Ухвала
від 08.07.2024 по справі 461/3141/23
ГАЛИЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ЛЬВОВА

Справа № 461/3141/23

Провадження № 1-кс/461/4114/24

УХВАЛА

08.07.2024 року, слідчий суддя Галицького районного суду м. Львова ОСОБА_1 ,

за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 ,

прокурора ОСОБА_3

підозрюваного ОСОБА_4

захисника ОСОБА_5 ,

розглянувши клопотання прокурора відділу процесуального керівництва досудовим розслідуванням та підтримання публічного обвинувачення Спеціалізованої прокуратури у сфері оборони Західного регіону ОСОБА_3 про продовження строку відсторонення від посади ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42023141410000026 від 02.03.2023 року, за підозрою ОСОБА_4 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.3 ст. 368 КК України, за підозрою ОСОБА_6 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.3 ст. 369 КК України та за ознаками вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 191 КК України,-

ВСТАНОВИВ:

Прокурор звернувся до суду з клопотанням про продовженнястроку відсторонення ОСОБА_4 від посади начальника військ радіаційного, хімічного та біологічного захисту начальника ІНФОРМАЦІЯ_2 .

В обґрунтування поданого клопотання покликається на те, що наказом МО України № 71 від 12.02.2020 полковника ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 з 17.02.2020 призначено напосаду начальникавійськ радіаційного,хімічного табіологічного захистуЗбройних СилУкраїни начальника ІНФОРМАЦІЯ_2 , яку він обіймає по даний час.

Відтак, починаючи з 17.02.2020 ОСОБА_4 , обіймає посаду начальника військ радіаційного, хімічного та біологічного захисту Збройних Сил України начальника ІНФОРМАЦІЯ_2 , яка пов`язана з виконанням організаційно-розпорядчих та адміністративно-господарських функцій, та як керівник структурного підрозділу органу державної влади (Управління радіаційного, хімічного та біологічного захисту Командування Сил підтримки ЗС України) згідно з п. 2 примітки ст.368 КК України, являється службовою особою, яка займає відповідальне становище.

Відповідно до вимог ст. ст. 19, 68 Конституції України, ОСОБА_4 зобов`язаний діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, а також неухильно їх додержуватись.

Згідно зі ст. 18 Конвенції Організації Об`єднаних Націй проти корупції, яка ратифікована Верховною Радою України 18.10.2006 та набрала чинності для України 01.01.2010, кожна Держава-учасниця розглядає можливість вжиття таких законодавчих та інших заходів, які можуть бути необхідними для визнання злочинами наступних дій, якщо вони вчинені умисно:

a) обіцянка, пропозиція або надання державній посадовій особі чи будь-якій іншій особі, особисто або через посередників, будь-якої неправомірної переваги, щоб ця посадова особа чи така інша особа зловживала своїм справжнім або удаваним впливом з метою одержання від адміністрації чи державного органу Держави-учасниці будь-якої неправомірної переваги для ініціатора таких дій чи будь-якої іншої особи;

b) вимагання або прийняття державною посадовою особою чи будь-якою іншою особою, особисто або через посередників, будь-якої неправомірної переваги для самої себе чи для іншої особи, щоб ця особа чи така інша особа зловживала своїм справжнім або удаваним впливом з метою одержання від адміністрації або державного органу Держави-учасниці будь-якої неправомірної переваги.

Відповідно до абз. 1 ст. 1 Закону України «Про Збройні Сили України», Збройні Сили України - це військове формування, на яке відповідно до Конституції України покладаються оборона України, захист її суверенітету, територіальної цілісності і недоторканності. Згідно із п. г) ч.1 ст. 3 положення Закону України «Про запобігання корупції» поширюються, у т.ч. на військових посадових осіб Збройних Сил України.

Згідно положень ст. ст. 3, 22, 24 Закону України «Про запобігання корупції» ОСОБА_4 , як військовій службовій особі ЗС України, забороняється використовувати свої службові повноваження або своє становище та пов`язані з цим можливості з метою одержання неправомірної вигоди для себе чи інших осіб, а у разі надходження пропозиції щодо неправомірної вигоди або подарунка, незважаючи на приватні інтереси, зобов`язаний невідкладно вжити таких заходів: відмовитися від пропозиції; за можливості ідентифікувати особу, яка зробила пропозицію; залучити свідків, якщо це можливо, у тому числі з числа співробітників; письмово повідомити про пропозицію безпосереднього керівника (за наявності) або керівника відповідного органу, підприємства, установи, організації, спеціально уповноважених суб`єктів у сфері протидії корупції.

Згідно із ст. ст. 11, 16, 97 Статуту внутрішньої служби Збройних Сил України, затвердженого Законом України «Про Статут внутрішньої служби Збройних Сил України», ст. 4 Дисциплінарного статуту Збройних Сил України, затвердженого Законом України «Про Дисциплінарний статут Збройних Сил України», ОСОБА_4 зобов`язаний свято і непорушно додержуватися Конституції України та законів України, знати та виконувати свої обов`язки та додержуватися вимог статутів Збройних Сил України, показувати приклад дисциплінованості, неухильного виконання вимог законодавства, наказів і розпоряджень командирів (начальників), подавати підлеглим приклад зразкового виконання військового обов`язку, сумлінно і чесно виконувати військовий обов`язок, виконувати службові обов`язки, що визначають обсяг виконання завдань, передбачених посадою, керуватися тільки законами України, діяти на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Ніхто інший, за винятком уповноважених посадових осіб державних органів у передбачених Конституцією та законами України випадках, не вправі втручатися у законну діяльність військовослужбовців.

У той же час, відповідно до ч.1 ст. 16, ст. 30 Закону України «Про оборонні закупівлі» придбання державними замовниками товарів, робіт і послуг може здійснюватися шляхом застосування однієї з таких закупівель: 1) закрита закупівля (переговори; поетапні переговори) 2) торги з обмеженою участю; 3) спрощені торги із застосуванням електронної системи закупівель. Особливості здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного станувизначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності державних замовників від воєнних загроз та з дотриманням вимог, встановлених цієї статтею.

Згідно із ст. 33, абз. 2 ст. 34, ст. 38 «Питань оборонних закупівель», затверджених постановою КМУ від 03.03.2021 № 363, державні замовники виходячи із затверджених річного плану закупівель та зведеного трирічного плану закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення за закритими закупівлями на відповідний бюджетний період проводять відбір виконавців державних контрактів (договорів) у порядку, встановленому Законами України «Про публічні закупівлі» та «Про оборонні закупівлі» з додержанням вимог законодавства про державну таємницю. Переможець переговорівза закритимизакупівлями визначаєтьсядержавним замовникомза критеріямита методикоюоцінювання найбільшекономічно вигідноїпропозиції учасниказакупівлі товарів,робіт іпослуг оборонногопризначення. Відбір виконавців державних контрактів (договорів) за закритими закупівлями здійснюється державним замовником шляхом конкурентної процедури «поетапні переговори» або неконкурентної процедури «переговори». Неконкурентна процедура відбору виконавця державного контракту (договору) за закритими закупівлями застосовується у разі закупівлі в єдиного виконавця.

Згідно ст. 47 «Особливостей здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану», затвердженого постановою КМУ від 11.11.2022 № 1275, вітчизняний або іноземний суб`єкт господарювання несе відповідальність за формування комерційної пропозиції на постачання товару, виконання робіт або надання послуг оборонного призначення, повноту та достовірність зазначених даних, у тому числі в частині розрахунку вартості (ціни).

В свою чергу, 24.02.2022 Указом Президента України № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні» через військову агресію РФ проти України, на підставі пропозицій Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України, Закону України «Про правовий режим воєнного стану» введено в Україні воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб. Зазначений Указ затверджений прийнятим Верховною Радою України Законом України від 24.02.2022 № 2102-ІХ, продовжений та діє станом на даний час на всій території України, що пов`язано із розв`язанням рф військової агресії проти України та веденням повномасштабних бойових дій на території України.

Однак, діючи у порушення вимог вищевказаних нормативно-правових актів, ОСОБА_4 , будучи достовірно обізнаним про заборону використовувати свої службові повноваження або своє службове становище та пов`язані з цим можливості з метою одержання неправомірної вигоди для себе чи інших осіб, як це передбачено ст. 22 Закону України «Про запобігання корупції», діючи у порушення наведених вимог закону ОСОБА_4 , будучи службовою особою, яка займає відповідальне становище, зловживаючи своїм службовим становищем, з метою одержання неправомірної вигоди для себе та третіх осіб, діючи з прямим умислом та корисливих мотивів, вчинив умисні дії, спрямовані на одержання неправомірної вигоди в великих розмірах при наступних обставинах.

Так, у невстановлені досудовим розслідуванням час та місці, начальник військрадіаційного,хімічного табіологічного захистуЗбройних СилУкраїни начальник Управліннярадіаційного,хімічного табіологічного захистуКомандування Силпідтримки ЗбройнихСил України ОСОБА_4 , діючи з використанням наданого службового становища, досяг злочинної домовленості із генеральним директором ТОВ «Профф», код ЄДРПОУ 43960635 (далі ТОВ «Профф»), ОСОБА_6 щодо надання першому неправомірної вигоди за його сприяння в укладенні та виконанні господарських договорів між ТОВ «Профф» та Міністерством оборони України.

Поряд із цим, відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 12.12.2023, ТОВ «Профф» зареєстроване як юридична особа з 19.02.2021.

Відповідно донаказу генеральногодиректора Товаристваз обмеженоювідповідальністю «ПРОФФ»,код ЄДРПОУ43960635(далі ТОВ«Профф») № 23 від 26.12.2022 ОСОБА_6 у період з 26.12.2022 по даний час обіймає посаду генерального директора ТОВ «Профф», основним видом діяльності якого, відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань є неспеціалізована оптова торгівля (виробництво неметалевих мінеральних виробів, н.в.і.у.; виробництво електричного освітлювального устатковання; виробництво інших машин і устатковання загального призначення, н.в.і.у.; виробництво інших вузлів, деталей і приладдя для автотранспортних засобів; оптова торгівля деталями та приладдям для автотранспортних засобів; роздрібна торгівля деталями та приладдям для автотранспортних засобів; діяльність посередників, що спеціалізуються в торгівлі іншими товарами; оптова торгівля одягом і взуттям; оптова торгівля меблями, килимами й освітлювальним приладдям; оптова торгівля комп`ютерами, периферійним устаткованням і програмним забезпеченням; оптова торгівля електронним і телекомунікаційним устаткованням, деталями до нього; оптова торгівля іншими машинами й устаткованням; роздрібна торгівля, що здійснюється фірмами поштового замовлення або через мережу Інтернет; інші види роздрібної торгівлі поза магазинами; складське господарство; надання інших інформаційних послуг, н.в.і.у.; надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна; консультування з питань комерційної діяльності й керування; інша професійна, наукова та технічна діяльність, н.в.і.у.; діяльність у сфері зв`язків із громадськістю; організування конгресів і торговельних виставок; інші види освіти, н.в.і.у.; виробництво готових текстильних виробів, крім одягу; виробництво інших гумових виробів; виробництво іншої продукції, н.в.і.у.; пакування).

У подальшому, 15.11.2023 між Міністерством оборони України (Замовник), в особі начальника військрадіаційного,хімічного табіологічного захисту начальникаУправління радіаційного,хімічного табіологічного захистуКомандування Силпідтримки ЗСУкраїни ОСОБА_4 та ТОВ «Профф» (Постачальник), в особі генерального директора ОСОБА_6 укладено договір №343/4/2023/58 про закупівлю товарів (індивідуальних комплектів РХБ захисту ІКЗ-1 в загальній кількості 4290 шт.) за державні кошти на загальну суму 36446553 грн. з ПДВ.

Після цього,26.12.2023за результатамипоставки ТОВ«Профф» дляпотреб Міністерстваоборони Україниза господарськимдоговором №343/4/2023/58від 15.11.2023частини продукції 1290 індивідуальних комплектів РХБ захисту ІКЗ-1, замовником організовано переказ грошових коштів комерційній структурі на банківський рахунок ТОВ «Профф» НОМЕР_1 (відкритий в АТ «АКБ «Львів») у сумі 10 959 453 гривень з ПДВ від загальної ціни договору.

В подальшому, приблизно о 14 год. 40 хв. 15.01.2024 ОСОБА_4 , будучи начальником військ радіаційного, хімічного та біологічного захисту Збройних Сил України начальником ІНФОРМАЦІЯ_2 , реалізовуючи свій злочинний умисел, спрямований на одержання неправомірної вигоди, діючи умисно, з корисливих мотивів, з метою особистого збагачення, усвідомлюючи суспільно небезпечний характер свого діяння, передбачаючи його суспільно небезпечні наслідки і бажаючи їх настання, діючи на виконання наперед досягнутої злочинної домовленості із ОСОБА_6 , перебуваючи на автомобільній парковці, розташованій біля будинку за адресою: АДРЕСА_1 , зустрівся із останнім та одержав від директора ТОВ «Профф» ОСОБА_6 неправомірну вигоду у великому розмірі - в сумі 14600 доларів США (що становило 552318 грн. за курсом НБУ станом на 15.01.2024), за його ( ОСОБА_4 ) сприяння в укладенні та виконанні договору №343/4/2023/58 від 15.11.2023, які вилучені 15.01.2024 в ході затримання ОСОБА_4 .

Прокурор вказує, що відповідно до вимог п.5, 6 ч.2 ст.155 КПК України під час досудового розслідування встановлено, що перебування на посаді підозрюваного ОСОБА_4 сприяло вчиненню кримінального правопорушення, а також те, що перебуваючи на займаній посаді останній може: знищити та підробити речі і документи, які мають суттєве значення для досудового розслідування; незаконними засобами впливати на свідків та інших учасників кримінального провадження; протиправно перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином. Прокурор зазначає, що є достатньо підстав вважати, що припинення та запобігання у подальшому протиправній поведінці підозрюваного ОСОБА_4 щодо перешкоджання кримінальному провадженню, не можливе без відсторонення останнього від посади начальника військ радіаційного, хімічного та біологічного захисту начальника ІНФОРМАЦІЯ_2 .

Прокурор в судовому засіданні клопотання підтримав та просив таке задовольнити.

Підозрюваний тайого захисникв судовомузасіданні протизадоволення клопотаннязаперечували.Захисник зазначив,що відповідно до наказу Головнокомандувача Збройних Сил України №132 від 19.01.2024, ОСОБА_4 звільнено з посади начальника військрадіаційного, хімічного та біологічного захисту начальника управління радіаційного, хімічного, біологічного захисту Командування Сил підтримки Збройних Сил України і зараховано у розпорядження Головнокомандувача Збройних Сил України з 19 січня 2024 року та на даний час дану посаду обіймає інша особа. Крім цього, сторона захисту вважає, що пред`явлена ОСОБА_4 підозра необґрунтована.

Заслухавши учасників процесу, дослідивши та вивчивши матеріали клопотання, слідчий суддя дійшов наступного висновку.

Слідчим суддею встановлено, що слідчими СВ Управління СБ України у Львівській області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 42023141410000026 від 02.03.2023 року, за підозрою ОСОБА_4 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.3 ст. 368 КК України, за підозрою ОСОБА_6 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.3 ст. 369 КК України та за ознаками вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 191 КК України.

16.01.2024 ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженцю міста Києва, громадянину України, проживаючому за адресою: АДРЕСА_2 , повідомлено про підозру у вчинені кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 368 ККУкраїни.

Наказом МО України № 71 від 12.02.2020 полковника ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 з 17.02.2020 призначено на посаду начальника військ радіаційного, хімічного та біологічного захисту Збройних Сил України начальника ІНФОРМАЦІЯ_2

25.01.2024 слідчим суддею Галицького районного суду м. Львова відсторонено в межах строку досудового розслідування підозрюваного ОСОБА_4 від посади начальника військ радіаційного, хімічного та біологічного захисту начальника ІНФОРМАЦІЯ_2 , тобто до 15.03.2024.

03.06.2024 слідчим суддею Галицького районного суду м. Львова відсторонено в межах строку досудового розслідування підозрюваного ОСОБА_4 від посади начальника військ радіаційного, хімічного та біологічного захисту начальника ІНФОРМАЦІЯ_2 , тобто до 15.07.2024 року.

Ухвалою слідчого суддіГалицького районного суду м. Львовавід 02.05.2024 року строк досудового розслідування у вказаному кримінальному провадженні продовжено до шести місяців, тобто до 15.07.2024 року.

Ухвалою слідчого суддіГалицького районного суду м. Львовавід 08.07.2024 року строк досудового розслідування у вказаному кримінальному провадженні продовжено до восьми місяців, тобто до 15.09.2024 року.

Відповідно до ст. 131 КПК України, заходи забезпечення кримінального провадження застосовуються з метою досягнення дієвості цього провадження. Одним із заходів забезпечення кримінального провадження є відсторонення від посади.

Відповідно дост.154 КПК Українивідсторонення від посади може бути здійснено щодо особи, яка підозрюється або обвинувачується у вчиненні злочину середньої тяжкості, тяжкого чи особливо тяжкого злочину, і незалежно від тяжкості злочину - щодо особи, яка є службовою особою правоохоронного органу. Відсторонення від посади здійснюється на підставі рішення слідчого судді під час досудового розслідування чи суду під час судового провадження на строк не більше двох місяців. Строк відсторонення від посади може бути продовжено відповідно до вимогстатті 158цього Кодексу.

Відповідно до ст.. 12 КК України, інкриміноване ОСОБА_4 кримінальне правопорушення віднесено до категорії тяжких, оскільки санкція ч. 3 ст. 368 КК України передбачає покарання у вигляді позбавлення волі на строк від п`яти до десяти років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років, з конфіскацією майна.

Згідно з ч. 2 ст. 157 КПК України, при вирішенні питання про відсторонення від посади слідчий суддя, суд зобов`язаний врахувати такі обставини: 1) правову підставу для відсторонення від посади; 2) достатність доказів, які вказують на вчинення особою кримінального правопорушення; 3) наслідки відсторонення від посади для інших осіб.

Відповідно до ч.2 ст. 158 КПК України,слідчий суддя, суд відмовляє у продовженні строку відсторонення від посади, якщо прокурор не доведе обставини, які стали підставою для відсторонення від посади, продовжують існувати; сторона обвинувачення не мала можливості забезпечити досягнення цілей, заради яких було здійснено відсторонення від посади, іншими способами протягом дії попередньої ухвали.

Слідчим суддею під час обрання запобіжного заходу вже було вирішено питання обґрунтованості підозри та існування ризиків, передбачених ст. 177 КПК України, з якими погоджується слідчий суддя і на момент розгляду вказаного клопотання.

Окрім того, слідчий суддя враховує, що одним із елементів, які формують правову підставу для відсторонення підозрюваного від посади, є наявність підстав вважати, що перебування особи на посаді сприяло вчиненню кримінального правопорушення та наявність обґрунтованих підстав вважати, що подальше перебування підозрюваного на посаді перешкоджатиме кримінальному провадженню. Відповідне аргументування, відповідно до вимог ст. 155 ч. 2 п. 6 КПК України, має бути викладене в клопотанні та підтверджене відповідними доказами.

При вирішенні клопотання слідчого про продовження строку відсторонення підозрюваного від посади, слідчий суддя враховує, що надані слідчим докази зібрані під час досудового розслідування свідчать про існування обґрунтованої підозри про причетність ОСОБА_4 до вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 368 КК України.

Крім того, слідчий суддя враховує, шо необхідність продовження строку відсторонення особи від посади спричинено передусім тим, що підозрюваний, перебуваючи на посаді, використав своє службове становище для сприяння вчиненню злочину. Крім того, на переконання слідчого судді, останній, перебуваючи на посаді та використовуючи своє службове становище, матиме можливість продовжувати злочинну діяльність, знищити чи підробити речі і документи, які мають суттєве значення для досудового розслідування, незаконними засобами впливати на свідків та інших учасників кримінального провадження, у тому числі і й тих, які перебувають у його підпорядкуванні, або протиправно перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином, що у відповідності дост. 155 КПК Україниє підставою для продовження строку відсторонення його від посади.

Враховуючи вищенаведене, слідчий суддя приходить до висновку, що негативні наслідки продовження строку відсторонення від посади ОСОБА_4 , який підозрюється у вчиненні злочину, не перевищують необхідність та можливість досягнення мети кримінального провадження, а його перебування на посаді буде суперечити завданням кримінального судочинства та інтересам громадського суспільства загалом, а тому вважає за необхідне клопотання задовольнити та продовжити строк відсторонення підозрюваного від займаної посади на два місяці, тобто до 08.09.2024 року.

Поряд з цим слідчий суддя зауважує, що відсторонення від посади не є абсолютним позбавленням права на працю, а є тимчасовим обмеженням особи займати певну посаду, такий захід є тимчасовим, а тому відповідні обмеження є розумними і співмірними, з огляду на завдання кримінального провадження та, з урахуванням досліджених обставин в цьому кримінальному провадженні, на переконання слідчого судді, потреби досудового розслідування виправдовують саме такий ступінь втручання у права та свободи особи з метою виконання завдань кримінального провадження.

Відповідно до витягу із наказу командувача Сил підтримки Збройних Сил України № 14 від 16.01.2024 наказано вважати таким, що допущений до тимчасового виконання обов`язків за невакантною посадою полковника ОСОБА_7 , заступника начальника ІНФОРМАЦІЯ_2 , вважати, що 16 січня 2024 року приступив до тимчасового виконання обов`язків за невакантною посадою начальника військ радіаційного, хімічного, біологічного захисту Командування Сил підтримки Збройних Сил України.

Згідно з абз. 4 п. 122 «Положення про проходження громадянами України військової служби у Збройних Силах України», затвердженого указом Президента України № 1153/2008 від 10.12.2008 (надалі Положення), військовослужбовці, відсторонені від посад, зараховуються у розпорядження відповідної посадової особи з дня, що настає за днем відсторонення, та продовжують проходити військову службу, виконуючи обов`язки військової служби в межах, визначених посадовою особою, у розпорядженні якої вони перебувають (якщо до них не застосовано запобіжних заходів кримінального провадження у виді домашнього арешту або тримання під вартою). Військовослужбовці, усунені або відсторонені від виконання службових обов`язків, продовжують проходити військову службу, виконуючи обов`язки військової служби в межах, визначених командиром військової частини, якщо до них не застосовано запобіжних заходів або покарань, визначених упідпунктах 12-1,13пункту 116 цього Положення.

Відповідно допп.2п.120Положення,у зв`язкузі службовоюнеобхідністю навійськовослужбовця,який займаєштатну посаду,може бутипокладено тимчасовевиконання обов`язківза іншоюрівнозначною абовищою посадою,а саме: невакантною - у разі тимчасової відсутності, або внаслідок усунення від виконання службових обов`язків чи відсторонення від виконання службових повноважень військовослужбовця, який її займає.

Відповідно до п. 116 Положення, зарахування військовослужбовців наказами по особовому складу в розпорядження посадових осіб, які мають право призначення на посади, для вирішення питання щодо дальшого їх службового використання допускається в разі:

12-1) відсторонення військовослужбовця від посади під час досудового розслідування або судового провадження - до закінчення строку застосування такого заходу забезпечення кримінального провадження або до його скасування в порядку, передбаченомуКПК України;

13) якщо стосовно військовослужбовців застосовано запобіжні заходи кримінального провадження у виді домашнього арешту або тримання під вартою, до скасування чи зміни запобіжного заходу або до винесення судом вироку чи відбування покарання.

Твердження сторони захисту про те, що пред`явлена ОСОБА_4 є необґрунтованою,є безпідставними, оскільки відповідно до практики Європейського суду з прав людини, вимога розумної підозри передбачає наявність доказів, які об`єктивно зв`язують підозрюваного з певним злочином і вони не повинні бути достатніми, щоб забезпечити засудження, але мають бути достатніми, щоб виправдати подальше розслідування або висунення звинувачення.

Щодо доводів сторони захисту про те, що клопотання не підлягає задоволенню, оскільки ОСОБА_4 звільнено з посади начальника військрадіаційного, хімічного та біологічного захисту начальника управління радіаційного, хімічного, біологічного захисту Командування Сил підтримки Збройних Сил України, суд виходить з наступного.

Наказом Міністра оборони України № 71 від 12.02.2020 полковника ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 з 17.02.2020 призначено на посаду начальника військ радіаційного, хімічного та біологічного захисту Збройних Сил України начальника ІНФОРМАЦІЯ_2 , яку останній прийняв 17.02.2020 (наказ командира в/ч НОМЕР_2 № 11 від 17.02.2020).

Відповідно до витягу з наказу Головнокомандувача Збройних Сил України №132 від 19.01.2024, ОСОБА_4 , начальника військрадіаційного, хімічного та біологічного захисту начальника управління радіаційного, хімічного, біологічного захисту Командування Сил підтримки Збройних Сил України звільнено від займаної посади і зараховано у розпорядження Головнокомандувача Збройних Сил України з 19 січня 2024 року.

Згідно з абз. 4 п. 122 «Положення про проходження громадянами України військової служби у Збройних Силах України», затвердженого указом Президента України № 1153/2008 від 10.12.2008 (надалі Положення), військовослужбовці, відсторонені від посад, зараховуються у розпорядження відповідної посадової особи з дня, що настає за днем відсторонення, та продовжують проходити військову службу, виконуючи обов`язки військової служби в межах, визначених посадовою особою, у розпорядженні якої вони перебувають (якщо до них не застосовано запобіжних заходів кримінального провадження у виді домашнього арешту або тримання під вартою). Військовослужбовці, усунені або відсторонені від виконання службових обов`язків, продовжують проходити військову службу, виконуючи обов`язки військової служби в межах, визначених командиром військової частини, якщо до них не застосовано запобіжних заходів або покарань, визначених упідпунктах 12-1,13пункту 116 цього Положення.

Відповідно до пп.2 п. 120 Положення, у зв`язку зі службовою необхідністю на військовослужбовця, який займає штатну посаду, може бути покладено тимчасове виконання обов`язків за іншою рівнозначною або вищою посадою, а саме: невакантною - у разі тимчасової відсутності, або внаслідок усунення від виконання службових обов`язків чи відсторонення від виконання службових повноважень військовослужбовця, який її займає.

Відповідно до п. 116 Положення, зарахування військовослужбовців наказами по особовому складу в розпорядження посадових осіб, які мають право призначення на посади, для вирішення питання щодо дальшого їх службового використання допускається в разі:

12-1) відсторонення військовослужбовця від посади під час досудового розслідування або судового провадження - до закінчення строку застосування такого заходу забезпечення кримінального провадження або до його скасування в порядку, передбаченомуКПК України;

13) якщо стосовно військовослужбовців застосовано запобіжні заходи кримінального провадження у виді домашнього арешту або тримання під вартою, до скасування чи зміни запобіжного заходу або до винесення судом вироку чи відбування покарання.

Таким чином, фактичною підставою для зарахування ОСОБА_4 у розпорядження відповідно до пп. 12-1 та 13 п. 116 Положення про проходження громадянами України військової служби у Збройних Силах України», затвердженого указом Президента України № 1153/2008 від 10.12.2008, є ухвала слідчого судді про застосування відносно підозрюваного ОСОБА_4 запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою і з правом внесення застави, а також ухвала слідчого судді про відсторонення від посади підозрюваного ОСОБА_4 .

В свою чергу, юридичною підставою для зарахування ОСОБА_4 у розпорядження відповідно до абз. 1 п. 116 Положення про проходження громадянами України військової служби у Збройних Силах України», затвердженого указом Президента України № 1153/2008 від 10.12.2008, є Наказ головнокомандувача ЗСУ № 132 від 19.01.2024. При цьому, згідно із абз. 4 п. 122 Положення, військовослужбовці, усунені або відсторонені від виконання службових обов`язків, продовжують проходити військову службу, виконуючи обов`язки військової служби в межах, визначених командиром військової частини, якщо до них не застосовано запобіжних заходів або покарань, визначених у підпунктах 12-1, 13 пункту 116 цього Положення.

Із врахуванням наведених вище норм щодо порядку проходження громадянами України військової служби в ЗСУ, слідчий суддя вважає, що фактично трудові відносини із підозрюваним ОСОБА_4 на час розгляду вказаного клопотання не припинені та у разі відсутності ухвали суду про відсторонення від посади, це матиме наслідком можливе автоматичне поновлення останнього на займаній посаді.

Керуючись ст.ст.131, 132, 154-157, 372, 376 КПК України, слідчий суддя

УХВАЛИВ:

Клопотання прокурора задовольнити.

Продовжити строк відсторонення підозрюваного ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , від посади начальника військ радіаційного, хімічного та біологічного захисту начальника ІНФОРМАЦІЯ_2 , на 2 місяці, тобто до 08.09.2024 року.

Контроль за виконанням даної ухвали покласти на прокурора відділу процесуального керівництва досудовим розслідуванням та підтримання публічного обвинувачення Спеціалізованої прокуратури у сфері оборони Західного регіону ОСОБА_3 .

Повний текст ухвали проголошено 11 липня 2024 року о 16 год. 30 хв.

Ухвала може бути оскаржена безпосередньо до Львівського апеляційного протягом п`яти діб з дня її проголошення, а особою, яка перебуває під вартою протягом п`яти днів з моменту вручення їй копії судового рішення.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудГалицький районний суд м.Львова
Дата ухвалення рішення08.07.2024
Оприлюднено15.07.2024
Номер документу120315951
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про продовження строку відсторонення від посади

Судовий реєстр по справі —461/3141/23

Ухвала від 22.01.2025

Кримінальне

Галицький районний суд м.Львова

Мироненко Л. Д.

Ухвала від 22.01.2025

Кримінальне

Галицький районний суд м.Львова

Мироненко Л. Д.

Ухвала від 22.01.2025

Кримінальне

Галицький районний суд м.Львова

Мироненко Л. Д.

Ухвала від 22.01.2025

Кримінальне

Галицький районний суд м.Львова

Мироненко Л. Д.

Ухвала від 22.01.2025

Кримінальне

Галицький районний суд м.Львова

Мироненко Л. Д.

Ухвала від 21.01.2025

Кримінальне

Галицький районний суд м.Львова

Мироненко Л. Д.

Ухвала від 16.09.2024

Кримінальне

Галицький районний суд м.Львова

Мироненко Л. Д.

Ухвала від 16.09.2024

Кримінальне

Галицький районний суд м.Львова

Мироненко Л. Д.

Ухвала від 08.08.2024

Кримінальне

Львівський апеляційний суд

Маліновська-Микич О. В.

Ухвала від 08.08.2024

Кримінальне

Львівський апеляційний суд

Маліновська-Микич О. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні