Постанова
від 05.07.2024 по справі 191/2159/24
СИНЕЛЬНИКІВСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 191/2159/24

Провадження № 3/191/843/24

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

05 липня 2024 року м. Синельникове

Суддя Синельниківського міськрайонного суду Дніпропетровської області Порошина О.О., розглянувши адміністративний матеріал, який надійшов від Північно-Східного міжрегіонального управління Державної служби з питань праці відносно:

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП: НОМЕР_1 , начальника Синельниківського міського комунального підприємства "ЖИТЛОВО- ЕКСПЛУАТАЦІЙНА КОНТОРА-2" (код.ЄДРПОУ 31802657), проживаючої за адресою: АДРЕСА_1 ,

за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 41 КУпАП, -

В С Т А Н О В И В:

Згідно протоколу про адміністративне правопорушення № ПС/ДН/12671/0019/П/ПТ від 18 квітня 2024 року, начальник Синельниківського міського комунального підприємства "ЖИТЛОВО- ЕКСПЛУАТАЦІЙНА КОНТОРА-2" ОСОБА_1 вчинив адміністративне правопорушення, передбачене ч.1 ст. 41 КУпАП.

Так, в період з 03.07.2023 р. по 04.07.2023 р. було проведено позаплановий захід зі здійснення державного нагляду (контролю) у формі перевірки у Синельниківському міському комунальному підприємстві "ЖИТЛОВО- ЕКСПЛУАТАЦІЙНА КОНТОРА - 2, ЄДРПОУ 31802657, з питань оплати праці в частині дотримання строків та першочерговості виплати заробітної плати. За результатами перевірки було складено акт від 04 липня 2023 року № ПС/ДН/20693/0019 та внесено Припис про усунення виявлених порушень законодавства про працю від 04 серпня 2023 року № ПС/ДН/20693/0019/П зі строком усунення порушень/забезпечення додержання норм законодавства про працю - 03.01.2024 з щомісячним інформуванням про стан усунення порушення до 10 числа кожного місяця та з наданням графіку погашення заборгованості. З листів, які надходили від СМКП «ЖЕК-2» протягом строку, встановленого приписом, встановлено, що станом на 03.01.2024 р. припис не виконано в повному обсязі.

Відповідно до. абзацу 4 частини 1 статті 6 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» від 05.04.2007 № 877-У, пунктів 1, 9 Положення про Міністерство економіки України, затвердженого постановою - Кабінету Міністрів України від 20 серпня 2014 року № 459 (із змінами), пункту 1 Положення про Державну службу України з питань праці, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 лютого 2015 року № 96 (із змінами), підпункту 5 пункту 4 Положення про Південно-Східне міжрегіональне управління Державної служби з питань праці, затвердженого Наказом Державної служби України з питань праці від 23.09.2022 № 167, пункту 2 Постанови Кабінету Міністрів України «Про припинення заходів державного нагляду (контролю) і державного ринкового нагляду в умовах воєнного стану» від 13.03.2022 № 303, наказу Міністерства економіки України «Про здійснення позапланових заходів державного нагляду (контролю) протягом періоду воєнного стану» від 16.06.2023 № 5782 зі змінами, внесеними наказом Міністерства економіки України від 07 березня 2024 року № 6233 «Про внесення зміни до наказу Міністерства економіки України від 16 червня 2023 року № 5782», з метою перевірки виконання суб`єктом господарювання приписів, розпоряджень або інших розпорядчих документів щодо усунення порушень вимог законодавства, виданих за результатами проведення попереднього заходу органом державного нагляду (контролю) згідно з наказом Південно-Східного міжрегіонального управління Державної служби з питань праці про проведення позапланового заходу зі здійснення державного нагляду (контролю) від 15.04.2024 № 162/ПС-ЗК та направленням на проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) від 15.04.2024 № ПС/1/7249-24 у період з 17.04.2024 по 18.04.2024 проведено позаплановий захід зі здійснення державного нагляду (контролю) у формі перевірки у СМКП «ЖЕК-2» з питань виконання Припису про усунення виявлених порушень законодавства про працю від 04 липня 2023 року № ПС/ДН/20693/0019/П. Підприємство є платником податків на загальних підставах.

З 01.01.2012 р. по теперішній час управління поточною діяльністю здійснює начальник СМКП «ЖЕК-2» ОСОБА_1 .

Припис про усунення виявлених порушень законодавства про працю від 04 липня 2023 року № ПС/ДН/20693/0019/П, внесеним за результатами проведення позапланового заходу державного контролю було передбачено усунення порушень/забезпечення додержання норм законодавства про працю в строк до 03.01.2024 р.

Згідно з довідкою, наданою СМКП "ЖЕК-2", станом на 18.04.2024 р. заборгованість із виплати заробітної плати складає 669,6 тис. грн. перед 17 працівникам за період з липня 2023 року по лютий 2024 року, із них заборгованість перед 4 звільненими у сумі 146,9 тис. грн., що не відповідає п.4.15 колективного договору та частини першої статті 115 КЗпП України. За період управління поточною діяльністю начальника СМКП "ЖЕК-2" ОСОБА_1 сума заборгованості із виплати заробітної плати збільшилась, в повному обсязі погашення заборгованості не відбулось при наявності грошових коштів на рахунках ТОВ СМКП "ЖЕК-2".Заборгованість із виплати заробітної плати перед звільненими працівниками наявна у сумі 146,9 тис. грн., перед 4 працівниками, належні при звільненні не виплачуються в день звільнення.

Наприклад, відповідно наданої довідки про виплату сум, належних при звільненні:

14.07.2023 р. з СМКП "ЖЕК-2" наказом від 14.07.2023 №53 було звільнено ОСОБА_2 за частиною 1 статті 38 Кодексу законів про працю України на підставі поданої заяви від 13.07.2023. 09.02.2024 їй було виплачено 33467,64 грн.

17.10.2023 р. з СМКП "ЖЕК-2" наказом від 17.10.2023 №61 було звільнено ОСОБА_3 за частиною 1 статті 38 Кодексу законів про працю України на підставі поданої заяви від 13.07.2023 р. Станом на 18.04.2024 р. усі суми, нараховані при звільненні не виплачено.

ОСОБА_1 надав заяву в якій просив розглянути справу без його участі та долучити пояснювальну записку.

Дослідивши матеріали справи, вислухавши думку учасників процесу, слід зробити наступні висновки.

Відповідно до ст.9КУпАП адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.

Положеннями ст.280КУпАП передбачено, що необхідною умовою для притягнення особи до адміністративної відповідальності є встановлення на підставі належних та допустимих доказів факту вчинення певного діяння такою особою та наявність в діянні цієї особи, що є суб`єктом правопорушення, всіх обов`язкових ознак складу певного адміністративного правопорушення.

Диспозиція ст.41ч.1КУпАП передбачає відповідальність за порушення встановлених термінів виплати пенсій, стипендій, заробітної плати, виплата їх не в повному обсязі, терміну надання посадовими особами підприємств, установ, організацій незалежно від форми власності та фізичними особами - підприємцями працівникам, у тому числі колишнім, на їхню вимогу документів стосовно їх трудової діяльності на даному підприємстві, в установі, організації чи у фізичної особи - підприємця, необхідних для призначення пенсії (про стаж, заробітну плату тощо), визначеного Законом України"Про звернення громадян", або надання зазначених документів, що містять недостовірні дані, порушення терміну проведення атестації робочих місць за умовами праці та порядку її проведення, а також інші порушення вимог законодавства про працю.

Вивчивши матеріали, вважаю, що ті фактичні дані, що містяться у протоколі та в наданих матеріалах дають підстави стверджувати, що у діях ОСОБА_1 є склад адміністративного правопорушення, відповідальність за яке передбачена ч. 1 ст. 41 КУпАП.

Згідно ст.38КУпАП якщо справи про адміністративні правопорушення відповідно до цього Кодексу чи інших законів підвідомчі суду (судді), стягнення може бути накладено не пізніш як через три місяці з дня вчинення правопорушення. Ст.247КУпАП передбачає, що провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю в тому числі, у разі закінчення на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення строків, передбачених статтею 38 цього Кодексу.

Відповідно до п.7 ст.247 КУпАП провадження по справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю у випадку закінчення на момент розгляду справи строків, передбачених ст. 38 КУпАП.

Отже, правопорушення, про які зазначено у протоколі, вчинені 14.07.2023 р., 17.10.2023 р., тобто поза межами накладення адміністративного стягнення. Тож, справа відповідно до п.7 ч.1 ст.247КУпАП підлягає закриттю.

Керуючисьст.38, ч.1 ст.41, ст.283, ст.284 КУпАПсуддя,-

П О С Т А Н О В И В:

Провадження у справі про адміністративне правопорушення, передбачене ч.1 ст.41КУпАП відносно ОСОБА_1 - закрити у зв`язку з закінченням строків, передбачених ст.38 КУпАП.

Постанова може бути оскаржена до Дніпровського апеляційного суду через Синельниківський міськрайонний суд Дніпропетровської області протягом десяти днів з дня винесення постанови.

Суддя О. О. Порошина

СудСинельниківський міськрайонний суд Дніпропетровської області
Дата ухвалення рішення05.07.2024
Оприлюднено12.07.2024
Номер документу120253463
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяАдміністративні правопорушення в галузі охорони праці і здоров’я населення Порушення вимог законодавства про працю та про охорону праці

Судовий реєстр по справі —191/2159/24

Постанова від 05.07.2024

Адмінправопорушення

Синельниківський міськрайонний суд Дніпропетровської області

Порошина О. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні