ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01054, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.uaРІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
м. Київ
24.05.2024Справа № 910/2567/24За позовом Державного підприємства Міністерства оборони України "Агенція оборонних закупівель"
до Міністерства оборони України
про визнання додаткової угоди укладеною, зобов`язання виконаним та припиненим
Суддя Мельник В.І.
за участю секретаря судового засідання Федорової О.В.
Представники сторін: відповідно до протоколу судового засідання
Суть спору:
До Господарського суду міста Києва звернулось Державне підприємство Міністерства оборони України "Агенція оборонних закупівель"з позовною заявою до Міністерства оборони України про визнання додаткової угоди укладеною, зобов`язання виконаним та припиненим.
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 04.032.2024 відкрито провадження у справі № 910/2567/24 та призначено до розгляду на 05.04.2024.
19.03.2024 відділом діловодства суду від відповідача отримано відзив на позовну заяву.
21.03.2024 відділом діловодства суду від позивача отримано відповідь на відзив.
25.03.2024 відділом діловодства суду від відповідача отримано заперечення.
03.04.2024 відділом діловодства суду від позивача отримано додаткові пояснення.
04.04.2024 відділом діловодства суду від відповідача отримано додаткові пояснення.
В підготовче засіданні 05.04.2024 представник позивач з?явися, надав свої усні пояснення.
В підготовче засіданні 05.04.2024 представник відповідача з?явився, надав свої усні пояснення.
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 05.04.2024 закінчено підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті на 24.05.2024.
В судове засідання 24.05.2024 представник позивача з`явився, надав суду усні пояснення у справі, просив суд задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.
В судове засідання 24.05.2024 представник відповідача з`явився, просив суд відмовити в задоволенні позовних вимог.
В судовому засіданні 24.05.2024 винесено вступну та резолютивну частини рішення.
Дослідивши наявні у матеріалах справи докази, судом з`ясовано наступне.
09.12.20222 між Агенцією та компанією «CTV GROUP a.s» (м. Прага, Чеська Республіка) (далі - Продавець) виробником товару укладений зовнішньоекономічний контракт № 21-44-КІ-22 (далі - Контракт), щодо закупівлі товарів оборонного призначення (далі - Товар), кінцевим споживачем якого є МОУ.
06.06.2023 Сторонами укладена Додаткова угода № 5 (далі - Додаткова угода), до Контракту, відповідно до якої Сторони домовились внести зміни і доповнення до Контракту та доповнити Специфікацією поставки № 10 (Додаток № 13 до Контракту). У зв`язку з цим Сторони домовилися викласти Додаток № 13 до Контракту у редакції Додатку № 1 до Додаткової угоди, Товар, що поставляється - 122 мм осколково- фугасний реактивний снаряд до БМ-21 «ГРАД», в кількості 5 000 од.
Відповідно до п. 1 Специфікації поставки № 10 визначено, що Товар поставляється на умовах РСА/склад Продавця (Чеська Республіка) згідно з ІТ4СОТЕКМ8 2020 партіями у відповідності до наступного графіка:
перша партія у кількості 1 000 (одна тисяча) одиниць - не пізніше, ніж ТО + 70 (сімдесят) календарних днів;
друга партія у кількості 1 000 (одна тисяча) одиниць - не пізніше, ніж ТО + 100 (сто) календарних днів;
третя партія у кількості 1 000 (одна тисяча) одиниць - не пізніше, ніж ТО + 130 (сто тридцять) календарних днів;
четверта партія у кількості 1 000 (одна тисяча) одиниць - не пізніше, ніж ТО + 160 (сто шістдесят) календарних днів;
п`ята партія у кількості 1 000 (одна тисяча) одиниць - не пізніше, ніж ТО + 190 (сто дев`яносто) календарних днів.
Відповідно до Специфікації товарів оборонного призначення ТО - це дата отримання Продавцем авансового платежу від Покупця.
Згідно п. 12.7 Контракту він набуває чинності після отримання продавцем письмового повідомлення покупця про набуття чинності відповідним державним контрактом укладеним Агенцією з МОУ на поставку товару, який поставляється за зовнішньоекономічним контрактом.
21.06.2023 між Агенцією та МОУ, як кінцевим споживачем Товару, укладений державний контракт № 403/1/23/112 на поставку (закупівлю) товарів оборонного призначення (далі - Державний контракт), а саме: 122 мм осколково-фугасний реактивний снаряд до БМ-21 «ГРАД», в кількості 5 000 од. (далі - Товар).
Відповідно до п. 4.1. Державного контракту та Специфікації товарів оборонного призначення до Державного контракту, яка є Додатком № 1 (далі - Специфікація товарів оборонного призначення), строк поставки Товару не пізніше строку визначеному у Специфікації, а саме:
перша партія у кількості 1 000 (одна тисяча) одиниць - не пізніше, ніж ТО + 90 (дев`яносто) діб;
друга партія у кількості 1 000 (одна тисяча) одиниць - не пізніше, ніж ТО + 120 (сто двадцять) діб;
третя партія у кількості 1 000 (одна тисяча) одиниць - не пізніше, ніж ТО + 150 (сто п`ятдесят) діб;
четверта партія у кількості 1 000 (одна тисяча) одиниць - не пізніше, ніж ТО + 180 (сто вісімдесят) діб;
п`ята партія у кількості 1 000 (одна тисяча) одиниць - не пізніше, ніж ТО + 210 (двісті десять) діб.
29.07.2023 Замовник перерахував Агенції першу частину попередньої оплати в розмірі 238 439 055 (двісті тридцять вісім мільйонів чотириста тридцять дев`ять тисяч п`ятдесят п`ять) гривень 00 копійок, що підтверджується копією виписки з рахунка Агенції за 31.07.23. Отже, строк поставки партії товару №1 (+90 діб) до 27.10.2023.
23.10.2023 за вх. № 3837 Агенцією отримано лист Продавця, яким він повідомив, що відповідно до умов Додаткової угоди Товар є новою продукцією поточного виробництва, виробником якої він є. Для виготовлення згаданих Товарів використовуються деталі та комплектуючі, як власного виробництва Продавця, так і покупні комплектуючі та матеріали. На момент укладання Додаткової угоди всі компоненти, необхідні для виробництва Товару, були забезпечені відповідними контрактами з підрядниками та субпідрядниками, а також були отримані всі необхідні ліцензії.
Постачання певної кількості номенклатури комплектуючих для виготовлення Товару здійснюється компанією Policske Strojniry a.s., Чеська Республіка, яка є підрядником Продавця (STV GROUP a.s.).
Компанією Policske Strojniry a.s.. було укладено контракт з підприємством- виробником NGO Холдингова корпорація „Krusik", Valjevo, Республіка Сербія (субпідрядник) на поставку комплектуючих необхідних для виготовлення Товару Продавцем (STV GROUP a.s.), який є предметом поставки за Державним контрактом.
13.07.2023 Урядом Республіки Сербія було введено мораторій на експорт озброєння та товарів військового призначення (ТВП).
У зв`язку із введеним мораторієм, Рішенням Міністерства внутрішньої та зовнішньої торгівлі Республіки Сербія, номер 335-13-100/2023-04 від 18 липня 2023 року було тимчасово анулювало експортні ліцензії (дозволи) для NGO Холдингова корпорація „Krusik", Valjevo, Республіка Сербія, яка не змогла виконати контрактні зобов`язання протягом строку, визначеного в контракті, по відношенню до Policske Strojniry a.s.. Чеська Республіка з поставки комплектуючих необхідних для виготовлення Товару.
Продавець на підтвердження настання форс-мажорних обставин надіслав в додатку до листа Сертифікат Торгово-промислової палати Республіки Сербія від 17.08.2023 № 14.03.3/8177-2023 щодо засвідчення обставин непереборної сили (форс-мажору) у сербського постачальника комплектуючих (субпідрядника).
06.11.2023 за вх. № 4315 Агенцією отримано лист Продавця, в якому він повідомив додатково до листа від 23.10.2023, про існування форс-мажорних обставин, пов`язаних із тимчасовим призупиненням експорту товарів військового призначення із Республіки Сербія у 2023 році, пріоритету Міністерства оборони Республіки Сербія щодо поставок для власних потреб, неочікуваної зупинки та збільшення термінів доставки першої партії комплектуючих з-за кордону, а саме у 2-му та 3-му кварталах 2023 року, та відсутністю деяких іноземних сировинних матеріалів і компонентів, необхідних для виробництва Товарів, що підтверджується відповідним сертифікатом Торгово-промислової палати Чеської Республіки від 03.11.2023 № 138/5000/2023 про форс-мажорні обставини.
У зв`язку із зазначеними форс-мажорними обставинами, Продавець повідомив про неможливість виконати свої зобов`язання в частині поставки товару в кількості 4000 од. та зазначені форс-мажорні обставини розглядаються, як причина зменшення поставки Товару до 1000 од.
Разом з тим, у пункті 9.1. Контракту Сторони визначили, що настання обставин непереборної сили звільняє від відповідальності за повне або часткове невиконання зобов`язань за Контрактом.
Також Сторони у п. 9.2. Контракту зазначили, що «..достатнім підтвердженням зазначених обставин і строків їх дії є свідоцтва видані торгово-промисловими палатами країн».
Згідно з інформацією зазначеною в листах, Продавець не має можливості поставити Товар в тих об`ємах і строки визначені умовами Контракту, у зв`язку із настанням форс-мажорних обставин (дане підтверджується Сертифікатами), та має можливість поставити Товар в кількості 1000 од. в термін до 15.02.2024 на свій склад в Чехії.
Таким чином, зважаючи на те, що строк дії Державного контракту до 31.12.2024, а Продавець зазначав про можливість поставки Товару на склад в Чеську Республіку до 15.02.2024 та зважаючи на тривалий процес приймання-передачі та перевірки комплектності та кількості Товару Агенцією від Продавця та доставки Товару в Україну на склад Замовника з необхідним оформленням документів передбачених и. 2.7. Державного контракту, Агенція ініціювала продовження терміну поставки Товару до 06.03.2024.
У відповідності до п. 7.12. Державного контракту Сторона, що не може виконувати зобов`язання за Державним контрактом унаслідок виникнення істотної зміни обставин (hardship), повинна не пізніше ніж протягом 5 (п`яти) календарних днів з моменту їх виникнення повідомити про це в письмовій формі іншу Сторону.
На виконання зобов`язань, зазначених в п. 7.12. Державного контракту, листом від 23.10.2023 вих. №21/1-4665 разом з листом Компанії «STV GROUP a.s.» від 23.10.2023 додатком до якого є Сертифікат про форс-мажор виданий Торгово-промисловою палатою Сербії № 14.03.3/8177-2023 від 17.08.2023 з перекладом на українську мову Агенція повідомила Замовника про неможливість виконання зобов`язань з поставки Товару в строки обумовлені Державним контрактом, внаслідок виникнення істотної зміни обставин.
В подальшому, Агенція листом від 06.11.2023 вих. № 21/1-5061 надіслала Замовнику лист Компанії «STV GROUP a.s.від 03.11.2023 разом із Сертифікатом про форс-мажор Торгово-промислової палати Чеської Республіки від 03.11.2023 № 138/5000/2023, повідомивши, що Продавець може власними силами виготовити, укомплектувати та поставити лише 1000 одиниць Товару, з обставин викладених у листі.
Позивачем було отримано Висновок ТПП України від 16.11.2023 № 3204/1.5.-7.1 про істотну зміну обставин (hardship) про неможливість поставки 4 000 од. Товару та право звернутися до Замовника щодо перегляду та внесення змін до умов Державного контракту щодо строку поставки та зменшення поставки кількості Товару до 1 000 од.
Листом від 20.11.2023 вих. № 21/1-5446 Агенція направила МОУ висновок ТППУ та запропонувала укласти Додаткову угоду №1 до Державного контракту, стосовно зменшення обсягу кількості поставки Товару до 1 000 од.
Позивач зазначив, що зобов`язання за Державним контрактом Агенцією виконано раніше запропонованого терміну поставки в частині поставки першої партії Товару у загальній кількості 1 000 од., що підтверджується актами із Замовником №709 від 04.12.2023 кількість Товару 384 од, №730 від 14.12.2023 кількість 256 од., №738 від17.12.2023 кількість 360 од.
Позивач вказав що повернув Замовнику отримані кошти у розмірі 207 274 977, 52 грн за Державним контрактом за партію непоставленого Товару (платіжна інструкція № 99 від 10.11.2023 на суму 190 751 244,00 гри та № 1794 від 14.02.2024 на суму 16 523 733,52).
Листом від 20.11.2023 Агенція направила Замовнику, разом з висновком ТППУ, проект Додаткової угоди № 1 до Державного контракту щодо зменшення обсягу поставки Товару до 1 000 од.
Листом від 24.01.2024 № 220/11/469 Замовник падав відповідь якою відмовив у підписанні Додаткової угоди та не визнав Висновок ТПП України.
Позовні вимоги вмотивовано тим, що Позивач вважає порушеними свої права та інтереси в зв`язку із відмовою Відповідача укласти додаткову угоду.
Відповідно до ст. 193 Господарського кодексу України (далі - ГК України), суб`єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов`язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов`язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться. Кожна сторона повинна вжити усіх заходів, необхідних для належного виконання нею зобов`язання, враховуючи інтереси другої сторони та забезпечення загальногосподарського інтересу.
Відповідно до ст. 610 ЦК України порушенням зобов`язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов`язання (неналежне виконання).
Відповідно до ч. 1 ст. 652 ІДК України у разі істотної зміни обставин, якими сторони керувалися при укладенні договору, договір може бути змінений або розірваний за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або не випливає із суті зобов`язання.
Відповідно до ч. 1 ст. 187 ГК України спори, що виникають при укладанні господарських договорів за державним замовленням, або договорів, укладення яких є обов`язковим на підставі закону та в інших випадках, встановлених законом, розглядаються судом. Інші переддоговірні спори можуть бути предметом розгляду суду у разі якщо це передбачено угодою сторін або якщо сторони зобов`язані укласти певний господарський договір на підставі укладеного між ними попереднього договору.
В ч. 4 ст. 188 ГК України передбачено, що у разі якщо сторони не досягли згоди щодо зміни (розірвання) договору або у разі неодержання відповіді у встановлений строк з урахуванням часу поштового обігу, заінтересована сторона має право передати спір на вирішення суду.
Якщо судовим рішенням договір розірвано, договір вважається зміненим або розірваним з дня набрання чинності даним рішенням, якщо іншого строку набрання чинності не встановлено за рішенням суду (ч. 5 ст. 188 ГК України).
Статтею 651 ЦК України також визначено, що договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом.
В силу частини четвертої статті 236 ГГІК України при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.
Верховний Суд в постанові від 13.01.2022 у справі № 922/2054/21 висловився щодо необхідних умов для укладення договору за рішенням суду, так мають бути доведені: (1) обставини наявності відповідного правовідношення, а саме: існуючого прямого законодавчого обов`язку відповідача щодо укладення спірного договору; (2) обставини ухилення іншої сторони (відповідача) від укладення спірного договору. Верховним Судом у постанові від 02.06.2021 у справі № 910/6139/20 наведено висновки наступного змісту: щодо позовних вимог про зобов`язання/спонукання укладення договору у редакції, викладеній у позовній заяві, як належно обраного способу захисту про визнання договору укладеним з викладенням його змісту у резолютивній частині судового рішення, як один із способів установлення господарських правовідносин, є належним способом захисту прав суб`єктів господарювання.
Відповідно до частини 1 статті 73 ГПК України доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.
Згідно з частиною 1 статті 74 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.
Статтею 76 ГПК України визначено, що належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.
Відповідно до частини 1 статті 77 ГПК України обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.
Як вбачається із матеріалів справи Виконавець фактично виконав та поставив Товар за Державним контрактом у кількості 1 000 од. на суму 142435636,48 грн.
Враховуючи наявність форм-мажорних обставин які виникли в іноземного постачальника та виконання Позивачем своїх зобов`язань, позовні вимоги підлягають задоволенню.
Відповідачем не надано доказів які б спростовували зазначене Позивачем.
Статтею 86 ГПК України передбачено, що суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також вірогідність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.
На підставі викладеного, керуючись ст. 129, ст.ст. 236-241 Господарського процесуального кодексу України, Господарський суд міста Києва,-
ВИРІШИВ:
1. Позовні вимоги задовольнити повністю.
2. Визнати укладеною Додаткову угоду № 1 до Державного контракту від 21.06.2023 № 403/1/23/112, укладеного між Міністерством оборони України та Державним підприємством Міністерства оборони України «Агенція оборонних закупівель», в наступній редакції:
«...ДОДАТКОВА УГОДА № 1 ДО ДЕРЖАВНОГО КОНТРАКТУ на поставку (закупівлю) товарів оборонного призначення від 21.06.2023 № 403/1/23/112
м. Київ 2024 року
Міністерство оборони України (далі - Замовник, ідентифікаційний номер юридичної особи (код ЄДРПОУ) - 00034022), в особі тимчасово виконуючого обов`язки директора Департаменту військово-технічної політики, розвитку озброєння та військової техніки Міністерства оборони України ЗУБЕРА Олександра Володимировича, який діє на підставі довіреності Міністерства оборони України від 14.02.2024 № 220/133/д, з однієї сторони, і Державне підприємство Міністерства оборони України "Агенція оборонних закупівель" (далі - Виконавець, ідентифікаційний номер юридичної особи (код ЄДРПОУ) - 44725823), в особі директора БЕЗРУКОВОЇ Марини Володимирівни, яка діє на підставі Статуту, затвердженого наказом Міністерства оборони України від 24.01.2024 № 51, та наказу Міністра оборони України від 26.01.2024 № 3-ДП з другої сторони, які далі за текстом та при спільному згадуванні разом іменуються «Сторони», а кожен окремо - «Сторона», керуючись законодавством України та на підставі пунктів 4.2. та 7.12 Державного контракту від 22.06.2023 № 403/1/23/119 (далі- Контракт), листів Виконавця від 26.01.2024 № 21/1-756, від 07.02.2024 № 21/1-1053, від 15.02.2024 № 21/1-1409 та Висновку Торгово-промислової палата України про істотну зміну обставин (hardship) від 14.02.2024 № 363/1.5-7.1, та листів Виконавця від 20.01.2024 №21/1- 531 та від 08.02.2024 №21/1-1126 уклали цю додаткову угоду до Контракту (далі - Додаткова угода) про таке:
1. Пункт 2.2. розділу 2 Контракту викласти у наступній редакції:
« 2.2. Вартість (ціна) Контракту становить 142 435 636,48 (сто сорок два мільйони чотириста тридцять п`ять тисяч шістсот тридцять шість) гривень 48 копійок без податку на додану вартість.
Сторони визнають та підтверджують, що згідно з абзацом п`ятим пункту 32 підрозділу 2 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України операції з постачання Товару за цим Контрактом звільняються від оподаткування податком на додану вартість.
Обсяг фінансування та бюджетні зобов`язання за загальним фондом (КПКВК 2101150/1) у 2023 році становили 664 450 166,00 (шістсот шістдесят чотири мільйони чотириста п`ятдесят тисяч сто шістдесят шість) гривень 00 копійок, з яких Виконавцем було отримано 349 710 614,00 (триста сорок дев`ять мільйонів сімсот десять тисяч шістсот чотирнадцять) гривень 00 копійок і повернуто 190 751 244,00 (сто дев`яносто мільйонів сімсот п`ятдесят одна тисяча двісті сорок чотири) гривні 00 копійок га 16 523 733,52 (шістнадцять мільонів п`ятсот двадцять три тисячі сімсот тридцять три) гривні 52 копійки».
2. Специфікацію товарів оборонного призначення (Додаток № 1 до Контракту) викласти в редакції Додатку 1 до цієї Додаткової угоди.
3. Додаткова угода набирає чинності з дати її підписання Сторонами.
4. Всі інші умови Контракту залишаються незмінними та є обов`язковими для виконання.
5. Додаткову угоду укладено і підписано українською мовою у 2 (двох) автентичних примірниках, які мають однакову юридичну силу: перший примірник - Замовнику, 2 примірник - Виконавцю), кожен з яких має однакову юридичну силу та є невід`ємною частиною Державного контракту.
Додаток 1: Специфікація товарів оборонного призначення, що поставляються за державним контрактом на 1 арк.
ПІДПИСИ СТОРІН
Замовник Міністерство оборони України
Додаток № 1
до Додаткової угоди № 1 від 2024
«Додаток № 1 до державного Контракту від 21.06.2023 № 403/1/23/112
СПЕЦИФІКАЦІЯ
товарів оборонного призначення, що поставляються за державним контрактом
№НайменуванняКількість,Ціна за одиницю безЗагальнаТермін/птоварів, їход.урахування ПДВ, грнвартість безпоставки комплектація із урахування ПДВ, зазначенням. грн креслень, технічних умов, стандартів, яким повинна відповідати (номер, дата) 1.122 мм РС типу М-256142 427,4736 461 432,32 210Ф, а саме: 122 мм ОФ реактивний снаряд до БМ-21384142 106,9954 569 084,16до 06.03.2024 «ГРАД»360142 792,0051 405 120,00 УСЬОГО без ПДВ, грн.142 435 636,48 ІІДВ, гра.0,00 РАЗОМ з ПДВ, грн.142 435 636,48
Загальна вартість (ціна) товару, що поставляється за цією Специфікацією становить 142 435 636,48 (сто сорок два мільйони-чотириста тридцять п`ять тисяч шістсот тридцять шість) гривень 48 копійок без податку на додану вартість.
Сторони визнають та підтверджують, що згідно з підпунктами 4, 5 пункту 32 підрозділу 2 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України операції з постачання Товару за даною Специфікацією звільняються від оподаткування податком на додану вартість.
Товар, що поставляється за цим Контрактом з території іноземної держави, є новим (поточного виробництва), виготовленим не раніше 2023 року.
Код УКТЗЕД Товару 9306 90 10 00.
Номенклатурний номер НАТО (NSN) підлягає уточненню за результатами завершення заходів з реєстрації предмета закупівлі в Управлінні стандартизації, кодифікації та каталогізації.
Вантажоодержувач товару за Контрактом визначається Замовником за 3 дні до дати передачі товару, про що Замовник повідомляє Виконавця.
Цю Специфікацію складено у 2 примірниках, що мають однакову юридичну силу, прим. № 1 - Замовнику, прим. № 2 -Виконавцю.
ПІДПИСИ СТОРІН
Замовник Міністерство оборони України
3. Визнати зобов`язання щодо поставки Товарів за Державним контрактом від 21.06.2023 № 403/1/23/112, укладеним між Міністерством оборони України та Державним підприємством Міністерства оборони України «Агенція оборонних закупівель», виконаним та припиненим.
Це рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги це рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Повне рішення складено 28.06.2024.
Суддя В.І. Мельник
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 24.05.2024 |
Оприлюднено | 16.07.2024 |
Номер документу | 120367324 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема, договорів Укладення договорів (правочинів) надання послуг |
Господарське
Господарський суд міста Києва
Мельник В.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні