ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
09 липня 2024 року Чернігів Справа № 620/7636/23
Чернігівський окружний адміністративний суд в складі головуючого судді БаргаміноїН.М., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін в приміщенні суду адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Військової частини НОМЕР_1 , об`єднаної житлової комісії військових частин НОМЕР_1 , НОМЕР_2 та НОМЕР_3 , житлової комісії військової частини НОМЕР_2 про визнання протиправним та скасування протоколу, зобов`язання вчинити певні дії,
В С Т А Н О В И В:
ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом до Військової частини НОМЕР_1 , об`єднаної житлової комісії військових частин НОМЕР_1 , НОМЕР_2 та НОМЕР_3 , житлової комісії військової частини НОМЕР_2 про визнання протиправним та скасування протоколу засідання об`єднаної житлової комісії військових частин НОМЕР_1 , НОМЕР_2 та НОМЕР_4 від 28.09.2022 № 3 в частині, що стосується зняття майора ОСОБА_1 зі складом сім`ї три особи з обліку осіб, які потребують поліпшення житлових умов шляхом надання житлових приміщень для постійного проживання та виключення зі списків осіб, які мають право на першочергове отримання житла (з обліку осіб, які користуються правом першочергового одержання житлових приміщень), як учасника бойових дій; зобов`язання об`єднану житлову комісію військових частин НОМЕР_1 , НОМЕР_2 та НОМЕР_3 прийняти рішення про поновлення майора запасу ОСОБА_1 із складом родини 3 (три) особи на обліку осіб, які потребують поліпшення житлових умов шляхом надання житлових приміщень для постійного проживання та поновити у списку осіб, які мають право на першочергове отримання житла (на обліку осіб, які користуються правом першочергового одержання житлових приміщень), як учасника бойових дій з дотриманням того порядкового номеру у черзі, який був до зняття з обліку; визнати протиправним та скасування наказу командира військової частини НОМЕР_1 від 28.09.2022 № 1040 "Про затвердження протоколу об`єднаної житлової комісії" в частині, що стосується затвердження протоколу засідання об`єднаної житлової комісії військових частин НОМЕР_1 , НОМЕР_2 та НОМЕР_3 від 28.09.2022 № 3, щодо зняття майора ОСОБА_1 зі складом сім`ї три особи з обліку осіб, які потребують поліпшення житлових умов шляхом надання житлових приміщень для постійного проживання та виключення зі списків осіб, які мають право на першочергове отримати житла (з обліку осіб, які користуються правом першочергового одержання житлових приміщень), як учасника бойових дій.
В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що у відповідачів не було правових підстав для зняття його зі складом сім`ї три особи з обліку осіб, які потребують поліпшення житлових умов, шляхом надання житлових приміщень для постійного проживання та виключення зі списків осіб, які мають право на першочергове отримання житла, як учасника бойових дій.
17.04.2024 у зв`язку з проведенням повторного автоматизованого розподілу справи між суддями Чернігівського окружного адміністративного суду справу № 620/7636/23 передано на розгляд судді Баргаміної Н.М.
Процесуальні дії у справі: ухвалою суду від 10.05.2024 було залучено житлову комісію військової частини НОМЕР_2 до участі у справі в якості другого відповідача; ухвалою суду від 09.07.2024 відзив військової частини НОМЕР_2 було повернуто без розгляду.
Відповідач, Військова частина НОМЕР_1 , подала відзив на позов, в якому просила відмовити позивачу у задоволенні позову та зазначила, що об`єднана житлова комісія НОМЕР_1 , НОМЕР_2 та НОМЕР_3 прийняла рішення про зняття позивача з квартирного обліку та виключення зі списків осіб, які мають право на першочергове отримання житла у зв`язку зі звільненням з військової служби у запас на підставі статті 26 частини 5 пункту 3 підпункту "г" (через сімейні обставини або інші поважні причини) відповідно до наказу командира військової частини НОМЕР_2 по стройовій частині від 05.08.2022 року № 151. Вказує, що рішення прийнято у відповідності до пункту 29 Постанови Кабінету Міністрів України від 03.08.2006 № 1081 "Про затвердження Порядку забезпечення військовослужбовців та членів їх сімей житловими приміщеннями", чинної на час прийняття рішення. Зазначає, що наказом командира військової частини НОМЕР_2 від 22.02.2024 № 508 у військовій частині НОМЕР_2 створено свою житлову комісію на підставі Протоколу №1 від 07.02.2024 засідання житлової комісії військової частини НОМЕР_2 , в подальшому на адресу військової частини НОМЕР_1 надійшла телеграма від 18.04.2024 № 502/12/486 про передачу облікових справ військовослужбовців військової частини НОМЕР_2 . Стверджує, що військова частина НОМЕР_1 є неналежним відповідачем, так як не здійснює облік військовослужбовців військової частини НОМЕР_2 , з якої звільнився позивач.
Позивачем було подано відповідь на відзив, в якій вказав, що прийнявши рішення про зняття його з обліку, об`єднана житлова комісія не дотрималася вимог частини 9 статті 12 Закону України Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей, пунктів 3, 29 Порядку забезпечення військовослужбовців та членів їх сімей житловими приміщеннями, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.08.2006 № 1081, пункту 4 розділу І, пунктів 8, 16, 17, 18, 20 розділу II, пункту 1 розділу IV Інструкції з організації забезпечення військовослужбовців Збройних Сил України та членів їх сімей жилими приміщеннями, затвердженою наказом Міністерства оборони України від 31.07.2018 року №380.
Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.
Згідно наказу командира військової частини НОМЕР_2 від 05.08.2022 № 151 позивача, звільненого наказом командира військової частини НОМЕР_5 від 28.07.2022 № 268 з військової служби у запас за підпунктом «г» пункту 3 частини п`ятої статті 26 Закону України «Про військовий обов`язок та військову службу», з 05.08.2022 було виключено зі списків особового складу військової частини НОМЕР_2 , з усіх видів забезпечення. Також наказом передбачено, що позивач житловим приміщенням для постійного проживання не забезпечений, грошову компенсацію за належне для отримання жиле приміщення не отримував. Перебуває на квартирному обліку військовослужбовців, які потребують поліпшення житлових умов шляхом надання житлового приміщення для постійного проживання в об`єднаній житловій комісії військових частин НОМЕР_1 , НОМЕР_2 та НОМЕР_3 з 25.10.2007 в загальній черзі, та першочергово з 15.01.2016 (а.с. 91).
Згідно витягу з протоколу № 3 засідання об`єднаної житлової комісії військових частин НОМЕР_1 , НОМЕР_2 та НОМЕР_3 від 28.09.2022, зокрема, позивача було знято з квартирного обліку зі складом сім`ї 3 (три) особи та виключено зі списків осіб, які мають право на першочергове отримання житла у зв`язку зі звільненням з військової служби у запас на підставі підпункту «г» пункту 3 частини п`ятої статті 26 Закону України «Про військовий обов`язок та військову службу» (а.с. 160-161).
28.09.2022 командиром військової частини НОМЕР_1 винесено наказ № 1040, яким знято з квартирного обліку та виключено зі списків осіб, які мають право на першочергове отримання житла у зв`язку зі звільненням з військової служби, зокрема, майора ОСОБА_1 зі складом сім`ї три особи (а.с. 162-163).
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступного.
Згідно зі статтею 47 Конституції України держава бере на себе обов`язки надавати безоплатно житло громадянам, які потребують соціального захисту. Щодо інших категорій громадян обов`язок держави полягає у створенні умов, за яких кожний громадянин матиме змогу побудувати житло, придбати його у власність або взяти в оренду.
Частинами першою та другою статті 9 Житлового кодексу України визначено, що громадяни мають право на одержання у безстрокове користування у встановленому порядку жилого приміщення в будинках державного чи громадського житлового фонду або на одержання за їх бажанням грошової компенсації за належне їм для отримання жиле приміщення для категорій громадян, визначених законом, або в будинках житлово-будівельних кооперативів. Забезпечення постійним житлом громадян, які відповідно до законодавства мають право на його отримання, може здійснюватися шляхом будівництва або придбання доступного житла за рахунок надання державної підтримки у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Частиною першоюстатті 118 Житлового кодексу України встановлено, що службові жилі приміщення призначаються для заселення громадянами, які у зв`язку з характером їх трудових відносин повинні проживати за місцем роботи або поблизу від нього. Жиле приміщення включається до числа службових рішенням виконавчого комітету районної, міської, районної в місті Ради народних депутатів. Під службові жилі приміщення виділяються, як правило, окремі квартири.
Відповідно достатей 121-122 Житлового кодексу України порядок надання службових жилих приміщень установлюється цим Кодексом та іншими актами законодавства України. Службові жилі приміщення надаються за рішенням адміністрації підприємства, установи, організації, правління колгоспу, органу управління іншої кооперативної та іншого громадського об`єднання. На підставі рішення про надання службового жилого приміщення виконавчий комітет районної, міської, районної в місті Ради народних депутатів видає громадянинові спеціальний ордер, який є єдиною підставою для вселення у надане службове жиле приміщення.
Відповідно до статті 1-2 Закону України «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей» військовослужбовці користуються усіма правами і свободами людини та громадянина, гарантіями цих прав і свобод, закріпленими в Конституції України та законах України, з урахуванням особливостей, встановлених цим та іншими законами. У зв`язку з особливим характером військової служби, яка пов`язана із захистом Вітчизни, військовослужбовцям надаються визначені законом пільги, гарантії та компенсації.
Згідно з абзацом першим пункту 1 статті 12 Закону України «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей» держава забезпечує військовослужбовців жилими приміщеннями або за їх бажанням грошовою компенсацією за належне їм для отримання жиле приміщення на підставах, у межах норм і відповідно до вимог, встановлених Житловим кодексом Української РСР, іншими законами, в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до абзацу 4 пункту 1 статті 12 цього Закону військовослужбовцям, які мають вислугу на військовій службі 20 років і більше, та членам їх сімей надаються жилі приміщення для постійного проживання або за їх бажанням грошова компенсація за належне їм для отримання жиле приміщення. Такі жилі приміщення або грошова компенсація надаються їм один раз протягом усього часу проходження військової служби за умови, що ними не було використано право на безоплатну приватизацію житлаз урахуванням особливостей, визначених пунктом 10 цієї статті.
Механізм забезпечення житловими приміщеннями військовослужбовців - осіб офіцерського(у тому числі осіб, які проходять військову службу за призовом осіб офіцерського складу), старшинського і сержантського, рядового складу (крім військовослужбовців строкової служби) Збройних Сил, інших утворених відповідно до законів України військових формувань, правоохоронних органів спеціального призначення та Держспецтрансслужби, Держспецзв`язку, розвідувальних органів, посади в яких комплектуються військовослужбовцями, у тому числі звільнених в запас або у відставку, що залишилися перебувати на обліку громадян, які потребують поліпшення житлових умов, у військових частинах, закладах, установах та організаціях (далі - військові частини) після звільнення (далі - військовослужбовці) та членів їх сімей визначає Порядок забезпечення військовослужбовців та членів їх сімей житловими приміщеннями, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 03.08.2006 № 1081 (далі Порядок № 1081).
Відповідно до абзаців першого, третього, четвертого пункту 3 Порядку № 1081 військовослужбовцям, які мають вислугу на військовій службі 20 років і більше, та членам їх сімей надається житло для постійного проживання. Забезпечення військовослужбовців та членів їх сімей житлом для постійного проживання провадиться шляхом надання один раз протягом усього часу проходження військової служби житла новозбудованого, виключеного з числа службового, вивільненого або придбаного у фізичних чи юридичних осіб, надання кредиту для спорудження (купівлі) житла. Житлові приміщення надаються військовослужбовцям у межах норм, встановлених законодавством.
Відповідно до пункту 24 Порядку № 1081 військовослужбовці зараховуються на облік згідно з рішенням житлової комісії військової частини, яке затверджується командиром військової частини; у рішенні зазначаються дата зарахування на облік, склад сім`ї, підстави для зарахування на облік, вид черговості (загальна черга, в першу чергу, поза чергою), а також підстави включення до списків осіб, що користуються правом першочергового або позачергового одержання житлових приміщень, а в разі відмови в зарахуванні на облік - підстави відмови з посиланням на відповідні норми законодавства.
Пунктом 9 статті 12 Закону України «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей» передбачено, що військовослужбовці, що перебувають на обліку громадян, які потребують поліпшення житлових умов, при звільненні з військової служби в запас за станом здоров`я або якщо вони на час звільнення мають вислугу військової служби не менше 20 років, або у відставку, а також у зв`язку зі скороченням штатів чи проведенням інших організаційних заходів, у разі неможливості їх використання на військовій службі, залишаються на цьому обліку у військовій частині до одержання житла з державного житлового фонду або за їх бажанням грошової компенсації за належне їм для отримання жиле приміщення, а в разі її розформування - у територіальних центрах комплектування та соціальної підтримки і відповідних квартирно-експлуатаційних органах та користуються правом позачергового одержання житла. Військовослужбовцям, які мають вислугу на військовій службі 20 років і більше, та членам їх сімей надаються жилі приміщення для постійного проживання або за їх бажанням грошова компенсація за належне їм для отримання жиле приміщення. Військовослужбовці, які набули право на пенсію відповідно доЗакону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», залишаються на такому обліку та користуються правом позачергового одержання житла.
Аналогічні приписи закріплені й в пункті 29 Порядку № 1081.
Пунктом 30 вищевказаного Порядку № 1081 передбачено, що військовослужбовці знімаються з обліку у разі: поліпшення житлових умов, внаслідок чого відпала потреба в наданні житла; засудження військовослужбовця до позбавлення волі на строк понад шість місяців, крім умовного засудження; звільнення з військової служби за службовою невідповідністю, у зв`язку з систематичним невиконанням умов контракту військовослужбовцем; подання відомостей, що не відповідають дійсності, але стали підставою для зарахування на облік; в інших випадках, передбачених законодавством.
При цьому, вказаний пункт Порядку не містить вичерпних підстав для зняття військовослужбовця з обліку громадян, які потребують поліпшення житлових умов, оскільки передбачає можливість зняття особи з обліку й в інших передбачених законодавством випадках.
Системний аналіз зазначених норм права свідчить про те, що військовослужбовці, які мають вислугу на військовій службі 20 років і більше, та члени їх сімей мають право на отримання житла, а отже і на залишення на обліку до отримання ними житла, в тому числі і у разі звільнення в запас чи відставку, крім випадків, передбачених пунктом 30 Порядку.
Як вбачається з наказу командира військової частини НОМЕР_2 від 05.08.2022 № 151, витягу з протоколу № 3 засідання об`єднаної житлової комісії військових частин НОМЕР_1 , НОМЕР_2 та НОМЕР_3 від 28.09.2022 позивач під час проходження служби у військовій частині НОМЕР_2 перебував на квартирному обліку військовослужбовців, які потребують поліпшення житлових умов з 25.10.2007 в загальній черзі, та першочергово з 15.01.2016.
При зарахуванні позивача у 2007 році на квартирний облік діяла Інструкція
про організацію забезпечення і надання військовослужбовцям Збройних Сил України та членам їх сімей житлових приміщень, затверджена наказом Міністра оборони України від 06.10.2006 №577 та зареєстрована в Міністерстві юстиції України 30.10.2006 за № 1171/13045,пункт 3.12 якої передбачав, що військовослужбовці знімаються з обліку в цьому населеному пункті в разі поліпшення житлових умов, унаслідок чого зникла потреба в наданні житла; переміщення військовослужбовця до нового місця служби в інший населений пункт; засудження військовослужбовця до позбавлення волі на строк понад шість місяців, крім умовного засудження; звільнення з військової служби за службовою невідповідністю, у зв`язку з систематичним невиконанням умов контракту військовослужбовцем; подання відомостей, що не відповідають дійсності, але стали підставою для зарахування на облік; в інших випадках, передбачених законодавством.
В даному випадку судом встановлено, що позивач проходив військову службу та потребував поліпшення житлових умов. Винятків, встановлених пунктом 3.12 наведеної Інструкції, щодо позивача не встановлено.
Пунктом 1 частини другої статті 40 Житлового кодексу України визначено, що громадяни знімаються з обліку потребуючих поліпшення житлових умов у випадку поліпшення житлових умов, внаслідок якого відпали підстави для надання іншого жилого приміщення.
Судом встановлено, що при зарахуванні позивача на квартирний облік на отримання житла зі складом сім`ї з трьох осіб та перебування його на квартирному обліку порушень позивачем допущено не було, під час проходження військової служби та на момент звільнення позивач постійним житлом не забезпечувався і перебував на обліку для поліпшення житлових умов, вислуга років у Збройних Силах України становить понад 20 років, що виключає підстави, визначені законом для зняття з обліку потребуючих поліпшення житлових умов.
Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню частково шляхом визнання протиправним та скасування протоколу №3 засідання об`єднаної житлової комісії військових частин НОМЕР_1 , НОМЕР_2 та НОМЕР_4 від 28.09.2022 в частині, що стосується зняття майора ОСОБА_1 зі складом сім`ї три особи з обліку осіб, які потребують поліпшення житлових умов шляхом надання житлових приміщень для постійного проживання та виключення зі списків осіб, які мають право на першочергове отримання житла (з обліку осіб, які користуються правом першочергового одержання житлових приміщень), як учасника бойових дій; визнання протиправним та скасування наказу командира військової частини НОМЕР_1 від 28.09.2022 № 1040 "Про затвердження протоколу № 3 об`єднаної житлової комісії" в частині, що стосується затвердження протоколу засідання об`єднаної житлової комісії військових частин НОМЕР_1 , НОМЕР_2 та НОМЕР_3 від 28.09.2022, щодо зняття майора ОСОБА_1 зі складом сім`ї три особи з обліку осіб, які потребують поліпшення житлових умов шляхом надання житлових приміщень для постійного проживання та виключення зі списків осіб, які мають право на першочергове отримати житла (з обліку осіб, які користуються правом першочергового одержання житлових приміщень), як учасника бойових дій.
Щодо позовних вимог про зобов`язання об`єднану житлову комісію військових частин НОМЕР_1 , НОМЕР_2 та НОМЕР_3 прийняти рішення про поновлення майора запасу ОСОБА_1 із складом родини 3 (три) особи на обліку осіб, які потребують поліпшення житлових умов шляхом надання житлових приміщень для постійного проживання та поновити у списку осіб, які мають право на першочергове отримання житла (на обліку осіб, які користуються правом першочергового одержання житлових приміщень), як учасника бойових дій з дотриманням того порядкового номеру у черзі, який був до зняття з обліку, то суд вважає за необхідне зазначити наступне.
Пунктом 11 розділу ІІ Інструкції з організації забезпечення військовослужбовців Збройних Сил України та членів їх сімей жилими приміщеннями, затвердженанаказом Міністерства оборони України № 380 від 31.07.2018, зареєстрована в Міністерстві юстиції України 06.09.2018 за № 1020/32472 (далі -Інструкція № 380) передбачено, що для ведення обліку осіб, які потребують поліпшення житлових умов шляхом надання жилих приміщень для постійного проживання, виплати грошової компенсації за належне для отримання жиле приміщення, надання та використання службової жилої площі, обліку військовослужбовців, які потребують поліпшення житлових умов шляхом забезпечення службовими жилими приміщеннями (службовою житловою площею), ведення оперативного обліку службових житлових приміщень в апараті Міноборони, в Генеральному штабі Збройних Сил України, у інших органах військового управління та військових частинах, вищих військових навчальних закладах і військових навчальних підрозділах закладів вищої освіти, установах та організаціях Збройних Сил України, а також у військових прокуратурах (далі - військова частина) утворюються житлові комісії (далі - житлова комісія військової частини).
Наказом командира військової частини НОМЕР_2 від 22.02.2024 № 508 у військовій частині НОМЕР_2 створено свою житлову комісію на підставі протоколу № 1 від 07.02.2024 засідання житлової комісії військової частини НОМЕР_2 (а.с. 126-127, 130-131).
Оперативним командуванням «Північ» листом від 18.04.2024 № 502/12/486 командирам військових частин надіслано лист з вимогою командиру військової частини НОМЕР_1 організувати та забезпечити до 30.04.2024 року передачу житловою комісією облікових справ військовослужбовців військової частини НОМЕР_2 , які перебувають на квартирному обліку при військовій частині НОМЕР_1 , командиру військової частини НОМЕР_2 організувати та забезпечити прийом від житлової комісії військової частини НОМЕР_1 облікових справ військовослужбовців військової частини НОМЕР_2 , які перебувають на квартирному обліку та їх постановку на квартирний облік при військовій частині НОМЕР_2 (а.с. 129).
Як вже було встановлено судом, позивач проходив військову службу у військовій частині НОМЕР_2 , а тому, враховуючи, що вказаною військовою частиною створено свою житлову комісію, то суд приходить до висновку, що саме житловою комісією військової частини НОМЕР_2 має бути прийнято рішення про поновлення позивача на квартирному обліку, у зв`язку з чим позовні вимоги в цій частині підлягають задоволенню шляхом зобов`язання житлову комісію військової частини НОМЕР_2 прийняти рішення про поновлення майора запасу ОСОБА_1 із складом родини 3 (три) особи на обліку осіб, які потребують поліпшення житлових умов шляхом надання житлових приміщень для постійного проживання та поновити у списку осіб, які мають право на першочергове отримання житла (на обліку осіб, які користуються правом першочергового одержання житлових приміщень), як учасника бойових дій з дотриманням того порядкового номеру у черзі, який був до зняття з обліку.
Відповідно до частини першої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
З урахуванням зазначеного, суд, на підставі наданих доказів в їх сукупності, системного аналізу положень законодавства України, приходить до висновку, що позов ОСОБА_1 необхідно задовольнити частково.
Відповідно до частини третьої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог.
Тому, враховуючи, що позивачем було сплачено судовий збір за подання позову в розмірі 1073,61 грн та судовий збір за подання апеляційної скарги в розмірі 2684,00, зважаючи на часткове задоволення позову, за рахунок бюджетних асигнувань Військової частини НОМЕР_1 на користь ОСОБА_1 підлягає стягненню сплачений судовий збір в розмірі 3131,34 грн.
Керуючись статтями 72-74, 77, 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
В И Р І Ш И В:
Позов ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_6 ) до Військової частини НОМЕР_1 ( АДРЕСА_2 , код ЄДРПОУ НОМЕР_7 ), об`єднаної житлової комісії військових частин НОМЕР_1 , НОМЕР_2 та НОМЕР_3 ( АДРЕСА_2 ), житлової комісії військової частини НОМЕР_2 ( АДРЕСА_2 ) про визнання протиправним та скасування протоколу, зобов`язання вчинити певні дії задовольнити частково.
Визнати протиправним та скасувати протокол № 3 засідання об`єднаної житлової комісії військових частин НОМЕР_1 , НОМЕР_2 та НОМЕР_4 від 28.09.2022 в частині, що стосується зняття майора ОСОБА_1 зі складом сім`ї три особи з обліку осіб, які потребують поліпшення житлових умов шляхом надання житлових приміщень для постійного проживання та виключення зі списків осіб, які мають право на першочергове отримання житла (з обліку осіб, які користуються правом першочергового одержання житлових приміщень), як учасника бойових дій.
Визнати протиправним та скасувати наказ командира військової частини НОМЕР_1 від 28.09.2022 № 1040 "Про затвердження протоколу № 3 об`єднаної житлової комісії" в частині, що стосується затвердження протоколу засідання об`єднаної житлової комісії військових частин НОМЕР_1 , НОМЕР_2 та НОМЕР_3 від 28.09.2022, щодо зняття майора ОСОБА_1 зі складом сім`ї три особи з обліку осіб, які потребують поліпшення житлових умов шляхом надання житлових приміщень для постійного проживання та виключення зі списків осіб, які мають право на першочергове отримати житла (з обліку осіб, які користуються правом першочергового одержання житлових приміщень), як учасника бойових дій.
Зобов`язати житлову комісію військової частини НОМЕР_2 прийняти рішення про поновлення майора запасу ОСОБА_1 із складом родини 3 (три) особи на обліку осіб, які потребують поліпшення житлових умов шляхом надання житлових приміщень для постійного проживання та поновити у списку осіб, які мають право на першочергове отримання житла (на обліку осіб, які користуються правом першочергового одержання житлових приміщень), як учасника бойових дій з дотриманням того порядкового номеру у черзі, який був до зняття з обліку.
В решті позову відмовити.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Військової частини НОМЕР_1 на користь ОСОБА_1 судовий збір в розмірі 3131,34 грн.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана безпосередньо до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Повне судове рішення складено 09.07.2024.
Суддя Наталія БАРГАМІНА
Суд | Чернігівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.07.2024 |
Оприлюднено | 15.07.2024 |
Номер документу | 120302167 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи, що виникають з відносин публічної служби, зокрема справи щодо проходження служби, з них |
Адміністративне
Чернігівський окружний адміністративний суд
Наталія БАРГАМІНА
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Вівдиченко Тетяна Романівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні