ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
справа№ 380/8031/21
У Х В А Л А
судового засідання з питань зменшення розміру штрафу
03 липня 2024 року
Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючої - судді Потабенко В.А. розглянувши у порядку письмового провадження клопотання про зменшення розміру штрафу у справі за позовом за позовом ОСОБА_1 до Управління праці та соціального захисту населення Бориславської міської ради Львівської області про визнання протиправною бездіяльності, зобов`язання вчинити дії,
в с т а н о в и в :
ОСОБА_1 (далі - ОСОБА_1 , позивач) звернулася до Львівського окружного адміністративного суду з позовом до Управління праці та соціального захисту населення Бориславської міської ради, у якому просить:
- визнати протиправною бездіяльність Управління соціального захисту населення Бориславської міської ради щодо ненарахування та невиплати ОСОБА_1 щорічної разової грошової допомоги до 05 травня 2021 року, як учаснику бойових дій, у розмірі 3-ох мінімальних пенсій за віком;
- зобов`язати Управління соціального захисту населення Бориславської міської ради нарахувати та виплати ОСОБА_1 разову грошову допомогу до 05 травня за 2021 року у розмірі 3-ох мінімальних пенсій за віком.
Рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 06.09.2021 у справі №380/8031/21 адміністративний позов задоволено частково. Визнано протиправною бездіяльність Управління праці та соціального населення Бориславської міської ради Львівської області щодо ненарахування та невиплати ОСОБА_1 щорічної разової грошової допомоги до 05 травня за 2021 рік, як учаснику бойових дій, у розмірі менше трьох мінімальних пенсій за віком. Зобов`язано Управління праці та соціального населення Бориславської міської ради Львівської області (код ЄДРПОУ 25258857; місцезнаходження: 82300, Львівська область, м. Борислав, вул. Грушевського, 7) нарахувати та виплатити ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ; адреса: АДРЕСА_1 ) недоплачену грошову допомогу до 5 травня за 2021 рік у розмірі трьох мінімальних пенсій за віком, з урахуванням попередньо виплаченої суми допомоги. У задоволенні решти позовних вимог відмовлено.
25.11.2021 Львівським окружним адміністративним судом видано виконавчий лист №380/8031/21.
Крім того, Львівський окружний адміністративний суд ухвалою від 25.11.2022 заяву про встановлення судового контролю задовольнив частково. Зобов`язав Управління праці та соціального захисту населення Бориславської міської ради Львівської області протягом тридцяти днів з дня набрання даною ухвалою законної сили подати до Львівського окружного адміністративного суду звіт про виконання рішення суду від 06.09.2021 року у справі №380/8031/21.
Львівський окружний адміністративний суд ухвалою від 27.02.2023 клопотання ОСОБА_1 задовольнив. Зобов`язав (код ЄДРПОУ 25258857; місцезнаходження: 82300, Львівська область, м. Борислав, вул. Грушевського, 7) Управління соціального захисту населення Бориславської міської ради Львівської області протягом тридцяти днів з дня набрання даною ухвалою законної сили подати до Львівського окружного адміністративного суду звіт про виконання рішення суду від 06.09.2021 у справі №380/8031/21. Наклав на керівника Управління соціального захисту населення Бориславської міської ради, відповідального за виконання судового рішення, штраф за невиконання рішення суду у розмірі двадцяти розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб у сумі 53680 (п`ятдесят три тисячі шістсот вісімдесят) гривень рівно.
В подальшому, Львівський окружний адміністративний суд ухвалою від 13.09.2023 прийняв звіт Управління праці та соціального захисту населення Бориславської міської ради про виконання рішення Львівського окружного адміністративного суду від 06.09.2021 у справі № 380/8031/21.
13.05.2024 керівник Управління праці та соціального захисту населення Бориславської міської ради подав клопотання про зменшення розміру штрафу (вх. №36507). В обґрунтування клопотання зазначив, що сума штрафу 53680 (п`ятдесяти тисяч шістсот вісімдесят) грн. становить 29 відсотків від суми нарахованого доходу ОСОБА_2 за період з 01.11.2023 по 30.04.2024 (184 тис. 450 грн. 40 коп.), а від суми до видачі на руки (148 тис. 482 грн. 57 коп.) - всі 36 відсотків. Відповідно до ч. 5 ст. 382 Кодексу адміністративного судочинства України просить суд зменшити розмір штрафу, який стягується на користь Державного бюджету України до розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
В судове засідання представники сторін не прибули.
Вирішуючи подане клопотання керівника Управління праці та соціального захисту населення Бориславської міської ради, суд зазначає таке.
Згідно ст. 370 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) судове рішення, яке набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, або за принципом взаємності, - за її межами.
Невиконання судового рішення тягне за собою відповідальність, встановлену законом.
Перш за все, до заходів такої відповідальності належать штрафи, передбачені Законом України Про виконавче провадження. Так, ч. ч. 1, 2 ст. 75 цього Закону визначено, що у разі невиконання без поважних причин у встановлений виконавцем строк рішення, що зобов`язує боржника виконати певні дії, та рішення про поновлення на роботі виконавець виносить постанову про накладення штрафу на боржника - фізичну особу у розмірі 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, на посадових осіб - 200 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, на боржника - юридичну особу - 300 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян та встановлює новий строк виконання.
Водночас, вказаний вище закон передбачає додатковий вид відповідальності за невиконання рішення суду, який передбачається ст. 382 КАС України.
З цього слідує, що КАС України передбачає застосування двох видів судового контролю за виконанням рішень суду:
- шляхом спонукання до накладення штрафів державного виконавця в порядку ст. 287 КАС України, визнаючи відповідну бездіяльність протиправною та зобов`язуючи накласти штраф;
- шляхом самостійного накладення судом штрафів, передбачених ч. 2 ст. 382 КАС України у разі встановлення строку для надання звіту про виконання судового рішення.
Ці заходи можуть бути застосовані одночасно, на що вказує ч. 5 ст. 382 КАС України. Згідно з нею суддя за клопотанням органу чи посадової особи, відповідальних за виконання рішення, на підставі відповідних доказів зменшує розмір штрафу, який стягується на користь Державного бюджету України за невиконання або неналежне виконання рішення, на суму штрафу, який було накладено за ці самі дії державним виконавцем відповідно до законодавства про виконавче провадження.
Відповідно до ухвали від 27.02.2023 суд наклав на керівника Управління соціального захисту населення Бориславської міської ради, відповідального за виконання судового рішення, штраф за невиконання рішення суду у розмірі двадцяти розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб у сумі 53680,00 грн.
Проте, такий станом на 03.07.2024 керівником, відповідального за виконання судового рішення не сплачено.
Відповідаючи на клопотання керівника Управління праці та соціального захисту населення Бориславської міської ради Львівської області про зменшення суми штрафу за невиконання рішення суду, суд зазначає, що норма ст. 382 КАС України не передбачає порядку зменшення суми штрафу у зв`язку з майновим станом особи, відповідальної за виконання рішення суду.
Натомість, відповідно до ч. 5 ст. 382 КАС України таке зменшення суд може застосувати лише у випадку одночасного накладення штрафу за невиконання рішення суду як судом, так і державним виконавцем відповідно до законодавства про виконавче провадження.
Водночас, у матеріалах справи відсутні докази відкриття виконавчого провадження та докази, які б свідчили про притягнення державним виконавцем до відповідальності органу чи посадової особи за невиконання рішення суду органу чи посадової особи.
Відтак, суд відмовляє у задоволенні клопотання керівника Управління праці та соціального захисту населення Бориславської міської ради про зменшення розміру штрафу.
Керуючись ст.ст. 243, 248, 250, 256, 294, 382 КАС України, суд
У Х В А Л И В :
у задоволенні клопотання керівника Управління праці та соціального захисту населення Бориславської міської ради про зменшення розміру штрафу відмовити.
Копію ухвали надіслати учасникам справи.
Ухвала набирає законної сили негайно після її проголошення, якщо інше не передбачено цим Кодексом.
Ухвала, постановлена судом поза межами судового засідання або в судовому засіданні у разі неявки всіх учасників справи, під час розгляду справи в письмовому провадженні, набирає законної сили з моменту її підписання суддею (суддями).
Ухвала може бути оскаржена в порядку та строки, передбачені статями 294, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України.
Повний текст ухвали складено та підписано 08.07.2024.
Суддя Потабенко В.А.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.07.2024 |
Оприлюднено | 15.07.2024 |
Номер документу | 120299072 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Інші скарги та заяви в процесі виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Потабенко Варвара Анатоліївна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Потабенко Варвара Анатоліївна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Потабенко Варвара Анатоліївна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Кузьмич Сергій Миколайович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні