Рішення
від 08.07.2024 по справі 367/326/24
ІРПІНСЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 367/326/24

Провадження №2/367/2639/2024

ЗАОЧНЕ РІШЕННЯ

Іменем України

08 липня2024року Ірпінський міський суд Київської області у складі:

головуючого судді Кухленка Д.С.

секретаря судових засідань Шаповала О.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Ірпені цивільну справу за позовом Тернопільського обласного центру зайнятості в особі Тернопільської філії Тернопільського обласного центру зайнятості до ОСОБА_1 про стягнення виплаченого забезпечення,-

в с т а н о в и в :

Позивач звернувся до суду з даним позовом, мотивуючи свої вимоги тим, що 22.03.2022 року за сприянням у працевлаштуванні до Тернопільського міськрайонного центру зайнятості звернувся ОСОБА_1 . Статус безробітного йому надано 22.03.2022 року. Допомогу по безробіттю призначено та розпочато з 22.03.2022 року. Допомогу по безробіттю ОСОБА_1 призначено як застрахованим особам без урахування страхового стажу відповідно до частини 2, 4, ст. 22, частини 3 ст. 23 Закону України Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття з 22.03.2022 року по 16.03.2023 року.

Зазначили, що наказом від 11.07.2022 року № НТ 220711 ОСОБА_1 припинено виплату допомоги по безробіттю у зв`язку з невідвідуванням безробітним центру зайнятості без поважних причин відповідно до п. 13 ч. 1 ст. 31 Закону України Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття з 28.05.2022 року. Наказом від 11.07.2022 року № НТ 220711 ОСОБА_1 припинено реєстрацію безробітних у зв`язку з невідвідуванням безробітним центру зайнятості без поважних причин відповідно до абзацу 2 пп. 2 п.30 Порядку реєстрації, перереєстрації безробітних та ведення обліку осіб, які шукають роботу, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 19 вересня 2018 р. № 792.

Пояснив, що за період перебування на обліку в центрі зайнятості за період з 06.04.2022 року по 28.05.2022 року ОСОБА_1 нараховано та виплачено 1002,61 грн. допомоги по безробіттю.

Вказав, що за результатами розслідування центром зайнятості складено акт розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення відповідно до Закону України Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття від 21.09.2022 року № 82. Даним актом встановлено, що ОСОБА_1 відповідно до наказу № 24 о/с від 06.04.2022 року Управління поліції охорони в Тернопільській області призначений на посаду охоронника команди воєнізованої охорони батальйону Управління поліції охорони в Тернопільській області, з посадовим окладом у розмірі 4 380 гривень з 06.04.2022 року. Згідно Наказу Управління поліції охорони в Тернопільській області №30 о/с від 27.04.2022 року ОСОБА_1 звільнено за п. 1 ст. 36 КЗпП України (за угодою сторін) з 27.04.2022 року.

Також зазначив, що в квітні 2022 року згідно інформації відображеній в Державному реєстрі загальнообов`язкового державного соціального страхування (доступ через систему OIAC.NET) відповідачу нараховано заробітну плату в розмірі 3888,94 гри, з якої відраховано єдиний соціальний внесок на суму 855,57 грн. Таким чином, відповідач, перебуваючи на обліку в Тернопільському міськрайонному центрі зайнятості та отримуючи допомогу по безробіттю одночасно працював в Управління поліції охорони в Тернопільській області на посаді охоронника команди воєнізованої охорони батальйону Управління поліції охорони в Тернопільській області.

Додав, що претензію про повернення коштів разом з копією наказу № 83Д від 21.10.2022 року про повернення коштів на суму 1002,61 грн. безробітним направлено відповідачу рекомендованим листом з повідомленням про вручення за № 14-3046/827 від 22.08.2023 року. Однак на момент звернення до суду кошти не відшкодовані.

У зв`язку з чим просив стягнути з ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ), ІНФОРМАЦІЯ_1 , АДРЕСА_1 ) на користь Тернопільського обласного центру зайнятості в особі Тернопільської філії Тернопільського обласного центру зайнятості (вул. Текстильна, 1 Б, м. Тернопіль, 46007) допомогу по безробіттю на суму 1002,61 грн. (одна тисяча дві гривні 61 копійка) на розрахунковий рахунок Тернопільського обласного центру зайнятості НОМЕР_2 в Державній казначейській служба України, код 05392691 та сплачений судовий збір.

Ухвалою Ірпінського міського суду Київської області від 22 лютого 2024 року відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін.

У відповідності до частини 8статті 279 ЦПК Українипри розгляді справи у порядку спрощеного провадження суд досліджує докази і письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи, а у випадку розгляду справи з повідомленням (викликом) учасників справи - також заслуховує їх усні пояснення та показання свідків. Судові дебати не проводяться.

Положеннямистатті 174 ЦПК Українизакріплено, що при розгляді справи судом у порядку позовного провадження учасники справи викладають письмово свої вимоги, заперечення, аргументи, пояснення та міркування щодо предмета спору виключно у заявах по суті справи, визначених цим Кодексом.

Заявами по суті справи є: позовна заява; відзив на позовну заяву (відзив); відповідь на відзив; заперечення; пояснення третьої особи щодо позову або відзиву. Подання заяв по суті справи є правом учасників справи.

В судове засідання представник позивача не з`явився, був повідомлений належним чином про дату, час та місце розгляду справи. Через «Електронний суд» надійшла заява про розгляд справи без участі представника позивача, позовні вимоги підтримують в повному обсязі.

В судове засідання відповідач не з`явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлявся належним чином, шляхом направлення судових повісток та через оголошення на сайті Судової влади України, однак причин неявки суд не повідомив.

Відповідно до поштового повідомлення, копія ухвали про відкриття провадження у справі та копія позовної заяви разом з копіями доданих до неї документів, які направлялись за місцем проживання відповідача, повернулись на адресу суду з відміткою Укрпошти від 22.03.2024 року «адресат відсутній за вказаною адресою».

У наданий в ухвалі час від сторін не надійшло заперечення проти розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження.

Через відсутність від відповідача клопотань та відзиву на позов, у відповідності зі ст. 280 ЦПК України, суд вважає можливим розглянути справу на підставі наявних у ній доказів та ухвалити заочне рішення.

Враховуючи, що сторони по справі в судове засідання не з`явились, відповідно до ч. 2 ст. 247 ЦПК України, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалось.

Суд, повно і всебічно з`ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, вважає, що позов підлягає задоволенню з таких підстав.

Відповідно до вимог ст. 4 ЦПК України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи інтересів.

В силу вимог ст.13 ЦПК України суд розглядає цивільні справи не інакше як за зверненням особи, поданим відповідно до цього Кодексу, в межах заявлених вимог і на підставі доказів сторін та інших осіб, які беруть участь у справі.

Пунктом 1 частини 1 ст. 43 Закону України «Про зайнятість населення» передбачено, що статус безробітного може набути особа працездатного віку до призначення пенсії ( зокрема на пільгових умовах або за вислугу років), яка через відсутність роботи не має заробітку або інших передбачених законодавством доходів, готова та здатна приступити до роботи.

Відповідно до ч. 1 ст. 82 ЦПК України обставини, які визнаються учасниками справи, не підлягають доказуванню, якщо суд не має обґрунтованого сумніву щодо достовірності цих обставин або добровільності їх визнання.

Судом встановлено, що 22.03.2022 ОСОБА_1 звернувся до Тернопільської філії Тернопільського обласного центру зайнятості за сприянням у працевлаштуванні. Спеціалістом центру зайнятості заповнена відповідна персональна картка № 190122032200032.(а.с.4)

У заяві про надання (поновлення) статусу безробітного від 22.03.2022 ОСОБА_1 засвідчив особистим підписом про ознайомлення з правами, обов`язками та відповідальністю зареєстрованого безробітного.(а.с.5)

22.03.2022 ОСОБА_1 у статусі безробітного призначено та розпочато виплату допомоги по безробіттю як застрахованим особам без урахування страхового стажу відповідно до частини 2, 4, ст. 22, частини 3 ст. 23 Закону України Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття з 22.03.2022 року по 16.03.2023 року, що підтверджується копією витягу з наказу від 22.03.2022 року № НТ220322.(а.с.6)

Наказом від 11.07.2022 № НТ220711 ОСОБА_1 припинено виплату допомоги по безробіттю у зв`язку з невідвідуванням безробітним центру зайнятості без поважних причин відповідно до п. 13 ч. 1 ст. 31 Закону України Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття з 28.05.2022; та припинено реєстрацію безробітних у зв`язку з невідвідуванням безробітним центру зайнятості без поважних причин відповідно до абзацу 2 пп. 2 п.30 Порядку реєстрації, перереєстрації безробітних та ведення обліку осіб, які шукають роботу, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 19 вересня 2018 р. № 792. (а.с.6 зворотня сторінка)

Як убачається із матеріалів справи, за період перебування на обліку в центрі зайнятості за період з 06.04.2022 року по 28.05.2022 року ОСОБА_1 нараховано та виплачено 1002,61 грн. допомоги по безробіттю, що підтверджується копією довідки від 28.12.2023 року. (а.с.10)

Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 1 Закону України Про зайнятість населення передбачено, що безробітний це особа віком від 15 до 70 років, яка через відсутність роботи не має заробітку або інших передбачених законодавством доходів як джерела існування, готова та здатна приступити до роботи.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 43 Закону України Про зайнятість населення передбачено, що статусу безробітного може набути особа працездатного віку до призначення пенсії (зокрема на пільгових умовах або за вислугу років), яка через відсутність роботи не має заробітку або інших передбачених законодавством доходів, готова та здатна приступити до роботи.

Як зазначено в ч. 3 ст. 44 Закону України "Про зайнятість населення" відповідальність за достовірність поданих до територіального органу центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, даних та документів, на підставі яких приймається рішення щодо реєстрації безробітного та призначення матеріального забезпечення, надання соціаних послуг, покладається на зареєстрованого безробітного.

Згідно п. 2, 3, 4 Порядку розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення безробітним затвердженого наказом Міністерства праці та соціальної політики України, Державної податкової адміністрації України від 13.02.2009 № 60/62, Постановою правління Пенсійного фонду України 13.02.2009 № 7-1 зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 12 березня 2009 р. за № 232/16248 передбачено, що: розслідування згідно з цим Порядком здійснюється шляхом проведення перевірки достовірності даних, які є підставою для надання особі статусу безробітної та виплати їй матеріального забезпечення, що зазначені в документах, поданих особою до державної служби зайнятості; перевірка проводиться центрами зайнятості, на які покладено виконання функцій робочих органів виконавчої дирекції Фонду загальнообов`язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття (далі - центри зайнятості); для проведення перевірки центри зайнятості взаємодіють з Державною податковою адміністрацією України та Пенсійним Фондом України шляхом обміну інформацією; обмін інформацією здійснюється між Державним центром зайнятості, Державною податковою адміністрацією України та Пенсійним фондом України як центральними органами виконавчої влади.

Згідно п. 5, 6 Порядку розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення безробітним передбачено, що перевірка достовірності даних, які є підставою для надання особі статусу безробітного та виплати йому матеріального забезпечення проводиться центром зайнятості шляхом звіряння наданої особою інформації з відомостями, наявними в Державній податковій адміністрації України, Пенсійному фонді України, у державних реєстраторів. За результатами звірки або перевірки оформлюється акт, який підписується посадовими особами, що її проводили.

Згідно із п. 18 ч. 2 ст. 22 Закону України «Про зайнятість населення» центри зайнятості проводять розслідування страхових випадків та обґрунтовані виплати матеріального забезпечення в порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері зайнятості населення та трудової міграції, центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері захисту державного кордону та охорони суверенних прав України в її виключній (морській) економічній зоні, та Пенсійним фондом України. Таке розслідування здійснюється шляхом звіряння відомостей, поданих особою під час реєстр; та/або даних, зазначених у документах страхувальника, з базою да центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реал державну фінансову політику, центрального органу виконавчої влади, що реал державну податкову політику, реєстром застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування.

Позивачем з Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування отримано відомості про дохід ОСОБА_1 у період виплати допомоги по безробіттю, зокрема про отримання заробітної плати в розмірі 3888,94 гри, з якої відраховано єдиний соціальний внесок на суму 855,57 грн. (а.с.17)

Відповідно доПорядку розслідуваннястрахових випадківта обґрунтованостівиплати матеріальногозабезпечення безробітним,затвердженого наказомМінпраці тасоцполітики України,ДПА Українивід 13.02.2009№ 60/62,Тернопільським обласнимцентром зайнятостівособі Тернопільськоїфілії Тернопільськогообласного центрузайнятості проведено розслідування страхового випадку, про що складено акт від 21.09.2022 року №82. Розслідуванням встановлено: Центром зайнятості здійснено обмін інформацією з ПФУ в результаті якого виявлено, що ОСОБА_1 працевлаштований на роботу 06.04.2022, дата припинення трудових відносин 27.04.2022; в Тернопільському міськрайонному центрі зайнятості перебував на обліку з 22.03.2022 року по 28.05.2022 року.(а.с.7)

Встановлено, що ОСОБА_1 відповідно до наказу № 24о/с від 06.04.2022 Управлінням поліції охорони в Тернопільській області призначений на посаду охоронника команди воєнізованої охорони батальйону Управління поліції охорони в Тернопільській області, з посадовим окладом у розмірі 4380,00 гривень з 06.04.2022; згідно з наказу Управління поліції охорони в Тернопільській області № 30о/с від 27.04.2022 ОСОБА_1 звільнено за п. 1 ст. 36 КЗпП України (за угодою сторін) з 27.04.2022.(а.с. 8-9)

Наказом Тернопільського міськрайонного центру зайнятості № 83«Д» від 21.10.2022 року «Про повернення коштів» громадянину ОСОБА_1 наказано повернути кошти у сумі 1002,61 грн. за період перебування на обліку, як безробітного з 06.04.2022 року по 28.05.2022 року відповідно до п.2 ч. 3 ст. 36 Закону України Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття та п. 6 Порядку розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення безробітним.(а.с.11)

Відповідно до ч. 2 ст. 36 Закону України «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» безробітні зобов`язані своєчасно подавати відомості про обставини, що впливають на умови виплати їм забезпечення та надання соціальних послуг.

Допомога по безробіттю виплачена ОСОБА_1 як зареєстрованому безробітному на виконання п. 2 ч. 1 ст. 44 Закону України «Про зайнятість населення», що підтверджується копією довідки від 28.12.2023.(а.с.10)

Відповідно до ч. 3 ст. 36 Закону України «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» сума виплаченого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг застрахованій особі, внаслідок невиконання нею своїх обов`язків та зловживання ними стягується з цієї особи відповідно до законодавства України з моменту виникнення обставі що впливають на умови виплати їй забезпечення та надання соціальних послуг.

Невиконання обов`язків безробітним ОСОБА_1 полягало у неповідомленні ним про те, що під час перебування на обліку в центрі зайнятості він працював в Управління поліції охорони в Тернопільській області та отримував заробітну плату.

За такихобставин, враховуючи, що ОСОБА_1 перебуваючи на обліку в центрі зайнятості як безробітний, незаконно отримував допомогу по безробіттю, оскільки не повідомив про те, що під час перебування на обліку в центрі зайнятості працював в Управління поліції охорони в Тернопільській області, суд вважає позов обґрунтованим та таким, що підлягає задоволенню.

Відповідно до ч. 1, ч.2 ст. 141 ЦПК України судовий збір покладається на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог. Інші судові витрати, пов`язані з розглядом справи, покладаються: у разі задоволення позову - на відповідача; у разі відмови в позові - на позивача; у разі часткового задоволення позову - на обидві сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.

Так, із долученої до матеріалів справи платіжної інструкції № 3952 від 21.11.2023 року убачається, що позивач по сплаті судового збору поніс витрати у розмірі 2684,00 грн., тому у відповідності до ст. 141 ЦПК України зазначені кошти також слід стягнути з відповідача на користь позивача.

На підставі вищевикладеного, керуючись ст. ст. ст. 4, 12, 19, 76-81, 89, 141, ч.4 ст. 206, 258, 259, 263-265, 354, 355 ЦПК України, Законом України «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття», Законом України «Про зайнятість населення», суд, -

у х в а л и в:

Позовну заяву Тернопільського обласного центру зайнятості в особі Тернопільської філії Тернопільського обласного центру зайнятості до ОСОБА_1 про стягнення виплаченого забезпечення - задовольнити.

Стягнути з ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , на користь Тернопільського обласного центру зайнятості в особі Тернопільської філії Тернопільського обласного центру зайнятості (46007, м. Тернопіль, вул. Текстильна, 1 Б), допомогу по безробіттю в розмірі 1002,61 грн. (одна тисяча дві гривні 61 копійка) на розрахунковий рахунок Тернопільського обласного центру зайнятості НОМЕР_2 в Державній казначейській службі України, код 05392691.

Стягнути з ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , на користь Тернопільського обласного центру зайнятості в особі Тернопільської філії Тернопільського обласного центру зайнятості (на розрахунковий рахунок Тернопільського обласного центру зайнятості НОМЕР_2 в Державній казначейській службі України, код 05392691) судовий збір в розмірі 2684,00 гривень.

Заочне рішення може бути переглянуте судом, що його ухвалив, за письмовою заявою відповідача.

Заява про перегляд заочного рішення суду може бути подана протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Учасник справи, якому повне заочне рішення суду не було вручене у день його проголошення, має право на поновлення пропущеного строку на подання заяви про перегляд - якщо така заява подана протягом двадцяти днів з дня вручення йому повного заочного рішення суду.

У разі залишення заяви про перегляд заочного рішення без задоволення заочне рішення може бути оскаржене в загальному порядку, встановленому цим Кодексом. У цьому разі строк на апеляційне оскарження рішення починає відраховуватися з дати постановлення ухвали про залишення заяви про перегляд заочного рішення без задоволення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Київського апеляційного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Відомості про учасників справи згідно з п. 4 ч. 5 ст. 265 ЦПК України:

Позивач: Тернопільський обласний центр зайнятості в особі Тернопільської філії Тернопільського обласного центру зайнятості, ЄДРПОУ 14029303, адреса: 46007, м. Тернопіль, вул. Текстильна, 1 Б.

Відповідач: ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , зареєстрований за адресою: АДРЕСА_2

Суддя: Д.С. Кухленко

СудІрпінський міський суд Київської області
Дата ухвалення рішення08.07.2024
Оприлюднено12.07.2024
Номер документу120279594
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи у спорах про недоговірні зобов’язання, з них про повернення безпідставно набутого майна (коштів)

Судовий реєстр по справі —367/326/24

Рішення від 08.07.2024

Цивільне

Ірпінський міський суд Київської області

Кухленко Д. С.

Ухвала від 22.02.2024

Цивільне

Ірпінський міський суд Київської області

Кухленко Д. С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні