Ухвала
від 08.07.2024 по справі 320/27633/24
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

про відмову у відкритті провадження в адміністративній справі

08 липня 2024 року м. Київ № 320/27633/24

Суддя Київського окружного адміністративного суду Лапій С.М., розглянувши в м. Києві позовну заяву ТОВ «ЛІС» до Управління фінансів Обухівської міської ради Обухівського району Київської області, третя особа: Київська обласна військова адміністрація, про зобов`язання вчинити певні дії,

в с т а н о в и в:

До Київського окружного адміністративного суду звернулось ТОВ «ЛІС» з позовом, у якому просить:

-зобов`язати Управління фінансів Обухівської міської ради здійснити відшкодування різниці в тарифах на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання відповідно до протоколу № 8 від 20.12.2022 року, яким вирішено узгодити ТОВ «ЛІС» загальний обсяг заборгованості з різниці в тарифах для інших споживачів - 838 366 грн., яка утворилася за період з 01.07.2022 року по 30.09.2022 року (станом на 01.10.2022 року);

-зобов`язати Управління фінансів Обухівської міської ради здійснити відшкодування різниці в тарифах на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання відповідно до протоколу № 3 від 24.03.2023 року, яким вирішино узгодити ТОВ «ЛІС» загальний обсяг заборгованості з різниці в тарифах для інших споживачів - 234 958,00 грн., яка утворилася за період з період з 01.10.2022 року по 31.12.2022 року (станом на 01.01.2023 року);

-зобов`язати Управління фінансів Обухівської міської ради здійснити відшкодування різниці в тарифах на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання відповідно до протоколу № 6 від 16.05.2023 року, яким вирішино узгодити ТОВ «ЛІС» загальний обсяг заборгованості з різниці в тарифах інших споживачів - 299 541,95 грн., яка утворилася за період за період з 01.01.2023 року по 31.03.2023 року (станом на 01.04.2023 року);

-зобов`язати Управління фінансів Обухівської міської ради здійснити відшкодування різниці в тарифах на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання відповідно до протоколу № 9 від 08.08.2023 року, яким вирішино узгодити ТОВ «ЛІС» загальний обсяг заборгованості з різниці в тарифах інших споживачів - 60 051,19 грн., яка утворилася за період за період з 01.04.2023 року по 30.06.2023 року (станом на 01.07.2023 року).

Згідно ч. 1 ст. 171 КАС України суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, чи подана позовна заява особою, яка має адміністративну процесуальну дієздатність, має представник належні повноваження (якщо позовну заяву подано представником), відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтями 160, 161, 172 цього Кодексу, належить позовну заяву розглядати за правилами адміністративного судочинства і чи подано позовну заяву з дотриманням правил підсудності; позов подано у строк, установлений законом (якщо позов подано з пропущенням встановленого законом строку звернення до суду, то чи достатньо підстав для визнання причин пропуску строку звернення до суду поважними), немає інших підстав для залишення позовної заяви без руху, повернення позовної заяви або відмови у відкритті провадження в адміністративній справі, встановлених цим Кодексом.

Розглянувши позовну заяву та додані до неї матеріали, суд дійшов висновку, що даний позов не належить розглядати в порядку адміністративного судочинства у зв`язку з наступним.

Повноваження адміністративних судів щодо розгляду справ адміністративної юрисдикції, порядок звернення до адміністративних судів і порядок здійснення адміністративного судочинства визначаються Кодексом адміністративного судочинства України.

Згідно п.п. 1, 2 ч. 1 ст. 4 КАС України адміністративна справа переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому:

-хоча б одна сторона здійснює публічно-владні управлінські функції, в тому числі на виконання делегованих повноважень, і спір виник у зв`язку із виконанням або невиконанням такою стороною зазначених функцій; або

-хоча б одна сторона надає адміністративні послуги на підставі законодавства, яке уповноважує або зобов`язує надавати такі послуги виключно суб`єкта владних повноважень, і спір виник у зв`язку із наданням або ненаданням такою стороною зазначених послуг; або

-хоча б одна сторона є суб`єктом виборчого процесу або процесу референдуму і спір виник у зв`язку із порушенням її прав у такому процесі з боку суб`єкта владних повноважень або іншої особи.

Також згідно ст. 19 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах, зокрема, спорах фізичних чи юридичних осіб із суб`єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи індивідуальних актів), дій чи бездіяльності, крім випадків, коли для розгляду таких спорів законом встановлено інший порядок судового провадження.

Отже, обов`язковою вимогою для визначення підсудності справи до адміністративної юрисдикції є участь у спорі в якості однієї із сторін суб`єкта владних повноважень та наявність публічно-правового спору між сторонами.

Зі змісту позовної заяви слідує, що позивач звернувся до суду з метою відшкодування різниці в тарифах на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання.

При цьому, на обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що рішенням Обухівської міської ради затверджено Положення про управління фінансів Обухівської міської ради, відповідно до якого основною метою діяльності Управління є проведення державної бюджетної політики в межах Обухівської міської територіальної громади, направленої на стабілізацію економіки.

Відповідно до абз. 2 ст. 1 ЗУ "Про заходи, спрямовані на врегулювання заборгованості теплопостачальних та теплогенеруючих організацій та підприємств централізованого водопостачання і водовідведення" договір про організацію взаєморозрахунків - договір, який укладається учасниками процедури врегулювання заборгованості для погашення заборгованості та є підставою для проведення взаєморозрахунків відповідно до цього Закону.

Згідно із п. 4 рішення № 13 «Про встановлення тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання що виробляється на установках з використанням альтернативних джерел енергії Товариству з обмеженою відповідальністю «ЛІС», для потреб інших споживачів» від 10 січня 2023 року Виконавчим комітетом Обухівської міської ради прийнято, що покриття різниці в тарифах на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання для всіх категорій споживачів підлягає відшкодуванню на умовах та в порядку визначеному Законом України № 2481-IX від 29.07.2022 року «Про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2022 рік» щодо фінансового забезпечення заходів, спрямованих на врегулювання відносин на ринку природного газу та у сфері теплопостачання лід час дії воєнного стану та подальшого відновлення їх функціонування

Відповідно до ст. 14-1 вказаного Закону України № 2481-ІХ від 29.07.2022 року: встановлено, що: проведення взаєморозрахунків в цілях фінансового забезпечення заходів, передбачених пунктом 24 статті 14 цього Закону, здійснюється за рахунок джерел, визначених пунктами 9 і 10 статті 11 цього Закону, за результатами підтвердження заборгованості зідповідно до Закону України "Про заходи, спрямовані на подолання кризових явищ та забезпечення фінансової стабільності на ринку природного газу" у порядку, затвердженому Кабінетом Міністрів України, із застосуванням рахунків, відкритих в органах Державної казначейської служби України, на підставі договору про організацію розрахунків, що укладається між учасниками розрахунків. Примірна форма такого договору затверджується Кабінетом Міністрів України.

На виконання вказаних положень позивач звернувся до відповідача та направив для підписання Договір про організацію взаєморозрахунків, форма якого затверджена КМУ Проте, на день звернення із позовною заявою вмотивована відмова від підписання договору і сам Договір не надходили, а тому договір вважається підписаним.

Як слідує з матеріалів позовної заяви, протоколами засідання територіальної комісії з питань узгодження обсягу заборгованості з різниці в тарифах визначено обсяг заборгованості з різниці в тарифах для інших споживачів. Спору щодо розміру заборгованості немає.

Виходячи з викладеного, позивачем не оскаржуються дії відповідача у публічно-правовому спорі.

Відповідно ч. 2 ст. 4 ГПК України юридичні особи та фізичні особи - підприємці, фізичні особи, які не є підприємцями, державні органи, органи місцевого самоврядування мають право на звернення до господарського суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав та законних інтересів у справах, віднесених законом до юрисдикції господарського суду, а також для вжиття передбачених законом заходів, спрямованих на запобігання правопорушенням.

Згідно ст. 2 ГК України учасниками відносин у сфері господарювання є суб`єкти господарювання, споживачі, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, наділені господарською компетенцією, а також громадяни, громадські та інші організації, які виступають засновниками суб`єктів господарювання чи здійснюють щодо них організаційно-господарські повноваження на основі відносин власності.

Як встановлено ч. 3 ст. 22 Закону України «Про судоустрій і статус суддів», місцеві господарські суди розглядають справи у спорах, що виникають з господарських правовідносин, а також інші справи, віднесені процесуальним законом до їх підсудності.

Враховуючи те, що спірні щодо відшкодування заборгованості пов`язані із захистом права власності позивача, за суб`єктним складом сторін та сутністю спору дана справа підлягає розгляду господарськими судами у порядку, визначеному нормами Господарського процесуального кодексу України.

Даний спір не носить характеру публічно-правового та не підпадає під юрисдикцію адміністративних судів, а тому має вирішуватися за правилами господарського судочинства.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 170 КАС України суддя відмовляє у відкритті провадження в адміністративній справі, якщо позов не належить розглядати за правилами адміністративного судочинства.

Суд роз`яснює, що даний спір відноситься до юрисдикції господарського судочинства.

Враховуючи викладене, керуючись ст. ст. 4, 170, 171 КАС України, суд

у х в а л и в:

Відмовити у відкритті провадження у справі за позовом ТОВ «ЛІС» до Управління фінансів Обухівської міської ради Обухівського району Київської області, третя особа: Київська обласна військова адміністрація, про зобов`язання вчинити певні дії.

Копію ухвали разом з матеріалами заяви надіслати заявнику.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та може бути оскаржена до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня проголошення (підписання) ухвали.

Суддя Лапій С.М.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.07.2024
Оприлюднено15.07.2024
Номер документу120298003
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо державного регулювання цін і тарифів

Судовий реєстр по справі —320/27633/24

Ухвала від 08.07.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лапій С.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні