Справа №2а- 6708/10/1570
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
26 жовтня 2010 року О деський окружний адміністра тивний суд в складі:
головуючого - судді Федусик А.Г.,
розглянувши в письмовому провадженні в місті Одесі справу за адміністративним позовом заступника прокурор а Суворовського району м.Оде си в інтересах держави в особ і Одеського обласного відділ ення Фонду соціального захис ту інвалідів до Товариства з обмеженою відповідальність «Ельдорадо-ОД-3»про стягненн я суми адміністративно - гос подарських санкцій та пені, -
В С Т А Н О В И В:
До суду звернувся зас тупник прокурора Суворовськ ого району м.Одеси (далі проку рор) в інтересах держави в осо бі Одеського обласного відді лення Фонду соціального захи сту інвалідів (далі Фонд) з адм іністративним позовом до Тов ариства з обмеженою відповід альність «Ельдорадо-ОД-3»(дал і ТОВ «Ельдорадо-ОД-3») мотивую чи його тим, що підприємства, у станови, організації відпові дно до п.9 ст.19 Закону України «П ро основи соціальної захищен ості інвалідів в Україні»(да лі Закон), у разі наявності пра цюючих за основним місцем ро боти восьми і більше осіб, реє струються у відповідних відд іленнях Фонду соціального за хисту інвалідів за своїм міс цем знаходження і щорічно по дають цим відділенням звіт п ро зайнятість та працевлашту вання інвалідів. Згідно звіт у про зайнятість і працевлаш тування інвалідів у ТОВ «Ель дорадо-ОД-3»середньо обліков а численність штатних праців ників за 2009 рік склала 9 осіб. Ст аття 19 Закону встановлює норм атив робочих місць для праце влаштування інвалідів у розм ірі 4% середньо облікової числ енності працівників обліков ого складу за рік, а якщо працю є від 8 до 25 осіб - у кількості од ного робочого місця. Підприє мства самостійно розраховую ть кількість робочих місць д ля працевлаштування інвалід ів відповідно до нормативу і забезпечують працевлаштува ння інвалідів. Згідно цих нор м Закону відповідач повинен був створити 1 місце для праце влаштування інваліда, але не створив такого місця, тому ві дповідно до ст.20 Закону повине н сплатити адміністративно-г осподарську санкцію в розмір і середньорічної заробітної плати на підприємстві, помно жену на кількість нестворени х робочих місць для інваліді в. Сума відрахувань відповід ача за одне нестворене робоч е місце для інваліда станови ть 5233,30 гривень, яка до цього час у відповідачем не сплачена. З азначене стало підставою для звернення до суду з цим позов ом в якому позивач просить су д стягнути з відповідача сум у в розмірі 5233,30 гривень, виходя чи з вимог Закону.
У судове засідання прокуро р не з'явився. Про час та місц е розгляду справи був повідо млений належним чином. Причи ни не явки суду не повідомив.
Представник Фонду надав су ду заяву про розгляд справи у письмовому провадженні.
Представник відповідача до судового засідання не з' явився. Про час та місце розгл яду справи був повідомлений належним чином та своєчасно (а.с.13, 16). Причини не явки суду не повідомив.
Суд, відповідно до ч.6 ст.128 КА С України, ухвалив про розгля д справи у письмовому провад женні.
Вивчивши матеріали справи , дослідивши та проаналізува вши надані докази, суд встано вив наступне.
ТОВ «Ельдорадо-ОД-3»зареєст ровано в Одеському обласному відділенні Фонду соціальног о захисту інвалідів.
Відповідно до ст.19 Закону У країни «Про основи соціально ї захищеності інвалідів в Ук раїні»для підприємств, устан ов, організацій, у тому числі п ідприємств, організацій, гро мадських організацій інвалі дів, фізичних осіб, які викори стовують найману працю, уста новлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньо обліково ї чисельності штатних праців ників облікового складу за р ік, а якщо працює від 8 до 25 осіб - у кількості одного робочо го місця. Підприємства, устан ови, організації, у тому числі підприємства, організації г ромадських організацій інва лідів, фізичні особи, які вико ристовують найману працю, са мостійно розраховують кільк ість робочих місць для праце влаштування інвалідів відпо відно до нормативу, встановл еного частиною першою циєї с татті, і забезпечують працев лаштування інвалідів.
Згідно «Звіту про зайняті сть та працевлаштування інва лідів»за 2009 рік, середньооблі кова чисельність штатних пра цівників за 2009 рік у ТОВ «Ельдо радо-ОД-3»склала 9 осіб, у зв'я зку з чим норматив робочих мі сць для працевлаштування інв алідів склав 1 місце, проте від повідач не створив у 2009 році та ке місце (а.с.6).
Відповідно до ст.19 Закону Ук раїни «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Укр аїні»для підприємств, устано в, організацій, у тому числі пі дприємств, організацій грома дських організацій інваліді в, фізичних осіб, на яких працю є від 8 до 15 осіб, розмір адмініс тративно-господарських санк цій за робоче місце, призначе не для працевлаштування інва ліда і не зайняте інвалідом, в изначається в розмірі полови ни середньої річної заробітн ої плати на відповідному під приємстві, в установі, органі зації, у тому числі підприємс тві, організації громадських організацій інвалідів, у фіз ичної особи, яка використову є найману працю. Положення ці єї частини не поширюється на підприємства, установи і орг анізації, що повністю утриму ються за рахунок коштів держ авного або місцевих бюджетів . Порушення термінів сплати ш трафних санкцій тягне за соб ою нарахування пені із суми н едоїмки за кожний день прост рочення, включаючи день спла ти, в розмірі, передбаченому з аконом.
На підставі зазначеної нор ми Фондом зроблений розрахун ок суми адміністративно-госп одарських санкцій, згідно як ого сума відрахувань за не за йняте 1 робоче місце для інвал іда склала 5233,30 гривень, які на м омент розгляду справи відпов ідачем не сплачені (а.с.7).
Згідно зі ст.19 Конституції України органи державної вл ади та органи місцевого само врядування, їх посадові особ и зобов'язані діяти лише на пі дставі, в межах повноважень т а у спосіб, що передбачені Кон ституцією та законами Україн и.
З аналізу вказаної правово ї норми випливає, що дії та ріш ення державного органу, орга ну місцевого самоврядування чи їх посадової особи повинн і бути прийняті в межах компе тенції відповідного органу т а у спосіб, що передбачені Кон ституцією та законами Україн и.
На підставі зазначених но рм, з урахуванням встановлен их в судовому засіданні факт ів, суд приходить до висновку , що Фонд, нараховуючи відпові дачу адміністративно - госп одарської санкції за не ство рене робоче місце для одного інваліда в 2009 році, діяв на під ставі та у спосіб, передбачен ий Конституцією та законами України, та у межах наданих йо му повноважень, у зв'язку з ч им заявлені ним позовні вимо ги про стягнення з відповіда ча адміністративно - господ арської санкції в розмірі 5233,30 грн. є обґрунтованими та таки ми, що підлягають задоволенн ю в повному обсязі.
Відповідно до ч.1 ст.71 КАС пе редбачено, що кожна сторона п овинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимог и та заперечення.
Суд вважає, що позивач дов ів суду ті обставини, на які по силався в обґрунтування позо вних вимог і вони підлягають задоволенню у повному обсяз і, а відповідачем не надано су ду жодних доказів того, що ним виконано вимоги діючого зак онодавства України і вжито в сі передбачені чинним законо давством заходи по виконанню нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2009 році.
На підставі викладеного, ке руючись Законом України «Про основи соціальної захищенос ті інвалідів в Україні», ст.ст . 2, 7, 8, 9, 11, 71, 86, 128, 159-164 КАС України, суд -
П О С Т А Н О В И В :
Адміністративни й позов заступника прокурора Суворовського району м.Одес и в інтересах держави в особі Одеського обласного відділе ння Фонду соціального захист у інвалідів задовольнити. Стягнути з Товарист ва з обмеженою відповідальні сть «Ельдорадо-ОД-3» (код 32275924) на користь Одеського обласного відділення Фонду соціальног о захисту інвалідів суму адм іністративно - господарських санкцій за невиконання норм ативу робочих місць для прац евлаштування інвалідів у 2009 р оці в розмірі 5233,30 грн. на р/р №25601304 3704 в ВАТ «Державний Ощадний Банк України», код 23213460, МФО 328845 .
Апеляційна скарга на пост анову суду першої інстанції подається протягом дес яти днів з дня її проголошенн я. У разі застосування судом ч астини третьої статті 160 КАС У країни, а також прийняття пос танови у письмовому провадже нні апеляційна скарга подаєт ься протягом десяти дні в з дня отримання копії поста нови.
Якщо суб'єкта владних повно важень у випадках та порядку , передбачених частиною четв ертою статті 167 КАС України, бу ло повідомлено про можливіст ь отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеля ційне оскарження постанови с уду обчислюється з наступног о дня після закінчення п'ятид енного строку з моменту отри мання суб'єктом владних повн оважень повідомлення про мож ливість отримання копії пост анови суду.
Суддя А.Г.Федусик
01 листопада 2010 року
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.11.2010 |
Оприлюднено | 06.11.2010 |
Номер документу | 12041049 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Федусик А. Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні