Ухвала
від 09.07.2024 по справі 560/9799/24
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 560/9799/24

УХВАЛА

іменем України

09 липня 2024 рокум. Хмельницький

Суддя Хмельницького окружного адміністративного суду Ковальчук О.К., розглянувши позовну заяву ОСОБА_1 до Департаменту соціального захисту населення Хмельницької обласної державної адміністрації про зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 звернувся в суд з позовом до Департаменту соціального захисту населення Хмельницької обласної державної адміністрації в якому просить зобов`язати Департамент соціального захисту населення Хмельницької обласної державної адміністрації надати розрахунок з розрахунковою сумою для викупу автомобіля марки ЗАЗ SENS, червоного кольору, номер шасі НОМЕР_1 ДНЗ НОМЕР_2 2011 року випуску та дозвіл на перереєстрацію автомобіля зі сплатою залишкової вартості.

В обґрунтування позову вказує, що рішення Хмельницького окружного адміністративного суду від 10.11.2021 у справі №560/9819/21 мотивоване тим, що позивач пропустив шестимісячний строк звернення до Департаменту соціального захисту населення Хмельницької обласної державної адміністрації передбачений пунктом 16 Порядку забезпечення осіб з інвалідністю автомобілями, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19.07.2006 №999. Проте, постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2023 № 1397 внесені зміни до пункту 16 Порядку №999, за змістом якого після смерті особи з інвалідністю, дитини з інвалідністю такий автомобіль може бути безоплатно переданий у власність члену її сім`ї незалежно від зареєстрованого місця його проживання за бажанням такого члена сім`ї та за умови відмови від отримання у власність такого автомобіля інших членів сім`ї, зокрема члена сім`ї, який безпосередньо обслуговував за життя особу з інвалідністю, дитину з інвалідністю і якому було передано право користування автомобілем. Також виключений пункт про обов`язкове звернення до органу соціального захисту протягом 6 місяців з дати смерті інваліда, який забезпечений автомобілем. Вважає протиправною відмову відповідача щодо залишення автомобіля його у власності у зв`язку із чинною редакцією порядку №999.

Відповідно до пункту 4 частини 1 статті 171 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України) після одержання позовної заяви суд з`ясовує, серед іншого, чи належить позовну заяву розглядати в порядку адміністративного судочинства.

Статтею 14 КАС України передбачено, що судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України. Невиконання судового рішення тягне за собою відповідальність, встановлену законом.

За змістом частини 1 статті 370 КАС України, судове рішення, яке набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України.

Суд враховує, що рішенням від 10.11.2021 у справі №560/9819/21, залишеного без змін постановою Сьомого апеляційного адміністративного суду від 06.04.2024, Хмельницький окружний адміністративний суд відмовив у задоволенні позову ОСОБА_1 про зобов`язання Департаменту соціального захисту населення Хмельницької обласної державної адміністрації надати розрахунок з розрахунковою сумою для викупу автомобіля марки ЗАЗ SENS, червоного кольору, номер шасі НОМЕР_1 ДНЗ НОМЕР_2 2011 року випуску та дозвіл на перереєстрацію автомобіля зі сплатою залишкової вартості.

Отже, на час звернення позивача до суду з позовом спір щодо надання розрахунку з розрахунковою сумою для викупу автомобіля марки ЗАЗ SENS, червоного кольору, номер шасі НОМЕР_1 ДНЗ НОМЕР_2 2011 року випуску та дозвілу на перереєстрацію автомобіля зі сплатою залишкової вартості вирішений судовим рішенням у справі №560/9819/21, яке набрало законної сили.

Посилання на внесення змін до Порядку №999 суд не бере до уваги, оскільки приписами частини 1 статті 58 Конституції України визначено, що закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом`якшують або скасовують відповідальність особи.

Тобто, позовні вимоги ОСОБА_1 у справі №560/9799/24 за предметом та підставами аналогічні позовним вимогам у справі №560/9819/21.

Відповідно до пункту 2 частини 1 статті 170 Кодексу адміністративного судочинства України суддя відмовляє у відкритті провадження в адміністративній справі, якщо позов не належить розглядати за правилами адміністративного судочинства.

Повторне звернення тієї самої особи до адміністративного суду з адміністративним позовом з тих самих предмета і підстав та до того самого відповідача, як той, щодо якого постановлено ухвалу про відмову у відкритті провадження, не допускається.

Тому, суд вважає, що у відкритті провадження у цій справі слід відмовити відповідно до приписів пункту 2 частини першої статті 170 КАС України.

Керуючись пунктом 2 частини 1 статті 170, статтею 248 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя

УХВАЛИВ:

у відкритті провадження в адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 до Департаменту соціального захисту населення Хмельницької обласної державної адміністрації про зобов`язання вчинити дії відмовити.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання.

Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня її підписання.

Головуючий суддяО.К. Ковальчук

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.07.2024
Оприлюднено12.07.2024
Номер документу120266004
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо захисту політичних (крім виборчих) та громадянських прав, зокрема щодо забезпечення права особи на звернення до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів

Судовий реєстр по справі —560/9799/24

Ухвала від 09.07.2024

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Ковальчук О.К.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні