ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
11 липня 2024 рокусправа № 380/29258/23
Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючого - судді Карп`як О.О., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження справу за позовом Товариства з додатковою відповідальністю "Червоноградське автотранспортне підприємство-14628" до Виконавчого комітету Червоноградської міської ради Львівської області, Товариства з обмеженою відповідальністю"Авто-Лайн" про визнання протиправними і скасування рішень, визнання недійсними договорів, -
в с т а н о в и в :
Товариство з додатковою відповідальністю «Червоноградське АТП 14628» (вул. Св. Володимира, 113, м. Червоноград, Львівська область, 80100; код ЄДРПОУ 03114773; далі - Позивач) звернулося до суду з позовом до Виконавчого комітету Червоноградської міської ради (пр.-т Шевченка, 19, м. Червоноград, Львівська область, 80100; код ЄДРПОУ 04055920; далі Відповідач 1), ТОВ «Авто Лайн» (вул. Чайковського 3, м. Сокаль, Львівська область, 80000; код ЄДРПОУ 32475011; далі Відповідач 2) в якому (згідно заяви про зменшення позовних вимог) просить суд:
Визнати протиправним та скасувати рішення виконавчого комітету Червоноградської міської ради № 174 від 31.10.2023 року «Про розгляд протоколу засідання конкурсного комітету» в частині результату конкурсу з визначення автомобільного перевізника на право перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування на об`єкті конкурсу № 2 маршруті загального користування № 3 (Автовокзал - Застава).
Визнати протиправним та скасувати протокольне рішення засідання конкурсного комітету з повторного розгляду конкурсних пропозицій та прийняття рішення про результати конкурсу на міських та приміських маршрутах загального користування від 07.11.2023 року в частині результату конкурсу з визначення автомобільного перевізника на право перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування на обєкті конкурсу № 2 маршруті загального користування № 3 (Автовокзал - Застава).
Визнати протиправним та скасувати рішення виконавчого комітету Червоноградської міської ради № 196 від 28.11.2023 року «Про результати конкурсу з визначення автомобільного перевізника на право перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування №2, №2,№ 4, №4а, №7 та № 277 оголошеного в газеті «Новини Прибужжя» від 31.08.2023 року № 35».» в частині визначення автомобільного перевізника ТзОВ «Авто-Лайн» переможцем конкурсу на об`єкті конкурсу № 2 маршруті загального користування № 3 (Автовокзал - Застава),
Визнати недійсним договір про організацію перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування укладений між ТОВ «Авто-Лайн» та виконавчим комітетом ЧМР від 29.11.2023 року за № 2/23 на об`єкті конкурсу № 2 маршрут № 3 «Автовокзал - Застава».
За результатами автоматизованого розподілу судової справи між суддями визначено головуючого суддю Карп`як О.О.
Обґрунтовуючи позовні вимоги представник позивача зазначив, що рішення конкурсного комітету в частині визначення переможцем конкурсу на об`єкті №2 маршрут № 3 (Автовокзал- Застава) перевізника «Авто Лайн» та пункт 1.2. рішення виконавчого комітету Червоноградської міської ради від 28.11.2023 року № 196, яким визначено переможцем конкурсу автомобільного перевізника ТзОВ «Авто Лайн» на об`єкті №2 маршрут № 3 (Автовокзал- Застава) є незаконним та підлягають скасуванню. Зазначає, що п. 53 Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування. затв. Постановою Кабінету Міністрів України від 3 грудня 2008 р. № 1081, 12.10.2023 року конкурсний комітет з розгляду конкурсних пропозицій та прийняття рішення про результати конкурсу на міських та приміських автобусних маршрутах загального користування по об`єкту конкурсу № 2 на маршруті № 3 (Автовокзал - Застава), зарахував 10 балів ТзДВ «ЧАТП 14628» як перевізнику претенденту який з 2018 року здійснював перевезення на маршруті № 3 (Автовокзал - Застава) на підставі договору про організацію перевезень пасажирів на автобусному маршруті загального користування № 6/18 від 29.10.2018 року, що фактично і призвело до того, що ТзДВ «ЧАТП набрало 25 балів, а ТОВ «Авто-Лайн» було нараховано 19 балів. Представник позивача також зазначає, що організатор конкурсу не мав права приймати рішення про повторний розгляд конкурсних пропозицій перевізників претендентів, так як таке право не передбачене Порядком проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування. Крім того, вказують, що Організатором конкурсу відповідачем у справі було порушено п. 49 Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 3 грудня 2008 р. № 1081, а саме розгляд даного питання в 10-ий термін із часу дати надходження протоколу конкурсного комітету, та таке рішення двічі розглядав конкурсний комітет, що не передбачено вищезазначеним Порядком. Просить задовольнити позовні вимоги повністю.
Відповідач 1 позов не визнав, подав до суду відзив на позовну заяву, в якому просив суд відмовити у задоволенні позову з тих підстав, що у спірних правовідносинах діяв у межах і спосіб наданих повноважень. Звертають увагу нате, що відповідно до п.53 Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затвердженого постановою КМУ від 03.12.2008 №1081 (редакція від 17.03.2018) у разі письмової відмови перевізника претендента, який став переможцем конкурсу з перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах, від укладення з організатором перевезень договору такий договір укладається з перевізником-претендентом, який зайняв друге місце. Виходячи з того, що переможець конкурсу ТзОВ «Авто-Лайн» відмовився від укладання договору на даному маршруті (об`єкті конкурсу) на виконання рішення виконавчого комітету від 25.10.2018 №195 з автомобільним перевізником ТзДВ «Червоноградське АТП-14628» укладено Договір про організацію перевезень пасажирів на автобусному маршруті загального користування №3 (Автовокзал Застава), строком на 5 років з урахуванням зайняття другого місця. Згідно Додатоку 5 (перелік показників нарахування балів за системою оцінки пропозицій автомобільних перевізників-претендентів) до Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 3 січня 2023 р. № 27) за роботу перевізника-претендента на визначеному організатором перевезень об`єкті конкурсу протягом усього строку дії попереднього договору як переможця попереднього конкурсу - нараховується 10 балів. Враховуючи вище наведене учаснику конкурсу, перевізнику-претенденту ТзДВ «Червоноградське АТП-14628» на об`єкті конкурсу №2 маршруті №3 (Автовокзал-Застава) не нараховано 10 балів за роботу на об`єкті конкурсу протягом усього строку дії попереднього договору, оскільки його не визначено переможцем конкурсу. Щодо недотримання строків, встановлених п. 49 Порядку № 1081, представник відповідача 1 зазначає, що відповідно до згаданого пункту рішення про результати конкурсу оформляється протоколом, який підписується головуючим, секретарем та присутніми членами конкурсного комітету і подається організатору перевезень протягом п`яти робочих днів. Організатор перевезень протягом десяти робочих днів від дати надходження протоколу конкурсного комітету опрацьовує матеріали проведеного конкурсу з перевезення пасажирів та у разі відсутності зауважень до порядку проведення конкурсу приймає рішення окремо за кожним об`єктом щодо переможця чи переможців конкурсу, а також того, хто зайняв друге місце у разі проведення конкурсу з перевезення пасажирів на внутрішньообласних маршрутах та маршрутах в межах території однієї територіальної громади. Оскільки засідання конкурсного комітету щодо повторного розгляду конкурсних пропозицій відбулося 07.11.2023, а оскаржуване рішення виконавчого комітету № 196 було прийняте 28.11.2023, виконавчий комітет як організатор конкурсу діяв у межах строків, визначених п. 49 Порядку № 1081.
Представник відповідача 2 позов не визнав, подав до суду відзив на позовну заяву та зазначив, що у позові ТзДВ «Червоноградське АТП 14628», який не є суб`єктом владних повноважень, зазначено відповідачами: Виконавчий комітет Червоноградської міської ради Львівської області та ТзОВ «Авто-Лайн». Оскільки ТзОВ «Авто-Лайн» не має статусу суб`єкта владних повноважень, не здійснює владні управлінські функції, спір між позивачем ТзДВ «Червоноградське АТП 14628» та відповідачем ТзОВ «Авто-Лайн» не є публічно-правовим, тому його не належить розглядати в порядку адміністративного судочинства. Належним є відповідач, який є суб`єктом порушеного, оспорюваного чи невизнаного матеріального правовідношення. Належність відповідача визначається, перш за все, за нормами матеріального права. Відтак, неналежним відповідачем є особа, яка не повинна і не може відповідати за пред`явленим позовом. У разі якщо за змістом норми матеріального права, яка підлягає застосуванню за вимогою позивача, учасником спірних відносин та зобов`язаною особою є інша, ніж особа, до якої пред`явлено позов, підстави для задоволення позову відсутні. Також вказують, що до спірних правовідносин правомірно застосовано положення абзацу третього пункту 53 Порядку № 1081 у редакції, станом на 17.03.2018, та Конкурсним комітетом дотримано вимоги Порядку № 1081 в частині нарахування балів та обґрунтовано не нараховано ТзДВ «Червоноградське АТП-14628» 10 балів за роботу на об`єкті конкурсу протягом усього строку дії попереднього договору, оскільки учасник конкурсу, перевізникпретендент ТзДВ «Червоноградське АТП-14628» не оголошувався переможцем попереднього конкурсу на об`єкті конкурсу № 2 автобусному маршруті загального користування № 3 (Автовокзал-Застава).
Відповідно до пункту 3 частини 3 статті 246 КАС України суд зазначає, що ухвалою суду від 18.12.2023 року, вказану позовну заяву залишено без руху, а особі, що звернулась, надано строк для усунення недоліків. Вимоги ухвали судді від 18.12.2023 року позивачем виконано повністю.
Ухвалою суду від 02.01.2024 року відкрито спрощене позовне провадження в адміністративній справі без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.
Ухвалою суду від 13.02.2024 року прийнято до розгляду заяву Товариства з додатковою відповідальністю "Червоноградське автотранспортне підприємство-14628" про зменшення позовних вимог у справі № 380/29258/23.
Суд встановив наступні фактичні обставини справи та відповідні їм правовідносини:
Рішенням виконавчого комітету Червоноградської міської ради від 22.08.2023 року № 130 «Про оголошення конкурсу з визначення автомобільних перевізників на прав перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування за маршрутами № 2, № 3, № 4, № 4а, №7 та № 277» оголошено проведення конкурсу 12.10.2023 року.
12.10.2023 року конкурсним комітетом з розгляду конкурсних пропозицій та прийняття рішення про результати конкурсу на міських та приміських автобусних маршрутах загального користування переможцем об`єкта конкурсу №2 на маршруті № 3 (Автовокзал - Застава) визначено переможцем конкурсу перевізника претендента ТзДВ «Червоноградське АТП 14628» на інших об`єктах конкурсу переможцем конкурсу визначено ТОВ «Авто-Лайн».
Участь у конкурсі брало два перевізники ТзДВ «Червоноградське АТП 14628» та ТОВ «Авто - Лайн».
Представник відповідача 1 у відзиві зазначає, що 23.10.2023 до виконавчого комітету Червоноградської міської ради надійшов лист від 23.10.2023 №146 ТзОВ «Авто-Лайн», у якому останнє зазначає зауваження, в тому числі щодо підрахунку балів, щодо проведення конкурсу:
- ТзОВ «Авто-Лайн» не нараховано 5 балів за критерієм «Наявність у перевізникапретендента у власності, співвласності (або таких, що використовуються ними на правах фінансового лізингу) низькопідлогових автобусів (бали нараховуються виключно у разі проведення конкурсу на міських та приміських маршрутах окремо за кожен автобус, який пропонується до використання на об`єкті конкурсу, в межах загальної кількості, встановленої організатором перевезень, з урахуванням кількості резервних транспортних засобів)» (п.7 Додатку 5 до Порядку № 1081), оскільки подано для участі автобус ВС 3120 НМ MAN NL 202 1997 року випуску;
- ТзДВ «Червоноградське АТП 14628» неправомірно нараховано 10 балів за критерієм «Робота перевізника-претендента на визначеному організатором перевезень об`єкті конкурсу протягом усього строку дії попереднього дозволу (договору) як переможця попереднього конкурсу» (п.1 Порядку № 1081) на об`єкті конкурсу № 2 (маршрут № 3), оскільки переможцем попереднього конкурсу було ТзОВ «Авто-Лайн», а ТзДВ «Червоноградське АТП 14628» зайняло друге місце;
- конкурсний комітет не визначив переможця на об`єкті конкурсу № 3 (маршрут № 4, 4а) та об`єкті конкурсу № 4 (маршрут № 7) усупереч вимогам п. 13 Порядку № 1081: якщо перевізником-претендентом на один чи кілька об`єктів конкурсу є тільки один автомобільний перевізник, він визнається переможцем у разі його відповідності вимогам статей 45 і 46 Закону України Про автомобільний транспорт, оскільки конкурсний комітет допустив ТзОВ «Авто-Лайн» до участі в конкурсі за вказаними об`єктами конкурсу.
Рішенням виконавчого комітету Червоноградської міської ради від 31.10.2023 року № 174 «Про розгляд протоколу засідання конкурсного комітету» скасовано рішення конкурсного комітету в частині голосування за пропозицію визначення переможців конкурсу, відповідно до системи оцінки пропозицій автомобільних перевізників претендентів, по об`єктах конкурсу № 1-5, у зв`язку із порушенням пунктів: 27 та 42 Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затв. Постановою КМУ від 03.12.2008 року № 1081. Вирішено конкурсному комітету з визначення автомобільних перевізників на прав перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування повторно розглянути конкурсні пропозиції перевізників претендентів учасників конкурсу.
Рішенням виконавчого комітету Червоноградської міської ради від 31.10.2023 року № 173, змінено склад конкурсному комітету з визначення автомобільних перевізників на прав перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування, виведено із складу конкурсного комітету голову Коваля В.С.,секретаря Костенко Н.В., члена ОСОБА_1 , введено голову ОСОБА_2 , секретаря Лемеху В.Р., членів ОСОБА_3 , ОСОБА_4
07.11.2023 року було повторно проведено засідання конкурсного комітету з розгляду конкурсних пропозицій та прийняття рішення про результати конкурсу на міських та приміських автобусних маршрутах загального користування переможцем об`єкта конкурсу № 2 на маршруті № 3 (Автовокзал - Застава) де вже визначено переможцем конкурсу перевізника претендента ТОВ «Авто Лайн».
Згідно Протоколу від 07.11.2023 року по об`єкту конкурсу № 2 на маршруті № 3 (Автовокзал - Застава) претенденту переможцю ТОВ «Авто Лайн» нараховано 24 бали, претенденту ТзДВ «ЧАТП 14628» нараховано 15 балів. На інших об`єктах конкурсу переможцем визначено ТОВ «Авто- Лайн».
Під час повторного розгляду конкурсних пропозицій переможцем конкурсу на об`єкті конкурсу № 2 маршрут № 3, вже визначено ТОВ «Авто - Лайн».
ТзДВ «Червоноградське АТП 14628» подало 17.11.2023 року скаргу на рішення конкурсного комітету.
Рішенням виконавчого комітету Червоноградської міської ради від 21.11.2023 року № 15 оформлено протоколом засідання, рішення конкурсного комітету в частині голосування за пропозицію визначення переможців конкурсу, відповідно до системи оцінки пропозицій автомобільних перевізників претендентів, по об`єктах конкурсу № 1-5, затверджено не було виконавчий комітет не проголосував та не затвердив рішення конкурсного комітету в частині голосування за пропозицію визначення переможців конкурсу від 07.11.2023 року.
28.11.2023 року Виконавчим комітетом Червоноградської міської ради було прийнято рішення № 196, «Про результати конкурсу з визначення автомобільних перевізників на право перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування №2, №3, № 4, ; 4а, № 7 та 277 оголошеного в газеті «Новини Прибужжя» від 31.08.2023 року № 35», яким було вирішено зокрема: визнати автомобільного перевізника ТзОВ «Авто Лайн» переможцем конкурсу на об`єкті конкурсу № 2 маршрут № 3 «Автовокзал-Застава».
Вирішено укласти Договори про організацію перевезень пасажирів на автобусному маршруті загального користування по об`єктах конкурсу № 1-4 з переможцем конкурсу ТОВ «Авто-Лайн», строком на 5-ть років.
30.11.2023 року було укладено Договір про організацію перевезень пасажирів на автобусному маршруті загального користування між ТОВ «Авто-лайн» та виконавчим комітетом Червоноградської міської ради, згідно умов якого організатор надає перевізникові право на обслуговування автобусного маршруту загального користування маршруті № 3 (Автовокзал Застава).
Оскільки представник позивача вважає, що перевізнику-претенденту Товариства з додатковою відповідальністю "Червоноградське автотранспортне підприємство-14628" невірно нараховано бали у конкурсі, внаслідок чого вказаний перевізник визнаний переможцем, а позивач тим, який посів друге місце на конкурсі. Вказане порушує його права та законні інтереси, за захистом яких він звернувся до суду.
Вирішуючи справу, суд керується таким.
Завданням адміністративного судочинства відповідно до ч. 1 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України) є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади, їх посадові особи повинні діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Засади організації та діяльності автомобільного транспорту врегульовані Законом України «Про автомобільний транспорт» 05.04.2001 за №2344-III (далі Закон №2344-ІІІ).
Вирішуючи справу, суд керується таким.
Завданням адміністративного судочинства відповідно до ч. 1 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України) є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади, їх посадові особи повинні діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Засади організації та діяльності автомобільного транспорту врегульовані Законом України «Про автомобільний транспорт» 05.04.2001 за №2344-III (далі Закон №2344-ІІІ).
Відповідно до ст. 1 Закону №2344-ІІІ автомобільний перевізник - фізична або юридична особа, яка здійснює на комерційній основі чи за власний кошт перевезення пасажирів чи (та) вантажів транспортними засобами.
Згідно з приписами ст. 34 Закону №2344-ІІІ автомобільний перевізник повинен: виконувати вимоги цього Закону та інших законодавчих і нормативно-правових актів України у сфері перевезення пасажирів та/чи вантажів; утримувати транспортні засоби в належному технічному і санітарному стані та забезпечувати їх зберігання відповідно до вимог статті 21 цього Закону; забезпечувати контроль технічного і санітарного стану транспортних засобів перед виїздом на маршрут; забезпечувати проведення медичного контролю стану здоров`я водіїв; організувати проведення періодичного навчання водіїв методам надання домедичної допомоги потерпілим від дорожньо-транспортних пригод; забезпечувати умови праці та відпочинку водіїв згідно з вимогами законодавства; забезпечувати проведення стажування та інструктажу водіїв у порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері транспорту; забезпечувати безпеку дорожнього руху; забезпечувати водіїв відповідною документацією на перевезення пасажирів.
Автомобільні перевізники з кількістю транспортних засобів десять і більше зобов`язані організовувати підвищення кваліфікації керівників і спеціалістів автомобільного транспорту, діяльність яких пов`язана з наданням послуг автомобільного транспорту, у термін один раз на п`ять років, а з питань безпеки перевезень, охорони праці та пожежної безпеки - у термін один раз на три роки в порядку, який визначає центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері транспорту.
За ч. 1 ст. 43 Закону №2344-ІІІ визначення автомобільного перевізника на автобусному маршруті загального користування здійснюється виключно на конкурсних засадах. Об`єктом конкурсу можуть бути: маршрут (кілька маршрутів), оборотний рейс (кілька оборотних рейсів). На конкурс виносяться маршрути із затвердженими паспортами. Визначення кандидатури автомобільного перевізника для роботи на міжнародному автобусному маршруті загального користування здійснюється на конкурсних засадах у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Статтею 44 Закону №2344-ІІІ встановлено, що організація проведення конкурсу та визначення умов перевезень покладаються на органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування. До обов`язкових умов конкурсу на перевезення пасажирів належать: визначена органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування обґрунтована структура парку автобусів, що працюватимуть на маршруті загального користування, за пасажиромісткістю, класом, технічними та екологічними показниками; державні соціальні нормативи у сфері транспортного обслуговування населення.
Згідно з ст. 45 Закону №2344-ІІІ у конкурсі на визначення автомобільного перевізника на автобусному маршруті загального користування можуть брати участь автомобільні перевізники, які мають ліцензію на той вид послуг, що виносять на конкурс, на законних підставах використовують у достатній кількості сертифіковані автобуси відповідного класу, відповідають вимогам, викладеним у статті 34 цього Закону. До участі в конкурсі не допускаються автомобільні перевізники, які: визнані банкрутами або щодо яких порушено справу про банкрутство чи ліквідацію як суб`єкта господарювання; подали до участі в конкурсі документи, що містять недостовірну інформацію; не відповідають вимогам статті 34 цього Закону; передбачають використовувати на маршрутах автобуси, переобладнані з вантажних транспортних засобів.
Відповідно до ст. 46 Закону №2344-ІІІ для участі в конкурсі на перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування автомобільний перевізник подає конкурсному комітету такі документи:
-заяву претендента встановленого зразка із зазначенням автобусного маршруту загального користування, на якому має намір працювати претендент;
- відомості за підписом суб`єкта господарювання про автобуси, які будуть використовуватися на автобусному маршруті з зазначенням підстав для їх використання перевізником;
- відомості про додаткові умови обслуговування маршруту;
- документ, що підтверджує внесення плати за участь у конкурсі.
Органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування не менш як за дев`ять днів до дня проведення конкурсу забезпечують інформування відповідних підрозділів Національної поліції про перевізників-претендентів, які подали документи на конкурс.
Порядок інформування затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері транспорту, за погодженням з Міністерством внутрішніх справ України.
Під час визначення переможця конкурсу на міжміських та міжнародних автобусних маршрутах у разі рівних пропозицій претендентів перевага надається перевізникам, які представили до конкурсного комітету свідоцтво відповідності автобуса параметрам комфортності.
Фінансування проведення конкурсу здійснюється органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування за рахунок коштів, внесених претендентами як плату за участь у конкурсі, а також за рахунок власних коштів.
Якщо конкурс не відбувся або переможця не було визначено, претендентам повертають плату за участь у конкурсі, а витрати на підготовку конкурсу відносять на рахунок органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування.
Постановою Кабінету Міністрів України від 03.12.2008 за №1081 затверджено Порядок проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування (далі Порядок №1081), у редакції чинній станом на момент виникнення спірних правовідносин.
Порядок №1081 визначає процедуру підготовки та проведення конкурсу з перевезення пасажирів на міжміському і приміському автобусних маршрутах загального користування, що не виходять за межі області (внутрішньообласний маршрут), автобусному маршруті, що не виходить за межі території району (внутрішньорайонний маршрут), автобусному маршруті, що проходить у межах населеного пункту (міський маршрут), та автобусному маршруті, що проходить у межах об`єднаної територіальної громади (далі - конкурс), а також процедуру визначення автомобільного перевізника для роботи на міжміському і приміському автобусних маршрутах загального користування, що виходять за межі території області (міжобласний маршрут).
Організатором перевезень на автобусному маршруті загального користування є, зокрема, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні держадміністрації - на міжміському і приміському автобусних маршрутах, що не виходять за межі території Автономної Республіки Крим чи області (внутрішньообласний маршрут), у тому числі таких, що проходять від населених пунктів Київської області до м. Києва (п. 4 Порядку).
Відповідно до п. 8 Порядку №1081 переможця чи переможців конкурсу визначає організатор перевезень на підставі рішення конкурсного комітету окремо щодо кожного об`єкта конкурсу. У разі коли щодо одного чи кількох об`єктів конкурсу встановлено, що рішення конкурсного комітету прийнято з порушенням законодавства, організатор перевезень приймає рішення про скасування такого рішення конкурсного комітету щодо цих об`єктів та виносить його для повторного розгляду на наступному засіданні конкурсного комітету.
Згідно з п. 10 Порядку №1081 організатор перевезень затверджує умови конкурсу, в тому числі обов`язкові, відповідно до статті 44 Закону України «Про автомобільний транспорт». Крім обов`язкових організатор може затверджувати додаткові умови конкурсу (наявність у перевізника GPS-системи, встановленої на транспортних засобах, які пропонуються для роботи на автобусному маршруті, тощо). Організатор встановлює вимогу щодо забезпечення роботи на об`єкті конкурсу, який включає міські та приміські внутрішньообласні автобусні маршрути загального користування, транспортних засобів, пристосованих для перевезення осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення, в кількості до 35 відсотків загальної кількості автобусів до 31 грудня 2019 р. та до 50 відсотків - з 1 січня 2020 року.
Транспортні засоби, пристосовані для перевезення осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення, повинні бути пристосовані для користування інвалідами з вадами зору, слуху та з ураженнями опорно-рухового апарату, а також передбачати можливість встановлення зовнішніх звукових інформаторів номера і кінцевих зупинок маршруту, текстових та звукових систем у салоні для оголошення зупинок. Загальний перелік відповідних вимог встановлюється згідно з порядком визначення класу комфортності автобусів, сфери їх використання за видами сполучень та режимами руху, затвердженого Мінінфраструктури.
За змістом п. 12 Порядку №1081 організатор перевезень приймає рішення про недопущення до участі в конкурсі перевізника-претендента, який:
1) подав до участі в конкурсі неналежним чином оформлені документи чи не в повному обсязі, а також такі, що містять недостовірну інформацію;
2) визнаний банкрутом або щодо якого порушено провадження у справі про банкрутство (за винятком того, стосовно якого проводиться процедура санації), або який перебуває у стадії ліквідації;
3) не відповідає вимогам статті 34 Закону України «Про автомобільний транспорт»;
4) не має достатньої кількості транспортних засобів для виконання перевезень, затвердженої обов`язковими умовами конкурсу, та перевезень, які повинні виконуватися відповідно до чинних договорів (дозволів). Достатня кількість транспортних засобів визначається як кількість автобусів, необхідних для виконання перевезень, та кількість резервних транспортних засобів, яка становить 10 відсотків необхідної кількості автобусів для виконання перевезень;
5) має несплачені штрафні санкції, накладені Укртрансбезпекою, або водії якого мають несплачені штрафи, накладені відповідно до статті 130 Кодексу України про адміністративні правопорушення, неоскаржені у судовому порядку (що були накладені не пізніше ніж за 20 днів до дати проведення конкурсу);
6) подав конкурсну пропозицію, що не відповідає обов`язковим та додатковим умовам конкурсу, крім випадків, передбачених частиною третьою статті 44 Закону України «Про автомобільний транспорт»;
7) подав до участі в конкурсі більшу кількість автобусів, ніж це передбачено умовами конкурсу.
Організатор або робочий орган публікує в друкованих засобах масової інформації не пізніше ніж за 30 календарних днів до початку конкурсу оголошення про конкурс (крім друкованих оголошення може бути розміщено також в інших засобах масової інформації), яке повинне містити таку інформацію:
1) найменування організатора та робочого органу;
2) порядковий номер та основні характеристики кожного об`єкта конкурсу:
на міжміському маршруті - номер рейсу, початковий та кінцевий пункти маршруту, протяжність, час відправлення з кінцевих пунктів та прибуття до них, особливості періодичності виконання перевезень, рекомендовану кількість зірочок за параметрами комфортності;
на міському та приміському маршруті - номер маршруту, найменування кінцевих зупинок, кількість оборотних рейсів або кількість автобусів для забезпечення перевезень, режим руху та інтервал, особливості періодичності виконання перевезень (сезонний, у певні дні тижня тощо);
3) умови конкурсу;
4) порядок одержання необхідної інформації про об`єкт конкурсу;
5) кінцевий строк прийняття документів для участі в конкурсі;
6) найменування організації, режим її роботи та адреса, за якою подаються документи для участі в конкурсі;
7) місце та дата одержання бланків документів для участі в конкурсі;
8) місце, дата та час початку проведення засідання конкурсного комітету;
9) розмір плати за участь у конкурсі;
10) телефон для довідок (електронна адреса або адреса веб-сайту) з питань проведення конкурсу (п. 28 Порядку №1081).
Відповідно до п. 29 Порядку №1081 для участі у конкурсі перевізник-претендент подає окремо щодо кожного об`єкта конкурсу документи, визначені статтею 46 Закону України «Про автомобільний транспорт», за формою згідно з додатками 1-4.
У п. 37 Порядку №1081 передбачено, що достовірність інформації, викладеної у заяві та документах, визначених пунктом 29 цього Порядку, перевіряється організатором та/або робочим органом не пізніше ніж за два дні до дати проведення конкурсу.
Згідно з п. 42 Порядку №1081 у разі коли на один з об`єктів конкурсу з перевезення пасажирів на внутрішньообласних, внутрішньорайонних та міських автобусних маршрутах претендує два або більше перевізники-претенденти, конкурсний комітет визначає переможця з використанням бальної системи оцінки пропозицій перевізників-претендентів та подає пропозиції організатору перевезень.
Сумарна кількість балів, одержаних кожним перевізником-претендентом на внутрішньообласних, внутрішньорайонних та міських автобусних маршрутах, є підставою для подання пропозицій організатору перевезень для визначення переможця конкурсу.
У разі подання на участь у конкурсі з перевезення пасажирів за одним із об`єктів конкурсу на міжобласних автобусних маршрутах двох або більше перевізників-претендентів конкурсний комітет подає організатору перевезень пропозицію щодо визначення переможцями конкурсу всіх перевізників, які відповідають вимогам статей 45 і 46 Закону України «Про автомобільний транспорт» та цього Порядку.
Відповідно до п. 46 Порядку №1081 організатор перевезень визнає переможцем конкурсу з перевезення пасажирів на внутрішньообласних, внутрішньорайонних та міських автобусних маршрутах того перевізника-претендента, який за результатами розгляду набрав найбільшу кількість балів відповідно до системи оцінки пропозицій перевізників-претендентів, підготовлених конкурсним комітетом.
Організатор перевезень визнає перевізником-претендентом на конкурсі з перевезення пасажирів на внутрішньообласних, внутрішньорайонних та міських автобусних маршрутах, який посів друге місце, того перевізника-претендента, який за результатами розгляду набрав найбільшу кількість балів відповідно до системи оцінки пропозицій перевізників-претендентів, підготовлених конкурсним комітетом, без урахування показника переможця конкурсу.
У разі коли перевізники-претенденти під час участі у конкурсі з перевезення пасажирів на внутрішньообласних, внутрішньорайонних та міських автобусних маршрутах набрали однакову кількість балів, переможець конкурсу визначається шляхом голосування.
Перевізника-претендента, визнаного переможцем конкурсу з перевезення пасажирів на внутрішньообласних, внутрішньорайонних та міських автобусних маршрутах, може бути визнано таким, лише у разі, коли набрана ним за окремим об`єктом конкурсу кількість балів вища ніж нуль.
Організатор перевезень визнає переможцем чи переможцями конкурсу з перевезення пасажирів на міжобласних автобусних маршрутах того перевізника чи перевізників, які відповідають вимогам статей 45 і 46 Закону України «Про автомобільний транспорт» та цього Порядку.
За правилами п. 49 Порядку №1081 рішення про результати конкурсу оформляється протоколом, який підписується головуючим, секретарем та присутніми членами конкурсного комітету і подається організатору перевезень протягом п`яти робочих днів.
Організатор перевезень протягом десяти робочих днів від дати надходження протоколу конкурсного комітету опрацьовує матеріали проведеного конкурсу з перевезення пасажирів та у разі відсутності зауважень до порядку проведення конкурсу приймає рішення окремо за кожним об`єктом щодо переможця чи переможців конкурсу, а також того, хто зайняв друге місце у разі проведення конкурсу з перевезення пасажирів на внутрішньообласних, внутрішньорайонних та міських автобусних маршрутах.
За наявності підстав вважати рішення конкурсного комітету про результати конкурсу такими, що прийняті з порушенням законодавства, приймається обґрунтоване рішення із зазначенням змісту порушень про скасування рішення конкурсного комітету щодо результатів конкурсу або скасування свого рішення як за окремими об`єктами конкурсу, так і в цілому всього конкурсу.
Відповідно до пункту 51 Порядку №1081 рішення про результати конкурсу та визначення переможців та протокол засідання конкурсного комітету організатор перевезень опубліковує на своєму офіційному веб-сайті.
Організатор перевезень на внутрішньообласних, внутрішньорайонних та міських автобусних маршрутах не пізніше десяти робочих днів з дня опублікування свого рішення на офіційному веб-сайті укладає з переможцем конкурсу договір згідно з обов`язковими та додатковими (за наявності) умовами конкурсу та додатковими умовами обслуговування маршруту, наданими перевізником-претендентом (абз. 1 п. 53 Порядку №1081).
Згідно з п. 55 Порядку №55 організатор зобов`язаний, зокрема, укласти договір з автомобільним перевізником, який за результатами проведення конкурсу визнаний таким, що зайняв друге місце, у разі:
1)- настання обставин, передбачених абзацами другим і третім підпункту 2 цього пункту на строк дії договору (дозволу), який було розірвано (наявності фактів порушення ним умов договору (дозволу). Розірвання договору (анулювання дозволу) відбувається після невиконання надісланого організатором попередження такому перевізникові про недопущення порушення умов договору (дозволу). У такому разі для роботи на внутрішньообласному, внутрішньорайонному та міському автобусному маршрутах призначається автомобільний перевізник, який за результатами конкурсу визнаний таким, що зайняв друге місце, на строк до закінчення строку дії договору (дозволу), який було розірвано (анульовано), а в разі його відмови чи відсутності - призначається до проведення конкурсу інший автомобільний перевізник, транспортні засоби якого відповідають за параметрами, класом, категорією, комфортністю і пасажиромісткістю вимогам, передбаченим для відповідного виду перевезень, один раз на строк не більш як три місяці;
-підтвердження інформації про факт подання перевізником-претендентом недостовірних відомостей для участі у конкурсі з перевезення пасажирів);
2)відмови перевізника-претендента, який визнаний переможцем конкурсу, від укладення договору (одержання дозволу);
Також у разі скасування судом рішення щодо результатів конкурсного комітету організатор зобов`язаний провести новий конкурс за об`єктом (об`єктами), за яким (якими) було прийнято таке рішення суду.
Згідно з п. 67 Порядку №1081 документи та зазначена в них інформація, що подані автомобільними перевізниками-претендентами для участі у конкурсі, повинні бути достовірними станом на дату подання таких документів на конкурс і на дату проведення самого конкурсу.
Додатком №5 до Порядку №1081 показників нарахування балів за системою оцінки пропозицій автомобільних перевізників-претендентів (на участь у конкурсі з перевезення пасажирів на внутрішньообласних маршрутах та маршрутах в межах території однієї територіальної громади). Відповідно до п.1 додатку 5 до Порядку №1081, робота перевізника-претендента на визначеному організатором перевезень об`єкті конкурсу протягом усього строку дії попереднього дозволу (договору) як переможця попереднього конкурсу +10 балів.
Підсумовуючи викладене у сукупності, відповідно до аналізу положень Порядку №1081 перевірка достовірності інформації, викладеної у заяві та документах перевізника-претендента перевіряється організатором та/або робочим органом не пізніше ніж за два дні до проведення конкурсу; автомобільні перевізники, які подали на розгляд документи що містять недостовірну інформацію до участі в конкурсі не допускаються; перевізники, які прийняли участь у конкурсі оцінюються за бальною системою за певними показниками; рішення стосовно визначення кращого перевізників-претендента приймається конкурсним комітетом простою більшістю голосів з використанням бальної системи оцінки пропозицій; переможцем конкурсу визнається перевізник-претендент, який за результатами розгляду набрав найбільшу кількість балів відповідно до системи оцінки пропозицій перевізників претендентів.
Тобто, перевізник допускається до участі у конкурсі саме за результатами перевірки його відомостей робочим органом, і рішення про допуск (чи не допуск) перевізника до участі у конкурсі має бути прийнято до початку проведення конкурсу та розгляду конкурсних пропозицій.
Позивач звернувшись до суду із цим позовом вказував про неправомірне нарахування 10 балів Товариству з додатковою відповідальністю "Червоноградське автотранспортне підприємство-14628" як перевізнику претенденту який з 2018 року здійснював перевезення на маршруті № 3 (Автовокзал Застава) на підставі договору про організацію перевезень пасажирів на автобусному маршруті загального користування № 6/18 від 29.10.2018 року.
Щодо викладених доводів позивача суд зазначає таке.
Рішенням виконавчого комітету від 27.09.2018 №174 «Про результати конкурсу з визначення автомобільних перевізників на право перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування №2, №3, №4, №4а та №7 оголошеного в газеті „Новини Прибужжя від 28.06.2018 року № 51- 52» на об`єкті конкурсу №2, автобусному маршруті загального користування №3 (Автовокзал Застава) визначено переможцем конкурсу автомобільного перевізника ТзОВ «Авто-Лайн». Разом з тим даним рішенням на об`єкті конкурсу №2, автобусному маршруті №3 визначено учасника конкурсу, перевізника-претендента автомобільного перевізника ТзДВ «Червоноградське АТП - 14628» таким, що посів друге місце.
Відповідно до п.53 Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затвердженого постановою КМУ від 03.12.2008 №1081 (редакція від 17.03.2018) у разі письмової відмови перевізника претендента, який став переможцем конкурсу з перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах, від укладення з організатором перевезень договору такий договір укладається з перевізником-претендентом, який зайняв друге місце.
Разом з тим, переможець конкурсу ТзОВ «Авто-Лайн» відмовився від укладання договору на даному маршруті (об`єкті конкурсу) на виконання рішення виконавчого комітету від 25.10.2018 №195 з автомобільним перевізником ТзДВ «Червоноградське АТП-14628» укладено Договір про організацію перевезень пасажирів на автобусному маршруті загального користування №3 (Автовокзал Застава), строком на 5 років з урахуванням зайняття другого місця.
Згідно Додатоку 5 (перелік показників нарахування балів за системою оцінки пропозицій автомобільних перевізників-претендентів) до Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 3 січня 2023 р. № 27) за роботу перевізника-претендента на визначеному організатором перевезень об`єкті конкурсу протягом усього строку дії попереднього договору як переможця попереднього конкурсу - нараховується 10 балів.
Разом з тим, суд звертає увагу на те, що учаснику конкурсу, перевізнику-претенденту ТзДВ «Червоноградське АТП-14628» на об`єкті конкурсу №2 маршруті №3 (Автовокзал-Застава) не нараховано 10 балів за роботу на об`єкті конкурсу протягом усього строку дії попереднього договору, оскільки його не визначено переможцем конкурсу (Рішення виконавчого комітету від 27.09.2018 №174).
Проте за рішенням виконавчого комітету від 25.10.2018 № 195 договір на даному маршруті укладено з ТзДВ «Червоноградське АТП 14628» саме як з перевізником претендентом, що зайняв друге місце.
В рамках згаданого конкурсу рішення про оголошення перевізника ТзДВ «Червоноградське АТП 14628» переможцем конкурсу не приймалося.
Структура та конструкція пункту 1 додатку 5 Порядку № 1081 передбачає право нарахування 10 балів перевізнику-претенденту за показником «Робота перевізника-претендента на визначеному організатором перевезень об`єкті конкурсу протягом усього строку дії попереднього дозволу (договору) як переможця попереднього конкурсу» та означає, що таким перевізником є саме переможець попереднього конкурсу.
Отже, вказана правова норма не передбачає можливості нарахування цих балів за означеним критерієм конкурсанту, який не був переможцем попереднього конкурсу.
Що стосується доводів позивача, що заступник директора ТзОВ «Авто Лайн» ОСОБА_5 є членом виконавчого комітету Червоноградської міської ради, суд зазначає наступне.
Згідно результатів поіменного голосування від 31.10.2023 року, «Про розгляд протоколу засідання конкурсного комітету» член виконавчого комітету ОСОБА_5 при прийнятті рішення виконавчого комітету від 30.11.2023 № 174 та від 28.11.2023 № 196 не голосував.
Відповідно до п. 23 Порядку № 1081, до складу конкурсного комітету входять представники відповідних органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, Укртрансбезпеки, Національної поліції, територіального органу з надання сервісних послуг МВС та громадських організацій, зокрема тих, що представляють інтереси осіб з інвалідністю та ветеранів війни (за згодою). При цьому кількість представників громадських організацій, діяльність яких пов`язана з автомобільним транспортом, повинна становити не менш як 50 відсотків загальної кількості представників громадських організацій.
До складу конкурсного комітету не можуть входити представники суб`єктів господарювання - автомобільних перевізників, які є перевізниками-претендентами або які провадять діяльність на ринку перевезень пасажирів, а також представляють інтереси окремих автомобільних перевізників.
Зміна складу конкурсного комітету відповідно до рішення виконавчого комітету від 31.10.2023 № 173 відбулася у зв`язку з кадровими змінами та з метою організації пасажирських перевезень на мiських та приміських автобусних маршрутах в межах території Червоноградської міської територіальної громади, про що безпосередньо зазначено в преамбулі рішення.
Стосовно тверджень позивача про те, що організатор конкурсу не мав права приймати
рішення про повторний розгляд конкурсних пропозицій претендентів, судом встановлено наступне.
Так, відповідно до п. 8 Порядку у разі коли щодо одного чи кількох об`єктів конкурсу
встановлено, що рішення конкурсного комітету прийнято з порушенням законодавства, організатор перевезень приймає рішення про скасування такого рішення конкурсного комітету щодо цих об`єктів та виносить його для повторного розгляду на наступному засіданні конкурсного комітету.
Рішенням виконавчого комітету Червоноградської міської ради від 31.10.2023 року № 174 «Про розгляд протоколу засідання конкурсного комітету» скасовано рішення конкурсного комітету в частині голосування за пропозицію визначення переможців конкурсу, відповідно до системи оцінки пропозицій автомобільних перевізників претендентів, по об`єктах конкурсу № 1-5, у зв`язку із порушенням пунктів: 27 та 42 Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затв. Постановою КМУ від 03.12.2008 року № 1081. Вирішено конкурсному комітету з визначення автомобільних перевізників на прав перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування повторно розглянути конкурсні пропозиції перевізників претендентів учасників конкурсу.
Стосовно тверджень представника позивача про недотримання строків, встановлених п. 49 Порядку № 1081, суд зазначає наступне.
Згідно пункту 49 Порядку № 1081 рішення про результати конкурсу оформляється протоколом, який підписується головуючим, секретарем та присутніми членами конкурсного комітету і подається організатору перевезень протягом п`яти робочих днів. Організатор перевезень протягом десяти робочих днів від дати надходження протоколу конкурсного комітету опрацьовує матеріали проведеного конкурсу з перевезення пасажирів та у разі відсутності зауважень до порядку проведення конкурсу приймає рішення окремо за кожним об`єктом щодо переможця чи переможців конкурсу, а також того, хто зайняв друге місце у разі проведення конкурсу з перевезення пасажирів на внутрішньообласних, внутрішньорайонних та міських автобусних маршрутах.
Даною нормою передбачено, що організатор перевезень протягом десяти робочих днів від дати надходження протоколу конкурсного комітету опрацьовує матеріали проведеного конкурсу з перевезення пасажирів.
Засідання конкурсного комітету щодо повторного розгляду конкурсних пропозицій відбулося 07.11.2023, а оскаржуване рішення виконавчого комітету № 196 було прийняте 28.11.2023, виконавчий комітет як організатор конкурсу діяв у межах строків, визначених п. 49 Порядку № 1081.
Надаючи оцінку оскаржуваним рішенням відповідача 1, № 174 від 31.10.2023 року «Про розгляд протоколу засідання конкурсного комітету» в частині результату конкурсу з визначення автомобільного перевізника на право перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування на об`єкті конкурсу № 2 маршруті загального користування № 3 (Автовокзал - Застава); протокольне рішення засідання конкурсного комітету з повторного розгляду конкурсних пропозицій та прийняття рішення про результати конкурсу на міських та приміських маршрутах загального користування від 07.11.2023 року в частині результату конкурсу з визначення автомобільного перевізника на право перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування на обєкті конкурсу № 2 маршруті загального користування № 3 (Автовокзал - Застава); № 196 від 28.11.2023 року «Про результати конкурсу з визначення автомобільного перевізника на право перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування №2, №2,№ 4, №4а, №7 та № 277 оголошеного в газеті «Новини Прибужжя» від 31.08.2023 року № 35».» в частині визначення автомобільного перевізника ТзОВ «Авто-Лайн» переможцем конкурсу на об`єкті конкурсу № 2 маршруті загального користування № 3 (Автовокзал - Застава), суд керується нормами ч. 2 ст. 2 КАС України, відповідно до якої, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Встановлення невідповідності діяльності суб`єкта владних повноважень хоча б одному із зазначених критеріїв для оцінювання його рішень, дій та бездіяльності може бути підставою для задоволення адміністративного позову.
Проаналізувавши доводи та аргументи сторін, беручи до уваги недоведеність порушення прав позивача у спірних правовідносинах, відсутність обґрунтованих порушень при прийнятті рішень відповідачем щодо оголошення конкурсу з визначення автомобільних перевізників на автобусних маршрутах загального користування та рішень оформлених за результатами його проведення, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є безпідставними та невмотивованими. У задоволенні позову належить відмовити.
Похідні позовні вимоги (задоволення яких відповідно до п. 23 ч. 1 ст. 4 КАС України залежить від задоволення основної вимоги) про визнання недійсним договір про організацію перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування укладений між ТОВ «Авто-Лайн» та виконавчим комітетом ЧМР від 29.11.2023 року за № 2/23 на об`єкті конкурсу № 2 маршрут № 3 «Автовокзал - Застава», також задоволенню не підлягають.
Решта доводів та заперечень учасників справи висновків суду по суті позовних вимог не спростовують.
Згідно з вимогами ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Відповідно до ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Виходячи із заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та доказів, зібраних у справі, суд дійшов висновку, що у задоволенні позову слід відмовити повністю.
Відповідно до приписів ст. 139 КАС України відшкодування судових витрат позивачу, якому у задоволенні позову відмовлено, не передбачено.
Керуючись ст.ст. 72,77,94, 241 -246, 262, 295 КАС України , суд
в и р і ш и в:
У задоволенні позову Товариства з додатковою відповідальністю «Червоноградське АТП 14628» (вул. Св. Володимира, 113, м. Червоноград, Львівська область, 80100; код ЄДРПОУ 03114773) до Виконавчого комітету Червоноградської міської ради (пр.-т Шевченка, 19, м. Червоноград, Львівська область, 80100; код ЄДРПОУ 04055920), ТОВ «Авто Лайн» (вул. Чайковського 3, м. Сокаль, Львівська область, 80000; код ЄДРПОУ 32475011) про визнання протиправним рішення та зобов`язання вчинити дії, - відмовити повністю.
Судові витрати покласти на позивача.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
СуддяКарп`як Оксана Орестівна
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.07.2024 |
Оприлюднено | 15.07.2024 |
Номер документу | 120324637 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо дорожнього руху, транспорту та перевезення пасажирів, з них транспорту та перевезення пасажирів |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Карп'як Оксана Орестівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Карп'як Оксана Орестівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Карп'як Оксана Орестівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Карп'як Оксана Орестівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Карп'як Оксана Орестівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні