Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
09 липня 2024 року № 520/28080/21
Суддя Харківського окружного адміністративного суду Зоркіна Ю.В., розглянувши за правилами спрощеного провадження адміністративну справу за позовом позову Державної екологічної інспекції у Харківській області (вул. Бакуліна, буд. 6,м. Харків,61166, код ЄДРПОУ37999518) до Товариства з обмеженою відповідальністю «ТВК Молочний світ» (вул. Тарасівська, буд. 22,м.Харків,61068, код ЄДРПОУ40481852) про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду,-
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся до суду з зазначеним позовом, у якому просить суд застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) до Товариства з обмеженою відповідальністю "ТВК Молочний світ" (код ЄДРПОУ 40481852) у вигляді тимчасового зупинення роботи джерела утворення викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря розташованих за адресою: Харківська область, Чугуївський (Зміївський) район, с. Соколове, вул. Лісова, 19, а саме: зварювального апарату, зварювального апарату TIG/MNA250, свердлильного верстату, заточувального верстату, верстату труборіз, що розташовані в слюсарному приміщенні, твердопаливного котлу МАЯК, що розташований в котельні № 1, 5 свічок продувки від газової бочки (пропан-бутан), газової колонки для заправки газом об`ємом 10 м3 (пропан-бутан), що розташовані в приміщенні газової заправочної станції, хімічного складу, мийки, котлу-плавителю, кутеру подрібнювачу, що розташовані в приміщенні цеху плавленого сиру, 2-х ванн для виготовлення сиру об`ємом 5 т, чедеризатору, що розташовані в приміщенні цеху з виготовлення сиру, пакувальної машини WEBOMATIC, що розташована в приміщеннні пакувального цеху № 1, вакууматору, що розташований в приміщеннні пакувального цеху № 2, 2-х компресорів для охолодження морозильних камер (аміак), що розташовані в приміщенні компресорної, 3-х термостатів, сушильної шафи, автоклаву, мийки, шафи для зберігання хімічних речовин, що розташовані в приміщенні лабораторії, 2-х ємностей (тани), мийки, що розташовані в цеху мийки тари, котлу твердопаливного, що розташований в приміщенні котельні № 2, ємності для зберігання аміаку з трьома свічками продувки, місця вигрузки-погрузки молока до отримання Товариством з обмеженою відповідальністю "ТВК Молочний світ" (код ЄДРПОУ 40481852) відповідного дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами на зазначені джерела утворення викидів шляхом опломбування (опечатування) вказаного Державною екологічною інспекцією у Харківській області та застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) до Товариства з обмеженою відповідальністю "ТВК Молочний світ" (код ЄДРПОУ 40481852) у вигляді тимчасового зупинення роботи артезіанської свердловини розташованої за адресою: Харківська область, Чугуївський (Зміївський) район, с. Соколове, вул. Лісова, 19 до отримання Товариством з обмеженою відповідальністю "ТВК Молочний світ" (код ЄДРПОУ 40481852) дозволу на спеціальне водокористування та дозволу на користування надрами (підземні води) на зазначену артезіанську свердловину шляхом опломбування (опечатування) вказаної Державною екологічною інспекцією у Харківській області.
В обґрунтування позову вказано, що проведеним заходом контролю встановлено низку порушень чинного законодавства України в сфері екологічної безпеки. Вимоги приписів відповідачем не виконані, що є підставою для звернення до суду з позовом.
Відповідач правом надання відзиву не скористався, ухвалу про відкриття провадження отримав, що підтверджується підписом уповноваженої особи на повідомленні про вручення поштового відправлення.
Відповідно до частини 5 статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше.
Дослідивши матеріали справи та оцінивши наявні докази, судом встановлено наступне.
Судом встановлено, що Інспекцією на підставі наказу від 21 липня 2021 року за № 699/12-02, в термін з 22 по 23, з 26 по 30 липня, з 02 по 04 серпня 2021 року проведено позапланову перевірку дотримання вимог природоохоронного законодавства у діяльності TOB «ТВК Молочний світ».
За результатами перевірки TOB «ТВК Молочний світ», Інспекцією складено акт проведення планового (позапланового) заходу державного нагляду (контролю) щодо додержання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів № 699/12-02/03-04 від 04.08.2021, яким встановлено, що TOB «ТВК Молочний світ» здійснюються викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря за адресою:Харківська область. Чугуївський (Зміївський) район, с. Соколове, вул Лісова. 19 від наступних джерел викиду (утворення), а саме: зварювального апарату, зварювального апарату TIG/MNA250, свердлильного верстату, заточувального верстату, верстату труборіз, що розташовані в слюсарному приміщенні, твердопаливного котлу МАЯК, що розташований в котельні № 1, 5 свічок продувки від газової бочки (пропан-бутан), газової колонки для заправки газом об`ємом 10 м3(пропан-бутан), що розташовані в приміщенні газової заправочної станції, хімічного складу, мийки, котлу-плавителю, кутеру подрібнювачу, що розташовані в приміщенні цеху плавленого сиру, 2-х ванн для виготовлення сиру об`ємом 5 т, чедеризатору, що розташовані в приміщенні цеху з виготовлення сиру, пакувальної машини WEBOMATIC, що розташована в приміщеннні пакувального цеху № 1, вакууматору, що розташований в приміщеннні пакувального цеху № 2, 2-х компресорів для охолодження морозильних камер (аміак), що розташовані в приміщенні компресорної, 3-х термостатів, сушильної шафи, автоклаву, мийки, шафи для зберігання хімічних речовин, що розташовані в приміщенні лабораторії, 2-х ємностей (тани), мийки, що розташовані в цеху мийки тари, котлу твердопаливного, що розташований в приміщенні котельні № 2, ємності для зберігання аміаку з трьома свічками продувки, місця вигрузки-погрузки молока- здійснюються за відсутності дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря. Таким чином, в період з 22.07.2018 по 22.07.2021 TOB «ТВК Молочний світ» здійснюються наднормативні викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря за відсутності дозволу на викиди забруднюючих речовин. На момент проведення перевірки вказані вище джерела викиду знаходилися в робочому стані та працювали.
Крім того відповідно до вищезазначеного акту, у використанні підприємства знаходиться транспортний засіб (навантажувач), який працює на зрідженому газі (пропан-бутан), проте, здійснення інструментально- лабораторного вимірюваннями параметрів викидів забруднюючих речовин пересувних джерел не здійснюється.
Під час огляду території, що розташована за адресою: Харківська область, Чугуївський (Зміївський) район, с. Соколове, вул. Лісова, 19, встановлено, що TOB «ТВК Молочний світ» здійснюється забір води для виробничих та господарсько-побутових потреб із артезіанської свердловини (підземні води). Дозвіл на спеціальне водокористування відсутній. Таким чином, у період з 22.07.2018 по 22.07 2021 TOB «ТВК Молочний світ» здійснюється самовільний забір води зі свердловини за відсутності відповідного дозволу. Інформації щодо забору води зі свердловини за період з 22 07.2018 по 22.07.2021 не надано.
Під час огляду території, що розташована за адресою: Харківська область, Чугуївський (Зміївський) район, с Соколове, вул. Лісова, 19, встановлено, що підприємством здійснюється забір води для виробничих та господарсько-побутових потреб із артезіанської свердловини (підземні води). Відповідно до ст. 23 Кодексу України про надра землевласники та землекористувачі в межах наданих їм земельних ділянок мають право без спеціальних дозволів та гірничого відводу видобувати підземні води (крім мінеральних) для всіх потреб, за умови, що обсяг видобування підземних вод із кожного з водозаборів не перевищує 300 кубічних мет рів на добу. У зв`язку з тим, що TOB «ТВК Молочний світ» не являється землевласником та землекористувачем земельної ділянки під свердловиною, - отримання спеціального дозволу на користування надрами є обов`язковим. Таким чином, у період з 22.07.2018 по 22.07.2021 TOB «ТВК Молочний світ» здійснюється самовільний забір води зі свердловини за відсутності спеціального дозволу на користування надрами (підземні води). Інформації щодо забору води зі свердловини за період з 22.07.2018 по 22.07.2021 не надано.
TOB «ТВК Молочний світ» не здійснює засобами вимірювальної техніки, у тому числі автоматизованим, облік забору та використання води зі свердловини. Що розташована за адресою: Харківська область, Чугуївський (Зміївський) район, с. Соколове, вул. Лісова. 19.
Зони санітарної охорони джерел питного та господарсько-побутового водопостачання, а саме свердловини, що розташована за адресою: Харківська область, Чугуївський (Зміївський) район, с. Соколове, вул. Лісова, 19, - TOB «ТВК Молочний світ» не утримує в належному стані. А саме: відсутні огорожі зон суворого санітарного режиму 1 поясу. Паспорт артезіанської свердловини не складено.
TOB «ТВК Молочний світ» не здійснено організаційні, науково-технічні та технологічні заходи для максимальної утилізації відходів, реалізації чи передачі їх іншим споживачам або підприємствам, установам та організаціям, що займаються збиранням, обробленням та утилізацією відходів.
TOB «ТВК Молочний світ» не призначено відповідальних осіб у сфері поводження з відходами.
Під час господарської діяльності TOB «ТВК Молочний світ» утворюються наступні відходи: матеріали пакувальні, ТПВ, відходи процесів зварювання та виробництва, поліетилен, рідкі нечистоти та інші. Проте склад і властивості відходів, що утворюються, ступінь їх небезпечності для навколишнього природного середовища не визначені та не погоджені.
Первинний поточний облік кількості, типу і складу відходів, що утворюються, збираються у процесі господарської діяльності TOB «ТВК Молочний світ» не ведеться.
Статистична звітність про відходи підприємством не подається.
TOB «ТВК Молочний світ» не забезпечується професійна підготовка, підвищення кваліфікації та проведення атестації фахівців у сфері поводження з відходами.
TOB «ТВК Молочний світ» допускається змішування відходів, що утворюються в процесі господарської діяльності підприємства, що утворюються в процесі господарської діяльності підприємства.
Підприємством не вирішено питання щодо отримання дозволу на здійснення операцій у сфері поводження з відходами, якщо їхня діяльність призводить до утворення відходів, для яких Пзув перевищує 1000 або подання декларації про відходи.
Реєстрові карти об`єктів утворення, оброблення та утилізації відходів не складені.
Під час проведення огляду території підприємства за адресою: Харківська область, Чугуївський (Зміївський) район, с. Соколове, вул. Лісова, 19, зафіксовано розміщення відходів будівельних, пластику, деревини на земельній ділянці з твердим покриттям у несанкціонованому місці.
Під час проведення огляду очисної споруди, яка використовується TOB «ТВК Молочний світ», що розташована поблизу земельної ділянки з кадастровим номером 6321785000:01:000:0150 (Харківська область, Чугуївський (Зміївський) район, с. Соколове, вул Лісова, 19) зафіксовано факт розміщення відходів - розливу рідини білого кольору, який має специфічний запах та витікає з очисної споруди на відкритий ґрунт земельної ділянки місцевості (луг). З метою з`ясування впливу відходів на ґрунт було здійснено відбір проб ґрунту на вказаній земельній ділянці (акт відбору проб від 27.07.2021 № 51-20217138-140) У зв`язку з технологією проведення лабораторних вимірювань показників складу та властивостей ґрунту, результати на час закінчення та складання акту перевірки відсутні.
Тому визначити питання п 6 додатку 3 до Акта, складеного за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів «Перелік питань щодо проведення планового (позапланового) заходу державного нагляду (контролю) за дотриманням вимог законодавства про використання та охорону земель» в частині забруднення земель і ґрунтів, зумовленого господарською та іншою діяльністю суб`єкта господарювання, понад встановлені гранично допустимі концентрації небезпечних речовин, до закінчення проведення інструментально- лабораторного дослідження властивостей ґрунтів є неможливим.
У разі встановлення перевищень норм гранично-допустимих концентрацій та фонових значень по виявленим забруднюючих речовинам буде встановлено порушення ст. 55 Закону України «Про охорону навколишнього природною середовища», ст. 35 Закону України «Про охорону земель» та надано відповідну вимогу (припис) щодо усунення порушення.
Очисні та інші водогосподарські споруди і технічні пристрої не утримуються в належному стані. Підприємством не вживаються заходи щодо запобігання негативному і екологонебезпечному впливу на земельні ділянки та ліквідації наслідків такого впливу. Підприємством не здійснюється контроль за станом місць чи об`єктів розміщення власних відходів. Правила транспортування, зберігання токсичних хімічних речовин та інших препаратів TOB TOB «ТВК Молочний світ», не додержуються.
У зв`язку з відмовою від підписання акту та отримання другого примірника, його направлено на юридичну адресу відповідача: м. Харків, вул. Тарасівська, 22, про що є відмітка у самому акті.
Інспекцією винесено припис від 06.08.2021 № 171/03-13, відповідно до якого зобов`язано отримати дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря за адресою: Харківська область, Чугуївський (Зміївський) район, с. Соколове, вул. Лісова, 19, а саме від зварювального апарату, зварювального апарату TIG/MNA250, свердлильного верстату, заточувального верстату, верстату труборіз, що розташовані в слюсарному приміщенні, твердопаливного котлу МАЯК, що розташований в котельні № 1, 5 свічок продувки від газової бочки (пропан-бутан), газової колонки для заправки газом об`ємом 10 м3, що розташовані в приміщенні газової заправочної станції, хімічного складу, мийки, котлу-плавителю, кутеру подрібнювачу, що розташовані в приміщенні цеху плавленого сиру, 2-х ванн для виготовлення сиру об`ємом 5 т, чедеризатору, що розташовані в приміщенні цеху з виготовлення сиру, пакувальної машини WEBOMATIC, що розташована в приміщеннні пакувального цеху № 1, вакууматору, що розташований в приміщеннні пакувального цеху № 2, 2-х компресорів для охолодження морозильних камер (аміак), що розташовані в приміщенні компресорної, 3-х термостатів, сушильної шафи, автоклаву, мийки, шафи для зберігання хімічних речовин, що розташовані в приміщенні лабораторії, 2-х ємностей (тани), мийки, що розташовані в цеху мийки тари, котлу твердопаливного, що розташований в приміщенні котельні № 2, ємності для зберігання аміаку з трьома свічками продувки, місця вигрузки-погрузки молока. Здійснити інструментально- лабораторного вимірюваннями параметрів викидів забруднюючих речовин пересувних джерел. Отримати дозвіл на спеціальне водокористування на артезіанську свердловину, що розташована за адресою: Харківська область, Чугуївський (Зміївський) район, с. Соколове, вул. Лісова, 19. Надати інформацію щодо забору води зі свердловини за період з 22.07.2018 по 22.07.2021. Отримати спеціальний дозвіл на користування надрами (підземні води) на артезіанську свердловину, що розташована за адресою: Харківська область, Чугуївський (Зміївський) район, с. Соколове, вул. Лісова, 19. Надати інформацію щодо забору води зі свердловини за період з 22.07.2018 по 22.07.2021. Здійснити засобами вимірювальної техніки, у тому числі автоматизованими, облік забору та використання води зі свердловини, що розташована за адресою: Харківська область, Чугуївський (Зміївський) район, с. Соколове, вул. Лісова, 19. Обладнати та утримувати зони санітарної охорони джерел питного та господарсько-побутового водопостачання, а саме: свердловини, що розташована за адресою: Харківська область, Чугуївський (Зміївський) район, с. Соколове, вул. Лісова, 19, в належному стані, а саме: встановити огорожі зон суворого санітарного режиму 1 поясу. Скласти паспорт артезіанської свердловини. Здійснити організаційні, науково-технічні та технологічні заходи для максимальної утилізації відходів, реалізації чи передачі їх іншим споживачам або підприємствам, установам та організаціям, що займаються збиранням, обробленням та утилізацією. Призначити відповідальних осіб у сфері поводження з відходами. Визначити та погодити склад і властивості відходів, що утворюються, ступінь їх небезпечності для навколишнього природного середовища. Забезпечити ведення первинного поточного обліку кількості, типу і складу відходів, що утворюються, збираються у процесі господарської діяльності ТОВ «ТВК Молочний світ». Забезпечити подання статистичної звітності про відходи. Забезпечити професійну підготовку, підвищення кваліфікації та проведення атестації фахівців у сфері поводження з відходами. Не допускати змішування відходів, що утворюються в процесі господарської діяльності підприємства, що утворюються в процесі господарської діяльності підприємства. Вирішити питання щодо отримання дозволу на здійснення операцій у сфері поводження з відходами, якщо їхня діяльність призводить до утворення відходів, для яких Пзув перевищує 1000 або подання декларації про відходи. Скласти реєстрові карти об`єктів утворення, оброблення та утилізації відходів. Ліквідувати розміщення відходів будівельних, пластику, деревини на земельній ділянці з твердим покриттям у несанкціонованому місці за адресою: Харківська область, Чугуївський (Змїївський) район, с. Соколове, вул. Лісова, 19. Утримувати очисні та інші водогосподарські споруди і технічні пристрої в належному стані. Вжити заходи щодо запобігання негативному і екологонебезпечному впливу на земельні ділянки та ліквідації наслідків такого впливу. Здійснити контроль за станом місць чи об`єктів розміщення власних відходів. Додержуватися правил транспортування, зберігання токсичних хімічних речовин та інших препаратів.
Вищезазначений припис направлено рекомендованим листом з повідомленням про вручення, про що міститься відмітка в самому приписі.
В подальшому, з метою перевірки виконання ТОВ «ТВК Молочний світ» припису від 06 серпня 2021 року № 171/03-13, Інспекцією на підставі наказу від 11 листопада 2021 року за № 1065/12-01, в термін 12, з 15 по 19, з 22 по 25 листопада 2021 року проведено позапланову перевірку ТОВ «ТВК Молочний світ».
За наслідками перевірки ТОВ «ТВК Молочний світ» Інспекцією складено акт проведення планового (позапланового) заходу державного нагляду (контролю) щодо додержання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів № 1065/12-01/03-04 від 25.11.2021.
Актом перевірки від 25.11.2021 року № 1065/12-01/03-04 встановлено, що TOB «ТВК Молочний світ» не виконано ні одного з пунктів вищезазначеного припису Інспекції.
З метою усунення зазначених порушень, Інспекцією знов видано припис від 26 листопада 2021 року № 253/03-13, який за своїм змістом приписів повторює попередній від 06 серпня 2021 року № 171/03-13 та доповнений вимогою ліквідувати розміщення відходів розливу рідини білого кольору, який має специфічний запах та витікає з очисної споруди на відкритий ґрунт земельних ділянок місцевості (луг), що розташовані поблизу земельної ділянки з кадастровим номером 6321785000:01:000:0150 (Харківська область, Чугуївський (Зміївський) район, с. Соколове, вул. Лісова, 19).
Вищезазначений припис направлено рекомендованим листом з повідомленням про вручення, про що міститься відмітка в самому приписі.
Вказані обставини слугували підставою для звернення до суду з позовом.
По суті позовних вимог суд зазначає наступне.
Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов`язки та відповідальність суб`єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначені Законом України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» від 05 квітня 2007 року №877-V (далі Закон України №877-V).
Відповідно до ст.1 Закону України № 877-V державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.
Згідно із положеннями ч.4 ст. 4 Закону України № 877-V виключно законами встановлюються: органи, уповноважені здійснювати державний нагляд (контроль) у сфері господарської діяльності; види господарської діяльності, які є предметом державного нагляду (контролю); повноваження органів державного нагляду (контролю) щодо зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг; вичерпний перелік підстав для зупинення господарської діяльності; спосіб та форми здійснення заходів здійснення державного нагляду (контролю); санкції за порушення вимог законодавства і перелік порушень, які є підставою для видачі органом державного нагляду (контролю) припису, розпорядження або іншого розпорядчого документа. Орган державного нагляду (контролю) не може здійснювати державний нагляд (контроль) у сфері господарської діяльності, якщо закон прямо не уповноважує такий орган на здійснення державного нагляду (контролю) у певній сфері господарської діяльності та не визначає повноваження такого органу під час здійснення державного нагляду (контролю).
Згідно з ч. 1 ст. 202 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища», до компетенції центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів, у сфері охорони навколишнього природного середовища належить, зокрема, організація і здійснення у межах компетенції державного нагляду (контролю) за додержанням центральними органами виконавчої влади та їх територіальними органами, місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування в частині здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форми власності та господарювання, громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, а також юридичними особами - нерезидентами вимог законодавства: про екологічну та радіаційну безпеку, про оцінку впливу на довкілля, про моніторинг, звітність та верифікацію викидів парникових газів; про використання та охорону земель; про охорону і раціональне використання вод та відтворення водних ресурсів; про охорону атмосферного повітря; про охорону, захист, використання та відтворення лісів; про охорону, утримання і використання зелених насаджень; про використання, охорону і відтворення рослинного світу; про охорону, раціональне використання та відтворення тваринного світу; щодо дотримання правил створення, поповнення, зберігання, використання та державного обліку зоологічних, ботанічних колекцій і торгівлі ними; під час ведення мисливського господарства та здійснення полювання; про збереження об`єктів рослинного та тваринного світу, занесених до Червоної та Зеленої книг України, формування, збереження і використання екологічної мережі; про природно-заповідний фонд; про охорону, використання і відтворення риби та інших водних живих ресурсів; у сфері хімічних джерел струму в частині забезпечення екологічної безпеки виробництва хімічних джерел струму та утилізації відпрацьованих хімічних джерел струму, ведення обліку обсягів накопичення відпрацьованих хімічних джерел струму та передачі їх на утилізацію; про поводження з відходами; щодо наявності дозволів, лімітів та квот на спеціальне використання природних ресурсів, дотримання їх умов; про біологічну та генетичну безпеку щодо біологічних об`єктів природного середовища при створенні, дослідженні та практичному використанні генетично модифікованих організмів у відкритій системі.
Центральним органом виконавчої влади, який забезпечує реалізацію державної політики із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів є Державна екологічна інспекція України, правовий статус якої визначено у Положенні, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 19 квітня 2017 року №275.
Згідно п. 1 Положення про територіальні та міжрегіональні територіальні органи Держекоінспекції, затвердженого наказом Міністерства енергетики та захисту довкілля України від 07 квітня 2020 року № 230, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 16 квітня 2020 р. за № 350/34633 (надалі Положення) Державна екологічна інспекція відповідної області (далі - Інспекція) є територіальним органом Держекоінспекції та їй підпорядковується. На підставі п. 2 розділу 2 Положення, Інспекція здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням територіальними органами центральних органів виконавчої влади, місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування в частині здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форми власності і господарювання, громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, а також юридичними особами - нерезидентами вимог природоохоронного законодавства.
Положеннями ч. 6 ст. 7 Закону України №877-V встановлено, що за результатами здійснення планового або позапланового заходу посадова особа органу державного нагляду (контролю) складає акт, який повинен містити такі відомості: дату складення акта; тип заходу (плановий або позаплановий);форма заходу (перевірка, ревізія, обстеження, огляд тощо); предмет державного нагляду (контролю); найменування органу державного нагляду (контролю), а також посаду, прізвище, ім`я та по батькові посадової особи, яка здійснила захід; найменування юридичної особи або прізвище, ім`я та по батькові фізичної особи - підприємця, щодо діяльності яких здійснювався захід.
Посадова особа органу державного нагляду (контролю) зазначає в акті стан виконання вимог законодавства суб`єктом господарювання, а в разі невиконання - детальний опис виявленого порушення з посиланням на відповідну вимогу законодавства.
У разі створення суб`єктом господарювання перешкод органу державного нагляду (контролю) чи його посадовим особам при здійсненні заходів державного нагляду (контролю) в акті обов`язково зазначається опис дій чи бездіяльності, що призвели до створення таких перешкод, з посиланням на відповідні норми закону.
В останній день перевірки два примірники акта підписуються посадовими особами органу державного нагляду (контролю), які здійснювали захід, та суб`єктом господарювання або уповноваженою ним особою, якщо інше не передбачено законом. Якщо суб`єкт господарювання не погоджується з актом, він підписує акт із зауваженнями. Зауваження суб`єкта господарювання щодо здійснення державного нагляду (контролю) є невід`ємною частиною акта органу державного нагляду (контролю). У разі відмови суб`єкта господарювання підписати акт посадова особа органу державного нагляду (контролю) вносить до такого акта відповідний запис.
Один примірник акта вручається керівнику чи уповноваженій особі суб`єкта господарювання - юридичної особи, її відокремленого підрозділу, фізичній особі - підприємцю або уповноваженій ним особі в останній день заходу державного нагляду (контролю), а другий зберігається в органі державного нагляду (контролю).
Згідно із приписами ч. 1 ст. 8 Закону України № 877-V орган державного нагляду (контролю) в межах повноважень, передбачених законом, під час здійснення державного нагляду (контролю) має право: вимагати від суб`єкта господарювання усунення виявлених порушень вимог законодавства; вимагати припинення дій, які перешкоджають здійсненню державного нагляду (контролю); відбирати зразки продукції, призначати експертизу, одержувати пояснення, довідки, документи, матеріали, відомості з питань, що виникають під час державного нагляду (контролю), у випадках та порядку, визначених законом; надавати (надсилати) суб`єктам господарювання обов`язкові для виконання приписи про усунення порушень і недоліків; застосовувати санкції до суб`єктів господарювання, їх посадових осіб та вживати інших заходів у межах та порядку, визначених законом.
Суд зазначає, що відповідно до ч. 8 ст. 7 Закону України № 877-V припис - обов`язкова для виконання у визначені строки письмова вимога посадової особи органу державного нагляду (контролю) суб`єкту господарювання щодо усунення порушень вимог законодавства. Припис не передбачає застосування санкцій щодо суб`єкта господарювання. Припис видається та підписується посадовою особою органу державного нагляду (контролю), яка здійснювала перевірку.
Як встановлено судом вище, вимогою пункту 1 приписів № 171/03-13 від 06 серпня 2021 року та № 253/03-13 від 26 листопада 2021 зобов`язано директора підприємства отримати дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря за адресою: Харківська область, Чугуївський (Зміївський) район, с. Соколове, вул. Лісова, 19, а саме від зварювального апарату, зварювального апарату TIG/MNA250, свердлильного верстату, заточувального верстату, верстату труборіз, що розташовані в слюсарному приміщенні, твердопаливного котлу МАЯК, що розташований в котельні № 1, 5 свічок продувки від газової бочки (пропан-бутан), газової колонки для заправки газом об`ємом 10 м3, що розташовані в приміщенні газової заправочної станції, хімічного складу, мийки, котлу-плавителю, кутеру подрібнювачу, що розташовані в приміщенні цеху плавленого сиру, 2-х ванн для виготовлення сиру об`ємом 5 т, чедеризатору, що розташовані в приміщенні цеху з виготовлення сиру, пакувальної машини WEBOMATIC, що розташована в приміщеннні пакувального цеху № 1, вакууматору, що розташований в приміщеннні пакувального цеху № 2, 2-х компресорів для охолодження морозильних камер (аміак), що розташовані в приміщенні компресорної, 3-х термостатів, сушильної шафи, автоклаву, мийки, шафи для зберігання хімічних речовин, що розташовані в приміщенні лабораторії, 2-х ємностей (тани), мийки, що розташовані в цеху мийки тари, котлу твердопаливного, що розташований в приміщенні котельні № 2, ємності для зберігання аміаку з трьома свічками продувки, місця вигрузки-погрузки молока.
Стаття 1 Закону України «Про охорону атмосферного повітря» від 16.10.1992 № 2707-XII визначає, що атмосферне повітря - життєво важливий компонент навколишнього природного середовища, який являє собою природну суміш газів, що знаходиться за межами жилих, виробничих та інших приміщень; охорона атмосферного повітря - система заходів, пов`язаних із збереженням, поліпшенням та відновленням стану атмосферного повітря, запобіганням та зниженням рівня його забруднення та впливу на нього хімічних сполук, фізичних та біологічних факторів; забруднення атмосферного повітря - змінення складу і властивостей атмосферного повітря в результаті надходження або утворення в ньому фізичних, біологічних факторів і (або) хімічних сполук, що можуть несприятливо впливати на здоров`я людини та стан навколишнього природного середовища; забруднююча речовина - речовина хімічного або біологічного походження, що присутня або надходить в атмосферне повітря і може прямо або опосередковано справляти негативний вплив на здоров`я людини та стан навколишнього природного середовища; викид - надходження в атмосферне повітря забруднюючих речовин або суміші таких речовин; джерело викиду - об`єкт (підприємство, цех, агрегат, установка, транспортний засіб тощо), з якого надходить в атмосферне повітря забруднююча речовина або суміш таких речовин.
Відповідно до ст.10 Закону України «Про охорону атмосферного повітря» підприємства, установи, організації та громадяни - суб`єкти підприємницької діяльності, що здійснюють викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря та діяльність яких пов`язана з впливом фізичних та біологічних факторів на його стан, зобов`язані: здійснювати організаційно-господарські, технічні та інші заходи щодо забезпечення виконання вимог, передбачених стандартами та нормативами екологічної безпеки у галузі охорони атмосферного повітря, дозволами на викиди забруднюючих речовин тощо.
Відповідно до ст.10 Закону України «Про охорону атмосферного повітря» Підприємства, установи, організації та громадяни - суб`єкти підприємницької діяльності, що здійснюють викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря та діяльність яких пов`язана з впливом фізичних та біологічних факторів на його стан, зобов`язані, зокрема, здійснювати організаційно-господарські, технічні та інші заходи щодо забезпечення виконання вимог, передбачених нормативами екологічної безпеки у галузі охорони атмосферного повітря, дозволами на викиди забруднюючих речовин тощо.
Згідно з положеннями ст. 11 Закону України «Про охорону атмосферного повітря» викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами можуть здійснюватися після отримання дозволу, виданого суб`єкту господарювання, об`єкт якого належить до другої або третьої групи, обласними, Київською, Севастопольською міськими державними адміністраціями, органом виконавчої влади Автономної Республіки Крим з питань охорони навколишнього природного середовища за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері санітарного та епідемічного благополуччя населення. Викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами можуть здійснюватися на підставі дозволу, виданого суб`єкту господарювання, об`єкт якого належить до першої групи, суб`єкту господарювання, об`єкт якого знаходиться на території зони відчуження, зони безумовного (обов`язкового) відселення території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони навколишнього природного середовища, за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері санітарного та епідемічного благополуччя населення. До першої групи належать об`єкти, які взяті на державний облік і мають виробництва або технологічне устаткування, на яких повинні впроваджуватися екологічно безпечні технології та методи керування. До другої групи належать об`єкти, які взяті на державний облік і не мають виробництв або технологічного устаткування, на яких повинні впроваджуватися екологічно безпечні технології та методи керування. До третьої групи належать об`єкти, які не належать до першої і другої груп.
Проаналізувавши положення чинних актів законодавства з питань захисту атмосферного повітря, суд дійшов висновку, що законодавець не сформулював вичерпного переліку джерел викидів, що обумовлено об`єктивною неможливістю передбачити наперед технологічні процедури та пристрої, котрі можуть бути задіяні у виробничих процесах.
При цьому визначення у ст.1 Закону України «Про охорону атмосферного повітря» забруднення атмосферного повітря та забруднюючої речовини, що у поєднанні з викладеним у цій же статті визначенням джерела викидів дає всі підстави для висновку про те, що як джерело викиду може бути кваліфікований будь-який об`єкт, існування (функціонування) якого не відкидає беззаперечно зміну стану атмосферного повітря внаслідок надходження фізично та хімічно непритаманних повітрю речовин.
Відповідно до пункту 1.14.5 наказу Міністерства навколишнього природного середовища та ядерної безпеки «Про затвердження Інструкції про зміст та порядок складання звіту проведення інвентаризації викидів забруднюючих речовин на підприємстві» № 7 від 10.02.1995 року, який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 15 березня 1995 р. за № 61/597, стаціонарне джерело забруднення атмосфери - підприємство, цех, агрегат, установка або інший нерухомий об`єкт, що зберігає свої просторові координати протягом певного часу і здійснює викиди забруднюючих речовин в атмосферу.
Вищевказане свідчить про те, що зварювальний апарат, зварювальний апарат TIG/MNA250, свердлильний верстат, заточувальний верстат, верстат труборіз, що розташовані в слюсарному приміщенні, твердопаливний котел МАЯК, що розташований в котельні № 1, 5 свічок продувки від газової бочки (пропан-бутан), газова колонка для заправки газом об`ємом 10 м3 (пропан-бутан), що розташовані в приміщенні газової заправочної станції, хімічний склад, мийки, котел-плавитель, кутер подрібнювач, що розташовані в приміщенні цеху плавленого сиру, 2-і ванни для виготовлення сиру об`ємом 5 т, чедеризатор, що розташовані в приміщенні цеху з виготовлення сиру, пакувальна машина WEBOMATIC, що розташована в приміщеннні пакувального цеху № 1, вакууматор, що розташований в приміщеннні пакувального цеху № 2, 2-а компресори для охолодження морозильних камер (аміак), що розташовані в приміщенні компресорної, 3-и термостати, сушильна шафа, автоклав, мийки, шафи для зберігання хімічних речовин, що розташовані в приміщенні лабораторії, 2-і ємности (тани), мийки, що розташовані в цеху мийки тари, котел твердопаливного, що розташований в приміщенні котельні № 2, ємності для зберігання аміаку з трьома свічками продувки, місця вигрузки-погрузки молока є стаціонарними джерелами викидів у розумінні вказаних вище норм права.
Відповідно до положень ст. 12 Закону України «Про охорону атмосферного повітря», господарська чи інші види діяльності, пов`язані з порушенням умов і вимог до викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря і рівнів впливу фізичних та біологічних факторів на його стан, передбачених дозволами, може бути обмежена, тимчасово заборонена (зупинена) або припинена відповідно до законодавства.
Продовжуючи розгляд справи, суд зазначає, що пунктами 3, 5 приписів № 171/03-13 від 06 серпня 2021 року та № 253/03-13 від 26 листопада 2021 зобов`язано директора підприємства отримати дозвіл на спеціальне водокористування на артезіанську свердловину, що розташована за адресою: Харківська область, Чугуївський (Зміївський) район, с. Соколове, вул. Лісова, 19 та отримати спеціальний дозвіл на користування надрами (підземні води) на артезіанську свердловину, що розташована за адресою: Харківська область, Чугуївський (Зміївський) район, с. Соколове, вул. Лісова, 19.
Пунктом 9 статті 44 Водного кодексу України визначено, що водокористувачі зобов`язані здійснювати спеціальне водокористування лише за наявності дозволу.
Згідно ст.48 Водного кодексу України спеціальне водокористування - це забір води з водних об`єктів із застосуванням споруд або технічних пристроїв, використання води та скидання забруднюючих речовин у водні об`єкти, включаючи забір води та скидання забруднюючих речовин із зворотними водами із застосуванням каналів. Спеціальне водокористування здійснюється юридичними і фізичними особами насамперед для задоволення питних потреб населення, а також для господарсько-побутових, лікувальних, оздоровчих, сільськогосподарських, промислових, транспортних, енергетичних, рибогосподарських (у тому числі для цілей аквакультури) та інших державних і громадських потреб.
Відповідно до ст.49 Водного кодексу України спеціальне водокористування є платним та здійснюється на підставі дозволу на спеціальне водокористування.
Дозвіл на спеціальне водокористування видається територіальними органами центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері розвитку водного господарства.
Приписами ст.19 Кодексу України про надра визначено, що надра надаються у користування підприємствам, установам, організаціям і громадянам лише за наявності у них спеціального дозволу на користування ділянкою надр.
Статтею ст.21 Кодексу України про надра передбачено, що надра у користування для видобування підземних вод (крім мінеральних) і розробки родовищ торфу надаються без надання гірничого відводу на підставі спеціальних дозволів, крім випадків, передбачених статтею 23 цього Кодексу, що видаються після попереднього погодження з Радою міністрів Автономної Республіки Крим, обласними, Київською та Севастопольською міськими державними адміністраціями, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці, та центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері санітарного та епідемічного благополуччя населення.
Статтею 23 Кодексу України про надра передбачено, що землевласники і землекористувачі в межах наданих їм земельних ділянок мають право без спеціальних дозволів та гірничого відводу видобувати корисні копалини місцевого значення і торф загальною глибиною розробки до двох метрів, а також підземні води (крім мінеральних) для всіх потреб, крім виробництва фасованої питної води, за умови, що обсяг видобування підземних вод із кожного з водозаборів не перевищує 300 кубічних метрів на добу. Землевласники і землекористувачі, які є сільськогосподарськими товаровиробниками, частка сільськогосподарського товаровиробництва яких за попередній податковий (звітний) рік дорівнює або перевищує 75 відсотків, крім випадків, передбачених частиною першою цієї статті, в межах наданих їм земельних ділянок мають право без спеціальних дозволів та гірничого відводу видобувати підземні води (крім мінеральних) для сільськогосподарських, виробничих, а також власних господарсько-побутових потреб. Видобування корисних копалин місцевого значення і торфу з застосуванням спеціальних технічних засобів, які можуть призвести до небажаних змін навколишнього природного середовища, погоджується з місцевими радами, Радою міністрів Автономної Республіки Крим та обласними, Київською та Севастопольською міськими державними адміністраціями.
Суд зауважує, що відповідач не є землевласником або землекористувачем в розумінні статті 23 Кодексу України про надра, доказів протилежного матеріали справи не містять.
Аналіз наведених норм права свідчить про те, що викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами можуть здійснюватися на підставі відповідного дозволу, а користування надрами та спеціальне водокористування - за наявності спеціального дозволу.
Суд наголошує, що спірні правовідносини між сторонами склались саме щодо відсутності у відповідача необхідних дозволів, про що вказано у акті перевірки та не спростовано відповідачем у ході розгляду справи.
Згідно з ст. 50 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища» екологічна безпека є такий стан навколишнього природного середовища, при якому забезпечується попередження погіршення екологічної обстановки та виникнення небезпеки для здоров`я людей. Екологічна безпека гарантується громадянам України здійсненням широкого комплексу взаємопов`язаних політичних, економічних, технічних, організаційних, державно-правових та інших заходів. Діяльність фізичних та юридичних осіб, що завдає шкоди навколишньому природному середовищу, може бути припинена за рішенням суду.
Європейський суд з прав людини у рішенні від 10 лютого 2010 року у справі Серявін та інші проти України зауважив, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях, зокрема, судів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції про захист прав людини та основоположних свобод (далі Конвенція) зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожний аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною залежно від характеру рішення. У справі Трофимчук проти України ЄСПЛ також зазначив, що хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, це не можна розуміти як вимогу детально відповідати на кожен довід. Таким чином, питання, чи виконав суд свій обов`язок щодо подання обґрунтування, що випливає зі статті 6 Конвенції, може бути визначено тільки у світлі конкретних обставин справи.
Відповідно до пункту 41 висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень, обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення. Наведене дає підстави для висновку, що доводи скаржника у кожній справі мають оцінюватись судами на предмет їх відповідності критеріям конкретності, доречності та важливості у рамках відповідних правовідносин з метою належного обґрунтування позиції суду. Деякі аргументи не можуть бути підставою для надання детальної відповіді на такі доводи.
Відповідно до ч.7 ст.7 Закону України № 877-V, на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду.
Згідно з ч.5 ст.4 Закону України № 877-V, виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб`єктами господарювання можуть бути зупинені повністю або частково виключно за рішенням суду.
Пунктом 6 розділу ІІ Положення про територіальні та міжрегіональні територіальні органи Держекоінспекції,затвердженого наказом Міністерства енергетики та захисту довкілля України від 07 квітня 2020 року № 230, визначено що до функцій Інспекції належить, зокрема, звернення до суду із позовом щодо обмеження чи зупинення діяльності суб`єктів господарювання і об`єктів незалежно від їх підпорядкування та форми власності, якщо їх експлуатація здійснюється з порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища, вимог дозволів на використання природних ресурсів, з перевищенням нормативів гранично допустимих викидів в атмосферне повітря забруднюючих речовин, впливу фізичних та біологічних факторів, лімітів скидів забруднюючих речовин.
На підставі викладеного вбачається, що чинним законодавством передбачено право Інспекції на звернення до суду із позовом про застосування заходів реагування в сфері державного нагляду (контролю), а саме: щодо повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг.
Суд зауважує, що відповідачем доказів оскарження приписів від 06.08.2021 р. № 171/03-13 та від 26.11.2021 р. № 253/03-13 не надано, як і доказів усунення вказаних у цих приписах порушень, в тому числі, отримання дозволів на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря на всі джерела викидів та на спеціальне водокористування на артезіанську свердловину та на користування надрами (підземні води) на артезіанську свердловину у встановлені в приписах строки.
Відповідно до положень ст. 3 Закону України № 877-V державний нагляд (контроль) здійснюється за принципами, зокрема, пріоритетності безпеки у питаннях життя і здоров`я людини, функціонування і розвитку суспільства, середовища проживання і життєдіяльності перед будь-якими іншими інтересами і цілями у сфері господарської діяльності.
Згідно з положеннями ч.11 ст.7 Закону України № 877-V, у разі виконання в повному обсязі та у встановлений строк припису, розпорядження, рішення, іншого розпорядчого документа про усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу нагляду (контролю), фінансові та адміністративні санкції, заходи реагування до суб`єкта господарювання, його посадових осіб не застосовуються.
За приписами ч.1 ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 КАС України.
З огляду на наявність в матеріалах справи доказів, які свідчать про те, що відповідачем не усунуті порушення вимог законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища, з урахуванням приписів норм чинного законодавства, які регулюють спірні правовідносини, суд дійшов висновку про обґрунтованість заявлених позовних вимог та наявність підстав для застосування заходів реагування у сфері державного нагляду.
Судові витрати підлягають розподілу відповідно до приписів ст.139 КАС України.
Керуючись ст. 19, 139, 205, 229, 241-247, 250, 255, 293, 295, 297 КАС України, суд, -
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов - задовольнити.
Застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) до Товариства з обмеженою відповідальністю "ТВК Молочний світ" (код ЄДРПОУ 40481852) у вигляді тимчасового зупинення роботи джерела утворення викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря розташованих за адресою: Харківська область, Чугуївський (Зміївський) район, с. Соколове, вул. Лісова, 19, а саме: зварювального апарату, зварювального апарату TIG/MNA250, свердлильного верстату, заточувального верстату, верстату труборіз, що розташовані в слюсарному приміщенні, твердопаливного котлу МАЯК, що розташований в котельні № 1, 5 свічок продувки від газової бочки (пропан-бутан), газової колонки для заправки газом об`ємом 10 м3 (пропан-бутан), що розташовані в приміщенні газової заправочної станції, хімічного складу, мийки, котлу-плавителю, кутеру подрібнювачу, що розташовані в приміщенні цеху плавленого сиру, 2-х ванн для виготовлення сиру об`ємом 5 т, чедеризатору, що розташовані в приміщенні цеху з виготовлення сиру, пакувальної машини WEBOMATIC, що розташована в приміщенні пакувального цеху № 1, вакууматору, що розташований в приміщеннні пакувального цеху № 2, 2-х компресорів для охолодження морозильних камер (аміак), що розташовані в приміщенні компресорної, 3-х термостатів, сушильної шафи, автоклаву, мийки, шафи для зберігання хімічних речовин, що розташовані в приміщенні лабораторії, 2-х ємностей (тани), мийки, що розташовані в цеху мийки тари, котлу твердопаливного, що розташований в приміщенні котельні № 2, ємності для зберігання аміаку з трьома свічками продувки, місця вигрузки-погрузки молока до отримання Товариством з обмеженою відповідальністю "ТВК Молочний світ" (код ЄДРПОУ 40481852) відповідного дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами на зазначені джерела утворення викидів шляхом опломбування (опечатування) вказаного Державною екологічною інспекцією у Харківській області та застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) до Товариства з обмеженою відповідальністю "ТВК Молочний світ" (код ЄДРПОУ 40481852) у вигляді тимчасового зупинення роботи артезіанської свердловини розташованої за адресою: Харківська область, Чугуївський (Зміївський) район, с. Соколове, вул. Лісова, 19 до отримання Товариством з обмеженою відповідальністю "ТВК Молочний світ" (код ЄДРПОУ 40481852) дозволу на спеціальне водокористування та дозволу на користування надрами (підземні води) на зазначену артезіанську свердловину шляхом опломбування (опечатування) вказаної Державною екологічною інспекцією у Харківській області.
Рішення суду може бути оскаржене в апеляційному порядку до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів, з дня його проголошення .В разі, якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя Зоркіна Ю.В.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.07.2024 |
Оприлюднено | 15.07.2024 |
Номер документу | 120351892 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу охорони навколишнього природного середовища, зокрема щодо забезпечення екологічної безпеки, у тому числі при використанні природних ресурсів; екологічної безпеки поводження з відходами |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Зоркіна Ю.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні