Постанова
від 01.07.2024 по справі 761/9017/24
ШЕВЧЕНКІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Справа № 761/9017/24

Провадження № 3/761/2537/2024

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

01 липня 2024 року суддя Шевченківського районного суду міста Києва Чайка О.С., розглянувши справу про порушення митних правил, яка надійшла від Координаційно-моніторингової митниці Державної митної служби України, про притягнення до адміністративної відповідальності

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , паспорт серії НОМЕР_1 від 30.06.2010, РНОКПП НОМЕР_2 , зареєстрованої за адресою: АДРЕСА_1 , директора ТОВ «ФЕХУ ТРЕЙД» (код ЄДРПОУ 44088571),

за частиною 1 статті 483 Митного Кодексу України (далі - МК України),

установив:

11.03.2024 до Шевченківського районного суду міста Києва з Координаційно-моніторингової митниці Державної митної служби України надійшли (вхід. № 23846) матеріали справи за порушення митних правил щодо ОСОБА_1 за ч. 1 ст. 483 МК України.

З протоколу про порушення митних правил № 0010/126000/24 від 23.01.2024 вбачається, що 29.05.2023 на митну територію України через пункт пропуску «Ягодин - Дорогуск» Волинської митниці у транспортному засобі з р.н.з. НОМЕР_3 / НОМЕР_4 на адресу ТОВ «ФЕХУ ТРЕЙД» (код ЄДРПОУ 44088571, 01042, Україна, м. Київ, вул. Джона Маккейна, 16, к. 4) ввезено партію товарів: «шпаклівки для ремонтних робіт, лаки, ємності з полімеру, глина, паперові рушники», походженням з Європи, всього 5 товарів, 27 пакувальних місць, загальною вагою брутто - 22 698 кг, заявленою вартістю 34 586,56 доларів США.

Підставою для переміщення вказаних товарів через митний кордон України слугували наступні документи: попередня митна декларація одержувача ТОВ «ФЕХУ ТРЕЙД» від 27.05.2023 № 23UA204000909754U1, а також товаросупровідні документи: інвойс від 25.05.2023 № 000245, згідно якого вартість товарів складає 34 586,56 доларів США, міжнародна автомобільна накладна СMR від 26.05.2023 № 000245.

Згідно з вказаними товаросупровідними документами продавцем товарів виступає компанія NETSEZAM s.r.o. (Budejovicka 653/69, Praha 4, 14000, Czech Republic), відправником товарів виступає компанія RADA Sp.z.o.o. (Poland, Chelm, ul. Hutnicza, 3), а одержувачем - ТОВ «ФЕХУ ТРЕЙД» (код ЄДРПОУ 44088571). Відправлення товарів здійснено з митної території Польщі (Rudniki, Poland).

Вказаний товар транспортним засобом з р.н.з. НОМЕР_3 / НОМЕР_4 доставлено у зону діяльності Рівненської митниці до Відділу митного оформлення № 1 митного поста «Рівне» (33024, Рівненська обл., м. Рівне, вул. Млинівська, 18).

29.05.2023 товари «шпаклівки для ремонтних робіт, лаки, ємності з полімеру, глина, паперові рушники» заявлено до митного оформлення директором ТОВ «ФЕХУ ТРЕЙД» (код ЄДРПОУ 44088571) ОСОБА_1 за митною декларацією типу ІМ40ДЕ № 23UA204020021166U2, що підтверджується інформацією, заявленою у графах митної декларації 14 та 54.

Разом із митною декларацією № 23UA204020021166U2 до митниці були надані такі документи: контракт від 12.01.2023 № 001, укладений між компанією NETSEZAM s.r.o. (Чехія) та ТОВ «ФЕХУ ТРЕЙД» (код ЄДРПОУ 44088571), Книжку МДП від 26.05.2023 № XE85374863, інвойс від 25.05.2023 № 000245, міжнародну автомобільну накладна СMR від 26.05.2023 № 000245 та інші, необхідні для здійснення митного контролю та митного оформлення документи, які зазначені в графі 44 вказаної митної декларації.

14.08.2023 Державною митною службою України направлено запит до митних органів Чехії (вих. № 26/26-04/11/2058) стосовно надання взаємної адміністративної допомоги у проведенні перевірки дотримання законодавства України з питань митної справи при переміщенні через митний кордон України товарів, що використовуються для фарбування та ремонту автомобілів на адресу ТОВ «ФЕХУ ТРЕЙД» (код ЄДРПОУ 44088571).

19.10.2023 до Координаційно-моніторингової митниці надійшла відповідь від митних органів Чехії (лист Департаменту міжнародної взаємодії від 17.10.2023 № 26/26-04/11/2675) на запит стосовно надання взаємної адміністративної допомоги у проведенні перевірки дотримання законодавства України з питань митної справи при переміщенні через митний кордон України товарів, що використовуються для фарбування та ремонту автомобілів на адресу ТОВ «ФЕХУ ТРЕЙД» (код ЄДРПОУ 44088571).

За інформацією митних органів Чехії компанія NETSEZAM s.r.o. (Чехія) є існуючою і зареєстрованою за адресою: Budejovicka 635/69, Krc, 140 00 Praha 4, CR., (Будейовіцька 653/69, Крч, 140 00 Прага 4, Чеська Республіка) основною діяльністю підприємства є торгівля. Єдиним власником і законним представником компанії виступає гр. ОСОБА_2 ( ОСОБА_2 ), ІНФОРМАЦІЯ_2 (адреса реєстрації: АДРЕСА_2 ).

При цьому директором і особою, що підписувала контракт від 12.01.2023 № 001 від компанії NETSEZAM s.r.o. виступав гр. ОСОБА_4 ( ОСОБА_4 ).

У своїй відповіді Митною адміністрацією Чехії повідомлено, що в інформаційних системах митних органів Чехії відсутні дані щодо здійснення імпортних та експортних операцій компанією NETSEZAM s.r.o.

Також 14.08.2023 Державною митною службою України направлено запит до митних органів Польщі (вих. № 26/26-04/11/2059) з метою перевірки законності ввезення на митну територію України товарів, що використовуються для фарбування та ремонту автомобілів, одержувачем яких виступало ТОВ «ФЕХУ ТРЕЙД».

19.10.2023 до Координаційно-моніторингової митниці надійшла відповідь від митних органів Польщі (лист Департаменту міжнародної взаємодії від 17.10.2023 № 26/26-04/7.9/2675) на запит стосовно надання взаємної адміністративної допомоги у проведенні перевірки дотримання законодавства України з питань митної справи при переміщенні через митний кордон України товарів для фарбування та ремонту авто, отримувачем яких було ТОВ «ФЕХУ ТРЕЙД» (код ЄДРПОУ 44088571).

Від митних органів Польщі отримано витяг експортної декларації 23PL301010E0697466, за якою було здійснено переміщення в Україну вищевказаних товарів на підставі Книжки МДП від 26.05.2023 № XE.85374863 транспортним засобом з р.н.з. НОМЕР_3 / НОМЕР_4 .

Згідно з отриманою експортною декларацією 23PL301010E0697466 встановлено, що 26.05.2023 з митної території Польщі у пункті пропуску «Ягодин-Дорогуск» транспортним засобом з р.н.з. НОМЕР_3 / НОМЕР_4 на підставі Книжки МДП від 26.05.2023 № XE.85374863 переміщено товари: «шпаклівка» вагою нетто 4287 кг; «грунтовки та захисні засоби» вагою нетто 14 579 кг; «лаки» вагою нетто 373 кг; «маркер для ретуші» вагою нетто 17 кг; «глина» вагою нетто 10 кг; «паперові рушники» вагою нетто 482кг, загальною вагою брутто 22 698 кг, від відправника RANAL SP Z.O.O. (Lodzka 3, Rudniki, 42-240, Poland) для одержувача AUTO OPT TORG LLC (04112, вул. Руданського, 3, м. Київ, Україна) та загальною вартістю 79 493, 14 євро.

Під час співставлення відомостей, зазначених у експортній декларації 23PL301010E0697466 отриманої у відповіді митних органів Польщі (лист Департаменту міжнародної взаємодії від 17.10.2023 № 26/26-04/7.9/2675), з даними, які містяться у документах, що подавались до митного оформлення за митною декларацією від 29.05.2023 № 23UA204020021166U2, встановлено невідповідність інформації щодо відправника, одержувача та митної вартості товарів.

Відповідно до вищезазначеної митної декларації, відправником товарів виступає компанія Rada Sp.z.o.o (Poland, Chelm, ul.Hutnicza, 3), а одержувачем - ТОВ «ФЕХУ ТРЕЙД» (Україна). Згідно з експортною декларацією Польщі 23PL301010E0697466 встановлено, що товари переміщувались на митну територію України від польської компанії RANAL SP Z.O.O. (Lodzka 3, Rudniki, 42-240, Poland) для одержувача - AUTO OPT TORG LLC (04112, вул. Руданського, 3, м. Київ, Україна) одним і тим же транспортним засобом (р.н.з. НОМЕР_3 / НОМЕР_4 ).

За митною декларацією від 29.05.2023 № 23UA204020021166U2, згідно інвойсу від 25.05.2023 № 000245, виданого компанією NETSEZAM s.r.o., загальна митна вартість товарів «шпаклівки для ремонтних робіт, лаки, ємності з полімеру, глина, паперові рушники» вагою брутто - 22 698 кг, що переміщувались транспортним засобом з р.н.з НОМЕР_3 / НОМЕР_4 , становить 34 586, 56 доларів США, а відповідно до матеріалів відповіді митних органів Польщі, митна вартість товарів для ремонту та фарбування авто: шпаклівки, лаки, глина, паперові рушники, тощо, загальною вагою брутто - 22 698 кг, становить 79 493, 14 євро.

Отже, відомості щодо відправника, одержувача та митної вартості зазначених в експортній декларації 23PL301010E0697466, отриманої від митних органів Польщі, не відповідають даним, вказаним у документах, поданих ТОВ «ФЕХУ ТРЕЙД» при переміщені товарів через митний кордон України та їх митному оформленню.

Враховуючи виявлені факти, у відповідності з п. 5 ст. 334 МК України (Закон України від 13.03.2012 №4495-VI) 28.11.2023 директору ТОВ «ФЕХУ ТРЕЙД» ОСОБА_1 направлено повідомлення про прибуття до Координаційно-моніторингової митниці 08.12.2023 для надання пояснень за встановленими обставинами.

На визначену дату ОСОБА_1 до Координаційно-моніторингової митниці не прибула. У встановлений законом спосіб про причини неможливості прибуття та надання пояснення до Координаційно-моніторингової митниці не повідомила.

12.12.2023 директору ТОВ «ФЕХУ ТРЕЙД» ОСОБА_1 був направлений лист із переліком необхідних для митниці документів та питань для надання пояснень за встановленими обставинами.

Станом на 23.01.2023 гр. ОСОБА_1 до Координаційно-моніторингової митниці документів і пояснень до митниці не надала. У встановлений законом спосіб, про причини неможливості прибуття та надання пояснення до Координаційно-моніторингової митниці не повідомила.

Таким чином, згідно матеріалів адміністративної справи, товари для фарбування та ремонту автомобілів, а саме: «шпаклівка», «грунтовки та захисні засоби», «лаки», «глина», «маркер для ретуші» «паперові рушники» загальною вагою брутто - 22 698 кг, переміщено через митний кордон України на підставі інвойсу від 25.05.2023 № 000245, міжнародної автомобільної накладної СMR від 26.05.2023 № 000245, митне оформлення яких здійснено за митною декларацією від 29.05.2023 № 23UA204020021166U, загальною вартістю 79 493, 14 євро, що згідно з курсом НБУ станом на дату переміщення товарів через митний кордон України (29.05.2023) складає - 3 125 407, 94 грн., переміщено через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу, як підстави для переміщення товарів документів, таких, що містять неправдиві відомості щодо відправника, одержувача, та необхідні для визначення їх митної вартості.

З облікової картки суб`єкта зовнішньої діяльності та АІС «Податковий блок» вбачається, що на момент переміщення через митний кордон України та митного оформлення товарів за ЕМД від 29.05.2023 № 23UA204020021166U ОСОБА_1 перебувала на посаді директора ТОВ «ФЕХУ ТРЕЙД» (код ЄДРПОУ 44088571).

Таким чином, дії директора ТОВ «ФЕХУ ТРЕЙД» ОСОБА_1 , на думку митного орагну, призвели до переміщення товарів загальною вартістю 3 125 407, 94 грн., через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання митному органу, як підстави для переміщення товарів документів, таких, що містять неправдиві відомості щодо відправника, одержувача та необхідні для визначення їх митної вартості.

Відповідно до інформації, наявної в реєстрі порушників митних правил бази даних ЄАІС Держмитслужби та АСМО «Інспектор», гр. ОСОБА_1 протягом 2022-2023 років не притягувалась до відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення, відповідальність за яке передбачено ст. 483 або ст. 482 Митного кодексу України.

Такі дії ОСОБА_1 кваліфіковані за ч. 1 ст. 483 МК України.

У судовому засіданні, яке було призначено 28.06.2024, представник Координаційно-моніторингової митниці Державної митної служби України Борматова О.М. підтримала протокол про адміністративне правопорушення та просила притягнути ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності.

Представник особи, відносно якої складено адміністративний протокол ОСОБА_1 - адвокат Єфимченко І.В. у судовому засіданні, яке було призначено 28.06.2024, заперечувала щодо обставин, викладених у протоколі про адміністративне правопорушення, надала письмові заперечення, в яких зазначила про відсутність в діях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України.

Суд, дослідивши матеріали адміністративної справи, заслухавши пояснення учасників справи, приходить до висновку, що вина ОСОБА_1 у вчиненні правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України, повністю підтверджується дослідженими та проаналізованими письмовими доказами, наявними в матеріалах справи про порушення митних правил.

Так, відповідно до митної декларацїі від 29.05.2023 № 23UA204020021166U2, відправником товарів виступає компанія Rada Sp.z.o.o (Poland, Chelm, ul.Hutnicza, 3), а одержувачем - ТОВ «ФЕХУ ТРЕЙД» (Україна). Згідно з експортною декларацією Польщі 23PL301010E0697466 встановлено, що товари переміщувались на митну територію України від польської компанії RANAL SP Z.O.O. (Lodzka 3, Rudniki, 42-240, Poland) для одержувача - AUTO OPT TORG LLC (04112, вул. Руданського, 3, м. Київ, Україна) одним і тим же транспортним засобом (р.н.з. НОМЕР_3 / НОМЕР_4 ).

За митною декларацією від 29.05.2023 № 23UA204020021166U2, згідно інвойсу від 25.05.2023 № 000245, виданого компанією NETSEZAM s.r.o., загальна митна вартість товарів «шпаклівки для ремонтних робіт, лаки, ємності з полімеру, глина, паперові рушники» вагою брутто - 22 698 кг, що переміщувались транспортним засобом з р.н.з НОМЕР_3 / НОМЕР_4 , становить 34 586, 56 доларів США, а відповідно до матеріалів відповіді митних органів Польщі, митна вартість товарів для ремонту та фарбування авто: шпаклівки, лаки, глина, паперові рушники, тощо, загальною вагою брутто - 22 698 кг, становить 79 493, 14 євро.

Отже, відомості щодо відправника, одержувача та митної вартості зазначених в експортній декларації 23PL301010E0697466, отриманої від митних органів Польщі, не відповідають даним, вказаним у документах, поданих ТОВ «ФЕХУ ТРЕЙД» при переміщені товарів через митний кордон України та їх митному оформленню.

Відповідно до положень статті 487 МК України, провадження у справах про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.

Так, у відповідності до ч. 1 ст. 458 МК України, порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

Суб`єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил, як це передбачено ч. 2 ст. 459 МК України, можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами - посадові особи цих підприємств.

Завданнями провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню порушень митних правил, та запобігання таким правопорушенням (ч.1 ст.486 МК України).

Відповідно до ст. 489 МК України, посадова особа при розгляді справи про порушення митних правил зобов`язана з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують та/або обтяжують відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення, від адміністративної відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Відповідно до вимог ч. 1 ст. 318 МК України митному контролю підлягають усі товари, транспортні засоби комерційного призначення, які переміщуються через митний кордон України.

Під час переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України декларант, уповноважена ним особа або перевізник подає митному органу документи та відомості, необхідні для митного контролю, передбачені ст. 335 МК України.

Відповідно до положень ч. 8 ст. 264 МК України з моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.

За диспозицією ч. 1 ст. 483 МК України переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі від 50 до 100 відсотків вартості товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил з конфіскацією товарів, транспортних засобів із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для приховування товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил від митного контролю, або з конфіскацією товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил, а також товарів, транспортних засобів із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для приховування товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил від митного контролю.

За змістом даної норми переміщення предметів із приховуванням від митного контролю може здійснюватися, в тому числі, шляхом подання до митного органу України, як підстави для їх переміщення, документів, які містять неправдиві дані.

Безпосереднім об`єктом посягання при вчиненні правопорушення, передбаченого ст. 483 МК України, є встановлений порядок переміщення товарів через митний кордон України.

Об`єктивною стороною порушення митних правил, відповідальність за яке передбачена частиною першою статті 483 МК України, - є дії спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України, тобто є активна поведінка (вчинок) особи.

Суб`єктивна сторона передбачає наявність прямого умислу, тобто винний у скоєнні злочину чітко розуміє та усвідомлює обставини і характер незаконного переміщення товарів, предметів і речовин через митну територію України і прагне їх ввезти на територію України з порушенням встановленого порядку чи вивезти з України.

Так, підставою для переміщення предметів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митниці на пропуск предметів через митний кордон. Законодавчими актами встановлено, зокрема, що це можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, товарно-супровідні документи, інвойс, дозвіл відповідних державних органів тощо.

Документами, що містять неправдиві дані, є такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості предметів, щодо їх відправника чи одержувача, щодо держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, тощо, не відповідають дійсності.

Згідно п. 6 Постанови Пленуму Верховного Суду України «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил» № 8 від 03.06.2005, підставою для переміщення предметів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митниці на пропуск предметів через митний кордон. Законодавчими актами встановлено, що це можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, товарно-супровідні документи, інвойс, дозвіл відповідних державних органів тощо. Незаконно одержаними слід визнавати документи, які особа отримала за відсутності законних підстав або з порушенням установленого порядку.

Відповідно до ст. 257 МК України декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення. При застосуванні письмової форми декларування можуть використовуватися як електронні документи, так і документи на паперовому носії або їх електронні (скановані) копії, засвідчені електронним цифровим підписом декларанта або уповноваженої ним особи.

Під час розгляду справи, ніким не заперечувалось те, що на момент переміщення вказаних товарів через митний кордон України ОСОБА_1 обіймала посаду директора ТОВ «ФЕХУ ТРЕЙД».

Митним органом представлені до суду належні та допустимі докази з приводу як щодо фактичного товаровідправника, так і фактичної вартості товару, яка була переміщена на митну території України. Зазначені докази отримані від компетентних органів інших країн за відповідною процедурою.

Вина ОСОБА_1 у вчиненні правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України, підтверджується протоколом про порушення митних правил № 0010/126000/24 від 23.01.2024 та копіями міжнародних транспортних документів, копіями декларацій, копією інвойсу, копією відповіді митних органів.

Надані в судовому засіданні пояснення-заперечення адвоката Єфимченко І.В. в інтересах ОСОБА_1 , не спростовують висновків митного органу щодо порушення митних правил при переміщенні товарів через митний кордон України, з приховуванням від митного контролю, шляхом подання митному органу, як підстави для переміщення товарів, документів, що містять неправдиві відомості щодо відправника, одержувача, та необхідні для визначення їх митної вартості.

Крім того, не заслуговують на увагу, доводи адвоката Єфимченко І.В. відносно того, що ОСОБА_1 не є суб`єктом адміністративної відповідальності за порушення митних правил, як це передбачено ч. 2 ст. 459 МК України.

Згідно з п. 43 ч. 1 ст. 4 МК України посадові особи підприємств - керівники та інші працівники підприємств (резиденти та нерезиденти), які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов`язків відповідають за додержання вимог, встановлених цим Кодексом, законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України, укладеними у встановленому законом порядку.

З огляду на наведене, оцінюючи наявні в матеріалах справи докази з точки зору їх належності, допустимості та достатності, як окремо, так і у їх взаємозв`язку, у розумінні ч. 1 ст. 495 МК України, суддя вважає, що в діях ОСОБА_1 наявний склад правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України, оскільки нею умисно переміщено через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу, як підстави для переміщення товарів документів, таких, що містять неправдиві відомості щодо відправника, одержувача, та необхідні для визначення їх митної вартості.

З урахуванням викладеного вище, ОСОБА_1 підлягає притягненню до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України, з застосуванням санкцій, визначених даною нормою закону, а саме застосування штрафу в розмірі 100 відсотків вартості товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил, у розмірі 3 125 407, 94 грн, на користь держави, а також, у зв`язку з неможливістю конфіскувати товар через випуск його у вільний обіг, стягнути вартість товарів у розмірі 3 125 407, 94 грн.

Судді не надано доказів, щоб спростовували обставини зазначенні в протоколі про порушення митних правил.

Щодо застосування до ОСОБА_1 додаткового стягнення у виді конфіскації товару ( в даному випадку стягнення вартості майна у зв`язку з випуском його у вільний обіг), слід зазначити, що як на момент порушення митних правил, так і на момент розгляду справи судом першої інстанції нормами ч. 1 ст. 483 МК України передбачено накладення основного стягнення у виді штрафу в розмірі 100 відсотків вартості товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил, так і додаткове стягнення - конфіскація цих товарів.

У подальшому, рішенням Конституційного Суду України від 05.07.2023, абзац другий частини першої статті 483 МК України визнано таким, що не відповідає Конституції України.

Цим же рішенням ухвалено, що абзац другий частини першої статті 483 МК України, який визнаний неконституційним, утрачає чинність через шість місяців із дня ухвалення Конституційним Судом України цього Рішення.

Одночасно з цим, вказаним рішенням Суду було ухвалено Верховній Раді України привести нормативне регулювання, установлене абзацом другим частини першої статті 483 МК України, що визнаний неконституційним, у відповідність із Конституцією України та цим Рішенням.

У подальшому, 21.11.2023, тобто до набрання чинності рішенням Конституційного Суду України, Законом України № 3475-IX, абзац другий частини першої статті 483 МК України викладено в наступній редакції: «тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі від 50 до 100 відсотків вартості товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил з конфіскацією товарів, транспортних засобів із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для приховування товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил від митного контролю, або з конфіскацією товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил, а також товарів, транспортних засобів із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для приховування товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил від митного контролю».

Додаткове стягнення у виді конфіскації товарів, транспортних засобів із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для приховування товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил від митного контролю, або з конфіскацією товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил, а також товарів, транспортних засобів із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для приховування товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил від митного контролю, було і є обов`язковим, а не альтернативним.

Аналогічна позиція зазначена у постанові Київського апеляційного суду від 24.06.2024 у справі № 761/13069/23.

Підстав для пом`якшення застосованого до ОСОБА_1 основного стягнення (з врахуванням вимог Закону України від 21.11.2023) у виді штрафу також не вбачається.

Відповідно до статті 40-1 КУпАП судовий збір у провадженні по справі про адміністративне правопорушення у разі винесення судом (суддею) постанови про накладення адміністративного стягнення сплачується особою, на яку накладено таке стягнення. Розмір і порядок сплати судового збору встановлюється законом.

Відповідно до положень п. 5 ч. 2 ст. 4 Закону України «Про судовий збір» у разі ухвалення судом постанови про накладення адміністративного стягнення особа має сплатити судовий збір у розмірі 0,2 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Таким чином, з ОСОБА_1 слід стягнути судовий збір у розмірі 605,60 грн.

Керуючись ст. 483, ст. ст. 485, 489, 519, 520, 522 ч. 2, 526, 527 ч. 1 п. 2, 528, 529 Митного кодексу України, ст.ст. 16, 40-1, 294 Кодексу України про адміністративні правопорушення, суд

постановив:

Визнати ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_2 , винною у вчиненні правопорушення, передбаченого ч. 1 cт. 483 МК України та накласти на неї адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі 100 відсотків вартості товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил, у розмірі 3 125 407 (три мільйона сто двадцять п`ять тисяч чотириста сім) гривень 94 копійок, на користь держави, а також стягнути вартість товарів у розмірі 3 125 407 (три мільйона сто двадцять п`ять тисяч чотириста сім) гривень 94 копійок.

Стягнути з ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_2 , на користь держави судовий збір у розмірі 605 (шістсот п`ять) гривень 60 коп.

Постанова може бути оскаржена протягом десяти днів з дня її винесення. Апеляційна скарга подається до Київського апеляційного суду через Шевченківський районний суд міста Києва.

Суддя Олена ЧАЙКА

СудШевченківський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення01.07.2024
Оприлюднено11.07.2024
Номер документу120252208
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяСправи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю

Судовий реєстр по справі —761/9017/24

Постанова від 23.09.2024

Адмінправопорушення

Київський апеляційний суд

Болотов Євген Володимирович

Постанова від 01.07.2024

Адмінправопорушення

Шевченківський районний суд міста Києва

Чайка О. С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні