П`ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
09 липня 2024 р.м. ОдесаСправа № 420/31881/23
Перша інстанція: суддя Єфіменко К.С.,
П`ятий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
судді-доповідачаШляхтицького О.І.,
суддів: Домусчі С.Д., Семенюка Г. В.,
розглянувши в порядку письмового провадження в місті Одесі апеляційну скаргу Головного управління ДПС в Одеській області на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 01.02.2024 у справі № 420/31881/23 за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Агротранс Логістика" до Головного управління ДПС в Одеській області , Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИВ:
Короткий зміст позовних вимог.
У листопаді 2023 року представник ТОВ "Агротранс Логістика" звернувся до суду з адміністративним позовом у якому просив:
- визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління державної податкової служби в Одеській області (Код ЄДРПОУ: 44069166; місцезнаходження: 65044 м. Одеса, вул. Семінарська, будинок 5) про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №9688866/39775317 від 10.10.2023 р.;
- визнати протиправним та скасувати Головного управління державної податкової служби в Одеській області (Код ЄДРПОУ: 44069166; місцезнаходження: 65044 м. Одеса, вул. Семінарська, будинок 5) про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №9688867/39775317 від 10.10.2023 р.;
- визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління державної податкової служби в Одеській області (Код ЄДРПОУ: 44069166; місцезнаходження: 65044 м. Одеса, вул. Семінарська, будинок 5) про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №9688868/39775317 від 10.10.2023р.;
- зобов`язати Державну податкову службу України (Код ЄДРПОУ: 43005393; місце знаходження: 04053, м. Київ, пл. Львівська, буд. 8) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 20 яку було складно ТОВАРИСТВОМ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ АГРОТРАНС-ЛОГІСТИКА (Код ЄДРПОУ: 39775317; місце знаходження 68001, Одеська область, м. Чорноморськ, вул. Промислова, 7, каб. 101) 24.08.2023 р.;
- зобов`язати Державну податкову службу України (Код ЄДРПОУ: 43005393; місце знаходження: 04053, м. Київ, пл. Львівська, буд. 8) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 19 яку було складно ТОВАРИСТВОМ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ АГРОТРАНС-ЛОГІСТИКА (Код ЄДРПОУ: 39775317; місце знаходження 68001, Одеська область, м.Чорноморськ, вул. Промислова, 7, каб. 101) 18.08.2023 р.;
- зобов`язати Державну податкову службу України (Код ЄДРПОУ: 43005393; місце знаходження: 04053, м. Київ, пл. Львівська, буд. 8) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 18 яку було складно ТОВАРИСТВОМ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ АГРОТРАНС-ЛОГІСТИКА (Код ЄДРПОУ: 39775317; місце знаходження 68001, Одеська область, м.Чорноморськ, вул. Промислова, 7, каб. 101) 18.08.2023р.;
- стягнути за рахунок бюджетних Головного управління державної податкової служби в Одеській області (Код ЄДРПОУ: 44069166; місцезнаходження: 65044 м. Одеса, вул. Семінарська, будинок 5) на користь ТОВАРИСТВОМ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ АГРОТРАНС-ЛОГІСТИКА (Код ЄДРПОУ: 39775317; місце знаходження 68001, Одеська область, м.Чорноморськ, вул. Промислова, 7, каб. 101) судові витрати;
- стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України (Код ЄДРПОУ: 43005393; місцезнаходження: 04053, м. Київ, пл. Львівська, буд. 8) на користь ТОВАРИСТВОМ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ АГРОТРАНСЛОГІСТИКА (Код ЄДРПОУ: 39775317; місце знаходження 68001, Одеська область, м. Чорноморськ, вул. Промислова, 7, каб. 101) судові витрати.
В обґрунтування своїх вимог зазначено, що позивачем складено і направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні № 20, № 19, №18. Згідно отриманої квитанції від контролюючого органу, податкову накладну прийнято, але її реєстрацію зупинено у зв`язку із тим, що обсяг постачання товару/послуги 52.24 19, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Додатково повідомлено: показник Д=7907%, Р=612329.56. Запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
На виконання пропозиції в квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної щодо надання пояснень та документів, позивачем направлено та подано у електронному вигляді на адресу податкового органу повідомлення про подання пояснень та копії документів на підтвердження реальності здійснення господарських операцій. Незважаючи на подані пояснення та документи, податковим органом №9688866/39775317 від 10.10.2023, №9688868/39775317 від 10.10.2023, №9688867/39775317 від 10.10.2023 про відмову в реєстрації податкової накладної. Вважаючи рішення Головного управління ДПС в Одеській області про відмову в реєстрації податкової накладної протиправним, позивач звернувся до суду з даним позовом.
Від відповідачів надійшов відзив на позовну заяву відповідно до якого позовні вимоги не визнали та зазначили, що до п.201.16 ст.201 ПК України, реєстрація податкових накладних в ЄРПН зупинена, оскільки позивач відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операції. Позивачем на вимогу податкового органу були надані платіжні документи, які не були достатніми для реєстрації ПН, а тому у зв`язку з необхідністю надання додаткових пояснень та/або документів комісією запропоновано надати додаткові пояснення та копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування. Позивачем надане Повідомлення про подання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкових накладних разом з документами. За рішеннями Комісії №9688866/39775317 від 10.10.2023, №9688868/39775317 від 10.10.2023, №9688867/39775317 від 10.10.2023 позивачу відмовлено в реєстрації податкових накладних № 20, № 19, № 18 в ЄРПН, оскільки надані платіжні інструкції складені з порушеннями чинного законодавства, а саме відсутні обов`язкові реквізити, зокрема підпис платника.
Короткий зміст рішення суду першої інстанції.
Одеський окружний адміністративний суд рішенням від 01.02.2024 у справі № 420/31881/23 адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Агротранс Логістика" задовольнив.
Визнав протиправним та скасував рішення Головного управління державної податкової служби в Одеській області (Код ЄДРПОУ: 44069166; місцезнаходження: 65044 м. Одеса, вул. Семінарська, будинок 5) про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №9688866/39775317 від 10.10.2023 р.
Визнав протиправним та скасував Головного управління державної податкової служби в Одеській області (Код ЄДРПОУ: 44069166; місцезнаходження: 65044 м. Одеса, вул. Семінарська, будинок 5) про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №9688867/39775317 від 10.10.2023 р.
Визнав протиправним та скасував рішення Головного управління державної податкової служби в Одеській області (Код ЄДРПОУ: 44069166; місцезнаходження: 65044 м. Одеса, вул. Семінарська, будинок 5) про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №9688868/39775317 від 10.10.2023р.
Зобов`язав Державну податкову службу України (Код ЄДРПОУ: 43005393; місце знаходження: 04053, м. Київ, пл. Львівська, буд. 8) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 20 яку було складно ТОВАРИСТВОМ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ АГРОТРАНС-ЛОГІСТИКА (Код ЄДРПОУ: 39775317; місце знаходження 68001, Одеська область, м. Чорноморськ, вул. Промислова, 7, каб. 101) 24.08.2023 р. днем її фактичного надходження на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Зобов`язав Державну податкову службу України (Код ЄДРПОУ: 43005393; місце знаходження: 04053, м. Київ, пл. Львівська, буд. 8) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 19 яку було складно ТОВАРИСТВОМ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ АГРОТРАНС-ЛОГІСТИКА (Код ЄДРПОУ: 39775317; місце знаходження 68001, Одеська область, м. Чорноморськ, вул. Промислова, 7, каб. 101) 18.08.2023 р. днем її фактичного надходження на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Зобов`язав Державну податкову службу України (Код ЄДРПОУ: 43005393; місце знаходження: 04053, м. Київ, пл. Львівська, буд. 8) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 18 яку було складно ТОВАРИСТВОМ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ АГРОТРАНС-ЛОГІСТИКА (Код ЄДРПОУ: 39775317; місце знаходження 68001, Одеська область, м. Чорноморськ, вул. Промислова, 7, каб. 101) 18.08.2023р. днем її фактичного надходження на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Стягнув на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Агротранс Логістика (вул.Промислова,7, каб.101, м.Чорноморськ, Одеська область,68001, код ЄДРПОУ 39775317) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС в Одеській області (ЄДРПОУ 44069166, 65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5) судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 8052,00 гривні.
Короткий зміст вимог апеляційної скарги.
Не погоджуючись з даним рішенням суду представник Головного управління ДПС в Одеській області подав апеляційну скаргу.
В апеляційній скарзі зазначено, що рішення судом першої інстанції ухвалене з порушенням норм процесуального та неправильним застосуванням норм матеріального права, неповним з`ясуванням судом обставин, що мають значення для справи, невідповідністю висновків суду обставинам справи, недоведеністю обставин, що мають значення для справи, які суд першої інстанції вважав встановленими, у зв`язку з чим просить його скасувати та ухвалити нову постанову, якою у задоволенні адміністративного позову відмовити.
Апелянт, мотивуючи власну правову позицію, акцентує на таких обставинах і причинах незаконності і необґрунтованості оскаржуваного судового рішення:
- суд першої інстанції не врахував, що рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Одеській області №9688866/39775317 від 10.10.2023, №9688867/39775317 від 10.10.2023, №9688868/39775317 від 10.10.2023 про відмову в реєстрації податкових накладних № 20, № 19, №18 в Єдиному реєстрі податкових накладних є повністю обґрунтованим, позаяк позивачем не було надано штатного розпису підприємства, фінансових документів, які підтверджували б перерахування грошових коштів на рахунок позивача за надані послуги;
- інші доводи відтворюють зміст відзиву на позовну заяву.
Позивач процесуальним правом на подачу відзиву на апеляційну скаргу не скористався.
Обставини справи.
Судом першої інстанції встановлено, що відповідно до інформації що міститься у витязі Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань 30.04.2015 було зареєстровано Товариство з обмеженою відповідальністю АГРОТРАНС ЛОГІСТИКА (ЄДРПОУ 39775317). Місцезнаходження позивача є Одеська область, м.Чорноморськ, вул. Промислова, 7, кабінет 101. Основним видом економічної діяльності Позивача з моменту реєстрації є: 49.41 Вантажний автомобільний транспорт, який включає 1). Усі види перевезень вантажним автомобільним транспортом , 2) оренда вантажних автомобілів з водієм, 3). Вантажні перевезення транспортними засобами з використанням людської або тваринної сили, 4) надання послуг водія без власного вантажного автотранспортного засобу. Іншими видами економічної діяльності Позивача є: - 46.21 Оптова торгівля зерном, необробленим тютюном, насінням і кормами для тварин; - 46.38 Оптова торгівля іншими продуктами харчування, у тому числі рибою, ракоподібними та молюсками; - 52.24 Транспортне оброблення вантажів; - 52.29 Інша допоміжна діяльність у сфері транспорту. З 01.10.2015 Позивач є платником податку на додану вартість з індивідуальним податковим номером 397753115036.
18.08.2023 за допомогою програмного забезпечення для подання звітності до контролюючих органів M.E.Doc Позивачем була надіслана на реєстрацію податкова накладна № 19 яку було складено Позивачем 14.09.2023 р. на загальну суму 653 380 (шістсот п`ятдесят три тисячі триста вісімдесят) гривень 19 коп., в тому числі податок на додану вартість 20% (далі ПДВ) 108 896 грн. (сто вісім тисяч вісімсот дев`яносто шість) гривень 70 коп.
Відповідно до квитанції від 15.09.2023 про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних від 15.09.2023 р. реєстрацію податкової накладної № 19 було зупинена. Підставою зупинення реєстрації податкової накладної є Відповідно до п. 201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 18.08.2023 № 19 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 52.24 19, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 Порядку).
Крім того, як свідчить зміст зазначеної квитанції Позивачеві було запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Додатково повідомляємо: показники Д=7907%, Р=612329.56.
В свою чергу, позивач скориставшись наданим правом подав пояснення за вих№21/09 від 21.09.2023 щодо реальності здійснення господарської операції по податковій накладній №19 від 18.08.2023, а також направлено підтверджуючі документи.
Зокрема у поясненні позивачем було зазначено, що між ТОВ АГРОТРАНС ЛОГІСТИКА (Позивач/Виконавець) та ТОВ ТРАНС АЙ ТІ (Замовник) було укладено договір №01.08-23 від 01.08.2023 (Договір 1).
Відповідно до пункту 1.1. Договору-1, В порядку та на умовах в порядку та на умовах визначених цим договором, Виконавець зобов`язується за завданням замовника здійснити послуги з перевалки (навантажувально-розвантажувальні роботи, у тому числі із зважування вантажно-транспортних засобів та вантажу) експортного вантажу Замовника на території м. Ізмаїл, вул. Портова, 7, в номенклатурі і обсягах, визначених в додатках до цього договору, а замовника приймає на себе зобов`язання надати для перевалки вантаж та оплатити комплекс послуг з перевалки вантажів.
Згідно додатку №1 до Договору-1 приблизний місячний обсяг 10000 тон+/-10%, а валова норма на добу становить 1500 тон +/-10%. Вартість навантажувально-розвантажувальних робіт становить 14,4 дол. США за тонну, які сплачують у національній валюті України за курсом продажу дол. США за міжбанківським котируванням, що опубліковується на сайті http://minfin.com.ua/currensy /mb на день, що передує дню фактичної оплати Замовником ціни Послуги (його частини) п.2.2. Договору-1.
Відповідно до п. 10.1 Договір-1 набирає чинності з моменту підписання та діє до 01.07.2024.
Для надання вказаних послуг за Договором-1 та аналогічних послуг іншим суб`єктам господарювання, Позивачем було укладено договір №33-П-ІЗФ-22 від 05 вересня 2022 року (далі Договір-2) з ДП АМПУ (далі Виконавець-2). Згідно п. 1.1. Виконавець-2 надає послуги з забезпечення здійснення вантажник операцій із використанням причалу портофлоту, який розташований у ковші 90 км. р. Дунай та інфраструктури ВПК-2,3 ДП ІЗМ МТП в морському порту Ізмаїл в порядках та на умовах, визначених цим Договором.
За цією господарською операцією Позивач склав податкову накладну №19 від 18.08.2023, яка за допомогою M.E.Doc було направлено на реєстрацію в ЄРПН.
При цьому, слід зазначити, що всі вищевказані документи, які свідчать про здійснення господарської діяльності були додані до пояснень.
Всупереч вказаному, 10.10.2023 за результатом розгляду поданих Позивачем пояснень та документів комісією з питань зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних було прийнято рішення про відмову в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних №9688867/39775317 від 10.10.2023.
За змістом вищевказаного рішення підставою для відмови в реєстрації податкової накладної є ненадання/часткове надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинена в ЄРПН, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН , платником податків.
Відповідно до банківської виписки від 18.08.2023 Замовником було здійснено Позивачеві авансову оплату платіжу в розмірі 653 380,19 грн.
24.08.2023 за допомогою програмного забезпечення для подання звітності до контролюючих органів M.E.Doc Позивачем була надіслана на реєстрацію податкова накладна № 20 яку було складено Позивачем 14.09.2023 р. на загальну суму 679 972,79 (шістсот сімдесят дев`ять тисяч дев`ятсот сімдесят дві) гривень 79 коп., в тому числі податок на додану вартість 20% (далі ПДВ) 113 328 (сто тринадцять тисяч триста двадцять вісім) гривень 80 коп.
Відповідно до квитанції від 15.09.2023 про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних від 15.09.2023 реєстрацію податкової накладної № 20 було зупинена. Підставою зупинення реєстрації податкової накладної є Відповідно до п. 201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 24.08.2023 р. № 20 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 52.24 19, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 Порядку).
Крім того, як свідчить зміст зазначеної квитанції Позивачеві було запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Додатково повідомляємо: показники Д=7907%, Р=612329.56.
В свою чергу, позивач скориставшись наданим правом подав пояснення за вих №21/09/02 від 21.09.2023 щодо реальності здійснення господарської операції по податковій накладній №20 від 24.08.2023, а також направлено підтверджуючі документи.
Зокрема у поясненні позивачем було зазначено, що між ТОВ АГРОТРАНС ЛОГІСТИКА та ТОВ ТРАНС АЙ ТІ було укладено договір №01.08-23 від 01.08.2023.
Відповідно до пункту 1.1. Договору-1, В порядку та на умовах в порядку та на умовах визначених цим договором, Виконавець зобов`язується за завданням замовника здійснити послуги з перевалки (навантажувально-розвантажувальні роботи, у тому числі із зважування вантажно-транспортних засобів та вантажу) експортного вантажу Замовника на території м. Ізмаїл, вул. Портова, 7, в номенклатурі і обсягах, визначених в додатках до цього договору, а замовника приймає на себе зобов`язання надати для перевалки вантаж та оплатити комплекс послуг з перевалки вантажів. Згідно додатку №1 до Договору-1 приблизний місячний обсяг 10000 тон+/-10%, а валова норма на добу становить 1500 тон +/-10%. Вартість навантажувально-розвантажувальних робіт становить 14, 4 дол. США за тонну, які сплачують у національній валюті України за курсом продажу дол. США за міжбанківським котируванням, що опубліковується на сайті http://minfin.com.ua/currensy /mb на день, що передує дню фактичної оплати Замовником ціни Послуги (його частини) п.2.2. Договору-1.
Відповідно до п. 10.1 Договір-1 набирає чинності з моменту підписання та діє до 01.07.2024 року.
Для надання вказаних послуг за Договором-1 та аналогічних послуг іншим суб`єктам господарювання, Позивачем було укладено договір №33-П-ІЗФ-22 від 05 вересня 2022 року з ДП АМПУ. Згідно п. 1.1. Виконавець-2 надає послуги з забезпечення здійснення вантажник операцій із використанням причалу портофлоту, який розташований у ковші 90 км. р. Дунай та інфраструктури ВПК-2,3 ДП ІЗМ МТП в морському порту Ізмаїл в порядках та на умовах, визначених цим Договором. За цією господарською операцією Позивач склав податкову накладну №20 від 24.08.2023, яка за допомогою M.E.Doc було направлено на реєстрацію в ЄРПН. При цьому, слід зазначити, що всі вищевказані документи, які свідчать про здійснення господарської діяльності були додані до пояснень.
Всупереч вказаному, 10.10.2023 за результатом розгляду поданих Позивачем пояснень та документів комісією з питань зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних було прийнято рішення про відмову в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних №9688866/39775317 від 10.10.2023. За змістом вищевказаного рішення підставою для відмови в реєстрації податкової накладної є ненадання/часткове надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинена в ЄРПН, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН , платником податків.
Відповідно до банківської виписки від 24.08.2023 Замовником було здійснено Позивачеві авансову оплату платіжу в розмірі 679972,79 грн.
18.08.2023 за допомогою програмного забезпечення для подання звітності до контролюючих органів M.E.Doc Позивачем була надіслана на реєстрацію податкова накладна № 18 яку було складено Позивачем 14.09.2023 на загальну суму 144 397(сто сорок чотири тисячі триста дев`яносто сім) гривень 81 коп., в тому числі податок на додану вартість 20% (далі ПДВ) 24 066 (двадцять чотири тисячі шістдесят шість) гривень 30 коп.
Відповідно до квитанції від 15.09.2023 про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних від 15.09.2023 р. реєстрацію податкової накладної № 18 було зупинена. Підставою зупинення реєстрації податкової накладної є Відповідно до п. 201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 18.08.2023 № 18 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 52.24 19, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 Порядку).
Крім того, як свідчить зміст зазначеної квитанції Позивачеві було запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Додатково повідомляємо: показники Д=7907%, Р=612329.56.
В свою чергу, позивач скориставшись наданим правом подав пояснення за вих №21/09/02 від 21.09.2023 щодо реальності здійснення господарської операції по податковій накладній №18 від 18.08.2023, а також направлено підтверджуючі документи.
Зокрема у поясненні позивачем було зазначено, що між ТОВ АГРОТРАНС ЛОГІСТИКА та ТОВ ТРАНС АЙ ТІ було укладено договір №01.08-23 від 01.08.2023.
Відповідно до пункту 1.1. Договору-1, В порядку та на умовах в порядку та на умовах визначених цим договором, Виконавець зобов`язується за завданням замовника здійснити послуги з перевалки (навантажувально-розвантажувальні роботи, у тому числі із зважування вантажно-транспортних засобів та вантажу) експортного вантажу Замовника на території м. Ізмаїл, вул. Портова, 7, в номенклатурі і обсягах, визначених в додатках до цього договору, а замовника приймає на себе зобов`язання надати для перевалки вантаж та оплатити комплекс послуг з перевалки вантажів. Згідно додатку №1 до Договору-1 приблизний місячний обсяг 10000 тон+/-10%, а валова норма на добу становить 1500 тон +/-10%. Вартість навантажувально-розвантажувальних робіт становить 14, 4 дол. США за тонну, які сплачують у національній валюті України за курсом продажу дол. США за міжбанківським котируванням, що опубліковується на сайті http://minfin.com.ua/currensy /mb на день, що передує дню фактичної оплати Замовником ціни Послуги (його частини) п.2.2. Договору-1.
Відповідно до п. 10.1 Договір-1 набирає чинності з моменту підписання та діє до 01.07.2024.
Для надання вказаних послуг за Договором-1 та аналогічних послуг іншим суб`єктам господарювання, Позивачем було укладено договір №33-П-ІЗФ-22 від 05 вересня 2022 року з ДП АМПУ. Згідно п. 1.1. Виконавець-2 надає послуги з забезпечення здійснення вантажник операцій із використанням причалу портофлоту, який розташований у ковші 90 км. р. Дунай та інфраструктури ВПК-2,3 ДП ІЗМ МТП в морському порту Ізмаїл в порядках та на умовах, визначених цим Договором.
За цією господарською операцією Позивач склав податкову накладну №18 від 18.08.2023, яка за допомогою M.E.Doc було направлено на реєстрацію в ЄРПН.
При цьому, слід зазначити, що всі вищевказані документи, які свідчать про здійснення господарської діяльності були додані до пояснень.
Всупереч вказаному, 10.10.2023 за результатом розгляду поданих Позивачем пояснень та документів комісією з питань зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних було прийнято рішення про відмову в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних №9688868/39775317 від 10.10.2023.
За змістом вищевказаного рішення підставою для відмови в реєстрації податкової накладної є ненадання/часткове надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинена в ЄРПН, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН , платником податків.
Відповідно до банківської виписки від 18.08.2023 Замовником було здійснено Позивачеві авансову оплату платіжу в розмірі 144397,81 грн
Позивач, вважаючи протиправними рішення Комісії ГУ ДПС в Одеській області, звернувся до суду з даним позовом.
Вказані обставини сторонами не заперечуються, а отже є встановленими.
Висновок суду першої інстанції.
Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з того, що з огляду на неконкретність вимог контролюючого органу щодо надання документів, рішення про відмову в реєстрації податкової накладної не відповідає критерію обґрунтованості.
Суд зазначив, що зупинення реєстрації податкової накладної та відмови у її реєстрації в ЄРПН не спростовує факту отримання позивачем коштів для здійснення господарських операцій визначених укладеним договором.
Суд звернув увагу на те, що не зазначення документів в квитанції про зупинення ПН/РК, які необхідно подати платнику податків для її реєстрації, не зазначення конкретного переліку документів, які не були надані та стали підставою для прийняття оскаржуваного рішення про відмову у реєстрації ПН, позбавили платника податків у встановленому законодавством порядку надати ці документи, навести свої аргументи.
Оскільки позивачем були надані суду документи, які підтверджують факт здійснення господарської операції, тому суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню.
Таким чином суд дійшов висновку, що відповідач не спростував належними та допустимими доказами наведені позивачем доводи, а тому позовні вимоги в частині визнання протиправними та скасування рішень Комісії ГУ ДПС в Одеській області №9688866/39775317 від 10.10.2023, №9688868/39775317 від 10.10.2023, №9688867/39775317 від 10.10.2023 про відмову в реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, складених ТОВ Агротранс Логістика підлягають задоволенню.
Колегія суддів погоджується з вказаними висновками суду першої інстанції з огляду на таке.
Джерела права й акти їх застосування та оцінка суду.
За змістом частини 2 статті 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Надаючи оцінку правомірності дій та рішень органів владних повноважень, суд керується критеріями, закріпленими у статті 2 КАС України, які певною мірою відображають принципи адміністративної процедури, встановлюючи при цьому чи прийняті (вчинені) ним рішення (дії): на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
За правилами пункту 61.1 статті 61 ПК України, податковий контроль - це система заходів, що вживаються контролюючими органами з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Згідно з підпунктом 62.1.2 пункту 62.2 статті 62 ПК України, способом здійснення такого контролю є, зокрема, інформаційно-аналітичне забезпечення діяльності контролюючих органів.
Відповідно до статті 71 ПК України визначено, що інформаційно-аналітичне забезпечення діяльності контролюючих органів - комплекс заходів, що координується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, щодо збору, опрацювання та використання інформації, необхідної для виконання покладених на контролюючі органи функцій.
За змістом підпункту 72.1.1 пункту 72.1 статті 72 ПК України, для інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності контролюючого органу використовується інформація, що надійшла, зокрема: від платників податків та податкових агентів, що міститься в податкових деклараціях, розрахунках, інших звітних документах; що міститься у наданих великими платниками податків в електронній формі копіях документів з обліку доходів, витрат та інших показників, пов`язаних із визначенням об`єктів оподаткування (податкових зобов`язань), первинних документах, які ведуться в електронній формі, регістрах бухгалтерського обліку, фінансовій звітності, інших документах, пов`язаних з обчисленням та сплатою податків і зборів; про фінансово-господарські операції платників податків.
На підставі пункту 74.1 статті 74 ПК України, податкова інформація, зібрана відповідно до цього Кодексу, зберігається в базах даних Інформаційних, телекомунікаційних та інформаційно-телекомунікаційних систем (далі - Інформаційні системи) центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику.
Інформаційні системи і засоби їх забезпечення, розроблені, виготовлені або придбані центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, є державною власністю.
Система захисту податкової інформації, що зберігається в базах даних Інформаційних систем, встановлюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику.
Внесення інформації до баз даних Інформаційних систем та її опрацювання здійснюються контролюючими органами.
Перелік Інформаційних систем визначається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику.
За правилами пункту 74.3 статті 74 ПК України, зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової та митної політики. Постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165 (що набрала чинності з 01.02.2020) затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок № 1165), який визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів.
Відповідно до пункту 2 Порядку № 1165 автоматизований моніторинг відповідності податкової накладної/розрахунку коригування критеріям оцінки ступеня ризиків - сукупність заходів та методів, що застосовуються контролюючим органом для виявлення ознак наявності ризиків порушення норм податкового законодавства за результатами проведення автоматизованого аналізу наявної в інформаційних системах контролюючих органів податкової інформації.
Критерій оцінки ступеня ризиків, достатній для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, - визначений показник автоматизованого моніторингу, що характеризує ризик.
Ризик порушення норм податкового законодавства - ймовірність складення та надання податкової накладної/розрахунку коригування для реєстрації в Реєстрі з порушенням норм пп. а або б п. 185.1 ст. 185, пп. а або б п. 187.1 ст. 187, абз. 1 п. 201.1, 201.7, 201.10 ст. 201 ПК України за наявності об`єктивних ознак неможливості здійснення операції з постачання товарів/послуг, дані про яку зазначено в такій податковій накладній/розрахунку коригування, та/або ймовірності уникнення платником податку на додану вартість (далі - платник податку) виконання свого податкового обов`язку.
Згідно з пунктом 5 Порядку № 1165 платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).
Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).
Пунктом 7 Порядку № 1165 передбачено, що у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Додатком № 3 до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних визначені Критерії ризиковості здійснення операцій.
Відповідно до квитанцій про зупинення реєстрації податкових накладних підставою для такого зупинення став пункт 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.
Так, Додатком 3 до Порядку № 1165 встановлено наступні Критерії ризиковості здійснення операцій, зокрема: пунктом 1 - обсяг постачання товару/послуги згідно з кодом УКТЗЕД/Державного класифікатора продукції та послуг/умовним кодом такого товару, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 року в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 рази, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі за відсутності такого товару/послуги згідно з кодом УКТЗЕД/Державного класифікатора продукції та послуг/умовного коду товару у врахованій таблиці даних платника податку.
Позивачем було отримано квитанції з повідомленням документ збережено. Реєстрація зупинена. та повідомлення наступного змісту: Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165 (зі змінами), реєстрація податкової накладної № 20 від 24.08.2023, № 19 від 18.08.2023, № 18 від 18.08.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 52.24 19, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 Порядку). Додатково повідомляємо: показник Д=7907%, Р=612329.56.
У вказаних квитанціях контролюючим органом запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Разом з цим, посилання відповідача на пункт 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій є досить загальним та не визначає конкретні підстави для зупинення реєстрації податкової накладної або розрахунку коригування, що прямо впливає на можливість надання платником податку в подальшому відповідних необхідних документів для реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 № 520 затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок № 520), який визначає механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Пунктами 4, 5 Порядку № 520 встановлено, що у разі зупинення реєстрації ПН/РК в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у ПН/РК, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/РК в Реєстрі.
Перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/РК в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
Відповідно до пункту 6 Порядку № 520 письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній / розрахунку коригування.
Згідно з пунктами 9,10,11 письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.
Комісія регіонального рівня приймає рішення про реєстрацію/ відмову в реєстрації ПН/РК в Реєстрі за формою згідно з додатком до цього Порядку.
Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації ПН/РК в Реєстрі в разі: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до п.5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Пунктом 3 Порядку № 520 встановлено, що Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації ПН/РК в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.
До того ж, зміст переліку документів, встановлений пунктом 5 Порядку № 520 свідчить про те, що він є загальним і повинен диференціюватися в залежності від того, яка господарська операція покладена в основу виникнення податкових зобов`язань з ПДВ, тобто узгоджуватися з вимогами, як п. 185.1 ст. 185, так і п.187.1 ст.187 Податкового кодексу України.
Відповідно до пункту 12 вказаного Порядку № 520 рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі набирає чинності в день прийняття відповідного рішення.
Форма такого рішення передбачає, що у разі відмови в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН через ненадання платником податку копій документів, документи, які не надано, повинні бути підкресленими, тобто конкретно вказані.
Колегією суддів з матеріалів справи встановлено, що позивачем необхідні документи, які на його думку є достатніми для реєстрації податкових накладних № 20, № 19 та № 18 та підтверджують реальність господарської діяльності позивача.
Контраргументів з цього приводу апелянтом не надано.
З зазначених доказів апеляційним судом встановлено, що первинні документи, оформлені позивачем в рамках господарських відносин із контрагентом, копії яких надані разом із поясненнями для прийняття рішення та наявні в матеріалах справи щодо реєстрації податкових накладних, складені у відповідності до вимог законодавства та є первинними документами.
Разом з цим, при вирішенні даної адміністративної справи колегія суддів враховує, що рішення про відмову у реєстрації податкових накладних не містять конкретної інформації щодо причин та підстав для прийняття, а лише містить загальну фразу про те, що причиною їх прийняття є "надання платником податку копій документів, складних з порушенням законодавства".
Себто викладена загальна норма без зазначення конкретних документів, яких, на думку відповідача, не вистачає для здійснення реєстрації податкових накладних, а також без повідомлення причин та мотивів, за яких надані позивачем пояснення та документи не були враховані.
Отже, контролюючим органом безпідставно та необґрунтовано відмовлено в реєстрації вищевказаних податкових накладних.
Таким чином, невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності.
Аналогічна правова позиція висловлена Верховним Судом в постанові від 02.07.2019 у справі № 140/2160/18, 380/8213/21 від 08.02.2022.
Крім того, одним з основних принципів податкового законодавства України є презумпція правомірності рішень платника податку в разі, якщо норма закону чи іншого нормативно-правового акта, виданого на підставі закону, або якщо норми різних законів чи різних нормативно-правових актів припускають неоднозначне (множинне) трактування прав та обов`язків платників податків або контролюючих органів, внаслідок чого є можливість прийняти рішення на користь як платника податків, так і контролюючого органу.
Всупереч частині 2 статті 77 КАС України відповідачем, як суб`єктом владних повноважень, не доведено належними та допустимими доказами правомірності віднесення операцій позивача до таких, які відповідають критеріям ризиковості.
Також відповідачем не доведено, що позивач не надав належних доказів на підтвердження здійснення господарських операцій.
Європейський суд з прав людини неодноразово висловлював свою позицію щодо «принципу правової визначеності» (наприклад, справа Hashman and Harrup v. The United Kingdom, Арр. 25594/94, 25 November 1999), відповідно до якого особа, здійснюючи правомірну поведінку, повинна мати можливість передбачати правові наслідки такої правової поведінки, чітко визначені законом.
Статтею 1 Протоколу до Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод передбачено, що кожна фізична або юридична особа має право мирно володіти своїм майном. Ніхто не може бути позбавлений своєї власності інакше як в інтересах суспільства і на умовах, передбачених законом і загальними принципами міжнародного права.
У постанові від 20.08.2019 по справі № 2540/3009/18 Верховний Суд зазначив, що прозорість адміністративних процедур є ефективним запобіжником державному свавіллю. Вмотивоване рішення демонструє особі, що вона була почута, дає стороні можливість апелювати проти нього. Лише за умови прийняття обґрунтованого рішення може забезпечуватися належний публічний та, зокрема, судовий контроль за адміністративними актами суб`єкта владних повноважень.
Про дотримання контролюючим органом вимог обґрунтованості під час прийняття відповідного акта індивідуальної дії свідчитиме належна мотивація його висновку, зокрема зі встановленням обставин, що мають значення для реєстрації податкової накладної, а також за умови посилання на докази, якими такі обставини обґрунтовані, із зазначенням причин їх прийняття чи відхилення.
І навпаки, не наведення мотивів прийнятих рішень не дає змоги суду встановити дійсні підстави та причини, за яких цей орган дійшов саме таких висновків, надати їм належну правову оцінку, та встановити законність, обґрунтованість, пропорційність прийнятого рішення.
На підставі викладеного, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що оскаржувані рішення Комісії ГУ ДПС в Одеській області №9688866/39775317 від 10.10.2023, №9688868/39775317 від 10.10.2023, №9688867/39775317 від 10.10.2023 про відмову в реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, складених ТОВ Агротранс Логістика є протиправними та належать до скасування.
Щодо вимог про реєстрацію податкових накладних у ЄРПН, колегія суддів зазначає таке.
За змістом пункту 49.13 статті 49 ПК України, у разі якщо в установленому законодавством порядку буде встановлено факт неправомірної відмови контролюючим органом (посадовою особою) у прийнятті податкової декларації, остання вважається прийнятою у день її фактичного отримання контролюючим органом.
З урахуванням неправомірності відмови позивачу у реєстрації податкових накладних № 20 від 24.08.2023, № 19 від 18.08.2023, № 18 від 18.08.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних за датою її подання до реєстру, обґрунтованим є висновок суду першої інстанції про задоволенню позову у частині вимог про зобов`язання ДПС України зареєструвати вищевказані податкові накладні у Єдиному реєстрі податкових накладних за датою подання їх до реєстру.
Відповідно до статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
В ході розгляду справи позивач довів суду ті обставини, на які він посилався в обґрунтування заявлених вимог, а відповідач не надав суду належні докази на підтвердження своїх заперечень проти позову.
Доводи апеляційної скарги.
В апеляційній скарзі апелянт зазначає, що рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Одеській області №9688866/39775317 від 10.10.2023, №9688867/39775317 від 10.10.2023, №9688868/39775317 від 10.10.2023 про відмову в реєстрації податкових накладних № 20, № 19, №18 в Єдиному реєстрі податкових накладних є повністю обґрунтованим, позаяк позивачем не було надано штатного розпису підприємства, фінансових документів, які підтверджували б перерахування грошових коштів на рахунок позивача за надані послуги.
Колегія суддів вважає безпідставними наведені доводи апелянта, оскільки, як вже зазначалось апеляційним судом, позивачем разом з поясненнями щодо зупинки реєстрації податкових накладних долучено первинні документи, оформлені позивачем в рамках господарських відносин із контрагентом, копії яких надані разом із поясненнями для прийняття рішення та наявні в матеріалах справи щодо реєстрації податкових накладних. Вказані документи складені у відповідності до вимог законодавства та є первинними документами.
За наведеного, вищевказані доводи апелянта є необґрунтованими.
Відтак, доводи апеляційної скарги, встановлених обставин справи та висновків суду першої інстанції не спростовують та не дають підстав для висновку про неправильне застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, яке призвело або могло призвести до неправильного вирішення справи.
Інші доводи апеляційної скарги ґрунтуються на суб`єктивній оцінці фактичних обставин справи та доказів. Зазначені доводи не містять посилань на конкретні обставини чи факти або на нові докази, які б давали підстави для скасування рішення суду першої інстанції.
З огляду на вищевикладене, суд апеляційної інстанції дійшов висновку, що судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи, судове рішення постановлено з додержанням норм матеріального та процесуального права і підстав для його скасування не вбачається.
Згідно з ч. 1 ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Керуючись статтями 308, 309, 315, 316, 321, 322, 325 КАС України,
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Одеській області залишити без задоволення.
Рішення Одеського окружного адміністративного суду від 01.02.2024 у справі № 420/31881/23 залишити без змін.
Постанова апеляційного суду набирає законної сили з дати її прийняття та оскарженню не підлягає, за виключенням випадків, передбачених підпунктами а), б), в), г) пункту 2 частини 5 статті 328 КАС України.
Суддя-доповідач О.І. ШляхтицькийСудді С.Д. Домусчі Г.В. Семенюк
Суд | П'ятий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.07.2024 |
Оприлюднено | 12.07.2024 |
Номер документу | 120273159 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
П'ятий апеляційний адміністративний суд
Шляхтицький О.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні