальної власності ( АДРЕСА_3 ) на території Смирновської сільської ради у власність гр. ОСОБА_2 орієнтовною площею 0,90 га згідно з додатком 1.
Рішенням Смирновської сільської ради Більмацького району Запорізької області №10 від 19.10.2020 надано дозвіл на розробку документації із землеустрою проекту щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства, за рахунок земель комунальної власності ( АДРЕСА_3 ) на території Смирновської сільської ради у власність гр. ОСОБА_1 орієнтовною площею 1,2000 га згідно з додатком 1.
Не погоджуючись із рішеннями Смирновської сільської ради Більмацького району Запорізької області №8 від 19.10.2020 року та№10 від 19.10.2020 року позивач звернувся із вказаною позовною заявою до суду.
Всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини справи, на яких ґрунтується позов, дослідивши надані позивачем та відповідачем докази, суд приходить до наступних висновків.
Органи місцевого самоврядування відповідно до Закону України від 21 травня 1997 року № 280/97-ВР «Про місцеве самоврядування в Україні» (далі - Закон № 280/97-ВР) наділені значними повноваженнями у різних галузях, зокрема у сферах бюджету та фінансів, соціально-економічного і культурного розвитку, управління комунальною власністю, житлово-комунального господарства, регулювання земельних відносин, соціального захисту населення тощо. Реалізуючи зазначені повноваження, органи місцевого самоврядування наділені правом приймати управлінські рішення.
У статті 1 Закону № 280/97-ВР наведено визначення виконавчих органів рад, згідно з яким ці органи, які відповідно до Конституції України та цього Закону створюються сільськими, селищними, міськими, районними в містах (у разі їх створення) радами для здійснення виконавчих функцій і повноважень місцевого самоврядування у межах, визначених цим та іншими законами.
Пунктом 34 частини першої статті 26 Закону № 280/97-ВР установлено, що до питань місцевого значення належить регулювання сільськими, селищними, міськими радами земельних відносин.
У статті 12 Земельного кодексу України (далі - ЗК України) визначені повноваження сільських, селищних, міських рад та їх виконавчих органів, до яких, зокрема, належать: розпорядження землями територіальних громад; передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб відповідно до цього Кодексу; надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу; надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу; організація землеустрою; вирішення інших питань у галузі земельних відносин відповідно до закону.
Відповідно до пункту 34 частини першої статті 26 Закону № 280/97-ВР виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються питання регулювання земельних відносин.
Згідно із частиною першою статті 116 ЗК України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону.
Згідно із частиною шостою статті 118 ЗК України громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки.
Положеннями частини сьомої вказаної статті визначено, зокрема, що відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови в наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об`єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку. У разі якщо в місячний строк з дня реєстрації клопотання відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування не надав дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або мотивовану відмову у його наданні, то особа, зацікавлена в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності, у місячний строк з дня закінчення зазначеного строку має право замовити розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки без надання такого дозволу, про що письмово повідомляє відповідний орган. До письмового повідомлення додається договір на виконання робіт із землеустрою щодо відведення земельної ділянки.
Згідно із частинами восьмою - одинадцятою статті 118 ЗК України проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки погоджується в порядку, встановленому статтею 186-1 цього Кодексу. Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування у двотижневий строк з дня отримання погодженого проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (а в разі необхідності здійснення обов`язкової державної експертизи землевпорядної документації згідно із законом - після отримання позитивного висновку такої експертизи) приймає рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у власність. Відмова органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування у передачі земельної ділянки у власність або залишення клопотання без розгляду можуть бути оскаржені до суду. У разі відмови органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування у передачі земельної ділянки у власність або залишення заяви без розгляду питання вирішується в судовому порядку.
Наведеними нормами встановлено підстави, порядок, строки передачі земельної ділянки у користування та органи, уповноважені розглядати ці питання. Вони передбачають, зокрема, що для передачі земельної ділянки у користування, зацікавлена особа звертається до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування із клопотанням для отримання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, за результатами розгляду якого, визначені в статті 122 ЗК України органи приймають одне з відповідних рішень. Отримання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки не означає позитивного рішення про надання її у власність чи користування.
Крім того, надання дозволу на розробку проекту землеустрою є першою стадією земельно-правової процедури щодо отримання земельних ділянок.
У постанові від 30.05.2018 у справі №826/5737/16 Велика Палата Верховного Суду дійшла висновку, що надання дозволу уповноваженим органом місцевого самоврядування на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки із земель комунальної власності не означає позитивного рішення про передачу її в користування, а направлене на ідентифікацію земельної ділянки, яка в подальшому може стати предметом передачі.
Надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки не покладає на орган місцевого самоврядування обов`язку (не є підставою для виникнення зобов`язання перед особою, яка розробила проект землеустрою) щодо надання цієї земельної ділянки у власність чи користування.
Аналогічних висновків дійшов Верховний Суд у постановах від 05.03.2020 у справі № 495/8898/16-а, від 06.09.2021 у справі № 380/1/20, від 09.12.2021 у справі № 2340/2819/18, у справі № 826/12764/16 від 30.11.2022, у справі № 442/2476/17 від 04.07.2023, у справі № П/811/506/18 від 23.08.2023.
За своєю правовою природою рішення про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки не породжують на цій стадії виникнення у особи, якій надано такий дозвіл, права власності або права користування на таку земельну ділянку, а зазначений дозвіл є лише наслідком дотримання особою порядку звернення за таким дозволом.
Судом встановлено, що 28.08.2020 до Смирновської сільської ради надійшла заява ОСОБА_1 про надання дозволу на виготовлення документації із землеустрою проекту щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства орієнтовною площею 2,0га, яка знаходиться на території Смирновської сільської ради в с.Діброва для передачі у власність (копія заяви із схемою розміщення бажаної земельної ділянки долучена до справи).
Також, 15.10.2020 до Смирновської сільської ради надійшла заява ОСОБА_2 про надання дозволу на виготовлення документації із землеустрою проекту щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства орієнтовною площею 0,90га, яка знаходиться на території Смирновської сільської ради в с.Діброва для передачі у власність (копія заяви із схемою розміщення бажаної земельної ділянки долучена до справи). Зазначена земельна ділянка частково співпадала з позначеною земельною ділянкою, визначеною позивачем.
Рішенням Смирновської сільської ради Більмацького району Запорізької області №8 від 19.10.2020 надано дозвіл на розробку документації із землеустрою проекту щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства, за рахунок земель комунальної власності ( АДРЕСА_3 ) на території Смирновської сільської ради у власність гр. ОСОБА_2 орієнтовною площею 0,90 га згідно з додатком 1.
Рішенням Смирновської сільської ради Більмацького району Запорізької області №10 від 19.10.2020 надано дозвіл на розробку документації із землеустрою проекту щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства, за рахунок земель комунальної власності ( АДРЕСА_3 ) на території Смирновської сільської ради у власність гр. ОСОБА_1 орієнтовною площею 1,2000 га згідно з додатком 1. Попереджено ОСОБА_1 про невідповідність місця розташування суміжної земельної ділянки кадастровий номер 23227783003:03:002:0003.
19.05.2021 ОСОБА_1 звернулась із заявою до Смирновської сільської ради Більмацького району Запорізької області щодо надання дозволу на виготовлення документації із землеустрою проекту щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства орієнтовною площею 2 га, яка знаходиться на території Смирновської сільської ради в с. Діброва для передачі у власність, біля дому де вона мешкає, у зв`язку із з`ясуванням, що попередньо визначене розташування земельної ділянки накладається на земельну ділянку, яка перебуває у чужій власності.
Рішенням Смирновської сільської ради Більмацького району Запорізької області №40 від 02.06.2021 надано дозвіл на розробку документації із землеустрою проекту щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства, за рахунок земель комунальної власності ( АДРЕСА_3 ) на території Смирновської сільської ради у власність гр. ОСОБА_1 орієнтовною площею 1,2000 га згідно з додатком 1. Попереджено ОСОБА_1 про невідповідність місця розташування суміжної земельної ділянки кадастровий номер 23227783003:03:002:0003.
02.06.2021 ОСОБА_1 знову звертається до Смирновської сільської ради Більмацького району Запорізької області із заявою щодо надання дозволу на виготовлення документації із землеустрою проекту щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства орієнтовною площею 0,9 га, яка знаходиться на території Смирновської сільської ради в с. Діброва для передачі у власність (місце розташування аналогічне, як у заяві Короткової від 15.10.2021).
Рішенням сьомої сесії Смирновської сільської ради Більмацького району Запорізької області восьмого скликання №32 від 23.07.2021 ОСОБА_1 надано дозвіл на розробку документації із землеустрою проекту щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства для передачі у власність за рахунок земель комунальної власності на території Смирновської сільської ради Більмацького району Запорізької області за адресою с. Діброва, орієнтовною площею 0,9 га згідно з додатком 1.
Проте, ОСОБА_1 21.07.2021 знову звернулася до Смирновської сільської ради із заявою від 21.07.2021 в якій просила у зв`язку із наданням дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки згідно рішення від 02.06.2021 №____ площею 1,2000га та рішення від 21.07.2021 №_____ площею 0,9000га відповідно до ст.ст. 118,121 ЗК України об`єднати дві суміжні ділянки та надати дозвіл на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства на території Смирновської сільської ради загальною площею 2,000га для передачі у власність.
Відповідно до поданої заяви на сесію було винесено проект рішення «Про надання дозволу на розробку проекту із землеустрою щодо відведення земельної ділянки для передачі у власність гр. ОСОБА_1 ». Проте, депутатами проголосовано проти надання такого дозволу.
За змістом статті 118 ЗК України завершальним етапом процедури безоплатної приватизації земельних ділянок є саме затвердження проекту землеустрою та передача (надання) земельної ділянки у власність. Таким чином, реальні законні сподівання на оформлення права власності на земельну ділянку виникають не після отримання дозволу на розроблення проекту землеустрою, чи погодження проекту, а саме з моменту звернення до відповідного органу виконавчої влади, чи органу місцевого самоврядування із проханням затвердити погоджений проект землеустрою та передання земельної ділянки (постанови Верховного Суду від 27 березня 2024 року у справі № 695/1038/22, від 11 квітня 2024 року в справі № 607/10862/22, від 02 червня 2021 року в справі № 700/316/20-ц).
Так, судом встановлено, що рішенням Смирновської сільської ради Пологівського району Запорізької області № 36 від 26.10.2021 затверджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства та передано безоплатно у власність земельну ділянку кадастровий номер 2322783000:03:001:0001 площею 0,8203 га в АДРЕСА_3 .
Також, з наданого у підготовчому засіданнівитягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності від 07.02.2022 судом встановлено, що земельна ділянка з кадастровим номером 2322783000:03:001:0001 площею 0,8203 га зареєстрована на праві власності за гр. ОСОБА_2 .
Щодо доводів представника позивача про наявність порушень в оскаржуваному рішенні вимог Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності".
Правові та організаційні основи містобудівної діяльності врегульовано Законом України від 17.02.2011 №3038-VI "Про регулювання містобудівної діяльності" (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин; далі - Закон №3038-VI).
Згідно із ст. 8 Закону №3038-VI планування територій здійснюється на державному, регіональному та місцевому рівнях відповідними органами виконавчої влади, Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим та органами місцевого самоврядування.
Планування та забудова земельних ділянок здійснюється їх власниками чи користувачами в установленому законодавством порядку.
Рішення з питань планування та забудови територій приймаються сільськими, селищними, міськими радами та їх виконавчими органами, районними, обласними радами, Київською та Севастопольською міськими державними адміністраціями в межах визначених законом повноважень з урахуванням вимог містобудівної документації.
Частиною 1 ст. 16 Закону №3038-VI передбачено, що планування територій на місцевому рівні здійснюється шляхом розроблення та затвердження генеральних планів населених пунктів, планів зонування територій і детальних планів території, їх оновлення та внесення змін до них.
Статтею 19 цього Закону визначено, що детальний план у межах населеного пункту уточнює положення генерального плану населеного пункту та визначає планувальну організацію і розвиток частини території.
Детальний план розробляється з метою визначення планувальної організації і функціонального призначення, просторової композиції і параметрів забудови та ландшафтної організації кварталу, мікрорайону, іншої частини території населеного пункту, призначених для комплексної забудови чи реконструкції.
На підставі та з урахуванням положень затвердженого детального плану території може розроблятися проект землеустрою щодо впорядкування цієї території для містобудівних потреб, який після його затвердження стає невід`ємною частиною детального плану території.
Детальний план території визначає: 1) принципи планувально-просторової організації забудови; 2) червоні лінії та лінії регулювання забудови; 3) функціональне призначення, режим та параметри забудови однієї чи декількох земельних ділянок, розподіл територій згідно з будівельними нормами, державними стандартами і правилами; 4) містобудівні умови та обмеження (у разі відсутності плану зонування території) або уточнення містобудівних умов та обмежень згідно із планом зонування території; 5) потребу в підприємствах і закладах обслуговування населення, місце їх розташування; 6) доцільність, обсяги, послідовність реконструкції забудови; 7) черговість та обсяги інженерної підготовки території; 8) систему інженерних мереж; 9) порядок організації транспортного і пішохідного руху; 10) порядок комплексного благоустрою та озеленення, потребу у формуванні екомережі; 11) межі прибережних захисних смуг і пляжних зон водних об`єктів (у разі відсутності плану зонування території).
Детальний план території складається із графічних і текстових матеріалів.
Склад, зміст, порядок розроблення та затвердження детального плану території визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування.
Матеріали детального плану території не можуть містити інформацію з обмеженим доступом та бути обмеженими в доступі. Загальна доступність матеріалів детального плану території забезпечується відповідно до вимог Закону України "Про доступ до публічної інформації" шляхом надання їх за запитом на інформацію, оприлюднення на веб-сайті органу місцевого самоврядування, у тому числі у формі відкритих даних, на єдиному державному веб-порталі відкритих даних, у місцевих періодичних друкованих засобах масової інформації, у загальнодоступному місці у приміщенні органу місцевого самоврядування.
За приписами ч. 8 ст. 19 Закону №3038-VI детальний план території у межах населеного пункту розглядається і затверджується виконавчим органом сільської, селищної, міської ради протягом 30 днів з дня його подання, а за відсутності затвердженого в установленому цим Законом порядку плану зонування території - відповідною сільською, селищною, міською радою.
Детальний план території за межами населеного пункту розглядається і затверджується відповідною районною державною адміністрацією протягом 30 днів з дня його подання.
Механізм розроблення або внесення змін до містобудівної документації з планування території на державному рівні в частині схем планування окремих частин території України та містобудівної документації з планування території на регіональному і місцевому рівнях визначається Порядком розроблення містобудівної документації, затвердженим наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 16 листопада 2011 року № 290 (далі - Порядок № 290).
Пунктом 4.1 Порядку № 290 визначено, що рішення про розроблення генерального плану, плану зонування території, детального плану території, яка розташована в межах населеного пункту, а також внесення змін до цієї містобудівної документації приймає відповідна сільська, селищна, міська рада.
Відповідно до пункту 4.3 Порядку № 290 замовником розроблення містобудівної документації з планування території на місцевому рівні або внесення змін до неї є, при розробленні, зокрема, детального плану території, яка розташована в межах населеного пункту, - виконавчий орган сільської, селищної, міської ради, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації.
Згідно з приписами пункту 4.8 Порядку № 290 детальний план території розробляється для територій житлових районів, мікрорайонів, кварталів нової забудови, комплексної реконструкції кварталів, мікрорайонів застарілого житлового фонду, територій виробничої, рекреаційної та іншої забудови. Послідовність розроблення та площі територій, для яких розробляються детальні плани, визначає відповідний уповноважений орган містобудування та архітектури відповідно до генерального плану населеного пункту.
Відтак, наведені представником позивача доводи про те, що детальний план території земельної ділянки потрібен лише при зміні її цільового призначення, не грунтується на нормах чинного законодавства.
Також, суд не вважає обгрунтованим твердження самої позивачки про порушення ії прав в частині можливості отримати земельну ділянку нормативної площі єдиним масивом, оскільки норми земельного законодавства передбачають лише право громадян на безоплатне отримання земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства в межах до 2,0 га. Вимоги щодо отримання вказаної норми землі єдиним масивом законодавство не містить.
Відповідно до ч.1 ст.9 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Згідно з ч.1 ст.77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Відповідно до ч. 2 ст. 77 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Отже, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України, оцінки поданих сторонами доказів за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді всіх обставин справи в їх сукупності, суд дійшов висновку, про відсутність підстав для задоволення позовних вимог.
Суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі (ч. 1ст. 143 КАС України).
У зв`язку із відмовою у задоволенні позовних вимог, розподіл судових витрат судом не здійснюється.
Керуючись статтями 2, 77, 139, 241, 243-246, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
У задоволенні позовної заяви ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) до Смирновської сільської ради Пологівського району Запорізької області (71040, Запорізька область, Пологівський (Більмацький) район, с. Смирнове, вул. Торгова, будинок 1, код ЄДРПОУ 04352635), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - ОСОБА_2 ( АДРЕСА_2 , РНОКПП НОМЕР_2 ) про визнання незаконним рішення, - відмовити повністю.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення суду може бути оскаржено в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його (її) проголошення, а якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Рішення в повному обсязі складено та підписано 05.07.2024.
Суддя Л.Я. Максименко
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.04.2024 |
Оприлюднено | 10.07.2024 |
Номер документу | 120235286 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них з питань здійснення публічно-владних управлінських функцій з розпорядження земельними ділянками |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Максименко Лілія Яковлівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Максименко Лілія Яковлівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Максименко Лілія Яковлівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Максименко Лілія Яковлівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Максименко Лілія Яковлівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Максименко Лілія Яковлівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Максименко Лілія Яковлівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Максименко Лілія Яковлівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Максименко Лілія Яковлівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Максименко Лілія Яковлівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні