ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
про залишення позовної заяви без руху
09 липня 2024 рокусправа № 380/13925/24
Суддя Львівського окружного адміністративного суду Потабенко В.А., перевіривши матеріали позовної заяви товариства з обмеженою відповідальністю «Будівельна компанія «Сільва-22» до Головного управління ДПС у Львівській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії,
в с т а н о в и л а :
Товариство з обмеженою відповідальністю «Сільва-22» звернулося до суду з позовною заявою до Головного управління ДПС у Львівській області, Державної податкової служби України, у якій просить:
Визнати протиправним та скасувати:
рішення Головного управління ДПС у Львівській області від 10.10.2023 №72697/43301720/2 про відмову в реєстрації податкової накладної №6 від 04.07.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних;
рішення Головного управління ДПС у Львівській області від 11.10.2023 №72915/43301720/2 про відмову в реєстрації податкової накладної №7 від 05.07.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних;
рішення Головного управління ДПС у Львівській області від 11.10.2023 №72897/43301720/2 про відмову в реєстрації податкової накладної №8 від 05.07.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних;
рішення Головного управління ДПС у Львівській області від 11.10.2023 №72932/43301720/2 про відмову в реєстрації податкової накладної №9 від 05.07.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних;
рішення Головного управління ДПС у Львівській області від 11.10.2023 №72908/43301720/2 про відмову в реєстрації податкової накладної №10 від 06.07.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних;
рішення Головного управління ДПС у Львівській області від 11.10.2023 №72891/43301720/2 про відмову в реєстрації податкової накладної №12 від 11.07.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних;
рішення Головного управління ДПС у Львівській області від 12.10.2023 №73233/43301720/2 про відмову в реєстрації податкової накладної №13 від 12.07.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних;
рішення Головного управління ДПС у Львівській області від 12.10.2023 №73218/43301720/2 про відмову в реєстрації податкової накладної №14 від 13.07.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних;
рішення Головного управління ДПС у Львівській області від 12.10.2023 №73236/43301720/2 про відмову в реєстрації податкової накладної №15 від 14.07.2023 в Єдиному реєстрі податкових йакладних;
рішення Головного управління ДПС у Львівській області від 12.10.2023 №73252/43301720/2 про відмову в реєстрації податкової накладної №16 від 14.07.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних;
рішення Головного управління ДПС у Львівській області від 12.10.2023 №73229/43301720/2 про відмову в реєстрації податкової накладної №17 від 14.07.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних;
рішення Головного управління ДПС у Львівській області від 12.10.2023 №73216/43301720/2 про відмову в реєстрації податкової накладної №18 від 14.07.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних;
рішення Головного управління ДПС у Львівській області від 13.10.2023 №73563/43301720/2 про відмову в реєстрації податкової накладної №19 від 17.07.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних;
рішення Головного управління ДПС у Львівській області від 13.10.2023 №73515/43301720/2 про відмову в реєстрації податкової накладної №20 від 17.07.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних;
рішення Головного управління ДПС у Львівській області від 13.10.2023 №73469/43301720/2 про відмову в реєстрації податкової накладної №21 від 17.07.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних;
Зобов`язати Державну податкову службу України:
зареєструвати податкову накладну №6 від 04.07.2023 року Товариства з обмеженою відповідальністю «Сільва-22» в Єдиному реєстрі податкових накладних у день подання такої накладної;
зареєструвати податкову накладну №7 від 05.07.2023 року Товариства з обмеженою відповідальністю «Сільва-22» в Єдиному реєстрі податкових накладних у день подання такої накладної;
зареєструвати податкову накладну №8 від 05.07.2023 року Товариства з обмеженою відповідальністю «Сільва-22» в Єдиному реєстрі податкових накладних у день подання такої накладної;
зареєструвати податкову накладну №9 від 05.07.2023 року Товариства з обмеженою відповідальністю «Сільва-22» в Єдиному реєстрі податкових накладних у день подання такої накладної;
зареєструвати податкову накладну №10 від 06.07.2023 року Товариства з обмеженою відповідальністю «Сільва-22» в Єдиному реєстрі податкових накладних у день подання такої накладної;
зареєструвати податкову накладну №12 від 11.07.2023 року Товариства з обмеженою відповідальністю «Сільва-22» в Єдиному реєстрі податкових накладних у день подання такої накладної;
зареєструвати податкову накладну №13 від 12.07,2023 року Товариства з обмеженою відповідальністю «Сільва-22» в Єдиному реєстрі податкових накладних у день подання такої накладної;
зареєструвати податкову накладну №14 від 13.07.2023 року Товариства з обмеженою відповідальністю «Сільва-22» в Єдиному реєстрі податкових накладних у день подання такої накладної;
зареєструвати податкову накладну №15 від 14.07.2023 року Товариства з обмеженою відповідальністю «Сільва-22» в Єдиному реєстрі податкових накладних у день подання такої накладної;
зареєструвати податкову накладну №16 від 14.07.2023 року Товариства з обмеженою відповідальністю «Сільва-22» в Єдиному реєстрі податкових накладних у день подання такої накладної;
зареєструвати податкову накладну №17 від 14.07.2023 року Товариства з обмеженою відповідальністю «Сільва-22» в Єдиному реєстрі податкових накладних у день подання такої накладної;
зареєструвати податкову накладну №18 від 14.07.2023 року Товариства з обмеженою відповідальністю «Сільва-22» в Єдиному реєстрі податкових накладних у день подання такої накладної;
зареєструвати податкову накладну №19 від 17.07.2023 року Товариства з обмеженою відповідальністю «Сільва-22» в Єдиному реєстрі податкових накладних у день подання такої накладної;
зареєструвати податкову накладну №20 від 17.07.2023 року Товариства з обмеженою відповідальністю «Сільва-22» в Єдиному реєстрі податкових накладних у день подання такої накладної;
зареєструвати податкову накладну №21 від 17.07.2023 року Товариства з обмеженою відповідальністю «Сільва-22» в Єдиному реєстрі податкових накладних у день подання такої накладної.
Відповідно до ч. 1 ст. 171 КАС України, суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, зокрема, чи відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтями 160, 161, 172 цього Кодексу; чи немає інших підстав для залишення позовної заяви без руху, повернення позовної заяви або відмови у відкритті провадження в адміністративній справі, встановлених цим Кодексом.
Позовна заява не відповідає вимогам КАС України, з огляду на таке.
Відповідно до частин першої та другої статті 122 КАС України позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами. Для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналась або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.
Згідно частини 4 статті 122 КАС України якщо законом передбачена можливість досудового порядку вирішення спору і позивач скористався цим порядком, або законом визначена обов`язковість досудового порядку вирішення спору, то для звернення до адміністративного суду встановлюється тримісячний строк, який обчислюється з дня вручення позивачу рішення за результатами розгляду його скарги на рішення, дії або бездіяльність суб`єкта владних повноважень.
Якщо рішення за результатами розгляду скарги позивача на рішення, дії або бездіяльність суб`єкта владних повноважень не було прийнято та (або) вручено суб`єктом владних повноважень позивачу у строки, встановлені законом, то для звернення до адміністративного суду встановлюється шестимісячний строк, який обчислюється з дня звернення позивача до суб`єкта владних повноважень із відповідною скаргою на рішення, дії або бездіяльність суб`єкта владних повноважень.
Отже, КАС України передбачає можливість установлення іншими законами спеціальних строків звернення до адміністративного суду, а також спеціального порядку обчислення таких строків. Такі спеціальні строки мають перевагу в застосуванні порівняно із загальним строком звернення до адміністративного суду, визначеним частиною другою статті 122 цього Кодексу, а також скороченими строками, визначеними частиною четвертою статті 122 КАС України.
Спеціальною нормою, яка встановлює порядок оскарження рішень контролюючих органів, є стаття 56 ПК України. З її змісту вбачається, що у платника податків є право розсуду в обранні адміністративного та/або судового порядку оскарження такого рішення після його отримання. Обрання платником податків в першу чергу адміністративного порядку оскарження рішення не виключає можливості надалі звернутися до суду з відповідним позовом, що визнається досудовим порядком вирішення спору. Водночас якщо після отримання рішення контролюючого органу платник податків звертається до суду з позовом, його право на адміністративне оскарження такого рішення втрачається.
У постанові від 11 жовтня 2019 року у справі № 640/20468/18 Верховний Суд здійснив системне тлумачення норм права, які регулюють питання обчислення строку звернення до суду в податкових спорах, висловивши правову позицію про те, що строки звернення до суду після застосування досудового порядку вирішення спору є коротшими, ніж звичайні строки.
Верховний Суд у вказаній постанові за результатом комплексного аналізу правового регулювання також зазначив, що норма пункту 56.19 статті 56 ПК України є спеціальною нормою, яка регулює визначену її предметом групу правовідносин - оскарження податкових повідомлень-рішень та інших рішень контролюючих органів про нарахування грошових зобов`язань за умови використання платником податків досудового порядку вирішення спору.
Інші рішення контролюючих органів, які не стосуються нарахування грошових зобов`язань платника податків, за умови попереднього використання позивачем досудового порядку вирішення спору (застосування процедури адміністративного оскарження - абзац третій пункту 56.18 статті 56 ПК України), оскаржуються в судовому порядку в такі строки:
а) тримісячний строк для звернення до суду встановлюється за умови, якщо рішення контролюючого органу за результатами розгляду скарги було прийнято та вручено платнику податків (скаржнику) у строки, встановлені ПК України. При цьому такий строк обчислюється з дня вручення скаржнику рішення за результатами розгляду його скарги на рішення контролюючого органу;
б) шестимісячний строк для звернення до суду встановлюється за умови, якщо рішення контролюючого органу за результатами розгляду скарги не було прийнято та/або вручено платнику податків (скаржнику) у строки, встановлені ПК України. При цьому такий строк обчислюється з дня звернення скаржника до контролюючого органу із відповідною скаргою на його рішення.
Так, за змістом позовних вимог позивач просить:
- Визнати протиправним та скасувати:
рішення Головного управління ДПС у Львівській області від 10.10.2023 №72697/43301720/2 про відмову в реєстрації податкової накладної №6 від 04.07.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних;
рішення Головного управління ДПС у Львівській області від 11.10.2023 №72915/43301720/2 про відмову в реєстрації податкової накладної №7 від 05.07.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних;
рішення Головного управління ДПС у Львівській області від 11.10.2023 №72897/43301720/2 про відмову в реєстрації податкової накладної №8 від 05.07.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних;
рішення Головного управління ДПС у Львівській області від 11.10.2023 №72932/43301720/2 про відмову в реєстрації податкової накладної №9 від 05.07.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних;
рішення Головного управління ДПС у Львівській області від 11.10.2023 №72908/43301720/2 про відмову в реєстрації податкової накладної №10 від 06.07.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних;
рішення Головного управління ДПС у Львівській області від 11.10.2023 №72891/43301720/2 про відмову в реєстрації податкової накладної №12 від 11.07.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних;
рішення Головного управління ДПС у Львівській області від 12.10.2023 №73233/43301720/2 про відмову в реєстрації податкової накладної №13 від 12.07.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних;
рішення Головного управління ДПС у Львівській області від 12.10.2023 №73218/43301720/2 про відмову в реєстрації податкової накладної №14 від 13.07.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних;
рішення Головного управління ДПС у Львівській області від 12.10.2023 №73236/43301720/2 про відмову в реєстрації податкової накладної №15 від 14.07.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних;
рішення Головного управління ДПС у Львівській області від 12.10.2023 №73252/43301720/2 про відмову в реєстрації податкової накладної №16 від 14.07.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних;
рішення Головного управління ДПС у Львівській області від 12.10.2023 №73229/43301720/2 про відмову в реєстрації податкової накладної №17 від 14.07.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних;
рішення Головного управління ДПС у Львівській області від 12.10.2023 №73216/43301720/2 про відмову в реєстрації податкової накладної №18 від 14.07.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних;
рішення Головного управління ДПС у Львівській області від 13.10.2023 №73563/43301720/2 про відмову в реєстрації податкової накладної №19 від 17.07.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних;
рішення Головного управління ДПС у Львівській області від 13.10.2023 №73515/43301720/2 про відмову в реєстрації податкової накладної №20 від 17.07.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних;
рішення Головного управління ДПС у Львівській області від 13.10.2023 №73469/43301720/2 про відмову в реєстрації податкової накладної №21 від 17.07.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Суддя зазначає, що про рішення про відмову у реєстрації податкових накладних позивач повинен був дізнатися у день їх прийняття з огляду на те, що такі рішення у вигляді електронних документів невідкладно надсилаються платникам податків.
Натомість, до суду позивач звернувся лише 01.07.2024.
Таким чином, звернувшись до суду 01.07.2024 з цим позовом, позивач пропустив шестимісячний строк звернення для оскарження рішень про відмову реєстрації податкових накладних, встановлений ч. 2 ст. 122 КАС України, при цьому не додав до матеріалів позову заяви (клопотання) про його поновлення та докази поважності причин його пропуску, як це передбачено вимогами ч. 6 ст. 161 КАС України.
Частиною першою статті 123 КАС України визначено, що у разі подання особою позову після закінчення строків, установлених законом, без заяви про поновлення пропущеного строку звернення до адміністративного суду, або якщо підстави, вказані нею у заяві, визнані судом неповажними, позов залишається без руху. При цьому протягом десяти днів з дня вручення ухвали особа має право звернутися до суду з заявою про поновлення строку звернення до адміністративного суду або вказати інші підстави для поновлення строку.
Відтак в порядку усунення даного недоліку позовної заяви позивачу необхідно надати суду заяву про поновлення строку звернення до суду разом із доказами, які, на його думку, вказують на поважність причин пропуску такого строку.
Відповідно до ч.3 ст.161 КАС України до позовної заяви додається документ про сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі або документи, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону.
Правові засади справляння судового збору, платників, об`єкти та розміри ставок судового збору, порядок сплати, звільнення від сплати та повернення судового збору визначено Законом України Про судовий збір.
Згідно ст.1 Закону України Про судовий збір судовий збір це збір, що справляється на всій території України за подання заяв, скарг до суду, за видачу судами документів, а також у разі ухвалення окремих судових рішень, передбачених цим Законом. Судовий збір включається до складу судових витрат.
Статтею 4 Закону України Про судовий збір встановлено, що судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.
Статтею 7 Закону України Про Державний бюджет України на 2024 рік встановлено прожитковий мінімум на одну працездатну особу з 1 січня 2024 року у розмірі 3028,00 грн.
За подання до адміністративного суду позовної суб`єктом владних повноважень, юридичною особою або фізичною особою-підприємцем або фізичною особою-підприємцем немайнового характеру встановлюється ставка судового збору 1 розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
При цьому, суд зазначає, що відповідно до ч.3 ст.6 Закону України «Про судовий збір» у разі коли в позовній заяві об`єднано дві і більше вимог немайнового характеру, судовий збір сплачується за кожну вимогу немайнового характеру.
Як встановлено суддею, позивач просить суд визнати протиправними та скасувати 15 (п`ятнадцять) рішень Головного управління ДПС у Львівській області про відмову в реєстрації податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних та похідні вимоги про реєстрацію 15 (п`ятнадцяти) податкових накладних. Відтак, судовий збір за подання цього позову становить 45 420,00 грн (1 розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб х 15 вимог).
Однак, до позовної заяви позивачем не долучено доказів сплати судового збору.
Інформацію про платіжні реквізити для перерахування судового збору за подання адміністративного позову до Львівського окружного адміністративного суду можна довідатися, зокрема, на офіційному сайті суду (https://adm.lv.court.gov.ua) в розділі Судовий збір.
Такими реквізитами є: отримувач коштів: одержувач ГУК Львів/Залізничний р-н/22030101; код ЄДРПОУ 38008294; банк отримувача Казначейство України (ел. адм. подат.); код банку отримувача (МФО) 899998; рахунок отримувача: UA128999980313101206084013951; код класифікації доходів бюджету 22030101, найменування коду класифікації доходів бюджету: Судовий збір (Державна судова адміністрація України, 050); відомча ознака: 84 Окружні адміністративні суди: призначення платежу: *;101;
Належним документом про сплату судового збору є оригінал квитанції установи банку або відділення зв`язку, які прийняли платіж або платіжне доручення, підписане уповноваженою посадовою особою банку і скріплене печаткою установи банку з відміткою про дату виконання платіжного доручення та зарахування до спеціального фонду Державного бюджету України.
Згідно з вимогами ч.ч. 1, 2 ст. 169 КАС України суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених ст.ст. 160, 161 КАС України, протягом п`яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху. В ухвалі про залишення позовної заяви без руху зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб і строк їх усунення, який не може перевищувати десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху.
Враховуючи наведене вище, суддя вважає за необхідне залишити позовну заяву без руху та надати позивачу строк для усунення виявлених недоліків.
Керуючись статтями 160, 161, 169, 248, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя
у х в а л и л а:
залишити без руху позовну заяву заяви товариства з обмеженою відповідальністю «Будівельна компанія «Сільва-22» до Головного управління ДПС у Львівській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії.
Позивачу встановити десятиденний строк для усунення недоліків, зазначених в мотивувальній частині ухвали, з дати отримання копії вказаної ухвали.
Роз`яснити позивачу, що в разі не усунення недоліків, позовна заява буде вважатися неподаною та повернута.
Копію ухвали про залишення позовної заяви без руху надіслати позивачу.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та в апеляційному порядку окремо не оскаржується.
СуддяПотабенко Варвара Анатоліївна
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.07.2024 |
Оприлюднено | 15.07.2024 |
Номер документу | 120299204 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Потабенко Варвара Анатоліївна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Потабенко Варвара Анатоліївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні