Справа № 404/5866/24
Номер провадження 1-кп/404/288/24
В И Р О К
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
11 липня 2024 року Кіровський районний суд м.Кіровограда у складі:
головуючої судді: ОСОБА_1 ,
при секретарі ОСОБА_2 ,
розглянувши у відкритому підготовчому судовому засіданні в м. Кропивницький кримінальне провадження за №22024120000000082 від 26.06.2024року за обвинуваченням
ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця міста Кіровограда, громадянина України, з середньою освітою, непрацюючого, неодруженого, зареєстрованого та проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 , раніше не судимого,
- у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.27, ч.3 ст.28, ч.1 ст.114-1 КК України,
за участю сторін кримінального провадження:
прокурора: ОСОБА_4 ,
захисника-адвоката: ОСОБА_5 ,
обвинуваченого ОСОБА_6 , суд, -
Встановив:
Так, 22.02.2022 року президент РФ, реалізуючи злочинний план, направив до Ради федерації звернення про використання ЗС РФ за межами РФ, яке було задоволено. У подальшому, 24.02.2022 о 05.00 президент РФ оголосив про рішення розпочати військову операцію в Україні.
Після чого, на виконання вищевказаного наказу військовослужбовці ЗС РФ шляхом збройної агресії, із застосуванням зброї незаконно вторглись на територію України через державні кордони України в Автономній Республіці Крим, Донецькій, Луганській, Харківській, Херсонській, Миколаївській, Сумській, Чернігівській, інших областях та здійснили збройний напад на державні органи, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації, військові частини, інші об`єкти, які мають важливе народногосподарське чи оборонне значення, житлові масиви та інші цивільні об`єкти та здійснили окупацію частини території України, чим вчинили дії з метою зміни меж території та державного кордону України на порушення порядку, встановленого Конституцією України, що продовжується по теперішній час та призводить до загибелі значної кількості людей та інших тяжких наслідків.
Указом Президента України №64/2022 від 24.02.2022, у зв`язку з військовою агресією РФ проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України, Закону України «Про правовий режим воєнного стану», введено воєнний стан на всій території України.
Цього ж дня у зв`язку з військовою агресією РФ проти України та з метою забезпечення оборони держави, підтримання бойової і мобілізаційної готовності Збройних Сил України Президентом України видано указ № 69/2022 «Про загальну мобілізацію», яким зокрема зобов`язано місцеві органи виконавчої влади у взаємодії з територіальними центрами комплектування та соціальної підтримки (далі ІНФОРМАЦІЯ_2 ) за участю органів місцевого самоврядування та із залученням підприємств, установ та організацій усіх форм власності, фізичних осіб підприємців організувати та забезпечити в установленому порядку своєчасне оповіщення громадян, які призиваються на військову службу.
Строк проведення загальної мобілізації та дії воєнного стану неодноразово продовжувався Указами Президента України і триває дотепер.
Пунктом 9 ст. 1 Закону України «Про національну безпеку» визначено, що національна безпека України це захищеність державного суверенітету, територіальної цілісності, демократичного конституційного ладу та інших національних інтересів України від реальних та потенційних загроз.
У відповідності до п.2 ст.1 вказаного Закону, воєнна безпека це захищеність державного суверенітету, територіальної цілісності і демократичного конституційного ладу та інших життєво важливих національних інтересів від воєнних загроз.
Згідно п.п.44-45 рішення Ради національної безпеки та оборони України від 14.09.2020, основним завданням у сфері воєнної безпеки є розвиток потенціалу стримування. Безумовним пріоритетом є боєздатні Збройні Сили України (далі ЗСУ), підготовлений і вмотивований військовий резерв та ефективна територіальна оборона, які у поєднанні зі спроможностями інших органів сектору безпеки і оборони здатні завдати таких неприйнятних для противника втрат на землі, у повітрі, на морі та у кіберпросторі, що унеможливить реалізацію його агресивних намірів.
Пунктом 22 частини III Стратегії забезпечення державної безпеки, ухваленої рішенням Ради національної безпеки та оборони України від 16.02.2002 визначено, що державна політика у сфері державної безпеки спрямовується на попередження, своєчасне виявлення і запобігання зовнішнім та внутрішнім загрозам державній безпеці України, припинення розвідувальних, терористичних, диверсійних та інших протиправних посягань спеціальних служб іноземних держав, а також організацій, окремих груп та осіб на державну безпеку України, усунення умов, що призводять до цих загроз та причин їх виникнення.
Так, положеннями ст.1 Закону України «Про оборону України» визначено, що особливий період це період, що настає з моменту оголошення рішення про мобілізацію (крім цільової) або доведення його до виконавців стосовно прихованої мобілізації чи з моменту введення воєнного стану в Україні або в окремих її місцевостях та охоплює час мобілізації, воєнний час і частково відбудовний період після закінчення воєнних дій.
Воєнний стан це особливий правовий режим, що вводиться в Україні або в окремих її місцевостях у разі збройної агресії чи загрози нападу, небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності та передбачає надання відповідним органам державної влади, військовому командуванню та органам місцевого самоврядування повноважень, необхідних для відвернення загрози та забезпечення національної безпеки, а також тимчасове, зумовлене загрозою, обмеження конституційних прав і свобод людини і громадянина та прав і законних інтересів юридичних осіб із зазначенням строку дії цих обмежень.
Військове формування це створена відповідно до законодавства України сукупність військових з`єднань і частин та органів управління ними, які комплектуються військовослужбовцями і призначені для оборони України, захисту її суверенітету, державної незалежності і національних інтересів, територіальної цілісності і недоторканності у разі збройної агресії, збройного конфлікту чи загрози нападу шляхом безпосереднього ведення воєнних (бойових) дій.
Згідно з приписами ст. 4 Закону України «Про оборону України», у разі збройної агресії проти України або загрози нападу на Україну Президент України приймає рішення про загальну або часткову мобілізацію, введення воєнного стану в Україні або окремих її місцевостях, застосування Збройних Сил України, інших військових формувань, утворених відповідно до законів України, подає його Верховній Раді України на схвалення чи затвердження, а також вносить до Верховної Ради України подання про оголошення стану війни. Органи державної влади та органи військового управління, не чекаючи оголошення стану війни, вживають заходів для відсічі агресії. На підставі відповідного рішення Президента України Збройні Сили України разом з іншими військовими формуваннями розпочинають воєнні дії, у тому числі проведення спеціальних операцій (розвідувальних, інформаційно-психологічних тощо) у кіберпросторі. З моменту оголошення стану війни чи фактичного початку воєнних дій настає воєнний час, який закінчується у день і час припинення стану війни.
Відповідно до ст.1 Закону України «Про Збройні Сили України», Збройні Сили України це військове формування, на яке відповідно до Конституції України покладаються оборона України, захист її суверенітету, територіальної цілісності і недоторканності. Збройні Сили України забезпечують стримування збройної агресії проти України та відсіч їй, охорону повітряного простору держави та підводного простору у межах територіального моря України у випадках, визначених законом, беруть участь у заходах, спрямованих на боротьбу з тероризмом.
З`єднання, військові частини і підрозділи Збройних Сил України відповідно до Закону можуть залучатися до здійснення заходів правового режиму воєнного і надзвичайного стану, безпеки та захисту критичної інфраструктури, здійснення заходів щодо поводження з військовополоненими в особливий період, заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії РФ у Донецькій та Луганській областях, організації та підтримання дій руху опору, проведення військових інформаційно-психологічних операцій, боротьби з тероризмом і піратством, заходів щодо здійснення захисту життя, здоров`я громадян та об`єктів (майна) державної власності за межами України, забезпечення їх безпеки та евакуації (повернення), посилення охорони державного кордону, захисту суверенних прав України в її виключній (морській) економічній зоні та на континентальному шельфі та їх правового оформлення, забезпечення безпеки національного морського судноплавства України у відкритому морі чи в будь-якому місці поза межами юрисдикції будь-якої держави, заходів щодо запобігання розповсюдженню зброї масового ураження, протидії незаконним перевезенням зброї і наркотичних засобів, психотропних речовин, їх аналогів або прекурсорів у відкритому морі, ліквідації надзвичайних ситуацій природного і техногенного характеру, кризових ситуацій, надання військової допомоги іншим державам, а також брати участь у міжнародному військовому співробітництві, міжнародних антитерористичних, антипіратських та інших міжнародних операціях з підтримання миру і безпеки на підставі міжнародних договорів України та в порядку і на умовах, визначених законодавством України.
Згідно зі ст. 3 Закону України «Про Збройні Сили України», до структури Збройних Сил України входять органи військового управління, з`єднання, військові частини, вищі військові навчальні заклади, військові навчальні підрозділи закладів вищої освіти, установи та організації, що не належать до видів та окремих родів військ (сил) Збройних Сил України.
Відповідно до ст. 1 Закону України «Про військовий обов`язок і військову службу», військовий обов`язок установлюється з метою підготовки громадян України до захисту Вітчизни, забезпечення особовим складом Збройних Сил України, інших утворених відповідно до законів України військових формувань, а також правоохоронних органів спеціального призначення, посади в яких комплектуються військовослужбовцями.
Виконання військового обов`язку громадянами України забезпечують державні органи, органи місцевого самоврядування, утворені відповідно до законів України військові формування, підприємства, установи та організації незалежно від підпорядкування і форм власності в межах їх повноважень, передбачених законом, та районні (об`єднані районні), міські (районні у містах, об`єднані міські) територіальні центри комплектування та соціальної підтримки, територіальні центри комплектування та соціальної підтримки Автономної Республіки Крим, областей, міст Києва та Севастополя.
Відповідно до п.1 Положення про територіальні центри комплектування та соціальної підтримки (далі - Положення), затвердженого Постановою КМУ від 23.02.2022 №154, територіальні центри комплектування та соціальної підтримки є органами військового управління, що забезпечують виконання законодавства з питань військового обов`язку і військової служби, мобілізаційної підготовки та мобілізації.
Відповідно до пункту 8 Положення визначено, що завданнями територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки відповідно до покладених обов`язків є виконання законодавства з питань військового обов`язку і військової служби, мобілізаційної підготовки та мобілізації, керівництво військовим обліком призовників, військовозобов`язаних та резервістів на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці, контроль за його станом, зокрема в місцевих органах виконавчої влади, органах місцевого самоврядування та в органах, що забезпечують функціонування системи військового обліку призовників, військовозобов`язаних та резервістів на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці (крім СБУ та Служби зовнішньої розвідки), забезпечення в межах своїх повноважень адміністрування (територіальні центри комплектування та соціальної підтримки Автономної Республіки Крим, областей, м. Києва та Севастополя) та ведення Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов`язаних та резервістів (далі - Реєстр) (районні територіальні центри комплектування та соціальної підтримки), проведення заходів приписки громадян до призовних дільниць, призову громадян на військову службу, проведення відбору кандидатів для прийняття на військову службу за контрактом, участь у відборі громадян для проходження служби у військовому резерві Збройних Сил, підготовка та проведення в особливий період мобілізації людських і транспортних ресурсів, забезпечення організації соціального і правового захисту військовослужбовців, військовозобов`язаних і резервістів, призваних на навчальні (або перевірочні) та спеціальні збори до Збройних Сил (далі - збори), ветеранів війни та військової служби, пенсіонерів з числа військовослужбовців Збройних Сил (далі пенсіонери) та членів їх сімей, участь у військово-патріотичному вихованні громадян, у виконанні завдань з підготовки та ведення територіальної оборони, здійснення інших заходів з питань оборони відповідно до законодавства.
Пунктом 9 Положення передбачено, що територіальні центри комплектування та соціальної підтримки відповідно до покладених на них завдань ведуть військовий облік призовників, військовозобов`язаних та резервістів, а також облік громадян України, які уклали контракт добровольця територіальної оборони, ветеранів війни та військової служби, та інших осіб, які мають право на пенсійне забезпечення відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб»; оформлюють та видають військово-облікові документи призовникам, військовозобов`язаним та резервістам; взаємодіють з місцевими держадміністраціями, іншими державними органами, органами місцевого самоврядування з питань військового обліку призовників, військовозобов`язаних та резервістів, бронювання військовозобов`язаних на період мобілізації та на воєнний час; здійснюють заходи оповіщення та призову громадян (крім військовозобов`язаних та резервістів СБУ та Служби зовнішньої розвідки): на військову службу за призовом осіб офіцерського складу; на військову службу за призовом осіб із числа резервістів в особливий період (зарахованих до військового оперативного резерву); на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період (незалежно від місця їх перебування на військовому обліку); надають командирам військових частин інформацію про військовозобов`язаних, які перебувають на військовому обліку, з метою добору громадян для проходження служби у військовому резерві та військової служби за контрактом; розробляють плани проведення мобілізації людських і транспортних ресурсів, удосконалення системи оповіщення, збору та поставки зазначених мобілізаційних ресурсів на відповідній території; ведуть на відповідній території облік підприємств, які залучаються до виконання мобілізаційних завдань, а також облік людських і транспортних ресурсів, призначених для задоволення потреб оборони держави; беруть у межах своїх повноважень участь у здійсненні контролю за виконанням мобілізаційних заходів у місцевих держадміністраціях, інших державних органах, органах місцевого самоврядування, а також на підприємствах, здійснюють заходи, спрямовані на задоволення потреб Збройних Сил, інших військових формувань, правоохоронних органів спеціального призначення, Держспецзв`язку у людських і транспортних ресурсах; ведуть облік осіб, звільнених з військової служби із Збройних Сил в запас або у відставку (далі - особи, звільнені з військової служби), які проживають на відповідній території, для оформлення документів, що додаються до пенсійної справи відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб»; вивчають питання щодо потреби в комплектуванні штатних посад територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки військовослужбовцями, державними службовцями та працівниками, вносять пропозиції щодо їх підготовки та підвищення кваліфікації, проводять роботу з персоналом; проводять моніторинг суспільно-політичної обстановки на відповідній території та налагодження цивільно-військових відносин; звертаються до Національної поліції або її територіальних підрозділів щодо надання відомостей стосовно призовників про притягнення до кримінальної відповідальності, відсутність (наявність) судимості; звертаються в установленому законом порядку до органів Національної поліції щодо доставлення до територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки осіб, які вчинили адміністративні правопорушення, передбачені статтями 210, 210-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення; розглядають справи про адміністративні правопорушення та накладають адміністративні стягнення відповідно до Кодексу України про адміністративні правопорушення; виконують інші функції відповідно до законодавства.
Положеннями ст.1 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» встановлено, що мобілізація комплекс заходів, здійснюваних з метою планомірного переведення національної економіки, діяльності органів державної влади, інших державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій на функціонування в умовах особливого періоду, а Збройних Сил України, інших військових формувань, Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту - на організацію і штати воєнного часу. Мобілізація може бути загальною або частковою та проводиться відкрито чи приховано.
Цим же законом особливий період визначено як період функціонування національної економіки, органів державної влади, інших державних органів, органів місцевого самоврядування, Збройних Сил України, інших військових формувань, сил цивільного захисту, підприємств, установ і організацій, а також виконання громадянами України свого конституційного обов`язку щодо захисту Вітчизни, незалежності та територіальної цілісності України, який настає з моменту оголошення рішення про мобілізацію (крім цільової) або доведення його до виконавців стосовно прихованої мобілізації чи з моменту введення воєнного стану в Україні або в окремих її місцевостях та охоплює час мобілізації, воєнний час і частково відбудовний період після закінчення воєнних дій.
Пунктом 8 ст.4 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» передбачено, що з моменту оголошення мобілізації (крім цільової) чи введення воєнного стану в Україні або в окремих її місцевостях настає особливий період функціонування національної економіки, органів державної влади, інших державних органів, органів місцевого самоврядування, Збройних Сил України, інших військових формувань, сил цивільного захисту, підприємств, установ і організацій.
Згідно п.5 ст.22 вказаного Закону призов громадян на військову службу під час мобілізації або залучення їх до виконання обов`язків за посадами, передбаченими штатами воєнного часу, здійснюють територіальні центри комплектування та соціальної підтримки за сприяння місцевих органів виконавчої влади.
Пунктами 1, 3 цієї ж статті Закону зобов`язано громадян з`являтися за викликом до територіального центру комплектування та соціальної підтримки для взяття на військовий облік військовозобов`язаних чи резервістів, визначення їх призначення на особливий період; під час мобілізації з`явитися до військових частин або на збірні пункти територіального центру комплектування та соціальної підтримки у строки, зазначені в отриманих ними документах (мобілізаційних розпорядженнях, повістках керівників територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки), або у строки, визначені командирами військових частин.
Пунктом 2 ст.26 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» передбачено настання відповідальності громадян за невиконання своїх обов`язків щодо мобілізаційної підготовки та мобілізації.
Згідно ст.65 Конституції України, ст.17 Закону України «Про оборону України», ст. 1 Закону України «Про військовий обов`язок і військову службу» захист Вітчизни, незалежності та територіальної цілісності України є конституційним обов`язком громадян України.
Громадяни України чоловічої статі, придатні до проходження військової служби за станом здоров`я і віком, а жіночої статі також за відповідною фаховою підготовкою, повинні виконувати військовий обов`язок згідно із законодавством. Громадяни проходять військову службу, службу у військовому резерві та виконують військовий обов`язок у запасі відповідно до законодавства.
Громадяни України, які приписані до призовних дільниць або перебувають у запасі Збройних Сил України, Служби безпеки України, Служби зовнішньої розвідки України чи проходять службу у військовому резерві, зобов`язані: прибувати за викликом районного (об`єднаного районного), міського (районного у місті, ІНФОРМАЦІЯ_3 , Центрального управління або регіонального органу Служби безпеки України, відповідного підрозділу Служби зовнішньої розвідки України для оформлення військово-облікових документів (посвідчень про приписку до призовних дільниць, військових квитків, тимчасових посвідчень військовозобов`язаних), приписки, проходження медичного огляду, направлення на підготовку з метою здобуття або вдосконалення військово-облікової спеціальності, призову на військову службу або на збори військовозобов`язаних та резервістів; проходити підготовку до військової служби, військову службу і виконувати військовий обов`язок у запасі; виконувати правила військового обліку, встановлені законодавством.
На виконання вказаних вище вимог Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» та Порядку організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов`язаних та резервістів, затвердженого Постановою Кабінету міністрів України №1487 від 30.12.2022, Положення про ІНФОРМАЦІЯ_2 , затвердженого Постановою Кабінету міністрів України №154 від 23.02.2022, представники територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки спільно із представниками Національної поліції здійснюють заходи щодо оповіщення та призову військовозобов`язаних та резервістів під час мобілізації.
Відповідно до ст.23 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію», серед іншого, не підлягають призову на військову службу під час мобілізації військовозобов`язані працівники органів військового управління (органів управління), військових частин (підрозділів), підприємств, установ та організацій Міністерства оборони України, Збройних сил України, Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації України, Служби безпеки України, служби зовнішньої розвідки України, Національної гвардії України, Державної прикордонної служби України, Національної поліції України, Бюро економічної безпеки України, Національного антикорупційного бюро України, Державного бюро розслідувань, Державної виконавчої служби України, Управління державної охорони України.
Так, особа, щодо якої виділено матеріали в окреме кримінальне провадження №22023120000000123, усвідомлюючи протиправний характер своїх дій, переслідуючи мотиви явної неповаги до суспільства, Збройних Сил України та їх представників, а також держави в цілому, достовірно знаючи про дію воєнного стану на території України, з корисливих мотивів, шляхом вчинення активних дій, у невстановлені досудовим розслідуванням час та місці, вирішив організувати стійке злочинне об`єднання для вчинення протиправних дій щодо перешкоджання законній діяльності Збройних Сил України та інших військових формувань в особливий період.
Для здійснення злочинного задуму і досягнення злочинного результату, особа, щодо якої виділено матеріали в окреме кримінальне провадження №22023120000000123, опрацював план та запровадив схему перешкоджання законній діяльності ЗСУ в особі працівників ІНФОРМАЦІЯ_2 під час здійснення останніми мобілізаційних заходів по оповіщенню військовозобов`язаних осіб під час воєнного стану, шляхом виготовлення та видачі військовозобов`язаним особам за грошову винагороду службових посвідчень Громадської організації « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (далі ГО « ІНФОРМАЦІЯ_5 » (ЄДРПОУ 44517997, АДРЕСА_2 , основний виддіяльності (КВЕД) 94.99Діяльність іншихгромадських організацій,н.в.і.у.), в якій він є засновником.
А саме, за вступний грошовий внесок до ГО «МАН» особа, щодо якої виділено матеріали в окреме кримінальне провадження №22023120000000123 надавав військовозобов`язаним особам, «пакет послуг», які у своїй сукупності створювали перешкоди в діяльності ЗСУ в особі працівників ІНФОРМАЦІЯ_2 , зокрема:
- видавав шеврони військового зразка батальйону «Туран»;
- рекомендував придбати форму військово-тактичного зразка для обов`язкового постійного носіння разом з шевронами, для демонстрації іншим особам і створення у них уяви про начебто належність до військового формування;
- інструктував як поводитись із патрулями ІНФОРМАЦІЯ_2 (відмовлятися, як пред`являти будь-які документи, окрім виданого особі, щодо якої виділено матеріали в окреме кримінальне провадження №22023120000000123 посвідчення, так і отримувати повістку, а у випадку її отримання, не з`являтись до ІНФОРМАЦІЯ_2 ; представлятись одночасно волонтером ГО «МАН» та членом батальйону « ОСОБА_7 », тобто начебто діючими військовими або добровольцями, які виконують завдання з оборони держави у складі неофіційних підрозділів Сил безпеки та оборони і саме це є причиною відсутності офіційних військово-облікових документів);
- про виниклі конфліктні ситуації із представниками ІНФОРМАЦІЯ_2 , негайно повідомляти особу, щодо якої виділено матеріали в окреме кримінальне провадження №22023120000000123, для надання консультативної та практичної допомоги, в т.ч. шляхом особистого морально-психологічного тиску на співробітників ТЦК та СП.
Службові посвідчення про належність до ГО «МАН» не надають військовозобов`язаним особам статусу працівника правоохоронного органу та не наділяють його повноваженнями правоохоронців, а лише створюють у працівників ІНФОРМАЦІЯ_6 під час проведення ними мобілізаційних заходів уявлення приналежності військовозобов`язаного до правоохоронного органу та особи, яка не підлягає призову на військову службу під час мобілізації, та перешкоджають виконанню працівниками ІНФОРМАЦІЯ_2 , покладених на них законодавством України заходів із оповіщення попередньо призначених військовозобов`язаних та резервістів з метою проходження військово-лікарської комісії, уточнення військово-облікових даних та планування призначення військовозобов`язаних до призову під час мобілізації.
Усвідомлюючи неможливість вчинення злочину одноособово, особа, щодо якої виділено матеріали в окреме кримінальне провадження №22023120000000123 розуміючи необхідність залучити інших осіб співучасників у якості виконавців, для підшукування місцевих мешканців з числа військовозобов`язаних, що мають намір ухилитись від військової служби, збору документальних матеріалів стосовно потенційних «клієнтів» та отримання готівкових коштів за вступ до організації, залучив мешканців міста Кропивницький, учасників громадської організації «Міжнародна асоціація націй» громадянина України ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , та особа, щодо якої виділено матеріали в окреме кримінальне провадження №22024120000000083, яких ознайомивши зі злочинним планом. запропонував їм прийняти участь у спільній, узгодженій злочинній діяльності, отриманні незаконного прибутку, внаслідок перешкоджання законній діяльності Збройних Сил України та інших військових формувань в особливий період.
Так, в липні 2023 року достовірно знаючи, що особа, щодо якої виділено матеріали в окреме кримінальне провадження №22024120000000083 не має дозвільних документів на проживання в Україні (посвідка), а термін дії паспорта громадянина Узбекистану минув, особа, щодо якої виділено матеріали в окреме кримінальне провадження №22023120000000123 за вступний внесок до ГО «МАН» в сумі 700 доларів США та 5000 гривень, пообіцяв особа, щодо якої виділено матеріали в окреме кримінальне провадження №22024120000000083 допомогу у оформленні дозвільних документів, запропонував підшукувати військовозобов`язаних осіб, які бажають за грошові кошти отримати «бронювання» від мобілізації, та діяти за розробленим злочинним планом, на що особа, щодо якої виділено матеріали в окреме кримінальне провадження №22024120000000083 погодився.
Крім того, в жовтні 2023 року особа, щодо якої виділено матеріали в окреме кримінальне провадження №22023120000000123 запропонував ОСОБА_6 посаду генерального секретаря ГО «МАН», разом підшукувати військовозобов`язаних осіб, які бажають за грошові кошти отримати бронювання від мобілізації та діяти за розробленим злочинним планом, на що ОСОБА_6 погодився.
Усвідомлюючи протиправність пропозиції особа, щодо якої виділено матеріали в окреме кримінальне провадження №22023120000000123, розуміючи, що фактично членство в ГО «МАН», наявність посвідчень членів громадського об`єднання і шевронів, не надають військовозобов`язаним особам статусу військовослужбовця та не звільняють від призову на військову службу, а лише створюють у працівників ІНФОРМАЦІЯ_2 під час проведення мобілізаційних заходів уявлення приналежності військовозобов`язаного до військового підрозділу та особи, яка не підлягає призову на військову службу під час мобілізації, та перешкоджають виконанню службовим особам ІНФОРМАЦІЯ_2 , покладених на них законодавством України заходів, особа, щодо якої виділено матеріали в окреме кримінальне провадження №22024120000000083, ОСОБА_6 , переслідуючи корисливі мотиви та мету незаконного збагачення, надали згоду на участь у діяльності злочинної групи у вчиненні протиправних дій, тобто домовилися про спільне вчинення злочинів перешкоджання законній діяльності Збройних Сил України та інших військових формувань в особливий період.
Зорганізувавшись у групу, її учасники об`єднанні єдиним наміром на досягнення загального злочинного результату отримання незаконного прибутку, розподілили й узгодили між собою злочинні функції.
З метою реалізації злочинного умислу, особа, щодо якої виділено матеріали в окреме кримінальне провадження №22023120000000123 та ОСОБА_6 взяли на себе функцію проведення формальної процедури вступу до громадської організації, що складалася з:
- пропозиції військовозобов`язаним особам заповнити заяву на вступ до ГО «МАН»;
- відібрання заяви про сплату, начебто благодійного внеску у розмірі від 20000 гривень до 80000 гривень (в залежності від платоспроможності особи).
Отримавши від зацікавленої особи грошові кошти, особа, щодо якої виділено матеріали в окреме кримінальне провадження №22023120000000123 або за його вказівкою ОСОБА_6 , виготовляли та передавали новому члену організації довідку про його участь в ГО «МАН», атрибути організації, в обов`язковому порядку проводили інструктаж щодо правил поведінки і порядок спілкування із представниками ІНФОРМАЦІЯ_2 для уникнення отримання повістки.
За грошову винагороду, на особу, щодо якої виділено матеріали в окреме кримінальне провадження №22024120000000083 разом з ОСОБА_6 покладалася функція підшукування зацікавлених в ухиленні від мобілізації військовозобов`язаних осіб, збору інформації стосовно них, здійснення попереднього інструктажу, пропонування посередницьких послуг в ухиленні від мобілізації.
Крім того, організатор особа, щодо якої виділено матеріали в окреме кримінальне провадження №22024120000000083 поклав на себе обов`язки з контролю за злочинною діяльністю співучасників і координацію їх дій.
Так, на початку грудня 2023 року, точної дати досудовим розслідуванням не встановлено, до офісу ГО « ІНФОРМАЦІЯ_5 » ( АДРЕСА_3 ), звернувся мешканець обласного центру ОСОБА_8 , ІНФОРМАЦІЯ_7 , який бажав отримати відстрочку від призову на військову службу (бронювання від мобілізації).
У вказаному приміщенні, ОСОБА_6 діючи згідно злочинного плану діючи в межах спільного злочинного єдиного із особою, щодо якої виділено матеріали в окреме кримінальне провадження №22023120000000123 та особою, щодо якої виділено матеріали в окреме кримінальне провадження №22024120000000083 плану, спрямованого на перешкоджання законній діяльності Збройних Сил України та інших військових формувань в особливий період, з корисливих мотивів, повідомив військовозобов`язаного ОСОБА_8 , шо організація очолює координаційний центр добровольчого інтернаціонального батальйону «Туран», то в разі отримання членства, буде зарахований на службу до батальйону та звільнений від мобілізації. Також ОСОБА_6 проінструктував ОСОБА_8 , що у випадку зустрічі з представниками ІНФОРМАЦІЯ_2 , йому потрібно пред`явити посвідчення громадської організації та зазначити, шо він є волонтером і добровольцем батальйону «Туран», таке посвідчення є документом, який посвідчує особу, тому інших документів пред`являти не потрібно, спілкуватись з ними необхідно впевнено та сміливо, в разі виникнення непорозумінь, одразу телефонувати ОСОБА_6 або особі, щодо якої виділено матеріали в окреме кримінальне провадження №22023120000000123. На вказану пропозицію ОСОБА_8 погодився, написав заяву на вступ до ГО «МАН» та сплатив внесок в сумі 40000 гривень.
У подальшому, 28.12.2023 особі, щодо якої виділено матеріали в окреме кримінальне провадження №22023120000000123 в приміщенні ГО «МАН» ( АДРЕСА_3 ), разом з ОСОБА_6 видав ОСОБА_8 пластикове посвідчення серія НОМЕР_1 , довідку про участь в організації, два шеврони батальйону «Туран», наголосивши, що останній тепер є членом «відділу підтримки миру та безпеки», повторно проінструктував щодо правил поведінки з працівниками ІНФОРМАЦІЯ_2 , а також правоохоронних органів на блок-постах, додавши, що це у сукупності створить уяву про його приналежність до правоохоронного органу, та унеможливить мобілізацію до Збройних Сил України та інших військових формувань.
Разом з тим, членство в ГО «МАН», наявність посвідчень, шевронів, не надавало військовозобов`язаним особам статусу військовослужбовця, не звільняло від призову на військову службу, а лише створювало у працівників ІНФОРМАЦІЯ_2 під час проведення мобілізаційних заходів хибне уявлення приналежності військовозобов`язаного до військового підрозділу та особи, яка не підлягає призову на військову службу під час мобілізації, тобто представникам Збройних Сил України та інших військових формувань повідомлялися завідомо неправдиві відомості, які вводили їх в оману.
Крім того, за аналогічних обставин, в грудні 2023 року, точної дати досудовим розслідуванням не встановлено, мешканець обласного центру ОСОБА_9 , ІНФОРМАЦІЯ_8 , який бажав отримати відстрочку від призову на військову службу (бронювання від мобілізації), в приміщенні офісу ГО « ІНФОРМАЦІЯ_5 » ( АДРЕСА_3 ), передав для цього ОСОБА_6 грошові кошти в сумі 40000 гривень.
У вказаному приміщенні, ОСОБА_6 діючи в межах спільного злочинного єдиного із особою, щодо якої виділено матеріали в окреме кримінальне провадження №22023120000000123 та особою,щодо якоївиділено матеріалив окремекримінальне провадження№22024120000000083 плану, спрямованого на перешкоджання законній діяльності Збройних Сил України та інших військових формувань в особливий період, з корисливих мотивів, повідомив військовозобов`язаного ОСОБА_9 , шо організація очолює координаційний центр добровольчого інтернаціонального батальйону «Туран», і в разі отримання членства, він буде зарахований на службу до батальйону та звільнений від мобілізації. Також ОСОБА_6 проінструктував ОСОБА_9 , що у випадку зустрічі з представниками ІНФОРМАЦІЯ_2 , йому потрібно пред`явити посвідчення громадської організації, зазначити, шо він є волонтером і добровольцем батальйону «Туран», таке посвідчення є документом, який посвідчує особу, тому інших документів працівникам ІНФОРМАЦІЯ_2 пред`являти не потрібно, спілкуватись з ними необхідно впевнено та сміливо, в разі виникнення непорозумінь, одразу телефонувати ОСОБА_6 або особою, щодо якої виділено матеріали в окреме кримінальне провадження №22023120000000123.
В подальшому, в січні 2024 року, точної дати досудовим розслідуванням не встановлено, особа, щодо якої виділено матеріали в окреме кримінальне провадження №22023120000000123 біля «овочевого ринку» (Кіровоградська область, місто Кропивницький, вулиця Героїв України, 35), разом з ОСОБА_6 передав ОСОБА_9 пластикове посвідчення серія ПМБ №02-0193, довідку про участь в організації, два шеврони батальйону « ІНФОРМАЦІЯ_9 », наголосивши, що останній тепер є членом «відділу підтримки миру та безпеки», повторно проінструктував щодо правил поведінки з працівниками ІНФОРМАЦІЯ_2 , а також правоохоронних органів на блок-постах, додавши, що це у сукупності створить уяву про його приналежність до правоохоронного органу, та унеможливить мобілізацію до Збройних Сил України та інших військових формувань.
Разом з тим, членство в ГО «МАН», наявність посвідчень, шевронів, не надавало військовозобов`язаним особам статусу військовослужбовця, не звільняло від призову на військову службу, а лише створювало у працівників ІНФОРМАЦІЯ_2 під час проведення мобілізаційних заходів хибне уявлення приналежності військовозобов`язаного до військового підрозділу та особи, яка не підлягає призову на військову службу під час мобілізації, тобто представникам Збройних Сил України та інших військових формувань повідомлялися завідомо неправдиві відомості, які вводили їх в оману.
Діючи в межах спільного злочинного єдиного плану, спрямованого на перешкоджання законній діяльності Збройних Сил України та інших військових формувань в особливий період, з корисливих мотивів, співвиконавець особа, щодо якої виділено матеріали в окреме кримінальне провадження №22024120000000083, в кінці 2023 року, запропонував своєму знайомому ОСОБА_10 , ІНФОРМАЦІЯ_10 , стати членом ГО «МАН» за грошові кошти у вигляді вступного внеску в сумі, яку визначить особа, щодо якої виділено матеріали в окреме кримінальне провадження №22023120000000123, що надасть бронювання від мобілізації, забезпечить супровід під час спілкування з представниками ІНФОРМАЦІЯ_2 для унеможливлення вручення повістки.
Військовозобов`язаний ОСОБА_10 не бажаючи бути призваним за мобілізацією до Збройних сил України, в січні 2024 року домовився з особою,щодо якоївиділено матеріалив окремекримінальне провадження№22024120000000083 про отримання посвідчення ГО «МАН» в обмін на грошовий внесок.
Приблизно 27-28 січня 2024 року, точної дати не встановлено, в присутності особою, щодо якої виділено матеріали в окреме кримінальне провадження №22024120000000083, в офісі ГО « ІНФОРМАЦІЯ_5 » ( АДРЕСА_3 ), особа, щодо якої виділено матеріали в окреме кримінальне провадження №22023120000000123 особисто повідомив ОСОБА_10 , що у разі вступу в громадську організацію, внесення вступного внеску, він набуде статус волонтера, це звільнить від мобілізації до Збройних Сил України та інших військових формувань, та він не підлягатиме призову для проходження військової служби.
Вважаючи, що вступ до громадської організації звільнить від мобілізації, в присутності особи, щодо якої виділено матеріали в окреме кримінальне провадження №22023120000000123, ОСОБА_10 передав особі, щодо якої виділено матеріали в окреме кримінальне провадження №22024120000000083 грошові кошти в сумі 15000 гривень під виглядом членських внесків до ГО «МАН», повідомивши, що це все, що в нього є, в подальшому особі, щодо якої виділено матеріали в окреме кримінальне провадження №22024120000000083 передав ці грошові кошти особі, щодо якої виділено матеріали в окреме кримінальне провадження №22023120000000123.
Продовжуючи свої злочинні дії, приблизно 6-7 лютого 2024 року особа, щодо якої виділено матеріали в окреме кримінальне провадження №22023120000000123, біля ІНФОРМАЦІЯ_11 , місто Кропивницький, вулиця Преображенська, 79/35), передав ОСОБА_10 посвідчення члена громадського об`єднання серії НОМЕР_2 , довідку від 05.02.2024 на його ім`я, шеврони ГО «МАН» та батальйону «Туран». При цьому, особа, щодо якої виділено матеріали в окреме кримінальне провадження №22023120000000123 проінструктував ОСОБА_10 , що у випадку зустрічі з представниками ІНФОРМАЦІЯ_2 , йому потрібно пред`явити посвідчення громадської організації, зазначити, шо він є волонтером і добровольцем батальйону «Туран», таке посвідчення є документом, який посвідчує особу, тому інших документів пред`являти не потрібно, спілкуватись з ними необхідно впевнено та сміливо, в разі виникнення непорозумінь, одразу телефонувати ОСОБА_6 або особі, щодо якої виділено матеріали в окреме кримінальне провадження №22023120000000123.
Разом з тим, членство в ГО «МАН», наявність посвідчень, шевронів, не надавало військовозобов`язаним особам статусу військовослужбовця, не звільняло від призову на військову службу, а лише створювало у працівників ІНФОРМАЦІЯ_2 під час проведення мобілізаційних заходів хибне уявлення приналежності військовозобов`язаного до військового підрозділу та особи, яка не підлягає призову на військову службу під час мобілізації, тобто представникам Збройних Сил України та інших військових формувань повідомлялися завідомо неправдиві відомості, які вводили їх в оману.
Також, діючи в межах спільного злочинного єдиного із ОСОБА_6 та особою,щодо якоївиділено матеріалив окремекримінальне провадження№22024120000000083 плану, спрямованого на перешкоджання законній діяльності Збройних Сил України та інших військових формувань в особливий період, з корисливих мотивів, 18.01.2024 особа, щодо якої виділено матеріали в окреме кримінальне провадження №22023120000000123.в приміщенні ГО «МАН» ( АДРЕСА_3 ), зустрівся з мешканцями обласного центру громадянами України військовозобов`язаними ОСОБА_11 , ІНФОРМАЦІЯ_12 , та ОСОБА_12 , ІНФОРМАЦІЯ_13 , які бажали отримати відстрочку від призову на військову службу (бронювання від мобілізації),
У вказаному приміщенні, особа, щодо якої виділено матеріали в окреме кримінальне провадження №22023120000000123 діючи згідно злочинного плану, маючи на меті перешкоджання законній діяльності Збройних Сил України та інших військових формувань в особливий період, повідомив військовозобов`язаних ОСОБА_11 і ОСОБА_12 , шо організація очолює координаційний центр добровольчого інтернаціонального батальйону «Туран», і в разі отримання членства, вони будуть зараховані на службу до батальйону та звільнені від мобілізації. Також особа, щодо якої виділено матеріали в окреме кримінальне провадження №22023120000000123 проінструктував ОСОБА_11 і ОСОБА_12 , що у випадку зустрічі з представниками ІНФОРМАЦІЯ_2 , потрібно пред`явити посвідчення громадської організації та зазначити, шо вони є волонтерами і добровольцями батальйону «Туран». Таке посвідчення є документом, який посвідчує особу, тому інших документів пред`являти не потрібно, спілкуватись з ними необхідно впевнено та сміливо, в разі виникнення непорозумінь, одразу телефонувати ОСОБА_6 або особі, щодо якої виділено матеріали в окреме кримінальне провадження №22023120000000123.
ОСОБА_11 та ОСОБА_12 вважаючи, що вступ до громадської організації звільнить їх від мобілізації, передали кожен особі, щодо якої виділено матеріали в окреме кримінальне провадження №22023120000000123 грошові кошти в сумі 20000 гривень, під виглядом сплати первинного благодійного внеску до ГО « ІНФОРМАЦІЯ_5 ».
26.01.2024 особа, щодо якої виділено матеріали в окреме кримінальне провадження №22023120000000123 в приміщенні ГО «МАН» ( АДРЕСА_3 ), передав ОСОБА_11 посвідчення члена серії НОМЕР_3 , довідку від 25.01.2024, видану на його ім`я, а також посвідчення члена серії НОМЕР_4 , довідку видану на ім`я ОСОБА_12 , шеврони громадської організації, батальйону «Туран». При цьому, особа, щодо якої виділено матеріали в окреме кримінальне провадження №22023120000000123 проінструктував ОСОБА_11 , що у випадку зустрічі з представниками ІНФОРМАЦІЯ_2 , йому потрібно пред`явити посвідчення громадської організації, зазначити, шо вони є волонтерами і добровольцями батальйону «Туран», таке посвідчення є документом, який посвідчує особу, тому інших документів пред`являти не потрібно, спілкуватись з ними необхідно впевнено та сміливо, в разі виникнення непорозумінь, одразу телефонувати ОСОБА_6 або особі, щодо якої виділено матеріали в окреме кримінальне провадження №22023120000000123.
Разом з тим, членство в ГО «МАН», наявність посвідчень, шевронів, не надавало військовозобов`язаним особам статусу військовослужбовця, не звільняло від призову на військову службу, а лише створювало у працівників ІНФОРМАЦІЯ_2 під час проведення мобілізаційних заходів хибне уявлення приналежності військовозобов`язаного до військового підрозділу та особи, яка не підлягає призову на військову службу під час мобілізації, тобто представникам Збройних Сил України та інших військових формувань повідомлялися завідомо неправдиві відомості, які вводили їх в оману.
Продовжуючи свої злочинні дії, діючи в межах спільного злочинного єдиного із ОСОБА_6 та особою, щодо якої виділено матеріали в окреме кримінальне провадження №22024120000000083 плану, спрямованого на перешкоджання законній діяльності Збройних Сил України та інших військових формувань в особливий період, з корисливих мотивів, особа, щодо якої виділено матеріали в окреме кримінальне провадження №22023120000000123, 17.02.2024 приблизно о 09:58 в приміщенні ГО «МАН» ( АДРЕСА_3 ) повідомив громадянина України ОСОБА_13 , ІНФОРМАЦІЯ_14 , що за первинний благодійний внесок в сумі 20000 гривень той може вступити до громадської організації, отримати довідку, пластикове посвідчення про членство в ГО «МАН» з інформацією про військовий підрозділ в якому нібито перебуває ОСОБА_13 , а також інша інформацією, яку необхідно повідомляти представникам ТЦК та СП. Також ОСОБА_13 нададуть шеврони ГО «МАН», батальйону «Туран», які необхідно прикріпити на придбану за власні кошти форму військово-тактичного зразка, а ОСОБА_13 під час розмов із представниками ІНФОРМАЦІЯ_2 повинен повідомляти, що знаходиться у цих структурах тривалий час, вказане в сукупності має створити у працівників ІНФОРМАЦІЯ_2 уявлення приналежності ОСОБА_13 до діючих військовослужбовців, що унеможливить його мобілізацію до Збройних Сил України та інших військових формувань.
В свою чергу, ОСОБА_13 передав особі, щодо якої виділено матеріали в окреме кримінальне провадження №22023120000000123 грошові кошти в сумі 10000 гривень як аванс.
В подальшому, продовжуючи реалізовувати свій злочинний намір, спрямований на перешкоджання законній діяльності Збройних Сил України та інших військових формувань в особливий період, 27.02.2024 приблизно о 17:00 особа, щодо якої виділено матеріали в окреме кримінальне провадження №22023120000000123 в приміщенні ГО « ІНФОРМАЦІЯ_5 » ( АДРЕСА_3 ) передав два шеврони, пластикове посвідчення члена громадської організації серії НОМЕР_5 , видане на ім`я останнього, повторно проінструктував ОСОБА_13 про необхідність обов`язкового придбання та носіння форми військово-тактичного зразка, про зарахування до формування «Міжнародна асоціація націй», що він є членом відділу «Підтримки миру і безпеки», має загальний та спеціальний коди, які вказані у посвідченні. Також ОСОБА_13 мав повідомляти, що тривалий час надає фінансову допомогу і особистими виїздами громадській організації, що мало створити у працівників ІНФОРМАЦІЯ_2 уявлення приналежності військовозобов`язаного до військовослужбовця і давало можливість не бути мобілізованим до Збройних Сил України.
В свою чергу, ОСОБА_13 під виглядом сплати другої частини благодійного внеску в ГО «МАН» передав особі, щодо якої виділено матеріали в окреме кримінальне провадження №22023120000000123 грошові кошти в сумі 10000 гривень.
Разом з тим, членство в ГО «МАН», наявність посвідчень, шевронів, не надавало військовозобов`язаним особам статусу військовослужбовця, не звільняло від призову на військову службу, а лише створювало у працівників ІНФОРМАЦІЯ_2 під час проведення мобілізаційних заходів хибне уявлення приналежності військовозобов`язаного до військового підрозділу та особи, яка не підлягає призову на військову службу під час мобілізації, тобто представникам Збройних Сил України та інших військових формувань повідомлялися завідомо неправдиві відомості, які вводили їх в оману.
Отже, ОСОБА_6 , умисно, з корисливих мотивів, з грудня 2023 року по 27.02.2024, в межах спільного злочинного єдиного умислу з особою, щодо якої виділено матеріали в окреме кримінальне провадження №22023120000000123 та особою, щодо якої виділено матеріали в окреме кримінальне провадження №22024120000000083, вчинив дії, спрямовані на перешкоджання законній діяльності Збройних Сил України та інших військових формувань в особливий період, шляхом видачі за грошову винагороду ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 посвідчень ГО «МАН» та проведення інструктажу щодо дій під час зустрічі з представниками ІНФОРМАЦІЯ_2 , що у сукупності створювало у працівників ІНФОРМАЦІЯ_2 уявлення приналежності військовозобов`язаного до військового підрозділу та особи, яка не підлягає призову на військову службу під час мобілізації, хоча фактично не надає такій особі зазначеного статусу.
Таким чином, своїми умисними протиправними діями ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_15 , вчинив кримінальне правопорушення (злочин), передбачене ч.2 ст.27, ч.3 ст.28, ч.1 ст.114-1 КК України, а саме: перешкоджання законній діяльності Збройних Сил України та інших військових формувань в особливий період, у складі організованої групи, в якості співвиконавця.
Прокурор та обвинувачений ОСОБА_6 в присутності свого захисника уклали угоду про визнання винуватості від 26.06.2024р., згідно якої обвинувачений повністю визнав свою вину у скоєнні кримінального правопоуршення, прокурор і обвинувачений погодилися про визначення обвинуваченому покарання у виді позбавлення волі, із застосуванням ст.75, 76 КК України.
У судовому засіданні прокурор і обвинувачений ОСОБА_6 в присутності його захисника ОСОБА_5 повністю визнав свою вину у скоєнні кримінального правопорушення, та просив суд затвердити угоду про визнання винуватості від 26.06.2024 р.
При вирішенні питання про відповідність зазначеної угоди вимогам закону судом встановлено наступне.
Згідно ст.469 ч.4 КПК України угода про визнання винуватості між прокурором та обвинуваченим може бути укладена у провадженні щодо тяжких злочинів. Статтею 472 КПК України визначено форму угоди про визнання винуватості.
Як встановлено судом, угода про визнання винуватості між прокурором і обвинуваченою від 26.06.2024 р. відповідає вимогам ст.472 КПК України, а саме:
- визначені сторони угоди прокурор та обвинувачений ОСОБА_6 , детально викладено формулювання обвинувачення ОСОБА_6 у скоєнні кримінального правопорушення та їх правова кваліфікація за ч.2 ст.27, ч.3 ст.28, ч.1 ст.114-1 КК України; зазначені істотні для відповідного кримінального провадження обставини (час, місце, спосіб вчинення кримінальних правопорушень, відомості про особу обвинуваченого, обставини, що пом`якшують і обтяжують покарання ОСОБА_6 тощо); сторонами узгоджено покарання, яке відповідає вимогам санкції ч.2 ст.27, ч.3 ст.28, ч.1 ст.114-1 КК України та зазначена особиста згода сторін на їх призначення та зазначене повне визнання ОСОБА_6 своєї винуватості у скоєнні кримінального правопорушення; надав стороні обвинувачення, та в подальшому суду достовірну та повну інформацію, що стосується інкримінованого його обвинувачення; обвинувачений взяв на себе обов`язок: а)повністю визнатисвою винуватістьу інкримінованомуйому кримінальному правопорушенні,передбаченого ч.2ст.27,ч.3ст.28, ч.1ст.114-1КК Українита беззастережновизнати своювинуватість ускоєнні кримінального правопорушеннята обставинивчинення кримінального правопорушення вобсязі обвинуваченняв судовомупровадженні; б)співпрацювати зправоохоронними органами,зокрема Кіровоградською обласноюпрокуратурою yвикритті кримінального правопорушення підчас судовогорозгляду кримінальногопровадження №22023120000000123від 25.07.2023за ознакамикримінальних правопорушень,передбачених ч.3ст.27,ч.3ст.28,ч.1ст.114-1,ч.ч.1,2 ст.190КК Українищодо обставинвчинення кримінальнихправопорушень ОСОБА_14 , ІНФОРМАЦІЯ_16 , та ОСОБА_15 , ІНФОРМАЦІЯ_17 ; вказані наслідки укладення та затвердження угоди згідно ст.473 КПК України; угода про визнання винуватості скріплена особистими підписами сторін.
Окрім того, судом встановлено, що угода про визнання винуватості між прокурором і обвинуваченим ОСОБА_6 від 26.06.2024р. укладена сторонами добровільно, не є наслідком застосування насильства, примусу, погроз або наслідком обіцянок чи дії будь-яких інших обставин, ніж ті, що передбачені в угоді.
При визначенні виду і розміру покарання суд враховує ступінь і характер громадської небезпеки скоєного кримінального правопорушення, який згідно ст.12 КК України відноситься до тяжкого злочину.
Обставинами, що пом`якшують покарання ОСОБА_6 , у відповідності до ст.66 КК України по провадженню є щире каяття, активне сприяння розкриттю кримінального правопорушення.
Обставин, що обтяжують покарання ОСОБА_6 , у відповідності до ст.67 КК України по провадженню не встановлено.
При визначенні покарання, приймаючи до уваги обставини скоєного кримінального правопорушення, який є ветераном війни учасником бойових дій, що підтверджується посвідченням серії НОМЕР_6 від 05.06.2019 року, на обліку у лікаря-психіатра та лікаря-нарколога не значиться, обставини, що пом`якшують та обтяжують покарання, відсутність обставин, що обтяжують його покарання, думку державного обвинувача щодо міри покарання, враховуючи, що призначене судом покарання буде сприяти вихованню обвинуваченого та попередить скоєння ним нових кримінальних правопорушень, суд вважає необхідним призначити ОСОБА_6 покарання в межах санкції ч.2ст.27,ч.3ст.28,ч.1ст.114-1КК України у виді позбавлення волі, із застосуванням ст.75, 76 КК України.
Ухвалою слідчогосудді Ленінськогорайонного судум.Кіровоградавід 04.03.2024року,накладено арешт натимчасово вилученемайно 27.02.2024року підчас обшукуза адресою: АДРЕСА_1 ,за місцем проживання ОСОБА_6 ,а саме: два шеврони(одинз нихсинього кольоруз білоювишивкою увигляді місяцята вовка уколі,другий шевронмістить назвугромадської організаціїанглійською мовою насиньо-жовтомуфоні; один шевронбатальйону «Туран»(чорнийвовк збілим місяцемна червономуфоні у чорнійокантовці); мобільний телефон ОСОБА_6 «Samsung»з сім-картою НОМЕР_7 ,IMEI1: НОМЕР_8 ,IMEI2: НОМЕР_9 ,із забороноюу їхкористуванні та розпорядженні, оскільки на даний час потреби у подальшому застосуванні такого заходу забезпечення кримінального провадження щодо вказаних речей немає, суд дійшов висновку про доцільність скасування арешту, накладеного на вказані вище речі.
Цивільний позов, процесуальні витрати по провадженню відсутні.
Долю речових доказів, суд вирішує відповідно до вимог ст.100 КПК України.
На підстави викладеного, керуючись ст.369-370, 373-374, 392, 394, 468, 469, 470, 472-476 КПК України, ст.6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод 1950 року, суд
ухвалив:
Затвердити угоду про визнання винуватості від 26.06.2024р. між прокурором і обвинуваченим ОСОБА_6
ОСОБА_3 визнати винним у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.27, ч.3 ст.28, ч.1 ст.114-1 КК України, і призначити йому покарання за ч.2 ст.27, ч.3 ст.28, ч.1 ст.114-1 КК України у виді 5 (п`яти) років позбавлення волі.
На підставі ст.75 КК України ОСОБА_6 від відбування призначеного покарання звільнити з випробуванням, встановивши іспитовий строк тривалістю 3 (три) роки.
Згідно зі ст.76 ч.1 п.п.1, 2 КК України протягом іспитового строку покласти на ОСОБА_6 обов`язки: періодично з`являтися для реєстрації до уповноваженого органу з питань пробації; повідомляти уповноважений орган з питань пробації про зміну місця проживання, роботи або навчання.
Речові докази:
-2(два)шеврони (одинз нихсинього кольоруз білоювишивкою у вигляді місяцята вовкау колі,другий шевронмістить назвугромадської організації англійськоюмовою насиньо-жовтомуфоні; 1(один)шеврон батальйону«Туран» (чорнийвовк збілим місяцемна червоному фоніу чорнійокантовці),які вилучено27.02.2024в ходіобшуку квартирив якійпроживає ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 ,за адресою: АДРЕСА_1 , - знищити;
-мобільний телефон ОСОБА_6 «Samsung»з сім-картою НОМЕР_7 ,IMEI1: НОМЕР_8 ,IMEI2: НОМЕР_9 , які вилучено27.02.2024в ходіобшуку квартирив якійпроживає ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 ,за адресою: АДРЕСА_1 , - повернути ОСОБА_6 , як власнику.
Зняти арешт, накладений ухвалою слідчого судді Ленінського районного суду м.Кіровограда від 04.03.2024 року, на тимчасововилучене майно27.02.2024року підчас обшукуза адресою: АДРЕСА_1 ,за місцем проживання ОСОБА_6 ,а саме:
- два шеврони(одинз нихсинього кольоруз білоювишивкою увигляді місяцята вовка уколі,другий шевронмістить назвугромадської організаціїанглійською мовою на синьо-жовтому фоні;
-один шевронбатальйону «Туран»(чорнийвовк збілим місяцемна червономуфоні у чорній окантовці);
- мобільний телефон ОСОБА_6 «Samsung»з сім-картою НОМЕР_7 ,IMEI1: НОМЕР_8 , IMEI2: НОМЕР_9 .
Вирок суду на підставі угоди може бути оскаржений шляхом подачі апеляції до Кропивницького апеляційного суду протягом 30 днів з моменту проголошення, через Кіровський районний суд м.Кіровограда з підстав, передбачених ст.394 ч.3 КПК України.
Суддя Кіровського районного суду
м. Кіровограда ОСОБА_1
Суд | Кіровський районний суд м.Кіровограда |
Дата ухвалення рішення | 11.07.2024 |
Оприлюднено | 15.07.2024 |
Номер документу | 120344174 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Злочини проти основ національної безпеки України Перешкоджання законній діяльності Збройних Сил України та інших військових формувань |
Кримінальне
Кіровський районний суд м.Кіровограда
Загреба І. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні