Справа № 560/5671/24
РІШЕННЯ
іменем України
10 липня 2024 рокум. Хмельницький
Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Матущака В.В. розглянувши адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Люкс-рейзен Біс" до Відділу державного нагляду (контролю) у Хмельницькій області Державної служби України з безпеки на транспорті про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
І. СТИСЛИЙ ВИКЛАД ПОЗИЦІЙ СТОРІН
Позивач звернувся до суду з позовом до Відділу державного нагляду (контролю) у Хмельницькій області Державної служби України з безпеки на транспорті, в якому просить визнати протиправною та скасувати постанову Відділу державного нагляду (контролю) у Хмельницькій області Державної служби України з безпеки на транспорті про застосування адміністративно-господарського штрафу №ПШ 069694 від 03.04.2024.
В обґрунтування позовних вимог зазначає, що його притягнуто до відповідальності за порушенням вимог статті 35 Закону України "Про автомобільний транспорт", а саме: надавались послуги з перевезення пасажирів в міжнародному сполученні по маршруту Кременчук Бонн протяжністю понад 500 км. одним водієм. Позивач вважає, що спірна постанова про накладення штрафу не відповідає дійсності та фактичним обставинам справи, оскільки норми статті поширюються виключно на внутрішні перевезення пасажирів, в той час, як водій автобуса SETRA д.р.н. НОМЕР_1 , ОСОБА_1 здійснювала рух за міжнародним автобусним маршрутом Кременчук Бонн. При здійсненні міжнародних пасажирських перевезень на водіїв поширюється Європейська угода щодо роботи екіпажів транспортних засобів, які виконують міжнародні автомобільні перевезення (далі - ЄУТР), згідно якої водій повинен дотримуватись щоденного періоду керування, який повинен не перевищувати 9 годин, а отже норми яка зобов`язує направляти на маршрут протяжністю понад 500 км два водія відсутня. Просить позов задовольнити.
Відповідач надав відзив на позов, в якому вказав, що позов не визнає. Зазначає, що норма щодо направлення у рейс двох водіїв на автобусні маршрути протяжністю понад 500 км стосується виключно внутрішніх перевезень пасажирів. Таким чином прийнята постанова є правомірною та скасуванню не підлягає. Просить у задоволенні позову відмовити.
Позивач скористався правом на подання відповіді на відзив, в якій просить позов задовольнити з підстав, зазначених у позовній заяві.
ІІ. ПРОЦЕСУАЛЬНІ ДІЇ У СПРАВІ
Ухвалою від 19.04.2024 суд відкрив провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження.
ІІІ. ОБСТАВИНИ, ВСТАНОВЛЕНІ СУДОМ
Суд встановив, що 28.02.2024 посадовою особою Відділу державного нагляду (контролю) у Тернопільській області Державної служби України з безпеки на транспорті у м.Тернопіль АС №1 28.02.24 о 15:30 год здійснено перевірку транспортного засобу марки SETRA, номерний знак НОМЕР_1 .
За результатами проведеної перевірки складено Акт №АР 024817 проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час здійснення перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом, в якому зафіксовані виявлені порушення, а саме: надавались послуги з перевезення пасажирів в міжнародному сполученні по маршруту Кременчук Бонн протяжністю понад 500 км. одним водієм.
На підставі Акту проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час здійснення перевезень пасажирів та вантажів автомобільним транспортом №АР 024817 Відділ державного нагляду (контролю) у Хмельницькій області виніс постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу №ПШ 069694 від 03.04.2024, у зв`язку з порушенням абзацу 9 частини 1 статті 60 Закону України "Про автомобільний транспорт" якою до перевізника ТОВ "Люкс-рейзен Біс" застосовано адміністративно-господарський штраф у розмірі 510 грн.
Вважаючи спірну постанову протиправною, позивач звернувся до суду з позовною заявою.
ІV. ЗАКОНОДАВСТВО ТА ОЦІНКА СУДУ
Засади організації та діяльності автомобільного транспорту визначаєЗакон України "Про автомобільний транспорт" від 05.04.2001 №2344-ІІІ (далі - Закон №2344-ІІІ).
Норми статті 53 Закону №2344-ІІІ визначають вимоги, яких повинні дотримуватися автомобільні перевізники при здійсненні міжнародних перевезень, та з недотриманням яких, пов`язується застосування санкції, передбаченої абзацом 6 частини 1 статті 60 Закону №2344-ІІІ.
Частинами 3 - 6 статті 53 Закону №2344-ІІІ передбачено перелік документів, який повинен бути наявний у водія при здійсненні відповідних видів міжнародних автомобільних перевезень.
Частиною 4статті 53 Закону № 2344-ІІІвстановлено, що при виконанні міжнародних перевезень пасажирів резиденти України повинні мати:
- дозволи іноземних країн, по території яких буде здійснюватися перевезення;
- свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу;
- список пасажирів (при нерегулярних та маятникових перевезеннях);
- білетно-облікову документацію;
- схему маршруту.
Відповідачем не встановлено порушень ТОВ "Люкс-рейзен Біс" вимог цієї норми Закону №2344-ІІІ при виконанні міжнародних перевезень пасажирів, тобто усі вищевказані документи були надані при перевірці державного інспектора Відділу державного нагляду (контролю) у Тернопільській області водієм ОСОБА_2 , та було допущено інспекторів до перевірки тахографу.
Згідно статті 35 Глави 7 Розділу II "Внутрішні перевезення пасажирів" Закону України "Про автомобільний транспорт" визначено, що на автобусні маршрути протяжністю понад 500 км у рейс повинні направлятися два водії.
Абзацом 9 частини 1статті 60 Закону України "Про автомобільний транспорт"передбачено, що за порушення законодавства про автомобільний транспорт до автомобільних перевізників застосовуються адміністративно-господарські штрафи за перевезення пасажирів на маршруті протяжністю понад 500 кілометрів одним водієм - у розмірі тридцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Встановлено, що Відділ державного нагляду (контролю) у Хмельницькій області застосував адміністративно-господарський штраф у розмірі 510 грн., у зв`язку з порушенням абзацу 9 частини 1 статті 60 Закону України "Про автомобільний транспорт".
Щодо твердження відповідача про те, що позивач не дотримався вимог статті 35 Закону №2344-III, згідно якої на автобусні маршрути протяжністю понад 500 км у рейс повинні направлятися два водії, суд зазначає, що вказана норма не регулює здійснення міжнародних перевезень пасажирів, адже стосується внутрішніх перевезень пасажирів, і ця норма міститься в Розділі II Закону №2344-III - ВНУТРІШНІ ПЕРЕВЕЗЕННЯ ПАСАЖИРІВ.
Разом з тим, суд зазначає, що 07.09.2005 Верховною Радою України прийнято Закон України № 2819-IV "Про приєднання України до Європейської угоди щодо роботи екіпажів транспортних засобів, які виконують міжнародні автомобільні перевезення (ЄУТР)".
Суд враховує, що саме ЄУТР визначає правила роботи екіпажів транспортних засобів, які виконують міжнародні автомобільні перевезення та не містить жодних вимог щодо кількості водіїв при виконанні таких перевезень. Разом з тим ЄУТР мітить положення згідно якого водій повинен дотримуватися щоденного періоду керування, який не повинен перевищувати 9 год.
Частиною 1 статті 77 КАС України визначено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
На підставі викладеного суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог, у зв`язку із цим, враховуючи викладене, позовні вимоги підлягають задоволенню.
Суд встановив, що при зверненні до суду позивач сплатив судовий збір у розмірі 1211,20 грн., тому, враховуючи приписи статті 139 КАС України, витрати необхідно присудити на його користь за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.
Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 КАС України, суд
ВИРІШИВ:
адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Люкс-рейзен Біс" до Відділу державного нагляду (контролю) у Хмельницькій області Державної служби України з безпеки на транспорті задовольнити.
Визнати протиправною та скасувати постанову Відділу державного нагляду (контролю) у Хмельницькій області Державної служби України з безпеки на транспорті про застосування адміністративно-господарського штрафу №ПШ 069694 від 03.04.2024.
Стягнути на користь Товариство з обмеженою відповідальністю "Люкс-рейзен Біс" судові витрати (судовий збір) в розмірі 3028 (три тисячі двадцять вісім) грн. 00 коп. за рахунок бюджетних асигнувань Відділу державного нагляду (контролю) у Хмельницькій області Державної служби України з безпеки на транспорті.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Повне рішення складене 10 липня 2024 року
Позивач:Товариство з обмеженою відповідальністю "Люкс-рейзен Біс" (вул. Вінницьке шосе, 12/2, м. Хмельницький, Хмельницька обл., Хмельницький р-н, 29011 , код ЄДРПОУ - 42759248) Відповідач:Відділ державного нагляду (контролю) у Хмельницькій області Державної служби України з безпеки на транспорті (вул. Соборна, 75, м. Хмельницький, Хмельницька обл., Хмельницький р-н, 29013 , код ЄДРПОУ - 39816845)
Головуючий суддя В.В. Матущак
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.07.2024 |
Оприлюднено | 15.07.2024 |
Номер документу | 120329070 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо дорожнього руху, транспорту та перевезення пасажирів, з них транспорту та перевезення пасажирів |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Матущак В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні