Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
15 липня 2024 р. № 520/14585/24
Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Спірідонова М.О., розглянувши в порядку спрощеного провадження адміністративну справу за позовом Головного управління Пенсійного фонду України в Харківській області (майдан Свободи, 5, 3 під.2 пов., м. Харків, Харківський р-н, Харківська обл., 61022) до Товариства з обмеженою відповідальністю "НБВ ПЛЮС" (пров.Шекспіра б.5, кв.22,Харків, 610450) про стягнення заборгованості,-
В С Т А Н О В И В :
Позивач, Головне управління Пенсійного фонду України в Харківській області, звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з зазначеним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "НБВ ПЛЮС", в якому просить суд стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю НБВ ПЛЮС (код ЄДРПОУ 33872312) на користь Головного управління Пенсійного фонду України в Харківській області ( НОМЕР_1 в філії ХОУ АТ Ощадбанк, код ЄДРПОУ 14099344) заборгованість по сплаті внесків у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності в сумі 1414,85 грн.
В обґрунтування позову зазначено, що за відповідачем обліковується заборгованість по сплаті внесків у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності в сумі 1414,85 грн., яка в добровільному порядку сплачена не була, а отже підлягає стягненню в судовому порядку.
Ухвалою суду від 27.05.2024 року відкрито спрощене провадження по справі та запропоновано відповідачу надати відзив на позов.
Копія ухвали про відкриття спрощеного провадження надіслана відповідачу, однак вказане відправлення повернулось на адресу суду з відміткою Укрпошти "за закінченням терміну зберігання".
Відповідно до ч. 11 ст. 126 КАС України встановлено, що у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.
Від відповідача, відзив на адміністративний позов не надходив, отже, своїм правом на подання відзиву по адміністративній справі відповідач не скористався.
Відповідно до ч. 2 ст. 175 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд має право вирішити спір за наявними матеріалами справи.
Відповідно до п. 10 ч. 1 ст. 4 Кодексу адміністративного судочинства України зазначено, що письмове провадження - розгляд і вирішення адміністративної справи або окремого процесуального питання в суді першої, апеляційної чи касаційної інстанції без повідомлення та (або) виклику учасників справи та проведення судового засідання на підставі матеріалів справи у випадках, встановлених цим Кодексом.
Відповідно до ч. 4 ст. 229 КАС України зазначено, що у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
З огляду на вищезазначені приписи Кодексу адміністративного судочинства України, суд вважає за можливе розглянути справу за відсутності сторін в порядку письмового провадження за наявними в матеріалах справи доказами.
Суд, дослідивши матеріали справи, проаналізувавши докази у їх сукупності, вивчивши норми матеріального та процесуального права, якими врегульовані спірні правовідносини вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав та мотивів.
Судом встановлено, що відповідач - Товариство з обмеженою відповідальністю "НБВ ПЛЮС", знаходиться на обліку в Головному управлінні Пенсійного фонду України Харківської області та має заборгованість по сплаті внесків у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності в сумі 1414,85 грн. Заборгованість зі сплати страхових внесків на загальнообов`язкове державне соціальне страхування у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності пов`язана з несвоєчасною виплатою заробітної плати на підприємстві і передана Головному управлінню Пенсійного фонду України Управлінням виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Харківській області (голова комісії з реорганізації ОСОБА_1 ).
Передача заборгованості зі сплати зазначених страхових внесків проведена згідно з частинами 5 та 7 Прикінцевих положень Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування» та Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» на виконання пункту 2 постанови правління Пенсійного фонду України Харківської області від 10 січня 2023 року №1-1 «Про заходи щодо виконання постанов Кабінету Міністрів від 27 грудня 2022 року №1442 та від 30 грудня 2022 року №1467» і оформлена Актом прийому-передачі заборгованості по уплаті внесків на загальнообов`язкове державне соціальне страхування у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності станом на 01.01.2023, копія якого міститься в матеріалах справи.
Відповідачу було направлено повідомлення про необхідність відшкодування заборгованості зі сплати страхових внесків на загальнообов`язкове державне соціальне страхування у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності Головному управлінню Пенсійного фонду України в Харківській області.
У зв`язку з несплатою Товариством з обмеженою відповідальністю "НБВ ПЛЮС" заборгованість по сплаті внесків у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності в сумі 1414,85 грн., позивач звернувся з даним позовом до суду.
Суд, надаючи оцінку спірним правовідносинам, зазначає наступне.
З 01.01.2023 року набрала чинності нова редакція Закону України «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування від 23.09.1999 р. №1105-XIV (далі - Закон №1105).
Відповідно до ч.1 ст.4 Закону №1105 в новій редакції з 01.01.2023 року уповноваженим органом управління в системі загальнообов`язкового державного соціального страхування у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності та від нещасного випадку є Пенсійний фонд України.
Згідно зі статтею 5 Закону №1105 з 01.01.2023 року виконання функцій страховика за загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням передано Пенсійному фонду України.
Пунктом 2 Прикінцевих і перехідних положень Закону №1105 у новій редакції вирішено припинити Фонд соціального страхування України та управління виконавчої дирекції Фонду, реорганізувавши їх шляхом приєднання до Пенсійного фонду України з 01 січня 2023 року.
Пенсійний фонд України та його територіальні органи є правонаступником виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України, його виконавчої дирекції, управлінь виконавчої дирекції Фонду та їх відділень.
Пунктом 6 Прикінцевих і перехідних положень Закону №1105 встановлено, що з дня набрання чинності цим Законом платники страхових внесків на загальнообов`язкове державне соціальне страхування у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, загальнообов`язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, платники єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та отримувачі виплат (матеріального забезпечення) є такими, що зареєстровані (взяті на облік) Пенсійним фондом України. Їх перереєстрація не здійснюється.
Пунктом 7 нової редакції Прикінцевих і перехідних положень Закону №1105 встановлено, що стягнення та погашення заборгованості із страхових внесків на загальнообов`язкове державне соціальне страхування у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, загальнообов`язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, пенсійне страхування, у тому числі в судовому порядку, у справах про банкрутство, за виконавчими документами, провадження за якими відкрито до дня набрання чинності цим Законом, здійснюють територіальні органи Пенсійного фонду України.
27.12.2022 року Кабінетом Міністрів України була прийнята постанова №1442 «Питання припинення Фонду соціального страхування України та управлінь виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України», якою утворені комісії з реорганізації Фонду соціального страхування України та його територіальних органів, а також призначені голови цих комісій.
29 квітня 2023 року був підписаний передавальний акт, згідно з яким управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Харківській області передало Пенсійному Фонду України все майно, майнові, немайнові права та зобов`язання щодо всіх його кредиторів та боржників, включаючи зобов`язання, які заперечуються сторонами.
01 травня 2023 року до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань був внесений запис про припинення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Харківській області в результаті реорганізації. Правонаступник - Пенсійний фонд України.
Згідно з п.1 Положення про головні управління Пенсійного Фонду України в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, затвердженого Постановою правління Пенсійного фонду України 22 грудня 2014 року №28-2 (у редакції постанови правління Пенсійного фонду України 21 грудня 2022 року №28-2), зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 15 січня 2015 р. за № 40/26485, (далі - Положення), Головні управління Пенсійного фонду України в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі(далі - головне управління Фонду) є територіальними органами Пенсійного фонду України (далі - Фонд).
Головні управління Фонду підпорядковуються Фонду та разом з управліннями Фонду в районах, містах, районах у містах, а також об`єднаними управліннями (далі - управління Фонду) утворюють систему територіальних органів Фонду.
Відповідно до п.3 Положення, основними завданнями головного управління Фонду є:
реалізація державної політики з питань пенсійного забезпечення, загальнообов`язкове державне соціальне страхування у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, загальнообов`язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності,надання житлових субсидій та пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого та рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу;
забезпечення ведення обліку осіб які підлягають загальнообов`язковому державному соціальному страхуванню, осіб, які мають право на пільги, а також отримувачів житлових субсидій;
здійснення страхових виплат та надання соціальних послуг відповідно до Законів України «Про загальнообов`язкове пенсійне страхування» та «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування»;
профілактика нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань;
проведення перевірки обґрунтованості видачі, продовження листків непрацездатності та документів, що є підставою для їх формування, на базі інформації з електронних систем та реєстрів;
здійснення контролю за використанням страхувальниками та застрахованими особами страхових коштів.
Таким чином, головне управління Пенсійного фонду України в Харківській області є правонаступником всього майна, майнових, немайнових прав та зобов`язань Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Харківській області щодо всіх його кредиторів та боржників, включаючи зобов`язання, які заперечуються сторонами.
Відповідно до частини 4 Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про державне соціальне страхування» від 23.09.1999 №1105-ХІУ та наказу Виконавчої дирекції Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 22.05.2017 №3260-ос Харківське обласне відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності реорганізовано шляхом приєднання до управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Харківській області.
31 жовтня 2017 року у зв`язку з припиненням виконавчої дирекції Харківського обласного відділення Фонду соціального страхування у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності, державним реєстратором внесено до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань був внесений відповідний запис про юридичних осіб, правонаступником яких стало Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Харківській області.
Первинні документи, розрахунки, акти перевірок до Головного управління Пенсійного фонду України в Харківській області не передавались.
Також суд зазначає, що фінансування страхувальників уповноваженим органом управління здійснювалось у відповідності до Закону України «Про загальнообов`язкове соціальне страхування» та Порядку фінансування страхувальників для надання матеріального забезпечення застрахованим особам у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності та окремих виплат потерпілим на виробництві за рахунок коштів Фонду соціального страхування України, затвердженим постановою правління Фонду соціального страхування України 19.07.2018 №12.
Підставою для фінансування страхувальників територіальними органами уповноваженого органу управління є оформлена за встановленим зразком заява-розрахунок, що містить інформацію про нараховані застрахованим особам суми страхових виплат за їх видами.
Територіальні органи уповноваженого органу управління здійснювали фінансування страхувальників протягом трьох робочих днів після надходження заяви-розрахунку, в тому числі в електронній формі.
У разі, якщо сума отриманих страхувальником від територіальних органів уповноваженого органу управління страхових коштів перевищувала фактичні витрати на надання страхових виплат, невикористані страхові кошти повинні були бути повернені до територіального органу уповноваженого органу управління, що здійснив фінансування, протягом трьох робочих днів.
Страхувальник відкривав окремий поточний рахунок для зарахування страхових коштів у банках у порядку, встановленому Національним банком України.
Кошти, що надходили на зазначений рахунок, обліковувались на окремому субрахунку. Страхові кошти, зараховані на окремий поточний рахунок у банку або на окремий рахунок в органі, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів (далі - окремий рахунок), могли бути використані страхувальником виключно на здійснення застрахованим особам страхових виплат за страхуванням у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності.
Якщо сума отриманих страхувальником від Фонду страхових коштів перевищувала фактичні витрати на проведення виплат за рахунок коштів Фонду, невикористані страхові кошти протягом трьох робочих днів повертались страхувальником на рахунок робочого органу виконавчої дирекції Фонду або його відділення, з якого надійшло фінансування, та листом надсилались пояснення причин повернення коштів.
У разі виявлення страхувальником помилок при нарахуванні виплат за минулі періоди (за межами діючого бюджетного року) надлишково нараховані та виплачені кошти мали бути повернені страхувальником до робочого органу виконавчої дирекції Фонду або його відділення та одночасно надсилалось обґрунтоване письмове пояснення щодо причин повернення страхових коштів.
Як вже було зазначено судом вище, відповідачу було направлено повідомлення про необхідність відшкодування заборгованості зі сплати страхових внесків на загальнообов`язкове державне соціальне страхування у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності Головному управлінню Пенсійного фонду України в Харківській області, однак доказів сплати відповідачем заборгованість по сплаті внесків у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності в сумі 1414,85 грн. суду не надано, а отже позовні вимоги є законними та обґрунтованим.
Відповідно до частини 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Частиною 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Відповідно до ст. 2 КАС України, завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Отже, розглянувши подані сторонами документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку про те, що позовні вимоги підлягають задоволенню.
Керуючись статтями 14, 243-246, 293, 295-296 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов Головного управління Пенсійного фонду України в Харківській області (майдан Свободи, 5, 3 під.2 пов., м. Харків, Харківський р-н, Харківська обл., 61022) до Товариства з обмеженою відповідальністю "НБВ ПЛЮС" (пров.Шекспіра б.5, кв.22,Харків, 610450) про стягнення заборгованості - задовольнити в повному обсязі.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «НБВ ПЛЮС» (код ЄДРПОУ 33872312) на користь Головного управління Пенсійного фонду України в Харківській області ( НОМЕР_1 в філії ХОУ АТ «Ощадбанк», код ЄДРПОУ 14099344) заборгованість по сплаті внесків у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності в сумі 1414 (одна тисяча чотириста чотирнадцять) грн. 85 коп.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Учасник справи, якому повне рішення суду не були вручені у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження: на рішення суду - якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя Спірідонов М.О.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.07.2024 |
Оприлюднено | 17.07.2024 |
Номер документу | 120377189 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо нагляду та контролю у сфері відповідних видів загальнообов’язкового державного соціального страхування |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Спірідонов М.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні