ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
10 липня 2024 р. Справа № 520/19704/23Другий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
Головуючого судді: Мінаєвої О.М.,
Суддів: Кононенко З.О. , Калиновського В.А. ,
розглянувши в порядку письмового провадження у приміщенні Другого апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Головного управління ДПС у Харківській області на рішення Харківського окружного адміністративного суду від 16.01.2024 року, головуючий суддя І інстанції: Рубан В.В., м. Харків, повний текст складено 16.01.24 року по справі № 520/19704/23
за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "КАРАТ-АГРО"
до Головного управління ДПС у Харківській області
про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення,
ВСТАНОВИВ:
Позивач, товариство з обмеженою відповідальністю "КАРАТ-АГРО", звернувся до суду з позовом до Головного управління ДПС у Харківській області, в якому просив визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення винесене Головним управлінням ДПС у Харківській області, від 16.03.2023 року № 0051850407, яким позивачу збільшено суму грошового зобов`язання за платежем: Єдиний податок з сільськогосподарських товаровиробників, у яких частка сільськогосподарського товаровиробництва за попередній податковий (звітний) рік дорівнює або перевищує 75 відсотків, код платежу 5018050500, у сумі - 1054200,19 грн. та штрафної (фінансової) санкції у сумі 263550,05 грн.
Рішенням Харківського окружного адміністративного суду від 16.01.2024 у справі № 520/19704/23 позов задоволено.
Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення - рішення Головного управлінням ДПС у Харківській області від 16.03.2023 року № 0051850407.
Відповідач, Головне управління ДПС у Харківській області, не погодившись з рішенням суду першої інстанції, подав апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, просить суд апеляційної інстанції рішення Харківського окружного адміністративного суду від 16.01.2024 у справі № 520/19704/23 скасувати, та прийняти нове рішення, яким у задоволенні позовних вимог відмовити повністю.
В обґрунтування вимог апеляційної скарги відповідач посилається на те, що суд першої інстанції неправильне застосував приписи пп. 295.9.5 п. 295.9 ст. 295, п. 292-1.1 ст. 292 Податкового кодексу України. Зазначає, що на момент терміну проведення камеральної перевірки уточнюючої податкової декларації платника єдиного податку четвертої групи № 9274814437 від 21.12.2022 сільськогосподарські угіддя, по яких ТОВ «КАРАТ-АГРО» проведено коригування на зменшення податкового зобов`язання, знаходяться на території Калиновецького та Удянського старостинських округів Золочівської територіальної громади Богодухівського району Харківської області, які відповідно до діючого законодавства були віднесені до території можливих бойових дій. Таким чином, враховуючи приписи пп. 69.14 п. 69 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України, у позивача були відсутні пільги щодо ненарахування та несплати єдиного податку четвертої групи за 2022 рік.
Позивачем надано відзив на апеляційну скаргу, в якому зазначено доводи щодо безпідставності вимог апеляційної скарги.
На підставі положень п. 3 ч. 1 ст. 311 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) справа розглянута в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.
Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши правильність застосування судом першої інстанції норм чинного законодавства, колегія суддів апеляційної інстанції, переглядаючи судове рішення в межах доводів та вимог апеляційної скарги у відповідності до ч.1 ст. 308 Кодексу адміністративного судочинства України, дійшла висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
Судом першої інстанції встановлено та підтверджено апеляційним судом, що ТОВ «КАРАТ-АГРО» зареєстровано як юридична особа з 20.08.2014 року, основними видами діяльності згідно з КВЕД є: вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур (01.11); вирощування овочів і баштанних культур, коренеплодів і бульбоплодів (01.13.); що підтверджується Витягом з Єдиного Державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
ТОВ «КАРАТ-АГРО» є платником єдиного податку IV групи, довідкою від 13.10.2022 №2646/АП/20-40-18-08-08 в 2022 р. ГУ ДПС у Харківській області підтверджено статус платника єдиного податку IV групи.
Станом на 13.01.2020 р. в користуванні товариства на умовах оренди перебувало 6137,7925 га землі для ведення товарного сільськогосподарського виробництва.
В результаті військової агресії російської федерації 24 лютого 2022 р. проти України, частина орендованих ТОВ «КАРАТ-АГРО» земельних ділянок сільськогосподарського призначення, площею 3773,7707 га розташовані на території Калиновецького та Удянського старостинських округів Золочівської територіальної громади Богодухівського району Харківської області, опинилися під постійними авіаційними, ракетними ударами.
31.03.2022 р. директором ТОВ «КАРАТ-АГРО» прийнято наказ №3 про тимчасове призупинення користування орендованими земельними ділянками на території вищезазначених старостинських округів до моменту відновлення можливості проведення сільськогосподарських робіт.
20.12.2022 р. позивачем подана уточнююча декларація платника єдиного податку четвертої групи, якою зменшено податкові зобов`язання з 01.03.2022 за I, II, III, IV квартали 2022 року. Позивач обґрунтовує правомірність подання уточненої декларації тим, що у зв`язку з військовою агресією російської федерації проти України, Законом України від 15 березня 2022 року № 2120-1Х «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо дії норм на період дії воєнного стану» змінено встановленим Податковим кодексом України від 02 грудня 2010 року № 2755-УІ порядок справляння плати за землю.
Змінами передбачено, що тимчасово, на період з 01 березня 2022 року по 31 грудня року, наступного за роком, у якому припинено або скасовано воєнний, надзвичайний стан, не нараховується та не сплачується плата за землю (земельний податок та орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності) за земельні ділянки (земельні частки (паї), що розташовані на територіях, на яких ведуться (велися) бойові дії, або на територіях, тимчасово окупованих збройними формуваннями Російської Федерації, та перебувають у власності або користуванні, у тому числі на умовах оренди, фізичних або юридичних осіб, а також за земельні ділянки (земельні частки (паї), визначені обласними військовими адміністраціями як засмічені вибухонебезпечними предметами та/або на яких наявні фортифікаційні споруди (пп. 69.14 п. 69 підрозд. 10 розд. XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України).
Оскільки вищезазначеними змінами до Податкового кодексу України передбачено, що тимчасово, на період з 01 березня 2022 року по 31 грудня року, наступного за роком, у якому припинено або скасовано воєнний, надзвичайний стан, не нараховується та не сплачується плата за землю (території, на яких ведуться (велися) бойові дії) та у зв`язку зі зменшенням площі сільхозугідь в обробітку, ТОВ «КАРАТ-АГРО» 21.12.2022 подано уточнюючу податкову декларацію. Подано розрахунок за період з 01 березня 2022 року по 31 грудня 2022 року щодо зменшення нарахування єдиного податку 4 групи в зв`язку зі зміною розміру об`єкта оподаткування (п. 286.4. ПК України).
Позивач вказав, що земельні ділянки, які знаходяться в оренді ТОВ «КАРАТ-АГРО» загальною площею 3773,7707 га. не використовувалися (кадастрові номери були узгоджені), не засівалися під врожай 2022 р. через активні бойові дії, що підтверджується органами місцевого самоврядування, кадастрові номери земельних ділянок були узгоджені (копії листів Золочівської селищної ради від 14.11.2022 № 1311/02-22 та старости Удянського старостинського округу від 07.11.2022 №27). Відповідно уточнюючий розрахунок поданий у зв`язку із зміною площі сільськогосподарських угідь у зв`язку з втратою права користування у відповідності до ст. 295.9.5 ПК України.
Також позивач зазначив, що при поданні уточнюючої податкової декларації також керувався роз`ясненнями, опублікованими на сайті ДПС України та ГУ ПДС у Харківській області, які стосувалися і платників єдиного податку четвертої груші, які у лютому 2022 року подали відповідні податкові декларації з плати за землю.
ГУ ДПС у Харківській області проведено камеральну перевірку вказаної уточнюючої податкової декларації позивача, за результатами якої складено акт від 20.01.2023 №979/20-40-04-07-03/39358493.
В акті перевірки вказано, зокрема, що за результатами камеральної перевірки уточнюючої податкової декларації платника єдиного податку четвертої групи реєстраційний №9274814437 від 21.12.2022 за 2022 рік встановлено, що сума податкового зобов`язання з єдиного податку четвертої групи, зазначена ТОВ «КАРАТ-АГРО» у вищезазначеній уточнюючій податковій декларації платника єдиного податку четвертої групи за 2022 рік, є нижчою, ніж визначено за результатами камеральної перевірки, починаючи з 01.03.2022 за I, II, III, IV квартали 2022 року на 1054200,19 гривень.
За результатами розгляду матеріалів перевірки ГУ ДПС у Харківській області прийнято податкове повідомлення-рішення від 16.03.2023 № 0051850407 про нарахування єдиного податку четвертої групи у сумі 1054200,19 грн. та штрафних санкцій у сумі 263550,05 грн., за порушення пп. 295.9.5 п. 295.9 ст. 295, пункту 292-1.1 ст. 292 Податкового кодексу України.
Не погодившись з вказаним податковим повідомленням-рішенням, позивач оскаржив його до ДПС України. Рішенням ДПС України № 15353/6/99-00-06-03-01-06 від 15.06.2023 р. скарга ТОВ «КАРАТ-АГРО» залишена без задоволення, а податкове повідомлення-рішення ГУ ДПС у Харківській області № 0051850407 від 16.03.2023 р. залишено без змін.
Не погодившись з податковим повідомленням - рішенням, позивач звернувся за захистом своїх прав до суду.
Задовольняючи позов, суд першої інстанції виходив з того, що при проведенні камеральної перевірки відповідачем не досліджувалось питання віднесення чи невіднесення територій, на яких розташовані земельні ділянки, плата за які була відкоригована, до територій проведення бойових дій, а тому відповідач, приймаючи спірне податкове повідомлення рішення, не врахував всіх обставин, що мають значення для його прийняття, вважає його необґрунтованим, та таким що підлягає скасуванню.
Колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції, виходячи з наступного.
У відповідності до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, у межах повноважень та способом, передбаченими Конституцією та законами України.
Податковий кодекс України є спеціальним законом з питань оподаткування та установлює порядок погашення зобов`язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов`язкових платежів), нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків, визначені заходи, які вживаються контролюючим органом з метою погашення платниками податків податкового боргу.
У відповідності до підпункту 295.9.1 пункту 295.9. статті 295 ПК України, платники єдиного податку четвертої групи самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням платника податку та місцем розташування земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу
Відповідно до підпункту 295.9.2 пункту 295.9. статті 295 ПК України платники єдиного податку четвертої групи сплачують податок щоквартально протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) кварталу, у таких розмірах: у І кварталі - 10 відсотків; у II кварталі - 10 відсотків; у III кварталі - 50 відсотків; у IV кварталі - 30 відсотків.
Згідно ст. 269 ПК України платниками плати за землю є власники земельних ділянок, земельних часток (паїв), землекористувачі, яким відповідно до закону надані у користування земельні ділянки державної та комунальної власності на правах постійного користування та платники орендної плати - землекористувачі (орендарі) земельних ділянок державної та комунальної власності на умовах оренди.
Пунктом 286.2 статті 286 ПК України передбачено, що платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов`язку подання щомісячних декларацій.
Відповідно до пункту 287.3 статті 287 ПК України податкове зобов`язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.
У відповідності до п. 54.1 ст. 54 ПК України платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою.
Законом України від 15 березня 2022 року № 2120-IХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо дії норм на період дії воєнного стану» змінено порядок справляння плати за землю.
Пункт 69 підрозділу 10 розділу ХХ доповнено підпунктом 69.14, відповідно до якого (в редакції на час подання уточнюючої декларації) тимчасово, на період з 1 березня 2022 року по 31 грудня року, наступного за роком, у якому припинено або скасовано воєнний, надзвичайний стан, не нараховується та не сплачується плата за землю (земельний податок та орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності) за земельні ділянки (земельні частки (паї), що розташовані на територіях, на яких ведуться (велися) бойові дії, або на територіях, тимчасово окупованих збройними формуваннями Російської Федерації, та перебувають у власності або користуванні, у тому числі на умовах оренди, фізичних або юридичних осіб, а також за земельні ділянки (земельні частки (паї), визначені обласними військовими адміністраціями як засмічені вибухонебезпечними предметами та/або на яких наявні фортифікаційні споруди.
Перелік територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих збройними формуваннями Російської Федерації, визначається Кабінетом Міністрів України.
Колегія суддів встановила, що на час подачі позивачем уточнюючої декларації 20.12.2022, відповідно до наказу Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій від 25.04.2022 року № 75 (починаючи з першою редакцією та до редакції згідно з наказом від 15.12.2022 № 297 Золочівська селищна територіальна громада Богодухівського району в цілому входила до Переліку територіальних громад, які розташовані в районі проведення воєнних (бойових) дій або перебувають в тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні).
Постановою Кабінету Міністрів України від 06 грудня 2022 року № 1364 «Деякі питання формування переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією» встановлено, що перелік територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, затверджується Міністерством з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій за формою згідно з додатком за погодженням з Міністерством оборони на підставі пропозицій відповідних обласних, Київської міської військових адміністрацій; до територій, на яких ведуться (велися) бойові дії, включаються території можливих бойових дій та території активних бойових дій; у переліку визначаються дата початку та дата завершення бойових дій (дата виникнення та припинення можливості бойових дій) або тимчасової окупації; території, для яких не визначена дата завершення бойових дій (дата припинення можливості бойових дій) або тимчасової окупації Російською Федерацією, вважаються такими, на яких ведуться бойові дії або тимчасово окупованими Російською Федерацією. Ця постанова набирає чинності через 15 днів з дня її опублікування.
Відповідно до вищезазначеної постанови Кабінету Міністрів України наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій № 309 від 22.12.2022 затверджено Перелік територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією. Вся територія Богодухівського району Харківської області включена до пункту І «Території можливих бойових дій» розділу І Переліку територій «Території, на яких ведуться (велися) бойові дії» та відноситься до території, на якій ведуться (велися) бойові дії з 24.02.2022 р., дата завершення бойових дій (дата припинення можливості бойових дій) не визначена.
Відповідач в апеляційній скарзі зазначає, що перевіркою встановлено, що ТОВ «КАРАТ-АГРО» подана уточнююча податкова декларація платника єдиного податку четвертої групи за 2022 рік від 21.12.2022 реєстраційний номер 9274814437 (далі уточнююча звітність № 9274814437), відповідно до якої платником нараховано з 01.03.2022 до зменшення податкового зобов`язання на загальну суму 1054200,19 гривень. При цьому, за даними Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиному реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна на момент подання уточнюючої звітності № 9274814437 відсутні зміни площ земельних ділянок, що перебувають в користуванні у ТОВ «КАРАТ-АГРО». На момент терміну проведення камеральної перевірки уточнюючої податкової декларації платника єдиного податку четвертої групи № 9274814437 від 21.12.2022 сільськогосподарські угіддя, по яких ТОВ «КАРАТ-АГРО» проведено коригування на зменшення податкового зобов`язання, знаходяться на території Калиновецького та Удянського старостинських округів Золочівської територіальної громади Богодухівського району Харківської області, які відповідно до діючого законодавства були віднесені до території можливих бойових дій.
Відповідач, посилаючись на приписи пп. 69.33 п. 69 підрозділу 10 розділу XX Податкового кодексу України, зазначає, що у ТОВ «КАРАТ-АГРО» були відсутні пільги щодо не нарахування та не сплати єдиного податку четвертої групи за 2022 рік.
Колегія суддів зазначає, що пункт 69 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України доповнений підпунктом 69.33 згідно із Законом № 3050-IX від 11.04.2023, тобто після подачі позивачем уточненої декларації, проведення камеральної перевірки та прийняття за її результатами спірного податкового повідомлення - рішення.
Таким чином колегія суддів вважає, суд першої інстанції дійшов правильного висновку, що відповідач при винесенні оскаржуваного рішення не врахував, що позивачем відкориговано самостійно визначене податкове зобов`язання на 2022 рік, з урахуванням норм Податкового кодексу України, чинних на момент подання уточнюючої декларації (20.12.2022р.), а саме положення підпункту 69.14 пункт 69 підрозділу 10 розділу ХХ, який звільнив тимчасово від нарахування та сплати плати за землю (земельний податок та орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності) за земельні ділянки (земельні частки (паї), що розташовані на територіях, на яких ведуться (велися) бойові дії, або на територіях, тимчасово окупованих збройними формуваннями Російської Федерації, та перебувають у власності або користуванні, у тому числі на умовах оренди, фізичних або юридичних осіб, а також за земельні ділянки (земельні частки (паї), визначені обласними військовими адміністраціями як засмічені вибухонебезпечними предметами та/або на яких наявні фортифікаційні споруди.
Також колегія суддів вважає, що згідно з актом камеральної перевірки від 20.01.2023 р., при проведенні камеральної перевірки відповідачем не досліджувалось питання віднесення чи не віднесення відповідних територій, на яких розташовані земельні ділянки, плата за які була відкоригована, до територій проведення бойових дій.
Колегія суддів встановила, що позивач з початку військової агресії російської федерації постійно потерпає від ракетних обстрілів, їх наслідків, територія господарства неодноразово потрапляла під артобстріли, неодноразово було пошкоджено господарські будівлі та сільськогосподарську техніку на полях, про що свідчать надані до матеріалів справи витяги з Єдиного реєстру досудових розслідувань, про реєстрацію провадження від 01.04.2022, від 01.06.2022, акт про пожежу від 31.03.2022 р., складеним інспектором Богодухівського РУ МДМС України в Харківській області (а.с. 58-60).
Рішенням Харківської обласної ради XV сесії VIII скликання № 502-VIII від 14 лютого 2023 р. «Про наявність обставин непереборної сили та затвердження переліку суб`єктів господарювання - юридичних осіб сільськогосподарських товаровиробників, що постраждали внаслідок обставин непереборної сили» ТОВ «КАРАТ-АГРО» було внесено до затвердженого переліку суб`єктів господарювання - юридичних осіб сільськогосподарських товаровиробників, що постраждали внаслідок обставин непереборної сили (а.с. 72-73).
Також колегія суддів зазначає, що на сьогоднішній день території Калиновецького та Удянського старостинських округів Золочівської територіальної громади Богодухівського району Харківської області, де розміщені орендовані позивачем земельні ділянки, перебувають під систематичними обстрілами з боку російської федерації. Доказом того, що Золочівська громада Харківської області постійно знаходиться під обстрілами з реактивних систем залпового вогню та інших пускових пристроїв невстановленого виду озброєння, є щоденні зведення офіційного порталу МВС та зведення інших інформаційних порталів мережі Інтернет.
Як зазначив позивач у відзиві на апеляційну скаргу, поля, які він орендує, засмічені вибухонебезпечними предметами, що унеможливлює приступити до обробітку цих земель і в цьому році. Керівництво товариства неодноразово зверталось до Золочівської селищної військової адміністрації стосовно вирішення питання користування сільгоспугіддями, плати за землю, на території цих старостинських округів та сприяння обстеженню, перевірці та розмінуванню земель сільськогосподарського призначення, про що до матеріалів справи надає копію листа № 117 від 23.05.2023 (а.с. 71).
В свою чергу, за численними зверненнями сільгоспвиробників та численними підривами сільськогосподарської техніки керівництво Золочівської селищної військової адміністрації зверталось до Харківської обласної військової адміністрації з проханням вирішення питання розмінування територій громади та питання визначення потенційної загрози забруднення вибухонебезпечними предметами, про що свідчить лист від 07.06.2023 (а.с. 70).
Листом від 21.06.2023 № 03-01-02/1583 Департаменту цивільного захисту Харківської обласної військової адміністрації, направленим на вищезазначений лист, було роз`яснено, що вся територія Богодухівського району відноситься до території, на якій ведуться (велися) бойові дії з 24.02.22 р. по цей час (посилаючись на Перелік, затверджений постановою Мінреінтеграцїї від 22.12.22 № 309). Також було повідомлено, що на підставі затвердженого 29.04.2023 начальником Харківської обласної військової адміністрації «Плану виконання робіт з очищення Харківської області від вибухонебезпечних предметів та гуманітарного розмінування» - землі сільськогосподарського призначення віднесені до III пріоритетного напрямку проведення розмінування території «Зеленої зони», першочергово опрацьовуються заявки на обстеження та розмінування об`єктів критичної інфраструктури, у тому числі елекро-, водо, газо-, теплопостачання.
Отже колегія суддів вважає, що земельні ділянки TОB «КАРАТ-АГРО», шо знаходяться території Калиновецького та Удянського старостинських округів Золочівської територіальної громади Богодухівського району Харківської області, загальною площею 3773,7707 га фактично не могли використовувалися в 2022 р, через активні бойові дії та забруднення вибухонебезпечними предметами, що підтверджуються листами органів місцевого самоврядування та щоденними зведеннями Харківської військової адміністрації, інформацією, яка знаходиться в загальному доступі та доказування не потребує.
В силу ч. 2 ст.77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. Відповідачем не доведено правомірність прийнятого податкового повідомлення-рішення.
Відповідно до п.п. 1, 3 ч. 2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють серед іншого, чи прийняті вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення. При розгляді справи встановлено, що при прийняті оспорюваного податкового повідомлення-рішення відповідач діяв необґрунтовано, без врахування всіх обставин справи та всупереч вимогам чинного законодавства.
Таким чином, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про скасування податкового повідомлення - рішення № 0051850407 від 16.03.2023 року.
Відповідно до ст. 242 Кодексу адміністративного судочинства України, рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.
Згідно з ч. 1 ст. 316 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Враховуючи вищевикладене, колегія суддів вважає, що при прийнятті рішення Харківського окружного адміністративного суду від 16.01.2024 у справі № 520/19704/23 суд дійшов правильних висновків щодо встановлення обставин справи і правильно застосував норми матеріального та процесуального права. Доводи апеляційної скарги, з наведених підстав, висновків суду не спростовують.
Керуючись ст. ст. 311, 315, 316, 321, 325, 328 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Харківській області залишити без задоволення.
Рішення Харківського окружного адміністративного суду від 16.01.2024 по справі № 520/19704/23 залишити без змін.
Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та не підлягає касаційному оскарженню, крім випадків, передбачених п. 2 ч. 5 ст. 328 КАС України.
Головуючий суддя О.М. Мінаєва Судді З.О. Кононенко В.А. Калиновський
Суд | Другий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.07.2024 |
Оприлюднено | 12.07.2024 |
Номер документу | 120269540 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них плати за землю |
Адміністративне
Другий апеляційний адміністративний суд
Мінаєва О.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні