Постанова
від 15.07.2024 по справі 360/169/22
ПЕРШИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПЕРШИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

15 липня 2024 року справа №360/169/22

м. Дніпро

Перший апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді: Компанієць І.Д., суддів: Блохіна А.А., Геращенка І.В.,

розглянув у порядку письмового провадження апеляційну скаргу Управління соціального захисту населення Рубіжанської міської військової адміністрації Сєвєродонецького району Луганської області на ухвалу Луганського окружного адміністративного суду від 06 травня 2024 року в адміністративній справі № 360/169/22 (головуючий І інстанції Пляшкова К.О.) за позовом ОСОБА_1 до Управління праці та соціального захисту населення Рубіжанської міської ради Луганської області про визнання протиправними дії, зобов`язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

Рішенням Луганського окружного адміністративного суду від 13 травня 2022 року у справі № 360/169/22 визнано протиправною бездіяльність УПСЗН Рубіжанської міської ради щодо ненарахування та невиплати в повному обсязі ОСОБА_1 щорічної разової грошової допомоги до 05 травня за 2021 рік у розмірі п`яти мінімальних пенсій за віком; зобов`язано УПСЗН Рубіжанської міської ради нарахувати і виплатити ОСОБА_1 щорічну разову грошову допомогу до 05 травня за 2021 рік у розмірі п`яти мінімальних пенсій за віком з урахуванням попередньо виплаченої суми допомоги.

25.04.2024 на адресу Луганського окружного адміністративного суду надійшла заява Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції про заміну сторони виконавчого провадження у цій справі з Управління праці та соціального захисту населення Рубіжанської міської ради Луганської області (код ЄДРПОУ 03196860) на Управління соціального захисту населення Рубіжанської міської військової адміністрації Сєвєродонецького району Луганської області (код ЄДРПОУ 44774928).

Ухвалою Луганського окружного адміністративного суду від 06 травня 2024 року заяву задоволено.

Замінено у виконавчому провадженні № 73887879 з примусового виконання виконавчого листа по справі № 360/169/22, виданого Луганським окружним адміністративним судом 09 січня 2024 року, боржника з Управління праці та соціального захисту населення Рубіжанської міської ради Луганської області (код за ЄДРПОУ 03196860) на правонаступника - Управління соціального захисту населення Рубіжанської міської військової адміністрації Сєвєродонецького району Луганської області (код за ЄДРПОУ 44774928).

Не погодившись з ухвалою, Управління соціального захисту населення Рубіжанської міської військової адміністрації Сєвєродонецького району Луганської області звернулося з апеляційною скаргою, в якій посилаючись на порушення судом першої інстанції норм процесуального права, просить скасувати ухвалу суду першої інстанції та відмовити в задоволенні заяви про заміну сторони у виконавчому провадженні.

Обґрунтування апеляційної скарги.

Управління праці та соціального захисту населення Рубіжанської міської ради Луганської області не ліквідовано та не реорганізовано, тобто залишається самостійним суб`єктом владних повноважень, який є відповідачем та боржником у виконавчому провадженні.

Таким чином, утворення Управління соціального захисту населення Рубіжанської міської військової адміністрації Сєвєродонецького району Луганської області, який виконує владні повноваження у сфері соціального захисту не є підставою для заміни боржника у виконавчому провадженні.

Враховуючи режим роботи суддів та працівників апарату Першого апеляційного адміністративного суду з часу введення на території України правового режиму воєнного стану, з метою збереження життя та здоров`я, а також забезпечення безпеки суддів та працівників апарату суду, дана постанова прийнята колегією суддів за умови наявної можливості доступу колегії суддів до матеріалів адміністративної справи.

Апеляційним судом витребувано у Луганського окружного адміністративного суду справу, однак суд першої інстанції листом повідомив, що всі документи у цій справі сформовано в електронному вигляді та експортовано в КП Діловодство спеціалізованого суду.

Верховний Суд листом від 19.08.2022 № 2097/0/2-22 на лист вх. № 1730/0/1-22 щодо надання Науково-консультативною радою при Верховному Суді висновку з питань, пов`язаних з електронним адміністративним судочинством повідомив, що підстав для звернення до НКР щодо надання вченими-членами НКР наукових висновків немає. Суд проводить розгляд справи за матеріалами судової справи у паперовій або електронній формі в порядку, визначеному Положенням про Єдину судову інформаційно-телекомунікаційну систему та/або положеннями, що визначають порядок функціонування її окремих підсистем (модулів) (ч. 9 ст. 18 КАС України).

Відповідно до листів Державної судової адміністрації України від 01.08.2018 № 15-14040/18, від 13.09.2018 № 15-17388/18 судами забезпечено сканування та експортування в підсистему Електронний суд матеріалів всіх судових справ, як перебували в провадженні суддів станом на 01.08.2018. Тобто вказана підсистема містить усі матеріали судової справи.

Отже, враховуючи зазначені листи, апеляційний суд вважає за можливе здійснити апеляційний перегляд за документами, наявними в підсистемі Електронний суд.

Сторони про дату та місце апеляційного розгляду справи повідомлені належним чином, відповідно до ч. 1 ст. 311 КАС України суд апеляційної інстанції розглядає справу у порядку письмового провадження.

Суд, заслухавши доповідь судді-доповідача, пояснення учасників судового процесу, перевіривши матеріали справи, обговоривши доводи апеляційної скарги, розглядаючи апеляційну скаргу в межах викладених доводів, встановив наступне.

Фактичні обставини справи.

Рішенням Луганського окружного адміністративного суду від 13 травня 2022 року у справі № 360/169/22 визнано протиправною бездіяльність УПСЗН Рубіжанської міської ради щодо ненарахування та невиплати в повному обсязі ОСОБА_1 щорічної разової грошової допомоги до 05 травня за 2021 рік у розмірі п`яти мінімальних пенсій за віком; зобов`язано УПСЗН Рубіжанської міської ради нарахувати і виплатити ОСОБА_1 щорічну разову грошову допомогу до 05 травня за 2021 рік у розмірі п`яти мінімальних пенсій за віком з урахуванням попередньо виплаченої суми допомоги.

Луганським окружним адміністративним судом 09 січня 2024 року видано виконавчий лист у цій справі.

18 січня 2024 року відкрито виконавче провадження № 73887879 з примусового виконання виконавчого листа № 360/162/22.

Листом від 19 лютого 2024 року № 147/1 у відповідь на отримання постанови про відкриття виконавчого провадження № 73887879 УСЗН Рубіжанської МВА повідомило, що Указом Президента України від 31.03.2022 № 192/2022 «Про утворення військових адміністрацій населених пунктів Луганської області» з 01 квітня 2022 року утворено Рубіжанську міську військову адміністрацію Сєвєродонецького району Луганської області (далі - військова адміністрація). Таким чином, з 01 квітня 2022 року повноваження УПСЗН Рубіжанської міської ради (код ЄДРПОУ 03196860), як виконавчого органу Рубіжанської міської ради Сєвєродонецького району Луганської області, припинено. УСЗН Рубіжанської МВА не є правонаступником УПСЗН Рубіжанської міської ради, оскільки за законодавством правонаступництво передбачається у разі реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення). Повноваження щодо виконання судового рішення у справі № 360/169/22 про нарахування та виплату ОСОБА_1 щорічної одноразової грошової допомоги до 5 травня за 2021 рік у розмірі п`яти мінімальних пенсій за віком, з урахуванням попередньо виплаченої суми допомоги, за яким 09 січня 2024 року Луганським окружним судом видано виконавчий лист та 18 січня 2024 року винесено постанову про відкриття виконавчого провадження № 73887879 в УСЗН Рубіжанської МВА відсутні.

Суд першої інстанції, задовольняючи заяву про заміну сторони виконавчого провадження, виходив з того, що з утворенням УСЗН Рубіжанської МВА призупинилися повноваження УПСЗН Рубіжанської міської ради, яка виступає відповідачем (боржником) у цій справі.

Оцінка суду.

Згідно з пунктом 1 частини першої статті 3 Закону України від 02 червня 2016 року № 1404-VIII «Про виконавче провадження» (далі - Закон № 1404-VIII) відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню рішення на підставі таких виконавчих документів: виконавчих листів та наказів, що видаються судами у передбачених законом випадках на підставі судових рішень, рішень третейського суду, рішень міжнародного комерційного арбітражу, рішень іноземних судів та на інших підставах, визначених законом або міжнародним договором України.

Згідно з частиною першою статті 379 КАС України у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.

Відповідно до статті 1 Закону № 1404-VIІІ виконавче провадження, як завершальна стадія судового провадження, і примусове виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) (далі - рішення) - сукупність дій, визначених у цьому Законі органів і осіб, що спрямовані на примусове виконання рішень і проводяться на підставах, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією України, цим Законом, іншими законами та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону, а також рішеннями, які відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню.

Пунктом 1 частини п`ятої статті 15 Закону № 1404-VІІІ передбачено, що у разі вибуття однієї із сторін виконавець за заявою сторони, а також заінтересована особа мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником. Для правонаступника усі дії, вчинені до його вступу у виконавче провадження, є обов`язковими тією мірою, якою вони були б обов`язковими для сторони, яку правонаступник замінив.

Під правонаступництвом у виконавчому провадженні необхідно розуміти заміну однієї зі сторін (стягувача або боржника) з переходом прав та обов`язків від права попередника до іншої особи (правонаступника), що раніше не брали участі у виконавчому провадженні.

Указом Президента України від 31.03.2022 № 192/2022 «Про утворення військових адміністрацій населених пунктів Луганської області» утворено Рубіжанську міську військову адміністрацію Сєвєродонецького району Луганської області.

Розпорядженням начальника Рубіжанської міської військової адміністрації Сєвєродонецького району Луганської області від 11 травня 2022 року № 9 утворено юридичну особу публічного права Управління праці та соціального захисту населення Рубіжанської міської військової адміністрації Сєвєродонецького району Луганської області (код ЄДРПОУ 44774928), про що в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 13 червня 2022 року внесено відповідний запис.

Згідно з інформацією з Реєстру 01 травня 2023 року внесено запис про перейменування Управління праці та соціального захисту населення Рубіжанської міської військової адміністрації Сєвєродонецького району Луганської області на Управління соціального захисту населення Рубіжанської міської військової адміністрації Сєвєродонецького району Луганської області.

Під публічним правонаступництвом у сфері управлінської діяльності органів державної влади слід розуміти повне або часткове передання (набуття) адміністративної компетенції одного суб`єкта владних повноважень (суб`єкта публічної адміністрації) до іншого або внаслідок припинення первісного суб`єкта, або внаслідок повного чи часткового припинення його адміністративної компетенції; це вступ у чинні адміністративно - правові відносини нового суб`єкта владних повноважень (суб`єкта публічної адміністрації) на місце суб`єкта, що або припинив своє існування або повністю чи частково позбувся адміністративної компетенції.

Враховуючи викладене, суд першої інстанції дійшов обґрунтованого висновку, що повноваження УПСЗН Рубіжанської міської ради тимчасово, на період дії воєнного стану та 30 днів після його припинення чи скасування, повністю перейшли до УСЗН Рубіжанської МВА.

Отже, в спірних правовідносинах належним боржником повинне бути Управління соціального захисту населення Рубіжанської міської військової адміністрації Сєвєродонецького району Луганської області, як правонаступник Управління праці та соціального захисту населення Рубіжанської міської ради Луганської області.

Таким чином, суд першої інстанції дійшов правильного висновку, що заява про заміну боржника підлягає задоволенню.

За приписами пункту 1 частини першої статті 316 КАС України суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвали судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права.

Оскільки судове рішення в межах доводів апеляційної скарги є обґрунтованим, ухваленим з дотриманням норм матеріального та процесуального права, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції, тому підстав для її задоволення та скасування ухвали суду першої інстанції не вбачається.

Керуючись статтями 308, 311, 315, 316, 321, 322, 325, 327, 328, 329 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Управління соціального захисту населення Рубіжанської міської військової адміністрації Сєвєродонецького району Луганської області на ухвалу Луганського окружного адміністративного суду від 06 травня 2024 року в адміністративній справі № 360/169/22 залишити без задоволення.

Ухвалу Луганського окружного адміністративного суду від 06 травня 2024 року в адміністративній справі № 360/169/22 залишити без змін.

Постанова суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду набирає законної сили з дати її прийняття 15 липня 2024 року та може бути оскаржена до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення в порядку, передбаченому ст. 328 Кодексу адміністративного судочинства України.

Повне судове рішення складено 15 липня 2024 року.

Головуючий суддяІ.Д. Компанієць

СуддіА.А. Блохін

І.В. Геращенко

СудПерший апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.07.2024
Оприлюднено17.07.2024
Номер документу120378177
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо соціального захисту (крім соціального страхування), з них

Судовий реєстр по справі —360/169/22

Постанова від 15.07.2024

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

Ухвала від 10.07.2024

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

Ухвала від 29.05.2024

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

Ухвала від 06.05.2024

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.О. Пляшкова

Ухвала від 29.04.2024

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.О. Пляшкова

Ухвала від 04.04.2024

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.О. Пляшкова

Рішення від 12.05.2022

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.О. Пляшкова

Ухвала від 24.01.2022

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.О. Пляшкова

Ухвала від 12.01.2022

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.О. Пляшкова

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні