Постанова
від 08.07.2024 по справі 461/5691/24
ГАЛИЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ЛЬВОВА

Справа №461/5691/24

Провадження №3/461/2286/24

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

08 липня 2024 року суддя Галицького районного суду м.Львова Романюк В.Ф., з участю прокурора Яреми О., особи, яка притягається до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 розглянувши матеріали, що надійшли з Національного агентства з питань запобігання корупції, про притягнення до адміністративної відповідальності

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина України, працюючого на посаді начальника відділу супроводу міжнародної технічної допомоги управління транскордонного співробітництва та міжнародної технічної допомоги департаменту міжнародної технічної допомоги та міжнародного співробітництва обласної державної адміністрації в Департаменті міжнародної технічної допомоги та міжнародного співробітництва Львівської обласної державної адміністрації, зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 , проживаючого за адресою: АДРЕСА_2 , ідентифікаційний номер НОМЕР_1 ,

за ч.2 ст.172-4 Кодексу України про адміністративні правопорушення,

в с т а н о в и в:

ОСОБА_1 як начальник відділу супроводу міжнародної технічної допомоги управління транскордонного співробітництва та міжнародної технічної допомоги департаменту міжнародної технічної допомоги та міжнародного співробітництва Львівської обласної державної адміністрації у період з 03.07.2023 по 21.02.2024 входив до складу виконавчого органу TOB «Коноплі-Агро» (код ЄДРПОУ 43265206), а також у період з 03.07.2023 по 01.03.2024 входив до складу виконавчого органу TOB «ПЛАТИНУМ ПРОМО МАРКЕТИНГ» (код ЄДРПОУ 42754480) та TOB «Солодке Місто» (код ЄДРПОУ 43272026), а саме обіймав посаду директора вказаних товариств, що мають на меті одержання прибутку, чим порушив обмеження, встановлене п. 2 ч. 1 ст. 25 Закону України «Про запобігання корупції».

Дії особи,яка притягуєтьсядо адміністративноївідповідальності ОСОБА_1 кваліфіковано зач.2ст.172-4КУпАП,тобто порушенняособою встановленихзаконом обмеженьщодо входженнядо складуправління,інших виконавчихчи контрольнихорганів,чи наглядовоїради підприємстваабо організації,що маєна метіодержання прибутку(крімвипадків,коли особаздійснює функціїз управлінняакціями (частками,паями),що належатьдержаві читериторіальній громаді,та представляєінтереси державичи територіальноїгромади враді (спостережнійраді),ревізійній комісіїгосподарської організації),- тягне за собою накладення штрафу від трьохсот до п`ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з конфіскацією отриманого доходу від такої діяльності.

Особа, яка притягається до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 у судовому засіданні вину визнав. Просив суд суворо не карати.

Прокурор Ярема О. в судовому засідання підтримала викладені в протоколах обставини. Вважає, що ОСОБА_1 слід притягнути до адміністративної відповідальності за ч.2 ст.172-4 КУпАП, оскільки його вина повністю доведена зібраними по справі доказами, тому просить суд накласти на останнього стягнення у виді штрафу.

Суд, заслухавши пояснення особи, яка притягається до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , думку прокурора, дослідивши матеріали адміністративної справи, у відповідності до положень ст.252 КУпАП, оцінивши докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю, приходить до наступного.

Статтями 251, 280 КУпАП, визначено фактичні дані, обставини на основі яких, у визначеному законом порядку, орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення.

Згідно із ч.1 ст.68 Конституції України кожен зобов`язаний неухильно додержуватись Конституції України та Законів України, не посягати на права і свободи, честь і гідність інших людей. Незнання законів не звільняє від юридичної відповідальності.

Суд встановив, що наказом Департаменту міжнародної технічної допомоги та міжнародного співробітництва Львівської обласної державної адміністрації ОСОБА_1 призначено на посаду начальника відділу супроводу міжнародної технічної допомоги управління транскордонного співробітництва та міжнародної технічної допомоги департаменту міжнародної технічної допомоги та міжнародного співробітництва обласної державної адміністрації.

У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (далі - ЄДР) містяться відомості стосовно TOB «Коноплі-Агро» (код ЄДРПОУ 43265206), керівником якого у період з 03.07.2023 по 21.02.2024 був ОСОБА_1 , а також стосовно TOB «ПЛАТИНУМ ПРОМО МАРКЕТИНГ» (код ЄДРПОУ 42754480) та TOB «Солодке Місто» (код ЄДРПОУ 43272026), керівником яких у період з 03.07.2023 по 01.03.2024 також був ОСОБА_1 .

Згідно з п. 4 модельного статуту TOB «Коноплі-Агро» та TOB «Солодке Місто» метою діяльності вказаних товариств є отримання прибутку з подальшим його розподілом між учасниками.

Відповідно до п. 2.2.2 Статуту TOB «ПЛАТИНУМ ПРОМО МАРКЕТИНГ», затвердженого рішенням засновника від 10.01.2019 № 1, товариство діє на принципах повної господарської самостійності і самоокупності, несе відповідальність за результати своєї господарської діяльності та виконання зобов`язань.

Таким чином, TOB «Коноплі-Агро» (код ЄДРПОУ 43265206), TOB «ПЛАТИНУМ ПРОМО МАРКЕТИНГ» (код ЄДРПОУ 42754480) та TOB «Солодке Місто» (код ЄДРПОУ 43272026) є підприємствами, що мають на меті отримання прибутку.

TOB «Коноплі-Агро» та TOB «Солодке Місто» утворено відповідно до законодавства України та діє на підставі модельного статуту (п. 1 модельного статуту TOB «Коноплі-Агро» та TOB «Солодке Місто»).

Разом з тим TOB «ПЛАТИНУМ ПРОМО МАРКЕТИНГ» утворено відповідно до Цивільного та Господарського кодексів України, Закону України «Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю» та діє на підставі Статуту (п. 1.1 Статуту TOB «ПЛАТИНУМ ПРОМО МАРКЕТИНГ»).

У п. 36 модельного статуту TOB «Коноплі-Агро» та TOB «Солодке Місто» зазначено, що одноосібним виконавчим органом товариства є директор.

Крім того, у пп. 9.1, 9.3, 9.6 Статуту TOB «ПЛАТИНУМ ПРОМО МАРКЕТИНГ» визначено, що виконавчим органом товариства, що здійснює управління його поточною діяльністю, є директор. Директор вирішує всі питання діяльності товариства. Директор одночасно може бути головою Загальних зборів у випадку, якщо його функції виконує засновник (учасник) товариства.

Згідно з відомостями з реєстраційної справи TOB «ПЛАТИНУМ ПРОМО МАРКЕТИНГ» (код ЄДРПОУ 42754480) та TOB «Солодке Місто» (код ЄДРПОУ 43272026), а також відомостями з ЄДР ОСОБА_1 був директором вказаних товариств, тобто особою, яку призначено одноосібним виконавчим органом юридичної особи з 03.07.2023 по 01.03.2024.

Крім того, відповідно до відомостей реєстраційної справи TOB «Коноплі- Агро» (код ЄДРПОУ 43265206), а також відомостей ЄДР ОСОБА_1 був директором вказаного товариства, тобто особою, яку призначено одноосібним виконавчим органом юридичної особи з 03.07.2023 по 21.02.2024.

Відповідно до положень ст. 17 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань» державна реєстрація зміни керівника товариства здійснюється за наявності рішення протоколу загальних зборів про звільнення керівника та визначення нового.

Згідно з п. 33.5 модельного статуту TOB «Коноплі-Агро» та TOB «Солодке Місто» до компетенції загальних зборів учасників належать обрання та припинення повноважень (звільнення) одноосібного виконавчого органу товариства.

Разом з тим відповідно до п. 8.2 Статуту TOB «ПЛАТИНУМ ПРОМО МАРКЕТИНГ» до компетенції загальних зборів учасників належить, зокрема, обрання одноосібного виконавчого органу товариства.

Рішенням засновника (учасника) TOB «ПЛАТИНУМ ПРОМО МАРКЕТИНГ» від 01.03.2024 № 2, а також рішенням засновника (учасника) TOB «Солодке Місто» від 01.03.2024 № 2 ОСОБА_1 було звільнено з посади директора TOB «ПЛАТИНУМ ПРОМО МАРКЕТИНГ», а також із посади директора TOB «Солодке Місто» з 01.03.2024.

Надалі державна реєстрація змін керівника TOB «ПЛАТИНУМ ПРОМО МАРКЕТИНГ» відбулася 05.03.2024 відповідно до поданої заяви від 04.03.2024 за підписом нового керівника ОСОБА_2 .

Разом з тим державна реєстрація змін керівника TOB «Солодке Місто» відбулася 06.03.2024 відповідно до поданої заяви від 05.03.2024 за підписом нового керівника ОСОБА_2 .

Крім того, рішенням засновника (учасника) TOB «Коноплі-Агро» від 21.02.2024 № 2 на посаду директора вказаного товариства призначено ОСОБА_2 .

Надалі державна реєстрація змін керівника TOB «Коноплі-Агро» відбулася 22.02.2024 відповідно до поданої заяви від 21.02.2024 за підписом нового керівника ОСОБА_2 .

До 16.02.2024 ОСОБА_1 був одноосібним засновником TOB «Коноплі-Агро» (код СДРПОУ 43265206), TOB «ПЛАТИНУМ ПРОМО МАРКЕТИНГ» (код СДРПОУ 42754480) та TOB «Солодке Місто» (код СДРПОУ 43272026), до компетенції якого належало обрання та припинення повноважень (звільнення) директора вказаних товариств.

Згідно із п.2 ч.1 ст.25 Закону «Про запобігання корупції» особам, зазначеним у п. 1 ч. 1 ст. З Закону, забороняється входити до складу правління, інших виконавчих чи контрольних органів, наглядової ради підприємства або організації, що має на меті одержання прибутку (крім випадків, коли особи здійснюють функції з управління акціями (частками, паями), що належать державі чи територіальній громаді, та представляють інтереси держави чи територіальної громади в раді (спостережній раді), ревізійній комісії господарської організації), якщо інше не передбачено Конституцією або законами України, крім випадку, передбаченого абзацом першим частини другої цієї статті.

Відповідно до ч. 2 ст. 15 Закону особа, призначена (обрана) на посаду, зазначену в п. 1 ч. 1 ст. З цього Закону, зобов`язана не пізніше 15 робочих днів з дня призначення (обрання) на посаду здійснити дії, спрямовані на припинення підприємницької діяльності та припинення її повноважень у складі правління, інших виконавчих чи контрольних органів, наглядової ради підприємства або організації, що має на меті одержання прибутку (крім випадків, якщо особа здійснює функції з управління акціями (частками, паями), що належать державі чи територіальній громаді, та представляє інтереси держави чи територіальної громади в раді (спостережній раді)), якщо інше не передбачено Конституцією або законами України.

Сутність вказаного обмеження полягає в тому, що особа, уповноважена на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, не може входити до складу правління, інших виконавчих чи контрольних органів, наглядової ради підприємства або організації, що має на меті одержання прибутку, а сам факт такого входження, навіть без активної поведінки особи (як у випадку заборони займатися іншою оплачуваною діяльністю), є порушенням вимог Закону.

Відповідальність за зазначене порушення настає за сукупності таких умов:

особа протягом 15 робочих днів з дня призначення (обрання) на посаду не здійснила дії, спрямовані на припинення її повноважень у складі правління, інших виконавчих чи контрольних органів, наглядової ради підприємства або організації, що має на меті одержання прибутку;

особа входить до складу правління, інших виконавчих чи контрольних органів, наглядової ради підприємства або організації;

організація, до складу правління, інших виконавчих чи контрольних органів, наглядової ради якої входить особа згідно з установчими документами, створена з метою отримання прибутку.

Відповідальність за входження до складу правління, інших виконавчих чи контрольних органів, наглядової ради підприємства або організації, що має на меті одержання прибутку, настає незалежно від того, чи було отримано дохід таким підприємством або організацією, а також незалежно від того, чи отримала дохід особа від такої діяльності.

Державний службовець - це громадянин України, який займає посаду державної служби в органі державної влади, іншому державному органі, його апараті (секретаріаті), одержує заробітну плату за рахунок коштів державного бюджету та здійснює встановлені для цієї посади повноваження, безпосередньо пов`язані з виконанням завдань і функцій такого державного органу, а також дотримується принципів державної служби (ч.2 ст.1 Закону України «Про державну службу»).

Відповідно до ч.3 ст.39 Закону України «Про державну службу» державним службовцям, які займають посади державної служби категорії «Б», присвоюються 3, 4, 5, 6 ранги.

Згідно з положеннями п.2 ч.2 ст.6 Закону України «Про державну службу» до посад державної служби категорії «Б» належать посади керівників та заступників керівників структурних підрозділів державних органів незалежно від рівня юрисдикції таких державних органів.

Відповідно до п.п. «в» п.1 ч.1 ст.3 Закону ОСОБА_1 є суб`єктом, на якого поширюється дія Закону, зокрема вимоги ст. 25 Закону.

Відповідно до ч.1 ст.62 Господарського кодексу України підприємство - це самостійний суб`єкт господарювання, створений компетентним органом державної влади або органом місцевого самоврядування, або іншими суб`єктами для задоволення суспільних та особистих потреб шляхом систематичного здійснення виробничої, науково-дослідної, торговельної, іншої господарської діяльності в порядку, передбаченому цим Кодексом та іншими законами.

Частинами 3, 5 ст.63 Господарського кодексу України залежно від способу утворення (заснування) та формування статутного капіталу в Україні діють підприємства унітарні та корпоративні. Корпоративними є, у тому числі, підприємства, що створюються у формі господарського товариства.

Згідно з ч.1 ст.80 Господарського кодексу України до господарських товариств належать, у тому числі, товариства з обмеженою відповідальністю.

З огляду на положення ст.ст. 83, 84 Цивільного кодексу України господарське товариство, одним з видів якого є товариство з обмеженою відповідальністю, є підприємницьким товариством, що здійснює підприємницьку діяльність з метою одержання прибутку та наступного його розподілу між учасниками.

Відповідно до ч.1 ст.87 Цивільного кодексу України для створення юридичної особи її учасники (засновники) розробляють установчі документи, які викладаються письмово і підписуються всіма учасниками (засновниками), якщо законом не встановлено інший порядок їх затвердження.

Згідно ч.1 ст.39 Закону України «Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю» виконавчий орган товариства здійснює управління поточною діяльністю товариства.

Виконавчий орган товариства є одноосібним. Назвою одноосібного виконавчого органу є «директор», якщо статутом не передбачена інша назва (ч. 4 ст. 39 Закону України «Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю»).

Таким чином, судом достовірно встановлено, що ОСОБА_1 , обіймаючи посаду начальника відділу супроводу міжнародної технічної допомоги управління транскордонного співробітництва та міжнародної технічної допомоги департаменту міжнародної технічної допомоги та міжнародного співробітництва Львівської обласної державної адміністрації упродовж 15 робочих днів з дня призначення на посаду не здійснив дій, спрямованих на припинення його повноважень у складі виконавчих органів та у період із 03.07.2023 по 21.02.2024 входив до складу виконавчого органу TOB «Коноплі-Агро» (код СДРПОУ 43265206), а також у період із 03.07.2023 по 01.03.2024 входив до складу виконавчого органу TOB «ПЛАТИНУМ ПРОМО МАРКЕТИНГ» (код СДРПОУ 42754480) та TOB «Солодке Місто» (код СДРПОУ 43272026), а саме обіймав посаду директора вказаних товариств, що мають на меті одержання прибутку, чим порушив обмеження, встановлене п. 2 ч. 1 ст. 25 Закону, чим вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, відповідальність за яке передбачена частиною 2 статті 172-4 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

Крім цього, вина ОСОБА_1 у вчиненні правопорушення, передбаченого ч.2 ст.172-4КУпАП підтверджується зібраними у справі доказами, зокрема:

- даними, що містяться в протоколі про адміністративного правопорушення №39-02/17 від 27.06.2024 р.;

- наказом №45 від 03.07.2023 р.;

- актом приймання-передачі частки у статутному капіталі ТзОВ «КОНОПЛІ-АГРО» від 16.02.2024 р.;

-актом приймання-передачі частки у статутному капіталі ТзОВ «Платинум Промо Маркетинг» від 16.02.2024 р.;

-актом приймання-передачі частки у статутному капіталі ТзОВ «СОЛОДКЕ МІСТО» від 16.02.2024 р.;

-витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань;

- копією трудової книжки ОСОБА_1 ;

- копією особової картки ОСОБА_1 ;

- копією статуту ТзОВ «ПЛАТИНУМ ПРОМО МАРКЕТИНГ»;

- рішенням засновників (учасника) №2 ТзОВ «Платинум промо маркетинг» від 01.03.2024 р.;

- копією справи №1_415_048570_15 ТзОВ «Солодке місто»;

- рішенням засновників (учасника) №2 ТзОВ «Солодке місто» від 01.03.2024 р.;

- копією справи №1_415_048534_19 ТзОВ «Коноплі-Агро»;

Проаналізувавши та оцінивши досліджені в судовому засіданні докази, суд вважає, що всі вищезазначені докази є належними, допустимими та достовірними. Ці докази є достатніми, оскільки, як окремо, так і в сукупності, у повній мірі доводять винуватість ОСОБА_1 у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 172-4 КУпАП.

Отже, враховуючи вищенаведене, вирішуючи питання призначення виду стягнення за адміністративне правопорушення, з урахуванням характеру вчиненого порушення, особи правопорушника, яка вперше притягується до адміністративної відповідальності, приходжу до висновку, що на ОСОБА_1 слід накласти адміністративне стягнення у виді штрафу.

Крім цього, відповідно до ст.40-1КУпАП та Закону України«Про судовийзбір» з ОСОБА_1 слід стягнути в користь ДСА України судовий збір у розмірі 605,60 грн.

Керуючись ст.ст. 33, 40-1, 172 - 4, 221, 252, 279, 280, 283, 284, 287, 294 Кодексу України про адміністративні правопорушення, -

п о с т а н о в и в :

ОСОБА_1 визнати винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч.2 ст.172-4 КУпАП та накласти на нього адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі 5100,00 грн.

Стягнути із ОСОБА_1 в користь ДСА України судовий збір в розмірі 605,60 грн.

Постанова судді у справі про адміністративне порушення може бути оскаржена до апеляційного суду Львівської області через Галицький районний суд м. Львова, особою, яку притягнуто до адміністративної відповідальності, її законним представником, захисником, потерпілим, його представником або прокурором протягом десяти днів з дня винесення постанови.

Суддя В.Ф. Романюк

СудГалицький районний суд м.Львова
Дата ухвалення рішення08.07.2024
Оприлюднено15.07.2024
Номер документу120310168
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяАдміністративні правопорушення, пов’язані з корупцією Порушення обмежень щодо сумісництва та суміщення з іншими видами діяльності

Судовий реєстр по справі —461/5691/24

Постанова від 08.07.2024

Адмінправопорушення

Галицький районний суд м.Львова

Романюк В. Ф.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні