Рішення
від 11.07.2024 по справі 320/15491/23
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

11 липня 2024 року № 320/15491/23

Київський окружний адміністративний суд у складі судді Колеснікової І.С., розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Ваш Перевізник» до Головного управління ДПС у Київській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, -

В С Т А Н О В И В:

До Київського окружного адміністративного суду звернулось товариство з обмеженою відповідальністю «Ваш Перевізник» (далі також - ТОВ «Ваш Перевізник», позивач) із позовом до Головного управління ДПС у Київській області (далі також ГУ ДПС у Київській області, відповідач) про визнання протиправним та скасування податкових повідомлень-рішень 02 лютого 2023 року № 20240902 та № 20250902.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 06 липня 2023 року відкрито провадження у справі та постановлено здійснювати розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає про відсутність обставин вчинення ним порушення вимог податкового законодавства, встановлення обставин чого стало підставою притягнення його до відповідальності шляхом прийняття оскаржуваних рішень.

Заперечуючи проти заявлених позовних вимог відповідач, у наданому суду відзиві, наголошує, що оскаржувані рішення прийняті відповідно до вимог чинного законодавства, посилаючись на обставини, викладені у наданому відзиві.

Такі доводи заперечені позивачем у наданій суду відповіді на відзив.

Розглянувши подані учасниками справи документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено таке.

Як вбачається з матеріалів справи, згідно з наказом ГУ ДПС у Київській області від 01 грудня 2022 року № 1542-п та направленнями на проведення фактичної перевірки від 26 грудня 2022 року № 6152/10-36-09, № 6153/10-36-09, № 4447/10-36-09 посадовими особами ГУ ДПС у Київський області у період з 26 грудня 2022 року по 30 грудня 2022 року проведена фактична перевірка місця провадження діяльності ТОВ «Ваш Перевізник», що знаходиться за адресою: Київська область, Васильківський р-н., смт. Глеваха, вул. Окружна, 55-Г.

Наслідки перевірки оформлені актом про результати фактичної перевірки від 30 грудня 2022 року, яким встановлено таке.

ТОВ «Ваш Перевізник» здійснювало операції з реалізації пального у період з 20 грудня 2022 року по 23 грудня 2022 року без наявності ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним, чим порушено вимоги ч. 21 ст. 15 Закону України від 19 грудня 1195 року № 481/95-ВР «Про провадження регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» (далі - Закон № 481).

У зв`язку з наведеним, ГУ ДПС у Київській області прийнято додаткове повідомлення-рішення від 02 лютого 2023 року № 20250902 про застосування штрафної санкції в розмірі 500 000, 00 грн.

Також фактичною перевіркою встановлено, що ТОВ «Ваш Перевізник» здійснює діяльність з реалізації пального з акцизних складів пересувних без наявності ліцензії на право оптової торгівлі пальним, за відсутності місць оптової торгівлі.

У зв`язку з наведеним, ГУ ДПС у Київській області прийнято податкове повідомлення-рішення від 02 лютого 2023 року № 20240902 про застосування штрафної санкції в розмірі 250 000, 00 грн.

Не погоджуючись з такими рішеннями відповідача, позивач звернувся до суду з даним позовом.

Оцінюючи подані сторонами докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді всіх обставин справи в їх сукупності, суд дійшов висновку про необґрунтованість позовних вимог виходячи з такого.

Як вбачається з матеріалів справи, ГУ ДПС у Київській області винесено розпорядження про анулювання ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним ТОВ «Ваш Перевізник» №10070314202200015 за адресою: Київська область, Васильківський р-н., смт. Глеваха, вул. Окружна, 55-Г.

Дата анулювання ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним № 10070314202200015 14 грудня 2022 року.

У період з 20 грудня 2022 року по 23 грудня 2022 року з акцизного складу уніфікованим номером 1018579 (адреса АС: Київська область, Васильківський р-н., смт. Глеваха, вул. Окружна, 55-Г) ТОВ «Ваш Перевізник» складено та зареєстровано акцизні накладні на реалізацію пального у загальній кількості 15 599, 48 л.

Також, відповідно поданих ТОВ «Ваш Перевізник» до контролюючого органу довідок про зведені за добу підсумкові обліковані дані щодо обсягів обігу (отримання / відпуску) та залишків пального на акцизному складі з уніфікованим номером 1018579 відображено дані щодо добового обсягу реалізованого пального:

-за 20 грудня 2022 року: Дизель пального в кількості 1384,08 л;

-за 21 грудня 2022 року: Дизель пального в кількості 4074,57,57 л;

-за 22 грудня 2022 року: Дизель пального в кількості 7621,67 л;

-за 23 грудня 2022 року: Дизель пального в кількості 2507,53 л.

Таким чином, ТОВ «Ваш Перевізник» здійснювало операції з реалізації пального у період з 20 грудня 2022 року по 23 грудня 2022 року без наявності ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним, чим порушено вимоги ч. 21 ст. 15 Закону № 481.

Також, ТОВ «Ваш Перевізник» отримано ліцензію на право оптової торгівлі пальним, за відсутності місць оптової торгівлі № 990614201901259, яка видана за адресою місцезнаходження платника: Київська область, Бучанський р-н., с. Святопетрівське, вул. Хмельницького Богдана, 7, приміщення №25.

Працівниками ГУ ДПС у Київській області 26 грудня 2023 року будо здійснено виїзд за юридичною адресою ТОВ «Ваш Перевізник» Київська область, Бучанський р-н., с. Святопетрівське, вул. Хмельницького Богдана, 7, приміщення №25. При виїзді за вказаною адресою встановлено відсутність суб`єкта господарювання та посадових осіб, про що складено відповідний акт.

ГУ ДПС у Київській області винесено розпорядження про анулювання ліцензії на право оптової торгівлі пальним, за відсутності місць оптової торгівлі ТОВ «Ваш Перевізник» №990614201901259.

Дата анулювання ліцензії на право оптової торгівлі пальним №990614201901259 14 грудня 2022 року.

ТОВ «Ваш Перевізник» за період з 16 грудня 2022 року по 29 грудня 2022 року склало та зареєструвало акцизні накладні №165 від 16.12.2022, №166 від 16.12.2022, №320 від 20.12.2022,№324 від 20.12.2022, №325 від 21.12.2022, №326 від 21.12.2022, №328 від 21.12.2022, №330 від 22.12.2022, №329 від 21.12.2022, №331 від 22.12.2022, №436 від 24.12.2022, №467 від 28.12.2022, №468 від 28.12.2022, №470 від 28.12.2022, №486 від 29.12.2022 з кодом операції « 3» - реалізація пального суб`єкта господарювання неплатнику та « 6» - реалізація отримувачу, який не є суб`єктом господарюванням з напрямом використання «6» - реалізація пального з акцизного складу пересувного у паливний бак транспортного засобу або обладнання, пристрою на відвантаження підакцизними пального у загальному обсязі 13 428, 84 л, дизельного пального.

Відповідно до пункту 231.3 статті 231 Податкового кодексу України (далі ПК України) акцизна накладна складається платником в день ввезення на митну територію України пального або спирту етилового чи в день реалізації пального або спирту етилового при кожній повній або частковій операції з реалізації пального або спирту етилового,

Акцизні накладні складені в одному примірнику та у рядку акцизний склад, з якого фізично відвантажено (відпущено) пальне зазначено пересувний акцизний склад.

Законом № 481 передбачено окремі ліцензії на право оптової торгівлі пальним без місць оптової торгівлі пальним, або зберігання пального, або оптової торгівлі з місцем оптової торгівлі пальним, або роздрібної торгівлі пальним, тобто кожна з яких надає право виключно на проведення певного виду діяльності з пальним, яким зазначено в такій ліцензії.

Фактичною перевіркою встановлено, що ТОВ «Ваш Перевізник» здійснює діяльність з реалізації пального з акцизних складів пересувних без наявності ліцензії на право оптової торгівлі пальним, за відсутності місць оптової торгівлі, чим порушено вимоги статті 15 Закону № 481.

Відповідно до підпункту 230.1.3 пункту 230.1 статті 230 ПК України розпорядники акцизних складів зобов`язані на кожному акцизному складі щоденно (крім днів, в які акцизний склад не працює) формувати дані про фактичні залишки пального на початок та кінець звітної доби та про добові фактичні обсяги отриманого та реалізованого пального у розрізі кодів товарних підкатегорій згідно з УКТ ЗЕД у літрах, приведених до температури 15 °С.

Дані про фактичні залишки пального та про обсяг обігу пального формуються після проведення останньої операції з обігу пального у звітній добі, але не пізніше 23 години 59 хвилин цієї доби, до початку здійснення операцій з обігу пального у добу, що настає за звітною добою, та подаються до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, не пізніше 23 години 59 хвилин доби, що настає за звітною добою.

На кожному акцизному складі за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД формуються показники про:

-обсяги залишків пального на початок та кінець звітної доби, що визначаються шляхом підсумовування обсягів залишків пального в кожному резервуарі на підставі показників рівнемірів-лічильників, встановлених на таких резервуарах, розташованих на такому акцизному складі;

-обсяг реалізованого пального, що визначається шляхом підсумовування обсягів реалізованого за звітну добу пального через кожне місце відпуску пального наливом з акцизного складу на підставі показників витратомірів-лічильників, встановлених на кожному місці відпуску пального наливом з акцизного складу, розташованому на такому акцизному складі;

-добовий обсяг отриманого пального, що визначається шляхом віднімання від обсягу залишків пального на кінець звітної доби обсягу залишків пального на початок звітної доби та додавання добового обсягу реалізованого пального з такого акцизного складу з додаванням обсягу втраченого пального, зазначеного в акцизних накладних, зареєстрованих в Єдиному реєстрі акцизних накладних, та з відніманням додаткового обсягу пального, зазначеного в заявках на поповнення обсягу залишку пального або спирту етилового, зареєстрованих у системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового.

Фактичні показники витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників щодо обсягів залишків пального та добового обсягу реалізованого пального перераховуються у літри, приведені до температури 15 °С, крім показників паливороздавальних колонок та/або оливороздавальних колонок, які виконують функції витратомірів-лічильників.

Під час виходу з ладу, проведення повірки або калібрування рівнеміра-лічильника або витратоміра-лічильника визначення даних про обсяги залишків пального та обсяги обігу пального здійснюється у мірах повної місткості, які мають позитивний результат повірки, проведеної відповідно до законодавства, та/або за допомогою рулетки та метроштока або переносного (портативного) рівнеміра-аналізатора, які мають позитивний результат повірки, проведеної відповідно до законодавства. Застосування такого способу вимірювання може здійснюватися не більше 20 календарних днів поспіль (для акцизних складів, які є місцями роздрібної торгівлі пальним, на які отримано ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним, - не більше 15 календарних днів поспіль) та не більше чотирьох разів протягом календарного року.

Дані про залишки пального та про обсяг обігу пального подаються електронними засобами зв`язку у формі електронних документів, яка затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Електронні документи заповнюються автоматично шляхом передачі до них даних з витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників (під час виходу з ладу, проведення повірки або калібрування рівнеміра-лічильника або витратоміра-лічильника - заповнюються відповідальною особою розпорядника акцизного складу).

В електронних документах також зазначаються відповідальною особою розпорядника акцизного складу дані про обсяги залишків пального, що знаходяться на акцизному складі в тарі, балонах, упаковці, про добовий обсяг реалізованого пального в тарі, балонах, упаковці, а також інформація про дні, в які акцизний склад не працює.

Відповідно до пункту 21 підрозділу 5 розділу XX «Перехідні положення» ПК України електронні документи, передбачені підпунктом 230.1.3 пункту 230.1 статті 230 цього Кодексу, заповнюються відповідальною особою розпорядника акцизного складу на підставі показників витратомірів-лічильників, рівнемірів-лічильників або у мірах повної місткості та/або за допомогою рулетки та метроштока або переносного (портативного) рівнеміра-аналізатора, які мають позитивний результат повірки, проведеної відповідно до законодавства, до дати реєстрації в Єдиному державному реєстрі витратомірів- лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі витратомірів- лічильників та/або рівнемірів-лічильників, встановлених на відповідному акцизному складі, але не пізніше строків, визначених пунктом 12 цього підрозділу.

Згідно підпункту 5 пункту 5 Порядку № 891 електронні документи для наповнення Реєстру, які формуються розпорядниками акцизних складів та надсилаються до Реєстру за кожним місцем розташування акцизного складу, містять, зокрема: зведені за добу підсумкові облікові дані щодо: обсягів фактичних залишків пального на початок та кінець звітної доби та добового обсягу обігу пального за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТЗЕД у літрах, приведених до температури 15 °С, у розрізі всіх наявних у розпорядника акцизного складу акцизних складів з уніфікованою нумерацією - для усіх розпорядників акцизних складів, крім зазначених в абзаці третьому цього підпункту; добового фактичного обсягу реалізованого пального у розрізі кодів товарних підкатегорій згідно з УКТЗЕД у літрах, приведених до температури 15 °С, - для розпорядників акцизних складів, на акцизних складах яких провадиться діяльність з переробки нафти, газового конденсату, природного газу та їх суміші, з метою вилучення цільових компонентів (сировини), що передбачає повний технологічний цикл їх переробки в готову підакцизну продукцію (пальне).

Пунктом 6 Порядку № 891 встановлено, електронні документи для наповнення Реєстру, що містять інформацію, зазначену в підпунктах 5 і 6 пункту 5 цього Порядку, формуються та надсилаються розпорядниками акцизних складів щодня (крім днів, у які акцизний склад не працює). Дані про фактичні залишки пального та про обсяг обігу (обсяг реалізованого та обсяг отриманого) пального, зазначені в підпункті 5 пункту 5 цього Порядку, формуються після проведення останньої операції з обігу пального за звітну добу, але не пізніше 23 години 59 хвилин такої доби, до початку проведення операцій з обігу пального за добу, що настає за звітною добою, та подаються до ДФС не пізніше 23 години 59 хвилин доби, що настає за звітною добою.

За приписами підпункту 2 пункту 7 Порядку №891 інформація, зазначена в підпункті 5 пункту 5 цього Порядку, вноситься до електронних документів для наповнення Реєстру: автоматично шляхом передачі до них даних з витратомірів та рівнемірів починаючи з граничних строків, зазначених у пунктах 12 і 27 підрозділу 5 розділу XX Перехідні положення Кодексу, для обов`язкового обладнання акцизних складів рівнемірами та витратомірами;

Аналізуючи наведені положення вбачається, що податковим законодавством встановлено для розпорядників акцизного складу, до категорії яких територією України прохідним транзитом або внутрішнім транзитом, визначеним підпунктом «а» пункту 2 частини другої статті 91 Митного кодексу України, акцизна накладна не складається:

« 5» - вивезення (експорт) пального за межі митної території України. Код операції « 5» зазначається тільки для пального, фактичне вивезення якого за межі митної території України підтверджене відповідно до пунктів 30-32 Положення про митні декларації, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 травня 2012 року № 450 (далі - Положення). Код операції « 5» зазначається також при здійсненні фізичного відпуску (відвантаження) пального в споживчій тарі ємністю до 5 літрів (включно) виробником або особою, яка здійснила розлив пального у таку тару, для подальшого вивезення (експорту) пального у такій тарі за межі митної території України;

« 6» - реалізація пального отримувачу, який не є суб`єктом господарювання;

« 7» - реалізація пального платнику, при якій обсяг пального, на який такий платник може скласти акцизну накладну / розрахунок коригування акцизної накладної, не збільшується (в тому числі суб`єкту господарювання, який на одну із дат операцій (або на дату реєстрації або на дату складання) не зареєстрований платником);

« 8» - промислова переробка пального;

« 9» - облікова різниця внаслідок врахування обсягів пального, реалізованого з акцизного складу, який є місцем роздрібної торгівлі пальним, на яке отримано ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним, як обсягів пального у літрах, приведених до температури 15 °С. Код операції « 9» може бути зазначений тільки в акцизних накладних, складених відповідно до пунктів 48-49 Порядку електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 квітня 2019 року № 408 (далі - Порядок № 408) на обсяги пального, які не перевищують облікову різницю, визначену згідно з пунктом 47 Порядку № 408. За кожним кодом УКТ ЗЕД пального (або умовним кодом - для скрапленого газу (пропану або суміші пропану з бутаном), інших газів, бутану, ізобутану), що обліковується на акцизному складі, який є місцем роздрібної торгівлі пальним, на яке отримано ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним, за кожен календарний рік може бути складено тільки одну акцизну накладну з кодом операції « 9», яка реєструється в Єдиному реєстрі акцизних накладних у терміни, визначені пунктами 48-49 Порядку № 408.

У разі якщо акцизна накладна складається у двох примірниках (платник здійснює операцію, яка не належить до операцій, на які акцизна накладна складається в одному примірнику), у відповідному полі зазначається цифра « 0».

Як вбачається з матеріалів справи, в акцизних накладних: №165 від 16.12.2022, №166 від 16.12.2022, №320 від 20.12.2022№324 від 20.12.2022, №325 від 21.12.2022, №326 від 21.12.2022, №328 від 21.12.2022, №330 від 22.12.2022, №329 від 21.12.2022, №331 від 22.12.2022, №436 від 24.12.2022, №467 від 28.12.2022, №468 від 28.12.2022, №470 від 28.12.2022, №486 від 29.12.2022 визначено код операції « 3», тобто реалізація пального суб`єкту господарювання, який не є платником, що підтверджує факт реалізації позивачем пального за відсутності ліцензії на право оптової торгівлі пальним у період з 16.12.2022 по 29.12.2022.

Щодо заповнення рядку «Напрям використання», Порядок від 27.11.2020 № 729 визначає таке:

У відповідному рядку зазначається ознака щодо напрямів використання пального:

« 1» - реалізація пального в споживчій тарі ємністю до 5 літрів (включно) виробником або особою, яка здійснила розлив пального у таку тару;

« 2» - реалізація пального з акцизного складу до іншого акцизного складу, з використанням акцизного складу пересувного, в тому числі через магістральний

трубопровід, у разі, якщо до реалізації пального такий інший акцизний склад уже відомий;

« 3» - розподіл обсягу залишків пального станом на 01 липня 2019 року між акцизними складами/ акцизними складами пересувними, де такі обсяги фактично знаходилися. Ознака напряму використання « 3» зазначається в акцизних накладних, складених на всі операції з розподілу обсягів залишку пального станом на 01 липня 2019 року між акцизними складами / акцизними складами пересувними;

« 4» - реалізація пального у паливний бак транспортного засобу або в тару споживача через паливороздавальну або оливороздавальну колонку з акцизного складу, який є місцем роздрібної торгівлі пальним, на яке отримано ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним;

« 5» - реалізація пального у паливний бак транспортного засобу платника через паливороздавальну або оливороздавальну колонку з акцизного складу, який не є місцем роздрібної торгівлі пальним;

« 6» - реалізація пального з акцизного складу пересувного у паливний бак транспортного засобу або обладнання, або пристрою;

« 7» - реалізація пального з акцизного складу до іншого акцизного складу з використанням трубопроводу, який не є акцизним складом пересувним. (Така ознака не може бути зазначена при реалізації пального з акцизного складу до іншого акцизного складу з використанням магістрального трубопроводу);

« 8» - заправлення повітряних суден суб`єктами господарювання, які здійснюють авіапаливозабезпечення згідно з чинним сертифікатом на відповідність вимогам авіаційних правил України, або суб`єктами господарювання, які мають посвідчення про допуск до експлуатації постійного злітно-посадкового майданчика, видане уповноваженим органом з питань цивільної авіації відповідно до вимог авіаційних правил України, пальним, отриманим за податковим векселем, яке оподатковується на умовах встановлених пунктом 229.8 статті 229 розділу VI Кодексу;

« 9» - реалізація пального відповідно до підпункту 229.8.10 пункту 229.8 статті 229 розділу IV Кодексу суб`єктам літакобудування. Ознака « 9» може бути зазначена тільки при реалізації пального суб`єктам літакобудування, на яких поширюється дія норм статті 2 Закону України «Про розвиток літакобудівної промисловості» (далі - суб`єкти літакобудування);

« 10» - реалізація пального відповідно до підпункту 229.8.10 пункту 229.8 статті 229 розділу IV Кодексу замовникам, які здійснили закупівлю для забезпечення потреб держави або територіальної громади. Ознака « 10» може бути зазначена тільки при реалізації пального замовникам, які здійснили таку закупівлю для забезпечення потреб держави або територіальної громади відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі»;

« 11» - реалізація пального відповідно до підпункту 229.8.10 пункту 229.8 статті 229 розділу IV Кодексу Державному агентству резерву України;

« 12» - заправлення власних повітряних суден суб`єктами літакобудування;

« 13» - фізичний відпуск (відвантаження) пального з акцизного складу / акцизного складу пересувного на акцизний склад пересувний або з акцизного складу пересувного до акцизного складу при його експорті для переміщення по митній території України (для виробників);

« 14» - фактичне вивезення пального за межі митної території України, підтверджене відповідно до пунктів 30-32 Положення;

« 15» - фізичний відпуск (відвантаження) зберігачем пального суб`єкту господарювання - платнику, пальне якого зберігалося на акцизному складі зберігача;

« 16» - власне споживання пального замовниками, які здійснили закупівлю такого пального для забезпечення потреб держави або територіальної громади, відповідно до підпункту 229.8.10 пункту 229.8 статті 229 розділу IV Кодексу. Ознака « 16» може бути зазначена тільки замовниками, які здійснили закупівлю пального для забезпечення потреб держави або територіальної громади відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», при власному споживанні такого пального;

« 17» - реалізація пального, обсяг якого збільшено за оформленою додатковою митною декларацією.

Для пального, з яким здійснюються операції, не віднесені до одного з кодів ознаки напряму використання « 1»-« 17», у відповідному рядку зазначається цифра « 0».

У той же час, у позивача у період здійснення оптової торгівлі пальним за період з 16 грудня 2022 року по 29 грудня 2022 року та роздрібної торгівлі пальним у період з 20 грудня 2022 року по 23 грудня 2022 року відсутні ліцензії на здійснення такої діяльності, у зв`язку з прийняттям розпоряджень про анулювання ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним ТОВ «Ваш Перевізник» №10070314202200015, та розпорядження про анулювання ліцензії на право оптової торгівлі пальним, за відсутності місць оптової торгівлі ТОВ «Ваш Перевізник» №990614201901259, про що вже зазначалось вище.

Отже, позивач був обізнаний про відсутність ліцензії проте продовжив здійснювати реалізацію пального чим порушив вимоги статті 15 Закону № 481 яка однозначно встановлює обов`язок здійснення реалізації пального виключно за наявності відповідної ліцензії.

Так, відповідно до статті 15 Закону № 481 роздрібна торгівля алкогольними напоями (крім столових вин) або тютюновими виробами, або пальним може здійснюватися суб`єктами господарювання всіх форм власності, у тому числі їх виробниками, за наявності у них ліцензій на роздрібну торгівлю.

Відповідно до частини 1 статті 15 Закону № 481 оптова торгівля пальним та зберігання пального здійснюються суб`єктами господарювання (у тому числі іноземними суб`єктами господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) всіх форм власності за наявності ліцензії.

Річна плата за ліцензію на право оптової торгівлі пальним, за відсутності у ліцензіата місць оптової торгівлі пальним, 10000 гривень.

Суб`єкти господарювання (у тому числі іноземні суб`єкти господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) отримують ліцензії на право оптової торгівлі пальним та зберігання пального на кожне місце оптової торгівлі пальним або кожне місце зберігання пального відповідно, а за відсутності місць оптової торгівлі пальним - одну ліцензію на право оптової торгівлі пальним за місцезнаходженням суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) або місцезнаходженням постійного представництва.

Статтею 15 Закону № 481 встановлено, що суб`єкти господарювання отримують ліцензії на право оптової/роздрібної торгівлі пальним та зберігання пального на кожне місце оптової торгівлі пальним або кожне місце зберігання пального відповідно, а за відсутності місць оптової торгівлі пальним - одну ліцензію на право оптової торгівлі пальним за місцезнаходженням суб`єкта господарювання.

Ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним видаються уповноваженими Кабінетом Міністрів України органами виконавчої влади за місцем торгівлі суб`єкта господарювання терміном на п`ять років. Імпорт або експорт пального здійснюється за наявності у суб`єкта господарювання, що імпортує або експортує пальне, ліцензії на право виробництва або зберігання, або оптової чи роздрібної торгівлі пальним.

Ліцензії на право оптової торгівлі видаються терміном на п`ять років уповноваженими Кабінетом Міністрів України органами виконавчої влади оптової торгівлі, а за відсутності місць оптової торгівлі - за місцезнаходженням суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) або місцезнаходженням постійного представництва.

Плата за ліцензії справляється органом, що видає ліцензії, у розмірах, встановлених цим Законом, і зараховується до місцевих бюджетів.

Ліцензія видається за заявою суб`єкта господарювання, до якої додається документ, що підтверджує внесення річної плати за ліцензію.

У заяві зазначається вид господарської діяльності, на провадження якого суб`єкт господарювання має намір одержати ліцензію (роздрібна торгівля пальним).

Суб`єкти господарювання отримують ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним на кожне місце роздрібної торгівлі пальним.

У заяві про видачу ліцензії на роздрібну торгівлю пальним додатково зазначаються адреса місця торгівлі, перелік реєстраторів розрахункових операцій (книг обліку розрахункових операцій), які знаходяться у місці торгівлі, а також інформація про них: модель, модифікація, заводський номер, виробник, дата виготовлення; реєстраційні номери посвідчень реєстраторів розрахункових операцій (книг обліку розрахункових операцій), які знаходяться у місці торгівлі, та дата початку їх обліку в органах державної фіскальної служби.

У додатку до ліцензії на роздрібну торгівлю пальним суб`єктом господарювання зазначається адреса місця торгівлі і вказуються перелік електронних контрольно-касових апаратів та інформація про них: модель, модифікація, заводський номер, виробник, дата виготовлення; реєстраційні номери книг обліку розрахункових операцій, які знаходяться у місці торгівлі.

Враховуючи вищевикладене, ГУ ДПС у Київській області під час проведення фактичної перевірки правомірно встановлено реалізацію позивачем пального без наявності ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним та реалізацію пального з акцизних складів пересувних без наявності ліцензії на право оптової торгівлі пальним, за відсутності місць оптової торгівлі, чим порушено вимоги статті 15 Закону № 481.

Щодо посилання позивача на принцип мовчазної згоди, суд зазначає таке.

Позивачем подано заяву про зміну відомостей у ліцензії з пропущенням 30 місячного строку визначеного статтею 15 Закону №481, що не заперечується самим позивачем.

Принцип мовчазної згоди визначений абзацом 7 частини 1 статті 1 Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» - це принцип, згідно з яким суб`єкт господарювання набуває права на провадження певних дій щодо здійснення господарської діяльності або видів господарської діяльності без отримання відповідного документа дозвільного характеру, за умови, що суб`єктом господарювання або уповноваженою ним особою подано в установленому порядку заяву та документи в повному обсязі, але у встановлений законом строк документ дозвільного характеру або рішення про відмову у його видачі не видано або не направлено.

Водночас, Закон України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» не регулює відносини у сфері виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим та зерновим дистилятом, біоетанолом, алкогольними напоями та тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, і пальним, зберігання пального, такі відносини проводяться відповідно до Закону 481.

У свою чергу, Закон № 481 не передбачає принципу мовчазної згоди у відносинах сфері виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим та зерновим дистилятом, біоетанолом, алкогольними напоями та тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, і пальним, зберігання пального.

Отже, на підставі вищевикладеного, посилання позивача на принци мовчазної згоди, як на дозвіл провадження господарської діяльності без отримання ліцензії, судом оцінюється критично.

Таким чином, беручи до уваги зазначене вище у сукупності, суд вважає, що відповідачем, за час розгляду справи, на виконання вимог частини 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України (далі також КАС України) було доведено правомірність прийнятих ним оскаржуваних рішень.

Суд зазначає, що у викладі підстав для прийняття рішення суду необхідно дати відповідь на доречні аргументи та доводи сторін, здатні вплинути на вирішення спору; виклад підстав для прийняття рішення не повинен неодмінно бути довгим, оскільки необхідно знайти належний баланс між стислістю та правильним розумінням ухваленого рішення; обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент заявника на підтримку кожної підстави; обсяг цього обов`язку суду може змінюватися залежно від характеру рішення. Згідно з практикою Європейського суду з прав людини очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах.

Аналізуючи питання обсягу дослідження доводів учасників справи та їх відображення у судовому рішенні, суд першої інстанції спирається на висновки, що зробив Європейський суд з прав людини від 18 липня 2006 року у справі «Проніна проти України», в якому Європейський суд з прав людини зазначив, що п. 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди давати обґрунтування своїх рішень, але це не може сприйматись як вимога надавати детальну відповідь на кожен аргумент. Межі цього обов`язку можуть бути різними в залежності від характеру рішення. Крім того, необхідно брати до уваги різноманітність аргументів, які сторона може представити в суд, та відмінності, які існують у державах-учасницях, з огляду на положення законодавства, традиції, юридичні висновки, викладення та формулювання рішень.

У рішенні Європейського суду з прав людини «Серявін та інші проти України» вказано, що усталеною практикою Європейського суду з прав людини, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пунктом 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі «Руїс Торіха проти Іспанії» (RuizTorija v. Spain) від 09 грудня 1994 року, серія A, № 303-A, п. 29).

Відповідно до статті 244 КАС України під час ухвалення рішення суд вирішує, зокрема:

1) чи мали місце обставини (факти), якими обґрунтовувалися вимоги та заперечення, та якими доказами вони підтверджуються;

2) чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження.

Відповідно до положень частин 1 та 2 статті 72 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: письмовими, речовими і електронними доказами; висновками експертів; показаннями свідків.

Згідно положень статті 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Відповідно до частини 2 статті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони:

1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України;

2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано;

3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії);

4) безсторонньо (неупереджено);

5) добросовісно;

6) розсудливо;

7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації;

8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія);

9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення;

10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

За наслідком здійснення аналізу оскаржуваних рішень на відповідність наведеним вище критеріям, суд, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень наведеного законодавства України, матеріалів справи, приходить до висновку про те, що заявлені позовні вимоги не підлягають задоволенню, оскільки оскаржувані рішення не відповідають наведеним у частині 2 статті 2 КАС України критеріям.

На підставі викладеного, керуючись статтями 2, 5-11, 19, 72-77, 90, 241-246, 250, 263 КАС України суд, -

В И Р І Ш И В:

У задоволенні адміністративного позову товариства з обмеженою відповідальністю «Ваш Перевізник» (08141, Київська область, Бучанський район, село Святопетрівське, вулиця Хмельницького Богдана, будинок 7, приміщення 25; код ЄДРПОУ 36942062) до Головного управління ДПС у Київській області (03151, місто Київ, вулиця Святослава Хороброго, будинок 5а; код ЄДРПОУ ВП 44096797) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень відмовити.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

Суддя Колеснікова І.С.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.07.2024
Оприлюднено15.07.2024
Номер документу120351319
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них акцизного податку, крім акцизного податку із ввезених на митну територію України підакцизних товарів (продукції)

Судовий реєстр по справі —320/15491/23

Ухвала від 25.12.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кобаль Михайло Іванович

Ухвала від 01.11.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кобаль Михайло Іванович

Ухвала від 19.08.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кобаль Михайло Іванович

Рішення від 11.07.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Колеснікова І.С.

Ухвала від 06.07.2023

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Колеснікова І.С.

Ухвала від 09.05.2023

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Колеснікова І.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні