Україна
Донецький окружний адміністративний суд
У Х В А Л А
про залишення позовної заяви без руху
17 липня 2024 року Справа №200/4829/24
Суддя Донецького окружного адміністративного суду Крилова М.М., ознайомившись з позовної заявою ОСОБА_1 до Управління соціальної та ветеранської політики Борщагівської сільської ради Бучанського району Київської області, третя особа ОСОБА_2 про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії, -
В С Т А Н О В И В:
15 липня 2024 року до Донецького окружного адміністративного суду, через підсистему ЄСІТС «Електронний суд», надійшов позов адвоката Мендрика Д.О., який діє в інтересах ОСОБА_1 до Управління соціальної та ветеранської політики Борщагівської сільської ради Бучанського району Київської області, третя особа ОСОБА_2 про:
- визнання протиправним та скасування рішення Управління Соціальної та ветеранської політики Борщагівської сільської ради Бучанського району Київської області від 06.06.2024 року про відмову у наданні компенсації за надання соціальних послуг невиліковно хворому ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 ;
- зобов`язання Управління Соціальної та ветеранської політики Борщагівської сільської ради Бучанського району Київської області призначити компенсацію за надання соціальних послуг невиліковно хворому ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , на період з 01.05.2024 року по 30.04.2025 року.
Згідно з частиною 2 статті 171 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя відкриває провадження в адміністративній справі на підставі позовної заяви, якщо відсутні підстави для залишення позовної заяви без руху, її повернення чи відмови у відкритті провадження у справі.
Вказана позовна заява підлягає залишенню без руху, оскільки подана з порушеннями вимог ст.ст. 160, 161 Кодексу адміністративного судочинства України, з наступних підстав.
Відповідно до вимог ч.1 ст.5 КАС України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси
Відповідно до ч. 1 ст. 160 КАС України у такій позовній заяві позивач викладає свої вимоги щодо предмета спору та їх обґрунтування.
Згідно пунктів 4, 5 частини п`ятої статті 160 КАС України в позовній заяві зазначається зміст позовних вимог і виклад обставин, якими Позивач обґрунтовує свої вимоги; виклад обставин, якими Позивач обґрунтовує свої вимоги; зазначення доказів, що підтверджують вказані обставини.
Суд зазначає, що згідно з з пунктом 17 частини першої статті 13 Закону України «Про соціальні послуги» соціальні послуги - дії, спрямовані на профілактику складних життєвих обставин, подолання таких обставин або мінімізацію їх негативних наслідків для осіб/сімей, які в них перебувають. Особі/сім`ї можуть надаватися одна або одночасно декілька соціальних послуг. Порядок організації надання соціальних послуг затверджується Кабінетом Міністрів України.
Отримувачі соціальних послуг - особи/сім`ї, які належать до вразливих груп населення та/або перебувають у складних життєвих обставинах, яким надаються соціальні послуги (пункт 10 частини першої статті 1 Закону України «Про соціальні послуги»).
За змістом пунктів 6, 14 частини першої статті 1 Закону України «Про соціальні послуги» надавачами соціальних послуг, зокрема, є фізичні особи, які включені до розділу «Надавачі соціальних послуг» Реєстру надавачів та отримувачів соціальних послуг (автоматизованої інформаційно-телекомунікаційна системи, призначеної для збирання, реєстрації, накопичення, зберігання, використання, знеособлення і знищення визначених цим Законом даних про надавачів та отримувачів соціальних послуг).
Згідно з пунктами 1, 3 частини шостої статті 13 Закону України «Про соціальні послуги» фізичні особи, які надають соціальні послуги з догляду відповідно до цього Закону без здійснення підприємницької діяльності, можуть надавати соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі без проходження навчання та дотримання державних стандартів соціальних послуг отримувачам соціальних послуг з числа членів своєї сім`ї, які спільно проживають, пов`язані спільним побутом, мають взаємні права і обов`язки та є особами з інвалідністю I групи; громадянами похилого віку з когнітивними порушеннями.
Фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду відповідно до цього Закону без здійснення підприємницької діяльності, виплачується компенсація за догляд (частина сьома статті 13 Закону України «Про соціальні послуги»).
Як зазначено в позовній заяві, позивачем оскаржується рішення відповідача від 06.06.2024 року про відмову у наданні компенсації за надання соціальних послуг.
Отже, в даному випадку компенсація за догляд виплачується саме надавачам соціальних послуг, проте позивачем у справі є ОСОБА_1 , який є особою з інвалідністю 1 групи, щодо якої здійснюється догляд.
Разом з цим, ОСОБА_2 , як особа, що надає соціальні послуги з догляду за особою з інвалідністю 1 групи ОСОБА_1 визначений позивачем у справі в якості 3 особи.
Крім того, згідно зі спірним рішенням відповідача заявником на отримання компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі є саме ОСОБА_2 та саме йому, як надавачу соціальних послуг, відповідачем було відмовлено у виплаті компенсації за доглядом за ОСОБА_1 .
Всупереч вказаним вимогам КАС України в позові не зазначено які саме права позивача були порушенні рішенням Управління соціальної та ветеранської політики Борщагівської сільської ради Бучанського району Київської області від 06.06.2024 року.
Відсутність таких обґрунтувань в позовній заяві перешкоджають суду визначити суть спірних відносин, визначити права позивача, які порушуються спірним рішенням і, як наслідок, спосіб (способи) захисту та поновлення таких порушених прав.
Також, статтею 42 КАС України передбачено, що учасниками справи є сторони, треті особи.
Суд зазначає, що інститут третьої особи спрямований на створення умов для захисту прав, свобод та інтересів такої особи, які можуть бути порушені при вирішенні спору між позивачем і відповідачем за відсутності третьої особи. Участь третьої особи сприяє всебічному розгляду справи, зібранню більшої кількості доказів, правильному вирішенню справи, запобігає ситуації, коли у справах з одних правовідносин ухвалюються протилежні за змістом рішення.
Водночас, ст. 49 КАС України передбачає існування двох різновидів третіх осіб. Так, це треті особи, які заявляють самостійні вимоги на предмет спору та треті особи, які не заявляють самостійні вимоги на предмет спору.
Треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, можуть брати участь у справі як на стороні позивача, так і на стороні відповідача.
Водночас, в порушення вказаних норм, позивачем не конкретизовано вид учасника справи - третьої особи.
Частиною сьомою статті 44 КАС України визначено, що документи (в тому числі процесуальні документи, письмові та електронні докази тощо) можуть подаватися до суду, а процесуальні дії вчинятися учасниками справи в електронній формі з використанням Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи, за винятком випадків, визначених цим Кодексом.
Згідно із частиною дев`ятою цієї статті у разі подання до суду документів в електронній формі учасник справи зобов`язаний надати доказ надсилання листом з описом вкладення іншим учасникам справи копій поданих до суду документів.
Позивачем до позову не додано доказів направлення копій поданих до суду документів відповідачу.
Відповідно до частини 1 статті 169 КАС України, суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху.
Відповідно до ч. 4 ст. 169 КАС України, у разі не усунення у визначений судом строк недоліків позовної заяви, яку залишено без руху або яку підписано особою, яка не має права її підписувати, позовна заява буде повернута заявникові.
Враховуючи та на підставі наведеного, виявлені недоліки позовної заяви повинні бути усунені позивачем шляхом надання до суду:
-нової редакції позовної заяви із уточненим змістом позовних вимог і викладом обставин, якими він їх обґрунтовує із відображенням прав Позивача, які порушенні рішенням Відповідача від 06.06.2024 а також із визначенням учасника справи - третьої особи;
-надання до суду доказів направлення копії позовної заяви з додатками відповідачу.
На підставі викладеного, керуючись статтями 160, 161, 169, 171, 256, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
У Х В А Л И В:
Позов ОСОБА_1 до Управління соціальної та ветеранської політики Борщагівської сільської ради Бучанського району Київської області, третя особа ОСОБА_2 про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії, - залишити без руху.
Встановити позивачу строк для усунення недоліків позовної заяви: десять днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху.
У разі неусунення недоліків у встановлений судом строк, позовна заява буде вважатись неподаною, та її буде повернуто позивачу.
Ухвала оскарженню в апеляційному порядку не підлягає та набирає законної сили з моменту її підписання суддею.
Текст ухвали розміщений в Єдиному державному реєстрі судових рішень (веб-адреса сторінки: http://www.reyestr.court.gov.ua/).
Суддя М.М. Крилова
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.07.2024 |
Оприлюднено | 22.07.2024 |
Номер документу | 120460463 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо соціального захисту (крім соціального страхування), з них осіб з інвалідністю |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Крилова М.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні