ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
11 липня 2024 рокуЛьвівСправа № 380/23351/23 пров. № А/857/6729/24
Восьмий апеляційний адміністративний суд у складі:
головуючого суддіОнишкевича Т.В.,
суддівІщук Л.П., Обрізка І.М.,
розглянувши у порядку письмового провадження у м. Львові апеляційну скаргу Державної податкової служби України на рішення Львівського окружного адміністративного суду від 15 лютого 2024 року у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Н2 ІНТЕРНЕШНЛ КОРПОРЕЙШН» до Головного управління ДПС у Львівській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними і скасування рішень, зобов`язання вчинити дії,
суддя у І інстанціїПотабенко В.А.,
час ухвалення судового рішенняне зазначено,
місце ухвалення судового рішенням. Львів,
дата складення повного тексту рішення 15 лютого 2024 року,
ВСТАНОВИВ:
У жовтня 2023 року Товариство з обмеженою відповідальністю «Н2 ІНТЕРНЕШНЛ КОРПОРЕЙШН» (далі ТОВ «Н2 ІНТЕРНЕШНЛ КОРПОРЕЙШН») звернулося до суду із адміністративним позовом, у якому просило:
визнати протиправними та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Львівській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Комісія ГУ ДПС) про відмову у реєстрації податкової накладної (далі ПН):
№9430786/44626385 від 29.08.2023 ПН №3/6 від 06.07.2023;
№9430785/44626385 від 29.08.2023 ПН №29/6 від 27.07.2023;
№9430730/44626385 від 29.08.2023 ПН №164/6 від 24.06.2023;
№9430731/44626385 від 29.08.2023 ПН №165/6 від 24.06.2023;
№9430736/44626385 від 29.08.2023 ПН №166/6 від 24.06.2023;
№9430732/44626385 від 29.08.2023 ПН №167/6 від 24.06.2023;
№9430733/44626385 від 29.08.2023 ПН №168/6 від 24.06.2023;
№9430753/44626385 від 29.08.2023 ПН №169/6 від 24.06.2023;
№9430740/44626385 від 29.08.2023 ПН №170/6 від 24.06.2023;
№9430739/44626385 від 29.08.2023 ПН №171/6 від 24.06.2023;
№9430745/44626385 від 29.08.2023 ПН №172/6 від 24.06.2023;
№9430751/44626385 від 29.08.2023 ПН №173/6 від 24.06.2023;
№9430734/44626385 від 29.08.2023 ПН №174/6 від 24.06.2023;
№9430735/44626385 від 29.08.2023 ПН №175/6 від 24.06.2023;
№9430743/44626385 від 29.08.2023 ПН №176/6 від 24.06.2023;
№9430748/44626385 від 29.08.2023 ПН №177/6 від 24.06.2023;
№9430742/44626385 від 29.08.2023 ПН №178/6 від 24.06.2023;
№9430738/44626385 від 29.08.2023 ПН №179/6 від 24.06.2023;
№9430750/44626385 від 29.08.2023 ПН №180/6 від 24.06.2023;
№9430747/44626385 від 29.08.2023 ПН №181/6 від 24.06.2023;
№9430749/44626385 від 29.08.2023 ПН №183/6 від 27.06.2023;
№9430754/44626385 від 29.08.2023 ПН №184/6 від 27.06.2023;
№9430741/44626385 від 29.08.2023 ПН №185/6 від 27.06.2023;
№9430755/44626385 від 29.08.2023 ПН №186/6 від 27.06.2023;
№9430757/44626385 від 29.08.2023 ПН №187/6 від 27.06.2023;
№9430737/44626385 від 29.08.2023 ПН №188/6 від 27.06.2023;
№9430752/44626385 від 29.08.2023 ПН №189/6 від 27.06.2023;
№9430756/44626385 від 29.08.2023 ПН №190/6 від 27.06.2023;
№9430746/44626385 від 29.08.2023 ПН №191/6 від 27.06.2023;
№9430744/44626385 від 29.08.2023 ПН №192/6 від 27.06.2023;
№9430774/44626385 від 29.08.2023 ПН №202/6 від 28.06.2023;
№9430771/44626385 від 29.08.2023 ПН №203/6 від 28.06.2023;
№9430776/44626385 від 29.08.2023 ПН №204/6 від 28.06.2023;
№9430766/44626385 від 29.08.2023 ПН №205/6 від 28.06.2023;
№9430772/44626385 від 29.08.2023 ПН №206/6 від 28.06.2023;
№9430764/44626385 від 29.08.2023 ПН №207/6 від 28.06.2023;
№9430775/44626385 від 29.08.2023 ПН №208/6 від 28.06.2023;
№9430765/44626385 від 29.08.2023 ПН №209/6 від 28.06.2023;
№9430767/44626385 від 29.08.2023 ПН №210/6 від 28.06.2023;
№9430759/44626385 від 29.08.2023 ПН №211/6 від 28.06.2023;
№9430758/44626385 від 29.08.2023 ПН №212/6 від 28.06.2023;
№9430770/44626385 від 29.08.2023 ПН №213/6 від 28.06.2023;
№9430761/44626385 від 29.08.2023 ПН №228/6 від 29.06.2023;
№9430768/44626385 від 29.08.2023 ПН №229/6 від 29.06.2023;
№9430778/44626385 від 29.08.2023 ПН №230/6 від 29.06.2023;
№9430762/44626385 від 29.08.2023 ПН №231/6 від 29.06.2023;
№9430769/44626385 від 29.08.2023 ПН №232/6 від 29.06.2023;
№9430760/44626385 від 29.08.2023 ПН №233/6 від 29.06.2023;
№9430777/44626385 від 29.08.2023 ПН №234/6 від 29.06.2023;
№9430779/44626385 від 29.08.2023 ПН №235/6 від 29.06.2023;
№9430763/44626385 від 29.08.2023 ПН №236/6 від 29.06.2023;
№9430773/44626385 від 29.08.2023 ПН №237/6 від 29.06.2023;
№9430784/44626385 від 29.08.2023 ПН №31/6 від 31.07.2023;
№9430787/44626385 від 29.08.2023 ПН №20/6 від 25.07.2023;
№9430782/44626385 від 29.08.2023 ПН №7/6 від 11.07.2023;
№9430783/44626385 від 29.08.2023 ПН №8/6 від 11.07.2023;
№9430781/44626385 від 29.08.2023 ПН №23/6 від 09.08.2023;
№9430780/44626385 від 29.08.2023 ПН №30/6 від 29.07.2023 у Єдиному реєстрі податкових накладних (далі ЄРПН);
зобов`язати Державну податкову службу України (далі ДПС) зареєструвати вказані ПН ТОВ «Н2 ІНТЕРНЕШНЛ КОРПОРЕЙШН» у ЄРПН.
Рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 15 лютого 2024 року у справі № 380/23351/23, ухваленим у порядку письмового провадження, такі позовні вимоги задоволено повністю.
При цьому суд першої інстанції виходив із того, що контролюючим органом не було чітко сформульовано вимог до платника податків при зупиненні реєстрації його ПН у ЄРПН, а також достатність поданих документів для спростування сумнівів щодо ризиковості операції платника податку. Оскільки суд дійшов висновку про протиправність оскаржуваних рішень про відмову в реєстрації спірних ПН, то є достатні підстави для прийняття ДПС рішення про їх реєстрацію в ЄРПН.
У апеляційній скарзі ДПС просила скасувати вказане рішення суду першої інстанції та у задоволенні позову ТОВ «Н2 ІНТЕРНЕШНЛ КОРПОРЕЙШН» відмовити.
Свої апеляційні вимоги обґрунтовує тим, що платник податку має самостійно визначити які первинні документи необхідно надати податковому органу на підтвердження реальності господарської операції та прийняття рішення про реєстрацію ПН. На момент винесення оскаржуваних рішень про відмову в реєстрації ПН у ЄРПН позивач не виконав вимог щодо підтвердження правомірності формування та подання ПН на реєстрацію, а отже у контролюючого органу були законні підстави для прийняття рішення про відмову у реєстрації спірних ПН у ЄРПН.
Позовні вимоги про зобов`язання ДПС зареєструвати ПН у ЄРПН є втручанням у дискреційні повноваження контролюючого органу відповідача та виходять за межі завдань адміністративного судочинства.
Відповідно до пункту 3 частини 1 статті 311 Кодексу адміністративного судочинства України справа розглядається у порядку письмового провадження.
Переглянувши судове рішення в межах доводів та вимог апеляційної скарги, перевіривши повноту встановлення судом першої інстанції фактичних обставин справи та правильність застосування ним норм матеріального та процесуального права, апеляційний суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення вимог скаржника, виходячи із такого.
Як безспірно встановлено судом першої інстанції та слідує з матеріалів справи, основним видом економічної діяльності ТОВ Н2 ІНТЕРНЕШЛ КОРПОРЕЙШЕН за КВЕД є 46.35 Оптова торгівля тютюновими виробами.
Інші види діяльності:
46.19 Діяльність посередників у торгівлі товарами широкого асортименту;
46.39 Неспеціалізована оптова торгівля продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами;
46.90 Неспеціалізована оптова торгівля;
47.26 Роздрібна торгівля тютюновими виробами в спеціалізованих магазинах;
47.78 Роздрібна торгівля іншими невживаними товарами в спеціалізованих магазинах;
47.99 Інші види роздрібної торгівлі поза магазинами
21 грудня 2022 року ТОВ Н2 ІНТЕРНЕШЛ КОРПОРЕЙШЕН (Постачальник) та ТОВ ВЕСТ ПЕТРОЛ МАРКЕТ (Покупець) уклали договір поставки № ВП-217, за умовами якого поставка товару здійснюється на підставі замовлення, наданого Покупцем, з підписанням уповноваженими представниками сторін видаткової накладної на товар. Обов`язковою умовою для оплати поставленого за договором товару є наявність у Покупця оформлених у встановленому чинним законодавством України порядку видаткової накладної і податкової накладної, а також іншої товаросупровідної документації.
На виконання умов цього договору сторони склали видаткову накладну від 06.07.2023 №615, експрес-накладну ТОВ Нова пошта від 05.07.2023, видаткову накладну від 27.07.2023 №661, експрес-накладну ТОВ Нова пошта від 25.07.2023 №20450748003369. ТОВ ВЕСТ ПЕТРОЛ МАРКЕТ здійснило оплату за товар відповідно до платіжних доручень від 17.08.2023 №7858755083, від 22.08.2023 №8287572041, від 31.08.2023 №9068255611, від 07.09.2023 №9672722781.
Відтак, з метою виконання вимог податкового законодавства ТОВ Н2 ІНТЕРНЕШЛ КОРПОРЕЙШЕН сформувало ПН від 27.07.2023 № 29/6 на загальну суму 2 079 000,00 грн (у т. ПДВ 346 500,00 грн) та ПН від 06.07.2023 № 3/6 на загальну суму 138 600,00 грн (у т.ч. ПДВ 23100,00 грн), які скерувало на реєстрацію у ЄРПН.
Відповідно до квитанцій контролюючого органу вказані ПН №29/6 від 27.07.2023 та №3/6 від 06.07.2023 були прийняті, однак їх реєстрація зупинена, оскільки обсяг постачання товару/послуги 2404, 3824 дорівнює або перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Водночас позивачу було запропоновано надати пояснення та копії документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію вказаних ПН у ЄРПН.
На пропозицію контролюючого органу ТОВ Н2 ІНТЕРНЕШЛ КОРПОРЕЙШЕН 22.08.2023 сформувало і подало повідомлення про подання пояснень та копій документів №8 щодо ПН №3/6 від 06.07.2023, до якого додало копії документів (у кількості 41 додатка).
Окрім того, 22.08.2023 позивачем було сформовано та подано контролюючому органу пояснення та копій документів № 5 щодо ПН №29/6 від 27.07.2023, до якого додав копії документів (у кількості 41 додатка).
Разом із тим, Комісія ГУ ДПС прийняла рішення №9430786/44626385 від 29.08.2023, яким було відмовлено у реєстрації ПН № 3/6 від 06.07.2023 та; рішення №9430785/44626385 від 29.08.2023, яким відмовлено у реєстрації ПН №29/6 від 27.07.2023 № 29/6 з посиланням на надання платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства, а саме: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.
Окрім того, 22.06.2023 ТОВ Н2 ІНТЕРНЕШЛ КОРПОРЕЙШЕН (Постачальник) та ТОВ ЄВРО СМАРТ ПАУЕР (Покупець) уклали договір поставки № 22/06, за умовами якого Постачальник зобов`язується передати у власність Покупця товар відповідно до його письмового замовлення, а Покупець прийняти товар та оплатити його вартість. Найменування та асортимент товару погоджується сторонами та зазначаються в додатку № 1 (специфікація), яка є невід`ємною частиною договору. При передачі товару Постачальник зобов`язаний одночасно з товаром передати покупцеві видаткову накладну; документи, які підтверджують якість товару, та обов`язкове оформлення яких на товар, що є предметом поставки за цим договором, передбачено чинним законодавством України; інші товаротранспортні та товаросупровідні документи, які є обов`язковими відповідно до норм чинного законодавства України.
На виконання умов вказаного договору сторони склали:
видаткові накладні №602 від 29.06.2023; №599 від 29.06.2023; №597 від 29.06.2023; №596 від 29.06.2023; №582 від 28.06.2023; №576 від 28.06.2023; №575 від 28.06.2023; №574 від 28.06.2023; №557 від 27.06.2023; №535 від 24.06.2023; №593 від 29.06.2023; №601 від 29.06.2023; №594 від 29.06.2023; №600 від 29.06.2023; №595 від 29.06.2023; №598 від 29.06.2023; №562 від 27.06.2023; №561 від 27.06.2023; №560 від 27.06.2023; №559 від 27.06.2023; №558 від 27.06.2023; №556 від 27.06.2023; №555 від 27.06.2023; №554 від 27.06.2023; №553 від 27.06.2023; №552 від 24.06.2023; №551 від 24.06.2023; №550 від 24.06.2023; №548 від 24.06.2023; №547 від 24.06.2023; №546 від 24.06.2023; №545 від 24.06.2023; №544 від 24.06.2023; №543 від 24.06.2023; №542 від 24.06.2023; №541 від 24.06.2023; №540 від 24.06.2023; №539 від 24.06.2023; №538 від 24.06.2023; №536 від 24.06.2023; №534 від 24.06.2023; №580 від 28.06.2023; №579 від 28.06.2023; №578 від 28.06.2023; №577 від 28.06.2023; №573 від 28.06.2023; №572 від 28.06.2023; №583 від 28.06.2023; №581 від 28.06.2023;
експрес-накладні ТОВ Нова Пошта №20450731423917 від 23.06.2023; №20450731411236 від 23.06.2023; №20450731411236 від 23.06.2023; №20450731420028 від 23.06.2023; №20450731467576 від 23.06.2023; №20450731417301 від 23.06.2023; №20450731464184 від 23.06.2023; №20450731409863 від 23.06.2023; №20450731461746 від 23.06.2023; №20450731469862 від 23.06.2023; №20450731418438 від 23.06.2023; №20450731460567 від 23.06.2023; №20450731424998 від 23.06.2023; №20450731468949 від 23.06.2023;?№20450731462897 від 23.06.2023; №20450731412544 від 23.06.2023; №20450731604190 від 23.06.2023; №20450731602506 від 23.06.2023; №20450731605551 від 23.06.2023; №20450732603097 від 26.06.2023; №20450732604867 від 26.06.2023; №20450732612114 від 26.06.2023; №20450732566912 від 26.06.2023; №20450732538901 від 26.06.2023; №20450732606326 від 26.06.2023; №20450732609311 від 26.06.2023; №20450732610733 від 26.06.2023; №20450732607907 від 26.06.2023; №20450733332777 від 27.06.2023; №20450733354436 від 27.06.2023; №20450733335590 від 27.06.2023; №20450733325350 від 27.06.2023; №20450733334273 від 27.06.2023; №20450733310284 від 27.06.2023; №20450733355919 від 27.06.2023; №20450733329302 від 27.06.2023; №20450733326592 від 27.06.2023; №20450733351945 від 27.06.2023; №20450733328254 від 27.06.2023; №20450733331590 від 27.06.2023; №20450733882343 від 28.06.2023; №20450733907583 від 28.06.2023; №20450733906455 від 28.06.2023; №20450733901866 від 28.06.2023; №20450733885449 від 28.06.2023; №20450733884016 від 28.06.2023; №20450733881000 від 28.06.2023; №20450733908587 від 28.06.2023; №20450733880078 від 28.06.2023; №20450733879048 від 28.06.2023.
ТОВ ЄВРО СМАРТ ПАУЕР на виконання умов договору здійснило оплату за товар відповідно до платіжних доручень №12071 від 04.07.2023; №12823 від 11.07.2023; №13399 від 18.07.2023; №14059 від 28.07.2023; №14176 від 01.08.2023; №14664 від 08.08.2023; №15724 від 15.08.2023.
Відтак, ТОВ Н2 ІНТЕРНЕШЛ КОРПОРЕЙШЕН на виконання вимог податкового законодавства сформувало та скерувало на реєстрацію у ЄРПН ПН:
№164/6 від 24.06.2023 на загальну суму 23100,00 грн (у т.ч. ПДВ 3850,00 грн),
№165/6 від 24.06.2023 на загальну суму 23100,00 грн (у т.ч. ПДВ 3850,00 грн),
№166/6 від 24.06.2023 на загальну суму 23100,00 грн (у т.ч. ПДВ 3850,00 грн),
№167/6 від 24.06.2023 на загальну суму 23100,00 грн (у т.ч. ПДВ 3850,00 грн),
№168/6 від 24.06.2023 на загальну суму 23100,00 грн (у т.ч. ПДВ 3850,00 грн),
№169/6 від 24.06.2023 на загальну суму 23100,00 грн (у т.ч. ПДВ 3850,00 грн),
№170/6 від 24.06.2023 на загальну суму 23100,00 грн (у т.ч. ПДВ 3850,00 грн),
№171/6 від 24.06.2023 на загальну суму 23100,00 грн (у т.ч. ПДВ 3850,00 грн),
№172/6 від 24.06.2023 на загальну суму 23100,00 грн (у т.ч. ПДВ 3850,00 грн),
№173/6 від 24.06.2023 на загальну суму 23100,00 грн (у т.ч. ПДВ 3850,00 грн),
№174/6 від 24.06.2023 на загальну суму 23100,00 грн (у т.ч. ПДВ 3850,00 грн),
№175/6 від 24.06.2023 на загальну суму 23100,00 грн (у т.ч. ПДВ 3850,00 грн),
№176/6 від 24.06.2023 на загальну суму 23100,00 грн (у т.ч. ПДВ 3850,00 грн),
№177/6 від 24.06.2023 на загальну суму 23100,00 грн (у т.ч. ПДВ 3850,00 грн),
№178/6 від 24.06.2023 на загальну суму 23100,00 грн(у т.ч. ПДВ 3850,00 грн),
№179/6 від 24.06.2023 на загальну суму 23100,00 грн (у т.ч. ПДВ 3850,00 грн),
№180/6 від 24.06.2023 на загальну суму 23100,00 грн (у т.ч. ПДВ 3850,00 грн),
№181/6 від 24.06.2023 на загальну суму 23100,00 грн (у т.ч. ПДВ 3850,00 грн),
№183/6 від 27.06.2023 на загальну суму 23100,00 грн (у т.ч. ПДВ 3850,00 грн),
№184/6 від 27.06.2023 на загальну суму 23100,00 грн (у т.ч. ПДВ 3850,00 грн),
№185/6 від 27.06.2023 на загальну суму 23100,00 грн (у т.ч. ПДВ 3850,00 грн),
№186/6 від 27.06.2023 на загальну суму 23100,00 грн (у т.ч. ПДВ 3850,00 грн),
№187/6 від 27.06.2023 на загальну суму 23100,00 грн (у т.ч. ПДВ 3850,00 грн),
№188/6 від 27.06.2023 на загальну суму 23100,00 грн (у т.ч. ПДВ 3850,00 грн),
№189/6 від 27.06.2023 на загальну суму 23100,00 грн (у т.ч. ПДВ 3850,00 грн),
№190/6 від 27.06.2023 на загальну суму 23100,00 грн (у т.ч. ПДВ 3850,00 грн),
№191/6 від 27.06.2023 на загальну суму 23100,00 грн (у т.ч. ПДВ 3850,00 грн),
№192/6 від 27.06.2023 на загальну суму 23100,00 грн (у т.ч. ПДВ 3850,00 грн),
№202/6 від 28.06.2023 на загальну суму 23100,00 грн (у т.ч. ПДВ 3850,00 грн),
№203/6 від 28.06.2023 на загальну суму 23100,00 грн (у т.ч. ПДВ 3850,00 грн),
№204/6 від 28.06.2023 на загальну суму 23100,00 грн (у т.ч. ПДВ 3850,00 грн),
№205/6 від 28.06.2023 на загальну суму 23100,00 грн (у т.ч. ПДВ 3850,00 грн),
№206/6 від 28.06.2023 на загальну суму 23100,00 грн (у т.ч. ПДВ 3850,00 грн),
№207/6 від 28.06.2023 на загальну суму 23100,00 грн (у т.ч. ПДВ 3850,00 грн),
№208/6 від 28.06.2023 на загальну суму 23100,00 грн (у т.ч. ПДВ 3850,00 грн),
№209/6 від 28.06.2023 на загальну суму 23100,00 грн (у т.ч. ПДВ 3850,00 грн),
№210/6 від 28.06.2023 на загальну суму 23100,00 грн (у т.ч. ПДВ 3850,00 грн),
№211/6 від 28.06.2023 на загальну суму 23100,00 грн (у т.ч. ПДВ 3850,00 грн),
№212/6 від 28.06.2023 на загальну суму 23100,00 грн (у т.ч. ПДВ 3850,00 грн),
№213/6 від 28.06.2023 на загальну суму 23100,00 грн (у т.ч. ПДВ 3850,00 грн),
№228/6 від 29.06.2023 на загальну суму 23100,00 грн (у т.ч. ПДВ 3850,00 грн),
№220/6 від 29.06.2023 на загальну суму 23100,00 грн (у т.ч. ПДВ 3850,00 грн),
№230/6 від 29.06.2023 на загальну суму 23100,00 грн (у т.ч. ПДВ 3850,00 грн),
№231/6 від 29.06.2023 на загальну суму 23100,00 грн (у т.ч. ПДВ 3850,00 грн),
№232/6 від 29.06.2023 на загальну суму 23100,00 грн (у т.ч. ПДВ 3850,00 грн),
№233/6 від 29.06.2023 на загальну суму 23100,00 грн (у т.ч. ПДВ 3850,00 грн),
№234/6 від 29.06.2023 на загальну суму 23100,00 грн (у т.ч. ПДВ 3850,00 грн),
№235/6 від 29.06.2023 на загальну суму 23100,00 грн (у т.ч. ПДВ 3850,00 грн),
№236/6 від 29.06.2023 на загальну суму 23100,00 грн (у т.ч. ПДВ 3850,00 грн),
№237/6 від 29.06.2023 на загальну суму 23100,00 грн (у т.ч. ПДВ 3850,00 грн),
Відповідно до квитанцій контролюючого органу вказані ПН були прийняті, однак їх реєстрація зупинена, оскільки обсяг постачання товару/послуги 2404 дорівнює або перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Водночас позивачу було запропоновано надати пояснення та копії документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію вказаних ПН у ЄРПН.
У відповідь на пропозицію контролюючого органу ТОВ Н2 ІНТЕРНЕШЛ КОРПОРЕЙШЕН 22.08.2023 сформувало та подало повідомлення про подання пояснень та копій документів № 1 щодо вказаних ПН, реєстрацію яких зупинено, до якого додало копії документів (у кількості 45 додатків).
Однак Комісією ГУ ДПС були прийняті рішення:
№9430730/44626385 від 29.08.2023 про відмову у реєстрації ПН від 26.06.2023 №164/6;
№9430731/44626385 від 29.08.2023 про відмову у реєстрації ПН від 24.06.2023 №165/6;
№9430736/44626385 від 29.08.2023 про відмову у реєстрації ПН від 24.06.2023 №166/6;
№9430732/44626385 від 29.08.2023 про відмову у реєстрації ПН від 24.06.2023 №167/6;
№9430733/44626385 від 29.08.2023 про відмову у реєстрації ПН від 24.06.2023 №168/6;
№9430753/44626385 від 29.08.2023 про відмову у реєстрації ПН від 24.06.2023 №169/6;
№9430740/44626385 від 29.08.2023 про відмову у реєстрації ПН від 24.06.2023 №170/6;
№9430739/44626385 від 29.08.2023 про відмову у реєстрації ПН від 24.06.2023 № 171/6;
№9430745/44626385 від 29.08.2023 про відмову у реєстрації ПН від 24.06.2023 № 172/6;
№9430751/44626385 від 29.08.2023 про відмову у реєстрації ПН від 24.06.2023 № 173/6;
№9430734/44626385 від 29.08.2023 про відмову у реєстрації ПН від 24.06.2023 № 174/6;
№9430735/44626385 від 29.08.2023 про відмову у реєстрації ПН від 24.06.2023 № 175/6;
№9430743/44626385 від 29.08.2023 про відмову у реєстрації ПН від 24.06.2023 № 176/6;
№9430748/44626385 від 29.08.2023 про відмову у реєстрації ПН від 24.06.2023 № 177/6;
№9430742/44626385 від 29.08.2023 про відмову у реєстрації ПН від 24.06.2023 № 178/6;
№9430738/44626385 від 29.08.2023 про відмову у реєстрації ПН від 24.06.2023 № 179/6;
№9430750/44626385 від 29.08.2023 про відмову у реєстрації ПН від 24.06.2023 № 180/6;
№9430747/44626385 від 29.08.2023 про відмову у реєстрації ПН від 24.06.2023 № 181/6;
№9430749/44626385 від 29.08.2023 про відмову у реєстрації ПН від 27.06.2023 № 183/6;
№9430754/44626385 від 29.08.2023 про відмову у реєстрації ПН від 27.06.2023 № 184/6;
№9430741/44626385 від 29.08.2023 про відмову у реєстрації ПН від 27.06.2023 № 185/6;
№9430755/44626385 від 29.08.2023 про відмову у реєстрації ПН від 27.06.2023 № 186/6;
№9430757/44626385 від 29.08.2023 про відмову у реєстрації ПН від 27.06.2023 № 187/6;
№9430737/44626385 від 29.08.2023 про відмову у реєстрації ПН від 27.06.2023 № 188/6;
№9430752/44626385 від 29.08.2023 про відмову у реєстрації ПН від 27.06.2023 № 189/6;
№9430756/44626385 від 29.08.2023 про відмову у реєстрації ПН від 27.06.2023 № 190/6;
№9430746/44626385 від 29.08.2023 про відмову у реєстрації ПН від 27.06.2023 № 191/6;
№9430744/44626385 від 29.08.2023 про відмову у реєстрації ПН від 27.06.2023 № 192/6;
№9430774/44626385 від 29.08.2023 про відмову у реєстрації ПН від 28.06.2023 № 202/6;
№9430771/44626385 від 29.08.2023 про відмову у реєстрації ПН від 28.06.2023 № 203/6;
№9430776/44626385 від 29.08.2023 про відмову у реєстрації ПН від 28.06.2023 № 204/6;
№9430766/44626385 від 29.08.2023 про відмову у реєстрації ПН від 28.06.2023 № 205/6;
№9430772/44626385 від 29.08.2023 про відмову у реєстрації ПН від 28.06.2023 № 206/6;
№9430764/44626385 від 29.08.2023 про відмову у реєстрації ПН від 28.06.2023 № 207/6;
№9430775/44626385 від 29.08.2023 про відмову у реєстрації ПН від 28.06.2023 № 208/6;
№9430765/44626385 від 29.08.2023 про відмову у реєстрації ПН від 28.06.2023 № 209/6;
№9430767/44626385 від 29.08.2023 про відмову у реєстрації ПН від 28.06.2023 № 210/6;
№9430759/44626385 від 29.08.2023 про відмову у реєстрації ПН від 28.06.2023 № 211/6;
№9430758/44626385 від 29.08.2023 про відмову у реєстрації ПН від 28.06.2023 № 212/6;
№9430770/44626385 від 29.08.2023 про відмову у реєстрації ПН від 28.06.2023 № 213/6;
№9430761/44626385 від 29.08.2023 про відмову у реєстрації ПН від 29.06.2023 № 228/6;
№9430768/44626385 від 29.08.2023 про відмову у реєстрації ПН від 29.06.2023 № 229/6;
№9430778/44626385 від 29.08.2023 про відмову у реєстрації ПН від 29.06.2023 № 230/6;
№9430762/44626385 від 29.08.2023 про відмову у реєстрації ПН від 29.06.2023 № 231/6;
№9430769/44626385 від 29.08.2023 про відмову у реєстрації ПН від 29.06.2023 № 232/6;
№9430760/44626385 від 29.08.2023 про відмову у реєстрації ПН від 29.06.2023 № 233/6;
№9430777/44626385 від 29.08.2023 про відмову у реєстрації ПН від 29.06.2023 № 234/6;
№9430779/44626385 від 29.08.2023 про відмову у реєстрації ПН від 29.06.2023 № 235/6;
№9430763/44626385 від 29.08.2023 про відмову у реєстрації ПН від 29.06.2023 № 236/6;
№9430773/44626385 від 29.08.2023 про відмову у реєстрації ПН від 29.06.2023 № 237/6.
Вказані рішення контролюючого органу обґрунтовані наданням платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства, а саме: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.
Поза тим, 12 грудня 2022 року між ТОВ Н2 ІНТЕРНЕШЛ КОРПОРЕЙШ (Постачальник) та ТОВ КОНВЕРС ЛІНКС (Покупець) уклали договір поставки № 169/кс-22, за умовами якого Постачальник прийняв на себе зобов`язання у порядку та строки, встановлені цим договором, передати Покупцю товар у визначеній кількості, відповідної якості та за погодженою ціною, разом із товаросупровідною документацією, а Покупець прийняти та оплатити товар на умовах, передбачених договором. На кожне підтвердження замовлення Покупця, Постачальник надає в паперовому вигляді окрему видаткову накладну. Відправлення Покупцю видаткової накладної вважається підтвердженням Постачальником прийняття відповідного замовлення до виконання.
На виконання умов договору сторони уклали:
видаткові накладні №646 від 22.07.2023; № 648 від 25.07.2023; № 620 від 07.07.2023; № 634 від 14.07.2023; № 663 від 2 8.07.2023; № 660 від 27.07.2023; № 651 від 25.07.2023; № 650 від 25.07.2023; № 649 від 25.07.2023; № 644 від 22.07.2023; № 643 від 20.07.2023; № 641 від 18.07.2023; № 640 від 18.07.2023; № 639 від 18.07.2023; № 638 від 18.07.2023; № 635 від 14.07.2023; № 630 від 11.07.2023; №629 від 11.07.2023; № 619 від 07.07.2023; № 618 від 06.07.2023; №6 17 від 06.07.2023; № 616 від 06.07.2023; № 614 від 05.07.2023; № 613 від 01.07.2023; № 612 від 04.07.2023; № 611 від 04.07.2023; № 610 від 04.07.2023; № 608 від 04.07.2023;.
експрес-накладні ТОВ Нова пошта № 20450736348510 від 03.07.2023; №20450736321625 від 03.07.2023; №20450736328710 від 03.07.2023; №20450736333583 від 03.07.2023; №20450736744997 від 04.07.2023; №20450736748587 від 04.07.2023; №20450737360231 від 05.07.2023; №20450737456597 від 05.07.2023; №20450737460409 від 05.07.2023; №20450737836688 від 06.07.2023 №20450737839342 від 06.07.2023; №20450739726320 від 10.07.2023; №20450739730344 від 10.07.2023; №20450741582166 від 13.07.2023; №20450741606939 від 14.07.2023; №20450743529491 від 17.07.2023; №20450743415894 від 17.07.2023; №20450743398779 від 17.07.2023; №20450743398779 від 17.07.2023; №20450744866997 від 19.07.2023; №20450745271390 від 21.07.2023; №20450745764106 від 21.07.2023; №20450747281859 від 24.07.2023; №20450747286895 від 24.07.2023; №20450747267696 від 24.07.2023; №20450747277810 від 24.07.2023; №20450748366386 від 26.07.2023; №20450748860631 від 27.07.2023.
На виконання вимог податкового законодавства ТОВ Н2 ІНТЕРНЕШЛ КОРПОРЕЙШЕН склало ПН №31/6 від 31.07.2023 на загальну суму 526 218,00 грн (у т.ч. ПДВ 87793,00 грн.
Відповідно до квитанції контролюючого органу вказана ПН була прийнята, однак її реєстрація зупинена, оскільки обсяг постачання товару/послуги 2404 дорівнює або перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Водночас позивачу було запропоновано надати пояснення та копії документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію вказаної ПН у ЄРПН.
На пропозицію контролюючого органу 22.08.2023 ТОВ Н2 ІНТЕРНЕШЛ КОРПОРЕЙШЕН сформувало та подало повідомлення про подання пояснень та копій документів № 4 щодо ПН №31/6 від 31.07.2023 № 31/6, до якого додало копії документів (у кількості 41 документа).
Однак Комісією ГУ ДПС було прийнято рішення № 9430784/44626385 від 29.08.2023 про відмову у реєстрації ПН № 31/6 від 31.07.2023 з огляду на надання платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства, а саме: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.
Окрім того, 23.12.2022 ТОВ Н2 ІНТЕРНЕШЛ КОРПОРЕЙШН (Продавець) та ТОВ ОККО-ДРАЙВ (Покупець) уклали договір купівлі-продажу товарів № ОД/528, за умовами якого Продавець зобов`язувався поставляти (передавати) товар (у подальшому-продукція) у власність Покупця відповідно до його замовлення на поставку (замовлень), а Покупець приймати та оплачувати продукцію на умовах, зазначених у цьому договорі. Датою поставки продукції і переходу права власності на продукцію (та усіх ризиків, пов`язаних з ним) від Продавця до Покупця вважається дата фактичного отримання Покупцем (його уповноваженим представником) продукції в складських приміщеннях Покупця чи іншому вказаному Покупцем (його уповноваженим представником) місці, що підтверджується електронними цифровими підписами уповноважених представників Покупця та Продавця у прибутковій накладній.
На виконання договірних зобов`язань сторони уклали видаткові накладні: № 621 від 11.07.2023; № 622 від 11.07.2023. Про доставку товару свідчать експрес-накладні ТОВ Нова пошта: № 20450739693974 від 10.07.2023; № 20450739691423 від 10.07.2023; № 59000992961183 від 10.07.2023. ТОВ ОККО-ДРАЙВ здійснило оплату товару на підставі платіжних доручень №0000027157 від 07.03.2023; №0000031497 від 16.03.2023; №0000036773 від 27.03.2023; №0000045549 від 13.04.2023; №0000055849 від 28.04.2023; №0000069971 від 23.05.2023; №0000081210 від 12.06.2023; №0000084486 від 16.06.2023; №0000093348 від 30.06.2023; №0000101879 від 14.07.2023; №0000127676 від 23.08.2023; №0000128932 від 28.08.2023.
На виконання приписів податкового законодавства ТОВ Н2 ІНТЕРНЕШЛ КОРПОРЕЙШЕН склало ПН №7/6 від 11.07.2023 на загальну суму 411 180,00 грн (у т.ч. ПДВ 68530,00 грн), ПН №8/6 від 11.07.2023 на загальну суму 438 900,00 грн (у т.ч. ПДВ 73150,00 грн), які скерувало на реєстрацію у ЄРПН.
Відповідно до квитанцій контролюючого органу вказані ПН були прийняті, однак їх реєстрацію зупинено, оскільки обсяг постачання товару/послуги 2404 перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано надати пояснення та копії документів. Водночас позивачу було запропоновано надати пояснення та копії документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію вказаних ПН у ЄРПН.
На пропозицію контролюючого органу ТОВ Н2 ІНТЕРНЕШЛ КОРПОРЕЙШЕН 22.08.2023 сформувало та подало повідомлення про подання пояснень та копій документів №3 щодо ПН від 11.07.2023 №7/6 та від 11.07.2023 №8/6), реєстрацію яких зупинено, до якого додало копії документів (у кількості 45 додатків).
Однак Комісією ГУ ДПС було прийнято рішення №9430782/44626385 від 29.08.2023, яким відмовлено у реєстрації ПН від 11.07.2023 №7/6 та рішення №9430783/44626385 від 29.08.2023, яким відмовлено у реєстрації ПН від 11.07.2023 № 8/6 з огляду на надання платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства, а саме: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.
Поза тим, 30.11.2022 ТОВ Н2 ІНТЕРНЕШЛ КОРПОРЕЙШН (Продавець) та ТОВ НАЦІОНАЛЬНА ПЕЙНТБОЛЬНА ЛІГА УКРАЇНИ (Покупець) уклали договір купівлі-продажу №3011, за умовами якого Продавець зобов`язувався поставити і передати у власність Покупця товар торгівельної марки Н International Corporation, а Покупець прийняти товар та оплатити його на умовах договору. Асортимент, кількість, ціна кожної одиниці та партії товару в цілому, умови передачі товару при кожній поставці визначаються сторонами у замовленні на поставку, надісланому Покупцем Продавцю електронною поштою (замовленню), у рахунку, що виставляється продавцем, а також у видатковій накладній на поставку товару. У разі розбіжностей між даними замовлення, рахунку та видаткової накладної, асортимент, кількість та фактичні відпускні ціни на продукцію визначаються відповідно до видаткової накладної. Покупець здійснює 100% оплату за отриманий товар у безготівковій формі шляхом перерахування грошових коштів на поточний рахунок Продавця на умовах відтермінування платежу терміном до 30 календарних днів з дня відвантаження товару.
На виконання умов вказаного договору сторони склали видаткову накладну від 25.07.2023 №647. Доставка товару підтверджується ескпрес-накладною ТОВ Нова пошта від 24.07.2023 №20450747223819. ТОВ НАЦІОНАЛЬНА ПЕЙНТБОЛЬНА ЛІГА УКРАЇНИ провело оплату за поставлений товар відповідно до платіжного доручення №526 від 09.01.2023.
ТОВ Н2 ІНТЕРНЕШЛ КОРПОРЕЙШЕН на виконання приписів податкового законодавства склало ПН №20/6 від 25.07.2023 на загальну суму 64680,00 грн (у т.ч. ПДВ 10780,00 грн) та скерувало на реєстрацію у ЄРПН.
Згідно із квитанцією контролюючого органу вказана ПН була прийнята, однак її реєстрація у ЄРПН зупинена, так як обсяг постачання товару/послуги 2404, 3824 перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Водночас позивачу було запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН у ЄРПН.
На пропозицію контролюючого органу ТОВ Н2 ІНТЕРНЕШЛ КОРПОРЕЙШЕН сформувало та подало повідомлення про подання пояснень та копій документів № 10 щодо ПН від 25.07.2023 №20/6, до якого додало копії документів (у кількості 42 додатки)
Разом із тим, Комісією ГУ ДПС було прийнято рішення №9430787/44626385 від 29 серпня 2023 року, яким відмовлено у реєстрації ПН від 25.07.2023 №20/6 з огляду на надання платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства, а саме: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.
Окрім цього, 17.02.2023 ТОВ Н2 ІНТЕРНЕШЛ КОРПОРЕЙШН (Постачальник) та ТОВ ФОЗЗІ КОММЕРЦ (Покупець) уклали договір поставки від 17.02.2023 №131, за умовами якого Постачальник зобов`язувався передати у власність Покупця, а Покупець прийняти та оплатити товар відповідно до умов договору та замовлення.
На виконання умов цього договору сторони оформили видаткові накладні: №669 від 29.07.2023 та №702 від 09.08.2023. Доставка товару підтверджується ескпрес-накладними ТОВ «Нова Пошта» №8 від 29.07.2023, №9 від 09.08.2023. ТОВ ФОЗЗІ КОМЕРЦ провело оплату за поставлений товар відповідно до платіжних інструкцій №8614993 від 28.08.2023; №8593932 від 17.08.2023; №8532892 від 25.07.2023; №8628610 від 04.09.2023.
ТОВ Н2 ІНТЕРНЕШЛ КОРПОРЕЙШЕН на виконання вимог податкового законодавства сформувало ПН №23/6 від 09.08.2023 на загальну суму 693 000,00 грн (у т.ч. ПДВ 115500,00 грн) та №30/6 від 27.07.2023 на загальну суму 1 386 000,00 грн (у т.ч. ПДВ 231 000,00 грн).
Відповідно до отриманих квитанцій контролюючого органу вказані ПН були прийняті, однак їх реєстрацію в ЄРПН зупинено, оскільки обсяг постачання товару/послуги 2404, 3824 перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Водночас позивачу було запропоновано надати пояснення та копії документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію вказаних ПН у ЄРПН.
На пропозицію контролюючого органу ТОВ Н2 ІНТЕРНЕШЛ КОРПОРЕЙШЕН сформувало на надіслало 22.08.2023 повідомлення про подання пояснень та копій документів № 2 щодо ПН №30/6 від 29.07.2023, до якого додало копії документів (у кількості 41 додатка),а також 23.08.2023 пояснення та копії документів № 7 щодо ПН №23/6 від 09.08.2023, до якого додало копії документів (у кількості 41 додатка).
Разом із тим, Комісією ГУ ДПС було прийнято рішення №9430781/44626385 від 29.08.2023 про відмову у реєстрації ПН №23/6 від 09.08.2023 та №9430780/44626385 від 29.08.2023 про відмову у реєстрації ПН №30/6 від 29.07.2023 з огляду на надання платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства, а саме: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.
ТОВ «Н2 ІНТЕРНЕШНЛ КОРПОРЕЙШН» не погодилося із вказаними рішеннями контролюючого органу та звернулося до адміністративного суду з позовом, що розглядається.
При наданні правової оцінки правильності вирішення судом першої інстанції цього публічно-правового спору оскаржуваним рішенням та доводам апелянта, що викладені у апеляційній скарзі, суд апеляційної інстанції виходить із такого.
Відповідно до частини 1 статті 78 Кодексу адміністративного судочинства України обставини, які визнаються учасниками справи, не підлягають доказуванню, якщо суд не має обґрунтованого сумніву щодо достовірності цих обставин або добровільності їх визнання. Обставини, які визнаються учасниками справи, зазначаються в заявах по суті справи, поясненнях учасників справи, їх представників.
Частиною 1 статті 308 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.
Згідно з приписами частини 3 статті 308 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції досліджує докази, що стосуються фактів, на які учасники справи посилаються в апеляційній скарзі та (або) відзиві на неї.
Відповідно до приписів частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків та зборів, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регламентовано приписами ПК.
Згідно із пунктом 187.1 статті 187 ПК датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:
а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;
б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку. За операціями з виконання підрядних будівельних робіт суб`єкти підприємницької діяльності можуть застосовувати касовий метод податкового обліку відповідно до підпункту 14.1.266 пункту 14.1 статті 14 цього Кодексу.
Як передбачено у пункті 201.1 статті 201 ПК, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Згідно із приписами пункту 201.10 статті 201 ПК при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року №1246 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року № 204) (далі Порядок №1246).
За правилами пунктів 12 - 15 Порядку №1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки, зокрема, наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування.
За результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція). Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДФС. У квитанції зазначаються дата та час її формування, реквізити податкової накладної та/або розрахунку коригування та результат перевірки.
Пунктом 201.16 статті 201 ПК передбачено, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
На виконання вказаної норми Кабінетом Міністрів України 11 грудня 2019 року прийнято постанову № 1165 «Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних».
Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок №1165) визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН.
Відповідно до пункту 6 Порядку №1165 комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.
Платник податку отримує рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку через електронний кабінет у день прийняття такого рішення (додаток 4).
У рішенні зазначається підстава, відповідно до якої встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Згідно із приписами пункту 7 Порядку №1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
За правилами пунктів 10-11 Порядку №1165 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:
1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;
2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;
3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.
Додатком 3 до Порядку № 1165 визначено «Критерії ризиковості здійснення операцій» (надалі по тексту також - Критерії).
Відповідно до пункту 1 одним з таких критеріїв є Обсяг постачання товару/послуги згідно з кодом УКТЗЕД/Державного класифікатора продукції та послуг/умовним кодом такого товару, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі за відсутності такого товару/послуги згідно з кодом УКТЗЕД/Державного класифікатора продукції та послуг/умовного коду товару у врахованій таблиці даних платника податку.
На переконання апеляційного суду, пропозиція контролюючого органу ТОВ «Н2 ІНТЕРНЕШНЛ КОРПОРЕЙШН» щодо надання пояснень та документів носили формальний характер та за своїм змістом дублювали припис підпункту 3 пункту 11 Порядку №1165, що може свідчити про наявність у платника податків вільного розсуду щодо переліку необхідних документів.
Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджено наказом Міністерства фінансів України № 520 від 12 грудня 2019 року, який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 13 грудня 2019 року за № 1245/34216 (далі - Порядок № 520).
Пунктом 5 Порядку № 520 визначено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, серед яких:
- договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
- договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;
- розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
- документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
При цьому у пункті 5 Порядку №520 зазначено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/РК у ЄРПН, який не є вичерпним та не передбачає необхідності надання платником податку усіх документів згідно із таким переліком.
На думку апеляційного суду, при оцінці обґрунтованості оспорюваного рішення слід виходити із загальних вимог, які висуваються до акту індивідуальної дії, як акта правозастосування, а саме його обґрунтованості та вмотивованості, та з урахуванням покладеного на суб`єкта владних повноважень приписами частини 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України обов`язку доказування правомірності свого рішення.
Разом із тим, контролюючим органом у квитанції про зупинення реєстрації ПН не було вказано конкретної назви чи переліку документів, яких було б достатньо для прийняття рішення про її реєстрацію в ЄРПН, що ставить платника податків у стан правової невизначеності, позбавляє його можливості надати контролюючому органу необхідний в розумінні суб`єкта владних повноважень пакет документів, а для контролюючого органу, відповідно, створюються передумови для можливого прояву негативної дискреції - прийняття рішення про відмову у реєстрації податкової накладної. Можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкових накладних прямо залежить від чіткого визначення контролюючим органом конкретного критерію оцінки ступеня ризиків, а також зазначення у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної чіткого переліку документів, чого зроблено не було.
Відтак, апеляційний суд вважає, що недотримання контролюючим органом вимог законодавства на етапі зупинення реєстрації ПН щодо належного оформлення квитанції вказує на протиправність рішень, прийнятих на наступному етапі рішень про відмову у реєстрації ПН у ЄРПН.
Як свідчать матеріали справи, на пропозицію контролюючого органу позивачем було подано повідомлення про подання пояснень та копій документів, які передбачені пунктом 5 Порядку № 520, щодо зупинених ПК, до яких додано копії первинних документів, оформлених на виконання відповідних договірних відносин, у відповідності до вимог законодавства на підтвердження факту реального характеру господарських операцій.
При цьому апеляційний суд наголошує на тому, що у постановах від 12 листопада 2019 року у справі №816/2183/18, від 21 травня 2019 року у справі №0940/1240/18, від 18 лютого 2020 року у справі №360/1776/19, від 27 квітня 2020 року у справі №360/1050/19, від 18 червня 2020 року у справі №824/245/19-а Верховний Суд вказував на те, що здійснення моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків є превентивним заходом, спрямованим на убезпечення від безпідставного формування податкового кредиту за операціями, що не підтверджені первинними документами або підтверджені платником податку копіями документів, які складені з порушенням законодавства. Здійснення моніторингу не повинно підміняти за своїм змістом проведення податкових перевірок як способу реалізації владних управлінських функцій податкового органу.
На думку апеляційного суду, надані ТОВ «Н2 ІНТЕРНЕШНЛ КОРПОРЕЙШН» на пропозицію Комісії ГУ ДПС пояснення та первинні документи у достатній мірі відображають зміст господарських операцій позивача із його контрагентом та давали можливість прийняти рішення про реєстрацію зупинених ПН у ЄРПН.
З огляду на викладене апеляційний суд вважає вірним висновок суду першої інстанції про протиправність оспорюваних рішень Комісії ГУ ДПС, а отже про необхідність їх скасування.
При оцінці вирішення судом першої інстанції позовних вимог ТОВ «Н2 ІНТЕРНЕШНЛ КОРПОРЕЙШН» у частині зобов`язання ДПС зареєструвати зазначені ПН у ЄРПН апеляційний суд виходить із такого.
Відповідно до пункту 19 Порядку №1246 податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій:
прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування;
набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення);
неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
Пунктом 20 Порядку №1246 встановлено що у разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.
Дискреційні повноваження це сукупність прав та обов`язків органів державної влади та місцевого самоврядування, осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, що надають можливість на власний розсуд визначити повністю або частково вид і зміст управлінського рішення, яке приймається, або можливість вибору на власний розсуд одного з декількох варіантів управлінських рішень, передбачених проектом нормативно-правового акта.
Таким чином, дискреційне право органу виконавчої влади та місцевого самоврядування, осіб, уповноважені на виконання функцій держави або місцевого самоврядування обумовлене певною свободою (тобто вільним, або адміністративним, розсудом) в оцінюванні та діях, у виборі одного з варіантів рішень та правових наслідків.
Згідно Рекомендацій Комітету Ради Європи № R(80)2 стосовно здійснення адміністративними органами влади дискреційних повноважень, прийнятої Комітетом міністрів 11 березня 1980 року на 316-й нараді, під дискреційними повноваженнями слід розуміти повноваження, які адміністративний орган, приймаючи рішення, може здійснювати з певною свободою розсуду, тобто, коли такий орган може обирати з кількох юридично допустимих рішень те, яке він вважає найкращим за даних обставин.
Отже, дискреційним є повноваження, яке надає певний ступінь свободи адміністративному органу при прийнятті рішення, тобто, коли у межах, які визначені законом, адміністративний орган має можливість самостійно (на власний розсуд) обрати один з кількох варіантів рішення.
Правосуддя за своєю суттю визнається таким лише за умови, що воно відповідає вимогам справедливості і забезпечує ефективне поновлення в правах (абзац 10 п.9 Рішення Конституційного Суду України від 30 січня 2003 року №3-рп/2003).
У своєму рішенні від 16 вересня 2015 року у справі № 21-1465а15 Верховний Суд України вказав, що спосіб відновлення порушеного права має бути ефективним та таким, який виключає подальші протиправні рішення, дії чи бездіяльність суб`єкта владних повноважень, а у випадку невиконання, або неналежного виконання рішення не виникала б необхідність повторного звернення до суду, а здійснювалося примусове виконання рішення.
Згідно із частиною 1 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Відтак, з огляду на визнання протиправними та скасування оспорюваних рішень Комісії ГУ ДПС у ДПС з`являється об`єктивний обов`язок зареєструвати спірні ПН у ЄРПН, оскільки у цьому випадку дискреція при прийнятті такого рішення відсутня.
Відповідно до приписів частини 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Відповідно до статті 17 Закону України «Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини» суди застосовують як джерело права при розгляді справ положення Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод та протоколів до неї, а також практику Європейського суду з прав людини та Європейської комісії з прав людини.
Частиною 2 статті 6 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського суду з прав людини.
У пункті 110 рішення Європейського суду з прав людини від 23 липня 2002 року у справі «Компанія «Вестберґа таксі Актіеболаґ» та Вуліч проти Швеції» (Vastberga taxi Aktiebolag and Vulic v. Sweden № 36985/97) Суд визначив, що «…адміністративні суди, які розглядають скарги заявників стосовно рішень податкового управління, мають повну юрисдикцію у цих справах та повноваження скасувати оскаржені рішення. Справи мають бути розглянуті на підставі поданих доказів, а довести наявність підстав, передбачених відповідними законами, для призначення податкових штрафів має саме податкове управління».
Хоча ця справа стосується податкового спору, на переконання апеляційного суду, у ній закладено один з основних принципів забезпечення вирішення спорів у публічно-правовій сфері, зокрема, між суб`єктом приватного права і суб`єктом владних повноважень, який передбачає, що останній зобов`язаний забезпечити доведення в суді правомірності свого рішення, дії або бездіяльності, оскільки, в протилежному випадку, презюмується, що вони є протиправними.
У своїх рішеннях Європейський суд з прав людини зазначає, що хоча національний суд має певну свободу розсуду щодо вибору аргументів у тій чи іншій справі та прийняття доказів на підтвердження позицій сторін, орган влади зобов`язаний виправдати свої дії, навівши обґрунтування своїх рішень (див. рішення у справі «Суомінен проти Фінляндії», № 37801/97, п. 36, від 1 липня 2003 року).
Одночасно апеляційний суд вважає за можливе врахувати позицію Європейського суду з прав людини, яку він висловив у справі «Федорченко та Лозенко проти України» (заява № 387/03, 20 вересня 2012 року, п.53), відповідно до якої суд при оцінці доказів керується критерієм доведення «поза розумними сумнівом», тобто, аргументи сторони мають бути достатньо вагомими, чіткими та узгодженими.
Підсумовуючи викладене, на думку апеляційного суду, доводи апеляційної скарги, наведені на спростування висновків суду першої інстанції, не містять належного обґрунтування чи фактичних обставин, які б були безпідставно залишені без розгляду судом першої інстанції.
Порушень норм процесуального права, які є обов`язковою підставою для скасування рішення, або неправильного застосування норм матеріального права поза межами вимог апелянта та доводів, викладених у апеляційній скарзі, у ході апеляційного розгляду справи встановлено не було.
З огляду на викладене суд апеляційної інстанції приходить до переконання, що суд першої інстанції, вирішуючи даний публічно-правовий спір, правильно встановив фактичні обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, а відтак подану апеляційну скаргу слід залишити без задоволення.
Підстав для зміни розподілу судових витрат за наслідками апеляційного перегляду справи у відповідності до вимог частини 6 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України немає.
Керуючись статтями 241, 243, 308, 311, 316, 321, 322, 325, 328, 329 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційний суд,
ПОСТАНОВИВ :
апеляційну скаргу Державної податкової служби України залишити без задоволення, а рішення Львівського окружного адміністративного суду від 15 лютого 2024 року у справі №380/23351/23 без змін.
Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складання повного судового рішення шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції лише у випадках, передбачених пунктом 2 частини 5 статті 328 Кодексу адміністративного судочинства України.
Головуючий суддя Т. В. Онишкевич судді Л. П. Іщук І. М. Обрізко
Суд | Восьмий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.07.2024 |
Оприлюднено | 15.07.2024 |
Номер документу | 120336163 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Потабенко Варвара Анатоліївна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Потабенко Варвара Анатоліївна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Онишкевич Тарас Володимирович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Онишкевич Тарас Володимирович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Онишкевич Тарас Володимирович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Онишкевич Тарас Володимирович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Онишкевич Тарас Володимирович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Онишкевич Тарас Володимирович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Потабенко Варвара Анатоліївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні