УХВАЛА
11 липня 2024 року
м. Київ
справа № 140/32696/23
адміністративне провадження № К/990/24637/24
Верховний Суд у складі судді-доповідача Касаційного адміністративного суду Яковенка М. М., перевіривши касаційну скаргу Головного управління ДПС у Волинській області на рішення Волинського окружного адміністративного суду від 14 лютого 2024 року та постанову Восьмого апеляційного адміністративного суду від 27 травня 2024 року у справі № 140/32696/23 за адміністративним позовом Приватного підприємства "Укр-Петроль" до Головного управління ДПС у Волинській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинення певних дій,
ВСТАНОВИВ:
Приватне підприємство «Укр-Петроль» звернулося до Волинського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління ДПС у Волинській області, Державної податкової служби України, в якому просило:
визнати протиправними та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС у Волинській області (далі Комісія ГУ ДПС у Волинській області) №9421295/25092598 від 29.08.2023, № 9421299/25092598 від 29.08.2023, № 9421290/25092598 від 29.08.2023, № 9421287/25092598 від 29.08.2023, № 9421298/25092598 від 29.08.2023, № 9421293/25092598 від 29.08.2023, № 9421289/25092598 від 29.08.2023, № 8822039/25092598 від 17.05.2023, № 8822044/25092598 від 17.05.2023, № 9080095/25092598 від 28.06.2023, № 8822036/25092598 від 17.05.2023, № 8811828/25092598 від 16.05.2023, № 8811827/25092598 від 16.05.2023, № 8811829/25092598 від 16.05.2023, № 8822037/25092598 від 17.05.2023, № 8822042/25092598 від 17.05.2023, № 8822041/25092598 від 17.05.2023, № 8822040/25092598 від 17.05.2023, № 8822043/25092598 від 17.05.2023, № 8822038/25092598 від 17.05.2023, № 8822035/25092598 від 17.05.2023, № 9080093/25092598 від 28.06.2023, № 9080094/25092598 від 28.06.2023, № 9080088/25092598 від 28.06.2023, № 8822045/25092598 від 17.05.2023, №8822046/25092598 від 17.05.2023, № 8811826/25092598 від 16.05.2023, № 9028073/25092598 від 20.06.2023, № 9028070/25092598 від 20.06.2023, № 9028071/25092598 від 20.06.2023, №9028068/25092598 від 20.06.2023, № 9028069/25092598 від 20.06.2023, № 9028074/25092598 від 20.06.2023, № 9080089/25092598 від 28.06.2023, № 9028072/25092598 від 20.06.2023, № 9080097/25092598 від 28.06.2023, № 9080100/25092598 від 28.06.2023, № 9080101/25092598 від 28.06.2023, № 9080096/25092598 від 28.06.2023, № 9080105/25092598 від 28.06.2023, № 9080103/25092598 від 28.06.2023, №9080104/25092598 від 28.06.2023, № 9080106/25092598 від 28.06.2023, № 9080102/25092598 від 28.06.2023, № 9080107/25092598 від 28.06.2023, № 9080092/25092598 від 28.06.2023, № 9080098/25092598 від 28.06.2023, № 9080099/25092598 від 28.06.2023, № 9083511/25092598 від 29.06.2023, № 9083510/25092598 від 29.06.2023, № 9083508/25092598 від 29.06.2023, № 9080090/25092598 від 28.06.2023, № 9083509/25092598 від 29.06.2023, № 9080091/25092598 від 28.06.2023;
зобов`язати ДПС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі ЄРПН) податкові накладні (далі ПН) № 20 від 24.10.2022, № 21 від 31.10.2022, № 22 від 07.12.2022, № 17 від 05.12.2022, № 15 від 05.12.2022, № 25 від 31.12.2022, № 24 від 31.12.2022, № 1 від 05.01.2023, № 12 від 27.01.2023, № 13 від 31.01.2023, № 15 від 31.01.2023, № 16 від 16.01.2023, № 17 від 19.01.2023, № 18 від 31.01.2023, № 2 від 06.01.2023, № 20 від 27.01.2023, № 21 від 27.01.2023, № 22 від 30.01.2023, № 24 від 31.01.2023, № 3 від 11.01.2023, № 35 від 31.01.2023, № 4 від 09.01.2023, № 5 від 10.01.2023, № 18 від 28.02.2023, № 19 від 28.02.2023, № 42 від 28.02.2023, № 43 від 28.02.2023, № 44 від 20.02.2023, № 45 від 21.02.2023, № 46 від 22.02.2023, № 47 від 24.02.2023, № 48 від 27.02.2023, № 49 від 28.02.2023, № 50 від 28.02.2023, № 51 від 28.02.2023, № 1 від 10.03.2023, № 2 від 06.03.2023, № 22 від 03.03.2023, № 27 від 31.03.2023, № 29 від 17.03.2023, № 30 від 23.03.2023, № 31 від 24.03.2023, № 32 від 29.03.2023, № 33 від 30.03.2023, № 34 від 31.03.2023, № 35 від 31.03.2023, № 58 від 31.03.2023, № 61 від 31.03.2023, № 34 від 30.04.2023, № 37 від 27.04.2023, № 38 від 28.04.2023, № 39 від 30.04.2023, № 49 від 30.04.2023, № 50 від 30.04.2023 днем їх подання на реєстрацію.
Ухвалою Волинського окружного адміністративного суду від 13 листопада 2023 року прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження в даній адміністративній справі та ухвалено розгляд справи проводити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи.
Рішенням Волинського окружного адміністративного суду від 14 лютого 2024 року, залишено без змін постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 27 травня 2024 року, позов задоволено.
Не погоджуючись із рішенням суду першої та апеляційної інстанцій, скаржник подав до Верховного Суду касаційну скаргу.
Зазначена скарга не може бути прийнята до розгляду і підлягає поверненню з наступних підстав.
Згідно ч. 1 ст. 328 КАС України учасники справи, а також особи, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси та (або) обов`язки, мають право оскаржити в касаційному порядку рішення суду першої інстанції після апеляційного перегляду справи, а також постанову суду апеляційної інстанції повністю або частково у випадках, визначених цим Кодексом.
Відповідно до даних Єдиного державного реєстру судових рішень суд першої інстанції вирішив розглядати справу в порядку спрощеного позовного провадження.
За правилами п. 2 ч. 5 ст. 328 КАС України не підлягають касаційному оскарженню судові рішення у справах незначної складності та інших справах, розглянутих за правилами спрощеного позовного провадження (крім справ, які відповідно до цього Кодексу розглядаються за правилами загального позовного провадження), крім випадків, якщо:
а) касаційна скарга стосується питання права, яке має фундаментальне значення для формування єдиної правозастосовчої практики;
б) особа, яка подає касаційну скаргу, відповідно до цього Кодексу позбавлена можливості спростувати обставини, встановлені оскарженим судовим рішенням, при розгляді іншої справи;
в) справа становить значний суспільний інтерес або має виняткове значення для учасника справи, який подає касаційну скаргу;
г) суд першої інстанції відніс справу до категорії справ незначної складності помилково.
При цьому, скаржник подаючи касаційну скаргу вказав, що підставою касаційного оскарження судових рішень у цій справі є п. 3 ч. 4 ст. 328 КАС України - якщо відсутній висновок Верховного Суду щодо питання застосування норми права у подібних правовідносинах.
Разом з цим, оскарження ухвалених судових рішень у справі, розгляд якої відбувся за правилами спрощеного позовного провадження, вимагає від скаржника зазначення у касаційній скарзі випадку, перелік яких міститься у п. 2 ч. 5 ст. 328 КАС України.
Як вбачається зі змісту касаційної скарги, скаржник, як на підставу для відкриття касаційного провадження, посилається на «а» «в» п. 2 ч. 5 ст. 328 КАС України, касаційна скарга стосується питання права, яке має фундаментальне значення для формування єдиної правозастосовчої практики; справа становить значний суспільний інтерес або має виняткове значення для учасника справи, який подає касаційну скаргу.
Водночас, колегія суддів зауважує, що потреба у формуванні єдиної правозастосовчої практики виникає, передусім, у тих випадках, коли практики з певного питання немає взагалі і її потрібно сформувати, або відсутня єдність у вже сформованій практиці з певного питання. Однак, наведені скаржником доводи не свідчать про наявність жодної із вказаних вище умов.
Фундаментальне значення для формування правозастосовчої практики означає, що скаржник у своїй касаційній скарзі має поставити на вирішення суду касаційної інстанції проблему, яка, у випадку відкриття касаційного провадження Верховним Судом, впливатиме на широку масу спорів, створюючи тривалий у часі, відмінний від минулого підхід до вирішення актуальної правової проблеми.
Крім того, сама лише вказівка на те, що справа має виняткове значення для учасника справи, який подає касаційну скаргу без належного обґрунтування та за відсутності належних та допустимих доказів, не може бути визнана судом підставою для відкриття у малозначних справах та у справах розглянутих за правилами спрощеного позовного провадження.
Отже, у касаційній скарзі в достатній мірі не зазначено про наявність випадку (випадків) передбаченого підпунктом «а» «в» п. 2 ч. 5 ст. 328 КАС України, який на думку скаржника міг б бути підставою для відкриття касаційного провадження.
Пунктом 4 ч. 5 ст. 332 КАС України встановлено, що касаційна скарга не приймається до розгляду і повертається суддею-доповідачем, зокрема якщо у касаційній скарзі не викладені передбачені цим Кодексом підстави для оскарження судового рішення в касаційному порядку.
За таких обставин касаційну скаргу слід повернути скаржнику, що не перешкоджає йому реалізувати своє право звернутися із касаційною скаргою повторно.
Відповідно до ч. 7 ст. 332 КАС України копія ухвали про повернення касаційної скарги надсилається учасникам справи у порядку, визначеному ст. 251 цього Кодексу. Скаржнику надсилається копія ухвали про повернення касаційної скарги разом з касаційною скаргою та доданими до скарги матеріалами. Копія касаційної скарги залишається в суді касаційної інстанції.
Повернення Верховним Судом касаційної скарги та надання заявнику права в межах розумних строків та при дотриманні всіх інших вимог процесуального закону на повторне звернення до Верховного Суду з такою скаргою, не є обмеженням доступу до суду (зокрема, що гарантовано п. 8 ч. 2 ст. 129 Конституції України), та забезпечує практичну можливість реалізації права особи на суд у формі касаційного оскарження судового рішення учасником справи особисто або через представника.
На підставі викладеного, керуючись статтями 169, 328, 330, 332 Кодексу адміністративного судочинства України, Суд
УХВАЛИВ:
Касаційну скаргу Головного управління ДПС у Волинській області на рішення Волинського окружного адміністративного суду від 14 лютого 2024 року та постанову Восьмого апеляційного адміністративного суду від 27 травня 2024 року у справі № 140/32696/23 - повернути особі, яка її подала.
Роз`яснити, що повернення касаційної скарги не позбавляє права повторного звернення до суду касаційної інстанції в порядку, встановленому законом.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею і оскарженню не підлягає.
Суддя М. М. Яковенко
Суд | Касаційний адміністративний суд Верховного Суду |
Дата ухвалення рішення | 11.07.2024 |
Оприлюднено | 12.07.2024 |
Номер документу | 120313532 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Яковенко М.М.
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Шевчук Світлана Михайлівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Шевчук Світлана Михайлівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Шевчук Світлана Михайлівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Шевчук Світлана Михайлівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Шевчук Світлана Михайлівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Шевчук Світлана Михайлівна
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Андрусенко Оксана Орестівна
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Андрусенко Оксана Орестівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні