Ухвала
від 10.07.2024 по справі 520/18848/24
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

У Х В А Л А

про залишення позовної заяви без руху

10 липня 2024 р. № 520/18848/24

Суддя Харківського окружного адміністративного суду Рубан В.В., розглянувши адміністративний позов ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ) до Харківської міської ради (майдан Конституції, 7,м. Харків, 61003), Управління земельних відносин Департаменту територіального контролю та земельних відносин Харківської міської ради (вул. Квітки Основненка, буд. 7,м. Харків,61003) про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И В:

До Харківського окружного адміністративного суду звернувся позивач, ОСОБА_1 , з адміністративним позовом до Харківської міської рада, Управління земельних відносин Департаменту територіального контролю та земельних відносин Харківської міської ради , в якому просить суд:

- визнати протиправними бездіяльність Управління земельних відносин Департаменту територіального контролю та земельних відносин ХМР та Харківської міської ради щодо розгляду відповідної заяви та пакету документів для отримання адміністративної послуги, - «Рішення щодо передачі у власність громадянам земельних ділянок для будівництва та (або) обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд», номер справи БН- 0802093904-297 (відповідно завірена копія Опису Територіального підрозділу ЦНАП м. Харкова у сфері нерухомості від 02.08.2021 року;

- зобов`язати Харківської міської ради прийняти Рішення щодо передачі у власність громадянам земельної ділянки з кадастровим номером 6310138800:09:032:0012 розташованої за адресою: АДРЕСА_2 , для будівництва та (або) обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд;

- встановити судовий контроль за виконанням рішення суду;

- судові витрати повністю віднести на Відповідачів.

Суд зазначає, що статтею 122 КАС України визначено строки звернення до суду із адміністративним позовом.

Відповідно до частин 1,2 статті 122 КАС України позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами.

Для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.

Законодавче обмеження строку оскарження рішення, насамперед, обумовлено специфікою спорів, які розглядаються в порядку адміністративного судочинства, а запровадження таких строків обумовлене досягненням юридичної визначеності у публічно-правових відносинах.

Відповідно до правових висновків Європейського Суду з прав людини, норми, що регулюють строки подачі скарг, безсумнівно, спрямовані на забезпечення належного здійснення правосуддя і юридичної визначеності. Зацікавлені особи мають розраховувати на те, що ці норми будуть застосовані (пункти 22-23 рішення у справі Мельник проти України від 28.03.2006, заява №23436/03).

Строк звернення до адміністративного суду - це проміжок часу після виникнення спору у публічно-правових відносинах, протягом якого особа має право звернутися до адміністративного суду із заявою за вирішенням цього спору і захистом своїх прав, свобод чи інтересів. При цьому перебіг такого строку починається з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.

Встановлення строків звернення до суду з відповідними позовними заявами законом передбачено з метою дисциплінування учасників адміністративного судочинства та своєчасного виконання ними, передбачених КАС України, певних процесуальних дій. Інститут строків в адміністративному процесі сприяє досягненню юридичної визначеності у публічно-правових відносинах, а також стимулює учасників адміністративного процесу добросовісно ставитися до виконання своїх обов`язків.

Отже, право на звернення до суду не є абсолютним і може бути обмеженим, в тому числі і встановленням строків для звернення до суду, якими чинне законодавство обмежує звернення до суду за захистом прав, свобод та інтересів. Це, насамперед, обумовлено специфікою спорів, які розглядаються в порядку адміністративного судочинства, а запровадження таких строків обумовлене досягненням юридичної визначеності у публічно-правових відносинах. Ці строки обмежують час, протягом якого такі правовідносини можуть вважатися спірними. Після їх завершення, якщо ніхто не звернувся до суду за вирішенням спору, відносини стають стабільними.

Рішенням Конституційного Суду України від 13 грудня 2011 року №17-рп/2011 визначено, що держава може встановленням відповідних процесуальних строків обмежувати строк звернення до суду, що не впливає на зміст та обсяг конституційного права на судовий захист і доступ до правосуддя.

Поважними причинами визнаються лише ті обставини, які були чи об`єктивно є непереборними, тобто не залежать від волевиявлення особи, що звернулась з позовом, пов`язані з дійсно істотними обставинами, перешкодами чи труднощами, що унеможливили своєчасне звернення до суду. Такі обставини мають бути підтверджені відповідними та належними доказами.

Зі змісту позовної заяви встановлено, що позивач оскаржує дії відповідача, щодо несвоєчасного розгляду заяви від 02.08.2021р. про передачу у власність земельної ділянки для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд.

В позовній заяві позивач вказує, що "відповідно до Опису до Територіального підрозділу ЦНАП м. Харкова у сфері нерухомості 02.08.2021 року термін виконання адміністративної послуги встановлено до 31.08.2021 року. Нажаль, до сьогоднішнього часу (дати подання даної позивної заяви) Рішення щодо передачі у власність громадянам земельних ділянок для будівництва та (або) обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд Харківською міською радою так і не прийнято без коментарю об`єктивних причин не прийняття вказаного рішення. Тобто до даного часу Заява Позивача з щодо отримання Рішення ХМР про передачу у її власність земельної ділянки з кадастровим номером 6310138800:09:032:0012 розташованої за адресою: АДРЕСА_2 так і не розглядалось, хоча пройшло більше ніж 1,5 роки."

Ураховуючи вказане, позивач був обізнаний що його права порушені ще в вересні 2021р., при цьому звернувся з даним позовом до суду лише 05.07.2024р., тобто з порушенням шестимісячного строку звернення до суду.

З урахуванням наведеного, суд зазначає, що реалізація позивачем права на звернення до суду з позовною заявою в рамках строку звернення до суду залежить виключно від нього самого, а не від дій чи бездіяльності посадових осіб відповідача. Позивач, необґрунтовано не дотримуючись такого порядку, позбавляє себе можливості реалізовувати своє право на звернення до суду в межах строків звернення до суду, нереалізація цього права зумовлена його власною пасивною поведінкою.

Відповідно до ч. 1-3 ст. 123 КАС України, у разі подання особою позову після закінчення строків, установлених законом, без заяви про поновлення пропущеного строку звернення до адміністративного суду, або якщо підстави, вказані нею у заяві, визнані судом неповажними, позов залишається без руху.

Якщо заяву не буде подано особою в зазначений строк або вказані нею підстави для поновлення строку звернення до адміністративного суду будуть визнані неповажними, суд повертає позовну заяву.

Враховуючи вищевикладене, позовну заяву слід залишити без руху із встановленням позивачу десятиденного строку для усунення недоліків шляхом надання до суду обґрунтованої заяви про поновлення пропущеного строку звернення до суду та доказів на підтвердження поважності пропуску строку звернення з позовом.

Керуючись статтями 160,161,169 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

У Х В А Л И В :

Позовну заяву - залишити без руху.

Надати позивачу термін для усунення недоліків позовної заяви - десять днів з моменту отримання ухвали.

Повідомити позивачу про можливість виправлення недоліків позовної заяви шляхом подачі до суду:

- заяву про поновлення строку звернення до суду із зазначенням причин такого пропуску та доказами на підтвердження поважності таких причин.

Роз`яснити позивачеві, що у разі невиконання вимог ухвали позовна заява підлягає поверненню.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Суддя Рубан В.В.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.07.2024
Оприлюднено15.07.2024
Номер документу120352871
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них з питань здійснення публічно-владних управлінських функцій з розпорядження земельними ділянками

Судовий реєстр по справі —520/18848/24

Ухвала від 19.08.2024

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Рубан В.В.

Ухвала від 10.07.2024

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Рубан В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні