Рішення
від 26.06.2024 по справі 925/304/24
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ

18005, м. Черкаси, бульвар Шевченка, 307, тел. канцелярії (0472) 31-21-49, inbox@ck.arbitr.gov.ua

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26 червня 2024 року Черкаси справа №925/304/24

Господарський суд Черкаської області у складі судді Кучеренко О.І. із секретарем судового засідання Лисенко О.С.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні суду справу

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «БУДМАЙЛІНГ» (вул.Татинецька, 15, м.Черкаси, 18030, ідентифікаційний код 45143617)

до Департаменту архітектури та містобудування Черкаської міської ради (вул.Б.Вишневецького, 36, м.Черкаси, 18001, ідентифікаційний код 38715770),

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні відповідача Черкаська міська рада (вул.Б.Вишневецького, 36, м.Черкаси, 18001, ідентифікаційний код 25212542)

про визнання недійсними та скасування результатів торгів та акту,

за участю представників:

від позивача ОСОБА_1 , адвокат,

від відповідача ОСОБА_2 , за довіреністю,

07.03.2024 Товариство з обмеженою відповідальністю «БУДМАЙЛІНГ» звернулось у Господарський суд Черкаської області із позовом до Департаменту архітектури та містобудування Черкаської міської ради та до Черкаської міської ради, у якому просить суд: визнати незаконним та скасувати акт від 24.10.2024 №8771 про несплату коштів за придбаний лот та суми витрат на підготовку лота до продажу за результатами проведення земельних торгів №LSE001-UA-20230816-68470; визнати недійсними та скасувати результати проведення земельних торгів №LSE001-UA-20230816-68470 від 24.10.2023. У позовній заяві позивач просить суд стягнути з відповідача на свою користь судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 6056,00 грн та витрати на професійну правничу допомогу у розмірі 50000,00 грн. Позовні вимоги обґрунтовані тим, що переможцем земельних торгів №LSE001-UA-20230816-68470 став позивач з ціною 60 000 100,00 грн. Між позивачем та Черкаською міською радою було підписано договір купівлі-продажу, за умовами якого позивач зобов`язався протягом 5 робочих днів з дня підписання цього договору сплатити ціну продажу земельної ділянки за виключенням гарантійного внеску. До закінчення п`ятиденного строку для сплати коштів за договором купівлі-продажу земельної ділянки, ухвалою слідчого судді Придніпровського районного суду м. Черкаси від 19.10.2023 було накладено арешт на спірну земельну ділянку. Позивач повідомив Черкаську міську раду про те, що всі розрахунки за договором купівлі-продажу будуть проведені після закриття кримінального провадження та зняття арешту із земельної ділянки та скасування заборони на вчинення дій. Проте, позивач отримав акт №8771 від 24.10.2023 про несплату суми коштів за придбаний лот та суми витрат на підготовку до продажу за результатами проведення земельних торгів, згідно з яким засвідчується факт несплати позивачем коштів у сумі 56 290 105,00 грн. Позивач вважає, що у нього були відсутні правові підстави для сплати коштів при наявності заборони на вчинення будь-яких дій щодо земельної ділянки. На адвокатський запит Черкаською міською радою надано відповідь, що статус аукціону зазначений як «торги не відбулися», статус учасника позивача - як «дискваліфіковано», причини дискваліфікації «не сплатив належну суму за придбаний лот». Позивач вважає, що Департаментом архітектури і містобудування та Черкаською міською радою допущені суттєві порушення норм чинного законодавства України, зокрема, незаконно визначено земельні торги такими, що не відбулися та незаконно прийнято акт №8771 від 24.10.2024 про несплату коштів за придбаний лот та суми витрат на підготовку лота до продажу за результатами проведення земельних торгів №LSE001-UA-20230816-68470, оскільки при наявності станом на 24.10.2023 накладеного арешту на спірну земельну ділянки, організатор торгів не мав права видавати акт про несплату коштів та визнавати земельні торги такими, що не відбулися.

Разом із позовною заявою Товариство з обмеженою відповідальністю «БУДМАЙЛІНГ» подало до суду заяву про забезпечення позову, у якій просить суд накласти арешт на земельну ділянку із кадастровим номером 7110136400:01:013:00314 площею 1,2405 га, яка розташована в районі АДРЕСА_1 , власником якої є Черкаська міська рада, встановивши заборону розпоряджатися вказаною земельною ділянкою та будь-яким фізичним та юридичним особам, нотаріусам, підприємствам, організаціям, установам, будь-якої форми власності, органам місцевого самоврядування, державним реєстраторам здійснювати будь-які дії щодо реєстрації (перереєстрації) права власності, права оренди, у тому числі заборони вчиняти дії пов`язані з поділом, розподілом, виділом, об`єднанням вказаної земельної ділянки.

Ухвалою Господарського суду Черкаської області від 11.03.2024 відмовлено у задоволенні заяви Товариства з обмеженою відповідальністю «БУДМАЙЛІНГ» про забезпечення позову.

04.04.2024 від відповідача до суду надійшов відзив на позовну заяву, у якому відповідач позовні вимоги вважає безпідставними, необґрунтованими та такими, що не підлягають до задоволення. Відзив мотивований тим, що земельні торги були визнані такими, що не відбулися, у зв`язку з несплатою позивачем, як переможцем земельних торгів, суми коштів за лот та у зв`язку з відмовою другого учасника за ціновою пропозицією - Товариства з обмеженою відповідальністю «ВОЛИНСЬКІ АКТИВИ ХХІ», від очікування в особистому кабінеті. Частиною 3 статті 138 Земельного кодексу України визначено, що земельні торги до їх проведення можуть бути скасовані організатором земельних торгів у разі отримання ним документів, що підтверджують необхідність внесення змін до землевпорядної та землеоціночної документації на земельну ділянку або встановлення заборони на її відчуження чи передачу в користування. Тобто існує пряма норма, яка вказує, що встановлені заборони стосовно земельної ділянки можуть вплинути на торги лише до їх проведення, а не на стадії сплати коштів за придбаний лот після укладеного договору за їх результатом. Враховуючи те, що здійснення оплати за виграний лот та укладення договору купівлі-продажу за результатами проведеного аукціону є етапами його проведення, то вжиття заходів забезпечення позову шляхом заборони вчинення таких дій є втручанням в проведення аукціону, що прямо заборонено положенням законодавства. Відповідач зазначає, що ухвала про накладення арешту на майно від 19.10.2023 не могла вплинути на проведення аукціону на етапі оплати за договором. Ця ухвала про накладення арешту безумовно перешкоджає проведенню повторних або нових торгів, але не впливала на обов`язки сторін саме на етапі оплати за лот, оскільки пролонгації строку оплати чи будь-яких інших альтернатив не існує, адже строки чітко визначені законом. Отже, відповідачем повністю дотримано норми законодавства щодо проведення земельних торгів, а тому у суду відсутні підстави для визнання їх результатів недійсними. Чинним законодавством не передбачено право відповідача знімати майно з реалізації, припиняти електронні торги чи пролонгувати строки оплати лоту. Позивач не зазначає які саме порушення були допущені відповідачем при проведення аукціону та не надає жодних доказів на підтвердження недотримання норм закону під час проведення оспорюваних торгів. Крім того, позивач у позові не зазначив у чому полягає порушення його прав та інтересів. За доводами відповідача вимога про визнання недійсними та скасування результатів земельних торгів та визнання незаконним та скасування акту про несплату суми коштів за придбаний лот не є належним і ефективним способом захисту.

09.04.2024 від третьої особи до суду надійшли письмові пояснення щодо предмету спору, у яких третя особа позовні вимоги не визнає та заперечує проти їх задоволення. У своїх письмових поясненнях Черкаська міська рада виклала обставини аналогічні обставинам, про які зазначив відповідач у відзиві на позов та просила суд відмовити у задоволенні позовних вимог.

Ухвалою Господарського суду Черкаської області від 12.03.2024 позовну заяву залишено без руху та надано позивачу строк для усунення недоліків протягом десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху надати суду докази сплати судового збору у розмірі 6056,00 грн та визначити зміст позовних вимог до кожного із зазначених у позовній заяві відповідачів.

21.03.2024 позивач направив до суду заяву про усунення недоліків, до якої долучив докази доплати судового збору та позовну заяву у новій редакції, відповідно до якої відповідачем визначив Департамент архітектури та містобудування Черкаської міської ради, а Черкаську міську раду третьою особою, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні відповідача.

Ухвалою Господарського суду Черкаської області від 25.03.2024 відкрито провадження у справі, справу ухвалено розглядати за правилами загального позовного провадження. Залучено до розгляду у справі, як третю особу, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні відповідача Черкаську міську раду. Цією ж ухвалою призначено підготовче засідання у справі о 10 год 15 хв 10.04.2024 та встановлено відповідачу строк 15 днів з дня вручення ухвали про прийняття справи до свого провадження для подання суду відзиву на позовну заяву та усіх письмових та електронних доказів, що підтверджують заперечення проти позову.

Протокольною ухвалою від 10.04.2024 суд встановив сторонам строки для подачі заяв по суті та оголосив перерву у підготовчому судовому засіданні до 14 год 30 хв 08.05.2024.

Протокольною ухвалою від 08.05.2024 суд закрив підготовче провадження у справі та призначив справу до судового розгляду по суті о 10 год 00 хв 04.06.2024.

Протокольною ухвалою від 04.06.2024 суд відклав розгляд справи до 11 год 00 хв 18.06.2024.

Протокольною ухвалою від 18.06.2024 суд оголосив перерву у справі до 14 год 30 хв 26.06.2024.

Представник позивача у судовому засіданні 26.06.2024 позовні вимоги підтримав у повному обсязі та просив суд їх задовольнити.

Представник відповідача у судовому засіданні 26.06.2024 проти задоволення позову заперечив та просив суд відмовити у його задоволенні.

Представник третьої особи у судове засіданні 26.06.2024 не з`явився, хоча був повідомлений про дату, час та місце розгляду справи належним чином, про що є відомості у матеріалах справи.

Відповідно до вимог частини 1 статті 202 Господарського процесуального кодексу України неявка у судове засідання будь-якого учасника справи за умови, що його належним чином повідомлено про дату, час і місце засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті.

Розглянувши матеріали справи, з`ясувавши всі фактичні обставини, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи, суд встановив наступне.

Рішенням сорок першої сесії Черкаської міської ради №41-116 від 23.05.2023 (далі рішення №41-116 від 23.05.2023) затверджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку з об`єктами торгово-розважальної та ринкової інфраструктури площею 1,2405 га в районі АДРЕСА_1 . Земельну ділянку віднесено до категорії земель житлової та громадської забудови. Цільове призначення - для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку з об`єктами торгово-розважальної та ринкової інфраструктури (код КВЦПЗ -02.10). Кадастровий номер земельної ділянки 7110136400:01:013:0031. Вирішено зареєструвати право комунальної власності за територіальною громадою міста Черкаси на цю земельну ділянку.

Пунктом 4 рішення №41-116 від 23.05.2023 доручено Департаменту архітектури та містобудування Черкаської міської ради провести земельні торги відповідно до норм чинного законодавства з продажу лота - права власності на земельну ділянку.

Відповідно до пунктів 6.1-6.3 рішення №41-116 від 23.05.2023 переможця земельних торгів зобов`язано: виконати всі умови проведення земельних торгів відповідно до вимог чинного законодавства; здійснити оплату за земельну ділянку, право власності на яку набуто на земельних торгах, а також суму витрат на підготовку лота до продажу у порядку та строки, які визначені чинним законодавством; укласти договір купівлі-продажу земельної ділянки між Черкаською міською радою (організатором земельних торгів) і переможцем торгів в установленому законодавством порядку, після підписання якого два примірника оригіналу договору залишаються у організатора земельних торгів до моменту здійснення повної сплати коштів за викуп земельної ділянки, право власності на яку набуто на земельних торгах, а також суму витрат на підготовку лота до продажу у порядку та строки, які визначені чинними законодавством, та до проведення державної реєстрації права власності земельної ділянки. Подання документів для державної реєстрації права власності на земельну ділянку здійснюється виключно уповноваженою особою Черкаської міської ради (організатора земельних торгів). Довідка Департаменту фінансової політики Черкаської міської ради про повну сплату коштів в строки, визначені чинним законодавством та відповідним договором купівлі-продажу земельної ділянки, разом з договором купівлі-продажу земельної ділянки є підставою для державної реєстрації відповідного речового права переможця земельних торгів на земельну ділянку. Договір купівлі-продажу земельної ділянки укладається у паперовій формі та підлягає нотаріальному посвідченню.

Протягом п`яти робочих днів з дня підписання договору за результатами проведення земельних торгів переможець сплачує на рахунки, зазначені в оголошенні про проведення земельних торгів, ціну продажу лота та витрати (видатки), здійснені на підготовку лота до продажу у сумі, зазначеній в оголошенні про проведення земельних торгів (пункт 6.4 рішення №41-116 від 23.05.2023).

Організатором земельних торгів - Департаментом фінансової політики Черкаської міської ради через електронний майданчик оператора Товариства з обмеженою відповідальністю «Е-Тендер» заведено інформацію про лот «Продаж права власності земельної ділянки комунальної власності в районі вул.Героїв Дніпра та вул.Козацької».

Стартова ціна лота: 27 774 795,00 грн, розмір реєстраційного внеску 670,00 грн, розмір гарантійного внеску 6 710 000,00 грн.

До участі у цих земельних торгах було допущено чотири учасника: Товариство з обмеженою відповідальністю «БУДМАЙЛІНГ», Товариство з обмеженою відповідальністю «ЛІДЕРПОСТАЧБУД», Товариство з обмеженою відповідальністю «ЛЕНД ПЛЮС ПІВДЕННИЙ» та Товариство з обмеженою відповідальністю «ВОЛИНСЬКІ АКТИВИ ХХІ».

Згідно з протоколом про результати земельних торгів №LSE001-UA-20230816-68470 від 18.09.2023 переможцем земельних торгів є позивач Товариство з обмеженою відповідальністю «БУДМАЙЛІНГ» з ціною 60000100,00 грн. Винагорода оператора, через електронний майданчик якого подано заяву переможцем становить 3 000 005,00 грн. Сума, що підлягає перерахуванню організатору від оператора, через електронний майданчик якого подано заяву переможцем становить 3 709 995,00 грн. Сума, яка підлягає сплаті переможцем земельних торгів організатору становить 56 290 105,00 грн. Переможець земельних торгів зобов`язався провести розрахунок відповідно до договору та чинного законодавства, а також підписати договір у строки передбачені законодавством (а.с.17-20).

16.10.2023 між Черкаською міською радою (продавець) та Товариством з обмеженою відповідальністю «БУДМАЙЛІНГ» (покупець) було укладено договір купівлі-продажу земельної ділянки за результатами проведення земельних торгів (далі договір, а.с.10-15). За умовами цього договору продавець на підставі рішення Черкаської міської ради від 23.05.2023 №41-116, протоколу про результати земельних торгів №LSE001-UA-20230816-68470, при умові сплати у повному обсязі покупцем (переможцем земельних торгів) ціни земельної ділянки згідно з розділом 2 цього договору, продає і зобов`язується передати у власність покупця земельну ділянку за адресою АДРЕСА_1 , площею 1,2405 га, кадастровий номер 7110136400:01:013:0031, а покупець купує і зобов`язується прийняти вказану земельну ділянку у власність, сплативши за неї ціну відповідно до умов рішення Черкаської міської ради від 23.05.2023 №41-116, цього договору та чинного законодавства України (пункт 1.1 договору).

Розрахунок за придбану земельну ділянку у повному обсязі проводиться протягом 5 робочих днів з дня підписання цього договору шляхом перерахування коштів, передбачених пунктом 2.1 цього договору, у розмірі зменшеному на суму сплаченого гарантійного внеску, який становив 6710000,00 грн (за вирахуванням винагороди оператора електронного майданчика, через який учасник став переможцем електронних торгів у сумі 3 000 005,00 грн), у розмірі 56 290 105,00 грн на спеціальний рахунок продавця (пункт 2.2 договору).

Переможець земельних торгів (покупець) також зобов`язується протягом 5 робочих днів з дня підписання цього договору сплатити витрати, здійснені на підготовку лоту до продажу на земельних торгах у сумі 18580,00 грн на відповідний рахунок (пункт 2.3 договору).

16.10.2023 договір посвідчений приватним нотаріусом Черкаського міського нотаріального округу Фіщук С.О. та зареєстровано в реєстрі за №5009.

20.10.2023 позивач звернувся до відповідача із заявою №16823-01-25, у якій повідомив, що ухвалою слідчого судді Придніпровського районного суду м.Черкаси від 19.10.2023 накладено арешт на земельну ділянку кадастровий номер 7110136400:01:013:0031 та заборонено вчинення будь-яких реєстраційних дій. Враховуючи наявність кримінального провадження №12023250000000394 та арешту, усі розрахунки за договором купівлі-продажу будуть проведені після закриття кримінального провадження та зняття арешту із земельної ділянки і скасування заборони на вчинення будь-яких дій (а.с.29).

У листі Департаменту фінансової політики Черкаської міської ради №1303/18-08 від 24.10.2023 зазначено, що станом на 24.10.2023 Товариство з обмеженою відповідальністю «БУДМАЙЛІНГ» сплатило кошти за викуп земельної ділянки в районі АДРЕСА_1 площею 1,2405 га у сумі 3 709 995,00 грн (а.с.99).

Позивач у визначений договором п`ятиденний строк, кошти за викуп спірної земельної ділянки у сумі 56 290 105,00 грн не сплатив, у зв`язку з чим Департамент архітектури та містобудування Черкаської міської ради склав акт №8771 від 24.10.2023 про несплату суми коштів за придбаний лот та суми витрат на підготовку лота до продажу за результатами проведення земельних торгів №LSE001-UA-20230816-68470, яким засвідчено факт несплати Товариством з обмеженою відповідальністю «БУДМАЙЛІНГ» остаточної суми коштів за придбаний лот у сумі 56 290 105,00 грн та суму витрат на підготовку лота до продажу у сумі 18580,00 грн за результатами проведення земельних торгів №LSE001-UA-20230816-68470 у встановлені строки (а.с.25-26).

Згідно з протоколом про результати земельних торгів №LSE001-UA-20230816-68470 від 24.10.2023, статус земельних торгів з лота «Продаж права власності земельної ділянки комунальної власності в районі АДРЕСА_1 » змінено на «земельні торги не відбулись» (а.с.16).

Судом також встановлено, що ухвалою Придніпровського районного суду м. Черкаси від 19.10.2023 у справі №711/7567/23 задоволено клопотання прокурора відділу Черкаської обласної прокуратури Луговського І.С. про накладення арешту на майно та накладено арешту на земельну ділянку кадастровий номер 7110136400:01:013:0031, площею 1,2405 га, розташовану в районі АДРЕСА_1 , власником якої є Черкаська міська рада, встановивши заборону розпоряджатися вказаною земельною ділянкою та будь-яким фізичним та юридичним особам, нотаріусам, підприємствам, організаціям, установам, будь-якої форми власності, органам місцевого самоврядування, державним реєстраторам здійснювати будь-які дії щодо реєстрації (перереєстрації) права власності, права оренди, в тому числі заборони вчиняти дії пов`язані з поділом, розподілом, виділом, об`єднанням вказаної земельної ділянки.

13.11.2023 позивач звернувся до Придніпровського районного суду м. Черкаси із заявою про роз`яснення ухвали слідчого судді від 19.10.2023 у справі №711/7567/23.

Ухвалою Придніпровського районного суду м. Черкаси від 15.11.2023 у справі №711/7567/23 задоволено заяву представника Товариства з обмеженою відповідальністю «БУДМАЙЛІНГ» про роз`яснення ухвали слідчого судді Придніпровського районного суду м.Черкаси від 19.10.2023 у справі №711/7567/23 про накладення арешту на майно та роз`яснено, що ухвалою слідчого судді Придніпровського районного суду м.Черкаси від 19.10.2023 у справі №711/7567/23 накладено арешт на земельну ділянку кадастровий номер 7110136400:01:013:0031, площею 1,2405 га, розташовану в районі АДРЕСА_1 , власником якої є Черкаська міська рада, встановивши заборону розпоряджатися вказаною земельною ділянкою та будь-яким фізичним та юридичним особам, нотаріусам, підприємствам, організаціям, установам, будь-якої форми власності, органам місцевого самоврядування, державним реєстраторам здійснювати будь-які дії щодо реєстрації (перереєстрації) права власності, права оренди, в тому числі заборони вчиняти дії пов`язані з поділом, розподілом, виділом, об`єднанням вказаної земельної ділянки, тобто вчиняти будь-які дії, спрямовані на зміну її стану та правового статусу, зокрема набуття права власності (реєстрації/перереєстрації права власності) на вказану земельну ділянку, в тому числі і сплачувати грошові кошти за укладеним договором купівлі-продажу, оскільки це дії спрямованні на набуття права власності та зміну власника земельної ділянки на яку накладено арешт.

Відповідно до інформації про аукціон (а.с.36-42) учасника Товариство з обмеженою відповідальністю «БУДМАЙЛІНГ» дискваліфіковано з причини несплати належної суми за придбаний лот та/або суму витрат на підготовку лота до продажу, а статус учасника Товариства з обмеженою відповідальністю «ВОЛИНСЬКІ АКТИВИ ХХІ» із ціновою пропозицією 60 000 000,00 грн визначено як «учасник не став переможцем».

12.12.2023 у листі №20148-01-21 Департамент архітектури та містобудування Черкаської міської ради повідомив Товариство з обмеженою відповідальністю «БУДМАЙЛІНГ» про відсутність підстав для повернення гарантійного внеску.

18.01.2024 листі №287-01-21 виконавчий комітет Черкаської міської ради повідомив представника Товариства з обмеженою відповідальністю «БУДМАЙЛІНГ» про те, що у зв`язку із автоматичною дискваліфікацією Товариства з обмеженою відповідальністю «БУДМАЙЛІНГ» та відмовою Товариства з обмеженою відповідальністю «ВОЛИНСЬКІ АКТИВИ ХХІ» від очікування в електронній торговій системі автоматично з`явився статус процедури «торги не відбулися» і сформовано новий протокол про те, що земельні торги визнані такими, що не відбулися.

Звертаючись з цим позовом до суду, позивач зазначив, що Департаментом архітектури і містобудування та Черкаською міською радою допущені суттєві порушення норм чинного законодавства України, зокрема, незаконно визначено земельні торги такими, що не відбулися та незаконно прийнято акт №8771 від 24.10.2024 про несплату коштів за придбаний лот та суми витрат на підготовку лота до продажу за результатами проведення земельних торгів №LSE001-UA-20230816-68470.

Мотиви та джерела права, з яких виходить суд при прийнятті рішення та оцінка аргументів учасників справи.

Предметом спору у цій справі є вимога позивача про визнання недійсними та скасування акту про несплату коштів за придбаний лот та результатів проведення земельних торгів.

Правовідносини сторін у цій справі виникли у сфері продажу прав на земельні ділянки на конкурентних засадах, порядок здійснення якого врегульований главою 21 Земельного кодексу України та положеннями Вимог щодо підготовки до проведення та проведення земельних торгів для продажу земельних ділянок та набуття прав користування ними (оренди, суперфіцію, емфітевзису), які затверджені постановою Кабінету Міністрів України №1013 від 22.09.2021 про «Деякі питання підготовки до проведення та проведення земельних торгів для продажу земельних ділянок та набуття прав користування ними (оренди, суперфіцію, емфітевзису)» (далі Вимоги).

Частиною 1 статті 134 Земельного кодексу України (тут і далі у редакції станом на момент виникнення спірних правовідносин) визначено, що земельні ділянки державної чи комунальної власності продаються або передаються в користування (оренду, суперфіцій, емфітевзис) окремими лотами на конкурентних засадах (на земельних торгах), крім випадків, встановлених частиною другою цієї статті.

Статтею 135 Земельного кодексу України визначені загальні положення щодо проведення земельних торгів.

Так, в силу приписів частини першої вказаної статті порядок проведення земельних торгів, визначений цим Кодексом, є обов`язковим у разі, якщо на земельних торгах здійснюється, зокрема, продаж земельних ділянок державної та комунальної власності, передача їх у користування за рішенням Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, відповідних органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування.

Відповідно до частини 2 статті 135 Земельного кодексу України земельні торги проводяться у формі електронного аукціону у режимі реального часу в мережі Інтернет, за результатами проведення якого укладається договір купівлі-продажу, оренди, суперфіцію, емфітевзису земельної ділянки з переможцем земельних торгів, який запропонував найвищу ціну за земельну ділянку, що продається, або найвищу ціну за придбання прав емфітевзису, суперфіцію, або найвищий розмір орендної плати, зафіксовані під час проведення земельних торгів (далі цінова пропозиція).

Земельні торги проводяться в електронній торговій системі, адміністратором якої є визначений Кабінетом Міністрів України суб`єкт господарювання державного сектору економіки.

Порядок функціонування та адміністрування електронної торгової системи затверджує Кабінет Міністрів України.

Для цілей цього Кодексу терміни «адміністратор електронної торгової системи», «електронний майданчик», «електронна торгова система», «оператор електронного майданчика», «центральна база даних» вживаються у значеннях, наведених у Законі України «Про приватизацію державного і комунального майна» з урахуванням особливостей, визначених цим Кодексом.

Протокол про результати земельних торгів та договір, що укладається за результатами проведення земельних торгів (крім договору купівлі-продажу земельної ділянки), підписуються за допомогою кваліфікованого електронного підпису з урахуванням вимог Закону України «Про електронні довірчі послуги».

Учасник земельних торгів - це фізична або юридична особа, яка розмістила в електронній торговій системі документи, зазначені в частині сьомій статті 137 цього Кодексу, сплатила реєстраційний та гарантійний внески, зробила закриту цінову пропозицію і відповідно до закону може набувати право власності чи користування земельною ділянкою, виставленою на земельних торгах.

Переможець земельних торгів - це учасник, який подав найвищу цінову пропозицію за лот, у разі якщо ним зроблено щонайменше один крок торгів (крім випадку, встановленого абзацом третім частини п`ятої статті 138 цього Кодексу), у випадках, встановлених частиною сімнадцятою статті 137 цього Кодексу, - учасник з наступною за величиною ціновою пропозицією за умови, що ним зроблено щонайменше один крок торгів, а в разі однакових цінових пропозицій - учасник, який подав раніше цінову пропозицію, за умови відсутності його відмови від очікування.

Закрита цінова пропозиція - це сума коштів, про намір та можливість сплати якої учасник земельних торгів повідомляє у своєму особистому кабінеті через оператора електронного майданчика в електронній торговій системі до закінчення кінцевого строку прийняття заяв про участь у земельних торгах. Закрита цінова пропозиція не може бути меншою, ніж розмір стартової ціни продажу лота.

Організатором земельних торгів є: у разі продажу земельної ділянки - власник земельної ділянки, Верховна Рада Автономної Республіки Крим, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, що здійснює реалізацію права державної чи комунальної власності на земельні ділянки відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу; у разі укладення договору оренди земельної ділянки - особа, яка відповідно до закону може виступати орендодавцем такої земельної ділянки.

Для проведення земельних торгів організатор земельних торгів укладає з оператором електронного майданчика, підключеного до електронної торгової системи, договір про організацію та проведення земельних торгів.

За приписами частини 5 статті 135 Земельного кодексу України витрати (видатки), здійснені на підготовку лота для продажу на земельних торгах (крім випадків продажу на земельних торгах земельних ділянок приватної власності), відшкодовуються переможцем земельних торгів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Земельні торги проводяться відповідно до договору між організатором земельних торгів та оператором електронного майданчика. Розмір, порядок сплати та повернення винагороди, що сплачується переможцем земельних торгів оператору електронного майданчика, встановлюються Кабінетом Міністрів України (частина 6 статті 135 Земельного кодексу України).

Частинами 7, 8 статті 135 Земельного кодексу України передбачено, що реєстраційний внесок за лотом встановлюється у розмірі 0,1 мінімальної заробітної плати, визначеної законом про Державний бюджет України на 1 січня року, в якому оприлюднюється оголошення про проведення земельних торгів. Гарантійний внесок становить 30 відсотків стартової ціни продажу земельної ділянки чи прав емфітевзису, суперфіцію або 30 відсотків стартового розміру річної орендної плати, але не може бути більше 2500 прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб законом про Державний бюджет України на 1 січня року, в якому проводяться земельні торги. Реєстраційний та гарантійний внески сплачуються особою, яка бажає взяти участь у земельних торгах, на відкриті у банку окремі рахунки оператора електронного майданчика, з якого така особа бажає взяти участь в земельних торгах.

Умови, оголошені перед проведенням земельних торгів, не підлягають зміні під час укладення договору купівлі-продажу земельної ділянки, прав суперфіцію, емфітевзису, договорів оренди землі, суперфіцію, емфітевзису (частина 11 статті 135 Земельного кодексу України).

Стаття 136 Земельного кодексу України визначає процедуру підготовки лотів для продажу на земельних торгах, яка за змістом частини першої цієї статті включає: а) виготовлення та затвердження у встановленому законодавством порядку документації із землеустрою (у разі формування земельної ділянки, зміни цільового призначення земельної ділянки та в разі, якщо відомості про земельну ділянку не внесені до Державного земельного кадастру); б) державну реєстрацію земельної ділянки; в) державну реєстрацію речового права на земельну ділянку; г) отримання витягу про нормативну грошову оцінку земельної ділянки відповідно до Закону України «Про оцінку земель» у разі продажу на земельних торгах права оренди на неї; ґ) проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки відповідно до Закону України «Про оцінку земель», крім випадків проведення земельних торгів щодо набуття права оренди земельної ділянки; д) встановлення стартової ціни продажу земельної ділянки, яка щодо земель державної та комунальної власності не може бути нижчою за експертну грошову оцінку земельної ділянки; е) встановлення стартового розміру річної орендної плати, який щодо земель державної та комунальної власності не може бути меншим, ніж розмір орендної плати, визначений Податковим кодексом України, а щодо земельних ділянок державної та комунальної власності сільськогосподарського призначення сільськогосподарських угідь - не може бути меншим 7 відсотків їх нормативної грошової оцінки; є) встановлення стартової ціни продажу прав емфітевзису, суперфіцію земельної ділянки, яка щодо земель державної чи комунальної власності не може бути нижчою за вартість відповідного права, визначену шляхом проведення експертної грошової оцінки земельних ділянок; ж) визначення дати проведення земельних торгів. Фінансування підготовки лотів до проведення земельних торгів забезпечує організатор земельних торгів.

Один лот складається виключно з однієї земельної ділянки або прав на неї (частина 2 статті 136 Земельного кодексу України). Ціною лота на земельних торгах є ціна продажу земельної ділянки, прав емфітевзису, суперфіцію та розмір орендної плати за користування земельною ділянкою (частина 3 статті 136 Земельного кодексу України).

Згідно з частиною 4 статті 136 Земельного кодексу України проведення земельних торгів щодо земельних ділянок або прав на них здійснюється за рішенням організатора земельних торгів, у якому зазначаються: а) перелік земельних ділянок або прав на них (із зазначенням кадастрових номерів, площі та їх цільового призначення), які виставляються на земельні торги окремими лотами; б) стартова ціна лота; в) строк, інші умови користування земельною ділянкою у разі набуття права користування нею на земельних торгах, обмеження у використанні земельної ділянки; г) відомості про особу, уповноважену організатором земельних торгів на укладення (підписання) договору купівлі-продажу, оренди, суперфіцію, емфітевзису земельної ділянки, яка або право на яку виставляється на земельні торги; ґ) проект договору купівлі-продажу, оренди, емфітевзису, суперфіцію земельної ділянки.

За приписами частини 1 статті 137 Земельного кодексу України, яка встановлює процедуру підготовки до проведення та порядок проведення земельних торгів, технічні вимоги до підготовки до проведення та проведення земельних торгів, встановлення та оприлюднення їх результатів, визначення розміру, порядку сплати, повернення реєстраційних, гарантійних внесків учасників та винагороди, що сплачується переможцем аукціону оператору електронного майданчика, встановлюються Кабінетом Міністрів України.

Організатор земельних торгів через особистий кабінет публікує в електронній торговій системі оголошення про проведення земельних торгів, до якого додаються документи та матеріали на лот (документація), що підтверджують виконання вимог, визначених частиною третьою статті 135 і частиною першою статті 136 цього Кодексу.

Судом встановлено, що рішенням Черкаської міської ради доручено Департаменту архітектури та містобудування Черкаської міської ради провести земельні торги з продажу права власності на земельну ділянку площею 1,2405 га комунальної власності в районі вул.Героїв Дніпра та вул.Козацької.

Департаментом фінансової політики Черкаської міської ради, як організатором земельних торгів, через електронний майданчик оператора Товариства з обмеженою відповідальністю «Е-Тендер» розміщено інформацію про продаж права власності земельної ділянки. До участі у цих земельних торгах було допущено чотири учасника, у тому числі і позивача, який був визнаний переможцем, що підтверджується протоколом про результати земельних торгів №LSE001-UA-20230816-68470 від 18.09.2023 з ціною 60000100,00 грн. Сума, яка підлягала сплаті переможцем земельних торгів організатору становить 56 290 105,00 грн. Переможець земельних торгів зобов`язався провести розрахунок відповідно до договору та чинного законодавства, а також підписати договір у строки передбачені законодавством.

Відповідно до частини 16 статті 137 Земельного кодексу України протокол про результати земельних торгів та договір за результатами проведення земельних торгів (крім договору купівлі-продажу земельної ділянки) підписуються організатором та переможцем торгів шляхом накладення кваліфікованих електронних підписів у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Переможець земельних торгів підписує протокол про результати земельних торгів протягом трьох робочих днів з дня, наступного за днем його формування електронною торговою системою. Організатор земельних торгів підписує протокол про результати земельних торгів протягом шести робочих днів з дня, наступного за днем його формування електронною торговою системою.

На вимогу переможця торгів протокол про результати земельних торгів та/або договір за результатами проведення земельних торгів, укладені шляхом накладення кваліфікованих електронних підписів організатором та переможцем торгів, можуть бути підписані також у паперовій формі.

Протокол про результати земельних торгів є підставою для укладення договору купівлі-продажу земельної ділянки, прав емфітевзису, суперфіцію, договорів оренди землі, емфітевзису, суперфіцію.

Договір купівлі-продажу земельної ділянки укладається в паперовій формі та підлягає нотаріальному посвідченню.

Постановою Кабінету Міністрів України №1013 від 22.09.2021 затверджено вимоги щодо підготовки до проведення та проведення земельних торгів для продажу земельних ділянок та набуття прав користування ними (оренди, суперфіцію, емфітевзису).

Відповідно до пунктів 45-46 Вимог, переможець земельних торгів визначається шляхом автоматичної оцінки електронною торговою системою цінових пропозицій учасників та формування протоколу про результати земельних торгів з урахуванням положень абзацу сьомого частини другої статті 135 Кодексу. Переможець земельних торгів підписує протокол про результати земельних торгів протягом трьох робочих днів з дня, що настає за днем його формування електронною торговою системою та підписує договір за результатами проведення земельних торгів з організатором протягом 20 робочих днів з дня, що настає за днем формування протоколу про результати земельних торгів.

Судом встановлено та не заперечується сторонами у справі, що позивачем та відповідачем протокол про результати земельних торгів було підписано шляхом накладення кваліфікованих електронних підписів.

16.10.2023 між позивачем та відповідачем було укладено договір купівлі-продажу земельної ділянки за результатами проведення земельних торгів, за умовами якого, при умові сплати у повному обсязі покупцем (переможцем земельних торгів) ціни земельної ділянки продавець зобов`язується передати у власність покупця земельну ділянку.

Згідно з пунктом 6.4 рішення Черкаської міської ради №41-116 від 23.05.2023 та пунктом 2.2 договору розрахунок за придбану земельну ділянку у повному обсязі проводиться протягом 5 робочих днів з дня підписання цього договору шляхом перерахування коштів, у розмірі зменшеному на суму сплаченого гарантійного внеску, у розмірі 56 290 105,00 грн на спеціальний рахунок продавця.

Судом встановлено та підтверджено представниками сторін у судовому засіданні, що позивач у п`ятиденний строк з дати укладення договору не перерахував залишок коштів у сумі 56 290 105,00 грн.

Пунктом 49 Вимог визначено, що якщо переможець земельних торгів відмовився від підписання протоколу про результати земельних торгів або договору, не підписав такий протокол або договір в установлені строки, не сплатив належної суми за придбаний лот та суми витрат (видатків), здійснених на підготовку лота для продажу на земельних торгах, організатор складає та завантажує відповідний акт в електронну торгову систему. Відповідне рішення (акт) організатор приймає (складає) та завантажує в електронну торгову систему в межах строку, встановленого для підписання та оприлюднення договору, крім акта про несплату належної суми за придбаний лот та суми витрат (видатків), здійснених на підготовку лота для продажу на земельних торгах, який завантажується не пізніше ніж протягом наступного робочого дня з дня закінчення строку, визначеного пунктом 55 цих вимог.

У такому разі в електронній торговій системі автоматично формується новий протокол про результати земельних торгів з визначенням переможцем земельних торгів учасника з наступною за величиною ціновою пропозицією та відсутності факту натискання ним відповідної кнопки про відмову від очікування в особистому кабінеті.

Відповідно до пункту 52 Вимог у разі визнання земельних торгів такими, що не відбулися з підстав, передбачених пунктом «в» частини четвертої статті 138 Кодексу, електронна торгова система автоматично формує новий протокол про результати земельних торгів та присвоює земельним торгам статус таких, що не відбулися. Рішення (акт), що підтверджує настання випадку, визначеного цим пунктом, приймається (складається) та оприлюднюється у порядку та строки, які визначені у пунктом 49 цих вимог.

Згідно з пунктом «в» частини 4 статті 138 Земельного кодексу України земельні торги визнаються такими, що не відбулися, у разі якщо електронною торговою системою автоматично сформовано та оприлюднено протокол про результати проведення земельних торгів з визначенням переможцем торгів учасника з наступною ціновою пропозицією та таким учасником або організатором земельних торгів у випадках, встановлених частиною дев`ятнадцятою статті 137 цього Кодексу, у встановлений строк не підписано протокол про результати земельних торгів, договір за результатами проведення земельних торгів, не сплачено належну суму за придбаний лот та суму витрат на підготовку лота до продажу.

Матеріалами справи підтверджується, що новий протокол про результати земельних торгів з визначенням переможця торгів учасника з наступною за величиною ціновою пропозицією сформовано не було, оскільки другий учасник (Товариство з обмеженою відповідальністю «ВОЛИНСЬКІ АКТИВИ XXI») відмовився від очікування (факт натискання ним відповідної кнопки про відмову від очікування в особистому кабінеті) і статус другого учасника кваліфікації змінився на «учасник не став переможцем».

Відповідач опублікував у системі «Prozorro» акт про несплату позивачем суми коштів за придбаний лот та суми витрат на підготовку лота до продажу за результатами проведення земельних торгів №LSE001-UA-20230816-68470. Як наслідок електронною системою автоматично було дискваліфіковано учасника Товариство з обмеженою відповідальністю «БУДМАЙЛІНГ».

Суд вважає безпідставними посилання позивача у позовній заяві на відсутність акту про дискваліфікацію, оскільки складення та опублікування такого акту не передбачено нормами законодавства.

Відповідно до частини 1 статті 138 Земельного кодексу України земельні торги за лотом вважаються такими, що відбулися, після сплати переможцем торгів ціни продажу земельної ділянки або відповідної плати за користування земельною ділянкою та сплати витрат на підготовку лота до продажу.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що відповідач правомірно склав та оприлюднив акт про несплату позивачем суми коштів за придбаний лот та суми витрат на підготовку лота до продажу за результатами проведення земельних торгів №LSE001-UA-20230816-68470.

Отже, враховуючи те, що позивач у визначений законом та договором строк не сплатив залишок визначеної ціни за лот, земельні торги правомірно були визнані такими, що не відбулися у зв`язку з несплатою позивачем коштів за лот, про що складено відповідний акт про несплату та фактом натискання кнопки про відмову від очікування в особистому кабінеті другим за ціновою пропозицією учасником, а тому доводи позивача є безпідставними та такими, що не ґрунтуються на вимогах закону.

Щодо посилання позивача на несплату ним суми коштів за придбаний лот у зв`язку із наявністю ухвали Придніпровського районного суду міста Черкаси від 19.10.2023 про накладення арешту на спірну земельну ділянку, то суд зазначає наступне.

Відповідно до частини 2 статті 138 Земельного кодексу України земельні торги можуть бути скасовані або визнані такими, що не відбулися, чи їх результати можуть бути визнані судом недійсними.

Частиною 3 статті 138 Земельного кодексу України земельні торги до їх проведення можуть бути скасовані організатором земельних торгів у разі отримання ним документів, що підтверджують необхідність внесення змін до землевпорядної та землеоціночної документації на земельну ділянку або встановлення заборони на її відчуження чи передачу в користування.

Тобто існує пряма норма яка вказує, що встановлені заборони стосовно земельної ділянки можуть вплинути на торги лише до їх проведення, а не на стадії сплати коштів за придбаний лот після укладеного договору за їх результатами.

Підтвердженням неможливості впливати на результат аукціону накладенням арешту на етапі укладеного договору купівлі-продажу є висновки викладені у постанові Верховного Суду від 14.09.2023 у справі №918/531/23, у якій Верховний Суд виснував, що системний аналіз положень глави 23 Земельного кодексу України дає підстави для висновку, що оприлюднення результатів земельних торгів є їх завершальною стадією (стаття 139 Земельного кодексу України), наслідком якого є опублікування укладеного договору, зокрема, договору купівлі-продажу права оренди (постанова Верховного Суду від 23.11.2022 у справі №674/648/21).

Отже, враховуючи те, що здійснення оплати за виграний лот та укладення договору купівлі-продажу за результатами проведеного аукціону є етапами його проведення, то вжиття заходів забезпечення позову шляхом заборони вчинення таких дій є втручанням в проведення аукціону, що прямо заборонено положенням частини дванадцятої статті 137 Господарського процесуального кодексу України.

Отже, ухвала Придніпровського районного суду міста Черкаси від 19.10.2023 про накладення арешту на майно від 19.10.2023 не могла вплинути на проведення аукціону на етапі оплати за лот. Ця ухвала про накладення арешту безумовно перешкоджає проведенню повторних або нових торгів, але не впливала на обов`язки сторін саме на етапі оплати за лот, оскільки пролонгації строку оплати чи будь-яких інших альтернатив не існує, оскільки строки чітко визначені законом та договором.

Верховний Суд у постанові від 24.09.2020 у справі №372/3161/18 вказав, що для визнання судом електронних торгів недійсним необхідним є: наявність підстав для визнання прилюдних торгів недійсними (порушення правил проведення електронних торгів); встановлення, чи порушується (не визнається або оспорюється) суб`єктивне цивільне право або інтерес особи, яка звернулася до суду. Підставою для пред`явлення позову про визнання прилюдних торгів недійсними є наявність порушення норм закону при проведенні торгів водночас із порушенням прав і законних інтересів особи, яка їх оспорює.

Такі ж висновки викладені в постанові Верховного Суду від 02.06.2022 у справі №333/6292/20, згідно з якими при вирішенні спору про визнання електронних торгів недійсними судам необхідно встановити, чи мало місце порушення вимог порядку та інших норм законодавства при проведенні електронних торгів, чи вплинули ці порушення на результати електронних торгів, чи мало місце порушення прав і законних інтересів позивачів, які оспорюють результати електронних торгів. Отже, не лише недотримання норм закону під час проведення прилюдних торгів, а й порушення прав і законних інтересів особи, яка їх оспорює, є способом захисту та підставою для визнання прилюдних торгів недійсними. Торги можуть бути визнані недійсними у разі встановлення порушень процедури їх проведення, що впливають на результати торгів і порушуватимуть права та законні інтереси особи, яка оскаржує ці торги. Подібних висновків дійшов Верховний Суд, про що зазначив у постанові від 17.02.2021 у справі №45/3122/18.

Згідно з частиною 1 статті 16 Цивільного кодексу України кожна особа має право звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу.

Відповідно до частин 1, 2 статті 4 Господарського процесуального кодексу України в чинній редакції право на звернення до господарського суду в установленому цим Кодексом порядку гарантується. Ніхто не може бути позбавлений права на розгляд його справи у господарському суді, до юрисдикції якого вона віднесена законом. Юридичні особи та фізичні особи - підприємці, фізичні особи, які не є підприємцями, державні органи, органи місцевого самоврядування мають право на звернення до господарського суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав та законних інтересів у справах, віднесених законом до юрисдикції господарського суду, а також для вжиття передбачених законом заходів, спрямованих на запобігання правопорушенням.

Зазначені норми визначають об`єктом захисту порушене, невизнане або оспорюване право чи цивільний інтерес.

Порушенням є такий стан суб`єктивного права, за якого воно зазнало протиправного впливу з боку правопорушника, внаслідок чого суб`єктивне право особи зменшилось або зникло як таке. Порушення права пов`язане з позбавленням можливості здійснити, реалізувати своє право повністю або частково. При оспорюванні або невизнанні права виникає невизначеність у праві, викликана поведінкою іншої особи.

Отже, порушення, невизнання або оспорювання суб`єктивного права є підставою для звернення особи до суду за захистом цього права із застосуванням відповідного способу захисту. Особа, права якої порушено, може скористатись не будь-яким, а конкретним способом захисту свого права, який має відповідати тим фактичним обставинам, які склалися, виходячи із тих відносин, які відповідають відповідним нормам права.

Аналіз наведених норм свідчить про те, що підставою для звернення особи до суду є наявність у неї порушеного права та/або законного інтересу. Таке звернення здійснюється особою, якій це право належить, і саме з метою його захисту. Відсутність обставин, які б підтверджували наявність порушеного права та/або законного інтересу особи, за захистом якого вона звернулася, є підставою для відмови у задоволенні такого позову.

Судом не встановлено будь-яких порушень відповідачем норм законодавства при проведення земельних торгів та складання як акту про несплату №8771 від 24.10.2024 так і результатів проведення земельних торгів від 24.10.2024. Жодних доказів на підтвердження недотримання норм закону під час проведення оспорюваних торгів не надано суду і самим позивачем.

Крім того, позивач в позовній заяві не зазначає в чому саме полягає порушення його прав та інтересів.

Отже, відповідачем було повністю дотримано норми законодавства щодо проведення земельних торгів, а тому відсутні підстави для визнання їх результатів недійсними.

Додатково суд зазначає, що чинним законодавством не передбачено право відповідача як організатора проведення земельних торгів знімати майно з реалізації, припиняти електронні торги чи пролонгувати строки оплати лоту. В іншому випадку, наприклад, право зупиняти оплату на невизначений час, чи вчинення інших дій пов`язаних з організацією реалізації майна в будь-який час до моменту виконання обов`язку з передачі майна створювало б невиправдано дискрецію відповідача, і могло б використовуватись для створення умов для забезпечення перемоги у торгах конкретних осіб.

Суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також вірогідність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Отже, враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що позивачем не надано суду будь-яких доказів порушення відповідачем норм законодавства при проведення спірних земельних торгів та порушення його прав чи інтересів, тому позовні вимоги задоволенню не підлягають.

Відповідно до частини 1 статті 129 Господарського процесуального кодексу України, судовий збір у спорах, що виникають при виконанні договорів та з інших підстав покладається на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог. Оскільки позовні вимоги не підлягають до задоволення, витрати, які понесені позивачем у зв`язку із розглядом цієї справи покладається на позивача та йому не відшкодовуються.

Керуючись статтями 129, 236-241 Господарського процесуального кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

1.У задоволенні позову відмовити повністю.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано, у разі подання апеляційної скарги рішення набирає законної сили після прийняття судом апеляційної інстанції судового рішення. Рішення може бути оскаржене протягом двадцяти днів з дня складення повного судового рішення до Північного апеляційного господарського суду.

Повне рішення складене 09.07.2024.

Суддя О.І.Кучеренко

СудГосподарський суд Черкаської області
Дата ухвалення рішення26.06.2024
Оприлюднено15.07.2024
Номер документу120306788
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із земельних відносин про визнання незаконним акта, що порушує право користування земельною ділянкою

Судовий реєстр по справі —925/304/24

Ухвала від 24.01.2025

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Случ О.В.

Ухвала від 19.12.2024

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Случ О.В.

Постанова від 30.10.2024

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Іоннікова І.А.

Ухвала від 07.10.2024

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Іоннікова І.А.

Ухвала від 01.10.2024

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Іоннікова І.А.

Ухвала від 30.09.2024

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Іоннікова І.А.

Ухвала від 02.09.2024

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Палій В.В.

Ухвала від 16.08.2024

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Палій В.В.

Рішення від 26.06.2024

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Кучеренко О.І.

Ухвала від 04.06.2024

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Кучеренко О.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні