РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
м. Вінниця
17 липня 2024 р. Справа № 120/791/24
Вінницький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Поліщук І.М., розглянувши в письмовому провадженні адміністративну справу за позовом Головного управління Держпродспоживслужби у Вінницькій області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Обласна стоматологічна поліклініка" про стягнення штрафу
ВСТАНОВИВ:
До Вінницького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Головного управління Держпродспоживслужби у Вінницькій області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Обласна стоматологічна поліклініка" про стягнення штрафу.
Обґрунтовуючи позовні вимоги позивач зазначив, що станом на дату звернення до суду за відповідачем не було в добровільному порядку сплачено штраф в загальному розмірі 6783 грн., а тому позивач звернувся до суду щодо його примусового стягнення.
Ухвалою від 29.01.2024 відкрито провадження у даній справі та призначено її до розгляду в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін. Даною ухвалою також встановлено відповідачу строк для подання відзиву на позовну заяву.
19.02.2024 представником відповідача подано відзив на позовну заяву, в якому останній заперечив щодо задоволення даного позову. Зазначив, що конструкція, яка знаходиться на фото, не містить закликів до придбання товару/послуги або іншої інформації, яка призначена сформувати або підтримати інтерес споживачів щодо товарів/послуг, та не є рекламою в розумінні Закону України «Про рекламу», а містить лише інформацію про надавача послуг, його адресу та телефон. Зазначив, що оскільки на фото відсутній об`єкт зовнішньої реклами, будь-які порушення Закону України «Про рекламу» відсутні. Представник відповідача також вказав, що стягнення в судовому порядку суми штрафу однозначно вказує на необхідність доведення правомірності накладення такого штрафу, оскільки в іншому випадку позивач мав би можливість примусового стягнення коштів у випадку несплати їх в добровільному порядку.
Представник відповідача вказав, що у випадку якби законодавець мав на меті передбачити наслідком не оскарження суб`єктом господарювання рішень, які виносяться Держпродспоживслужбою та її територіальними органами, то такі норми мали б місце в чинному законодавстві, чого станом на сьогодні немає, у зв`язку із чим відсутність оскарження рішення позивача не може свідчити про набуття сумою штрафу статусу узгодженого.
21.02.2024 представником позивача подано відповідь на відзив, в якій останній підтримав вимоги даного позову та просив їх задовольнити.
28.02.2024 представником відповідача подано заперечення на відповідь на відзив, в яких останній наполягає на обґрунтованості своєї позиції, яка викладена у відзиві на позовну заяву.
Суд, вивчивши матеріали справи та оцінивши наявні у ній докази в їх сукупності встановив наступні обставини.
28.06.2023 Головним управлінням Держпродспоживслужби у Вінницькій області прийнято рішення №19 про накладення штрафу за порушення законодавства про рекламу.
Даним рішенням №19 від 28.06.2023 на відповідача накладено штраф у розмірі 5083,00 грн., за порушення вимог ч. 4 ст. 21 Закону України "Про рекламу".
Крім того, 30.06.2023 Головним управлінням Держпродспоживслужби у Вінницькій області прийнято рішення №21, яким на відповідача накладено штраф в сумі 1700,00 грн. за порушення вимог ч. 2 ст. 26 Закону України "Про рекламу".
Відповідні рішення №19 від 28.06.2023 та №21 від 30.06.2023 отримані відповідачем 06.07.2023, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення.
Вказані суми штрафу в добровільному порядку відповідачем не сплачено, що слугувало підставою для звернення позивача до суду з даним позовом.
Визначаючись щодо заявлених позовних вимог, суд виходив із наступного.
Вирішуючи спір по суті, суд відмічає, що засади рекламної діяльності в Україні, відносини, що виникають у процесі виробництва, розповсюдження та споживання реклами визначаються Закону України "Про рекламу".
Відповідно до абз.5 ч.4 ст.21 Закону України «Про рекламу» реклама лікарських засобів, медичних виробів, методів профілактики, діагностики, лікування і реабілітації повинна містити: текст попередження такого змісту: "Самолікування може бути шкідливим для вашого здоров`я", що займає не менше 15 відсотків площі (тривалості) всієї реклами, а для аудіальних медіа - має прозвучати не менше одного разу за ролик, але не менше ніж один раз за одну хвилину, та озвучується на тому самому рівні гучності, що й інший звуковий ряд ролика.
Відповідно до п.п.1 ч.1 ст. 26 згаданого Закону контроль за дотриманням законодавства України про рекламу здійснюють у межах своїх повноважень центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів - щодо захисту прав споживачів реклами.
ВУ силу приписів абз. 2 ч. 2 ст. 26 Закону України "Про рекламу", на вимогу органів державної влади, на які згідно із законом покладено контроль за дотриманням вимог законодавства про рекламу, рекламодавці, виробники та розповсюджувачі реклами зобов`язані надавати документи, усні та/або письмові пояснення, відео- та звукозаписи, а також іншу інформацію, необхідну для здійснення ними повноважень щодо контролю.
Відповідно до ч. 1 ст. 27 Закону України «Про рекламу» особи, винні у порушенні законодавства про рекламу, несуть дисциплінарну, цивільно - правову, адміністративну та кримінальну відповідальність відповідно до закону.
Частиною 6, 7 статті 27 Закону України «Про рекламу» встановлено, що за неподання, несвоєчасне подання або подання завідомо недостовірної інформації про вартість розповсюдженої реклами та/або виготовлення реклами, та/або вартість розповсюдження реклами, а також інформації, передбаченої частиною другою статті 26 цього Закону, центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів, необхідної для здійснення ними передбачених цим Законом повноважень, на рекламодавців, виробників реклами та розповсюджувачів реклами накладається штраф у розмірі 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. У разі неможливості встановлення вартості реклами, розповсюдженої з порушенням вимог цього Закону, на рекламодавців та розповсюджувачів реклами рішенням центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів, накладається штраф у розмірі до 300 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Відповідно до пункту 20 Порядку накладення штрафів за порушення законодавства про рекламу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.05.2004 №693, у редакції, чинній на час винесення рішення про накладення штрафу, сума штрафів за порушення законодавства про рекламу сплачується добровільно або стягується в судовому порядку відповідно до законодавства.
В даному ж випадку, суд доходить висновку, що у відповідача наявний обов`язок сплатити суму штрафних санкцій, застосованих до нього рішеннями Головного управління Держпродспоживслужби у Вінницькій області, адже вказані рішення суб`єкта владних повноважень не втратили юридичної дії.
При цьому, строк виконання обов`язку здійснити платіж у спірних правовідносинах збіг.
До того ж, в матеріалах справи відсутні докази, які б засвідчували належне виконання платником згаданого обов`язку у спосіб перерахування грошових коштів або припинення цього обов`язку в інші способи.
Що стосується доводів відповідача про неправомірність рішень позивача, то вказані обставини судом не досліджуються, оскільки відповідні рішення контролюючого органу не є предметом оскарження в рамках даної справи про стягнення суми штрафу.
Таким чином, зважаючи на те, що відповідачем не сплачено штраф в загальному розмірі 6783 грн., доказів оскарження рішень №19 від 28.06.2023 та №21 від 30.06.2023 суду не надано, а тому позовні вимоги Головного управління Держпродспоживслужби у Вінницькій області про стягнення штрафу, на переконання суду, є обґрунтованими та підлягають задоволенню.
Згідно з ч. 2 ст. 139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
У даній справі позивачем не понесено витрат, пов`язаних із залученням свідків та проведенням експертиз, а тому відсутні витрати, які б підлягали стягненню з відповідача в порядку розподілу судових витрат.
Керуючись ст.ст. 73, 74, 75, 76, 77, 90, 94, 139, 241, 245, 246, 250, 255, 295 КАС України, -
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов задовольнити.
Стягнути з Фізичної особи-підприємця Товариства з обмеженою відповідальністю "Обласна стоматологічна поліклініка" на користь Державного бюджету України штрафні санкції у розмірі 6783 (шість тисяч сімсот вісімдесят три) гривні.
Рішення суду набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 255 КАС України.
Відповідно до ст. 295 КАС України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Позивач: Головне управління Держпродспоживслужби у Вінницькій області (вул. Праведників світу, 19, м. Вінниця, код ЄДРПОУ 40310643)
Відповідач: Товариство з обмеженою відповідальністю "Обласна стоматологічна поліклініка" (вул. Грушевського, 16, м. Вінниця, код ЄДРПОУ 05484416)
Повний текст рішення складено 17.07.2024.
СуддяПоліщук Ірина Миколаївна
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.07.2024 |
Оприлюднено | 19.07.2024 |
Номер документу | 120429933 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них дозвільної системи, нагляду (контролю), реалізації держ-ї регуляторної політики у сфері госп-ї д-ті; ліцензування видів господарської д-ті; розроблення і застосування національних стандар., технічних регламентів та процедур оцінки відповідності |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Поліщук Ірина Миколаївна
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Поліщук Ірина Миколаївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні