Справа № 560/13764/23
УХВАЛА
іменем України
08 липня 2024 рокум. Хмельницький
Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Петричковича А.І. розглянувши адміністративну справу за позовом Керівника Летичівської окружної прокуратури Хмельницької обласної прокуратури в інтересах Служби у справах дітей Деражнянської міської ради Хмельницького району Хмельницької області , треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача - ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 до Відділу освіти, молоді, та спорту Деражнянської міської ради Хмельницького району Хмельницької області про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
Керівник Летичівської окружної прокуратури Хмельницької обласної прокуратури в інтересах держави в особі Служби у справах дітей Деражнянської міської ради Хмельницького району Хмельницької області звернувся до адміністративного суду з позовом за №53-677-23 від 25.07.2023 в якому просить: 1) визнати протиправною бездіяльність відділу освіти, молоді та спорту Деражнянської міської ради Хмельницького району Хмельницької області щодо не нарахування та не виплати ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , випускникам Деражнянського ліцею №1 імені Петра Стрілецького Деражнянської міської ради Хмельницького району Хмельницької області, ОСОБА_3 , випускниці Деражнянського ліцею №2 Деражнянської міської ради Хмельницького району Хмельницької області, ОСОБА_4 , випускниці Деражнянського ліцею №3 імені Героя України Деражнянської міської ради Хмельницького району Хмельницької області, ОСОБА_5 , випускнику Зяньковецького ліцею Деражнянської міської ради Хмельницького району Хмельницької області, ОСОБА_6 , випускниці Копачівського ліцею Деражнянської міської ради Хмельницького району Хмельницької області, одноразової грошової допомоги, передбаченої ст.8 Закону України «Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування», у розмірі шести прожиткових мінімумів для осіб відповідного віку з розміру, встановленого Законами України Про Державний бюджет України на 2021 рік та Про Державний бюджет України на 2022 рік; 2) зобов`язати відділ освіти, молоді та спорту Деражнянської міської ради Хмельницького району Хмельницької області нарахувати і виплатити ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , випускнику Деражнянського ліцею №1 імені Пеіра Стрілецького Деражнянської міської ради Хмельницького району Хмельницької області, ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , випускниці Деражнянського ліцею №3 імені Героя України Івана Зубкова Деражнянської міської ради Хмельницького району Хмельницької області, у розмірі шести прожиткових мінімумів для осіб відповідного віку з розміру, встановленого Законом України «Про Державний бюджет України на 2021 рік», тобто у сумі не менше 14 370 гривень, кожному; ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , випускнику Зяньковецького ліцею Деражнянської міської ради Хмельницького району Хмельницької області, ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , випускниці Деражнянського ліцею №1 імені Петра Стрілецького Деражнянської міської ради Хмельницького району Хмельницької області, ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_5 , випускниці Деражнянського ліцею №2 Деражнянської міської ради Хмельницького району Хмельницької області, ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_6 , випускниці Копачівського ліцею Деражнянської міської ради Хмельницького району Хмельницької області, у розмірі шести прожиткових мінімумів для осіб відповідного віку з розміру, встановленого Законом України «Про Державний бюджет України на 2022 рік», тобто у сумі не менше 15 708 гривень, кожному.
Відповідно до ухвали від 01.08.2023, суд залишив позов без руху для усунення недоліків позову, зокрема, щодо належного пояснення в чому полягає порушення інтересів Держави, необхідність їх захисту прокурором та зазначення підстав для звернення до суду прокурора (арк. спр.80-84)
Ухвалою суду від 03.10.2023 суд відкрив провадження в справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи, залучив третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на стороні позивача та витребував докази (арк. спр.160-161).
02.01.2024 до суду поступило клопотання, в якому прокурор просить зупинити провадження у справі №560/13764/23 до закінчення перегляду в касаційному порядку Судовою палатою з розгляду справ щодо захисту соціальних прав Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду справи №340/11/23.
Згідно з ухвалою суду від 05.03.2024, клопотання керівника Летичівської окружної прокуратури за №53-677-23 від 28.12.2023 про зупинення провадження у справі до часу перегляду в касаційному порядку Судовою палатою з розгляду справ щодо захисту соціальних прав Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду справи №340/11/23, залишено без задоволення. Зупинено провадження у справі №560/13764/23 до набрання законної сили судовим рішенням об`єднаної палати Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду у справі №260/4199/22 (адміністративне провадження №К/990/13172/23).
Ухвалою суду від 08.07.2024 провадження у справі поновлено.
Судом першої інстанції встановлено, що Верховним Судом сформовані позиції про необхідність пояснення прокурором підстав представництва Служби у справах дітей органу місцевого самоврядування внаслідок неналежного виконання Відділом освіти цього органу щодо нарахування та виплати одноразової грошової допомоги особам, які мають статус дітей-сиріт та дітей позбавлених батьківського піклування, і з`ясовано, що у цьому випадку прокурор не виконує вимоги законодавства щодо обгрунтування наявності підстав для представництва, зокрема, у постанові від 10.04.2024 по справі №560/12043/23 (адміністративне провадження №К/990/7479/24).
Крім цього, Верховним Судом у постанові від 19 березня 2024 року по справі №340/11/23 (адміністративне провадження № К/990/25554/23) констатовано: "139. Відтак, Верховний Суд констатує, що прокурор у цій справі не виконав вимоги законодавства щодо обґрунтування наявності підстав для представництва та не дотримався встановленого процесуальним законодавством порядку звернення до суду.
140. З огляду на зазначене, судова палата з розгляду справ щодо захисту соціальних прав Касаційного адміністративного суду не вбачає підстав для відступу від правових висновків, сформованих Верховним Судом у постановах від 18.11.2021 у справі № 140/4953/20, від 07.08.2023 у справі № 120/2940/23, від 11.10.2023 у справі № 120/6160/23 та від 31.10.2023 у справі № 480/1729/23, у яких зазначено про те, що прокурор, звертаючись із позовом до суду на захист прав та інтересів фізичних осіб, які ним вказані у позовній заяві та які, на його переконання, незаконно були позбавлені наданих державою гарантій у сфері захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, фактично звертається не в інтересах держави, а в інтересах громадянина.
141. Як було зазначено вище перевірка права прокурора на звернення до адміністративного суду передує розгляду питання щодо правомірності рішень (дій, бездіяльності) відповідача, що оскаржуються (розгляду справи по суті). Встановлення обставин, що свідчать про відсутність у прокурора підстав для представництва інтересів держави, а отже і права на звернення до суду, є перешкодою для розгляду справи по суті.
142. Відсутність підстав для звернення прокурора до суду в інтересах держави, у розумінні пункту 7 частини четвертої статті 169 КАС України, має наслідком повернення позовної заяви позивачеві.
143. Однак такі процесуальні дії суд може вчиняти лише на стадії відкриття провадження.
144. Якщо відповідні обставини виявлено на стадії судового розгляду або після ухвалення судового рішення, то процесуальним наслідком відсутності підстав для здійснення представництва інтересів держави є залишення позовної заяви без розгляду (пункт 1 частини першої статті 240 КАС України).".
Таким чином, враховуючи позиції Верховного Суду у справах №560/12043/23 (адміністративне провадження №К/990/7479/24) та №340/11/23 (адміністративне провадження №К/990/25554/23) та встановлені обставини у цій справі, зокрема, не виконання прокурором вимог законодавства щодо обґрунтування наявності підстав для представництва та не дотримання встановленого процесуальним законодавством порядку звернення до суду, позовну заяву прокурора слід залишити без розгляду.
Керуючись п. 1. ч. 1 статті 240, статтями 248, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
УХВАЛИВ:
Позов Керівника Летичівської окружної прокуратури Хмельницької обласної прокуратури за №53-677-23 від 25.07.2023 залишити без розгляду.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання.
Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня її підписання.
Повне судове рішення складене 08 липня 2024 року
Головуючий суддя А.І. Петричкович
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 08.07.2024 |
Оприлюднено | 10.07.2024 |
Номер документу | 120236961 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо соціального захисту (крім соціального страхування), з них |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Петричкович А.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні