РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
м. Вінниця
17 липня 2024 р. Справа № 120/3130/24
Вінницький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Маслоід Олени Степанівни, розглянувши у письмовому порядку за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу
за позовом: Товариства з обмеженою відповідальністю "Науково-виробниче підприємство "МФК" (вул. В. Нестерчука, 1, м. Калинівка, Вінницька обл., 22400)
до: Головного управління ДПС у Вінницькій області (вул. Хмельницьке шосе, 7, м. Вінниця, 21036)
про: визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення
ВСТАНОВИВ:
До Вінницького окружного адміністративного суду звернулось Товариство з обмеженою відповідальністю «Науково-виробниче підприємство «МФК» (далі - позивач) з позовною заявою до Головного управління ДПС у Вінницькій області (далі - відповідач) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення №0077630409 від 29.02.2024 року.
В обґрунтування заявлених позовних вимог позивач зазначає, що 15.08.2022 року в межах операційного дня та строків, визначених п..201.10 ст. 201 Податкового кодексу України, ним подано на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №2 від 25.07.2022 року; 15.11.2022 року - податкові накладні №50 від 27.10.2022 року, №51 від 27.10.2022 року, №43 від 20.10.2022 року, №53 від 31.10.2022 року, №39 від 19.10.2022 року, №33 від 27.10.2022 року, №35 від 21.10.2022 року; 03.11.2023 року - податкову накладну №50 від 15.07.2022 року; 18.04.2023 року - податкові накладні №38 та №39 від 09.03.2023 року; 19.04.2023 року - податкову накладну №48 від 31.03.2023 року. 26.01.2024 року відповідачем складено акт №3844/02-32-04-09/43620691 про результати камеральної перевірки граничних термінів реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, в якому зазначено про порушення позивачем терміну реєстрації вищевказаних податкових накладних. На підставі вказаного акту відповідачем винесено податкове повідомлення-рішення №0077630409 від 29.02.2024 року, відповідно до якого позивачеві нараховано штраф в сумі 14 217, 56 грн. Позивач, вважаючи протиправним податкове повідомлення-рішення від 29.02.2024 року, звернувся до суду з даним позовом.
Ухвалою суду від 18.03.2024 року дану позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження, а також визначено, що вона буде розглядатись в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін.
05.04.2024 року за вх.№20476/24 до суду від відповідача надійшов відзив на позовну заяву, в якому наведено заперечення проти заявлених позовних вимог. Аргументуючи свою позицію відповідач зазначає, що в ході проведення камеральної перевірки дотримання позивачем порядку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до таких податкових накладних в ЄРПН встановлено, що податкова накладна №50 від 27.10.2022 року зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних 16.11.2022 року о 08:06:41, граничний термін реєстрації 15.11.2022 року; податкова накладна №51 від 27.10.2022 року зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних 16.11.2022 року о 08:04:44, граничний термін ресстрації 15.11.2022 року; податкова накладна №43 від 20.10.2022 року зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних 16.11.2022 року о 08:04:48, граничний термін реєстрації 15.11.2022 року; податкова накладна №53 від 31.10.2022 року зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних 16.11.2022 року о 08:05:20, граничний термін реєстрації 15.11.2022 року; податкова накладна №39 від 19.10.2022 року зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних 16.11.2022 о 08:06:37, граничний термін реєстрації 15.11.2022 року; податкова накладна №33 від 27.10.2022 року зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних 16.11.2022 о 09:35:14, граничний термін реєстрації 15.11.2022 року; податкова накладна №35 від 21.10.2022 року зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних 16.11.2022 року о 08:10:21, граничний термін реєстрації 15.11.2022 року; податкова накладна №2 від 25.07.2022 року зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних в. 16.08.2022 року о 08:06:27, граничний термін реєстрації 15.08.2022 року; розрахунок коригування до податкової накладної №50, з датою виписки 15.07.2022 року, зареєстрований 03.11.2023 року, граничний термін реєстрації 31.07.2022 року; розрахунок коригування до податкової накладної №48, з датою виписки 31.03.2023 року, зареєстрований 19.04.2023 року, граничний термін реєстрації 18.04.2023 року. Враховуючи наведене, відповідачем винесено оскаржуване податкове повідомлення-рішення, відповідно до якого позивачеві нараховано штраф в сумі 14 217, 56 грн за порушення термінів реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Правом на подання відповіді на відзив позивач не скористався.
Ч. 4 ст. 243 КАС України передбачено, що судове рішення, постановлене у письмовому провадженні, повинно бути складено у повному обсязі не пізніше закінчення встановлених цим Кодексом строків розгляду відповідної справи, заяви або клопотання.
У відповідності до вимог ч. 5 ст. 250 КАС України датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення.
Дослідивши усі обставини справи та надавши їм юридичну оцінку, суд встановив наступне.
Відповідачем на підставі підпункту 20.1.4 пункту 20.1 статті 20 розділу І, пункту 75.1 статті 75 розділу II ПК України у порядку, визначеному пунктом 76.2 статті 76 розділу ІІ ПК України проведено камеральну перевірку позивача з питання дотримання порядку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до таких накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.
За результатами перевірки складено акт від 26.01.2024 року №3844/02-32-04-09/43620691, яким встановлено порушення позивачем термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до таких податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних протягом строків, визначених п. 201.10 ст 201 та/або п. 89 п.п. 2 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України.
Так, відповідачем встановлено порушення позивачем строку реєстрації податкової накладної № 2 від 25.07.2022 року на 1 день, податкової накладної №50 від 27.10.2022 року на 1 день, податкової накладної №51 від 27.10.2022 року - на 1 день, податкової накладної №43 від 20.10.2022 року - на 1 день, податкової накладної №53 від 31.10.2022 року - на 1 день, податкової накладної №39 від 19.10.2022 року - на 1 день, податкової накладної №33 від 27.10.2022 року - на 1 день, податкової накладної №35 від 21.10.2022 року - на 1 день, розрахунку коригування до податкової накладної №50 - на 460 днів, податкової накладної №38 від 09.03.2023 року - на 13 днів, податкової накладної №39 від 09.03.2023 року - на 13 днів, розрахунку коригування до податкової накладної №48 - на 1 день.
07.02.2024 року позивачем подано заперечення до акту перевірки.
За результатами розгляду заперечень позивача на акт перевірки, відповідачем 22.02.2024 року прийнято рішення, яким висновки акту перевірки від 26.01.2024 №3844/02-32-04-09/43620691 залишено без змін.
В подальшому, відповідачем на підставі вищевказаного акту винесено податкове повідомлення-рішення №0077630409 від 29.02.2024 року, відповідно до якого позивачеві нараховано штраф в сумі 14 217, 56 грн.
Позивач, вважаючи таке податкове повідомлення-рішення протиправним, з метою його скасування звернувся до суду з даним позовом.
Визначаючись стосовно позовних вимог, суд виходив з наступного.
Завданням адміністративного судочинства відповідно до ч. 1 ст. 2 КАС України є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
За змістом ч. 2 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Відповідно до ст. 19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює та визначає Податковий кодекс України від 02.12.2010 № 2755-VI (далі - ПК України).
Пунктом 201.1 статті 201 ПК України установлено, що на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Згідно з підпунктом 14.1.60 пункту 14.1 статті 14 ПК України єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.
Відповідно до пункту 201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків, зокрема: для податкових накладних/ розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені; для податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені; для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).
У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.
Отже, статтею 201 ПК України визначений обов`язок продавця товарів/послуг в установлені строки скласти податкову накладну, зареєструвати її в ЄРПН.
Згідно пункту 120-1.1 статті 120 ПК України порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції з постачання товарів/послуг, що звільняються від оподаткування податком на додану вартість; податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції, що оподатковуються за нульовою ставкою; податкової накладної, складеної відповідно до пункту 198.5 статті 198 цього Кодексу у разі здійснення операцій, визначених підпунктами «а» - «г» цього пункту, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до статті 199 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до абзацу одинадцятого пункту 201.4 статті 201цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 і 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі:
- 10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;
- 20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів;
- 30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів;
- 40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів;
- 50 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.
Таким чином, на платника податків покладено обов`язок щодо реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних у строк, встановлений податковим законодавством, а саме для податкових накладних складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені, а для податкових накладних складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені. Порушення вказаних строків реєстрації податкових накладних свідчить про наявність порушення, за яке передбачена відповідальність у вигляді штрафу в залежності від терміну такого порушення, що передбачено пунктом 120-1.1 статті 120-1 ПК України.
В ході розгляду справи судом встановлено, що позивачем за допомогою електронного сервісу «M.E.Doc» 15.08.2022 року о 17:56 год подано на реєстрацію податкову накладну № 2 від 25.07.2022 року; 15.11.2022 року о 17:12 год - податкову накладну №50 від 27.10.2022 року; 15.11.2022 року о 17:15 год - податкову накладну №51 від 27.10.2022 року; 15.11.2022 року о 16:53 год - податкову накладну №43 від 20.10.2022 року; 15.11.2022 року о 17:14 год - податкову накладну №53 від 31.10.2022 року; 15.11.2022 року о 15:34 год - податкову накладну №39 від 19.10.2022 року; 15.11.2022 року о 17:46 год - податкову накладну №33 від 27.10.2022 року; 15.11.2022 року о 17:31 год - податкову накладну №35 від 21.10.2022 року; 03.11.2023 року - розрахунок коригування від 15.07.2022 року до податкової накладної №50; 18.04.2023 року - податкові накладні від 09.03.2023 року - №38 та №39; 18.04.2023 року - розрахунок коригування до податкової накладної №48.
Водночас, під час проведення камеральної перевірки дотримання позивачем порядку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до таких податкових накладних в ЄРПН відповідачем встановлено, що податкова накладна №50 від 27.10.2022 року зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних 16.11.2022 року о 08:06:41, граничний термін реєстрації 15.11.2022 року; податкова накладна №51 від 27.10.2022 року зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних 16.11.2022 року о 08:04:44, граничний термін ресстрації 15.11.2022 року; податкова накладна №43 від 20.10.2022 року зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних 16.11.2022 року о 08:04:48, граничний термін реєстрації 15.11.2022 року; податкова накладна №53 від 31.10.2022 року зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних 16.11.2022 року о 08:05:20, граничний термін реєстрації 15.11.2022 року; податкова накладна №39 від 19.10.2022 року зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних 16.11.2022 о 08:06:37, граничний термін реєстрації 15.11.2022 року; податкова накладна №33 від 27.10.2022 року зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних 16.11.2022 о 09:35:14, граничний термін реєстрації 15.11.2022 року; податкова накладна №35 від 21.10.2022 року зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних 16.11.2022 року о 08:10:21, граничний термін реєстрації 15.11.2022 року; податкова накладна №2 від 25.07.2022 року зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних в. 16.08.2022 року о 08:06:27, граничний термін реєстрації 15.08.2022 року; розрахунок коригування до податкової накладної №50, з датою виписки 15.07.2022 року, зареєстрований 03.11.2023 року, граничний термін реєстрації 31.07.2022 року; розрахунок коригування до податкової накладної №48, з датою виписки 31.03.2023 року, зареєстрований 19.04.2023 року, граничний термін реєстрації 18.04.2023 року.
Отже, відповідачем встановлено порушення позивачем строку реєстрації податкової накладної № 2 від 25.07.2022 року на 1 день, податкової накладної №50 від 27.10.2022 року - на 1 день, податкової накладної №51 від 27.10.2022 року - на 1 день, податкової накладної №43 від 20.10.2022 року - на 1 день, податкової накладної №53 від 31.10.2022 року - на 1 день, податкової накладної №39 від 19.10.2022 року - на 1 день, податкової накладної №33 від 27.10.2022 року - на 1 день, податкової накладної №35 від 21.10.2022 року - на 1 день, розрахунку коригування до податкової накладної №50 - на 460 днів, податкової накладної №38 від 09.03.2023 року - на 13 днів, податкової накладної №39 від 09.03.2023 року - на 13 днів, розрахунку коригування до податкової накладної №48 - на 1 день. Наведені порушення відображені в акті перевірки від 26.01.2024 №3844/02-32-04-09/43620691.
На підставі вищевказаного акту відповідачем винесено податкове повідомлення-рішення №0077630409 від 29.02.2024 року, відповідно до якого позивачеві нараховано штраф в сумі 14 217, 56 грн.
Суд зауважує, що в межах даного позову позивачем не заперечується порушення строків реєстрації податкової накладної №38 від 09.03.2023 року та №39 від 09.03.2023 року та відповідно не оскаржується податкове повідомлення-рішення в частині нарахування штрафу за вказані порушення.
Перевіряючи доводи контролюючого органу про наявність у діях позивача податкового правопорушення як підстави для застосування до нього штрафних санкцій згідно з підпунктом 120-1 статті 120-1 ПК України, суд враховує, що механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до ЄРПН визначений Порядком ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26.04.2017 №341, зі змінами; далі - Порядок №1246).
Відповідно до положень п. 2, 3 Порядку №1246 операційний день - частина дня, протягом якої здійснюються прийняття від платників податку податкових накладних та/або розрахунків коригування та реєстрація або зупинення реєстрації. Операційний день триває в робочі дні з 8 години 00 хвилин до 20 години 00 хвилин. Технічне обслуговування та регламентні роботи, що потребують зупинки Реєстру, не проводяться протягом операційного дня, крім аварійних випадків. Якщо граничні строки реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування припадають на вихідний, святковий або неробочий день, такий день вважається операційним днем.
П. 11 Порядку №1246 передбачено, що після накладення кваліфікованого електронного підпису платник податку здійснює шифрування податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі та надсилає їх ДПС за допомогою засобів інформаційних, телекомунікаційних, інформаційно-телекомунікаційних систем з урахуванням вимог Законів України «Про електронні довірчі послуги», «;Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку. Примірник податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі зберігається у платника податку.
Згідно з п. 12-15 Порядку №1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДПС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності кваліфікованого електронного підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України «Про електронні довірчі послуги», «;Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
За результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).
Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДПС.
У квитанції зазначаються дата та час її формування, реквізити податкової накладної та/або розрахунку коригування та результат перевірки. Якщо у податковій накладній та/або розрахунку коригування за результатами проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), виявлено порушення, платнику податку надсилається квитанція про неприйняття податкової накладної та/або розрахунку коригування із зазначенням причини такого неприйняття.
З аналізу зазначених норм ПК України та Порядку №1246 слідує, що прийняття чи неприйняття податкових накладних, надісланих засобами електронного зв`язку, відбувається на автоматичному рівні з урахуванням особливостей електронного документообігу у межах операційного дня, який відповідно до Порядку №1246 триває у робочі дні з 8 години 00 хвилин до 20 години 00 хвилин. Податковий орган в будь-якому випадку зобов`язаний протягом операційного дня надіслати платнику податку одну з квитанцій: або про прийняття податкової накладної, або про її неприйняття із зазначенням відповідних причин, або зупинення реєстрації податкової накладної.
Оскільки законодавством встановлено чіткі та обмежені строки для реєстрації податкових накладних, задля уникнення порушення платником податків граничних строків для реєстрації податкових накладних у випадку, коли гранична дата припадає на вихідний чи святковий день, положеннями Порядку №1246 та пункту 201.10 статті 201 ПК України встановлено, що якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Наведене узгоджується із висновками Верховного Суду, що викладені у постанові від 26.11.2018 у справі №826/19172/16.
Позивач, надіславши в межах операційного дня 15.08.2022 року, 15.11.2022 року податкові накладні, виконав визначений статтею 201 ПК України обов`язок з їх реєстрації (до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені).
Суд зазначає, що в процедурі внесення інформації (відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування) до ЄРПН є дві окремі стадії: 1) надання платником податку на додану вартість податкової накладної (розрахунку коригування); 2) прийняття/неприйняття податкової накладної (розрахунку коригування) та внесення відомостей щодо неї (нього) безпосередньо до ЄРПН. Перша із цих стадій залежить від платника податку на додану вартість і є результатом його дій, тоді як друга - це результат виконання роботи програмного забезпечення, що контролюється ДПС, та/або безпосередніх дій працівників ДПС, на яку (які) платник податку не має впливу.
Встановлена нормою пункту 120-1.1 статті 120-1 ПК України відповідальність платника податку на додану вартість за порушення граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в ЄРПН, у вигляді накладення штрафу може застосовуватися в разі якщо платник податку не надав (не надіслав) податкову накладну (розрахунок коригування) у строк, встановлений статтею 201 цього Кодексу.
Враховуючи положення пункту 201.10 статті 201 ПК України, у разі відсутності у межах операційного дня надісланої контролюючим органом квитанції, що підтверджує прийняття податкової накладної або відмову у її прийнятті, така податкова накладна вважається зареєстрованою датою її надсилання.
Подібні висновки викладені у постанові Верховного Суду від 28.09.2022 року у справі №200/4176/20-а.
Враховуючи наведене, суд вважає, що податкові накладні №2, №50, №51, №43, №53, №39, №33, №35, подані на реєстрацію до 20:00 год останнього дня строку такої реєстрації, є такими, що подані на реєстрацію своєчасно.
Окрім того, суд зауважує, що позивач не несе відповідальність за надходження на технічному рівні податкових накладних до контролюючого органу, оскільки на нього покладений лише обов`язок щодо їх надіслання до ДПС за допомогою засобів інформаційних, телекомунікаційних, інформаційно-телекомунікаційних систем.
Верховний Суд у постанові від 22.11.2021 року у справі №160/10558/19 вказував на помилковість висновку про те, що принциповим є не дата відправлення, а дата фактичного надходження податкових накладних до ЄРПН, оскільки такий висновок не відповідає технічному способу реєстрації податкових накладних.
Щодо реєстрації розрахунків коригування до податкової накладної №50 та до податкової накладної №48, то суд вказує наступне.
Законом України №2876-ІХ від 08.02.2023 року "Про внесення змін до розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України щодо відновлення обмеження перебування грального бізнесу на спрощеній системі оподаткування" підрозділ 2 розділу XX "Перехідні положення" ПК України доповнено пунктами 89 та 90 такого змісту:
"89. Тимчасово, протягом дії воєнного стану в Україні, введеного Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, та шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється з урахуванням таких граничних строків:
для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до 5 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;
для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 18 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;
для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 18 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).
Розрахунок коригування до податкової накладної №50 виписано постачальником ПП «Агротехпостач плюс» 15.07.2022 року, водночас отриманий позивачем 03.11.2023 року та цього ж дня зареєстрований ним в ЄРПН.
Розрахунок коригування до податкової накладної №48 виписаний постачальником ТОВ «І-ПАК» 31.03.2023 року, водночас отриманий позивачем 18.04.2023 року та 19.04.2023 року зареєстрований ним в ЄРПН.
Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що розрахунки коригування до податкової накладної №50 та до податкової накладної №48, які складені постачальниками товарів/послуг, зареєстровані позивачем протягом 18 календарних днів з дня їх отримання, а тому позивачем дотримано приписи ПК України щодо строків реєстрації таких розрахунків коригування в ЄРПН.
За сукупністю вищезазначених обставин, суд дійшов висновку, що відповідачем протиправно застосовано до позивача штраф за порушення строків реєстрації податкових накладних №2, №50, №51, №43, №53, №39, №33, №35 та розрахунків коригування до податкової накладної №50 та до податкової накладної №48.
При цьому суд повторно зауважує, що позивачем не оскаржується застосування штрафу за порушення строків реєстрації податкової накладної №38 від 09.03.2023 року та №39 від 09.03.2023 року.
Відтак наявні підстави для визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішень від № 0077630409 від 29.02.2024 року в частині нарахування грошового зобов`язання на суму 12 177, 56 грн (згідно розрахунку штрафу, який є додатком до податкового повідомлення рішення від 29.02.2024 року за № 0077630409).
Згідно з ч. 1 ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Відповідно до ч. 1, 2 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Перевіривши юридичну та фактичну обґрунтованість доводів сторін, оцінивши докази суб`єкта владних повноважень та докази, надані позивачем, суд доходить висновку про наявність підстав для часткового задоволення позову.
Вирішуючи питання про розподіл судових витрат у справі, суд зазначає, що згідно ч. 3 ст. 139 КАС України при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог. При цьому суд не включає до складу судових витрат, які підлягають розподілу між сторонами, витрати суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката та сплату судового збору.
При зверненні до суду з даною позовною заявою позивачем сплачено судовий збір в сумі 3028, 00 грн.
Таким чином, поверненню позивачеві за рахунок бюджетних асигнувань відповідача підлягає сума у розмірі 2270, 00 грн.
Керуючись Конституцією України, Законом України №2876-ІХ від 08.02.2023 року "Про внесення змін до розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України щодо відновлення обмеження перебування грального бізнесу на спрощеній системі оподаткування", Податковим кодексом України та ст. 2, 6, 73-77, 90, 94, 139, 241, 245, 246, 255, 295 КАС України, суд
ВИРІШИВ:
Позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю «Науково-виробниче підприємство «МФК» до Головного управління ДПС у Вінницькій області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення задовольнити частково.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення №0077630409 від 29.02.2024 року в частині нарахування грошового зобов`язання на суму 12 177, 56 грн.
У задоволенні решти позовних вимог відмовити.
Стягнути із Головного управління ДПС у Вінницькій області за рахунок бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Науково-виробниче підприємство «МФК» судовий збір у сумі 2270, 00 грн.
Рішення суду набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 255 КАС України.
Відповідно до ст. 295 КАС України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Інформація про учасників справи:
Позивач: Товариство з обмеженою відповідальністю «Науково-виробниче підприємство «МФК» (вул. В. Нестерчука, 1, м. Калинівка, Вінницька обл., 22400, код ЄДРПОУ 43620691)
Відповідач: Головне управління ДПС у Вінницькій області (вул. Хмельницьке шосе, 7, м. Вінниця, 21036, код ЄДРПОУ ВП 44069150)
Повний текст рішення складено та підписано суддею 17.07.2024 року.
СуддяМаслоід Олена Степанівна
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.07.2024 |
Оприлюднено | 22.07.2024 |
Номер документу | 120459751 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Маслоід Олена Степанівна
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Маслоід Олена Степанівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні