Справа № 932/2012/24
Провадження № 3/201/3062/2024
ПОСТАНОВА
Іменем України
08 липня 2024 року суддя Жовтневого районного суду м. Дніпропетровська Наумова О.С., розглянувши адміністративний матеріал, що надійшов з ГУ ДПС у Дніпропетровській області стосовно ОСОБА_1 , керівник ТОВ «ГЛОБУС-РС», РНОКПП НОМЕР_1 , адреса: АДРЕСА_1 , притягується до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 163-2 КУпАП,
ВСТАНОВИВ:
1.Обставини справи про адміністративне правопорушення
Посадовою особою ГУ ДПС у Дніпропетровській області ДПС України30.05.2024 складений протокол про адміністративне правопорушення № 39631/04-36-04-08/23367269 у відношенні ОСОБА_1 , відповідно до якого вона вчинила правопорушення неподання у встановлені законодавством терміни платіжних доручень до установи банку на перерахування самостійно визначених податкових зобов`язань з орендної плати з юридичних осіб за січень, лютий, березень 2024 року по строку сплати 01.03.2024 року, 01.04.2024 року, 30.04.2024 року відповідно до наданої звітної податкової декларації з плати за землю (орендної плати з юридичних осіб) на 2024 рік від 2024 року № 9033339682 сума заборгованості склала 1730,43 грн. Фактично суму заборгованості не сплачено ТОВ «ГЛОБУС-РС», код ЄДРПОУ 23367269, чим порушила вимоги п. 57,1 ст. 57, п. 287,3 ст. 287 Податкового Кодексу України. Обставини, за яких установлено порушення відображені в акті перевірки від 13.05.2024 № 36218/04-36-04-08/23367269.
Відповідальність передбачена ч.1 ст. 163-2 КУпАП.
2.Позиція особи яка притягається до адміністративної відповідальності
ОСОБА_1 в судове засідання не з`явилася, була повідомлена належним чином, про причини не явки суду не повідомила,що не перешкоджає розгляду справи за його відсутності, оскільки це буде відповідати вимозі розгляду справи судом в розумні строки.
3. Докази, надані на доведеність вини правопорушника.
Так, на підтвердження вини ОСОБА_1 надано:
-протокол про адміністративне правопорушення № 39631/04-36-04-08/23367269 від 30.05.2024;
-акт про неявку ОСОБА_1 від 30.05.2024 для підписання протоколу про адміністративне правопорушення;
-акт від 13.05.2024 про неподання або несвоєчасне подання посадовими особамиТОВ «ГЛОБУС-РС»платіжних доручень на перерахування належним до сплати податків та зборів»;
-корінець повідомленняна ТОВ «ГЛОБУС-РС» (не ОСОБА_1 ) про виклик до ГУ ДПС у Дніпропетровській області на 30.05.2024, без відмітки про вручення.
При цьому, за даними відстеження із сайту «Укрпошта» повідомлення ОСОБА_1 про виклик до ГУ ДПС у Дніпропетровській області на 30.05.2024 повернуте 28.05.2024 за відсутністю адресата.
4.Положення закону та підзаконні нормативно-правові акти якими керується суд.
Відповідно до ст. 251 КУпАП,доказами в справі про адміністративне правопорушення, є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Обов`язок щодо збирання доказів покладається на осіб, уповноважених на складання протоколів про адміністративні правопорушення.
Згідно ст. 62 Конституції України обвинувачення не може ґрунтуватися на доказах, одержаних незаконним шляхом та на припущеннях, а усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на її користь.
Відповідно до ст. 86.2 Податкового кодексу України,за результатами камеральної перевірки у разі встановлення порушень складається акт у двох примірниках, який підписується посадовими особами такого органу, які проводили перевірку, і після реєстрації у контролюючому органі вручається або надсилається для підписання протягом трьох робочих днів платнику податків у порядку, визначеномустаттею 42цього Кодексу.
Відповідно до ст. 42.1 Податкового кодексу України, податкові повідомлення - рішення, податкові вимоги або інші документи з питань адміністрування податків, зборів, платежів, податкового контролю, у тому числі з питань проведення перевірок, звірок, адресовані контролюючим органом платнику податків, повинні бути складені у письмовій формі, відповідним чином підписані та у випадках, передбачених законодавством, завірені печаткою такого контролюючого органу і відображатися в електронному кабінеті.
Відповідно до ст. 42.2 Податкового кодексу України, документи вважаються належним чином врученими, якщо вони надіслані у порядку, визначеному пунктом 42.4 цієї статті, надіслані за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручені платнику податків (його представнику).
Відповідно до абзацу 2 ст. 42.5 Податкового кодексу України, у разі якщо пошта не може вручити платнику податків документ у зв`язку з відсутністю за місцезнаходженням посадових осіб платника податків, їхньою відмовою прийняти документ, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, документ вважається врученим платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причини невручення.
Відповідно до п.4, п.7, п.8, п.9, п.11, п.12 розділу 2 Інструкціїз оформлення органами доходів і зборів матеріалів про адміністративні правопорушення затвердженої Наказом Міністерства фінансів України від 02.07.2016 № 566:
п.4-зміст Протоколу повинен відповідати вимогам, викладеним устатті 256КУпАП;
п.7- особа, яка притягається до адміністративної відповідальності, має право надати пояснення і зауваження щодо змісту Протоколу;
п.8- при складанні Протоколу особі, яка притягається до адміністративної відповідальності, роз`яснюються її права й обов`язки, передбаченістаттею 63Конституції України тастаттею 268КУпАП, про що робиться відмітка у Протоколі.Про ознайомлення із Протоколом особа щодо якої він складений, ставить у протоколі свій підпис. У разі відмови поставити підпис про це робиться відповідний запис у протоколі, який засвідчується підписом посадової особи органу доходів і зборів;
п.9-протокол складається у двох примірниках, що підписується посадовою особою, яка склала Протокол, особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, а також свідками і понятими, якщо такі є;
п.11- один примірник Протоколу під підпис вручається особі, яка притягається до адміністративної відповідальності;
п.12- у разі неможливості складання Протоколу за місцем вчинення адміністративного правопорушення Протокол складається в органі доходів і зборів. Особа, яка притягається до адміністративної відповідальності, запрошується до органу доходів і зборів для складання та підписання Протоколу. У запрошенні зазначаються дата, час та місце складання Протоколу. Запрошення вважається належним чином врученим, якщо воно надіслано за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, рекомендованим листом з повідомленням про вручення або вручено особисто такій особі;
п.13- у разі неявки особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, у визначений у запрошенні час складається акт довільної форми, який засвідчує факт такої неявки. Акт підписується не менш як трьома посадовими особами контролюючого органу та реєструється у журналі реєстрації актів, що засвідчують факт неявки особи, яка притягається до адміністративної відповідальності.
Відповідно до ст. 256 КУпАП, у протоколі про адміністративне правопорушення зазначаються: дата і місце його складення, посада, прізвище, ім`я, по батькові особи, яка склала протокол; відомості про особу, яка притягається до адміністративної відповідальності (у разі її виявлення); місце, час вчинення і суть адміністративного правопорушення; нормативний акт, який передбачає відповідальність за дане правопорушення; пояснення особи, яка притягається до адміністративної відповідальності; інші відомості, необхідні для вирішення справи. Якщо правопорушенням заподіяно матеріальну шкоду, про це також зазначається в протоколі.
Протокол підписується особою, яка його склала, і особою, яка притягається до адміністративної відповідальності; при наявності свідків і потерпілих протокол може бути підписано також і цими особами.
У разі відмови особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, від підписання протоколу, в ньому робиться запис про це. Особа, яка притягається до адміністративної відповідальності, має право подати пояснення і зауваження щодо змісту протоколу, які додаються до протоколу, а також викласти мотиви свого відмовлення від його підписання.
При складенні протоколу особі, яка притягається до адміністративної відповідальності, роз`яснюються його права і обов`язки, передбаченістаттею 268цього Кодексу, про що робиться відмітка у протоколі.
Відповідно до ч.2ст.254 КУпАП, протокол про адміністративне правопорушення, у разі його оформлення, складається не пізніше двадцяти чотирьох годин з моменту виявлення особи, яка вчинила правопорушення, у двох примірниках, один із яких під розписку вручається особі, яка притягається до адміністративної відповідальності.
Відповідно до ст. ст.251та252 КУпАП, доказами в справі про адміністративне правопорушення є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Орган (посадова особа) оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю.
Згідно ст.7 КУпАПніхто не може бути підданий заходу впливу в зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставах і в порядку, встановлених Законом. Провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності. Застосування уповноваженими на те органами і посадовими особами заходів адміністративного впливу провадиться в межах їх компетенції, у точній відповідності з законом.
В контексті наведеного слід відмітити, що дотримання передбаченої законом процедури та порядку притягнення особи до відповідальності має виключно важливу роль для встановлення об`єктивної істини органом, на який законом покладено повноваження, зокрема, щодо розгляду справ про адміністративне правопорушення. Порушення норм процесуального права суб`єктом владних повноважень при складанні протоколу про вчинення адміністративного правопорушення зводить нанівець саму суть та завдання, покладені в основу поняття адміністративної відповідальності, оскільки ускладнює, а подекуди й унеможливлює встановлення судом, що розглядає справу про адміністративне правопорушення, об`єктивної сторони вчинюваного порушення та вини особи в його вчиненні.
5.Оцінка суду.
Так, відповідно до матеріалів провадження, протокол про адміністративне правопорушення було складено на підставі акту про неподання або несвоєчасне подання посадовими особами ТОВ «ГЛОБУС-РС»платіжних доручень на перерахування належним до сплати орендної плати з юридичних осіб за січень, лютий, березень 2024 року,однак акту камеральної перевіркиза її результатами, який підписаний посадовими особами такого органу, які проводили перевірку, який був вручений або надісланий для підписання протягом трьох робочих днів платнику податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручений платнику податків (його представнику) в матеріалах справи відсутній.
В матеріалах справи також відсутній рекомендований лист з повідомленням про вручення ОСОБА_1 запрошення на 30.05.2024 до органу доходів і зборів для складання та підписання протоколу про адміністративне правопорушення складеного за їївідсутності на підставі Актупро неявку для підписання від 30.05.2024.
Таким чином, оскільки протокол про адміністративне правопорушення було складено в результаті порушення вимогабзацу ст.ст. 16, 57 Податкового кодексу України,п.4, п.7, п.8, п.9, п.11, п.12 розділу 2 Інструкціїз оформлення органами доходів і зборів матеріалів про адміністративні правопорушення затвердженої Наказом Міністерства фінансів України від 02.07.2016 № 566, ст. 252, 254, 256 КУпАП, суд вважає, щотакий протокол не є належним доказом та не може бути доказом вчинення адміністративного правопорушення.
Будь-яких інших доказів вини ОСОБА_1 щодо вчинення нею адміністративного правопорушення суду не надано, а тому суд приходить до висновку про відсутність в її діях складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 163-2 КУпАП, у зв`язку з чим справа про адміністративне правопорушення підлягає закриттю на підставі п. 1 ст. 247 КУпАП.
На підставі викладеного і керуючись ст. ст. 247 п. 1, 283, 284 КУпАП,
ПОСТАНОВИВ:
Провадження в справі про адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_1 ,притягнутої за ч. 1 ст. 163-2 КУпАП закрити за відсутністю складу правопорушення.
Постанову може бути оскаржено до Дніпровського апеляційного суду через Жовтневий районний суд м. Дніпропетровська протягом десяти днів з дня винесення постанови.
Постанова набрала чинності:
Суддя О.С. Наумова
Суд | Жовтневий районний суд м.Дніпропетровська |
Дата ухвалення рішення | 08.07.2024 |
Оприлюднено | 15.07.2024 |
Номер документу | 120327471 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Адміністративні правопорушення в галузі торгівлі, громадського харчування, сфері послуг, в галузі фінансів і підприємницькій діяльності Неподання або несвоєчасне подання платіжних доручень на перерахування належних до сплати податків та зборів (обов'язкових платежів) |
Адмінправопорушення
Жовтневий районний суд м.Дніпропетровська
Наумова О. С.
Адмінправопорушення
Бабушкінський районний суд м.Дніпропетровська
Куцевол В. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні