Рішення
від 12.07.2024 по справі 380/1040/24
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

12 липня 2024 рокусправа № 380/1040/24 м. Львів

Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Качур Р.П. розглянув у порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін (у письмовому провадженні) адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Подорожник Дніпро» до Головного управління ДПС у Львівській області про визнання протиправним та скасування рішення -

УСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Подорожник Дніпро» звернулося до Львівського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Головного управління ДПС у Львівській області, у якому просить визнати протиправним та скасувати рішення про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість № 9756701/42500253 від 19.10.2023, прийняте комісією Головного управління Державної податкової служби у Львівській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

В обґрунтування звернення до суду із цим позовом зазначено, що 16.10.2023 позивачем подано до Головного управління ДПС у Львівській області таблицю даних платника податку на додану вартість, яка була зареєстрована у контролюючому органі за № 9273303596. До таблиці платника позивачем також було долучено 49 додатків. Вказав, що Комісією Головного управління ДПС у Львівській області прийнято рішення про врахування/неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість №9756701/42500253 від 19.10.2023, яким визначено: «За результатами розгляду таблиці даних платника податку, зареєстрованої у контролюючому органі 16.10.2023 за № 9273303596, відповідно до пункту 16 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 р. № 1165, прийнято рішення про її неврахування". Підставою неврахування таблиці вказано "відсутність факторів виробництва товарів, виконання робіт, вирощування сільськогосподарськими товаровиробниками або надання послуг, відображених у податковій накладній/розрахунку коригування, що на постійній основі постачається (надається) згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, що постачаються платником податку". Вважає, що в оскаржуваному рішенні № 9756701/42500253 від 19.10.2023 контролюючим органом не наведено обставин, які слугували підставою для висновків про відсутність факторів виробництва товарів, виконання робіт, вирощування сільськогосподарськими товаровиробниками або надання послуг, відображених у податковій накладній/розрахунку коригування, що на постійній основі постачається (надається) згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, що постачаються платником податку, не заповнено відповідні поля рішення щодо конкретних господарських операцій, щодо яких у контролюючого органу були наявні сумнів. Стверджує, що відповідачем також не вказано жодних документів, з тих які подавалися позивачем як додатки до таблиці платника, що досліджувалися комісією відповідача, та які слугували підставою для прийняття оскаржуваного рішення.

Оскільки позивач здійснює реалізацію лікарських засобів та медичних товарів через мережу аптечних закладів, позивач, також має можливість надавати послуги з дослідження кон`юнктури ринку та виявлення громадської думки (маркетингові послуги), послуги з реклами тощо виробникам та дистриб`юторам лікарських засобів, медичних та косметичних виробів, надає в користування частину площі аптек і т.д. Зокрема позивач надає послуги з проведення рекламних акцій та презентацій товарів постачальників (дистриб`юторів), передпродажної підготовки товарів, розміщення товарів у спеціально визначених місцях на торгових полицях та оформлення в торговельній мережі в такий спосіб, щоб стимулювати його популяризацію серед клієнтів, організації просування товарів та проведення різного роду подій, оренди приміщень. Вказані послуги надавалися/надаються позивачем зокрема для АТ "ФАРМАК" (код ЄДРПОУ 00481198), ТОВ "ВЕНТА. ЛТД" (код ЄДРПОУ 21947206), ТОВ "ГЛЕДФАРМ ЛТД" (код ЄДРПОУ 20075891), ТОВ "ЮР-ТВІН" (код ЄДРПОУ 31348357), ТОВ "МОВІ ХЕЛС" (код ЄДРПОУ 36258483), ТОВ "КРКА УКРАЇНА" (код ЄДРПОУ 37401494), ТОВ " ДКП "Фармацевтична фабрика" (код ЄДРПОУ 32744083) та інших. Зазначив, що за результатами наданих послуг позивачем реєструються податкові накладні з кодами ДКПП 73.20, 73.12, 82.30, 68.20. Відповідно до Державного класифікатора продукції та послуг ДК 016:2010, затвердженого наказом Держспоживстандарту від 11.10.2010 № 457: Клас 73.20 включає вивчення потенціалу ринку, інформованості, прийнятності продуктів, популярності визначеного товару та послуг і купівельних звичок споживачів задля сприяння збуту та розроблення нових видів товарів і послуг, у т.ч. статистичний аналіз результатів, вивчення суспільної думки щодо політичних, економічних і соціальних подій, статистичний аналіз результатів. Клас 73.12 включає розміщення реклами в засобах масової інформації, тобто продаж або перепродаж часу та місця для різних видів реклами в засобах масової інформації. Клас 82.30 включає організування, просування і/або проведення різних подій, таких як бізнес-покази, збори, конференції та зустрічі, з організацією та наданням персоналу для роботи в місцях проведення подібних заходів або без надання персоналу. Клас 68.20 включає оренду та управління власною або орендованою нерухомістю: багатоквартирними будинками та житлом; нежитловими будівлями, у тому числі виставкові зали, складські приміщення; землею; надання будинків та упоряджених або неупоряджених квартир або апартаментів для більш постійного використання зазвичай на місячний або річний термін. Повідомив, що позивачу присвоєно такі види економічної діяльності за КВЕД як 73.20, 73.12, 82.30 та 68.20. За таких обставин, вважаючи оскаржене рішення протиправним, позивач звернувся до суду із цим позовом.

Ухвалою від 22.01.2024 суддя прийняла позовну заяву до розгляду та відкрила провадження у справі; справу вирішено розглядати за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні); відповідачу встановлено 15-денний строк з дня вручення копії цієї ухвали для подання відзиву на позовну заяву.

На адресу суду від представника відповідача надійшов відзив на позовну заяву (вх. № 15554 від 28.02.2024) у якому проти позову заперечив. В обґрунтування заперечень зазначив, що Комісією Головного управління ДПС у Львівській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних про врахування/неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість при прийнятті рішення № 9756701/42500253 від 19.10.2023 встановлено відсутність факторів виробництва товарів, виконання робіт, або надання послуг відображених у податковій накладній/розрахунку коригування, що на постійній основі постачається (надається) згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, що постачаються платником податку. Стверджує, що ТзОВ «Подорожник Дніпро» не було надано доказів надання рекламних послуг стосовно поданої Таблиці згідно КВЕД 68.20, 73.12, 73.20, 82.30. Вважає, що в оскаржуваному рішенні Комісією Головного управління ДПС у Львівській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних чітко зазначено підставу його прийняття. Просив у задоволенні позову відмовити.

Суд всебічно і повно з`ясував усі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об`єктивно оцінив докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті та встановив таке.

Товариство з обмеженою відповідальністю «Подорожник Дніпро» є підприємством реального сектору економіки, яке зареєстроване у відповідності до чинного законодавства, що підтверджується записом у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань за номером 1004151070006045394 від 18.08.2023.

Позивач зареєстрований платником податку на додану вартість з 01.11.2018 р. та йому присвоєно індивідуальний податковий номер 425002513039.

Позивач здійснює господарську діяльність на ринку України з вересня 2018 року.

Основним видом діяльності позивача є роздрібна торгівля фармацевтичними товарами в спеціалізованих магазинах (код за КВЕД 47.73). Іншими видами діяльності позивача є: 46.46 оптова торгівля фармацевтичними товарами, 86.90 Інша діяльність у сфері охорони здоров`я, 68.20 надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна, 70.21 діяльність у сфері зв`язків із громадськістю, 73.12 посередництво в розміщенні реклами в засобах масової інформації, 73.20 дослідження кон`юнктури ринку та виявлення громадської думки, 63.99 надання інших інформаційних послуг, н.в.і.у., 47.19 інші види роздрібної торгівлі в неспеціалізованих магазинах, 47.25 роздрібна торгівля напоями в спеціалізованих магазинах, 47.29 роздрібна торгівля іншими продуктами харчування в спеціалізованих магазинах, 47.74 роздрібна торгівля медичними й ортопедичними товарами в спеціалізованих магазинах, 47.75 роздрібна торгівля косметичними товарами та туалетними приналежностями в спеціалізованих магазинах, 47.78 роздрібна торгівля іншими невживаними товарами в спеціалізованих магазинах, 82.99 надання інших допоміжних комерційних послуг, н.в.і.у., 73.11 рекламні агентства, 82.30 організування конгресів і торговельних виставок.

Дохід від будь-якої діяльності позивача (за вирахуванням непрямих податків), визначений за правилами бухгалтерського обліку, згідно даних фінансової звітності станом на 30.06.2023, складає 519641300 грн.

Позивач володіє достатнім обсягом основних засобів, матеріально-технічних та трудових ресурсів для ведення господарської діяльності.

Станом на 30.06.2023 на балансі позивача обліковується основних засобів первісною вартістю 67398 тисяч гривень, що підтверджується Фінансовою звітністю суб`єкта малого підприємництва за 1 півріччя 2023 року.

Для здійснення господарської діяльності позивачем використовуються орендовані приміщення, передані товариству у володіння та користування на підставі договорів оренди або ж суборенди, а також орендовані транспортні засоби.

Інформація про наявні основні засоби (власні та орендовані) відображена у Повідомленнях про об`єкти оподаткування за формою 20-ОПП, які подаються податковим органам у встановленому законодавством порядку. Позивач не володіє складськими приміщеннями. Залишки товарних запасів зберігаються безпосередньо в аптечних закладах, в яких здійснюється їх реалізація, оскільки відповідно до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з роздрібної торгівлі лікарськими засобами зберігання лікарських засобів може здійснюватися виключно на ліцензованих складах або у місці їх реалізації.

Господарська діяльність позивача щодо роздрібної реалізації фармацевтичних, медичних та інших товарів, в тому числі і лікарських засобів, здійснюється через аптечні заклади, перелік яких міститься у Ліцензійному реєстрі з виробництва лікарських засобів (в умовах аптеки), оптової та роздрібної торгівлі лікарськими засобами, який ведеться Державною лікарською службою з лікарських засобів та контролю за наркотиками.

Для здійснення господарської діяльності позивачем також використовується офісне приміщення, орендоване у ТОВ «Медпарк» (код ЄДРПОУ 42443887) на підставі договору оренди нежитлового приміщення № 04/22 від 01.04.2022.

Позивач надає послуги з проведення рекламних акцій та презентацій товарів постачальників (дистриб`юторів), передпродажної підготовки товарів, розміщення товарів у спеціально визначених місцях на торгових полицях та оформлення в торговельній мережі в такий спосіб, щоб стимулювати його популяризацію серед клієнтів, організації просування товарів та проведення різного роду подій, оренди приміщень.

Вказані послуги надавалися/надаються позивачем зокрема для АТ "ФАРМАК" (код ЄДРПОУ 00481198), ТОВ "ВЕНТА. ЛТД" (код ЄДРПОУ 21947206), ТОВ "ГЛЕДФАРМ ЛТД" (код ЄДРПОУ 20075891), ТОВ "ЮР-ТВІН" (код ЄДРПОУ 31348357), ТОВ "МОВІ ХЕЛС" (код ЄДРПОУ 36258483), ТОВ "КРКА УКРАЇНА" (код ЄДРПОУ 37401494), ТОВ " ДКП "Фармацевтична фабрика" (код ЄДРПОУ 32744083) та ін.

За результатами наданих послуг позивачем реєструються податкові накладні з кодами ДКПП 73.20, 73.12, 82.30, 68.20.

Згідно з Договором про надання маркетингових послуг № 25/010921 від 21.09.2021, укладеним із ТОВ "ГЛЕДФАРМ ЛТД" (Замовник), ТОВ «Подорожник Дніпро» (Виконавець) на умовах та в порядку, визначених Договором, надає Замовнику послуги, спрямовані на вивчення ринку, стимулювання збуту товарів, оптимізацію цінової політики та товарного руху. Конкретний перелік послуг визначається у Додаткових угодах. Зокрема, Додатковими угодами № 9 від 02.01.2023 та № 11 від 01.05.2023 передбаченні надання виконавцем послуг з організації презентацій та надання інформації працівникам аптечних закладів; викладка препаратів торгової марки Дермазол, препарату Німід гель, препарату L-цет; надання інформації про закупівлі товарів в аптечних закладах протягом 4-х місяців (копії додаються).

Відповідні послуги виконавцем надано, що підтверджується Актами здачі-приймання наданих послуг № 4259 від 30.04.2023 та № 7897 від 31.08.2023. Зміст наданих послуг відображено у відповідних звітах. За фактом надання вищевказаних послуг позивачем складено та зареєстровано у ЄРПН податкові накладні № 160 від 30.04.2023 та № 207 від 31.08.2023 із кодом ДКПП 73.20.

З аналогічним кодом ДКПП 73.20 в податкових накладних відображаються послуги, які надаються позивачем в рамках Договору про надання інформаційно-консультаційних послуг № 01/12-003 від 01.12.2018 з ТОВ "ЮР-ТВІН" (код ЄДРПОУ 31348357).

Податкові накладні з кодом ДКПП 73.12 реєструються позивачем, по взаємовідносинах з ТОВ «Мові Хелс» (код ЄДРПОУ 36258483), які виникли на підставі Договору про надання послуг № МС-010620 від 01.06.2020, яким передбачено надання інформаційно-консультаційних послуг; аналізу та дослідження роздрібних аптечних продажів; розповсюдження інформації, наданої Замовником про товар; викладку товару відповідно до схеми погодженої сторонами в торгових залах, касовій та прикасовій зоні в аптеках Виконавця.

Додатковими угодами № 32 від 24.04.2023 та № 33 від 24.05.2023 до вказаного Договору сторонами узгоджено надання виконавцем послуг з трансляції рекламних аудіороликів щодо товару, перелік якого викладено у цих додаткових угодах (копії додаються).

За результатами наданих послуг складено Акти здачі-приймання наданих послуг № 4647 від 26.05.2023 та № 5458від 27.06.2023. Зміст наданих послуг відображено у відповідних звітах від 26.05.2023 та від 27.06.2023.

За фактом надання вищевказаних послуг позивачем складено та зареєстровано у ЄРПН податкові накладні № 167 від 26.05.2023 та № 156 від 27.06.2023 із кодом ДКПП 73.12. Податкові накладні з кодом ДКПП 82.30 реєструються за результатами наданих послуг для ТОВ "КРКА УКРАЇНА" (код ЄДРПОУ 37401494).

Згідно з Договором про надання послуг № ПД-2023 від 02.01.2023, укладеним із ТОВ "КРКА УКРАЇНА" (Замовник), ТОВ «Подорожник Дніпро» (Виконавець) надає послуги з організації візитів та проведення презентацій (маркетингових активностей щодо медичних препаратів, лікарських засобів, харчових добавок, харчових продуктів для спеціального дієтичного споживання виробництва КРКА) у аптеках на умовах визначених у Договорі.

Перелік товарів викладено у Додатку № 1 до Договору, місце надання послуг визначено у Додатку № 2 до Договору, ціни послуг визначені у Додатках № 3 та № 4, звітний період - 3 місяці. Вартість послуги залежить від категоризації аптеки від обсягу товарообігу аптеки за відповідний квартал відповідно до даних виконавця. Детальна категоризація аптек, вартість конкретних послуг зазначаються у додатках до Актів. За результатами наданих Виконавцем у 1 та 2 кварталах 20223 послуг з організації візитів та проведення презентацій (маркетингових активностей) у аптеках сторонами складено та підписано Акти здачі-приймання робіт (наданих послуг) № 3230 від 15.04.2023 та № 6390 від 15.07.2023 відповідно. Суть та розрахунок вартості наданих послуг викладено у Деталізаціях (Додатках) до Актів здачі-приймання робіт (наданих послуг). За фактом надання вищевказаних послуг позивачем складено та зареєстровано у ЄРПН податкові накладні № 56 від 15.04.2023 та № 37 від 15.07.2023 із кодом ДКПП 82.30. Таким чином, зазначена діяльність з надання маркетингових, інформаційний, рекламних послуг, ведеться позивачем на постійній основі, податкові накладні з кодами ДКПП 73.20, 73.12, 82.30 реєструються систематично.

Позивач здійснює господарську діяльність з роздрібної реалізації фармацевтичних, медичних та інших товарів позивач здійснює через розгалужену мережу аптечних закладів, які розташовуються переважно у в орендованих приміщеннях.

Відповідно послуги оренди приміщень за кодом ДКПП 68.20 присутні серед послуг, які систематично на постійній основі придбаваються ТОВ «Подорожник Дніпро» та відображаються в Таблиці даних платника ПДВ.

Так, позивач на підставі Договору суборенди нежитлового приміщення № 09/21 від 01.09.2021 орендує у ТОВ «Ензим» (код ЄДРПОУ 23651266) нежитлове приміщення за адресою: Дніпропетровська область м. Кривий Ріг просп. Гагаріна 14/1, площею 66 кв. м, в якому розміщується аптечний заклад ТОВ «Подорожник Дніпро».

За наслідками наданих послуг з оренди орендодавець реєструє податкові накладні з кодом ДКПП 68.20, наприклад податкові накладні № 11 від 03.04.2023, № 4 від 01.05.2023. На підставі Договору оренди (найму) № ПГ66/607/010922-АРО від 01.09.2022 ТОВ «Подорожник Дніпро» орендує у ФПК «ЛИС» нежитлове приміщення площею 94,2 кв. м за адресою: Дніпропетровська область, м. Павлоград, вул. Горького, 166/1. На наслідками наданих послуг з оренди орендодавець реєструє податкові накладні з кодом ДКПП 68.20, зокрема, податкові накладні № 10 від 16.05.2023, № 7 від 16.06.2023, копія яких наявні у справі. В свою чергу, частина приміщень, які орендуються і не використовуються для власних потреб, а саме для розміщення аптечного закладу, здаються позивачем в суборенду з метою отримання доходу. Відповідно у зв`язку з отриманням послуг з надання в суборенду приміщень позивачем також складаються та реєструються податкові накладні з кодом ДКПП 68.20.

ТзОВ «Подорожник Дніпро» 16.10.2023 подало до Головного управління ДПС у Львівській області таблицю даних платника податку на додану вартість, яка була зареєстрована у контролюючому органі 16.10.2023 за № 9273303596. До таблиці платника позивачем долучено 49 додатків: пояснення до таблиці даних платника податку на додану вартість; виписку з ЄДР ТзОВ «Подорожник Дніпро»; наказ № 123-К про призначення директора від 01.08.2019; фінансову звітність суб`єкта малого підприємництва за 1 півріччя 2023 року; затверджений штатний розпис ТзОВ «Подорожник Дніпро»; договір № 04/22 оренди нежитлового приміщення від 01.04.2023 з ТОВ «Медпарк; договір оренди автомобіля від 13.06.2022; договір оренди автомобіля від 04.07.2022; договір оренди приміщення № 09/21 від 03.09.2021 з ФОП Осика; договір про надання маркетингових послуг № 25/010921 від 21.09.2021 з ТОВ "ГЛЕДФАРМ ЛТД"; додаткова угода № 9 від 02.01.2023 до договору про надання маркетингових послуг № 25/010921 від 21.09.2021; додаткова угода № 11 від 01.05.2023 до договору про надання маркетингових послуг № 25/010921 від 21.09.2021; акт здачі-приймання наданих послуг № 4259 від 30.04.2023; акт здачі-приймання наданих послуг № 7897 від 31.08.2023; звіти від 30.04.2023 та від 31.08.2023; податкову накладну № 160 від 30.04.2023; податкову накладну № 207 від 31.08.2023; договір про надання інформаційно-консультаційних послуг № 01/12-003 від 01.12.2018 з ТОВ "ЮР-ТВІН"; додаткову угоду від 31.03.2023 до договору про надання інформаційно-консультаційних послуг № 01/12-003 від 01.12.2018; акт здачі-приймання наданих послуг № 4151 від 10.05.2023; акт здачі-приймання наданих послуг № 4152 від 10.05.2023; звіт від 10.05.2023; податкову накладну № 62 від 10.05.2023; податкову накладну № 63 від 10.05.2023; договір про надання послуг № МС-010620 від 01.06.2020 з ТОВ «Мові Хелс»; додаткову угоду від 01.12.2022 до договору № МС-010620 від 01.06.2020; додаткову угоду № 32 від 24.04.2023 до договору № МС-010620 від 01.06.2020; додаткову угоду № 33 від 24.05.2023 до договору № МС-010620 від 01.06.2020; акт здачі-приймання наданих послуг № 4647 від 26.05.2023; акт здачі-приймання наданих послуг № 5458 від 27.06.2023; звіти від 26.05.2023 та від 27.06.2023; податкову накладну № 167 від 26.05.2023; податкову накладну № 156 від 27.06.2023; договір про надання послуг № ПД-2023 від 02.01.2023 з ТОВ "КРКА УКРАЇНА"; додаткову угоду від 02.01.2023 до договору про надання послуг № ПД-2023 від 02.01.2023; акт здачі-приймання робіт (наданих послуг) № 3230 від 15.04.2023; акт здачі-приймання робіт (наданих послуг) № 6390 від 15.07.2023; деталізації до актів здачі-приймання робіт (наданих послуг) в кількості 2 шт.; податкову накладну № 56 від 15.04.2023; податкову накладну № 37 від 15.07.2023; договір суборенди нежитлового приміщення № 09/21 від 01.09.2021 з ТОВ «Ензим»; податкову накладну № 11 від 03.04.2023; податкову накладну № 4 від 01.05.2023; договір оренди (найму) № ПГ66/607/010922-АРО від 01.09.2022 ТОВ з ФПК «ЛИС»; податкову накладну № 10 від 16.05.2023; податкову накладну № 7 від 16.06.2023; договір оренди нежитлового приміщення № 07/21 від 27.07.2021 з ФОП ОСОБА_1 ; договір суборенди нежитлового приміщення № 07/23 від 01.08.2023 з ТОВ «Діагностичний лабораторний центр «ВІТАЛАБ»; податкову накладну № 3 від 06.09.2023.

Разом із таблицею даних платника податку на додану вартість позивач надав пояснення до такої таблиці у яких надав обґрунтування використання кодів ДКПП 73.20, 73.12, 82.30, 68.20 у господарській діяльності.

Комісією Головного управління ДПС у Львівській області прийнято рішення про врахування/неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість № 9756701/42500253 від 19.10.2023, яким визначено: «За результатами розгляду таблиці даних платника податку, зареєстрованої у контролюючому органі 16.10.2023 за № 9273303596, відповідно до пункту 16 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 р. № 1165, прийнято рішення про її неврахування". Підставою неврахування таблиці вказано "відсутність факторів виробництва товарів, виконання робіт, вирощування сільськогосподарськими товаровиробниками або надання послуг, відображених у податковій накладній/розрахунку коригування, що на постійній основі постачається (надається) згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, що постачаються платником податку."

Не погодившись із прийнятим відповідачем рішенням, вважаючи його протиправним і таким, що підлягає скасуванню, позивач звернувся до суду із цим позовом.

При вирішенні спору по суті суд виходить з такого.

Статтею 19 Конституції України визначено, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.

Податковий кодекс України (далі - ПК України) є спеціальним законом з питань оподаткування та установлює порядок погашення зобов`язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов`язкових платежів), нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків, визначені заходи, які вживаються контролюючим органом з метою погашення платниками податків податкового боргу.

Підпунктами 16.1.2 та 16.1.3 п. 16.1. ст. 16 ПК України визначено, що платник податків зобов`язаний вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів та подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів;

Відповідно до п. 2 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1165 від 11.12.2019 (далі - Порядок № 1165), таблиця даних платника податку - зведена інформація, що подається платником податку до контролюючого органу, щодо кодів видів економічної діяльності платника податку згідно з Класифікатором видів економічної діяльності, кодів товарів згідно з УКТЗЕД та/або кодів послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України.

Відповідно до п. 12 Порядку № 1165 платник податку має право подати до ДПС таблицю даних платника податку за встановленою формою (додаток 5).

Пунктами 13-17 Порядку № 1165 визначено, що в таблиці даних платника податку зазначаються: види економічної діяльності відповідно до КВЕД; коди товарів згідно з УКТЗЕД, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України; коди послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України.

Таблиця даних платника податку подається з поясненням, в якому зазначається вид діяльності, з посиланням на податкову та іншу звітність платника податку.

Таблиця даних платника податку з поясненнями розглядається комісією регіонального рівня протягом п`яти робочих днів після її отримання.

Комісія регіонального рівня приймає рішення про врахування або неврахування таблиці даних платника податку, яке надсилається платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу (додаток 6).

У рішенні про неврахування таблиці даних платника податку в обов`язковому порядку зазначається причина такого неврахування.

Згідно з п. 18 Порядку № 1165 таблиця даних платника податку враховується ДПС в автоматичному режимі у разі, коли:

така таблиця подається платниками податку - сільськогосподарськими товаровиробниками, включеними до Реєстру отримувачів бюджетної дотації відповідно до Закону України «Про державну підтримку сільського господарства України», та/або сільськогосподарськими товаровиробниками, які на 31 грудня 2016 р. застосовували спеціальний режим оподаткування відповідно до статті 209 Кодексу (у редакції, що діяла на 31 грудня 2016 р.) та мають у власності (право власності/користування) та/або на умовах оренди земельні ділянки, загальна площа яких становить не менш як 200 гектарів включно станом на 1 січня та які відображені в податковій звітності до 20 лютого поточного року (до 20 лютого поточного року враховується наявність таких ділянок за звітний період попереднього року), та у поданій таблиці даних платника податку зазначаються відомості про постачання (виготовлення) таких груп товарів за кодами згідно з УКТЗЕД, як живі тварини (код згідно з УКТЗЕД 01); риба і ракоподібні, молюски та інші водяні безхребетні (код згідно з УКТЗЕД 03); молоко та молочні продукти; яйця птиці; натуральний мед; їстівні продукти тваринного походження, в іншому місці не зазначені (код згідно з УКТЗЕД 04); овочі та деякі їстівні коренеплоди і бульби (код згідно з УКТЗЕД 07); їстівні плоди та горіхи; шкірки цитрусових або динь (код згідно з УКТЗЕД 08); зернові культури (код згідно з УКТЗЕД 10); насіння і плоди олійних рослин; інше насіння, плоди та зерна; технічні або лікарські рослини; солома і фураж (код згідно з УКТЗЕД 12);

зазначена таблиця подається платниками податку, в яких значення показників D та P, розрахованих у порядку, встановленому пунктом 3 цього Порядку, мають такі розміри: D >0,02, P

Таблиця даних платника податку враховується у разі надходження до контролюючого органу рішення суду про скасування рішення про неврахування таблиці даних платника податку, яке набрало законної сили (п. 22 Порядку № 1165).

Аналіз наведених правових норм дає підстави для висновку, що рішення про неврахування таблиці даних платника податку в обов`язковому порядку повинно містити чітку підставу для такого неврахування.

Судом встановлено, що оскаржуване у цій справі рішення № 9756701/42500253 від 19.10.2023 про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість вмотивовано відсутністю факторів виробництва товарів, виконання робіт, вирощування сільськогосподарськими товаровиробниками або надання послуг, відображених у податковій накладній/розрахунку коригування, що на постійній основі постачається (надається) згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, що постачаються платником податку.

При цьому, суд враховує, що позивач повідомив контролюючий орган про використання кодів ДКПП 73.20, 73.12, 82.30, 68.20 у господарській діяльності, надав документальне підтвердження такого використання та реальності вчинення господарських операцій за такими кодами.

Зокрема, позивачем надано відповідачу пояснення до таблиці даних платника податку на додану вартість; виписку з ЄДР ТзОВ «Подорожник Дніпро»; наказ № 123-К про призначення директора від 01.08.2019; фінансову звітність суб`єкта малого підприємництва за 1 півріччя 2023 року; затверджений штатний розпис ТзОВ «Подорожник Дніпро»; договір № 04/22 оренди нежитлового приміщення від 01.04.2023 з ТОВ «Медпарк; договір оренди автомобіля від 13.06.2022; договір оренди автомобіля від 04.07.2022; договір оренди приміщення № 09/21 від 03.09.2021 з ФОП Осика; договір про надання маркетингових послуг № 25/010921 від 21.09.2021 з ТОВ "ГЛЕДФАРМ ЛТД"; додаткова угода № 9 від 02.01.2023 до договору про надання маркетингових послуг № 25/010921 від 21.09.2021; додаткова угода № 11 від 01.05.2023 до договору про надання маркетингових послуг № 25/010921 від 21.09.2021; акт здачі-приймання наданих послуг № 4259 від 30.04.2023; акт здачі-приймання наданих послуг № 7897 від 31.08.2023; звіти від 30.04.2023 та від 31.08.2023; податкову накладну № 160 від 30.04.2023; податкову накладну № 207 від 31.08.2023; договір про надання інформаційно-консультаційних послуг № 01/12-003 від 01.12.2018 з ТОВ "ЮР-ТВІН"; додаткову угоду від 31.03.2023 до договору про надання інформаційно-консультаційних послуг № 01/12-003 від 01.12.2018; акт здачі-приймання наданих послуг № 4151 від 10.05.2023; акт здачі-приймання наданих послуг № 4152 від 10.05.2023; звіт від 10.05.2023; податкову накладну № 62 від 10.05.2023; податкову накладну № 63 від 10.05.2023; договір про надання послуг № МС-010620 від 01.06.2020 з ТОВ «Мові Хелс»; додаткову угоду від 01.12.2022 до договору № МС-010620 від 01.06.2020; додаткову угоду № 32 від 24.04.2023 до договору № МС-010620 від 01.06.2020; додаткову угоду № 33 від 24.05.2023 до договору № МС-010620 від 01.06.2020; акт здачі-приймання наданих послуг № 4647 від 26.05.2023; акт здачі-приймання наданих послуг № 5458 від 27.06.2023; звіти від 26.05.2023 та від 27.06.2023; податкову накладну № 167 від 26.05.2023; податкову накладну № 156 від 27.06.2023; договір про надання послуг № ПД-2023 від 02.01.2023 з ТОВ "КРКА УКРАЇНА"; додаткову угоду від 02.01.2023 до договору про надання послуг № ПД-2023 від 02.01.2023; акт здачі-приймання робіт (наданих послуг) № 3230 від 15.04.2023; акт здачі-приймання робіт (наданих послуг) № 6390 від 15.07.2023; деталізації до актів здачі-приймання робіт (наданих послуг) в кількості 2 шт.; податкову накладну № 56 від 15.04.2023; податкову накладну № 37 від 15.07.2023; договір суборенди нежитлового приміщення № 09/21 від 01.09.2021 з ТОВ «Ензим»; податкову накладну № 11 від 03.04.2023; податкову накладну № 4 від 01.05.2023; договір оренди (найму) № ПГ66/607/010922-АРО від 01.09.2022 ТОВ з ФПК «ЛИС»; податкову накладну № 10 від 16.05.2023; податкову накладну № 7 від 16.06.2023; договір оренди нежитлового приміщення № 07/21 від 27.07.2021 з ФОП ОСОБА_1 ; договір суборенди нежитлового приміщення № 07/23 від 01.08.2023 з ТОВ «Діагностичний лабораторний центр «ВІТАЛАБ»; податкову накладну № 3 від 06.09.2023.

Суд зазначає, що загальними вимогами, які висуваються до акта індивідуальної дії як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.

Разом з цим, в оскаржуваному рішенні не зазначено, яка саме невідповідність визначених платником податку в таблиці даних видів діяльності не відповідає наявним у платника податку основним засобам, спірне рішення не містить ані посилань на види діяльності та основні засоби платника, які, на думку відповідача, є невідповідними, ані на підстави, за яких такі основні засоби не відповідають визначеним платником податків в таблиці даних видам діяльності, що свідчить про формальність прийнятого рішення.

Суд зазначає, що усі зазначені позивачем коди відповідають видам його діяльності, відомості про які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

При цьому, такі доводи не були причиною неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість при винесенні оскаржуваного рішення.

Ураховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку про наявність підстав для визнання протиправними та скасування рішення Комісії Головного управління ДПС у Львівській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 9756701/42500253 від 19.10.2023 про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість.

Частиною 1 ст. 77 КАС України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Згідно ч. 2 ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Отже, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень законодавства України, доказів, наявних у матеріалах справи, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню.

Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, усі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Відповідно до ч. 1 ст. 4 Закону № 3674-VI судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.

Так, згідно з пунктом 3 ч. 2 ст. 4 Закону № 3674-VI ставка судового збору за подання до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру, який подано суб`єктом владних повноважень, юридичною особою складає 1,5 відсотка ціни позову, але не менше 1 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб і не більше 10 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Законом України Про Державний бюджет України на 2024 рік розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб з 01.01.2024 встановлено у розмірі 3028,00 грн.

Разом з цим, відповідно до ч. 3 ст. 4 Закону № 3674-VI при поданні до суду процесуальних документів, передбачених частиною другою цієї статті, в електронній формі - застосовується коефіцієнт 0,8 для пониження відповідного розміру ставки судового збору.

Отже, розмір судового збору за подання цього позову, який підлягав сплаті позивачем, становить 2422,20 грн (3028,00 грн * 0,8).

Згідно з платіжною інструкцією від 22.12.2023 № 3488589851 позивач сплатив судовий збір в загальному розмірі 2684,00 грн.

Таким чином, позивач сплатив судовий збір в більшому розмірі.

Суд зазначає, що позивач має право відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 7 Закону України «Про судовий збір» подати клопотання про повернення судового збору у зв`язку з внесенням його в більшому розмірі.

З урахуванням вищевикладеного, судові витрати у вигляді судового збору, слід стягнути за рахунок бюджетних асигнувань відповідача на користь позивача у розмірі 2422,20 грн.

Керуючись ст.ст. 19, 22, 25, 72-77, 90, 139, 241-246, 250, 255, 293, 295 КАС України, суд-

ВИРІШИВ:

1. Адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю "Подорожник Дніпро" (79052 м. Львів вул. Широка 66; код ЄДРПОУ 42500253) до Головного управління ДПС у Львівській області (79026 м. Львів вул. Стрийська 35; код ЄДРПОУ ВП 43968090), про визнання протиправним і скасування рішення задовольнити.

2. Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Львівській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість № 9756701/42500253 від 19.10.2023.

3. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Львівській області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Подорожник Дніпро" судовий збір у сумі 2422 (дві тисячі чотириста двадцять дві) грн 20 коп.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

Суддя Р.П. Качур

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.07.2024
Оприлюднено15.07.2024
Номер документу120346087
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —380/1040/24

Ухвала від 29.08.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Запотічний Ігор Ігорович

Ухвала від 16.08.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Запотічний Ігор Ігорович

Рішення від 12.07.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Качур Роксолана Петрівна

Ухвала від 22.01.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Качур Роксолана Петрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні