Ухвала
від 11.07.2024 по справі 947/21376/24
КИЇВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М. ОДЕСИ

Справа № 947/21376/24

Провадження № 1-кс/947/9222/24

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11.07.2024 року м.Одеса

Слідчий суддя Київського районного суду міста Одеси ОСОБА_1 , при секретарі судового засідання ОСОБА_2 , розглянувши у судовому засіданні в м.Одесі клопотання старшого слідчого СУ ГУНП в Одеській області ОСОБА_3 , погоджене з прокурором Спеціалізованої прокуратури у сфері оборони Південного регіону ОСОБА_4 про арешт майна у кримінальному провадженні №12024160000000734 внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань 12.06.2024, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч.3 ст.201-2, ч.1 ст.263 КК України,

ВСТАНОВИВ:

Як вбачається з клопотання, слідчим управлінням ГУНП в Одеській області проводиться досудове розслідування у кримінальному провадженні №12024160000000734 внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань 12.06.2024, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч.3 ст.201-2, ч.1 ст.263 КК України.

Нагляд за додержанням законів у формі процесуального керівництва здійснюється прокурорами Спеціалізованої прокуратури у сфері оборони Південного регіону.

Положеннями статті 1 Закону України «Про гуманітарну допомогу» визначено, що гуманітарна допомога - цільова адресна безоплатна допомога у грошовій або натуральній формі, у вигляді безповоротної фінансової допомоги або добровільних пожертвувань, або допомога у вигляді виконання робіт, надання послуг, що надається іноземними та вітчизняними донорами з мотивів гуманності отримувачам гуманітарної допомоги в Україні або за кордоном, які потребують допомоги у зв`язку із соціальною незахищеністю, матеріальною незабезпеченістю, скрутним фінансовим становищем, введенням воєнного або надзвичайного стану, виникненням надзвичайної ситуації або тяжкою хворобою конкретної фізичної особи, а також для підготовки до збройного захисту держави та її захисту у разі збройної агресії або збройного конфлікту.

Разом з тим, положеннями статті 1 Закону України «Про гуманітарну допомогу» визначено, що отримувачами гуманітарної допомоги зокрема є громадські об`єднання, у тому числі громадські об`єднання ветеранів війни, громадські об`єднання осіб з інвалідністю, підприємства та організації, засновані ними та створені у порядку, визначеному Законом України "Про громадські об`єднання", - для здійснення їхньої статутної діяльності без мети одержання прибутку.

Відповідно до частини 3 статті 1 Закону України «Про громадські об`єднання» Громадська організація - це громадське об`єднання, засновниками та членами (учасниками) якого є фізичні особи.

Абзацом 1 пункту 1 Постанови Кабінету Міністрів України № 174 від 01.03.2022 «Деякі питання пропуску гуманітарної допомоги через митний кордон України в умовах воєнного стану» установлено, що на період воєнного стану пропуск через митний кордон України гуманітарної допомоги здійснюється за місцем перетину митного кордону України шляхом подання в паперовій або електронній формі декларації, заповненої особою, що перевозить відповідний товар, за формою згідно з додатком 1, без застосування заходів нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності та без оформлення гарантійних листів, зазначених у абзаці п`ятому цього пункту.

Відповідно до абз. 3 п. 1 цієї ж Постанови, товари, пропуск яких здійснюється відповідно до абзацу першого цього пункту, визнаються гуманітарною допомогою за декларативним принципом без прийняття відповідного рішення спеціально уповноважених державних органів з питань гуманітарної допомоги.

Відповідно до ст. 12 Закону України «Про гуманітарну допомогу», порушеннями законодавства про гуманітарну допомогу, що тягне за собою кримінальну або адміністративну відповідальність згідно з законом, серед іншого є використання гуманітарної допомоги з метою отримання прибутку.

У зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України, Закону України «Про правовий режим воєнного стану», Указом Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 в Україні введено воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб. В подальшому, термін дії воєнного стану Указами Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» неодноразово продовжувався та діє по теперішній час.

В порушення вказаних вимог законодавства України, під час дії воєнного стану введеного на всій території України, у групи осіб до складу якої входив керівник Громадської організації «Легіон Свої» код ЄДРПОУ 45094984 (далі - ГО « ІНФОРМАЦІЯ_1 ») ОСОБА_5 , ОСОБА_6 та інші невстановлені особи, у невстановлений досудовим розслідуванням час, але не пізніше 25.09.2023, виник злочинний умисел на отримання незаконного прибутку з метою власного збагачення, шляхом продажу предметів гуманітарної допомоги, а саме транспортних засобів, ввезених на територію України в спрощеному порядку, відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України № 174 від 01.03.2022, для реалізації якого група осіб розробила злочинний план, який полягав в ввезені на територію України транспортних засобів під видом гуманітарної допомоги для використання ГО «Легіон Свої» та подальшому продажі вказаних транспортних засобів фізичним особам за готівкові грошові кошти.

Так, в умовах дії воєнного стану, ОСОБА_5 та ОСОБА_6 , які діяли за попередньою змовою із невстановленими особами, за невстановлених досудовим розслідуванням обставин, у невстановлений час, але не пізніше 25.09.2023, організували прибуття до місця перетину державного кордону у пункті пропуску «Краківець-Корчова» транспортного засобу Volkswagen T-Roc, VIN НОМЕР_1 та подальше ввезення даного транспортного засобу на митну території України, як предмету гуманітарної допомоги, отримувачем якого є ГО «Легіон Свої».

В подальшому, продовжуючи реалізовувати злочинний умисел направлений на отримання прибутку від продажу предметів гуманітарної допомоги, діючи за попередньої змовою із невстановленими особами та на виконання спільного злочинного плану, ОСОБА_5 та ОСОБА_6 , усвідомлюючи, що такий транспортний засіб є предметом гуманітарної допомоги та чинним законодавствам існує заборона щодо його продажу та передбачена відповідальність за такі дії, у невстановлений досудовим розслідуванням час, але не пізніше 02.06.2024 організували створення та розміщення оголошення на інтернет ресурсі « ІНФОРМАЦІЯ_2 » про продаж транспортного засобу Volkswagen T-Roc, VIN НОМЕР_1 , із зазначенням контактної особи ОСОБА_7 . При цьому, в оголошенні про продаж вказаного транспортного засобу були відсутні відомості про те, що автомобіль Volkswagen T-Roc, VIN НОМЕР_1 , є гуманітарною допомогою.

В подальшому, 22.06.2024, із посиланням на вказане вище оголошення про продаж транспортного засобу Volkswagen T-Roc, VIN НОМЕР_1 до ОСОБА_8 , звернулася громадянка ОСОБА_9 . Так, ОСОБА_9 мала на меті придбати вказаний транспортний засіб для власних потреб, у тому числі для подальшої безоплатної передачі Збройним силам України. Таким чином між ОСОБА_9 та ОСОБА_7 була проведена телефонна розмова, у ході якої останній підтвердив, що він дійсно продає автомобіль Volkswagen T-Roc (VIN НОМЕР_1 ) за готівковий розрахунок у сумі 15 000 доларів США та зазначив, що автомобіль не пройшов митне оформлення, проте можливий його продаж, переадресувавши ОСОБА_9 у телефонній розмові до ОСОБА_6 , який діючи умисно та з корисливих мотивів, підтвердив ОСОБА_9 намір продажу транспортного засобу, шляхом здійснення правочину від ГО «Легіон «Свої», а саме: складення довіреності та акту приймання-передачі на ім`я покупця, тобто ОСОБА_9 .

Крім того, у ході бесіди ОСОБА_6 також зазначив ОСОБА_9 , що за її бажанням також можлива реєстрація автомобіля на тимчасовий державний облік до кінця дії строку воєнного стану та отримання державних реєстраційних номерів України.

23.06.2024 ОСОБА_7 надіслав у Інтернет-месенджері «Viber» ОСОБА_9 додаткові зображення транспортного засобу Volkswagen T-Roc (VIN НОМЕР_1 ) та документів, відповідно до яких вказаний транспортний засіб був завезений до України (тимчасове свідоцтво про реєстрацію з зазначенням VIN НОМЕР_1 ; та печатки ІНФОРМАЦІЯ_3 від 25.09.2023р.).

24.06.2024 між громадянкою України ОСОБА_9 та ОСОБА_7 була проведена телефонна розмова, у ході якої були обговорені окремі питання купівлі - продажу вищенаведеного автомобілю, зокрема, ОСОБА_7 зазначив, що вартість авансу за купівлю автомобілю складатиме суму у 200 доларів США, а вартість доставки автомобілю до м. Одеси складатиме додатково ще 100 доларів США, які ОСОБА_9 зможе перевести або на наданий їй пізніше номер банківської карти, або, безпосередньо на реквізити ГО «Легіон «Свої».

Того ж дня, ОСОБА_7 надіслав у Інтернет-месенджері «Viber» ОСОБА_9 номер картки АКБ «Приват Банк» № НОМЕР_2 , яка належить керівнику ГО «Легіон Свої» - ОСОБА_5 та зазначив, що ОСОБА_9 повинна перерахувати на зазначену банківську картку грошові кошти у розмірі 200 доларів США, з яких 100 доларів США будуть враховані у якості завдатку на придбання автомобілю та ще 100 доларів США будуть враховані у якості витрат на доставку автомобіля до м. Одеса. Таким чином, вартість вищенаведеного автомобілю Volkswagen T-Roc 2019р. (д/н DE НОМЕР_8; він код НОМЕР_1 ), з урахуванням витрат на його доставку до м. Одеса, складатиме суму у розмірі 15100 доларів США.

На виконання усних вказівок групи осіб у складі ОСОБА_5 та ОСОБА_6 та інших невстановлених осіб, направлених на реалізацію злочинного умислу щодо отримання незаконного прибутку за продаж гуманітарної допомоги, 25.06.2024 о 15 годині 42 хвилини ОСОБА_9 перерахувала на картку АКБ «Приват Банк» № НОМЕР_2 , яка належить керівнику ГО «Легіон Свої» - ОСОБА_5 грошові кошти у сумі 8 039 гривень, 60 копійок, що еквівалентно 200 доларів США.

Надалі, 01.07.2024 ОСОБА_9 остаточно погодилась на умови ОСОБА_5 та ОСОБА_6 щодо купівлі транспортного засобу Volkswagen T-Roc VIN НОМЕР_1 , до яких зокрема входило:

- постановка транспортного засобу у територіальному органі з надання сервісних послуг МВС України;

- складання та видача довіреності із внесеними недостовірними відомостями від ГО «Легіон Свої» в особі голови ОСОБА_5 про те, що ОСОБА_9 нібито уповноважена бути представником ГО «Легіон Свої» з питань користування та експлуатації належним Організації автомобілем марки Volkswagen T-Roc VIN НОМЕР_1 , з метою використання даного транспортного засобу зокрема для здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони;

- складання акту прийому-передачі транспортного засобу між головою ГО «Легіон Свої» ОСОБА_5 та ОСОБА_9 ;

- готівковий розрахунок залишку визначеної ОСОБА_5 та ОСОБА_6 вартості транспортного засобу від ОСОБА_9 у сумі 14 900 доларів та як результат отримання загального прибутку у сумі 15 000 доларів США.

02.07.2024 приблизно о 13 годині 30 хвилин, завершуючи реалізацію протиправного умислу направленого на отримання прибутку від продажу товару (предмету) гуманітарної допомоги та подальшого розподілу такого прибутку між собою та іншими невстановленими особами, ОСОБА_5 та ОСОБА_6 прибули за адресою: АДРЕСА_1 , де відбулася зустріч між останніми та ОСОБА_9 , в ході якої ОСОБА_5 та ОСОБА_6 передали ОСОБА_9 транспортний засіб Volkswagen T-Roc VIN НОМЕР_1 , достовірно усвідомлюючи, що такий транспортний засіб є предметом гуманітарної допомоги.

Крім того, на виконання заздалегідь розробленого плану ОСОБА_5 та ОСОБА_6 передали ОСОБА_9 наступні документи: довіреність із внесеними недостовірними відомостями від ГО «Легіон Свої» в особі голови ОСОБА_5 про те, що ОСОБА_9 нібито уповноважена бути представником ГО «Легіон Свої» з питань користування та експлуатації належним Організації автомобілем марки Volkswagen T-Roc VIN НОМЕР_1 ; свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу серія НОМЕР_3 ; декларацію про перелік товарів, які визнаються гуманітарною допомогою щодо транспортного засобу Volkswagen T-Roc VIN НОМЕР_1 .

Після чого, ОСОБА_9 передала, а ОСОБА_5 та ОСОБА_6 отримали грошові кошти у сумі 14 900 доларів США, які у сумі із попереднім розрахунком становлять 15 000 доларів США, що згідно курсу Національного банку України станом на 02.07.2024 еквівалентно 600 619 гривень, 50 копійок.

У результаті вказаних кримінально протиправних дій ОСОБА_5 та ОСОБА_6 фактично отримали та могли розпоряджатися незаконним прибутком у розмірі 600 619 гривень, що згідно з п. 2 примітки до ст. 201-2 КК України у триста п`ятдесят і більше разів перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян та становить значний розмір.

На підставі зібраних доказів слідчим за погодженням з прокурором 03.07.2024 повідомлено ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , про підозру у продажі товарів (предметів) гуманітарної допомоги, з метою отримання прибутку, вчиненому у значному розмірі, за попередньою змовою групою осіб під час воєнного стану, тобто у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 2012 КК України.

Окрім того, встановлено, що ОСОБА_5 має у приватній власності наступні транспортні засоби:

- легковий транспортний засіб марки та моделі Volkswagen LT35, 2005 року випуску, державний реєстраційний номер НОМЕР_4 , номер шасі (рами) НОМЕР_5 ;

- причіп марки та моделі BLYSS A270, 2018 року випуску, державний реєстраційний номер НОМЕР_6 , номер шасі (рами) НОМЕР_7 .

Санкція частини 3 статті 201-2 КК України, передбачає покарання у вигляді позбавлення волі на строк від п`яти до семи років з позбавлення права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю на строк до трьох років та з конфіскацією майна.

Слідчий в клопотанні зазначає, що одним із методів державної реакції на порушення, що носять кримінально-правовий характер, є заходи забезпечення кримінального провадження, передбачені ст.131 КПК України, які виступають важливим елементом механізму здійснення завдань кримінального провадження при розслідуванні злочинів. Одним з таких заходів є арешт майна у кримінальному провадженні.

Слідчий звертається з клопотанням про арешт майна з метою запобігання можливості його приховування, пошкодження, псування, знищення, перетворення, відчуження, а також забезпечення кримінального провадження, забезпечення можливої конфіскації майна.

Слідчий в судове засідання не з`явився, надав до суду заяву про розгляд клопотання про арешт майна у його відсутність.

Відповідно до вимог ч.2 ст.172 КПК України, клопотання слідчого, прокурора, цивільного позивача про арешт майна, яке не було тимчасово вилучене, може розглядатися без повідомлення підозрюваного, обвинуваченого, іншого власника майна, їх захисника, представника чи законного представника, представника юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, якщо це є необхідним з метою забезпечення арешту майна.

Слідчим суддею, з метою недопущення відчуження майна було прийнято рішення про розгляд клопотання про арешт майна без участі його власника.

Дослідивши клопотання та додані до нього матеріали, якими слідчий обґрунтовує його задоволення, оцінивши всі обставини у сукупності, слідчий суддя приходить до висновку, що клопотання слідчого підлягає частковому задоволенню, з наступних підстав.

Відповідно до п.1, п.2 ст.131 КПК України заходи забезпечення кримінального провадження застосовуються з метою досягнення дієвості цього провадження. Заходом забезпечення кримінального провадження є, зокрема, арешт майна.

Згідно з ч.1 ст.170 КПК України, арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом злочину, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи.

При цьому, у відповідності до ч.2 ст.170 КПК України, арешт майна допускається з метою забезпечення: 1) збереження речових доказів; 2) спеціальної конфіскації; 3) конфіскації майна як виду покарання або заходу кримінально-правового характеру щодо юридичної особи; 4) відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення (цивільний позов), чи стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди.

Згідно з ч.5 ст.170 КПК України, у випадку, передбаченому пунктом 3 частини другої цієї статті, арешт накладається на майно підозрюваного, обвинуваченого, засудженого або юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, за наявності достатніх підстав вважати, що суд у випадках, передбачених Кримінальним кодексом України, може призначити покарання у виді конфіскації майна або застосувати до юридичної особи захід кримінально-правового характеру у виді конфіскації майна.

Відповідно до ч.10 ст.170 КПК України, арешт може бути накладений у встановленому цим Кодексом порядку на рухоме чи нерухоме майно, гроші у будь-якій валюті готівкою або у безготівковій формі, в тому числі кошти та цінності, що знаходяться на банківських рахунках чи на зберіганні у банках або інших фінансових установах, видаткові операції, цінні папери, майнові, корпоративні права, щодо яких ухвалою чи рішенням слідчого судді, суду визначено необхідність арешту майна.

Не може бути арештовано майно, якщо воно перебуває у власності добросовісного набувача, крім арешту майна з метою забезпечення збереження речових доказів.

Згідно наданих до матеріалів клопотання доказів встановлено, що ОСОБА_5 , якому 03.07.2024 року повідомлено про підозру у вчиненні злочину, передбаченого ч.3 ст.201-2 КК України, володіє легковим транспортним засобом марки та моделі Volkswagen LT35, 2005 року випуску, державний реєстраційний номер НОМЕР_4 , номер шасі (рами) НОМЕР_5 та причепом марки та моделі BLYSS A270, 2018 року випуску, державний реєстраційний номер НОМЕР_6 , номер шасі (рами) НОМЕР_7 .

З урахуванням вищевикладеного, слідчий суддя приходить до переконання, що в цілях запобігання можливості відчуження вищевказаного майна та забезпечення можливої конфіскації майна, враховуючи наявність достатніх підстав вважати, що вказане майно підлягає конфіскації майна як виду покарання, а також беручи до уваги правове обґрунтування клопотання слідчого, клопотання про накладення арешту майна підлягає задоволенню в частині заборони розпоряджатися, відчужувати вказане майно.

Щодо задоволення клопотання слідчого в іншій частині слід відмовити, так як заборона вказаних дій вже входить до обмеження розпорядження та відчуження транспортним засобом.

На підставі вищевикладеного, керуючись ст.ст.93, 100, 131, 132, 170-175, 309, 369-372, 392-395 КПК України, слідчий суддя ,-

ПОСТАНОВИВ:

Клопотання старшого слідчого СУ ГУНП в Одеській області ОСОБА_3 , погоджене з прокурором Спеціалізованої прокуратури у сфері оборони Південного регіону ОСОБА_4 про арешт майна у кримінальному провадженні №12024160000000734 внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань 12.06.2024, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч.3 ст.201-2, ч.1 ст.263 КК України - задовольнити частково.

Накласти арешт на:

- легковий транспортний засіб марки та моделі Volkswagen LT35, 2004 року випуску, державний реєстраційний номер НОМЕР_4 , номер шасі (рами) НОМЕР_5 ;

- причіп марки та моделі BLYSS A270, 2018 року випуску, державний реєстраційний номер НОМЕР_6 , номер шасі (рами) НОМЕР_7

шляхом позбавлення права на відчуження та розпорядження вказаними транспортними засобами власником та іншими особами.

Виконання ухвали покласти на старшого слідчого СУ ГУНП в Одеській області ОСОБА_3 .

Ухвала може бути оскаржена протягом п`яти діб з дня її проголошення до Одеського апеляційного суду, водночас відповідно до ст.175 КПК України ухвала про арешт майна виконується негайно слідчим, прокурором.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудКиївський районний суд м. Одеси
Дата ухвалення рішення11.07.2024
Оприлюднено15.07.2024
Номер документу120354992
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про арешт майна

Судовий реєстр по справі —947/21376/24

Ухвала від 25.11.2024

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Тішко Д. А.

Ухвала від 25.11.2024

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Тішко Д. А.

Ухвала від 25.11.2024

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Тішко Д. А.

Ухвала від 25.11.2024

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Тішко Д. А.

Ухвала від 11.07.2024

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Тішко Д. А.

Ухвала від 11.07.2024

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Тішко Д. А.

Ухвала від 10.07.2024

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Тішко Д. А.

Ухвала від 10.07.2024

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Тішко Д. А.

Ухвала від 09.07.2024

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Тішко Д. А.

Ухвала від 09.07.2024

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Тішко Д. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні