ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
з питань закриття провадження у справі
11 липня 2024 рокусправа № 380/8698/24
Львівський окружний адміністративний суд в складі головуючої судді Морської Галини Михайлівни розглянувши у письмовому провадженні в м. Львові Заяву про закриття провадження у справі за позовом Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Хмільний дім" в особі Голови ліквідаційної комісій ТОВ "Хмільний дім" Фірко Тараса Івановича про стягнення заборгованості,-
в с т а н о в и в :
Головне управління Пенсійного фонду України у Львівській області (далі - позивач) звернулося до суду з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Хмільний дім" в особі Голови ліквідаційної комісій ТОВ "Хмільний дім" Фірко Тараса Івановича (далі -відповідач), в якому просить стягнути на користь Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області з Товариства з обмеженою відповідальністю "Хмільний дім" капіталізовані платежі в розмірі 874407,76 грн.
Ухвалою від 26.04.2024 відкрито провадження у справі, визначено розгляд справи здійснювати в порядку спрощеного позовного провадження без виклику сторін (у письмовому провадженні).
04.07.2024 від представника Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області надійшла заява, у якій просить постановити ухвалу про закриття провадження у справі у зв`язку з примиренням сторін та вирішити питання про повернення Головному управлінню Пенсійного фонду України у Львівській області судовий збір, сплачений при поданні позовної заяви.
Відповідно до ст. 119 КАС України суд має встановлювати розумні строки для вчинення процесуальних дій. Строк є розумним, якщо він передбачає час, достатній, з урахуванням обставин справи, для вчинення процесуальної дії, та відповідає завданню адміністративного судочинства.
Згідно із п. 10 ч. 1 ст. 4 КАС України письмове провадження - розгляд і вирішення адміністративної справи або окремого процесуального питання в суді першої, апеляційної чи касаційної інстанції без повідомлення та (або) виклику учасників справи та проведення судового засідання на підставі матеріалів справи у випадках, встановлених цим Кодексом.
З врахуванням наведених правових норм, суд вважає за можливе провести розгляд окремого процесуального питання, заяви представника позивача про закриття провадження у справі, в порядку письмового провадження.
Вирішуючи вказану заяву позивача, суд виходить з такого.
Судом встановлено, що предметом позову у даній справі є стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю "Хмільний дім" в особі Голови ліквідаційної комісій ТОВ "Хмільний дім" ОСОБА_1 капіталізованих платежів у розмірі 874407,76 грн.
Згідно наданої позивачем виписки по рахунку ТОВ "Хмільний дім" було сплачено заборгованість зі сплати капіталізованих платежів в сумі 874407,76 грн. Позивач зазначає, що заборгованість Товариства з обмеженою відповідальністю "Хмільний дім" сплачена в повному обсязі.
Відповідно до частини першої статті 238 КАС України суд закриває провадження у справі:
1) якщо справу не належить розглядати за правилами адміністративного судочинства;
2) якщо позивач відмовився від позову і відмову прийнято судом;
3) якщо сторони досягли примирення;
4) якщо є такі, що набрали законної сили, постанова чи ухвала суду про закриття провадження у справі між тими самими сторонами, про той самий предмет і з тих самих підстав;
5) у разі смерті або оголошення в установленому законом порядку померлою фізичної особи або припинення юридичної особи, за винятком суб`єкта владних повноважень, які були однією із сторін у справі, якщо спірні правовідносини не допускають правонаступництва;
6) щодо оскарження нормативно-правових актів суб`єктів владних повноважень чи окремих їх положень, якщо оскаржуваний нормативно-правовий акт або відповідні його положення визнано протиправними і нечинними рішенням суду, яке набрало законної сили;
7) щодо оскарження індивідуальних актів та дій суб`єкта владних повноважень, якщо оскаржувані акти та дії суб`єкта владних повноважень було змінено або скасовано рішенням суду, яке набрало законної сили;
8) щодо оскарження рішень, дій або бездіяльності суб`єкта владних повноважень, якщо оскаржувані порушення були виправлені суб`єктом владних повноважень і при цьому відсутні підстави вважати, що повне відновлення законних прав та інтересів позивача неможливе без визнання рішень, дій або бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправними після такого виправлення.
Зі змісту поданої позивачем заяви про закриття провадження у справі слідує, що Головне управління Пенсійного фонду України у Львівській області стверджує, що відповідачем сплачена сума боргу, що є предметом даного позову в повному обсязі, і така сплата заборгованості відбулася після відкриття провадження у справі.
Поряд з цим позивач просить закрити провадження у справі у зв`язку з примиренням сторін. Проте, сторони по справі не надали до суду спільної заяви про примирення, як передбачено положеннями ст.190 КАС України.
Звертаючись до суду із заявою про закриття провадження у справі позивач визнав, що відповідачем самостійно в повному обсязі сплачено суму боргу, яка була предметом стягнення у цій справі, а тому фактично відмовився від позову.
Згідно із пунктом третім частини третьої статті 44 КАС України учасники справи мають право подавати заяви та клопотання.
Відповідно до частини першої статті 47 КАС України крім прав та обов`язків, визначених у статті 44 цього Кодексу, позивач має право на будь-якій стадії судового процесу відмовитися від позову.
Згідно із частинами першою, третьою, п`ятою статті 189 КАС України позивач може відмовитися від позову, а відповідач - визнати позов на будь-якій стадії провадження у справі, зазначивши про це в заяві по суті справи або в окремій письмовій заяві.
Про прийняття відмови від позову суд постановляє ухвалу, якою закриває провадження у справі. У разі часткової відмови позивача від позову суд постановляє ухвалу, якою закриває провадження у справі щодо частини позовних вимог.
Суд не приймає відмови від позову, визнання позову і продовжує розгляд адміністративної справи, якщо ці дії позивача або відповідача суперечать закону чи порушують чиї-небудь права, свободи або інтереси.
Зважаючи на те, що від позивача надійшла заява про закриття провадження у справі фактично у зв`язку з відмовою від позову, і така відмова не суперечить закону та не порушує чиї-небудь права, свободи або інтереси, враховуючи, що капіталізованих платежів, яка є предметом стягнення у цій справі, сплачена відповідачем, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення заяви позивача та закриття провадження у цій справі на підставі пункту другого частини першої статті 238 КАС України.
Відповідно до частини другої статті 238 КАС України про закриття провадження у справі суд постановляє ухвалу, а також вирішує питання про розподіл між сторонами судових витрат, повернення судового збору з бюджету.
Стосовно розподілу судових витрат суд вважає за необхідне відмітити наступне.
Позивач посилаючись на ч.3 ст.7 ЗУ "Про судовий збір" просить вирішити питання про повернення судового збору.
Положеннями ч.3 ст.7 ЗУ "Про судовий збір" встановлено, що у разі укладення мирової угоди до прийняття рішення у справі судом першої інстанції, відмови позивача від позову, визнання позову відповідачем до початку розгляду справи по суті суд у відповідній ухвалі чи рішенні у порядку, встановленому законом, вирішує питання про повернення позивачу з державного бюджету 50 відсотків судового збору, сплаченого при поданні позову, а в разі якщо домовленості про укладення мирової угоди, відмову позивача від позову або визнання позову відповідачем досягнуто сторонами за результатами проведення медіації - 60 відсотків судового збору, сплаченого при поданні позову.
Отже, визначальною умовою для повернення позивачу 50 та 60 відсотків сплаченого судового збору є подання заяви, зокрема про відмову від позову, до початку розгляду справи по суті.
Суд зауважує, що ухвалою від 26.04.2024 було відкрито спрощене провадження у справі.
Відповідно до положень ст.262 КАС України розгляд справи по суті за правилами спрощеного позовного провадження починається з відкриття першого судового засідання. Якщо судове засідання не проводиться, розгляд справи по суті розпочинається через тридцять днів, а у випадках, визначених статтею 263 цього Кодексу, - через п`ятнадцять днів з дня відкриття провадження у справі.
З урахуванням того, що заява про закриття провадження у справі подана 04.07.2024, тобто поза межами початку розгляду справи по суті, відсутні підстави для повернення позивачу судового збору.
З урахуванням наведених обставин клопотання Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області в частині повернення судового збору не підлягає задоволенню.
Керуючись ст.ст. 140, 238, 241, 248 КАС України, суд, -
у х в а л и в :
Заяву про закриття провадження задовольнити.
Провадження у справі за позовом Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Хмільний дім" в особі Голови ліквідаційної комісій ТОВ "Хмільний дім" ОСОБА_1 про стягнення заборгованості закрити.
В задоволенні клопотання про повернення судового збору відмовити.
Роз`яснити позивачу, що повторне звернення тієї самої особи до адміністративного суду з адміністративним позовом з тих самих предмета і підстав та до того самого відповідача, як той, щодо якого постановлено ухвалу про закриття провадження у справі, не допускається.
Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подання апеляційної скарги безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду в 15-денний строк з дня складання повного судового рішення.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини ухвали суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження апеляційна скарга подається протягом 15 днів з дня складання повного судового рішення
СуддяМорська Галина Михайлівна
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.07.2024 |
Оприлюднено | 15.07.2024 |
Номер документу | 120324484 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо управління, нагляду, контролю та інших владних управлінських функцій (призначення, перерахунку та здійснення страхових виплат) у сфері відповідних видів загальнообов’язкового державного соціального страхування, з них загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, з них |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Онишкевич Тарас Володимирович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Онишкевич Тарас Володимирович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Онишкевич Тарас Володимирович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Онишкевич Тарас Володимирович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Онишкевич Тарас Володимирович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Морська Галина Михайлівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Морська Галина Михайлівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні