8а/250-2896
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"22" серпня 2006 р.Справа № 8а/250-2896
15 год. 25 хв.
м. Тернопіль
Господарський суд Тернопільської області
у складі судді Жук Г.А.
при секретарі судового засідання Підлубній О.В.
Розглянув справу
До відповідача: Тернопільської об'єднаної державної податкової інспекції, м. Тернопіль, вул. Білецька,1, ідентифікаційний код № 21131189.
За участю представників сторін
Позивача: Наконечний Ю. Р. - доручення від 30.01.06р.
Відповідач: Іванців Ю.С. –довіреність № 89180/7/10-015 від 29.12.05р. ;
Білий В.В. –довіреність № 20446/7/10-015 від 06.04.06р.
В судовому засіданні присутнім представникам сторін роз'яснено їх процесуальні права та обов'язки, передбачені статтями 27,28,41,49,51,130 Кодексу адміністративного судочинства України.
За відсутністю клопотання сторін технічна фіксація судового процесу не здійснювалася.
Суть справи:
Відкрите акціонерне товариство ”Тернопільське конструкторське бюро радіозв'язку ”Стріла”, м. Тернопіль, вул. 15 Квітня, 6, ідентифікаційний код № 30165252, звернулося до господарського суду з позовною вимогою до Тернопільської об'єднаної державної податкової інспекції, м. Тернопіль, вул. Білецька,1, про скасування податкового повідомлення-рішення № 0001742304/0/89468 від 29.12.2005р. в частині донарахування податку на додану вартість в сумі 73768,00 гривень та застосування штрафних (фінансових) санкцій в сумі 36884,00 гривень скасувати з моменту винесення.
В обґрунтування позовних вимог позивач стверджує, що підприємство не порушило вимог чинного законодавства України, включивши до податкового кредиту за листопад 2003 року - вересень 2005 року суми податку на додану вартість відповідно до податкових накладних, які отримано ним від контрагентів по господарських договорах, посилаючись на приписи Закону України „Про податок на додану вартість”, Закону України „Про державну податкову службу в Україні", тому вважає, що податковим органом неправомірно донарахувано йому спірним рішенням ПДВ в сумі 73768 грн. із застосуванням штрафних фінансових санкцій в сумі 36884 грн..
Відповідач позовні вимоги не визнає, вважає їх безпідставними, при цьому посилається на те, що за змістом Закону України „Про податок на додану вартість”, право на відшкодування сплачених сум податку виникає лише при фактичній надмірній сплаті податку на додану вартість, а не з самого факту існування зобов'язання по сплаті податку на додану вартість в ціні товару. Стверджує, що ненадходження податку на додану вартість до бюджету є наслідком того, що постачальники продавця «Украгроресурси», ТОВ «Інтеграл», ПП «Матрікс»та ТОВ «Західенерго», яким ВАТ ТКБР «Стріла»перерахувало відповідні суми податку на додану вартість та які і повинні були сплатити відповідну суму податку до Державного бюджету України, у відповідному податковому періоді таку суму в податковій декларації з податку на додану вартість в рядку оподатковане зобов'язання не відображали та, відповідно, податку до бюджету не сплачували. Тому вважає, що ВАТ ТКБР «Стріла»включено до складу податкового кредиту суми податку, які у відповідних звітних періодах його постачальниками не були задекларовані до сплати та не були сплачені до бюджету , що є порушенням пунктів 1.8 статті 1, пп.7.4.1 п. 7.4 статті 7 та п.п.7.7.1 п. 7.7 статті 7 Закону України „Про податок на додану вартість”.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення та доводи позивача, заперечення відповідача, оцінивши представлені докази в їх сукупності господарський суд в с т а н о в и в:
Тернопільською об'єднаною ДПІ в період з 05.12.2005р. по 16.12.2005р. проведено перевірку ВАТ ТКБР «Стріла», за результатами якої складено Акт про результати планової виїзної перевірки по питанню дотримання вимог податкового та валютного законодавства ВАТ ТКБР «Стріла»за період з 01.10.2002р. по 30.09.2005 р. за № 1121/23-222/14042350 від 22.12.2005р.
На підставі даного Акту перевірки 29.12.2005р. Тернопільською ОДПІ винесено податкове повідомлення-рішення № 0001742304/0/89468, в якому визначено суму податкового зобов'язання з податку на додану вартість ВАТ ТКБР «Стріла»в розмірі 110652,00 гривень, в тому числі за основним платежем 73768,00 гривень, за штрафними (фінансовими) санкціями 36884,00 гривень.
За висновками Акту перевірки ВАТ ТКБР «Стріла»в порушення пунктів 1.8 ст.1 пп. 7.4.1. п. 7.4. статті 7 та пп. 7,7.1 п. 7.7. статті 7 ЗУ «Про податок на додану вартість»включено до складу податкового кредиту суми податку, які у відповідних звітних періодах його постачальниками не були задекларовані до сплати та не були сплачені до бюджету.
Так, в результаті перевірки встановлено, що за період з 01.10.2002 р. по 30.09.2005 р. позивачем отримано від Приватного підприємства "Украгроресурси" акти на виконання токарно-фрезерних робіт, ремонту телемеханіки від 28 лютого 2004 року №47, від 30 листопада 2003 року №79, від 31 грудня 2003року №106 на загальну суму 84000 грн., в тому числі 16000 грн. податок на додану вартість; від Товариства з обмеженою відповідальністю "Інтеграл"- акти виконаних робіт з ремонту та технічного обслуговування верстатів, токарно-фрезерно обробки та виготовлення деталей від 30 листопада 2004року №249, від 30 вересня 2005 року №145, від 31 травня 2005 року №120, від 31 березня2005 року №71, від 29 грудня 2004 року №247, від 28 січня 2005 року №19 на загальну суму 111740 грн., в тому числі 18623 грн. 33 коп. податок на додану вартість; від Приватного підприємства "Матрікс" - акти виконаних робіт з розробки програмного забезпечення для контролера управління енергетичною підстанцією та розробки програмного забезпечення збору даних з багатофункціональних багатотарифних лічильників електроенергії від ЗО вересня 2005 року №56, від 21 липня 2005 року №18 на загальну суму62100 грн., в тому числі 10350 грн. податок на додану вартість; Товариства з обмеженою відповідальністю "Західенерго" - акти виконаних токарно-фрезерних робіт, виготовлення деталей із матеріалу замовника від ЗО червня 2004 року №01-30/06, від 31 травня 2004 року №01-31/05, від 30 вересня 2004 року №30/09-16 на загальну суму 82200 грн., в тому числі13700 грн. податок на додану вартість.
Крім того, відкрите акціонерне товариство "Тернопільське конструкторське бюро радіозв'язку "Стріла" отримало радіостанції "КЕМ\\ЮОО ТК 7020" від ТОВ "Інтеграл" на загальну суму 8784 грн., в тому числі 1464 грн. податок на додану вартість (податкова накладна від 30 грудня 2004 року №248);ПП. "Матрікс" на загальну суму 10000 грн., в тому числі 1666 грн. 67 коп. податок на додану вартість (податкова накладна від 31 серпня 2005 року №52); ТОВ "Західенерго" разом із запчастинами на загальну суму 83784 грн., в тому числі 13964 грн. податок на додану вартість (податкові накладні від ЗО вересня 2004 року №03-30/09, від 3 грудня 2004 року №03/12-1, від 29 квітня 2005 року №504/29-03).
При цьому, відповідач в обґрунтування правомірності прийнятого повідомлення рішення стверджує, що згідно податкової звітності (форма 1-ДФ), поданої до податкового органу за місцем реєстрації товариствами з обмеженою відповідальністю "Інтеграл", "Західенерго", приватними підприємствами "Украгроресурс", "Матрікс", на вказаних суб'єктах господарювання кількість працюючих становить по одному чоловіку, які не мають спеціальної освіти на виконання токарно-фрезерних робіт, ремонту телемеханіки, ремонту та технічного І обслуговування верстатів, виготовлення деталей, розробки програмного забезпечення для контролера управління енергетичною підстанцією та розробки програмного забезпечення збору даних з багатофункціональних багато тарифних лічильників електроенергії і вони не могли виконувати такий перелік робіт, що ставить під сумніви виконання вказаних вище робіт товариствами з обмеженою відповідальністю "Інтеграл", "Західенерго", приватними підприємствами "Украгроресурс", "Матрікс".
При перевірки ПП "Матрікс", ПП "Украгроресурси" встановлено відсутність даних підприємств за адресою зазначеною в установчих документах, про що Даними підприємствами не надано будь-яких первинних документів для проведення виїзної позапланової перевірки. ТОВ "Інтеграл" листом без номера та дати повідомило орган державної податкової служби про втрату фінансово-господарських документів під час пожежі, що підтверджено довідкою Підволочиського РВ УМНС України в Тернопільській області від 17 жовтня 2005 року №1339. Товариством податкові та бухгалтерські документи не відновлено та до перевірки не було представлено.
Крім того, як стверджує відповідач, в ході зустрічних перевірок постачальників товариств з обмеженою відповідальністю "Інтеграл", "Західенерго", приватних підприємств "Украгроресурс", "Матрікс" встановлено, що рішенням суду від 13 березня 2006 року за №2-947/06 визнано недійсними статутні документи ТОВ "Промрезерв-2004" (код за ЄДРПОУ 32911528) із моменту їх реєстрації, Рішенням суду від 15 червня 2005 року за №2-3374/13 визнано недійсними установчі документи ТОВ "Мілвей" (код за ЄДРПОУ 32659449) з моменту їх реєстрації. ТОВ "Спецтранссервіс" (код за ЄДРПОУ 32957075) податкові декларації з податку на додану вартість за листопад-грудень 2003 року та лютий 2004 року не подавало. ТОВ "Промхімресурс" (код за ЄДРПОУ 32848080) подавало податкові декларації з податку на додану вартість з нульовими показниками. ТОВ „Лана ЛТД" (код за ЄДРПОУ 32981768) подавало податкові декларації з податку на додану вартість з нульовими показниками, з 1 грудня 2004 року не звітує. ТОВ "Вістолон-2000" (код за ЄДРПОУ 32669724) не звітує з червня 2004 року, всі декларації подавались з нульовими показниками. ТОВ "Ферон-Т" не звітує, з травня 2004 року, всі декларації подавались з нульовими показниками.
Посилаючись на пунктів 1.8 статті 1, пп.7.4.1 п. 7.4 статті 7 та п.п.7.7.1 п. 7.7 статті 7 Закону України "Про податок на додану вартість", п. 19 ст. 1, ст. 9 Бюджетного кодексу України податковий орган стверджує, що однією з обов'язкових підстав включення сум до податкового кредиту з податку на додану вартість є сплата цих сум до Державного бюджету України, що право на відшкодування виникає лише при фактичній надмірній сплаті податку на додану вартість, а не з самого факту існування зобов'язання по сплаті податку на додану вартість в ціні товару.
Тому, відповідач стверджує, що ВАТ ТКБР «Стріла»неправомірно в порушення вимог пунктів 1.8 статті 1, пп.7.4.1 п. 7.4 статті 7 та п.п.7.7.1 п. 7.7 статті 7 Закону України "Про податок на додану вартість", включено до складу податкового кредиту суми податку, які у відповідних звітних періодах його постачальниками не були задекларовані до сплати та не були сплачені до бюджету.
Разом з тим у відповідності до пп. 7.4.1. п. 7.4 ст. 7 Закону України "Про податок на додану вартість" податковий кредит звітного періоду складається із сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 6.1 статті 6 та статтею 8 цього Закону, протягом такого звітного періоду у зв'язку з придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.
Право на нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі товари (послуги) та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.
Підпунктом 7.5.1. п. 7.5. ст. 7 Закону України "Про податок на додану вартість" передбачено, що датою виникнення права платника податку на податковий кредит вважається дата здійснення першої з подій: або дата списання коштів з банківського рахунку платника податку в оплату товарів (робіт, послуг), дата виписки відповідного рахунку (товарного чека) —в разі розрахунків з використанням кредитних дебетових карток або комерційних чеків; або дата отримання податкової накладної що засвідчує факт придбання платником податку товарів (робіт, послуг).
У відповідності до пп. 7.2.6. п. 7.2. ст. 7 Закону України "Про податок на додану вартість" податкова накладна видається платником податку, який поставляє товари (послуги), на вимогу їх отримувача, та є підставою для нарахування податкового кредиту.
Таким чином, у відповідності до вимог Закону України "Про податок на додану вартість" для включення відповідних сум до податкового кредиту є належним чином оформлена податкова накладна.
ВАТ ТКБР «Стріла»включило до податкового кредиту за листопад 2003 -вересень 2005 року суми податку на додану вартість відповідно до податкових накладних, які були належним чином виписані постачальниками, і в ході проведення перевірки у посадових осіб Тернопільської ОДПІ не виникало сумнівів у правильності оформлення цих податкових накладних.
Крім того, при перевірці податковим органом ВАТ ТКБР «Стріла»не встановлено порушень з боку даного товариства правильності визначення повноти нарахування та своєчасності сплати податку на додану вартість, оскільки останнім повністю було дотримано процедуру по нарахуванню податкового кредиту і отриманню бюджетного відшкодування у відповідності до вимог чинного законодавства.
У відповідності до вимог чинного законодавства України позивач не наділений повноваженнями щодо контролю за своєчасністю і правильністю сплати податків та подання звітності контрагентами за господарськими операціями, ці повноваження покладені на органи Державної податкової служби України. На час проведення перевірки та складання акту перевірки, який є підставою прийняття спірного податкового повідомлення-рішення , як і на час розгляду справи відповідачем не представлено належних доказів визнання недійсними договорів та господарських зобов'язань на виконання яких позивачем отримано податкові накладні.
Враховуючи, що згідно вимог Конституції України, законодавства України відповідальність осіб, в тому числі і суб'єктів господарювання носить індивідуальний характер, що Законом не передбачено відповідальності особи за протиправні вчинки та діяльність інших осіб, суд визнає позовні вимоги ВАТ ТКБР «Стріла»щодо скасування податкового повідомлення-рішення № 0001742304/0/89468 від 29.12.2005р. в частині донарахування податку на додану вартість в сумі 73768,00 гривень та застосування штрафних (фінансових) санкцій в сумі 36884,00 гривень обґрунтованими, правомірними, такими що підлягають до задоволення.
Враховуючи викладене, керуючись ст.ст. ст.ст.1,2,4,6,8,12,17-19,49,50,51,59,69-79,87,94,99,104,107,108,122-154,158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
П О С Т А Н О В И В:
1. Позов задовольнити .
2. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення № 0001742304/0/89468 від 29.12.2005р. в частині донарахування податку на додану вартість в сумі 73768,00 гривень та застосування штрафних (фінансових) санкцій в сумі 36884,00 гривень скасувати з моменту винесення.
На постанову суду сторони мають право подати заяву про апеляційне її оскарження протягом десяти днів з дня складення постанови в повному обсязі до адміністративного суду апеляційної інстанції, а протягом двадцяти днів після подання заяви подати апеляційну скаргу.
Постанову підписано 12 вересня 2006 року
Суддя Г.А. Жук
Суд | Господарський суд Тернопільської області |
Дата ухвалення рішення | 22.08.2006 |
Оприлюднено | 28.08.2007 |
Номер документу | 120243 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Тернопільської області
Жук Г.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні