ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
вул. Володимира Винниченка 1, м. Дніпро, 49027
E-mail: inbox@dp.arbitr.gov.ua, тел. (056) 377-18-49, fax (056) 377-38-63
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
11.07.2024р. Справа № 904/2049/24
За позовом: Товариства з обмеженою відповідальністю «Акта-Сервіс», м. Дніпро
До: Товариства з обмеженою відповідальністю «Абсолют Фінанс», м. Дніпро
Про: стягнення 84 926,27грн.
Суддя Васильєв О.Ю.
Без участі представників сторін
СУТЬ СПОРУ:
ТОВ «Акта-Сервіс» (позивач) звернулося до господарського суду Дніпропетровської області з позовом до ТОВ «Абсолют Фінанс» (відповідач) про стягнення 84 926,27грн. заборгованості, що виникла у зв`язку з не сплатою відповідачем наданих позивачем послуг в період з лютого по грудень 2023р.
Ухвалою суду від 13.05.24р. позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі, справу призначено до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без виклику (повідомлення) учасників за наявними в матеріалах справи документами.
ТОВ «Абсолют Фінанс» (відповідач) заперечує проти задоволення позовних вимог з тих підстав, що між ТОВ «Акта-Сервіс» та ТОВ «Абсолют Фінанс» відсутній діючий договір про надання послуг з утримання нежитлової будівлі офісного призначення (оскільки договір №543/МБЦС від 01.02.20р. (в редакції додаткової угоди №1 від 01.12.20р.) діяв до 31.01.22р.) Після цього ТОВ «Абсолют Фінанс» не підписувало додаткові угоди про продовження строку дії цього договору у зв`язку зі сумнівами щодо вартості надання експлуатаційних послуг з утримання нежитлового будинку. Окрім того, відповідач зазначає, що позивачем обрано неналежний спосіб захисту, а належним способом на його думку є позов про зобов`язання укласти договір.
ТОВ «Акта-Сервіс» (позивач) у відповіді на відзив вказує, що експлуатаційні послуги з утримання нежитлового будинку ним були надані відповідачу у спірний період, а відповідач фактично споживав їх. Позивач не заперечує, що між ним та відповідачем не діяв відповідний договір протягом 2023р. При цьому, у позивача відсутня можливість припинити надання відповідних послуг шляхом відокремлення площ приміщень, належних відповідачу, оскільки послуги утримання будівлі надаються усім власникам/орендарям приміщень, розташованих у будівлі БЦ «Мост Сіті».
Враховуючи приписи ч.4 ст.240 ГПК України, у зв`язку з розглядом справи без повідомлення (виклику) учасників справи, рішення прийнято без його проголошення.
Розглянувши матеріали справи, дослідивши подані докази, господарський суд, -
ВСТАНОВИВ:
01.02.20р. між ТОВ «Акта-Сервіс» (сторона 1) та ТОВ «Абсолют Фінанс» (сторона 2) укладено договір № 543/МБЦ/С про надання експлуатаційних послуг з утримання нежитлового будинку та відшкодування витрат балансоутримувача по оплаті спожитих комунальних послуг, відповідно до якого сторона 1 зобов`язалась надавати експлуатаційні послуги з утримання будинку другої черги громадських будівель багатофункціонального призначення (офісний центр), яке розташоване за адресою: м. Дніпро, вул. Глинки, 2; а сторона 2 приймає участь у витратах сторони 1 з утримання будинку пропорційно площі, яку займає сторона 2, в розмірі 80,00 кв.м. Крім того, сторона 2 відшкодовує стороні 1 вартість спожитих стороною 2 комунальних послуг за встановленими постачальниками комунальних послуг тарифами, а також вартість спільного використання електричних, водопровідних і каналізаційних мереж (п. 1.1.).
У п. 1.3. договору сторонами узгоджено перелік послуг, які входять до складу експлуатаційних послуг з утримання будівлі, перелік комунальних послуг, що поставляються в приміщення, вартість цих послуг і порядок розрахунку визначені в додатку № 2 до цього договору. Обсяг спожитих стороною 2 послуг розраховується згідно приладів обліку, кількості повітрообміну в період часу, встановленої потужності обладнання, кількості осіб в приміщенні і пропорційно площі приміщення.
Розрахунок за надані експлуатаційні та спожиті комунальні послуги, за спільне використання електричних та водопровідних мереж проводиться стороною 2 щомісячно, на підставі отриманого від сторони 1 рахунку, згідно тарифів, вказаних в додатку 2, протягом п`яти банківських днів з дати отримання рахунку (п. 3.1.).
Розрахунковим періодом вважається календарний місяць. Щомісяця до 30-го числа поточного місяця сторона 1 повинна надати стороні 2 акт прийому-передачі наданих послуг (виконаних робіт) за поточний місяць, який сторона 2 повинна повернути підписаним до 5-го числа місяця, наступного за звітним (п. 3.2.).
Відповідно до п. 3.4. розмір вартості експлуатаційних послуг:
- підлягає щорічній індексації з урахуванням офіційно встановленого індексу інфляції, тобто щорічно, з 01 по 31 січня кожного календарного року, що слідують за роком, в якому укладений цей договір, до розміру вартості експлуатаційних послуг застосовується офіційний щорічний індекс інфляції за попередній рік;
- може бути змінений стороною 1 у разі набрання чинності змін до законодавства України, що впливають на вартість експлуатаційних послуг (розмір податків, мінімальної заробітної плати, вартість енергоресурсів тощо).
Зазначена в цьому пункті зміна розміру вартості експлуатаційних послуг не потребує окремого укладання сторонами додаткових угод до цього договору, а доводиться стороною 1 до відома сторони 2 відповідним листом або інформаційним повідомленням в рахунках.
Зміни тарифів комунальних послуг, що надаються не стороною 1, а постачальниками таких послуг, а також тарифів комунальних послуг, які надаються стороною 1 (опалення, кондиціонування) та прямо пов`язані з тарифами комунальних послуг інших постачальників (електро- та газопостачання), застосовуються без укладення додаткових угод до цього договору і доводяться стороною 1 до відома сторони 2 у відповідних рахунках (п. 3.5.). Згідно п. 3.6. договору датою виконання зобов`язань по сплаті всіх платежів за цим договором є дата зарахування повної суми платежу на поточний рахунок сторони 1.
Валютою цього договору є виключно гривня України, тому всі розрахунки між сторонами цього договору будуть проводитись у гривні України шляхом безготівкового банківського переказу відповідного розміру грошових коштів на банківський рахунок сторони 1, який вказаний в цьому договорі (п. 3.8.). Відповідно до п.7.1. договір вступає в силу з дати його підписання і діє до 31.01.21р. (т.1, а.с.50-51) Додатком №1 до цього договору є план розміщення приміщення, із змісту якого вбачається, що площа приміщень, що належить ТОВ «Абсолют Фінанс», складає 80 кв.м. (т.1, а.с.52).
У додатку № 2 від 01.02.20р. до договору сторони узгодили перелік експлуатаційних послуг, їх вартість, порядок розрахунку вартості експлуатаційних витрат за 1 кв. м. в сумі 66,00 грн., порядок сплати вказаних послуг споживачем. Також у вказаному додатку сторонами узгоджено вартість відшкодування та порядок розрахунку витрат по оплаті комунальних послуг, а саме: холодна вода і спальне використання водопровідних і каналізаційних мереж - 18,456 грн/м3 з ПДВ та/або 70,13 грн/чол з ПДВ(на 01.12.19р.); опалення; кондиціонування; електроенергія (т.1, а.с.53-55).
Додатковою угодою №1 від 01.12.20р. сторони продовжили строк дії цього договору до 31.01.22 р. (т.1, а.с.60).
Після закінчення строку дії вищенаведеного договору позивач неодноразово звертався до відповідача з пропозиціями про продовження строку дії договору. направляючи проекти відповідних додаткових угод. Але відповідач відмовлявся документально оформити ці правовідносини між сторонами, проте, продовжував споживати надані позивачем послуги та здійснювати їх часткову оплату в період з лютого по грудень 2023р.
Позивачем у період з лютого по грудень 2023р. надано відповідачеві експлуатаційні послуги та здійснено інші витрати на загальну суму 84 926,27грн., що підтверджується відповідними актами виконаних робіт /наданих послуг (т.1, а.с. 83-93).
Вказані акти разом з рахунками-фактурами надсилалися позивачем засобами поштового зв`язку на адресу відповідача (т.1, а.с.65-71), але відповідачем не підписувалися та не оплачувалися. При цьому відповідачем мотивована відмова від підписання цих актів на адресу позивача не надходила, отже відповідні послуги були спожиті відповідачем.
Згудно ст. 526 ЦК України зобов`язання повинні виконуватися належним чином, відповідно до умов договору та вимог Цивільного кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту, або інших вимог, що звичайно ставляться.
Одностороння відмова від зобов`язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом (ст. 525 ЦК України).
Згідно ст. 2 ЗУ «Про житлово-комунальні послуги» предметом регулювання цього Закону є відносини, що виникають у процесі надання споживачам послуг з управління багатоквартирним будинком, постачання теплової енергії, постачання гарячої води, централізованого водопостачання, централізованого водовідведення та поводження з побутовими відходами, а також відносини, що виникають у процесі надання послуг з постачання та розподілу електричної енергії і природного газу споживачам у житлових, садибних, садових, дачних будинках.
Також, відповідно до п. 1,5 ч. 2 ст. 7 цього Закону споживач зобов`язаний укласти договір про надання житлово-комунальних послуг у порядку і випадках, визначених законом та оплачувати надані житлово-комунальні послуги за цінами/тарифами, встановленими відповідно до законодавства, у строки, встановлені відповідними договорами.
Як передбачено ч. 1 ст. 9 «Про житлово-комунальні послуги» споживач здійснює оплату за спожиті житлово-комунальні послуги щомісяця, якщо інший порядок та строки не визначені відповідним договором. Споживач не звільняється від оплати житлово-комунальних послуг, отриманих ним до укладення відповідного договору.
Відповідно до ч. 1 ст. 10 ЗУ «Про житлово-комунальні послуги» ціни (тарифи) на житлово-комунальні послуги встановлюються за домовленістю сторін, крім випадків, коли відповідно до закону ціни (тарифи) є регульованими. У такому разі ціни (тарифи) встановлюються уповноваженими законом державними органами або органами місцевого самоврядування відповідно до закону.
Згідно зі ст. 27 ЗУ «Про житлово-комунальні послуги» у разі ненадання, надання не в повному обсязі або неналежної якості комунальних послуг споживач має право викликати виконавця комунальних послуг (його представника) для перевірки кількості та/або якості наданих послуг. За результатами перевірки якості надання комунальних послуг або якості послуг з управління багатоквартирним будинком складається акт-претензія, який підписується споживачем та виконавцем комунальної послуги або управителем (щодо послуги з управління багатоквартирним будинком). Виконавець комунальної послуги або управитель (щодо послуги з управління багатоквартирним будинком) зобов`язаний прибути на виклик споживача у строки, визначені в договорі про надання послуги, але не пізніше ніж протягом однієї доби з моменту отримання повідомлення споживача. Акт-претензія складається виконавцем комунальної послуги або управителем (щодо послуги з управління багатоквартирним будинком) та споживачем і повинен містити інформацію про те, в чому полягало ненадання, надання не в повному обсязі або неналежної якості комунальної послуги або послуги з управління багатоквартирним будинком, дату (строк) її ненадання, надання не в повному обсязі або неналежної якості, а також іншу інформацію, що характеризує ненадання послуг, надання їх не в повному обсязі або неналежної якості. У разі неприбуття виконавця комунальної послуги або управителя (щодо послуги з управління багатоквартирним будинком) в установлений строк або необґрунтованої відмови підписати акт-претензію такий акт підписується споживачем, а також не менш як двома споживачами відповідної послуги, які проживають (розташовані) в сусідніх будівлях (у приміщеннях - якщо послуга надається у багатоквартирному будинку), і надсилається виконавцю комунальної послуги або управителю (щодо послуги з управління багатоквартирним будинком) рекомендованим листом. Виконавець комунальної послуги або управитель (щодо послуги з управління багатоквартирним будинком) протягом п`яти робочих днів вирішує питання щодо задоволення вимог, викладених в акті-претензії, або видає (надсилає) споживачу обґрунтовану письмову відмову в задоволенні його претензії. У разі ненадання виконавцем (управителем) відповіді в установлений строк претензії споживача вважаються визнаними таким виконавцем (управителем).
Суд бере до уваги, що доказів складання актів-претензій щодо ненадання у період з лютого по грудень 2023р., надання її не в повному обсязі або надання послуги неналежної якості; відповідачем в порядку, визначеному ст. 27 ЗУ «Про житлово-комунальні послуги», не надано. Факт надання послуг у вищезазначеному обсязі та за ціною, вказаною в цих актах, відповідачем не надано.
З огляду на викладене, вимоги позивача щодо стягнення заборгованості за фактично надані послуги є обґрунтованими, а тому позовні вимоги підлягають задоволенню. Розподіл судового збору здійснюється судом відповідно до статті 129 Господарського процесуального кодексу України.
На підставі вищевикладеного, керуючись ст. ст. 73-79, 86, 91, 129, 233, 236-238, 240, 241 ГПК України, господарський суд, -
ВИРІШИВ:
1.Позовні вимоги задовольнити.
2.Стягнути з відповідача - Товариства з обмеженою відповідальністю «Абсолют Фінанс» (49038, м. Дніпро, вул. Вокзальна, 5; код ЄДРПОУ 39027213) на користь позивача - Товариства з обмеженою відповідальністю «Акта-Сервіс» (49083, м. Дніпро, вул. Собінова, 1; код ЄДРПОУ 34499579): 84 926,27грн. заборгованості та 3 028,00грн. - витрат по сплаті судового збору. Видати відповідний наказ після набрання рішенням чинності.
Відповідно до ч. 4 ст. 240 Господарського процесуального кодексу України рішення складено та підписано без його проголошення 11.07.24р.
Відповідно до вимог ст. 241 ГПК України рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Згідно до вимог ст. 256 ГПК України апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частину рішення суду, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Відповідно до вимог ст. 257 ГПК України апеляційна скарга подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції.
Суддя Васильєв О.Ю.
Суд | Господарський суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 11.07.2024 |
Оприлюднено | 15.07.2024 |
Номер документу | 120320434 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема, договорів Невиконання або неналежне виконання зобов’язань надання послуг |
Господарське
Центральний апеляційний господарський суд
Верхогляд Тетяна Анатоліївна
Господарське
Центральний апеляційний господарський суд
Верхогляд Тетяна Анатоліївна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Васильєв Олег Юрійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні